Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Gisteren gekocht (PC). Wat een drama :X .

Dat dit door de kwaliteitscontrole is gekomen... Ze moeten zich diep gaan schamen daar bij codemasters.

De graphics (op de PC) zijn simpelweg ruk. Dat blur effect is verschrikkelijk, maar ook de Depth of View klopt niet. Alles wordt veel te ver uitgerekt. Deze zaken zijn in de instellingen niet aan te passen. Daarnaast verdwijnen auto's zodra ze meer dan een meter of 200 voor je zitten zomaar in het niets.

Mijn systeem is potent genoeg, nieuwste Intel/nVidia hardware. Draai triple-screen iRacing met 120fps. F1 2015 haalt met moeite 30fps.

Nog meer verassingen? Ja, instellingen worden niet opgeslagen.

De besturing met een stuur (Trustmaster TR500) is zo wazig dat je het gevoel hebt dat je een boot bestuurt. Geen enkele controle. FFB slap en compleet onvoorspelbaar. Ook als je de instellingen verandert (wat dus alleen effect heeft zolang je met een sessie bezig bent, daarna staan ze weer op default) krijg je dat niet gefixed. Er is lag tussen de stuur-input en de uitvoering ervan.

Zoals gezegd zijn de graphics op de pc werkelijk waardeloos. De YT filmpjes laten zien dat de PS4 versie vele malen beter is.

Heb gelukkig nog geen in-game crashes gehad, maar bij het afsluiten crashed hij wel telkens.

De reputatie van CM kennende moeten we maar afwachten of hier nog veel mee gaat gebeuren. Maar als dit het is wordt dit mijn laatste F1 game van CM :( .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Ik heb geprobeerd de motion blur settings aan te passen (uit te zetten) zoals op internet te vinden is, maar ik krijg dan alleen nog maar een wit scherm... zouden ze dat met die patch hebben proberen tegen te houden ofzo?

In C:\Users\username\Documents\My Games\F1 2015\hardwaresettings staat een xml bestand met daarin settings zoals motionblur="true"... maar zodra ik die op false zet heb ik dus geen beeld meer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Phusebox schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:04:
Ik heb geprobeerd de motion blur settings aan te passen (uit te zetten) zoals op internet te vinden is, maar ik krijg dan alleen nog maar een wit scherm... zouden ze dat met die patch hebben proberen tegen te houden ofzo?

In C:\Users\username\Documents\My Games\F1 2015\hardwaresettings staat een xml bestand met daarin settings zoals motionblur="true"... maar zodra ik die op false zet heb ik dus geen beeld meer.
Heb dat ook al gevonden, maar nog niet geprobeerd. Lijkt me ook dat zoiets gewoon in-game moet zitten.

Overigens nog een annoyance: Zodra je het stuur als controller hebt gekozen (wat je dus steeds weer opnieuw moet doen) werken heel veel menu-controls via het toetsenbord niet meer. En dat is niet echt handig.

Misschien toch maar gaan sparen voor een xBox controller, want die tekentjes kom je nog wel overal tegen. Hoezo een port :X ?

Een paar draadjes *):
http://www.techtimes.com/...te-input-lag-and-more.htm
http://steamcommunity.com...ons/0/537402115078628119/
YouTube: The Truth About F1 2015
YouTube: Biggest F1 2015 Crashes, Fails & Glitches!

Nogmaals; het is een grote schande dat dit zo gereleased wordt. De PC versie is out-of-the-box simpelweg onspeelbaar. Dit moet CM ook geweten hebben.

*) besef dat ik me moet informeren voordat ik een spel aanschaf, maar dit is simpelweg diefstal en mag en hoef je als consument niet te verwachten/accepteren.

[ Voor 28% gewijzigd door alexbl69 op 15-07-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Inderdaad wel slechte zaak dat het op de PC zo slecht draait. Op de consoles draait het dan wel een stuk beter. Zag links en rechts wel wat reviews voorbij komen, maar die zaten allemaal wel met een punt tussen de 7,5 en 8, dus dat is niet verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Update: refund via steam aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas heb ik hem via een key site gekocht, anders zou ik ook wel een refund aanvragen... Dit is eerder een pre-release of beta dan een volwaardig spel. Ik had 2014 al geskipped, maar lijkt erop dat ik deze ook had moeten skippen.

Het draait wel goed op mijn pc, alles op het hoogste, maar het ziet er voor geen meter uit. Low res textures, blurry graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst gespeeld op PS4.
Framerate voelt goed, rijden gaat best smooth.

Potje multiplayer gespeeld, hier is geen AI aan toe te voegen ? of is er een game mode waar je online met zn 2en een race kan doen met AI ?

Een race gehad die volledig out of sync was. Ik zag de auto voor me midden op de baan zn voorvleugel verliezen. Bleek dat de andere speler zag ik voor hem reed en hij dus tegen mij aan reed, terwijl ik op mijn beeld achter hem reed. Sloeg helemaal nergens op.
Opnieuw starten van de sessie verhielp het probleem wel, maar zoiets moet toch niet kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
alexbl69 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:58:
Update: refund via steam aangevraagd.
beetje te laat nu maar ben je zeker dat je de game post-patch wel draaide? Veel van de problemen die jij daar beschrijft heb ik niet meer gehad sinds de tweede day-one patch?
over motion-blur en depth of view heb je natuurlijk gelijk. Digital foundry raadt ook aan om deze uit te zetten. Toch komt digital foundry tot de conclusie dat de pc versie beter is dan de console versies.

over MP: deze draait voorlopig inderdaad volledig ruk. Aanvullen met AI wagens moet normaal wel degelijk kunnen. (anders kan je nooit met een volledige grid rijden want de game slikt max 16 door mensen bestuurde wagens)

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bavardia schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:00:
[...]

beetje te laat nu maar ben je zeker dat je de game post-patch wel draaide? Veel van de problemen die jij daar beschrijft heb ik niet meer gehad sinds de tweede day-one patch?
over motion-blur en depth of view heb je natuurlijk gelijk. Digital foundry raadt ook aan om deze uit te zetten. Toch komt digital foundry tot de conclusie dat de pc versie beter is dan de console versies.
Heb hem gisteravond (tegen 19u) aangeschaft en gedownload. Neem aan dat dat de volledig gepatchde versie was. De problemen die bij de release notes van de patches als (gedeeltelijk) gefixed stonden kwam ik ook niet tegen. Afgezien van het problemen bij het opslaan van settings, maar dat is volgens mij ook nu nog niet volledig gefixed.

Ik ga dit draadje wel in de gaten houden en wacht wel een paar patch rondes af. Wil het spel wel graag hebben, maar dan zonder de bugs ;) .

Come to think of it: op zich is zo'n refund wel een machtig middel. Stel dat van alle aankopen van dit spel nu 50% resulteert in een refund (zal wel niet, maar stel dat), dan zal dat CM veel eerder motiveren de bugs fatsoenlijk plat te slaan in plaats van ze te negeren. Het is dan namelijk wel duidelijk dat veel mensen het spel wel willen kopen, maar wel bug-free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Heb nu wel genoeg tijd erin gestoken om de boel goed te kunnen beoordelen. Ben ondertussen in mijn seizoen op Silverstone met Max in de Toro Rosso.

Ik vind het echt een fantastisch spel, aan het begin had ik behoorlijk moeite de auto onder controle te houden, maar ondertussen heb ik het gevoel dat ik de moeilijkheidsgraad iets op kan schroeven (staat nu nog op hard). Tijdens zo'n race word je echt helemaal erin getrokken, je moet echt super geconcentreerd blijven om goeie rondjes te blijven rijden en je merkt ook echt dat de banden op den duur minder worden. Ik zag hierboven mensen klagen over punctures, maar dat heb ik nog niet meegemaakt zelf, wel heb ik gezien dat Bottas het een keer had in Oostenrijk in mijn carrière. Ik denk dat dit misschien komt doordat de banden snel blokkeren, dit moet je echt zien te voorkomen en dat valt niet altijd mee.

Helaas zijn er wel wat probleempjes. De irritantste vind ik dat je bij het uitkomen van de pits opeens terugvliegt naar de tweede versnelling. Ook heb ik aan het begin wel een paar keer haperingen gehad, maar nu al een hele tijd niet meer, al merk ik in sommige bochten toch dat de framerate niet altijd geweldig is. Verder heb ik ook heel vaak Rosberg en Massa uit de pits zien komen vlak voor me, omdat ze dezelfde strategie hanteren als hun teamgenoot en daardoor in de pits moeten wachten op elkaar.

Wel kon ik er van genieten dat ik nu al twee races achter elkaar een kapotte Alonso voorbij ben geknald, dus de betrouwbaarheid van die McLaren hebben ze goed na weten te maken ;).

EDIT: vergeten te melden, ik heb hem op de PS4. Ik heb geen last van blurry graphics waar ik veel mensen over hoor, of het valt me niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door JensFC op 15-07-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:55
Op de PS4 vind ik het een prima game, de poespas mis ik niet. Wil gewoon lekker racen maar heb al wel door dat je met de Mercedes een stuk lekkerder rijdt dan met de Torro Rosso ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 22:26
Als er nog mensen op de ps4 willen MPen stuur maar even een pbtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:22
Gister had ik wel iets "geks"..

had m op hard gezet om iets meer competitie te krijgen, en de eerste helft van de race ging dat ook best.. door een remfout van mij viel ik terug naar P3, om hier best wat ronden voor nodig te hebben gehad om Rosberg in te halen, met Hamilton nog op P1..

Tijdens de pitstops dook Hamilton voor mij de pits in, en kwam hier dus ook eerder uit, maar vervolgens leek het wel alsof hij zonder gas te geven de eerste bocht in stuurde, waardoor ik er dus heel gemakkelijk langs kon.. hij zakte daarna ook stukje verder af, maar bleef uiteindelijk wel rijden en finishte op P2.

Dit was wel erg jammer, want toen was bij mij meteen de spanning weg omdat ik alleen in gevecht was met Hamilton, en toen ik hem eenmaal voorbij was een gat kon trekken van 10+ seconden, wat ik voor de pitstops echt niet voor elkaar kreeg.

Meer mensen dit gehad, dat je na de pitstops ineens veel sneller bent / de rest langzamer lijkt?
Ik startte op de Option tires, dus ik had bij de pitstop de normale banden eronder dus dat lijkt me ook geen logische verklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Was van plan een PS4 of Xbone te kopen voor deze game, maar twijfel wel nu ik de reacties zo lees eigenlijk. Is er nog een groot verschil tussen deze twee versies? PC versie ga ik sowieso links moeten laten liggen als ik dit zo lees.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:24
voor de geinteresseerde, ik heb mijn f1 2015 ps4 op vraag en aanbod staan, te koop of te ruil

ik vind het spel toch wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Even een positieve noot tussendoor voor wat betreft de PC versie.

Ik heb het spel zondag aangeschaft en sindsdien nog geen enkele crash/freeze/framedrop gehad. Alleen aan de blur moest ik even wennen (nog steeds niet geprobeerd handmatig uit te zetten).

Mijn hardware: i7 930, R9 290, 16GB RAM, SSD. Ik speel op 1920x1080.

Ben het seizoen al een paar keer overnieuw begonnen en settings aangepast e.d. Gisteren dus overnieuw Melbourne met Max in de Torro Rosso op Legendary.

Kwalificatieronde was niet super, dus ik startte van de 10e plek, wat eigenlijk wel prima is voor de Torro Rosso natuurlijk. Heel het veld startte op de zachtste band voor zover ik kon zien, dus ik dacht laat ik eens op de harde band starten en proberen ze een tijdje achter me te laten. Race begon prima, in de eerste drie bochten een plek of twee kunnen winnen. Daarna vrij constante ronden gereden, het gat voor me naar Ricciardo (?) werd wel iets groter. Over de boordradio hoorde ik al vrij vroeg (lap 5 van de 15) dat ik moest pitten, ze wilden me waarschijnlijk op een 2 stopper zetten en snapten mijn strategie nog niet denk ik haha. Ik doorgereden tot lap 8 of 9 en toen naar de zachte band, waarna ik op onverklaarbare wijze ineens 5e lag. Ik vermoed omdat iedereen tegelijk stopt en het daarom in de pits nogal druk is. Ik heb zelf ook wel eens een 5 seconden langere stop gehad daardoor. Enkele ronden later hing er geel en kwam ik heel wat losse brokstukken tegen en vervolgens een langzaam rijdende Rosberg en Vettel erachter die niet mocht inhalen, met wat geluk kon ik bij de groende vlag Vettel inhalen omdat hij ROsberg langs de andere kant passeerde. Vervolgens met moeite Vettel achter me kunnen houden (ondanks dat hij op de hardere band reed). Tot ik in de laatste lap toen hij wel heel dichtbij reed kreeg te horen dat we er niet samen af moesten gaan, omdat hij toch een time penalty heeft. Dus iets voorzichtiger gedaan en hem erlangs gelaten, waarna ik op een seconde of 3 van hem eindigde op de 4e plek, maar door zijn time penalty van 5 seconden toch op het podium kwam. Supervette ervaring moet ik zeggen, het is leuk om zoiets met heel wat geknok en een beetje geluk te kunnen behalen. :D

Ik heb dus zeker geen spijt van mij aankoop, via een key site gelukkig ook maar € 23,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Klinkt inderdaad als een leuke race! leuk om te zien dat er ook wel wat gebeurd met de andere rijders, en dat vettel dan een penalty heeft gekregen. Geinig ook dat ze dat tegen je zeggen zodat je er rekening mee kunt houden, dat maakt t spel wel leuk zo :)

Ik heb dit soort situaties helaas nog niet gehad, maar klinkt zo wel als een toffe game met wat "extraatjes" wat er allemaal kan gebeuren behalve gele vlag.

Ben tot nu toe ook erg tevreden op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb dat soort dingen allemaal nog niet gezien. Geen gele vlaggen, geen informatie over andere rijders behalve tijden. Rijdt meestal redelijk eenzame race.

Maar jullie passen strategie/banden aan, heb je dan Parc Ferme uit staan? Ik kwalificeer altijd op de Prime band, dan ben ik off sync met het hele veld (want stel je voor dat iemand een andere strategie doet... ze pitten nu allemaal in hetzelfde rondje wat ook nergens op slaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Heb dit soort spannende races eigenlijk al heel veel gehad. (Met als hoogtepunt het van de laatste plaats na pitstop 1 wegens puncture terugkomen tot plaats 10)
Ik heb wel Parc ferme dus begin steeds op de zachte band.
Het is mij ook al opgevallen dat de ai na de pitstops soms trager is. Daar zijn 2 redenen voor (in mijn geval): de ai heeft minder last van versleten banden dan mij. (Dus bij nieuwe banden leef ik weer op) en de ai kan minder goed met de primes overweg naar mijn gevoel. (Dat zie ik ook terug in FP)

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Ik heb damage trouwens uit staan, maar heeft de rest van t veld dan ook geen schade? misschien dat ik dit soort dingen daarom nog nooit heb gezien?

heeft iemand trouwens al de pre-order steelcase ontvangen van mediamarkt? deze zou nageleverd worden

[ Voor 26% gewijzigd door Richard89 op 16-07-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Klopt. Jij geen schade niemand schade. Was ook zo in eerdere versies van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Phusebox schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:13:
Ik heb dat soort dingen allemaal nog niet gezien. Geen gele vlaggen, geen informatie over andere rijders behalve tijden. Rijdt meestal redelijk eenzame race.

Maar jullie passen strategie/banden aan, heb je dan Parc Ferme uit staan? Ik kwalificeer altijd op de Prime band, dan ben ik off sync met het hele veld (want stel je voor dat iemand een andere strategie doet... ze pitten nu allemaal in hetzelfde rondje wat ook nergens op slaat).
Parc Ferme heb ik wel aan staan (ik heb het niet uitgezet en het staat standaard aan dacht ik te zien), ik speel op 25% van de race afstand en dus een single lap qualify. Misschien dat ik daarom wel de banden kan aanpassen, er is namelijk geen Q2 kwalificatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Racierox op 16-07-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:21
Met one-shot qualifying kan je inderdaad gewoon je banden aanpassen en ben je niet gebonden aan de compound die je gebruikt heb in die ronde.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Bavardia schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:08:
Klopt. Jij geen schade niemand schade. Was ook zo in eerdere versies van de game
Ah, duidelijk.. wel logisch ook trouwens.. dan ga ik damage toch maar aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Tweakers heeft ook een review geschreven:
reviews: F1 2015: niet goed genoeg voor wereldtitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Review is naar verwachting denk ik, speelt prima maar te weinig spelmodi.

Ik heb de afgelopen delen gemist en zit er daarom niet echt mee moet ik zeggen, er valt voor mij dus ook niet echt iets te missen. Ik koop het spel juist om met Max een seizoen te doen en leuke gevechten aan te gaan.

Het enige wat ik wel mis is dat je de vrije training / kwalificatie / race lengte niet afzonderlijk kunt instellen. Een langere training en volledige kwalificatie zou tof zijn, een volledige racelengte zie ik dan qua tijd weer niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:21
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. Ik hoop dat ze dit met een update oplossen.

Je kan overigens wel gewoon een quick race starten met aangepaste instellingen.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Wom schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:55:
Was van plan een PS4 of Xbone te kopen voor deze game, maar twijfel wel nu ik de reacties zo lees eigenlijk. Is er nog een groot verschil tussen deze twee versies? PC versie ga ik sowieso links moeten laten liggen als ik dit zo lees.
Heb zelf ook een PS4 gekocht voor deze game (weliswaar al een maandje eerder) en ben zeker niet teleurgesteld (kan altijd beter natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Wom schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:55:
Ik heb vorige maand PS4 gekocht, voor o.a. Project Cars en F1, tot nu toe heb ik er veel plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turner_7
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 20:34
Ik speel sinds een paar dagen ook op de PS4. Het is mijn eerste F1 spel, dus ervaring met vorige delen heb ik niet. Grafisch is het wat mij betreft prima, ik denk dat de PS4 wel beter kan, maar het ziet er goed uit. Geen ervaring nog met haperingen o.i.d. Het gevoel van snelheid is prima en met de instelling van AI op hard en niet teveel hulp is het een leuk en uitdagend spel.

Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Gister op monaco wel veel framedrops (PS4) gehad, andere tracks nog niet zo erg meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Jammer dat er geen videoreview is. Maar ben toch benieuwd naar de game.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Kijk anders even naar gameplay van de bekendere kanalen. Aarava, tiametmarduk. Krijg je een goede indruk ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Hebben meer mensen problemen met het feit dat hun personelijke leaderboard niet werkt.

Mijn tijden komen er niet in te staan. Tevens geeft steam aan bij het afsluiten van het spel dat de steam servers busy zijn met code 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Stronkie schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:35:
Hebben meer mensen problemen met het feit dat hun personelijke leaderboard niet werkt.

Mijn tijden komen er niet in te staan. Tevens geeft steam aan bij het afsluiten van het spel dat de steam servers busy zijn met code 41
Het eerste heb ik nog niet geprobeerd.
Het tweede is een bekend probleem. Heb ik ook "last" van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 10:10
Vandaag een pakketje in de bus van DHL en daar zat in........
Een steelcase en het boekje wat je bij de mediamarkt als preorder zou krijgen.
Hebben ze dus uit zichzelf (heb er niet achteraan gezeten) opgestuurd.
Boekje is wel handig om een keer door te lezen. Staan alle banen in met tips over de afstelling en welke bochten je in de gaten moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
MichelatNL schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:10:
Boekje is wel handig om een keer door te lezen. Staan alle banen in met tips over de afstelling en welke bochten je in de gaten moet houden.
Die zal ook wel online ergens te vinden zijn. Voor de steelcase zou ik het dan nog doen maar niet voor het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
MichelatNL schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:10:
Dus toch! Hoorde van een vriend dat ie bij MediaMarkt ook in de winkel had gelegen, terwijl de Pre-order mensen tevergeefs aan het wachten waren. Heb mijn exemplaar retour gedaan en met korting de PS4 versie bij Intertoys gehaald, de pre-order fun was er wel vanaf :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Hier ook de pre-order case binnen, wel geinig maar achteraf toch liever de korting gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik ben hem nu aan het downloaden op steam en eens kijken hoe het speelt met logitech rumble controller of xbox one controller. Geen zin om mn g27 voor de dag te halen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik kwalicifeer eerste en mijn start position is 6 met als doelstelling eerste te worden ???.

Hoezo start ik niet op mijn kwalificatie plek ?

Uiteindelijk 3e geworden met max verstappen.

Leuke game en lekker lang. Heb normal season dus 29 laps moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Pykow schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:03:
Ik kwalicifeer eerste en mijn start position is 6 met als doelstelling eerste te worden ???.

Hoezo start ik niet op mijn kwalificatie plek ?

Uiteindelijk 3e geworden met max verstappen.

Leuke game en lekker lang. Heb normal season dus 29 laps moeten rijden.
Dat zou een nieuwe bug zijn dan, heb ik nog nergens gelezen.
Zeker dat je geen grid penalty had? (Kan je zowel in FP als in quali oplopen en worden tamelijk makkelijk gegeven) of dat er later in de quali sessie er toch nog wagens sneller gegaan zijn dan jou?

Naar die objectives kijk ik nooit, die verwachten dat ik met een McLaren in de top 6 qualificeer en dan nog win ook op hard. (Is al 4x gelukt ook. Vooral Canada had ik niet verwacht, 1 van mijn favoriete parcours maar toch zeer engine afhankelijk, Alonso was dan ook pas 18de en 12de in de race (later in de race begon het te regenen en ging de AI gestoord met elkaar rammen, zouden in het echt zeker paar black flags en 4 safety cars geweest zijn. Was best fun om de crashes te ontwijken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

2e race begon ik mooi eerste.
opeens had ik een voorsprong van 25 seconde op hamilton. Terwijl ik de 1ste race net aan 3e werdt.

Bij de eerste pit stop ging hamilton mee en kon ik hem bijbenen en er voor bij. Zijn tijden waren 1.51 en snelste was 1.48.
ik zat gemiddeld op 1.50 en snelste 1.44.
In regen
Btw hoe kan je banden beschermen ? Ik heb al 2x meegemaakt dat me banden stuk gaan net voor drle 2e spitsstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Vroeger en minder hard remmen (als het echt moet zelf coasten). Minder hard op de gas om wheelspin tot een minimum te beperken en zeker niet meer hard remmen eens in een bocht.

De ai heeft meer problemen met regen dan vroeger. En ik vind het makkelijker rijden in de regen dan vroeger dus regen races zijn volgens mij inderdaad makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Is dit spel een beetje te spelen met een controller? Kan geen stuurtje binnen doen. Zonde om er 1 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

jaydenjarno schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:17:
Is dit spel een beetje te spelen met een controller? Kan geen stuurtje binnen doen. Zonde om er 1 te kopen.
Wel met transaction assist. Anders vlieg je na iedere bocht eruit en rem lock uitgezet. Want je kan alleen vol remmen of wat ik doe beetje tikken op de rem.

Ik weet niet hoe het met een xbox one controller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:52
Pykow schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:11:
[...]

Wel met transaction assist. Anders vlieg je na iedere bocht eruit en rem lock uitgezet. Want je kan alleen vol remmen of wat ik doe beetje tikken op de rem.

Ik weet niet hoe het met een xbox one controller is
Bij een xbox one controller zijn de l2 en r2 drukgevoelige knoppen dus hoe meer je de knoppen indrukt des te meer gas je geeft of gaat remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook F1 2015 gekocht en besef nu toch wel dat dit gewoon gespeeld moet worden met een stuur.

Ik ben geen simulator-freak dus ik speel het gewoon voor de lol. Iemand die een goed stuur kan aanraden? Liefst <100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Ik heb de T80 van Thrustmaster en vermaak me er echt prima mee. Misschien geen force feedback maar ik moet zeggen dat ik er prima mee kan rijden en echt wel erin gezogen wordt als ik in een race zit. Maakt de ervaring 100x beter dan met een controller.

Wat ik overigens een beetje vreemd vindt is dat er alleen maar over prime en option gesproken wordt. Aan de kleur van de banden kun je dan nog wel zien welke het is, maar op tv zie je bijvoorbeeld altijd erbij staan of het de medium of de supersoft of wat dan ook is. Op zich maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar ik heb die kleuren niet altijd perfect in mijn hoofd en ik ben toch wel nieuwsgierig naar welke banden ze op welk circuit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Als ik jou was, zou ik m'n budget oprekken tot je iets kan betalen met Force Feedback. Het verschil is enórm.

@ Jens, ik geloof dat ze in real life alles om wilden toveren tot enkel twee kleuren, ongeacht de compound. In principe: option/prime = rood/geel, geel/wit = wit/kleurloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Rood = supersoft (altijd option)
Geel = soft (option tenzij rood option is)
Wit = medium (prime tenzij oranje prime is)
Oranje = hard (altijd prime)
Groen = intermediaire
Blauw = full wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

O ja, oranje had je ook nog. Beter voeren ze gewoon twee vaste kleuren in. Beter te volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Racing_Reporter op 20-07-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 04:37
Heel simpel. De hardere van de twee is de prime, de zachtere is de option. Er zijn altijd maar 2 compounds droog-weer-banden beschikbaar in een weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen 3 tracks gehad met Max op Hard met een PS4 controller.

Opzich kan ik redelijk meekomen. Ik rijd ongeveer te tijden van de Williams.

Ik heb wel de grootste moeite met langzame bochten, het uitrijden met TC op Medium is echt lastig, veel te snel wielspin en ik heb niet het idee dat ik dit beter kan controleren dan nog langzamer de bocht uit te komen. Lukt het jullie op goed op medium te rijden met een PS4 controller ?

Gisteren wel kansloze acties van de AI gezien. Zowel Ferrari als Mercedes stuurde hun rijders in dezelfde ronde naar binnen, terwijl ze wiel aan wiel reden. Ik reed er achter en won dus makkelijk 2 plaatsen.

Ook ging Vettel na zijn pitstop opeens 50 km/u rijden na bocht 3 in China met iemand recht achter hem, waardoor ik weer 2 plaatsen gratis kreeg. Zo toch 2e geworden, ruim achter Hamilton.

Wat me ook opvalt is dat de autos achter mij een langzamere pace hebben dan waarneer ze voor me rijden. Geen idee waarom dit is, maar als ik ze eerst met moeite bij houd, trek ik een goed gat als ik ze voorbij ben, terwijl mijn ronde tijden echt niet omhoog gaan.
Sterker nog, tijdens een race ga ik bijna elke ronde een paar tienden langzamer. Het zal de tire degradation wel zijn, zeker door wielspin in uitkomen van langzame bochten, maar vind het toch was frustrerend.
Ik heb lock assist uit en het lukt me niet om banden te blokkeren, zelfs niet als ik me best doe, vind ik toch wat apart.

Tot zover mijn ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Wheelspin is heel hard wennen zodanig dat je echt heel rustig met de gas omgaat. Extra moeilijk doordat de triggers van de ds4 geen feedback geven. Is ook wel realistisch, de nieuwe motoren hebben heel veel torque.

Het met 2 tegelijk pitten is inderdaad een bekend probleem. (Voor zover ik weet enkel op consoles want ik heb het zelf nog niet gehad)

Snelheid verschil wanneer ze voor of achter rijden is nieuw voor mij. Misschien omdat ze achter je dichter op elkaar rijden en daardoor meer last hebben van turbulente lucht?

Normaal locken de wielen altijd als je hard remt zonder ABS

[ Voor 6% gewijzigd door Bavardia op 20-07-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb tc gewoon op full staan. Maakt het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Laatst online: 23-12-2020
Had net iets vreemds!

In de eerste ronde al giga veel schade, dus reed meteen de pitsstraat in.....om er vervolgens weer zonder stop weer uit te rijden (mét schade).
In het boekje lees ik alleen iets over voice commands. Moet ik dan Pit roepen en tegelijkertijd op R1 drukken? (PS4).
Ik heb de race maar restart, maar vind dit uiteraard geen leuk iets zo. Hamilton was wel in de pitsstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Je kunt ook zonder te roepen dingen zeggen . Zo kun je een pit request doen, gewoon met de pijltjes. Denk dat je dat eerst had moeten doen zodat ze wisten dat je eraan kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Richard89 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:47:
Je kunt ook zonder te roepen dingen zeggen . Zo kun je een pit request doen, gewoon met de pijltjes. Denk dat je dat eerst had moeten doen zodat ze wisten dat je eraan kwam
Volgens mij is dat toch echt alleen om je bandenkeuze bekend te maken. Niet om te melden dat je reparaties wilt hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Martinspire schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:09:
[...]

Volgens mij is dat toch echt alleen om je bandenkeuze bekend te maken. Niet om te melden dat je reparaties wilt hebben.
je kunt aangeven "pit this lap", lijkt me dat ze dan ook de schade repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Richard89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:11:
[...]

je kunt aangeven "pit this lap", lijkt me dat ze dan ook de schade repareren?
Elke andere game deed het automatisch als je de pits in kwam, zonder aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:52
Jw hoeft geen pits aa.vraag te doen,maakt niet uit wanneer je naar binnen rijd alles zal gemaakt worden,wel even bandenkeuze selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:35:
Ondertussen 3 tracks gehad met Max op Hard met een PS4 controller.

Opzich kan ik redelijk meekomen. Ik rijd ongeveer te tijden van de Williams.

Ik heb wel de grootste moeite met langzame bochten, het uitrijden met TC op Medium is echt lastig, veel te snel wielspin en ik heb niet het idee dat ik dit beter kan controleren dan nog langzamer de bocht uit te komen. Lukt het jullie op goed op medium te rijden met een PS4 controller ?
Misschien proberen te 'short-shiften'? In zijn 3 de bocht uitkomen ipv 2? Of inderdaad met een veertje gas geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schakel nog automatisch, volgens mij kan ik wel opschakelen als ik zou willen toch ? :)

Misschien werkt dat beter... kan het eens proberen, waarschijnlijk mis ik zoveel vermogen dat ik nog steeds niet sneller ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Als het op automatisch staat kan je hem dwingen op te schakelen maar vaak is hij koppig genoeg om gewoon terug te schakelen. Dat lukt dus niet steeds.

Over die pit: normaal moet je het niet aanvragen gewoon binnen rijden en ze fixen de wagen. (En leggen er de gevraagde banden op) Dit zal wel gewoon weer een foutje in het spel geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Laatst online: 23-12-2020
schumi1986 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:02:
Jw hoeft geen pits aa.vraag te doen,maakt niet uit wanneer je naar binnen rijd alles zal gemaakt worden,wel even bandenkeuze selecteren
Hmmm, ik ging dus het eerste rondje naar binnen omdat ik amper meer kon sturen...en toch liet ze me niet pitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Blijkbaar weer een nieuwe patch. Een aantal online issues en een paar crashes zouden weer gefixed moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ze moeten de bug bij het verlaten van de pit fixen. Ik laat nu maar me gas los want ik blaas me motor nog eens op.

Warnings kloppen ook niet. Hamilton probeerde me aan de binnenkant in te halen en ik ga hem geen ruimte geven. Krijg ik een warning. Hij kon er niet langs punt. Vervolgens spint hij en 3 laps later verliest hij een wiel. Daardoor eindigde hij op plek 12 en ik voor de 2e keer 1ste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-08 11:17
Ik vind het racen in F1 2015 best aardig, maar mis een beetje het gevoel van progressie die (ondanks beperkt) in voorgaande delen wel aanwezig was.

Om toch een vorm van Career Mode te kunnen spelen heb ik een website opgezet. Na de laatste race van het seizoen kun je de driver / eindpositie en de positie van je teamgenoot aangeven. Op basis van de gegevens krijg je drie realistische aanbiedingen voor volgend seizoen.

- Beetje zoals de Career Mode van F1 2011-2014 maar zonder R&D

Doe er je voordeel mee als je een vorm van progressie zoekt in F1 2015. Ik ben bang dat we dit van Codemasters niet hoeven te verwachten tot het volgende deel op de mat ligt.

http://www.f1career.com

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CKhdif5UkAA7mUR.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Robin Chung schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:11:
Ik vind het racen in F1 2015 best aardig, maar mis een beetje het gevoel van progressie die (ondanks beperkt) in voorgaande delen wel aanwezig was.

Om toch een vorm van Career Mode te kunnen spelen heb ik een website opgezet. Na de laatste race van het seizoen kun je de driver / eindpositie en de positie van je teamgenoot aangeven. Op basis van de gegevens krijg je drie realistische aanbiedingen voor volgend seizoen.

- Beetje zoals de Career Mode van F1 2011-2014 maar zonder R&D

Doe er je voordeel mee als je een vorm van progressie zoekt in F1 2015. Ik ben bang dat we dit van Codemasters niet hoeven te verwachten tot het volgende deel op de mat ligt.

http://www.f1career.com

[afbeelding]
Wow, nicely done. Kudos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Leuk bedacht en uitgewerkt. Overweeg wel het originele F1 logo te vervangen voor iets anders, FOM is daar nooit zo gecharmeerd van... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Bedankt Phusebox en Erwin. Was zo gefrustreerd dat Codemasters geen enkele vorm van progressie in de game heeft verwerkt.

Denk dat ik inderdaad beter het logo kan veranderen. Ben al huiverig dat ik F1 in de domeinnaam heb staan gezien de reputatie van FOM.

Zou het overigens wel heel tof vinden als het twitter kanaal van Codemasters het ook oppakt maar vermoed dat ze geen zwakke punten van de game willen benadrukken. Slechte PR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Vanmiddag F1 voor de PC gekocht en een paar uurtjes gespeeld met m'n Thrustmaster TX, die gisteren is binnengekomen en vandaag geïnstalleerd.
Graphics vind ik eigenlijk onvoldoende maar van de ai klopt helemaal niets. Bij een tik van achteren lig ik acuut van de baan, andersom rijdt de ai vrolijk door en kunnen zich van alles permitteren. Ze doen niet bepaald hun best om je te ontwijken. Zo veroorzaakten ze een crash en ik krijg een 5 plaatsen penalty. 8)7 Met full damage rijden is uitgesloten, dat overleef ik dus niet.
Als assists heb ik verder alleen tractiecontrole (op medium) aan. Tc volledig uit is (nog) niet te doen.
Wat me bovenal verbaasd is dat je nooit het gevoel hebt dat het erg snel gaat.
Desondanks vermaak ik me er tot nu toe prima mee, zeker voor €21.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Iemand die hem ook op de PC speelt met een FFB stuur...

FFB ontbreekt gewoon compleet in de game, alleen als ik over kerbs rijd voel ik die, maar niks geen gevoel van de auto in het stuur.

Erg gemiste kans weer van Codemasters...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
Damian schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:43:
Iemand die hem ook op de PC speelt met een FFB stuur...

FFB ontbreekt gewoon compleet in de game, alleen als ik over kerbs rijd voel ik die, maar niks geen gevoel van de auto in het stuur.

Erg gemiste kans weer van Codemasters...
Heb 'm zelf op de Xbox One, maar hier voelde ik eerst ook helemaal niks.

Heb toen FFB settings aangepast naar honderd behalve wheel weight, deze staat bij mij nu op 80. Op zich rijdt dit best goed, maar de FFB is in deze game niet de beste die ik ooit heb ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
davidsmit schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:19:
Heel simpel. De hardere van de twee is de prime, de zachtere is de option. Er zijn altijd maar 2 compounds droog-weer-banden beschikbaar in een weekend.
Dat weet ik ook wel, maar dat zeg ik ook helemaal niet in mijn comment dat ik dat niet begrijp.

Tuurlijk is er altijd een prime en een option waarbij de option de zachtere band is, maar de option is niet altijd dezelfde band. Het kan bijvoorbeeld de supersoft, de soft of de medium zijn. Bij de echte races op tv wordt dit ook gewoon aangegeven. In de game is de enige manier waarop je dit kunt zien de kleur van de rand van de banden en dan enkel wanneer je zelf al weet welke kleur bij welke band hoort. Wat ik probeerde te zeggen is dat ik het wel op prijs had gesteld als er ook gewoon bij stond welke band het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 17:26
Moet zeggen dat het me verbaasd dat bijna niemand zonder assists rijdt.
Ik heb mijn eerste championship season op Hard erop zitten met Max Verstappen als rijder en ben direct WK winnaar geworden zonder assists aan. (PS4 met controller overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
HarryDeCowboy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 04:35:
Ik heb mijn eerste championship season op Hard erop zitten met Max Verstappen als rijder en ben direct WK winnaar geworden zonder assists aan. (PS4 met controller overigens)
De game beloont je daar normaal voor omdat je zonder assists inderdaad sneller kan zijn.
Het enige probleem is dat je daar geduld voor moet hebben, heel veel geduld (als je controller gebruikt). En dat heb ik niet :p zit nu over halfweg mijn carrière als button (Hongarije) op hard en sta ook eerste dus heb er geen probleem mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
HarryDeCowboy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 04:35:
Dan kun je 'm beter op Expert of Legendary zetten lijkt me.

Zonder assist rijden is prima te doen, je moet alleen niet te gretig worden. Vooral het gas moet je goed kunnen doseren, niet iedereen heeft daar denk ik de juiste controller of pedalen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:06
Is 15 rondes minimaal met kampioenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:06
Mijn F1 komt niet meer verder dan begin menu pres options button. Gaat niet verder. Ook al overnieuw geïnstalleerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-08 17:26
Op zich is rijden zonder assists best prima te doen. Ook met de gewone PS4 controller.
Heb het spel net een week en kan er al prima mee uit de voeten op alle niveau's. Misschien is het verschil dat ik F1 2010 en F1 2011 ook zonder assists heb gespeeld.

Verder vind ik het online gedeelte meer dan slecht, die hopper-sessies werken voor geen meter. In 9 vd 10 gevallen vind 'ie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Jammer dat het spel op dot moment met een goed ffb stuur niet echt speelbaar is... Hopelijk patchen ze dit snel.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Ik vind het goed te doen met controller (XB1), echter alle assists uit erg lastig.
Respect voor degene die dat wel voor elkaar krijgen.

Max is bij mij ook bijna kampioen, wel grappig.

De game gekocht omdat de laatste versie die ik heb gekocht 2011 was, maar erg jammer dat er veel spelmodi uit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Nieuwe patch zorgt er voor dat je zelf je raceweekend in carrière kan invullen. Weekend per weekend!
Blij dat dat terug is. Halve races en volle quali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nice, goed nieuws dat ze in ieder geval luisteren naar de feedback deze keer :) F1 2015 is goed maar bedroevend kaal, ook al wordt dat nu beter. Enne, nog meer verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
Ja eigenlijk wel. De game is nu in de staat dat hij gereleased had moeten worden:
Minder motion blur, ai geraakt niet meer vast in pit, de 2nd gear na pit bug is weg, stabiliteit is verbeterd, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
Bavardia schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:49:
Ja eigenlijk wel. De game is nu in de staat dat hij gereleased had moeten worden:
Minder motion blur, ai geraakt niet meer vast in pit, de 2nd gear na pit bug is weg, stabiliteit is verbeterd, ...
Wanneer is die patch geweest dan? De laatste patch bij mij is van 10 juli op ps4

Oh en ik heb nu trouwens weer ps+, zijn er nog mensen geïnteresseerd om tegen elkaar te racen of is er hier een draadje om dat in af te spreken? Ik kan geen sessie vinden als ik een hopper session zonder assists doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
JensFC schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Wanneer is die patch geweest dan? De laatste patch bij mij is van 10 juli op ps4

Oh en ik heb nu trouwens weer ps+, zijn er nog mensen geïnteresseerd om tegen elkaar te racen of is er hier een draadje om dat in af te spreken? Ik kan geen sessie vinden als ik een hopper session zonder assists doe.
had misschien moeten preciseren dat de patch op de pc was. En hij is daar 31 juli gereleased. Komt waarschijnlijk dan ook nog allemaal wel naar de consoles. (hebben de consoles eigenlijk al de knop waar je kan zien in welke staat je wagen is terug?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Ik kom ook regelmatig een set banden tegen midden op het circuit..
Valt veel te patchen in mijn optiek, er zullen er nog vele volgen ben ik bang.

Wel nice dat er meer spelmodi en flexibiliteit word gecreeerd, anders was het inderdaad een duur spelleke voor beperkte uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Iemand tips voor het joinen van multiplayer.......kan amper een race vinden smiddags.Savonds lukt het wel,duurt wel erg lang.Speel op de ps4,geen probleem met andere games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
Vandaag is er een nieuwe patch uitgekomen voor de PS4 versie!
Hi all,

We just set live a new patch for F1 2015 on the PlayStation 4 and you should start to see it download in the next few hours.
Fixed deadzone being incorrectly applied to steering wheels
Fixed steering wheel settings not saving correctly
Fixed incorrect detection of certain controllers and steering wheels
Fixed assists being active in Pro Season mode
Fixed inverted force feedback on the T100 steering wheels
Fixed OSD swipe being mapped to the DRS button on T500s
Fixed race weekend settings not being editable during Championship Season mode
Fixed AI cars having punctured tyres in P2 and P3 sessions in Pro Season mode
Fixed occasional camera flickering when entering spectate mode
Fixed Time Trial rivals not updating correctly when out on track
Fixed car resetting to track when using flashback in the pit lane
Updated the hopper system to use an alternative search method where players will join an active session. Joining sessions should now be much quicker. If no free sessions are available in that hopper then the user will create a new session
Added a new “invite only” custom match option
Fixed some multiplayer races being “won” as soon as they start
Fixed spectators crashing at the end of online practice sessions
Fixed several instances of players failing to start a session after other players have left the game
Fixed players not joining hopper lobbies correctly from some game modes
Fixed race start timer increasing whenever a player joins a hopper lobby
Fixed players acquiring another player’s points when joining a session mid-season
Fixed saved lobby settings not loading in correctly
Fixed car body not loading in correctly in some multiplayer race
Fixed vote to skip track being used multiple times
Various other bug fixes and improvements across all game modes
Note: for non-European regions this patch also includes all fixes from the v1.02 patch that was released in Europe last month.

Please let us know below how you feel about the patch and the changes we've made below.

We'll have more info on patches for the other platforms soon.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ook voor de pc overigens. En DLC komt pas morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Wat komt er in de DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Dacht dat er geen DLC zou komen voor F1 2015? Kan mij ook niet voorstellen wat ze zouden aanbieden achter een betaalmuur: meer auto's, circuits of zelfs core features? Dat laatste zou ik erg discutabel vinden. :>

Voor de gebruikers van de F1 Career Mode simulator. Ik heb zojuist seizoen 2014 toegevoegd. Dus nu kun je ook met de auto's van vorig jaar een carrière beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavardia
er is steeds gezegd dat er geen DLC zou komen. Er is ook niets over te vinden dus ik heb geen idee vanwaar je dit hebt?

• Amaze86
  • Laatst online: 08:28
Kijk mooie patch,eindelijk snel een potje online kunnen vinden.Jammer dat er geen online ranks inzitten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Robin Chung schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:36:
Dacht dat er geen DLC zou komen voor F1 2015? Kan mij ook niet voorstellen wat ze zouden aanbieden achter een betaalmuur: meer auto's, circuits of zelfs core features? Dat laatste zou ik erg discutabel vinden. :>

Voor de gebruikers van de F1 Career Mode simulator. Ik heb zojuist seizoen 2014 toegevoegd. Dus nu kun je ook met de auto's van vorig jaar een carrière beginnen.
DLC wil niet per se zeggen 'betalen' - hoewel dat in 85% van de gevallen wel zo is :D

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Na de patch heb ik vaak dat er links in beeld yellow flag - no overtaking blijft staan, terwijl er niets aan de hand is.. dat blijft vervolgens de hele race zo, meer mensen hier "last" van? (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DLC?!? De game komt na een aantal hoogst noodzakelijke patches eindelijk op een niveau waarop het misschien gereleased had kunnen worden, maar met nog steeds veel minder opties dan in de voorgaande versies.

En dan willen ze nu met DLC komen? Wat moet daar in zitten dan? Mogen we nu extra gaan betalen voor alles wat er tot aan deze versie standaard in zat? Idioterie.

Hoop oprecht dat vanaf volgend jaar een nieuwe studio met frisse ideeën de licentie weet te bemachtigen, want de meeste 'fans' zijn na deze versie wel een beetje klaar met CM.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste