Iemand ooit geprobeerd om een f1 race aan 8fps te spelen? Wel ik zonet, en ik kan je zeggen daar word je niet vrolijk van.
De game zit bomvol bugs op pc het is niet te doen. Car setup? kan je vergeten, de controlls om naar het volgende te gaan werken niet. Gas geven? Eerst even met de instellingen spelen want daarvoor doet de gas knop helemaal niets (er was nog een tussenfasen waar de toeren wel omhoog gingen maar de wagen weigerde te rijden. Tot 2 maal toe geblack flagged dankzij die bug)
En die 8fps? Ligt niet aan mijn systeem, de game draait vrolijk aan 60 fps en dan plots stuikt het in elkaar. Het bizarre is dat als je de replay kijkt je dit ook krijgt, die gaat vrolijk en dan op het punt waar je in de race plots je framerate zag instorten doet die dat ook. De game saven vlak voor die miserie begint en dan laden brengt niet op. Want jawel hoor op het punt waar het oorspronkelijk begon ook nu weer...
En eenmaal hij is ingestort blijft dit zo voor de rest van de race. Start je de volgende race dan is het weer (tijdelijk opgelost)
Hoewel het een overduidelijke bug is zal ik mijn drivers toch maar eens updaten, want zo is het niet te doen. Heb nog geen race kunnen uitrijden
update: De driver update heeft het framerate probleem (voorlopig) verholpen. Dat maakt voor mij de game op zijn minst speelbaar, met de andere bugs kan ik nog leven. Heb nu ook een race voltooid. De AI is een pak aggresiever dan vroeger, en verwacht ook niet dat gedubbelde wagens mooi aan de kant zullen gaan. (zo won ik mijn eerste race, Hamilton zat vast in een treintje gedubbelde wagens en zo kon ik hem terug bijhalen) De AI lijkt mij zeker op normal een pak trager dan vroeger. (ik kon tamelijk vlot winnen in een Mclaren, oké hij is niet zo traag als in het echt want Alonso was ook 9de en het regende maar toch) Het verschil tussen Traction Control op Full en Medium is ook een stuk groter geworden.
Wel doodzonde dat je niet meer voor iedere race in championship mode kan instellen hoe lang je hem wilt. Je kiest 1 lengte aan het begin van het seizoen en dat geldt voor alle races. Volledige kwalificaties kan je ook helaas enkel combineren met 100% races. (voor 25% races is het one-shot en voor 50% is het short quali)
[
Voor 30% gewijzigd door
Bavardia op 10-07-2015 20:56
]
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd