Ik ben er uit voor wat betreft de draadloze-lader voor mijn S6-edge.
De originele ronde Samsung lader heb ik terug gebracht, omdat mijn S6 er telkens van af gleed. Ik ben er nog steeds niet achter wat dit veroorzaakte, maar zo had ik niets aan mijn draadloze oplader.
Zie mijn eerdere post
hier.
Ik ben wel gecharmeerd van het rechtop staan tijdens het laden, maar de
Tylt VU was boven mijn budget.
Draadloos laden valt voor mij onder de gadget-categorie.... gewoon omdat het kan. Maar het mag ook niet teveel kosten
Na wat zoeken kwam ik een veel goedkopere variant tegen, de
Itian A6 Qi.
En dat voor nog maar 31 euro ook !
De lader is aan de onderzijde voorzien van antislip zodat hij niet over het buro kan glijden.
De telefoon wordt op de oplaadplaats ondersteund door 2 verticale banen antislip-rubbers op de rug en de voet aan de onderzijde is tevens voorzien van anti-slip.
En inderdaad... na 1 nacht laden stond mijn telefoon nog steeds keurig op zijn plek.
Zoals met alle Qi-laders wordt ook met deze A6 de telefoon iets langzamer opgeladen. Ik denk dat dat verder niets zegt over de kwaliteit van de lader, maar dat dit hoort bij de QI techniek (alle QI-laders zijn nu eenmaal langzamer). Bij plaatsing van de telefoon met 20% lading was deze na 2 uur weer op 100%.
De lader is aan de onderzijde voorzien van een bijna onopvallend rood ledje welke blauw kleurt zodra je je telefoon er op legt.
Ik heb hem 1 nacht op de lader laten liggen en de volgende ochtend stond mijn telefoon nog steeds op 100%. Ik vermoed dus dat deze lader trickle-charge ondersteund, maar ik zal dat nog een keer expliciet testen. Ik kom daar nog op terug.
UPDATE 31-5: Na een hele nacht op de oplader staat de telefoon in de ochtend op 100%. De lader ondersteund dus blijkbaar (een vorm van) trickle charge en stopt niet bij 100% lading.
De lader bevat 3 (!) coils en het maakt daarom ook niet uit hoe je je telefoon op de lader legt.
Staand is prima, liggend mag ook (als je gelijk een filmpje wil kijken). Dat maakt hem dus ook geschikt voor het draadloos opladen van tablets.
Het laden werkt overigens ook prima als ik mijn telefoon in zijn hoesje laat zitten.
Ergo: Voor de liefhebbers van dit soort Qi-laders is de Itian A6 Qi absoluut geen verkeerde keuze, gelet op prijs/prestatie.
Overigens wordt er een 220v/2A lader bijgeleverd, samen met een USB kabeltje van 1 meter.
Peter
[
Voor 7% gewijzigd door
pvkan op 31-05-2015 12:19
]
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.