Ik heb deze game afgelopen weekend gekocht, als mijn eerste game sinds 7 a 8 jaar pc gaming.
Zo lang ben ik er dus ‘uit geweest’

.
Ik lees veel negatieve dingen over de PC versie. Maar ik ben er toch wel tevreden mee moet ik zeggen.
Qua graphics vind ik het mooi, en het spel loopt bij mij soepel. Alleen de filmpjes als je bijvoorbeeld in de pitbox staat voor een race vind ik minder, maar dit is niet de hoofdzaak van de game vind ik.
De races zelf lopen goed. Ik eindig nu steevast als laatste, maar hier zit voor mij wel een uitdagende factor. Hoe meer rondes je rijdt, hoe beter het gaat, en hoe meer ‘honger’ je krijgt om auto’s in te gaan halen.
Ik rij met een Xbox controller voor Windows, maar heb nog niets gemerkt van problemen met de controls.
Ik weet alleen niet hoe ik DRS moet activeren, zodra die melding aan gaat.
Als het hard regent bijvoorbeeld, rij je zoiezo langzamer en merk je ook echt dat de auto slechtere wegligging heeft.
Het enige graphics dingetje wat ik heb meegemaakt was tijdens een race en dat was dat er een aantal keer een flikkering optrad, alsof het beeld ging verspringen naar een ander beeld. Maar dit heb ik verder niet meer gezien, dus het kan ook iets geweest zijn vanuit een achtergrondmelding van Windows o.i.d.
Binnenkort eens online spelen, dit heb ik nog niet gedaan.
Ik heb overigens een R9 280X videokaart. Alles of hoogste instellingen.
Ik speel het vooral op mijn 40 inch full-hd TV.