Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15
PinQ schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:05:
[...]

Ik heb even een windows vm opgezet om de Baidu crapware te installeren en de roms de downloaden. Zonder die crapware kreeg ik het niet voor elkaar om een bestand >100MB te downloaden zonder fouten.
En dan heb je geen enkele chinese account nodig? Of moet je dan chinees kunnen lezen? ;)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:40
Voor de volledige 3.18 rom heb je een 360 account nodig met Chinees telnr. Geen Baidu meer en is voor ons niet mogelijk. Hopen dat Navin hem beschikbaar stelt op zijn Google drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinQ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 13:50
Jogai schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:10:
[...]

En dan heb je geen enkele chinese account nodig? Of moet je dan chinees kunnen lezen? ;)
Je moet dan inderdaad wel even een Baidu account aanmaken. Kan met een 10 minute mail oid.

"I would love to change the world, but they won't give me the source code!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:37
Inderdaad. Zit toch te overwegen om die Resurrection Remix 5.5.9 te gaan proberen waar Pinq mee kwam. Ik stoor me steeds vaker aan de custom roms (nu v3.61 van Navin) gebaseerd op de oorspronkelijke rom. Het is weliswaar geen stable rom volgens de omschrijving maar dat was v3.16 bij mij ook niet echt.

Het zijn veelal kleine irritatie punten maar samen genoeg om misschien toch over te stappen.

Daarnaast heb ik de laatste tijd steeds vaker dat mijn aan/uit knop niet of nauwelijks reageert. Ik vrees dan ook dat ik de 2 jaar die mijn Mi2s uithield niet ga halen met dit toestel (nu 8 maanden sinds release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook die Ressurection Remix, na wat Gapps en Google toetsenbord installeren en chinese meuk er af best bruikbaar.

maarr.... Als ik een USB kabel er in stop verschijnt ie niet op mn pc als SD zegmaar. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Found it! Goed verstopt zeg.

Instelligen - Opslag - rechtsboven op de 3 puntjes - computerverbinding, en dan MTP aanvinken.

Ik kan de rom overigens ERG aanbevelen voor de Stock-Android fans. Ik ben kwa android erg gewend aan de Nexus telefoons, en das echt super prettig werken. Dit werkt ongeveer hetzelfde, top! Vind ik persoonlijk veel beter dan de NubiaUI

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Daar gaat het topic toch ook over >:)
Typenummer staat in de link, dus leek me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:48:
Found it! Goed verstopt zeg.

Instelligen - Opslag - rechtsboven op de 3 puntjes - computerverbinding, en dan MTP aanvinken.

Ik kan de rom overigens ERG aanbevelen voor de Stock-Android fans. Ik ben kwa android erg gewend aan de Nexus telefoons, en das echt super prettig werken. Dit werkt ongeveer hetzelfde, top! Vind ik persoonlijk veel beter dan de NubiaUI
Vind het ook een erg fijne ROM. Heb jij ontdekt of er iets van een task killer opzit? Ik loop er met deze ROM tegen aan dat ik mijn muziek aan zet, telefoon vergrendel en dat de muziek na een ongeveer een kwartier er mee op houdt. Als ik de telefoon ontgrendel en de app weer open gaat hij meteen verder waar hij is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Best wel grappig, maar iedereen met een ZTE Nubia Z9 Mini heeft geen exoot meer :-) Gewoon te koop bij Vandenborre in België (wel aan een hogere prijs)

http://www.vandenborre.be...-nubia-z9-mini-dual-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Ik heb gisteren de Resurrection Remix 5.5.9 geïnstalleerd. Tot nu toe heel erg blij mee! Na 2 jaar MIUI en nu 8 maanden Nubia ROM te hebben gebruikt eindelijk weer een ROM die in de buurt komt van Stock android.

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen werken de meeste apps naar behoren. Ik ervaar wel net als Intelligo dat het aansluiten via USB als storage device op een (Windows 10) PC niet werkt.

Voor mijn gevoel is het batterij gebruik wel groter met deze ROM. Kan er echter nog niet veel over zeggen want heb de ROM nog geen volledige dag gebruikt.

Al met al denk ik dat ik deze ROM nog wel even blijf gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrloki schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:35:
Ik heb gisteren de Resurrection Remix 5.5.9 geïnstalleerd. Tot nu toe heel erg blij mee! Na 2 jaar MIUI en nu 8 maanden Nubia ROM te hebben gebruikt eindelijk weer een ROM die in de buurt komt van Stock android.

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen werken de meeste apps naar behoren. Ik ervaar wel net als Intelligo dat het aansluiten via USB als storage device op een (Windows 10) PC niet werkt.

Voor mijn gevoel is het batterij gebruik wel groter met deze ROM. Kan er echter nog niet veel over zeggen want heb de ROM nog geen volledige dag gebruikt.

Al met al denk ik dat ik deze ROM nog wel even blijf gebruiken!
Heb je mijn oplossing voor het USB probleem ook gezien? Even een simpel vinkje aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:37:
[...]

Heb je mijn oplossing voor het USB probleem ook gezien? Even een simpel vinkje aanzetten!
Daar heb ik overheen gelezen :X Maar goed ik gebruik deze functionaliteit dan ook nagenoeg niet.

Merk wel dat de batterij aanzienlijk sneller leeg is. Wellicht moet ik nog e.e.a. finetunen , dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er toevallig nog iemand een screenprotector voor een Z9 mini in nederland liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vf6Vjf6l.png
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgjvvenrooij
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft er iemand een goede omschrijving/video hoe het digitizer glass van de Z9 Mini vervangen moet worden? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
http://4pda.ru/forum/inde...2119&st=980#entry46079702 cm 13 ook beschikbaar voor de Z9 mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Mijn Russisch is wel een beetje roestig ;) Is dit een port van cm13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Mrloki schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Mijn Russisch is wel een beetje roestig ;) Is dit een port van cm13?
Ja.. google translate is the shit man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
strikey schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:44:
[...]

Ja.. google translate is the shit man :)
Staat helaas weinig info bij over de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn zte nubia z9 mini gaat soms vanzelf uit. heeft nog iemand hier last van? voor derest heel tevreden van de telefoon alleen spijtig van dit kleine voorval als iemand een oplossing weet voor mijn probleem hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:12:
mijn zte nubia z9 mini gaat soms vanzelf uit. heeft nog iemand hier last van? voor derest heel tevreden van de telefoon alleen spijtig van dit kleine voorval als iemand een oplossing weet voor mijn probleem hoor ik het graag.
Heb ik met de Z9 max soms ook. Als ik hem op 3g only instel is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar je een shockproof case kan kopen voor zte nubia z9 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
Welke ROM draai je?
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Zo, heb de elite versie met 3 GB, moet nog een olijfhouten en een jeans achterkantje en dan zijn we compleet.

Rom was troep en niets werkte. Ik hou van simpel en deze

http://forum.xda-develope...-nx511j-rom-twrp-t3142204

is echt simpel, de laatste stock, geschoond van veel meuk met werkende gapps en rooted en zelfs ik kon het met het handige batch file.

Vraag me alleen af hoe ik van de homescreen afkom waarop 20 iconen staan voor diverse modi van je camera. Tips welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn sd kaart in mijn zte 9 mini stop komt er alleen op dat de kaart verwijdert kan worden maar ik kan geen muziek vinden op mijn sd kaart.ook koppelen lukt bbiet weet iemand hier een oplossing voor alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wgjvvenrooij
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoi Sven123,

Ik vond deze oplossing op een ander forum waar iemand hetzelfde probleem had. Hopelijk heb je er iets aan.

http://forums.androidcent...-can-t-write-sd-card.html

Grt,
Werner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08 23:20
Heren,

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de 3 TWRP opties die ik zie in de inleiding? Ik wil TWRP installeren en neig naar de one-click root/twrp optie echter het is mij echt onduidelijk welke van de drie ik het beste kan installeren? Is er een functioneel verschil? Wat ik wil bereiken: Telefoon alles apps die ik nodig heb installeren en daarna met TWRP een backup maken (zodat ik deze in geval van problemen een keer kan restoren). Ook wil ik t.z.t. android 5.1.1 rom installeren.

Update: One-click root gebruikt TWRP geinstalleerd en geroot zonder problemen echter vraag ik me nog steeds af wat het verschil is :*) en of ik met TWRP de 5.1.1 rom kan installeren

[ Voor 15% gewijzigd door ShinAkuma op 17-03-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Voor de Z9 max is TWRP 3 uit. Die heb je nodig om de laatste kernel te kunnen draaien: http://forum.xda-develope...2-8-7-0-nubia-z9-t3154895
Voor de Z9 mini is hij hier te vinden: https://drive.google.com/...9TWc2WmxIdDdwTEcyRWc/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:16

Mitchell

Ondertitel

Ik draai MoKee op mijn ZTE Nubia Z9 Mini. Werkt heerlijk! Nog geen enkele problemen mee gehad en wordt hard aan ontwikkeld. Ik krijg namelijk minimaal 1 keer per week een nightly update. De normale versie draait nog op Android 5.1.1, maar de nightlies zijn al Android 6.0.1.

ZTE Nubia Z9 Max: http://download.mokeedev.com/?device=nx510j
Nubia Z9 Mini/Z9 Mini Elite(Marshmallow): http://download.mokeedev.com/?device=nx511j

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-08 22:42
@Mitch377

Welke draai jij nu de 6.0.1 of de 5.1.1?
Zit zeker geen nederlandse taal in de mokee roms of wel?
Ik krijg mijn Z9 Mini deze week binnen en zoek eigenlijk de beste rom, ben zelf miui gewend maar als mokee ook echt goed is kan ik die beter doen denk ik kwa ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door bertss50 op 18-03-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Mitch377 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:42:
Ik draai MoKee op mijn ZTE Nubia Z9 Mini. Werkt heerlijk! Nog geen enkele problemen mee gehad en wordt hard aan ontwikkeld. Ik krijg namelijk minimaal 1 keer per week een nightly update. De normale versie draait nog op Android 5.1.1, maar de nightlies zijn al Android 6.0.1.

ZTE Nubia Z9 Max: http://download.mokeedev.com/?device=nx510j
Nubia Z9 Mini/Z9 Mini Elite(Marshmallow): http://download.mokeedev.com/?device=nx511j
Je krijgt waarschijnlijk een wekelijkse build binnen. Zegt niets over hoeveelheid ontwikkeling die er achter zit voor je device. Aan de mini wordt niet zo heel veel gesleuteld zo te zien: https://github.com/MoKee?query=nx511j
bertss50 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:03:
@Mitch377

Welke draai jij nu de 6.0.1 of de 5.1.1?
Zit zeker geen nederlandse taal in de mokee roms of wel?
Ik krijg mijn Z9 Mini deze week binnen en zoek eigenlijk de beste rom, ben zelf miui gewend maar als mokee ook echt goed is kan ik die beter doen denk ik kwa ondersteuning.
Nederlands zit er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck, nu gaan mn customrom handen jeuken met 6.0, maar mn vriendin gebruikt de z9 mini tegenwoordig, en aan mn eigen telefoon valt niet te custommen... Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Jogai schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Je krijgt waarschijnlijk een wekelijkse build binnen. Zegt niets over hoeveelheid ontwikkeling die er achter zit voor je device. Aan de mini wordt niet zo heel veel gesleuteld zo te zien: https://github.com/MoKee?query=nx511j
Ik lees altijd de changelog voor elke update. Het zijn geen wekelijks builds dat week ik zeker en er zijn veel dingen die gedaan worden aan bv. de core maar die dus niet mini specifiek zijn.

Nouja, ik vind het een geweldige ROM. Je hoeft het daar natuurlijk niet mee eens te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mitchell op 20-03-2016 10:45 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
Draai jij wel de 6.0.1 rom Mitch377?
Als die stabiel is maakt dat de keuze voor mij wel heel erg makkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

bertss50 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:56:
Draai jij wel de 6.0.1 rom Mitch377?
Als die stabiel is maakt dat de keuze voor mij wel heel erg makkelijk :-)
Jup. Ik draai de allerlaatste nightly versie. Werkt prima en is stabiel. Nog nooit een random reboot ofzo gehad.

Vergeet alleen niet de standaard flash dingen te doen en als je gapps wilt moet je deze meteen flashen nadat je mokee geflashed hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Mitchell op 20-03-2016 14:54 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
Thx ga er mee aan het werk zodra hij binnen is en zal mijn ervaring hier wel delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Mitch377 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:44:
[...]
Ik lees altijd de changelog voor elke update. Het zijn geen wekelijks builds dat week ik zeker en er zijn veel dingen die gedaan worden aan bv. de core maar die dus niet mini specifiek zijn.

Nouja, ik vind het een geweldige ROM. Je hoeft het daar natuurlijk niet mee eens te zijn.
Ik zit ook op Mokee nightly, dus niks tegen de rom. De ene nightly draait wel eens stabieler als de andere, maar dat hoort bij een nightly. Hij wordt goed onderhouden, en in sync met upstream gehouden, waarvoor dank aan de devs! Dat is zeker een hele inspanning, maar dat noem ik nog geen 'harde ontwikkeling'.

De officiele downloads bieden wekelijks een release versie, en iedere nacht de recentelijke versie aan. Als je op nightly zit en je laat de updater iedere dag checken krijg je dagelijks een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Binnenkort maar eens de Mokee nightly proberen op mijn Z9 Mini. Draai nu sinds enige tijd de Resurrection remix maar toch nog wat problemen met deze ROM.

Zo heb ik o.a. spontane reboots of dat mijn telefoon zelfs helemaal uitvalt. Aangezien de aanknop van mijn telefoon ook al amper reageert duurt het vaak even voordat ik de telefoon weer aan krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
Ik lees op diverse fora o.a. gsmarena dat bij de recent gekochte z9 de camera waardeloos is en dat er volgens hun een andere lens in zou zitten. Dit kan toch haast niet waar zijn dat Zte er nu ineens een andere lens in drukt? Iemand die dit misschien kan beamen of ontkrachten?
Zal mij in ieder geval benieuwen als ik hem deze week in handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ik zie de rom packages niet meer staan achter de linkjes?

EDIT: never mind, ze staan er keurig weer

[ Voor 28% gewijzigd door DaBuzzzzz op 26-03-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
bertss50 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:51:
Ik lees op diverse fora o.a. gsmarena dat bij de recent gekochte z9 de camera waardeloos is en dat er volgens hun een andere lens in zou zitten. Dit kan toch haast niet waar zijn dat Zte er nu ineens een andere lens in drukt? Iemand die dit misschien kan beamen of ontkrachten?
Zal mij in ieder geval benieuwen als ik hem deze week in handen heb.
Niks van gemerkt toestel 2 weken oud en maakt mooie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
ShinAkuma schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Niks van gemerkt toestel 2 weken oud en maakt mooie foto's
Ik ook nog niet, maar heb nog niet veel foto's gemaakt, buitenshuis is de kwaliteit in ieder geval uitstekend.
Ben druk bezig verschillende roms te testen. Wilde eigenlijk de Mokee 6.0.1 maar daar zit een ernstige bug in de automatische rotatie van het scherm. (werkt niet) Dit is mij dusdanig irritant dat ik nu weer terug ben op Mokee 5.1.1.
Naar mijn idee een uitstekende rom waarin alles werkt, behalve screen mirroring naar mij smart tv, maar daar kan ik wel mee leven.

Heb ook een werkende Nubia Camera app gevonden die ook de foto's op kan slaan op de sd kaart.
Voor de liefhebbers hier te downloaden:
http://www.mediafire.com/...825f882i/NubianCamera.zip
Installeren met twrp, zal zeer waarschijnlijk ook op andere custom roms werken.

Dolby Atmos heb ik ook geinstalleerd, om het geluid iets te verbeteren.
Hier te downloaden:
https://drive.google.com/...YXdYblk/view?pref=2&pli=1
Installeren met twrp, hiervan weet ik zeker dat hij ook op Mokee 6.0.1 werkt.

Nu nog even Xposed Framework erop knallen en dan kan ik hem langzaam in gebruik gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ik Krijg een foutmelding als ik de Mokee nightly wil installeren. Ik heb wipe gedaan, daarna via de install de rom gekozen en dan gaat ie flashen maar dat stopt met een foutmelding. Nu start ie weer met de cucuo rom maar moet alle apps eerst optimaliseren. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
DaBuzzzzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:34:
ik Krijg een foutmelding als ik de Mokee nightly wil installeren. Ik heb wipe gedaan, daarna via de install de rom gekozen en dan gaat ie flashen maar dat stopt met een foutmelding. Nu start ie weer met de cucuo rom maar moet alle apps eerst optimaliseren. wat doe ik fout?
Welke baseband heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
DaBuzzzzz schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:34:
Had ik in eerste instantie ook. Daarna een factory reset gedaan.
Daarna een reboot in recovery een dubbele wipe gedaan,
Daarna de nightly geinstaleerd, daarna nog een wipe

Toen gaps en superuser geinstaleerd.
En toen had ik het werkend

Mogelijk moet je ook even controleren welke versie Twrp (of cwm) je gebruikt. Een oude versie kan ook voor dit soort problemen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Thx, Ik lees ook dat ik wipe niet default moet doen maar specifiek dalvic en ander cach moet legen.,Versie is 2.8.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Vanaf vandaag officieel afscheid genomen van mijn Nubia z9 Mini. Aangezien ik toch de nodige problemen had met het toestel heb ik via mijn werk een Huawei Mate 8 aangeschaft.

Problemen die ik had met de Z9 mini waren onder andere:

- Batterij hield het geen dag meer uit (Vaak rond 18.00 nog maar 20% batterij over)
- Telefoon liep vaak vast en had spontane reboots
- Telefoon was erg traag
- Carkit werkte niet optimaal i.c.m. de telefoon (geluid viel weg na een aantal seconden)
- Aan/Uit knop reageerde nauwelijks meer

Mogelijk kwam een deel van deze problemen door de ROM die ik gebruikte (Ressurection) maar veel van deze problemen heb ik met verschillende roms gehad.

Dergelijke problemen mag je verwachten als een telefoon 2+ jaar oud is maar niet als een toestel net aan een jaar gehaald heeft. Ter vergelijking mijn Xiaomi Mi2s heeft het ook ruim 2 jaar uitgehouden en deze was niet veel duurder dan de Z9 Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ik vind het ook tegenvallen, gesprekken via carkit vallen steeds stil terwijl de verbinding blijft.......teveel handelingen om notifiers te openen, ongevoelig en niet precies touchscreen langs de randen, De z7 was veel beter eigenlijk maar die had slechte telefoon audio.......vind het vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Dat van het wegvallen van de gesprekken via de carkit had ik ook. Wat bij mij wel hielp was handmatig schakelen tussen speaker/handset en bluetooth. Vaak werkte het geluid daarna wel weer (voor een korte tijd). In de praktijk was het haast onmogelijk een goed gesprek te voeren via de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Mijn laatste dual-sim ergernis is ook weg!
Ik heb nu ook op mijn 2e telefoonnummer whatsapp via Disa werkend. Tot nu toe wilde ik liever niet met wazige kopie-whatsapp's aan de gang vanuit veiligheid.

Disa werkt als een speer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Toestel is dus gewoon overleden tijdens het updaten, Ik had een Mokee Nighlty maar root was weg., Met kingo root kreeg ik de melding dat root gelukt was maar dat bleek niet te kloppen. Daarna met de methode van
http://forum.xda-develope...lick-root-custom-t3130631

kwam in factory boot menu maar de batch deed verder niets. Paar keer herhaald met debugging aan en uit ed maar geen reactie. Na een keer of wat deed de foon niets meer dan alleen een linux pinguin laten zien en dat hield na een paar reboots ook op. Nu gaat het toestel niet eens meer aan.....iemand nog suggesties? Voor mij geen Nubia meer iig. De Z7 had flinke spraakissues, de Z9 verlies van BT connecties in de auto. zo jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:55:
Toestel is dus gewoon overleden tijdens het updaten, Ik had een Mokee Nighlty maar root was weg., Met kingo root kreeg ik de melding dat root gelukt was maar dat bleek niet te kloppen. Daarna met de methode van
http://forum.xda-develope...lick-root-custom-t3130631

kwam in factory boot menu maar de batch deed verder niets. Paar keer herhaald met debugging aan en uit ed maar geen reactie. Na een keer of wat deed de foon niets meer dan alleen een linux pinguin laten zien en dat hield na een paar reboots ook op. Nu gaat het toestel niet eens meer aan.....iemand nog suggesties? Voor mij geen Nubia meer iig. De Z7 had flinke spraakissues, de Z9 verlies van BT connecties in de auto. zo jammer dit
Ik had dit ook voor elkaar gekregen met mijn vorige toestel. Je bent in een boot loop terecht gekomen als ik het zo lees. Ik heb de oorspronkelijke rom er destijds weer op gekregen met SP flash tool. Vraag me niet hoe want een collega die er wel verstand van had had me toen geholpen maar ik zou het in deze hoek zoeken. Het was iets met oorsprokelijke rom + een of ander text bestand downloaden. Drivers voor je Nubia downloaden en installeren. Zorgen dat je SP Flash tool je Nubia herkend en dan de juiste settings in de SP tool aanvinken en de rom installeren.

Heb overigens ook de one click root geïnstalleerd. Werkt perfect (Heb jij niks aan maar voor andere lezers).
Daarnaast heb ik de originele rom erop gelaten en heb ik totaal geen issues met de Nubia. Sterker nog ik zou er zo nog 1 kopen als deze kapot gaat.

Succes en hopelijk heb je iets aan dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Een telefoon die niet aangaat kun je niet flashen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mijn gsm is ook overleden...

Ik had hem gisterenavond op mijn nachtkastje gezet met 25% , en 's morgens kon ik hem niet meer aanzetten...

Heb hem aan de lader gehangen, maar nog gaat die niet aan...

Iemand die me ermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaya10 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:43:
Mijn gsm is ook overleden...

Ik had hem gisterenavond op mijn nachtkastje gezet met 25% , en 's morgens kon ik hem niet meer aanzetten...

Heb hem aan de lader gehangen, maar nog gaat die niet aan...

Iemand die me ermee kan helpen?
Begin eens met een andere lader, wellicht is ie kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Iemand die nog het topic wilt onderhouden? Ik namelijk kan het niet meer ivm tijd.
Dus als je echt actief bezig bent en je weet het. Graag reageren!!

Zodat het topic weer up-to-date is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Iemand nieuws over een mogelijke android 6 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Via de officiele rom?

De Mokee draait namelijk gewoon een android 6. En op mijn telefoon ook gewoon erg stabiel.
Alleen werkt autorotate niet (geloof ik, maak er zelf toch geen gebruik van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

freggell schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:37:
Via de officiele rom?

De Mokee draait namelijk gewoon een android 6. En op mijn telefoon ook gewoon erg stabiel.
Alleen werkt autorotate niet (geloof ik, maak er zelf toch geen gebruik van)
Volgens mij is auto-rotate gefixed in een van de laatste nightly updates, maar dat weet ik niet zeker.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Mitch377 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:54:
[...]

Volgens mij is auto-rotate gefixed in een van de laatste nightly updates, maar dat weet ik niet zeker.
Oh okay kijk dit wist ik niet ik ga eens op onderzoek uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Wellicht een heel domme vraag maar ik wil 1 van mijn twee sim kaarten uitdoen (werk sim in het weekend bv). Waar kan ik dit doen? Ik zie geen optie in mijn instellingen namelijk?
Zie ik iets over het hoofd of moet ik een extra app installeren om dit te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
ShinAkuma schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:17:
Wellicht een heel domme vraag maar ik wil 1 van mijn twee sim kaarten uitdoen (werk sim in het weekend bv). Waar kan ik dit doen? Ik zie geen optie in mijn instellingen namelijk?
Zie ik iets over het hoofd of moet ik een extra app installeren om dit te kunnen?
Via Settings -> Sim card settings
En dan de slider activate gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Def1ant schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:36:
[...]

Via Settings -> Sim card settings
En dan de slider activate gebruiken
Hmm deze opties heb ik niet. Heb wel een Settings -> msim -instellingen maar daar kan ik ook niet een sim kaart deactiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
ShinAkuma schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:38:
[...]
Hmm deze opties heb ik niet. Heb wel een Settings -> msim -instellingen maar daar kan ik ook niet een sim kaart deactiveren
Misschien is het je de moeite waard om de firmware te updaten dan? Ik zit nu op Android 5.1.1 met nubia UI 3.9.15 (heb firmware V4.01 van N@v1n).
Je verliest je Nederlandse taal wel (als je goed update), maar bij mij waren problemen met apps die niet wilden draaien (zwart scherm) en bluetooth issues na bellen voorbij. Kan eventueel gefixed worden door Google Keyboard te installeren.
Als je daarna ook gewoon de boel kan instellen lijkt me t het proberen waard uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Def1ant schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Misschien is het je de moeite waard om de firmware te updaten dan? Ik zit nu op Android 5.1.1 met nubia UI 3.9.15 (heb firmware V4.01 van N@v1n).
Je verliest je Nederlandse taal wel (als je goed update), maar bij mij waren problemen met apps die niet wilden draaien (zwart scherm) en bluetooth issues na bellen voorbij. Kan eventueel gefixed worden door Google Keyboard te installeren.
Als je daarna ook gewoon de boel kan instellen lijkt me t het proberen waard uiteindelijk
Thanks!
Heb inderdaad een oudere versie. Android 5.0.2 met UI 2.8.1
Overigens nooit ergens problemen mee gehad tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik ben benieuwd: wie heeft er inmiddels ervaring met de Mokee android 6 ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
djiedjee schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:59:
Ik ben benieuwd: wie heeft er inmiddels ervaring met de Mokee android 6 ROM?
Ik, alleen heb ik ondertussen ook mijn Z9 mini gesloopt.
Maar ik heb een behoorlijke tijd naar tevredenheid Mokee android 6 gedraaid. En eigenlijk geen klachten of missende zaken meer gezien.
Heb zelfs overwogen om weer een Z9 mini als vervanging te doen alleen al daarvoor. (Uiteindelijk voor ZUK Z2 gegaan ivm nieuwere hardware e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs! ik ga hem eens een keer proberen.
freggell schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Maar ik heb een behoorlijke tijd naar tevredenheid Mokee android 6 gedraaid. En eigenlijk geen klachten of missende zaken meer gezien.
Heb zelfs overwogen om weer een Z9 mini als vervanging te doen alleen al daarvoor. (Uiteindelijk voor ZUK Z2 gegaan ivm nieuwere hardware e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Met welke recovery heb je dit geinstalleerd? Ik heb een TWRP-recovery erop staan, maar hij bij het checken van de zip zegt hij dat ik een andere telefoon heb :

Melding:
This package is for device NX511J, this device is 867-A
Ik heb gewoon een NX511J volgens mij...
freggell schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door djiedjee op 30-10-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
djiedjee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:12:
Met welke recovery heb je dit geinstalleerd? Ik heb een TWRP-recovery erop staan, maar hij bij het checken van de zip zegt hij dat ik een andere telefoon heb :
Bij mij is dat TWRP 2.8.7 geweest denk ik (mogelijk heb ik ook 3.0.0 gebruikt).
Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik het vanavond met zekerheid kan zaggen.
Melding:
[...]
Wat zegt de about info van je telefoon?

De 867-A typering zou ook nog wel eens van de qualcom chip kunnen zijn. Maar dan zou je mogelijk een verkeerde rom hebben gekozen. Ben je er zeker van dat je die van de Z9 mini hebt, en niet per ongelijk die van de Z9 of de Z9 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb een NX511J, ook volgens de about.
Mijn recovery en ROM zijn 2.8.6 en een 3.16 van Navin

Vergelijkbare meldingen gegoogled, misschien dat het opgelost is met recovery 3.0.0. Ik ga eerst wel een proberen om die te flashen.
freggell schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:22:
[...]

Bij mij is dat TWRP 2.8.7 geweest denk ik (mogelijk heb ik ook 3.0.0 gebruikt).
Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik het vanavond met zekerheid kan zaggen.

[...]

Wat zegt de about info van je telefoon?

De 867-A typering zou ook nog wel eens van de qualcom chip kunnen zijn. Maar dan zou je mogelijk een verkeerde rom hebben gekozen. Ben je er zeker van dat je die van de Z9 mini hebt, en niet per ongelijk die van de Z9 of de Z9 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Recovery 3.0.0 geflashed, daarna lukte het installeren van mokee wel.

Beetje irritant wel:
Na het flashen van de rom had ik weer een andere recovery (2.8.7) en mijn root-toegang was weg. Moet ik weer uitzoeken hoe ik hem ook weer geroot had 1,5 jaar geleden....

Bij het flashen van de gapps had ik steeds te weinig ruimte. Uiteindelijk lukte het pas met een "pico-versie" , die heeft alleen playstore. Vandaar uit is de rest natuurlijk wel weer te installeren.

Edit:
Die root blijkt standaard wel in de rom te zitten, maar moet je aanzetten in de developer options. Valt mee dus.

[ Voor 11% gewijzigd door djiedjee op 03-11-2016 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
djiedjee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:42:
Recovery 3.0.0 geflashed, daarna lukte het installeren van mokee wel.

Beetje irritant wel:
Na het flashen van de rom had ik weer een andere recovery (2.8.7) en mijn root-toegang was weg. Moet ik weer uitzoeken hoe ik hem ook weer geroot had 1,5 jaar geleden....

Bij het flashen van de gapps had ik steeds te weinig ruimte. Uiteindelijk lukte het pas met een "pico-versie" , die heeft alleen playstore. Vandaar uit is de rest natuurlijk wel weer te installeren.

Edit:
Die root blijkt standaard wel in de rom te zitten, maar moet je aanzetten in de developer options. Valt mee dus.
Mooi dat het gelukt is.

En ja standaard zit er root in. Misschien is SuperSU als beheerder prettiger, alleen moet je die dan na elke update weer activeren. En ik vond de build-in voldoen.

Dat van de gapps was ik vergeten maar ik heb eentje groter kunnen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Het terugzetten van de apps kost ook best veel tijd.
De backup en restore via het google-account werkt niet (nieuwe rom wordt misschien als een ander toestel gezien?)
Gelukkig had ik een aantal gegevens via titanium backup bewaard, maar bijvoorbeeld mijn opgeslagen wifi-punten willen niet restoren.

Ook mobiel internet wil nu alleen maar op Edge, geen 3G/4G. Op zich is een "schone" installatie niet verkeerd, maar best veel werk toch.
freggell schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:46:
[...]
Mooi dat het gelukt is.

En ja standaard zit er root in. Misschien is SuperSU als beheerder prettiger, alleen moet je die dan na elke update weer activeren. En ik vond de build-in voldoen.

Dat van de gapps was ik vergeten maar ik heb eentje groter kunnen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
djiedjee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:52:
Het terugzetten van de apps kost ook best veel tijd.
De backup en restore via het google-account werkt niet (nieuwe rom wordt misschien als een ander toestel gezien?)
Gelukkig had ik een aantal gegevens via titanium backup bewaard, maar bijvoorbeeld mijn opgeslagen wifi-punten willen niet restoren.

Ook mobiel internet wil nu alleen maar op Edge, geen 3G/4G. Op zich is een "schone" installatie niet verkeerd, maar best veel werk toch.

[...]
Ik had al mijn belangrijke zaken eerst naar mijn PC gezet.
En ja alles mag opnieuw. Maar dat van niet werkende google is volgens mij eerder iets met android versie en niet device.

Voor je mobiel internet even alle instellingen controleren, in toegangs punten en voorkeur band.
Meen me te herinneren dat die bij mij default op 2g stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thxs, ik had nu ineens t-mobile apn's erbij, 1 daarvan stond als default. T-Mobile heb ik nog nooit gehad, zit bij ben (wel t-mobile netwerk volgens mij).

Ook op de ben.nl APN nu nog alleen 2G. Vanavond even verder pielen...
freggell schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:56:
[...]

Voor je mobiel internet even alle instellingen controleren, in toegangs punten en voorkeur band.
Meen me te herinneren dat die bij mij default op 2g stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
djiedjee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:59:
Thxs, ik had nu ineens t-mobile apn's erbij, 1 daarvan stond als default. T-Mobile heb ik nog nooit gehad, zit bij ben (wel t-mobile netwerk volgens mij).

Ook op de ben.nl APN nu nog alleen 2G. Vanavond even verder pielen...

[...]
Voorkeurs netwerk wel op 2g/3g staan?
Of mogelijk zelfs naar 4g?
Data ingeschakeld? (lijkt me logisch maar toch)
Mogelijk moet je Roaming aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Hij stond op 4G, maar er gebeurt wel iets raars.

Ik gebruik data op SIM2. Daar heb ik even geprobeerd te switchen qua netwerkvoorkeur. 1 x kunnen verzetten, nu krijg ik hem met geen mogelijkheid gewijzigd.
Diezelfde instelling voor SIM1 kan ik wel wijzigen. Daar heb ik alleen geen internetabo op.

Simkaarten omwisselen kan natuurlijk ook, maar normaal gesproken moeten beide sims toch 3G/4G aankunnen? Met mijn oude ROM werkte het wel op SIM2.

Edit: zucht!! is een bug: "SIM 2 can only have 2G (No 3G or 4G)"+
freggell schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:10:
[...]

Voorkeurs netwerk wel op 2g/3g staan?
Of mogelijk zelfs naar 4g?
Data ingeschakeld? (lijkt me logisch maar toch)
Mogelijk moet je Roaming aanzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door djiedjee op 03-11-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
djiedjee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:12:

Melding:

[...]
Ik krijg precies dezelfde foutmelding als ik mijn Rom wil updaten (voor het eerst). Heb je wellicht een link naar de recovery 3.0.0? Heb nu TWRP 2.8.6 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
djiedjee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:36:
Hij stond op 4G, maar er gebeurt wel iets raars.

Ik gebruik data op SIM2. Daar heb ik even geprobeerd te switchen qua netwerkvoorkeur. 1 x kunnen verzetten, nu krijg ik hem met geen mogelijkheid gewijzigd.
Diezelfde instelling voor SIM1 kan ik wel wijzigen. Daar heb ik alleen geen internetabo op.

Simkaarten omwisselen kan natuurlijk ook, maar normaal gesproken moeten beide sims toch 3G/4G aankunnen? Met mijn oude ROM werkte het wel op SIM2.

Edit: zucht!! is een bug: "SIM 2 can only have 2G (No 3G or 4G)"+

[...]
Is volgens mij geen bug hoor. 1 antenne is gewoon 2G. De andere is 3G/4G En anders heb ik met de officiële rom precies dezelfde bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Is wel een bug hoor. Ik heb tot nu toe met een andere custom rom gedraaid, daar had ik wel 3G en 4G op SIM2.

Recovery (ook custom ROMs trouwens) kun je vinden op:
http://forum.xda-develope...-nx511j-rom-twrp-t3142204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Uiteindelijk is een update gelukt naar 4.03 (official) alles werkt (na gapps) behalve m'n camera :?
Ik heb van alles geprobeerd maar steeds de melding unfortunately the camera stopped working.
Heb daarna 3.18 geinstalleerd precies hetzelfde probleem.

Mokee installeren vanuit TWRP 3.0 werkt ook niet krijg steeds een foutmelding (2 versies geprobeerd)

Iemand enig idee hoe ik mn camera weer aan de praat kan krijgen of Mokee kan installeren?
Het liefst krijg ik op mijn huidige versie 4.03 de camera gewoon weer aan de praat.

[ Voor 13% gewijzigd door ShinAkuma op 05-11-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Mokee draait nu super bij mij. Welke foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
djiedjee schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:11:
Mokee draait nu super bij mij. Welke foutmelding krijg je?
Thanks voor je hulp als eerste _/-\o_

Updaten was uitgelopen op een drama uiteindelijk. 4 verschillende Nubia Roms geinstalleerd.
Roms vanaf
http://www.androidiani.com/forum/modding-zte-nubia-z9-max-z9-z9-mini/465219-modding-zte-nubia-z9-mini.html
De eerste 3 keer zonder problemen via TWRP 3.0.0.1 echter mijn camera wou maar niet werken. Van alles geprobeerd maar niet gelukt. Een van de sterkste punten van dit toestel vind ik de camera dus dat was een No-Go.

Mokee geprobeerd 3 verschillende versies echter bij allemaal krijg ik een foutmelding vanuit TWRP dat het bestand (zip file) niet goed is of er een fout in zit. Precieze foutmelding weet ik niet meer.

Anyway na 5 uur geklooid te hebben was ik er helemaal klaar mee. Ik had gelukkig nog een TWRP full backup deze heb ik maar terug gezet en in combinatie met een titanium backup en wat eigen gemaakte ADB backups ben ik weer helemaal up and running echter nog steeds op 5.02 / 3.16.

Eerlijk gezegd ben ik er ook ff klaar mee maar snap nog steeds niet waarom de camera nergens op werkt en waarom hij de Mokee roms niet pakt.

Wat gegevens:

Build: NX511J_Decommon_V1.02
NUI: V2.8.1
HW versie: NX511JMB_C
Gekocht bij Coolblue in maart.

Op het feit na dat ik niet seperaat 1 van de 2 sims uit kan zetten en ik het een qua security verouderd OS vind totaal geen problemen mee al die tijd.

Anyway thanks voor de hulp en inmiddels weet ik wel hoe alle twrp 's en nubia roms eruit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Die HW-versie zou volgens mij gewoon de chinese versie moeten zijn.
Vreemd dat hij niet wilde flashen. Ik heb 1 x een foutmelding gekregen: ik moest eerst alles van de oude installatie wipen voordat ik een nieuwe kon flashen.

Ik kan de ROM en TWRP installatie die ik gebruikt hebt met je delen, alleen heb je waarschijnlijk nu ff geen zin om weer een dag te klooien...

Oh, en ook bij standaard Mokee kun je niet 1 sim uitzetten volgens mij. Misschien dat een losse app dit wel kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
djiedjee schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:39:
Die HW-versie zou volgens mij gewoon de chinese versie moeten zijn.
Vreemd dat hij niet wilde flashen. Ik heb 1 x een foutmelding gekregen: ik moest eerst alles van de oude installatie wipen voordat ik een nieuwe kon flashen.

Ik kan de ROM en TWRP installatie die ik gebruikt hebt met je delen, alleen heb je waarschijnlijk nu ff geen zin om weer een dag te klooien...

Oh, en ook bij standaard Mokee kun je niet 1 sim uitzetten volgens mij. Misschien dat een losse app dit wel kan regelen?
Nope inderdaad ff geen zin in ben blij dat alles weer werkt en als Mokee ook geen optie heeft dan heeft de upgrade sowieso minder zin.
Ik weet wel uit korte ervaring dat Nubia rom v4.03 de optie van 1 van de 2 sims uitzetten wel heeft >:) Ik heb 10 tallen apps geinstalleerd om dit voor elkaar te krijgen echter geen een werkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Het kunnen uitzetten van 1 sim lijkt me ook wel handig. Ik ga wel eens kijken of ik dat op Mokee voor elkaar krijg met een losse app.

Edit: even gegoogled. De android 6 AOSP - roms schijnen nog geen aparte enable/disable per SIM te hebben.

Bij een 5.1.1 rom kan het wel werken dus...

[ Voor 36% gewijzigd door djiedjee op 07-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
djiedjee schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:47:
Het kunnen uitzetten van 1 sim lijkt me ook wel handig. Ik ga wel eens kijken of ik dat op Mokee voor elkaar krijg met een losse app.

Edit: even gegoogled. De android 6 AOSP - roms schijnen nog geen aparte enable/disable per SIM te hebben.

Bij een 5.1.1 rom kan het wel werken dus...
Nu Root call SMS manager geinstalleerd. Deze call blocker ondersteund dual sim toestellen. Deze kan zo instellen dat hij bv alle contacten van SIM1 blokkeert. Dan heb ik een beetje dezelfde functionaliteit. Je bebt wel een geroot toestel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Thanks, ik ga eens kijken.
Je kan trouwens ook bij je provider alle calls naar de voicemail sturen. Dat is ook hetzelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Vandaag heb ik geen nl alert binnengekregen. Z9 mini met mokee.

noodwaarschuwing staat wel aan op 1 van de 2 sims.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Laatst online: 28-08 13:55
Dag z9-mini vrienden :),

Ik heb de z9-mini van mijn schoonvader (ik heb er zelf ook nog eentje) hier liggen en deze geeft helemaal geen hik of kik meer. Ik heb de problemen uitgebreid beschreven op XDA Developers:

https://forum.xda-develop...rom-twrp-t3142204/page204

Kortom, na veel moeite kan ik wat met fastboot en adb commando's, maar ik krijg de telefoon niet meer aan de praat. Normaal flashen werkt niet (alle recovery's kunnen /system niet "mounten"), via adb sideload werkt niet, via fastboot kan ik vanalles er naar toe flashen maar geen resultaat, en ook de Nubia recovery tools (en Nubia ToolStudio) kunnen de telefoon niet meer "recoveren".

Heeft iemand (na het lezen van de XDA posts) nog een idee voor mij? Of is er iemand in de omgeving Nijmegen t/m Venlo die über-hacker is en meer kan dan de standaard recovery/adb/fastboot hacks die ik heb geprobeerd? Hulp wordt zéér gewaardeerd .... O-)

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@Troxel Je komt nog wel in recovery toch? Kijk dan even hier: https://forum.xda-develop...nt-help-required-t3130991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Thnx Jogai ... maar al die opties al geprobeerd, no luck :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Het lijkt er op dat als je de partities goed geformatteerd krijgt dat je dan weer normaal kan flashen. Het zou kunnen dat het nand memory kapot is, maar dat heb ik nog maar 1 keer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Jogai schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:51:
Het lijkt er op dat als je de partities goed geformatteerd krijgt dat je dan weer normaal kan flashen. Het zou kunnen dat het nand memory kapot is, maar dat heb ik nog maar 1 keer meegemaakt.
Ja klopt, echter kan ik in recovery (alle versies) wel formatteren, maar recovery blijft problemen met "mounten" hebben. Ook via fastboot & adb kan ik formatteren, erasen, etc, maar blijft niet zichtbaar in recovery. Ook de Nubia tools stoppen bij het uploaden van bijvoorbeeld DDR.img omdat ze niet kunnen schrijven.

Ik ben redelijk hopeloos ... heb jij nog opties om te proberen? Mocht je het idee hebben dat jij er nog leven in kunt krijgen, zou je iets kunnen betekenen als ik 'm opstuur?

In ieder geval thnx voor je reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Welke TWRP heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Ik heb TWRP 2.8.7 geprobeerd en TWRP 3.0.0.1. Beiden werken niet voor het mounten of voor het herstellen met formatteren of "repair". Ik heb ook geprobeerd om de originele er weer op te krijgen (5.1 en 5.0 versie), die krijg ik slechts éénmalig er op gezet, maar bij opnieuw opstarten staat de vorige TWRP er weer op.

Dat zal misschien komen omdat de telefoon nog "fused" is ... maar ik kan niet met "oem unlock" of "flashing unlock" werken, aangezien ik denk dat de developer options / oem unlock opties niet aanstaan. Echter omdat ik geen rom er op kan flashen, krijg ik die ook niet omgezet.

Kortom, ik lijk echt in een cirkeltje te lopen waar ik niet verder kom ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Niemand meer een idee om mij verder te helpen?

Anders wordt het opsturen naar Nubia Duitsland ... Iemand ervaring mee?

Thnx!
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste