Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Cuoco plaats z'n roms op z'n Facebook of Italiaans forum Androidiani, althans voor de Z7 Mini. ;)
Voor de Z9 Mini volgens mij ook.
Je kunt overigens dat met WhatsApp oplossen door lang de HOME knop in te houden voor het multitask scherm en vervolgens WhatsApp naar beneden te swipen zodat deze "locked" is, dan wordt deze niet meer automatisch afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
dutchgio schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:22:
Cuoco plaats z'n roms op z'n Facebook of Italiaans forum Androidiani, althans voor de Z7 Mini. ;)
Je kunt overigens dat met WhatsApp oplossen door lang de HOME knop in te houden voor het multitask scherm en vervolgens WhatsApp naar beneden te swipen zodat deze "locked" is, dan wordt deze niet meer automatisch afgesloten.
Ja, daar had ik inderdaad al zitten spieken maar daar zag ik de Z9 versie nog niet concreet terugkomen. Zal nog even goed zoeken.

Wat een geniale tip! ideaal ook dat je dat op die manier zelf kunt instellen. Thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zie net dat de ZTE Nubia Z9 mini de 1800 band mist, zou dat een probleem zijn ?
Ik woon in Belgie en heb Base als operator + Mobistar (voor internet)

Ik woon in Maasmechelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 08:38
dutchgio schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:22:
Top, die tip voor whatsapp! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik gebruik de Z9 Mini al een tijdje en wat opvalt is dat de meest recente versie (v1.19) veel betere prestaties neer zet dan de oudere versie inclusief de multi v11.16 rom. Niet alleen voor het gevoel, maar ook in benchmarks.

Antutu: 31308 (11.16) vs 36257 (v1.19 cuoco)
Quadrant:17341 (11.16) vs 22403 (v1.19 cuoco)

De rest van de resultaten en mijn bevindingen kan je binnenkort in mijn review lezen. :)

ps. het ligt niet perse aan de cuoco rom, die heeft alleen multi-languauge, GAPPS en is CN-app-vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Mijn grootste probleem is dat mobiel bankieren niet werkt. Zowel van ABN Amro, als van ING, als van Vodafone. Voor de rest weinig dingen op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Rabobank werkt prima.
Heeft het misschien te maken met wel/niet geroot zijn?

[ Voor 58% gewijzigd door djiedjee op 14-06-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
djiedjee schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:07:
Rabobank werkt prima.
Heeft het misschien te maken met wel/niet geroot zijn?
Toestellen van pandawill; zijn ze niet standaard geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Die van mij lijkt me niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Heb net even de app van Rabobank gedownload en die start bij mij ook gewoon op. Zelf heb ik alleen rekeningen lopen bij de tijgerbank en de groene staatsbank, dus daar heb ik weinig aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
4/06/2015 22:37 De zending werd gesorteerd NEW ANTWERPEN X

Eindelijk een nieuwe update xD , ik hoop dat mijn zte morgen geleverd wordt...
Die is niet langsgeweest bij de douane zie ik, raar...

--------------------
Update

Vandaag mijn zte nubia z9 mini ontvangen.ik zag dat de lader niet geschikt is voor hier, is dat altijd zo?
Wel veel chinese rommel erop & niet alles is goed vertaald als je het in het toestel in het nederlands gebruikt.

Algemeen:
Zeer tevreden over het toestel

[ Voor 43% gewijzigd door Kaya10 op 15-06-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdc01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
exelletor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:18:
Z9 van mij is binnen, eerste indruk is positief. :)

NB: Het is duidelijk dat Android te lang geleden voor mij is. Aparte ROM heb ik erop staan - telefoon kwam al met Google Play en Chinese troep voorgeinstalleerd en om de developer options te unlocken moet je blijkbaar 3x op build number klikken. :D
Ga je hem nog flashen? Heb je veel Chinese troep er op staan? Hoe is je bereik? En bij welke provider zit je? Waar heb je hem gekocht en hoeveel heb je betaald?

Vele vragen en dus extra huiswerk voor je 😇😇😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdc01
Kaya10 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:46:

--------------------
Update

Vandaag mijn zte nubia z9 mini ontvangen.ik zag dat de lader niet geschikt is voor hier, is dat altijd zo?
Wel veel chinese rommel erop & niet alles is goed vertaald als je het in het toestel in het nederlands gebruikt.

Algemeen:
Full review please van uw toestel. Ik moet de mijne nog bestellen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
pietervdc01 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Full review please van uw toestel. Ik moet de mijne nog bestellen 😇
Zal ik volgende week doen.. Heb nu mijn telefoon aan de kant gezet, heb momenteel examens :/ tot volgende week dinsdag dus zo min mogelijk me ermee bezig houden.

Ik heb gewoon even de camera vergeleken met een LG G2 en simkaart erin gedaan & interface gecheckt, zeer tevreden enkel die chinese apps... maar dat vindt ik niet zoooo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:39
Kaya10 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:46:

--------------------
Update

Algemeen:
Voor zover ik weet wel. Bij mij was er alleen wel een convertor mee geleverd waardoor ik de originele adapter als nog kan gebruiken. Dit zal wel verschillen per leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Mrloki schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Voor zover ik weet wel. Bij mij was er alleen wel een convertor mee geleverd waardoor ik de originele adapter als nog kan gebruiken. Dit zal wel verschillen per leverancier.
Ik heb zo eentje met twee pinnen... had hem bij pandawill besteld , ze zijn het waarschijnlijk vergeten..

Voor de mensen die nog een Z9 mini willen bestellen

Kost 256 usd bij gearbest... ik had heb bij pandawill besteld voor 274 usd...
http://www.gearbest.com/c...e&utm_campaign=shareasale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
M'n review is klaar, maar ik weet niet hoe ik er makkelijk afbeeldingen aan toe kan voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
pietervdc01 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:34:
[...]

Ga je hem nog flashen? Heb je veel Chinese troep er op staan? Hoe is je bereik? En bij welke provider zit je? Waar heb je hem gekocht en hoeveel heb je betaald?

Vele vragen en dus extra huiswerk voor je 😇😇😇
Hij is inmiddels geflasht, was best eenvoudig De chinese troep etc. is met custom ROM wat minder aanwezig, maar die krijg ik nog altijd niet volledig weg(ook al is de telefoon inmiddels geroot). En bereik kan ik helaas nog niks over zeggen, omdat de flikkers van Vodafone moeite hebben om een sim-kaart om te ruilen(momenteel heb ik micro-sim). Ik ben echt furieus over die provider, denk dat ik mijn abo van de week ga opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
exelletor schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:21:
[...]

Hij is inmiddels geflasht, was best eenvoudig De chinese troep etc. is met custom ROM wat minder aanwezig, maar die krijg ik nog altijd niet volledig weg(ook al is de telefoon inmiddels geroot). En bereik kan ik helaas nog niks over zeggen, omdat de flikkers van Vodafone moeite hebben om een sim-kaart om te ruilen(momenteel heb ik micro-sim). Ik ben echt furieus over die provider, denk dat ik mijn abo van de week ga opzeggen.
In belgie doen ze dat gratis, bij base ... knippen enzo ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdc01
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:36:
[...]

In belgie doen ze dat gratis, bij base ... knippen enzo ook
Yep, ik zit ook bij base en is inderdaad zo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dat van laten knippen is een goede tip. Kan ik ook bij Phone House enzo laten doen, ik rij morgen wel even langs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Deze morgen iets vreemd meegemaakt met mijn Nubia Mini. Gisterenavond had ie nog rond de 30% batterij over dus ik dacht, ik steek hem niet in, zal hem morgen door de dag wel opladen.

Deze morgen, gsm uit, batterij plat :s. Aan de lader gehangen, na 15 min (!) nog geen reactie en nog steeds niet aan. Dus dan maar geprobeerd in recovery te zetten met volume - en de aanknop en toen was er wel reactie. De gsm is aangegaan en gaf 0% batterij aan.

Eerst dacht ik, OK, er is een appje batterij blijven vreten tot hij plat was. Ik kijk bij de battery stats en wat zie ik - het laden wegdenken :)?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5utc39R.png

Kan er iemand verklaren waar die 30% van mijn batterij gebleven is? Dit is in mijn ogen uitermate vreemd. Ook raar dat er gedurende de dag opeens batterijlading bijkomt zonder te laden, al is het maar 2% (zie graph)

Gelukkig heb ik de late vandaag, anders was het zonder wekker opstaan en had ik me dus overslapen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Krize18 op 16-06-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je plaatje is onzichtbaar.
Je hebt je telefoon niet even aan je pc gehangen om bestanden over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Het plaatje is gefixed. Neen, heeft niet aan de PC gehangen gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shup
  • Laatst online: 01-05-2023
Een korte vraag: Gister is de Z9 Mini van mijn broertje aangekomen. 100% opgeladen, doe de telefoon aan en sluit hem daarna weer af en nu gaat hij niet meer aan. :X Iemand dit ook gehad? Zo ja, wat moet ik doen?

Zelf heb ik de Z7 Max en nog nooit problemen ermee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Zo, een nieuw Vodafone kaartje is binnen en ik kan weer bellen. :) Kreeg vaak te horen dat het toestel best leuk uitziet, zeker voor een mid-range telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunci
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 08:46
Ik heb sinds dit weekend ook mijn z9 mini binnen. Besteld via Pandawill en bezorgd met DHL. Telefoon zat vol met bloatware; per uur bijna 10 meldingen over must-buy games. De telefoon was standaard niet geroot.
Dit weekend TWRP erop gezet en cuoco rom erop gezet. eerste poging mislukte (ondanks alle stappen netjes te volgen); halverwege installatie van de ROM kreeg ik een foutmelding. Herstart lukte niet, ook nie net naar recovery (alleen nubia logo verscheen, en computer zag 8(!) niet-geformatteerde externe schijven...). Na half uurtje frustratie nog een poging, en gelukkig wél in recovery. Installatie van ROM verliep daarna prima.

Na 2 dagen gebruik:
Fijne telefoon, ligt lekker in de hand. Belkwaliteit is goed (beter dan mijn xiaomi hongmi). Ik heb de google camera app gedownload, en deze maakt betere foto's dan de nubia app.
Flitsmeister werkt inderdaad niet, maar ik heb nu routeradar genomen.

Enige storende so far is dat er één homescreen gereserveerd is voor de nubia camera widget. Weet iemand hoe je deze kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@Kunci: met een andere launcher kun je zelf je homescreens instellen. Ik gebruik Nova Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb net Waze geinstalleerd, lijkt wel te werken, maar.... Ik zie wel icoontjes maar geen kaart op de live map view.
Werkt hij bij jullie wel?

Flitsmeister lijkt bij mij wel OK, wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunci
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-09 08:46
@djiedjee: had ik nog niet aan gedacht, maar goede oplossing indd! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
djiedjee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:12:
Ik heb net Waze geinstalleerd, lijkt wel te werken, maar.... Ik zie wel icoontjes maar geen kaart op de live map view.
Werkt hij bij jullie wel?

Flitsmeister lijkt bij mij wel OK, wat is het probleem?
Ik krijg bij Flitsmeister in de app store al de melding dat mijn apparaat niet compatible is. Heb ook los de APK gedownload maar dan werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heeft met je GAPPS te maken. Even zoeken naar compatible GAPPS en die opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:34
Blijkbaar is er nieuwe rom uit voor de mini, dit wordt gemeld op het chinese forum en ook hier hebben ze het er over. http://www.androidiani.co...-mini-23.html#post6915270

zou nu met nubia 3.0 moeten zijn en wat bugfixes

Mega link: https://mega.nz/#!YEUCSRi...UKMskx2qnJ3lprOlug2bKzFzY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
YsWDesign schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:54:
M'n review is klaar, maar ik weet niet hoe ik er makkelijk afbeeldingen aan toe kan voegen.
Waar kan ik hem vinden?
Zag dat je toch een voorkeur voor Xiaomi hebt, vanwaar dat tov ZTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Vandread schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:18:
[...]

Waar kan ik hem vinden?
Nu nog niet online. Mijn voorkeur gaat naar Xiaomi omdat ik die telefoon toch net wat mooier vind en hij een paar kleine pluspunten heeft, tov de max. Ook heb ik wat meer connecties binnen Xiaomi, aangezien ik forum moderator en betatester ben geweest.

Edit: review komt iets later, ik merkte dat ik nog een paar punten vergeten was, zoals batterijduur. Hij is in principe bijna af en verwacht hem dan ook uiterlijk zondagavond online te hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Adipose op 19-06-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Zoals beloofd mijn review van de Z9 Mini

productreview: ZTE Nubia Z9 Mini Zwart review door benbaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Top review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Echt een hele goede en uitgebreide review!
Wel veel werk gehad zie ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
Inderdaad! Leest lekker weg en er wordt niets over het hoofd gezien!

Wat betreft de nieuwe rom, hoewel de italiaanse site lastig leest heb ik het idee dat hij nog niet helemaal bug vrij is. Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Bedankt, ik ga binnenkort ook de MIUI port flashen kijken hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik ben niet helemaal tevreden met batterijduur bij cuoco92 rom, nu dus even een custom van 3.10 uitproberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Kan bevestigen dat ING en ABN Amro op 3.10 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:43

Mitchell

Ondertitel

exelletor schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:31:
Kan bevestigen dat ING en ABN Amro op 3.10 werken.
Ik heb net mijn Nubia Z9 Mini binnen. Heb je een download link voor me? Nevermind, al gevonden.

Ben echt superblij met deze telefoon. Hij is een stuk kleiner dan ik had verwacht, ligt heerlijk in de hand en jezus, wat ziet hij er sexy uit. De doos waarin hij kwam zag er ook geweldig uit. I'm very pleased.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zPfHki7.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Mitchell op 20-06-2015 00:30 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ik heb zojuist ook ge-update naar de nieuwste en officiële 3.10 versie.

Ik moet zeggen dat het toestel nu stukken beter werkt. Whatsapp crashed niet meer en de apps van de banken werken ook gewoon. Het ziet er een stuk gelikter uit door UI versie 3.0. De notificatiebar is gewijzigd en de menu's ook. Als je op een menuoptie klikt krijg je net als bij Flyme OS allemaal kleine icoontjes te zien naast het menu wat je net geopend hebt. Daarnaast heb ik het gevoel dat het allemaal net wat lekkerder loopt.

De officiële versie komt wel met ongeveer 6 Chinese applicaties, maar 5 zijn er gemakkelijk te verwijderen. De laatste kan je ook simpel verwijderen met de pre-installed King-user app. Het toestel is dan ook pre-rooted met deze update. Ik heb wel zelf GAPPS moeten installeren voor de playstore, maar dat is zo gedaan.

Tot slot heeft Nubia naast Engels en Chinees wat andere talen toegevoegd zoals Duits, Portugees,Spaans, Frans, Russisch en wat andere Aziatische talen. Nederlands ontbreekt, maar is voor mij geen probleem. Ik heb alleen Google keyboard geïnstalleerd voor spellingscheck tijdens het typen.

Al met al prima update en naar mijn mening een vooruitgang t.o.v de oudere rom versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
benbaba schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:23:
Ik heb zojuist ook ge-update naar de nieuwste en officiële 3.10 versie.

Ik moet zeggen dat het toestel nu stukken beter werkt. Whatsapp crashed niet meer en de apps van de banken werken ook gewoon. Het ziet er een stuk gelikter uit door UI versie 3.0. De notificatiebar is gewijzigd en de menu's ook. Als je op een menuoptie klikt krijg je net als bij Flyme OS allemaal kleine icoontjes te zien naast het menu wat je net geopend hebt. Daarnaast heb ik het gevoel dat het allemaal net wat lekkerder loopt.

De officiële versie komt wel met ongeveer 6 Chinese applicaties, maar 5 zijn er gemakkelijk te verwijderen. De laatste kan je ook simpel verwijderen met de pre-installed King-user app. Het toestel is dan ook pre-rooted met deze update. Ik heb wel zelf GAPPS moeten installeren voor de playstore, maar dat is zo gedaan.

Tot slot heeft Nubia naast Engels en Chinees wat andere talen toegevoegd zoals Duits, Portugees,Spaans, Frans, Russisch en wat andere Aziatische talen. Nederlands ontbreekt, maar is voor mij geen probleem. Ik heb alleen Google keyboard geïnstalleerd voor spellingscheck tijdens het typen.

Al met al prima update en naar mijn mening een vooruitgang t.o.v de oudere rom versies.
Klinkt goed!

Ik heb alleen moeite om de firmware via de link in jouw post te downloaden. Heeft er iemand een link naar een andere download locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Ralpy schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:35:
[...]

Klinkt goed!

Ik heb alleen moeite om de firmware via de link in jouw post te downloaden. Heeft er iemand een link naar een andere download locatie?
Ik heb hetzelfde probleem. Je moest eerst een of andere downloader installeren en dan registreren. Nee, dankje.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
benbaba schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 01:23:
net geopend hebt. Daarnaast heb ik het gevoel dat het allemaal net wat lekkerder loopt.

Hoe kan je Gapps installeren? Moet je ervoor je telefoon rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Kaya10 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Hoe kan je Gapps installeren? Moet je ervoor je telefoon rooten?
Om Gapps makkelijk te kunnen installeren moet je eerst een recovery menu hebben. Volg daarvoor de handleiding die hier staat. Daarna kun je Gapps heel simpel installeren via het recovery menu (zorg er wel voor dat de zip al op je telefoon staat). Het spreekt redelijk voor zich. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mitchell op 20-06-2015 12:02 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ralpy schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:35:
[...]

Klinkt goed!

De officiële V3.10 kan je hier en hier downloaden en ik heb de Mini Gapps voor 5.0 hier gedownload.

Installatie is simpel als je TWRP recovery hebt, mocht je dat niet hebben dan kan het waarschijnlijk ook via de updater van Nubia. maar zorg dan dat je niet geroot bent en dat de stock rom ongewijzigd is! Ik zou installatie via TWRP adviseren.

Installatie ROM
1. Download V3.10 en plaats hem op je telefoon.
2. Voer een factory-reset uit in TWRP (swpe van link naar rechts) klik op terug als het gedaan is.
3. Installeer de zojuist gedownloade en geplaatste ZIP.
4. Reboot je telefoon en heb even geduld kan tot 5 minuten duren.
5. Doorloop de stappen van het beginscherm taal, datum etc.
6. Download GAPPS voor Android 5.0 en kopieer het op dezelfde manier als stap 1 naar je telefoon.
[zorg voor GAPPS 5.0 ik heb de Mini gekozen]
7. Schakel je telefoon uit en start op in TWRP (Volume + en power).
8. Installeer GAPPS (zonder rest,wipe,o.i.d).
x. Verwijder Chinese apps; gebruik evt de voorgeïnstalleerde kingzone app hiervoor. Installeer evt googlekeyboard via de playstore om de Nederlandse spellingcheck te krijgen.

Installatie TWRP
1. Enable developer mode: about phone of phone info->buildnummer en tik hier een paar keer op.
2. Ga naar het Developer menu en schakel USB debugging in (more developer options).
3. Sluit je Z9 Mini nu aan op de computer en installeer de drivers door op ''connect as cd-driver'' te klikken en het bestand uit te voeren op je pc. Heb je de drivers al geïnstalleerd kun je deze stap overslaan.
4. Na het installeren van de drivers verschijnt er waarschijnlijk iets klik dan op ok.
5. Download nu het TWRP.RAR (52,35 MB) bestand.
6. Maak een nieuwe map aan in je telefoon en noem hem TWRP
7. Maak in de zojuist aangemaakte map een nieuwe map aan en noem theme (zonder hoofdletters!!!)
8. Open het TWRP.RAR bestand en pak het ''ui.zip'' uit en kopieer hem in de aangemaakte thema map.
9. Open ''Run Z9mini-root-TWRP-2.8.6.0'' en klik op optie 2 en druk op enter.
10. Je krijgt dan een developer melding op je telefoon - klik op allow en je telefoon zal herstarten. Je krijgt een recovery menu te zien, maar heb even geduld en je telefoon zal automatisch naar de nieuwe TWRP recovery booten. Hierin kun je weer normaal rebooten of aan de slag gaan met.
x. Je kunt in TWRP booten door het toestel uit te schakelen en Vol + en aan/uitknop tegelijk even vast te houden.Opmerking: als je ''Theme'' met een hoofdletter hebt gedaan krijg je een Chinese TWRP recovery.

[ Voor 26% gewijzigd door benbaba op 20-06-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Eindelijk af. Mijn review is hier te lezen:

productreview: ZTE Nubia Z9 max Zwart review door Adipose

Edit: heb de review iets verlengt, met onder andere GPS en Wifi informatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Adipose op 21-06-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Heeft iemand anders ook "System UI" crashes? Pretty annoying, maar gelukkig gebeurt het niet de hele tijd. Heeft iemand een idee wat je er tegen kunt doen?

EDIT: Het schijnt alleen te gebeuren op bepaalde momenten als ik bij het notificatie gedoe wil komen.
EDIT2: Als ik de 1Password app niet draait gebeurt het niet, als ik hem open en dan naar het notificatie gedoe wil gaan, crash het.

Trouwens, is het mogelijk om de boot animatie te veranderen? Vind de huidige nogal lelijk.

[ Voor 78% gewijzigd door Mitchell op 20-06-2015 20:14 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
benbaba schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:08:
[...]

De officiële V3.10 kan je hier en hier downloaden en ik heb de Mini Gapps voor 5.0 hier gedownload.

Installatie is simpel als je TWRP recovery hebt, mocht je dat niet hebben dan kan het waarschijnlijk ook via de updater van Nubia. maar zorg dan dat je niet geroot bent en dat de stock rom ongewijzigd is! Ik zou installatie via TWRP adviseren.

Installatie ROM
1. Download V3.10 en plaats hem op je telefoon.
Thanks voor deze uitgebreide uitleg, de installatie is hier succesvol voltooid!

Positieve punten van de update zijn reeds genoemd, nadeel vind ik dat de systeeminstellingen nu net zo worden weergeven als in de bovenstaande review van de Z9 max. (Keurige review overigens, met veel interesse gelezen). Deze weergave vind ik maar onoverzichtelijk.

Verder staat er dat het een update is naar Nubia UI v3.10 maar mijn instellingen laten nu V3.0.8 zien. Heeft de rest dit ook?

Is er overigens een manier om je instellingen / apps te behouden? Ben nu ruim 1 uur met de apps en instellingen aan de gang geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Is er een website waar die verwisselbare backcovers (denim/bamboo etc.) worden verkocht?.. heb zelf (nog) geen Z9 mini, maar hij ziet er iig. interessant uit, ben benieuwd naar de mogelijke backcovers. :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
http://www.ibuygou.com/ca...covers-accessories-1.html

Heb ze nog niet goedkoper kunnen vinden, anders had ik er al eentje gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oh dat ziet er vet uit, zoiets zou ik voor m'n Z7 Mini ook wel willen hebben! ;)
Wel duur inderdaad, ook nergens goedkoper te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 13:41
YsWDesign schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:06:
Eindelijk af. Mijn review is hier te lezen:

productreview: ZTE Nubia Z9 max Zwart review door Adipose

Edit: heb de review iets verlengt, met onder andere GPS en Wifi informatie.
Goede review en ik kan jouw ervaringen bevestigen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
niko_c schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:23:
[...]

Goede review en ik kan jouw ervaringen bevestigen ;-)
Thanks. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Adipose op 22-06-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Vandread schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:18:
[...]

Waar kan ik hem vinden?
Mijn review staat nu enkele dagen online en is hier te vinden.

De pluspunten van de Mi Note Pro, waar ik het in mijn vorige reactie over had, zijn bijvoorbeeld Fast Charge, betere community en het marginaal grotere scherm spreekt me ook aan. Verder lijkt de software van Xiaomi toch al iets meer gericht te zijn op meerdere landen, terwijl bij ZTE echt duidelijk te zien is dat China hun main goal is.

[ Voor 17% gewijzigd door Adipose op 23-06-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Eindelijk klaar met mijn examens!

Kan mijn telefoon terug gebruiken , tijdens het installeren van de apps kon ik geen twitter installeren...

Wat doen? De voortgeinstalleerde apps kan ik enkel uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@kaya10: wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
djiedjee schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:44:
@kaya10: wat bedoel je precies?
Dit krijg ik telkens te zien...
Kan ook geen fotos via whatsapp applicatie sturen moet naar galerij gaan en dan delen... crasht vaak...

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/hraq2q.png

Heb ook Modern Combat 5 erop gezet, draait niet zo soepel, blijft vastlopen hoe kan dit? Heb dit ook tijdens het gebruiken van het toestel

[ Voor 14% gewijzigd door Kaya10 op 25-06-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
van tommy-boy gehoord.
Door de nieuwe rom erop ge flashen, dat de vele problemen dan opgelost zijn.
Misschien een tip???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 00:21:
van tommy-boy gehoord.
Door de nieuwe rom erop ge flashen, dat de vele problemen dan opgelost zijn.
Misschien een tip???
Welke rom moet je erop flashen? Cynogenmod zou ik wel willen maar die is nog niet beschikbaar..
heb er totaal geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heb je al clear data en clear cache van de playstore gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik kreeg in eerste instantie dezelfde foutmelding, toch nog even verder gekeken:
De twitter-app bleek er al op te staan (vandaar dat installatie niet lukte), maar had ik zelf gedisabled omdat ik de hem niet gebruik.

De meegeleverde twitter-app draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Meegeleverde apps die de playstore niet kent als zijnde een officiële app, zou ik er zo snel mogelijk af kieperen. Het gebeurde ook geregeld dat er een Facebook app meegeleverd werd, waar malware in bleek te zitten.
Telefoon rooten, root uninstaller installeren en de systeemapps die je niet vertrouwt, zo snel mogelijk eraf gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Telefoon draait super, dus ik heb eigenlijk geen zin om te gaan klooien ermee.

Ik ga ervan uit dat uitgeschakelde applicaties geen kwaad kunnen. Of klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
djiedjee schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:47:
Telefoon draait super, dus ik heb eigenlijk geen zin om te gaan klooien ermee.

Ik ga ervan uit dat uitgeschakelde applicaties geen kwaad kunnen. Of klopt dat niet?
Persoonlijk zou ik het eraf gooien, neem op dat gebied liever het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ook met de rom van cuoco92? Die levert ook gewoon whatspp/ en facebook mee enz!!

PS: bij het rooten van je smartphone (z9 mini) krijg je de app ''king user'' bij, dit is een soort root unistaller app. Echter is dit een toengangspunt voor de chinese, om te kijken wat je er op doet. Dus pak een app vanuit google playstore, en verwijder dan deze ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Die van mij is nog niet geroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
djiedjee schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:13:
Ik kreeg in eerste instantie dezelfde foutmelding, toch nog even verder gekeken:
De twitter-app bleek er al op te staan (vandaar dat installatie niet lukte), maar had ik zelf gedisabled omdat ik de hem niet gebruik.

De meegeleverde twitter-app draait prima.
De meegeleverde twitter app werkt ook niet , moet twitter vanuit de browser gebruiken.

Toestel kan soms vastlopen wat heel raar is met deze specs.. Gisteren meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:02:
Heb je al clear data en clear cache van de playstore gedaan?
Net clear cache gedaan maar heeft geen zin..

Toestel moet geroot worden en een nieuwe rom denk ik ? Ik moet er nog eens aan beginnen maar ben een beetje bang dat il iets verkeerds zou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Er staat gewoon een klote softwareversie op je telefoon. Daar hebben de specs verder weinig mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:48:
Er staat gewoon een klote softwareversie op je telefoon. Daar hebben de specs verder weinig mee van doen.
Welke software zou je erop zetten? Kgebruik hem zo maar draait niet echt soepel...

Zelfs met mijn acer e700 kon ik beter modern combat 5 spelen met dit toestel kan ik niet tegelijkertijd schieten en lopen multi touch werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kaya10 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Welke software zou je erop zetten? Kgebruik hem zo maar draait niet echt soepel...

Zelfs met mijn acer e700 kon ik beter modern combat 5 spelen met dit toestel kan ik niet tegelijkertijd schieten en lopen multi touch werkt niet..
http://www.needrom.com/download/nubia-z9-mini-rom/

Deze. Eerst recovery erop zetten, daarna de ROM erop. Je hoeft niet vooraf te rooten en na de update is je telefoon automatisch geroot.
Je moet wel wipen, dus je telefoon gaat leeg. En je hebt geen Nederlands bij de ondersteunde talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:53:
[...]

http://www.needrom.com/download/nubia-z9-mini-rom/

Deze. Eerst recovery erop zetten, daarna de ROM erop. Je hoeft niet vooraf te rooten en na de update is je telefoon automatisch geroot.
Je moet wel wipen, dus je telefoon gaat leeg. En je hebt geen Nederlands bij de ondersteunde talen.
Had nochtans alle apps goed geklasseert en alles gedownload..

Ik denk dat het me niet echt gaat lukken maar kzal wel wat proberen ben op dat vlak nog een noob...

Is dat een kale versie van android? Die rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat is een iets aangepaste versie van de stock 3.10, de laatst beschikbare versie.
Alle Chinese troep is eraf gegooid en er zijn een paar kleine modificaties gemaakt.
Als het goed is zit er een Nubia Backup app op je telefoon, die werkt prima en kun je de apps zo mee terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hier staat overigens een wat duidelijkere uitleg erbij:
http://forum.xda-develope...-nx511j-rom-twrp-t3142204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
zal wat proberen , nog een probleem ontdekt

bankapplicatie werkt niet , heb gwn zwart scherm : easy banking wat van BNP PARIBAS FORTIS is
werkt wel op de lg g2 van mijn pa

met de applicatie van de andere belgische bank heb ik geen prpblemen mee is van kbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Kaya10 dat is gefixed op de nieuwe roms. Ik draai de laatste rom van cuoco92 en die werkt heerlijk.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Zojuist succesvol geupgrade naar de ROM van Navin. Eerst een backup gemaakt met de interne backup app en na het installeren van de ROM terug gelezen. Op 2 apps na heeft hij alles terug gezet dus was snel weer terug bij mijn ideale situatie!

Ziet er tot nu toe top uit en werkt goed. Kan vanaf nu ook weer Flitsmeister gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Mitch377 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:42:
Kaya10 dat is gefixed op de nieuwe roms. Ik draai de laatste rom van cuoco92 en die werkt heerlijk.
Welke rom is van hem?
Nu weet ik het niet meer welke rom ik erop moet zetten...
DIe van needrom ?

Iemand die me kan helpen? Ik wil niets verkeerds doen... backup al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kaya10 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Welke rom is van hem?
Nu weet ik het niet meer welke rom ik erop moet zetten...
DIe van needrom ?

Iemand die me kan helpen? Ik wil niets verkeerds doen... backup al gedaan
Ja, die van Navin staat op Needrom, maar ook in de link van XDA die ik je gegeven heb, met uitgebreide uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:30:
[...]

Ja, die van Navin staat op Needrom, maar ook in de link van XDA die ik je gegeven heb, met uitgebreide uitleg.
Kga die van benbaba erop zetten... ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kaya10 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 02:09:
[...]

Kga die van benbaba erop zetten... ook goed?
Je moet erop zetten wat je wil, maar ik zou de laatste erop zetten. En in die van Navin zitten wat optimalisaties en heb je de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Was bezig met het rooten maar het lukt me niet echt...

Run bat geopend, maar komt dit tegen

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/9horki.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
heb je wel abd drivers geïnstalleerd?
Daarnaast alle drivers van je zte geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Schakel je smartphone uit, en vervolgens vol - en powerbutton en dan in de boot menu op reboot!
[afbeelding]

Welke moet het zijn?

Reboot System now
Reboot to recovery mode
reboot the nubia emergency...
Reboot to eload mode
power down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
theduke1989 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:10:
heb je wel abd drivers geïnstalleerd?
Daarnaast alle drivers van je zte geïnstalleerd.
Heb wel een paar bestanden gezet op mijn gsm die van Navin op xda developpers en nadien jouw stappen gevolgd...

die van navin lukt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
toegevoegd aan o.t

one-click recovery/root!
http://forum.xda-develope...lick-root-custom-t3130631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
Kan iemand me uitleggen hoe ik bij het installeren van een nieuwe ROM mijn oude instellingen / en apps behoud?

Wanneer ik hierop Google zie ik dat bepaalde instellingen goed noemen staan, deze staan goed maar toch is het de vorige keer niet goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Met de Nubia backup app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
Die naam zag ik eerder voorbij komen inderdaad. Ik zie hem er bij mij niet tussen staan, kan het zijn dat het een van de Chinese apps is welke ik er in het begin heb afgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat kan.
Je kunt ook Titanium Backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
dutchgio schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:01:
Ja dat kan.
Je kunt ook Titanium Backup gebruiken.
Thanks! Ga ik er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Theduke1989 heeft me niet kunnen helpen met het installeren van de geschikte rom , moet ff naar hem toerijden ... is wel wat ver van regio maastricht naar Dordrecht.

Iemand die toevallig in de buurt van Maastricht woont en die de geschikte rom erop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het kan ook via een teamviewer sessie. Dat heb ik al bij meerdere mensen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Momus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:22:
Het kan ook via een teamviewer sessie. Dat heb ik al bij meerdere mensen gedaan.
Is inderdaad een erg makkelijke oplossing. Ik heb helaas geen mini, anders had ik je graag geholpen, Kaya10. Succes en (alvast) veel plezier ermee. :)

Edit: heb ZTE net een mail gestuurd met de vraag wanneer ze een nieuwe update gaan uitbrengen voor de max versie, hoop hier morgen antwoord op te hebben; al verwacht ik niet dat ze iets kunnen zeggen. Volgens mij ben ik hier ook de enige met de max versie. :p

[ Voor 27% gewijzigd door Adipose op 30-06-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Zou je deze rom aan de topic start kunnen toevoegen? Is Android 5.1.1, voor de max variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 13:41
YsWDesign schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:10:
[...]

Is inderdaad een erg makkelijke oplossing. Ik heb helaas geen mini, anders had ik je graag geholpen, Kaya10. Succes en (alvast) veel plezier ermee. :)

Edit: heb ZTE net een mail gestuurd met de vraag wanneer ze een nieuwe update gaan uitbrengen voor de max versie, hoop hier morgen antwoord op te hebben; al verwacht ik niet dat ze iets kunnen zeggen. Volgens mij ben ik hier ook de enige met de max versie. :p
Ni waar :-)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste