[MULTI] F1 2015 Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
HarryDeCowboy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 04:35:
Moet zeggen dat het me verbaasd dat bijna niemand zonder assists rijdt.
Ik heb mijn eerste championship season op Hard erop zitten met Max Verstappen als rijder en ben direct WK winnaar geworden zonder assists aan. (PS4 met controller overigens)
Dan kun je 'm beter op Expert of Legendary zetten lijkt me.

Zonder assist rijden is prima te doen, je moet alleen niet te gretig worden. Vooral het gas moet je goed kunnen doseren, niet iedereen heeft daar denk ik de juiste controller of pedalen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43
Is 15 rondes minimaal met kampioenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43
Mijn F1 komt niet meer verder dan begin menu pres options button. Gaat niet verder. Ook al overnieuw geïnstalleerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 17:26
Op zich is rijden zonder assists best prima te doen. Ook met de gewone PS4 controller.
Heb het spel net een week en kan er al prima mee uit de voeten op alle niveau's. Misschien is het verschil dat ik F1 2010 en F1 2011 ook zonder assists heb gespeeld.

Verder vind ik het online gedeelte meer dan slecht, die hopper-sessies werken voor geen meter. In 9 vd 10 gevallen vind 'ie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Jammer dat het spel op dot moment met een goed ffb stuur niet echt speelbaar is... Hopelijk patchen ze dit snel.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Ik vind het goed te doen met controller (XB1), echter alle assists uit erg lastig.
Respect voor degene die dat wel voor elkaar krijgen.

Max is bij mij ook bijna kampioen, wel grappig.

De game gekocht omdat de laatste versie die ik heb gekocht 2011 was, maar erg jammer dat er veel spelmodi uit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
Nieuwe patch zorgt er voor dat je zelf je raceweekend in carrière kan invullen. Weekend per weekend!
Blij dat dat terug is. Halve races en volle quali :)

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Nice, goed nieuws dat ze in ieder geval luisteren naar de feedback deze keer :) F1 2015 is goed maar bedroevend kaal, ook al wordt dat nu beter. Enne, nog meer verbeteringen?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Ja eigenlijk wel. De game is nu in de staat dat hij gereleased had moeten worden:
Minder motion blur, ai geraakt niet meer vast in pit, de 2nd gear na pit bug is weg, stabiliteit is verbeterd, ...

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Bavardia schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:49:
Ja eigenlijk wel. De game is nu in de staat dat hij gereleased had moeten worden:
Minder motion blur, ai geraakt niet meer vast in pit, de 2nd gear na pit bug is weg, stabiliteit is verbeterd, ...
Wanneer is die patch geweest dan? De laatste patch bij mij is van 10 juli op ps4

Oh en ik heb nu trouwens weer ps+, zijn er nog mensen geïnteresseerd om tegen elkaar te racen of is er hier een draadje om dat in af te spreken? Ik kan geen sessie vinden als ik een hopper session zonder assists doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
JensFC schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Wanneer is die patch geweest dan? De laatste patch bij mij is van 10 juli op ps4

Oh en ik heb nu trouwens weer ps+, zijn er nog mensen geïnteresseerd om tegen elkaar te racen of is er hier een draadje om dat in af te spreken? Ik kan geen sessie vinden als ik een hopper session zonder assists doe.
had misschien moeten preciseren dat de patch op de pc was. En hij is daar 31 juli gereleased. Komt waarschijnlijk dan ook nog allemaal wel naar de consoles. (hebben de consoles eigenlijk al de knop waar je kan zien in welke staat je wagen is terug?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Ik kom ook regelmatig een set banden tegen midden op het circuit..
Valt veel te patchen in mijn optiek, er zullen er nog vele volgen ben ik bang.

Wel nice dat er meer spelmodi en flexibiliteit word gecreeerd, anders was het inderdaad een duur spelleke voor beperkte uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Iemand tips voor het joinen van multiplayer.......kan amper een race vinden smiddags.Savonds lukt het wel,duurt wel erg lang.Speel op de ps4,geen probleem met andere games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Vandaag is er een nieuwe patch uitgekomen voor de PS4 versie!
Hi all,

We just set live a new patch for F1 2015 on the PlayStation 4 and you should start to see it download in the next few hours.
Fixed deadzone being incorrectly applied to steering wheels
Fixed steering wheel settings not saving correctly
Fixed incorrect detection of certain controllers and steering wheels
Fixed assists being active in Pro Season mode
Fixed inverted force feedback on the T100 steering wheels
Fixed OSD swipe being mapped to the DRS button on T500s
Fixed race weekend settings not being editable during Championship Season mode
Fixed AI cars having punctured tyres in P2 and P3 sessions in Pro Season mode
Fixed occasional camera flickering when entering spectate mode
Fixed Time Trial rivals not updating correctly when out on track
Fixed car resetting to track when using flashback in the pit lane
Updated the hopper system to use an alternative search method where players will join an active session. Joining sessions should now be much quicker. If no free sessions are available in that hopper then the user will create a new session
Added a new “invite only” custom match option
Fixed some multiplayer races being “won” as soon as they start
Fixed spectators crashing at the end of online practice sessions
Fixed several instances of players failing to start a session after other players have left the game
Fixed players not joining hopper lobbies correctly from some game modes
Fixed race start timer increasing whenever a player joins a hopper lobby
Fixed players acquiring another player’s points when joining a session mid-season
Fixed saved lobby settings not loading in correctly
Fixed car body not loading in correctly in some multiplayer race
Fixed vote to skip track being used multiple times
Various other bug fixes and improvements across all game modes
Note: for non-European regions this patch also includes all fixes from the v1.02 patch that was released in Europe last month.

Please let us know below how you feel about the patch and the changes we've made below.

We'll have more info on patches for the other platforms soon.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Ook voor de pc overigens. En DLC komt pas morgen ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wat komt er in de DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-08 11:17
Dacht dat er geen DLC zou komen voor F1 2015? Kan mij ook niet voorstellen wat ze zouden aanbieden achter een betaalmuur: meer auto's, circuits of zelfs core features? Dat laatste zou ik erg discutabel vinden. :>

Voor de gebruikers van de F1 Career Mode simulator. Ik heb zojuist seizoen 2014 toegevoegd. Dus nu kun je ook met de auto's van vorig jaar een carrière beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
er is steeds gezegd dat er geen DLC zou komen. Er is ook niets over te vinden dus ik heb geen idee vanwaar je dit hebt?

• Amaze86
Kijk mooie patch,eindelijk snel een potje online kunnen vinden.Jammer dat er geen online ranks inzitten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Robin Chung schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:36:
Dacht dat er geen DLC zou komen voor F1 2015? Kan mij ook niet voorstellen wat ze zouden aanbieden achter een betaalmuur: meer auto's, circuits of zelfs core features? Dat laatste zou ik erg discutabel vinden. :>

Voor de gebruikers van de F1 Career Mode simulator. Ik heb zojuist seizoen 2014 toegevoegd. Dus nu kun je ook met de auto's van vorig jaar een carrière beginnen.
DLC wil niet per se zeggen 'betalen' - hoewel dat in 85% van de gevallen wel zo is :D

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:22
Na de patch heb ik vaak dat er links in beeld yellow flag - no overtaking blijft staan, terwijl er niets aan de hand is.. dat blijft vervolgens de hele race zo, meer mensen hier "last" van? (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:40
DLC?!? De game komt na een aantal hoogst noodzakelijke patches eindelijk op een niveau waarop het misschien gereleased had kunnen worden, maar met nog steeds veel minder opties dan in de voorgaande versies.

En dan willen ze nu met DLC komen? Wat moet daar in zitten dan? Mogen we nu extra gaan betalen voor alles wat er tot aan deze versie standaard in zat? Idioterie.

Hoop oprecht dat vanaf volgend jaar een nieuwe studio met frisse ideeën de licentie weet te bemachtigen, want de meeste 'fans' zijn na deze versie wel een beetje klaar met CM.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Richard89 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:01:
Na de patch heb ik vaak dat er links in beeld yellow flag - no overtaking blijft staan, terwijl er niets aan de hand is.. dat blijft vervolgens de hele race zo, meer mensen hier "last" van? (PS4)
Yep,dan ga ik van me gas af is er niks aan de hand.Blijf gewoon doorrijden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Weet niet of iemand hier Into The Barrier op YT volgt, vind het wel vermakelijke filmpjes.

Hij post al jaren F1 filmpjes, maar is met F1 2015 wel een beetje klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Zijn er meer PS4 gebruikers die na de laatste update ineens geen geluid meer krijgen door de speaker van de controller ?
Krijg dit helaas niet meer werkend en vond dat eigenlijk wel een leuke feature.

Wanneer ik de settings aanpas dat het door de normale boxen moet dan hoor ik het daar wel door.
Zet ik het weer terug, dan blijft het angstvallig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Sepiroth schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:45:
Zijn er meer PS4 gebruikers die na de laatste update ineens geen geluid meer krijgen door de speaker van de controller ?
Krijg dit helaas niet meer werkend en vond dat eigenlijk wel een leuke feature.

Wanneer ik de settings aanpas dat het door de normale boxen moet dan hoor ik het daar wel door.
Zet ik het weer terug, dan blijft het angstvallig stil...
stem vd pitcrew bedoel je? werkt hier nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn vleugels op maximale snelheid te staan.
In het begin toen ik de game opstarte voor de eerste keer schrok ik van de
hoeveelheid downforce.
Hij staat standaard wel erg veel op downforce ingesteld.

De auto word met de standaard instelling wel erg hard tegen de weg aangedrukt.
Ik heb inmiddels de vleugels dus wat hoger gezet op minium downforce.
Dit scheelt een hoop in het weggedrag.
De topsnelheid komt zo ook een stuk hoger te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Richard89 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

stem vd pitcrew bedoel je? werkt hier nog wel
Bedoelde idd stem van de pitcrew ;)
Maar bedankt voor je check.
Kan er zelf eigenlijk niks over vinden op 't web, dus zal nog eens wat gaan troubleshooten.
Misschien is deze per ongeluk uitgezet ergens in de settings van de PS4 zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Sepiroth schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:21:
[...]

Bedoelde idd stem van de pitcrew ;)
Maar bedankt voor je check.
Kan er zelf eigenlijk niks over vinden op 't web, dus zal nog eens wat gaan troubleshooten.
Misschien is deze per ongeluk uitgezet ergens in de settings van de PS4 zelf...
als je de PS knop lang ingedrukt houdt, kun je t volume regelen van die speaker, wellicht dat die dicht staat?
anders is er volgens mij in F1 ook een setting optie voor de pitcrew geluiden, zou je ook nog ff kunnen checken indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:02:
Ik heb mijn vleugels op maximale snelheid te staan.
In het begin toen ik de game opstarte voor de eerste keer schrok ik van de
hoeveelheid downforce.
Hij staat standaard wel erg veel op downforce ingesteld.

De auto word met de standaard instelling wel erg hard tegen de weg aangedrukt.
Ik heb inmiddels de vleugels dus wat hoger gezet op minium downforce.
Dit scheelt een hoop in het weggedrag.
De topsnelheid komt zo ook een stuk hoger te liggen.
Dit is toch per circuit anders?
Monaco / Singapore --> High downforce
Monza / Spa / Canada --> low downforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevlar01 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:31:
[...]

Dit is toch per circuit anders?
Monaco / Singapore --> High downforce
Monza / Spa / Canada --> low downforce
Ja ok dat is per circuit anders.
Je moet dat dan steeds veranderen in de pitbox bij de setup.

Maar ik vind de auto niet erg lekker rijden met high downforce.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Richard89 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

als je de PS knop lang ingedrukt houdt, kun je t volume regelen van die speaker, wellicht dat die dicht staat?
anders is er volgens mij in F1 ook een setting optie voor de pitcrew geluiden, zou je ook nog ff kunnen checken indd.
Alle settings stonden goed in het PS4 menu zelf en ook in game stond alles goed (volume stond aan).
Uiteindelijk wel werkend gekregen >:)
Toen ik de PS4 headset aansluit op de controller begon mijn controller speaker ineens weer te werken.
Ook na het ontkoppelen bleef hij gewoon werken.
Geen idee wat het was, maar het werkt dus weer >:)
Wellicht dat iemand hier ooit nog iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nu vraag ik me even af hoe ik dat info-menu moet gebruiken om informatie te vragen over allerlei dingen. Heb op m'n G27 een button toegewezen om het te openen, dan kan ik met de D-pad naar boven en beneden. Maar een confirm-knop mis ik? En ernaast verdwijnt het menu vaak al heel snel. Mis ik iets, hoe gebruiken jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Racing_Reporter schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:58:
Nu vraag ik me even af hoe ik dat info-menu moet gebruiken om informatie te vragen over allerlei dingen. Heb op m'n G27 een button toegewezen om het te openen, dan kan ik met de D-pad naar boven en beneden. Maar een confirm-knop mis ik? En ernaast verdwijnt het menu vaak al heel snel. Mis ik iets, hoe gebruiken jullie dat?
Ik gebruik hetzelf door middel van voice-chat. Ik houd op mijn controller L1 in, en als het menu dan zichtbaar is noem ik de optie die ik wil hebben. Volgens mij kan het met een controller ook door inderdaad met de pijltjes-toetsen te navigeren en als bevestiging op het pijltje naar rechts te drukken, maar dit haal je inderdaad bijna niet omdat het menu zo snel weg is. Hoe het met een G27 zou moeten, durf ik zo niet te zeggen.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

O huilen, dat is dus op een PS4/XB1. Helaas zit ik op een PC te rommelen :X Bevestiging pijltje rechts? Volgens mij had ik het geprobeerd, maar niet zeker. Eens testen vanavond!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Toch maar gehaald tijdens de Mediamarkt 3 voor 2 actie. Leuk spelletje als je een beetje van de F1 sfeer houdt. De A klasse op Project Cars is erg goed maar mist net ff de sfeer die dit spel heeft. Logisch natuurlijk. En ik vind het stiekem gewoon leuk om met Max de meest recente kalenderrace te spelen.

Kan inmiddels zonder assists rijden, alleen met raceline in de bochten nog aan. Heb nog aardig wat moeite om consequent de rempunten aan te houden op de circuits met veel bochten. Het spel is niet perfect (verre van), maar moet zeggen: het rijden is meer dan bevredigend.

[ Voor 9% gewijzigd door Stringer op 10-09-2015 16:05 ]

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Time trials, hoe gaat het systeem om met slijtage, brandstof-afname-gewicht en banden-slijtage/warmte? Ik heb het idee dat de rondjes na de eerste een seconde sneller kunnen zijn. Ik haal mijn laprecords steeds op de 2e of derde. Dus specifiek voor de time-trial dan hè.

[ Voor 197% gewijzigd door scorelord op 16-09-2015 11:29 . Reden: Irrelevant ]

• alexbl69
Na het spel bij de eerste teleurstellende ervaring geretourneerd te hebben het nu toch maar gekocht in de hoop dat de grootste hobbels nu wel gladgestreken zijn. Gelukkig zijn de grootste pijnpunten inderdaad verholpen waardoor het spel nu speelbaar is.

Bij het draaien van een vol seizoen viel het me de eerste races op dat mijn wagen op circa 2/3 van de race flink wat performance verloor. Het ergst was het de 3e race in China, waar de topsnelheid op het lange rechte stuk in plaats van de gebruikelijke 300+ plotseling amper boven de 250 kwam.

Na wat gezocht te hebben naar aanleiding hiervan leek de oorzaak te liggen in oververhitting van de motor, veroorzaakt door het te lang rijden in Rich Fuel Mix. Dit kon kloppen, aangezien ik dat rechte stuk plus het start/finish gedeelte in Rich reed, terwijl de rest in Lean ging.

Om dat te testen startte ik een single race in China, waarbij ik de temperatuur goed in de gaten hield. De start doe ik normaal op Rich, dus nu ook. De temperatuur werd op de startgrid bij het aangaan van de lampen al onaanvaardbaar hoog. Zelfs als ik pas bij het laatste lampje gas gaf was dit het geval.

Nog een keer testen, nu zonder Rich, maar op Normal. Groot was mijn verbazing dat zelfs op de Normal stand de motor veel te heet wordt op het lange rechte stuk. Alleen op Lean was de temperatuur onder controle te houden.

Bij nader zoeken op internet blijkt dit inderdaad een probleem te zijn. Bij een update ergens halverwege juli moet dit probleem aangepakt zijn, maar mijn versie (PC, met laatste updates) heeft er nog steeds last van.

Nu kwam ik deze pagina tegen: http://forums.codemasters...y-and-ai-qualifying-times

Daar beweert men dat het hele fuel-mixture gebeuren compleet screwd-up is. Dat Normal 'eigenlijk' Rich en Lean 'eigenlijk' Normal is.

Hebben meer mensen hier ervaring/problemen mee?

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Damn, wat is Singapore lastig.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21
Ja Alex, ik heb dezelfde ervaringen als jij als het om fuel gaat. Ik vind het juist realistisch dat je niet constant voluit kunt rijden. Ik merk dat wanneer je gas half indrukt je motor sneller oververhit. Volgas daarentegen lijkt de motor niet veel te doen.

Je moet gewoon in een ronde de pijnpunten vinden waarop je motor te warm wordt. Voordat je daar komt de motor snel terugschroeven naar lean en vervolgens daarna weer opschroeven naar normal of rich als je voorbij dat moeilijke punt bent. Zorgt ervoor dat je echt veel moet nadenken tijdens het racen. Ik hou daar wel van.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• alexbl69
Joost1991 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:35:
Ja Alex, ik heb dezelfde ervaringen als jij als het om fuel gaat. Ik vind het juist realistisch dat je niet constant voluit kunt rijden. Ik merk dat wanneer je gas half indrukt je motor sneller oververhit. Volgas daarentegen lijkt de motor niet veel te doen.

Je moet gewoon in een ronde de pijnpunten vinden waarop je motor te warm wordt. Voordat je daar komt de motor snel terugschroeven naar lean en vervolgens daarna weer opschroeven naar normal of rich als je voorbij dat moeilijke punt bent. Zorgt ervoor dat je echt veel moet nadenken tijdens het racen. Ik hou daar wel van.
Bedankt voor je antwoord. De temperatuur is zoals gezegd wel onder controle te houden door op lange rechte stukken in Lean te rijden, maar dan wordt je met een snelheidsverschil van meer dan 50mk/u. voorbij geblazen door de rest van het veld. Helaas niet al te realistisch.

Maar goed, we zullen het ermee moeten doen.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21
alexbl69 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:04:
[...]

Bedankt voor je antwoord. De temperatuur is zoals gezegd wel onder controle te houden door op lange rechte stukken in Lean te rijden, maar dan wordt je met een snelheidsverschil van meer dan 50mk/u. voorbij geblazen door de rest van het veld. Helaas niet al te realistisch.

Als je in de trage bochten op lean rijdt is de impact minder groot en kan je dus op lange rechten stukken in rich rijden. Op lange rechte stukken heb je namelijk geen last van een motor die te warm wordt.

Er valt nog wel wat aan te tweaken.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• aDutchCow
  • Laatst online: 03-09 16:16
Iemand hier ook trouwens last dat na de laatste updates de wireless X360 controller niet meer werkt op PC? Ik zit op Windows 10 en op Windows 8 werkte het wel naar behoren.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik heb deze game afgelopen weekend gekocht, als mijn eerste game sinds 7 a 8 jaar pc gaming.

Zo lang ben ik er dus ‘uit geweest’ :P.
Ik lees veel negatieve dingen over de PC versie. Maar ik ben er toch wel tevreden mee moet ik zeggen.
Qua graphics vind ik het mooi, en het spel loopt bij mij soepel. Alleen de filmpjes als je bijvoorbeeld in de pitbox staat voor een race vind ik minder, maar dit is niet de hoofdzaak van de game vind ik.
De races zelf lopen goed. Ik eindig nu steevast als laatste, maar hier zit voor mij wel een uitdagende factor. Hoe meer rondes je rijdt, hoe beter het gaat, en hoe meer ‘honger’ je krijgt om auto’s in te gaan halen.

Ik rij met een Xbox controller voor Windows, maar heb nog niets gemerkt van problemen met de controls.
Ik weet alleen niet hoe ik DRS moet activeren, zodra die melding aan gaat.
Als het hard regent bijvoorbeeld, rij je zoiezo langzamer en merk je ook echt dat de auto slechtere wegligging heeft.

Het enige graphics dingetje wat ik heb meegemaakt was tijdens een race en dat was dat er een aantal keer een flikkering optrad, alsof het beeld ging verspringen naar een ander beeld. Maar dit heb ik verder niet meer gezien, dus het kan ook iets geweest zijn vanuit een achtergrondmelding van Windows o.i.d.

Binnenkort eens online spelen, dit heb ik nog niet gedaan.

Ik heb overigens een R9 280X videokaart. Alles of hoogste instellingen.
Ik speel het vooral op mijn 40 inch full-hd TV.

• aDutchCow
  • Laatst online: 03-09 16:16
Buffalo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:00:
Ik rij met een Xbox controller voor Windows, maar heb nog niets gemerkt van problemen met de controls.
Bij mij is het volgens mij de Y-toets van de controller die voor DRS zorgt, je krijgt alleen geen melding volgens mij. De enige bevestiging die je hebt is dat het handje van je coureur de DRS-knop op zijn stuur activeert.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Je hoort geen beep meer dacht ik, maar het lampje op je stuur gaat wel branden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

alexbl69 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:04:
[...]

Juist op topsnelheid moet er maximaal lucht in de motor komen. Hoe harder je rijdt, hoe groter het verkoelende effect is, zogezegd. Misschien dat eens proberen? Het is wel erg jammer dat je niet meer met remkoeling en remschijfformaten kan rommelen :(
Buffalo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:00:
Ik heb deze game afgelopen weekend gekocht, als mijn eerste game sinds 7 a 8 jaar pc gaming.

Zo lang ben ik er dus ‘uit geweest’ :P.
Ik lees veel negatieve dingen over de PC versie. Maar ik ben er toch wel tevreden mee moet ik zeggen.
Qua graphics vind ik het mooi, en het spel loopt bij mij soepel. Alleen de filmpjes als je bijvoorbeeld in de pitbox staat voor een race vind ik minder, maar dit is niet de hoofdzaak van de game vind ik.
De races zelf lopen goed. Ik eindig nu steevast als laatste, maar hier zit voor mij wel een uitdagende factor. Hoe meer rondes je rijdt, hoe beter het gaat, en hoe meer ‘honger’ je krijgt om auto’s in te gaan halen.

Als het hard regent bijvoorbeeld, rij je zoiezo langzamer en merk je ook echt dat de auto slechtere wegligging heeft.

Het enige graphics dingetje wat ik heb meegemaakt was tijdens een race en dat was dat er een aantal keer een flikkering optrad, alsof het beeld ging verspringen naar een ander beeld. Maar dit heb ik verder niet meer gezien, dus het kan ook iets geweest zijn vanuit een achtergrondmelding van Windows o.i.d.

Binnenkort eens online spelen, dit heb ik nog niet gedaan.

Ik heb overigens een R9 280X videokaart. Alles of hoogste instellingen.
Ik speel het vooral op mijn 40 inch full-hd TV.
Na alle patches, hoe is het nu voor de PC-versie om games te vinden, bij aan te sluiten, en hoe is het met de lag gesteld? Helaas is er nog geen safety car gefixt, maar langzamerhand overweeg ik hem toch te kopen omdat ik toch wel graag tegen/met vrienden wil gaan spelen.

[ Voor 89% gewijzigd door Racing_Reporter op 01-10-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
aDutchCow schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:48:
[...]

Bij mij is het volgens mij de Y-toets van de controller die voor DRS zorgt, je krijgt alleen geen melding volgens mij. De enige bevestiging die je hebt is dat het handje van je coureur de DRS-knop op zijn stuur activeert.
Als je het zicht hebt dat de auto voor je rijdt zo gezegd, dan heb je rechts onder de snelheidsmeter. Als DRS actief wordt gaat deze groen knipperen en hoor je een piep. Als je dan inderdaad op Y toets drukt, gaat de DRS knop continue groen branden.
Racing_Reporter schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Juist op topsnelheid moet er maximaal lucht in de motor komen. Hoe harder je rijdt, hoe groter het verkoelende effect is, zogezegd. Misschien dat eens proberen? Het is wel erg jammer dat je niet meer met remkoeling en remschijfformaten kan rommelen :(

[...]

Na alle patches, hoe is het nu voor de PC-versie om games te vinden, bij aan te sluiten, en hoe is het met de lag gesteld? Helaas is er nog geen safety car gefixt, maar langzamerhand overweeg ik hem toch te kopen omdat ik toch wel graag tegen/met vrienden wil gaan spelen.
Online gaat opzich wel goed. Ik doe nu vaak de beginner volgens mij. Het duurt soms lang voordat een race begint, omdat eerst alle auto's bezet moeten zijn (weet ik niet zeker). Ineens zie je een timer aflopen waarna je naar het circuit gaat. Ook hier duurt het soms lang voordat de race daadwerkelijk begint.

Ik heb geen last van lag. Maar andere auto's zie je wel eens schokkerig vooruit gaan, en rare bewegingen maken. Als je vlak bij zo'n auto zit kan dat irritant en verwarrend zijn.
Ik heb zelf een 100/100 Mbit galsvezelaansluiting, dus waarschijnlijk daardoor gaat online heel goed.

Misschien leuk om eens een 'Tweakers race' te doen o.i.d. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Buffalo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Als je het zicht hebt dat de auto voor je rijdt zo gezegd, dan heb je rechts onder de snelheidsmeter. Als DRS actief wordt gaat deze groen knipperen en hoor je een piep. Als je dan inderdaad op Y toets drukt, gaat de DRS knop continue groen branden.

[...]

Online gaat opzich wel goed. Ik doe nu vaak de beginner volgens mij. Het duurt soms lang voordat een race begint, omdat eerst alle auto's bezet moeten zijn (weet ik niet zeker). Ineens zie je een timer aflopen waarna je naar het circuit gaat. Ook hier duurt het soms lang voordat de race daadwerkelijk begint.

Ik heb geen last van lag. Maar andere auto's zie je wel eens schokkerig vooruit gaan, en rare bewegingen maken. Als je vlak bij zo'n auto zit kan dat irritant en verwarrend zijn.
Ik heb zelf een 100/100 Mbit galsvezelaansluiting, dus waarschijnlijk daardoor gaat online heel goed.

Misschien leuk om eens een 'Tweakers race' te doen o.i.d. >:)
Jauts, dus nog steeds lag issues... Jammer :( Meer mensen met positievere ervaringen dan van Buffalo? Ik zou érg graag online willen rijden met andere Tweakers maar met lag wordt het wel een erg lastig verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Racing_Reporter schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:27:
[...]

Jauts, dus nog steeds lag issues... Jammer :( Meer mensen met positievere ervaringen dan van Buffalo? Ik zou érg graag online willen rijden met andere Tweakers maar met lag wordt het wel een erg lastig verhaal!
Vanuit gaande dat de meeste mensen wel een snelle synchrone internetverbinding hebben, zou het misschien goed moeten gaan.

We kunnen binnenkort eens met zijn 2en testen als dat kan?

Edit: Je kan een lobby voor 'friends only' kiezen, en het maximaal aantal spelers op 2 zetten bijvoorbeeld. Dus met 2 personen moet geen probleem zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Buffalo op 01-10-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Moet ik 'm eerst kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Buffalo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:56:
[...]

Vanuit gaande dat de meeste mensen wel een snelle synchrone internetverbinding hebben, zou het misschien goed moeten gaan.

We kunnen binnenkort eens met zijn 2en testen als dat kan?

Edit: Je kan een lobby voor 'friends only' kiezen, en het maximaal aantal spelers op 2 zetten bijvoorbeeld. Dus met 2 personen moet geen probleem zijn.
Binnenkort eens proberen dan, heb hem net gekocht :) Nu installeren. Hopen dat de support een béétje goed blijft!

Edit: meer mensen zin in een paar potjes binnenkort? dan voeg ik je even toe aan de PM-groep :)

[ Voor 7% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-10-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Even een vraagje. Ik speel geen multi-player F1 2015. Ik doe vaak gewoon campaign :).

Ik speel met een bedrade Xbox controller op mijn PC. Nu zie ik wel eens staan "throttle: lean" of "throttle: standard"

Wat is exact het verschil? Want ik heb het idee dat hij met lean pas later schakelt naar een volgende versnelling.

Ik heb natuurlijk zelf ook al het een en ander ge-Googled, maar ik kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Ik hoop dat jullie wat verduidelijking kunnen brengen :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:26:
[...]

Binnenkort eens proberen dan, heb hem net gekocht :) Nu installeren. Hopen dat de support een béétje goed blijft!

Edit: meer mensen zin in een paar potjes binnenkort? dan voeg ik je even toe aan de PM-groep :)
Kom maar op, PC right? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Sure!
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:04:
Even een vraagje. Ik speel geen multi-player F1 2015. Ik doe vaak gewoon campaign :).

Ik speel met een bedrade Xbox controller op mijn PC. Nu zie ik wel eens staan "throttle: lean" of "throttle: standard"

Wat is exact het verschil? Want ik heb het idee dat hij met lean pas later schakelt naar een volgende versnelling.

Ik heb natuurlijk zelf ook al het een en ander ge-Googled, maar ik kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Ik hoop dat jullie wat verduidelijking kunnen brengen :).
Heeft te maken met de hoeveelheid zuurstof die bij de benzine komt in de motor. Meer lucht = meer verbranding = meer power. Minder = minder, en zuiniger. Handig om bij de hand te houden op verschillende punten van de race/baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Racing_Reporter schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Sure!

[...]

Heeft te maken met de hoeveelheid zuurstof die bij de benzine komt in de motor. Meer lucht = meer verbranding = meer power. Minder = minder, en zuiniger. Handig om bij de hand te houden op verschillende punten van de race/baan ;)
Kan je dat ook veranderen? Want soms zie ik het wel staan, en soms niet. Wat is lean dan? Is dat juist veel of weinig verbranding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Kan je dat ook veranderen? Want soms zie ik het wel staan, en soms niet. Wat is lean dan? Is dat juist veel of weinig verbranding?
"High" is meer power, "Standard" is dan normaal en "Lean" is zuinig. Je kunt als het goed is ook zien als je de info venster zelf oproept (weet zo niet welke knop, heb alles anders ingesteld op mn F1 wheel) hoeveel benzine je eventueel overhoudt of te weinig hebt. Met High, Standard en Lean kun je dus hiermee spelen. Dus meer benzine verbranden omdat je toch overhoudt, of juist zuinig omdat je wellicht wat te kort komt :)

Sinds de laatste update laat ie het realtime zien, of ik moet wat gemist hebben. Dus -0,15 etc. Best wel tof! Beter dan -1 lap zoals eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Klopt ja! De realtime versie is 100x beter dan eerst, gebruik het erg veel voor de beste strategie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ah, duidelijk. Ik heb alleen geen flauw benul hoe je dit veranderd. Ik gebruik een Xbox 360 controller (bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Racing_Reporter schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Euhh.. oeps :') . Kwam erachter dat de calibratie van mijn pedalen niet meer klopte na montage op een nieuwe stoel (Playseat F1). Het gaspedaal ging maar tot 75% :X . Dus minder topsnelheid, maar wel zelfde toerental. Dus een hete motor.

Calibratie opnieuw uitgevoerd en nu werkt alles perfect :Y .
Racing_Reporter schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:27:
[...]

Multiplayer een paar keer geprobeerd, maar telkens dezelfde issues als Buffalo. Duurt allemaal veel te lang en er zijn lag-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:16:

[...]

Multiplayer een paar keer geprobeerd, maar telkens dezelfde issues als Buffalo. Duurt allemaal veel te lang en er zijn lag-issues.
Multiplayer laden duurt soms echt lang, maar ligt soms ook aan de spelers die erin zitten. Ben nu bezig met een online sessie, wordt een nieuwe race gestart.. Is het een replay van de vorige race! Echt raar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Enorm wazig. Ik zou bijna m'n geld terugvragen, ware het niet dat ik niet via Steam had gekocht :')
Anonymoussaurus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:04:
Ah, duidelijk. Ik heb alleen geen flauw benul hoe je dit veranderd. Ik gebruik een Xbox 360 controller (bedraad).
Sorry, pas, ik heb echt geen idee.PC-spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Racing_Reporter schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:34:
Enorm wazig. Ik zou bijna m'n geld terugvragen, ware het niet dat ik niet via Steam had gekocht :')

[...]

Sorry, pas, ik heb echt geen idee.PC-spelers...
Uhm.. ik ben een PC gamer. Ik speel met controller omdat ik dat fijner vind met race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Lurk al een tijdje mee in dit topic, heb hem op de PC, iemand in voor een tweakers race ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Jackson6 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:51:
Lurk al een tijdje mee in dit topic, heb hem op de PC, iemand in voor een tweakers race ?
Ik voeg je toe aan de PM die we hebben lopen :)
Anonymoussaurus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:58:
[...]

Uhm.. ik ben een PC gamer. Ik speel met controller omdat ik dat fijner vind met race games.
Dat kan ik niet ruiken natuurlijk ;) Ik ben een PC gamer die liever met een stuur speelt omdat ik dat fijner vind met racegames. Misschien even googlen naar een standaard config voor f1 2015 met controller layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Racing_Reporter schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:07:
[...]

Ik voeg je toe aan de PM die we hebben lopen :)

[...]

Dat kan ik niet ruiken natuurlijk ;) Ik ben een PC gamer die liever met een stuur speelt omdat ik dat fijner vind met racegames. Misschien even googlen naar een standaard config voor f1 2015 met controller layout?
Wat dacht je van mijn inventaris bekijken? :)

Ik gaf eerder ook aan dat ik pc gamer ben hè..
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:04:

Maar, is goed, zal ik doen. Bedankt. Had al wel ge-Googled, maar toen kwamen er niet echt nuttige antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Anonymoussaurus schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:04:
Met de pijljes toetsen. Volgens mij naar beneden drukken. Dan krijg je een lijst. Je kan daar je rembalans aanpassen, je vleugel en de fuel. De pijltjes wijzen dan welke kan je moet drukken om verder in de opties te gaan. Fuel is volgens mij met pijltje omhoog :9

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

hupske schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:28:
[...]

Met de pijljes toetsen. Volgens mij naar beneden drukken. Dan krijg je een lijst. Je kan daar je rembalans aanpassen, je vleugel en de fuel. De pijltjes wijzen dan welke kan je moet drukken om verder in de opties te gaan. Fuel is volgens mij met pijltje omhoog :9
Kan dat tijdens de race? Want ik heb het over single player (championship).

Ik zal wel het een en ander proberen dan :). Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

Ja, dat kan tijdens de race. Is wel lastig, je hebt er alleen op de rechte stukken de tijd voor. Maar het zorgt ervoor dat ik nog wel eens de baan uit vlieg, omdat ik te lang aan t zoeken ben naar de combinaties van de knoppen xD

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

hupske schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:32:
Ja, dat kan tijdens de race. Is wel lastig, je hebt er alleen op de rechte stukken de tijd voor. Maar het zorgt ervoor dat ik nog wel eens de baan uit vlieg, omdat ik te lang aan t zoeken ben naar de combinaties van de knoppen xD
Bedankt! Dankzij jou is het mij gelukt om alles in te stellen tijdens de racen. Qua fuel, tires, etcetera :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Vind de offline races echt veel te makkelijk, zelfs op legend pak ik soms met 3 seconde voorsprong de qualy. Sochi rij ik 1.35.750 in qualifying en dan komt Rosberg op 2 met 1.39.039.

Boooring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Weet iemand of Codies uberhaupt nog bezig is of beloofd heeft een Safety Car in het spel te patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:52
Haha. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Lijkt me niet, zullen wel geen patches meer aankomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Tering wat is dit spel onspeelbaar op de PC. Minimaal contact of curbstone en mijn G25 stuur gaat helemaal los, trilt als de neten. Kan uiteraard de FFB lager zetten, maargoed, de FFB is al minimaal in dit spel...

gemiste kans weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Jammer dat er niet genoeg animo is voor een Tweakers F1 2015 League.

@Damian

Met 360 pad rijdt het spel echt heerlijk, heb je al gegoogeld om je stuursettings te veranderen en/of game settings? Het zou gewoon goed moeten werken nu met dat stuur.

[ Voor 57% gewijzigd door Jackson6 op 26-10-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
F1 2015 is nu in de aanbieding voor de PS4. Maar ik twijfel een beetje. Speel nu veel project cars, is het dan nog waard om f1 te halen? Wordt het dan niet teveel van "hetzelfde"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jackson6 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:25:
Jammer dat er niet genoeg animo is voor een Tweakers F1 2015 League.

@Damian

Met 360 pad rijdt het spel echt heerlijk, heb je al gegoogeld om je stuursettings te veranderen en/of game settings? Het zou gewoon goed moeten werken nu met dat stuur.
Valt bar weinig te tweaken in het spel helaas. De reactie op contact met andere auto's is gewoon vet onlogisch, het stuur trilt gewoon als een malle, slaat echt nergens op. Gewoon echt onspeelbaar. Niet dat ik nu de hele tijd loop te beuken, maar ook curbstones zelfde effect, dus tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 10:10
Xtince schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:27:
F1 2015 is nu in de aanbieding voor de PS4. Maar ik twijfel een beetje. Speel nu veel project cars, is het dan nog waard om f1 te halen? Wordt het dan niet teveel van "hetzelfde"?
Heb beide games en qua beleving zijn ze totaal verschillend als ik dan vergelijk met de Formula A in Project Cars. F12015 is daarbij iets realistischer vind ik, maar dat komt misschien ook omdat de echte banen erbij zitten en je die gewend bent van de TV :)
F1 2015 koop je als je fan bent van F1, anders zou ik het bij Project Cars laten omdat het misschien snel begint te vervelen en de carrière modus in F1 er niet meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Wat is dit toch een draak van een game als het op multiplayer aankomt, tjongejongejonge. Iedereen die je van de baan af rijdt, overal vliegen auto's over de baan door lag, niemand die zich ook maar aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
MichelatNL schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:15:
[...]

Heb beide games en qua beleving zijn ze totaal verschillend als ik dan vergelijk met de Formula A in Project Cars. F12015 is daarbij iets realistischer vind ik, maar dat komt misschien ook omdat de echte banen erbij zitten en je die gewend bent van de TV :)
F1 2015 koop je als je fan bent van F1, anders zou ik het bij Project Cars laten omdat het misschien snel begint te vervelen en de carrière modus in F1 er niet meer in zit.
Dank voor je antwoord! Blijf dan nog even wachten totdat f1 in de budgetbox terecht komt. Vermaak me nog wel met project cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor problemen met een spel kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen, waarbij je duidelijk laat zien wat je zelf al hebt gevonden en hebt geprobeerd.

Verder word er geen hulp geboden voor dingen die niet legaal zijn

[ Voor 87% gewijzigd door Gropah op 04-11-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Zou me niks verbazen als F1 2015 de laatste F1 game van Codemasters was, of anders 2016 toch wel. Game verkoopt niet want niemand wil deze veredelde beta kopen voor de volle prijs. Had eigenlijk ook niet meer dan 5/10 verdient in de reviews.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Zou jammer zijn.. Heb me wel redelijk kunnen vermaken met 2013 en 2014(die was wel al wat minder).
Hopelijk kunnen ze wat verbeteringen doorvoeren voor 2016 mocht die nog komen...

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Sinds gister is er voor de pc eindelijk een redelijke patch uit voor multi player
Nu kan je weer ouderwets een sessie maken waar anderen gewoon kunnen inloggen. Zonder die klote hoper en of vrienden te moeten zijn

Zoals we al 20 jaar doen elke donderdag avond maak ik een sessie met een of meerdere maten hier in mijn mancave U are welcome :)

• alexbl69
Phusebox schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:55:
Zou me niks verbazen als F1 2015 de laatste F1 game van Codemasters was, of anders 2016 toch wel. Game verkoopt niet want niemand wil deze veredelde beta kopen voor de volle prijs. Had eigenlijk ook niet meer dan 5/10 verdient in de reviews.
Helemaal mee eens. Zoals het er nu voorstaat wordt dit mijn laatste CM F1 game. Op recensies hoef je niet meer af te gaan. Die waren redelijk lovend, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat de recensenten het spel daadwerkelijk gespeeld hebben. Toen het werd uitgebracht was het simpelweg onspeelbaar door de vele bugs.

Inmiddels is het spel na -tig patches speelbaar, maar er blijven vreemde kronkels in zitten. Het tegelijkertijd pitten door AI-teamgenoten is er zo één waarvan ik denk 'dat moet toch simpel op te lossen zijn'. Heb de laatste patch nog niet geprobeerd, maar tot voor kort was de multiplayer praktisch onspeelbaar.

Wat er nu overblijft is een game die duidelijk minder is dan zijn voorgangers. Er worden alleen maar spelmodi geschrapt en wat er overblijft is slechter uitgewerkt dan voorheen. Waar men zich met deze game wel op gericht heeft? Ik zou het echt niet weten.

• Jackson6
  • Niet online
So, the new patch we talked about here is now live! Here's another run down of what's covered in the patch:

Game

Added a session list screen which is available via the Multiplayer menu. This screen will allow players to search for all public sessions and join the one they want to. Custom and Hopper sessions will be visible on this list.

Multiplayer fixes and improvements:
Added additional information to lobbies so players can see how much progress has been made in the current session.

Parc ferme rules are no longer incorrectly applied so players will not get their fuel locked to 100kg in qualifying or not be able to change their tyres at the start of a race if they qualified outside the top ten.

Fixed an issue that would cause a players car to always be ghosted during timed qualifying sessions.

Fixed framerate and lag spikes causing incorrect collisions.

Fixed a bug that meant connections with limited upload bandwidth would appear laggy while on track and eventually disconnect.

Disallowing Brake Assist will no longer also block ABS.

Cars will no longer ghost when driving too slowly on track.

Fixed a bug which made the screen pulse black when spectating specific cars in specific circumstances.

Minor hopper improvements and changes
Removed the AI from all hoppers.

Removed the assist restrictions from the Hardcore hopper.

Made the countdown timer longer and prevented it from starting for a short time if there are not many players in the session to try to allow more people to join.

Changed the grid order to random from realistic. So now the players Mercedes cars will not always start on the front row.

Updated the Feature Race to Brazil.

Removed the incorrect second DRS detection zone from the Mexico mini map. This was not present in the actual track data.

Corrected the number of laps for the Mexican Grand Prix.

The player is now correctly disqualified for not using both compounds in a dry weather race.

Improvements to AI behaviour in Qualifying:
AI will no longer all leave the garage at the same time.

AI will no longer use Prime tyres in Q2.

AI will always do two runs in Short Qualifying and Q3.

Fixed the flashing rear tyre issue present on some PC setups.

Made the D-Pad menu more responsive to use.

Fixed an issue that would sometimes cause OSD messages to remain on screen or to never display. This was mostly reported online but can be seen offline too.

Fixed an issue that would cause new tyres to be too cold when they’re put on at a pit stop.

Fixed a problem that could cause unrealistic lap times in practice and qualifying.

Sports Updates – Part 1
Adjusted the relative performance of the teams and drivers based on the season’s results so far.

Updated the tyres for Russia to Super Soft and Soft.

High End PC Enhancements
New CPU-driven particle effects to improve visual quality on systems with high-end CPUs. Select “high” or “ultra” particle effects from the options menu.

Increased audio voice counts for systems with high-end CPUs. Select the “high” audio quality setting from the option menu.

Improved CPU performance for users with 6 and 8+

Improved CPU performance for Intel CPUs with Hyper-Threading Technology.

Optimised performance for Intel integrated graphics chips.

Please let us know if you have any questions, or new problems following this new patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 08:30
Snapt iemand wat van de tyre wear?

TimeTrial --> geen??
Practice --> 20-30 rondjes voordat de banden oranje worden
Qualifying --> Als ik 1 run doe (outlap, timed lap, inlap) dan is er maar paar % wear en in overeenstemming met de totale aantal rondjes wat je op die band zou moeten kunnen rijden.
25% race --> na 5-6 rondjes zijn de options al geel en als de AI een pitstop houdt (meestal rond lap ~10) zijn ze al oranje?? Een ronde extra doorrijden heeft eigenlijk 0 zin.

Is het bij 50% en 100% races (of 3/5 laps races) ook zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

VictordeHolland schreef op woensdag 16 december 2015 @ 03:17:
Snapt iemand wat van de tyre wear?

TimeTrial --> geen??
Practice --> 20-30 rondjes voordat de banden oranje worden
Qualifying --> Als ik 1 run doe (outlap, timed lap, inlap) dan is er maar paar % wear en in overeenstemming met de totale aantal rondjes wat je op die band zou moeten kunnen rijden.
25% race --> na 5-6 rondjes zijn de options al geel en als de AI een pitstop houdt (meestal rond lap ~10) zijn ze al oranje?? Een ronde extra doorrijden heeft eigenlijk 0 zin.

Is het bij 50% en 100% races (of 3/5 laps races) ook zo erg?
Timetrial is logisch, je focust je alleen op rondetijden. Wear helpt niet.
Bij 25% is de tyre wear geaccelereerd, omdat je anders de hele race op zachte banden kan rijden en pas in de laatste ronde naar binnen gaat voor primes, bv. Dat zou wel het tactische element uit je wedstrijd slaan ;)

Bij 50 en zeker bij 100 is het weer min of meer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik heb het spel voor €20 op de kop weten te tikken. Eerste indruk is niet slecht.

Maar heeft iemand misschien goede wheel setup voor de t150? Ik heb de indruk dat het nog niet helemaal lekker aanvoelt met ffb etc. Speel hem op de ps4 trouwens

Dank alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door Xtince op 22-02-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben de laatste tijd in de F1 weekends het circuit een beetje aan het verkennen in F1 2015.
Heb een G25, maar moet zeggen dat het toch niet helemaal lekker voelt.
Kom nu op Barca bijvoorbeeld maar tot een 1:27, terwijl ik volgens mij toch redelijk kan rijden, en echt wel doorheb waar ik veel tijd laat liggen over het algemeen.

Blijven oefenen maar, en na de race even met mijn stuurinstellingen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

MikeyMan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:26:
Ben de laatste tijd in de F1 weekends het circuit een beetje aan het verkennen in F1 2015.
Heb een G25, maar moet zeggen dat het toch niet helemaal lekker voelt.
Kom nu op Barca bijvoorbeeld maar tot een 1:27, terwijl ik volgens mij toch redelijk kan rijden, en echt wel doorheb waar ik veel tijd laat liggen over het algemeen.

Blijven oefenen maar, en na de race even met mijn stuurinstellingen klooien.
The feeling is a bit off here as well, de neiging tot onderstuur is grandioos maar overstuur moet je je best voor doen om dat punt te bereiken, daar komt de rondetijd grotendeels uit voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Is er al wat meer bekend over F1 2016 ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Mars18 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:00:
Is er al wat meer bekend over F1 2016 ?
Verwijs even door naar aarava, tiametmarduk en xmattyg, die waren uitgenodigd voor feedback. De plannen zijn goed en ambitieus, maarrrrrrrr ik wacht toch nog maar even de praktijk af. CM kan het wel, zie Dirt Rally, maar dat moeten ze ook even doortrekken naar F1, die lijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb sowieso al een topic geopend voor F1 2016, zodra er nieuws is komt het daar te staan.

[Multi] F1 2016

[ Voor 18% gewijzigd door Jackson6 op 17-05-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Laatst online: 22-08 19:33
Ik weet niet als ik het hier kan vragen maar, ik wil voor de PC een stuur aanschaffen om dit te gaan gebruiken. En voor andere spellen maar voornamelijk F1 nu. Kunnen jullie mij helpen met wat een redelijk iets is? Ik heb op dit moment zero ervaring met deze dingen. Alleen aan het rond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
llovesoccerx7 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:12:
Ik weet niet als ik het hier kan vragen maar, ik wil voor de PC een stuur aanschaffen om dit te gaan gebruiken. En voor andere spellen maar voornamelijk F1 nu. Kunnen jullie mij helpen met wat een redelijk iets is? Ik heb op dit moment zero ervaring met deze dingen. Alleen aan het rond kijken.
Aangezien sommige moderators nogal streng zijn met wat waar hoort verwijs ik je alvast naar Hardware & Spielerij Algemeen, daar kan je beter een topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08 16:46
Weet iemand misschien een goede manier om een soort van co-op te simuleren?

De optie die we momenteel gebruiken is een multiplayer game hosten voor friends only en dan Expert AI toevoegen, maar volgens mij is deze AI toch wel een slag slechter als de AI in single player, ze rijden ons er in ieder geval soms gewoon zonder reden uit en dan is de lol er al snel vanaf.

Edit: Na een race(start) op China zowel multiplayer als singleplayer te hebben gereden valt het mij erg op dat in de eerste bocht in multiplayer de AI mij heel de tijd aan zit te raken, maar in singleplayer gaat het allemaal net zo vloeiend terwijl het toch echt druk is in die bocht. Beide Expert AI, maar volgens mij is de AI in multiplayer echt een heel stuk anders, mogelijk zelfs een bug waarbij ze de player posities niet goed doorkrijgen of iets dergelijks.

[ Voor 38% gewijzigd door skiwi2 op 19-06-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Heeft er iemand de settings voor een Fanatec CSW stuur?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berktoppie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-02-2024
Set ups zijn uiteraard afhankelijk van je prefferences, Hier kwam ik er een aantal tegen, is toch een kwestie van trial and error om de perfecte set up voor jou zelf te vinden

http://www.racedepartment...atec-csr-settings.108314/

www.webshopmasters.nl

Pagina: 1 2 3 4 Laatste