Zal wel de rom van navin erop zetten .. ff nog deze gebruiken.
Ik zie in de reacties op Needrom wel de nodige bugs in deze rom m.b.t. onder andere Whatsapp en SD kaarten die met exFat geformatteerd zijn. ervaar jijzelf ook veel bugs?
Ik gebruik zelf nog versie 3.10 van Navin maar hiermee ervaar ik nogal wat problemen:
- Netflix kijken zorgt ervoor dat system.ui crashed en ik de telefoon moet herstarten. Netflix gebruiken terwijl ik cast naar mijn Chromecast werkt wel.
- Spelletje Peggle start niet op en geeft alleen een foutmelding
- Spotify App is echt tergend langzaam (dit ervaar ik niet op andere telefoons)
Iets waar ik al langer tegen aan loop is het muziek afspelen in mijn auto via Bluetooth.
1. Ik stap in de auto , zet mijn telefoon in de telefoonhouder, start de auto en de telefoon maakt netjes vebinding met de autoradio via bluetooth.
2. Ik start spotify en start daarna een liedje. Hij begint vervolgens af te spelen over de speakers van de telefoon.
3. Ik schakel bluetooth uit, ik schakel bluetooth in. Telefoon maakt weer verbinding met de autoradio.
4. Ik geef op de autoradio aan dat ik " media" wil afspelen en vervolgens speelt hij via de speakers van de auto af.
Aangezien ik dit elke keer dat ik de auto start opnieuw moet doen is dit op een gegeven moment erg vervelend. Voor zover ik zelf heb kunnen uitvinden lijkt het erop dat wanneer de telefoon verbinding maakt met de auto hij geen media via bluetooth meestuurt. Als ik in de bluetooth settings kijk staat er: Use for Phone audio (staat uit), Media audio (staat uit) en Contact sharing (staat aan).
Wanneer ik Phone audio of Media audio probeer aan te zetten probeert hij verbinding te maken met de autoradio (iets wat nu niet lukt) en daarna gaat de optie weer uit. Ik heb een RNS 310 radio van Volkswagen.
Ik gebruik zelf nog versie 3.10 van Navin maar hiermee ervaar ik nogal wat problemen:
- Netflix kijken zorgt ervoor dat system.ui crashed en ik de telefoon moet herstarten. Netflix gebruiken terwijl ik cast naar mijn Chromecast werkt wel.
- Spelletje Peggle start niet op en geeft alleen een foutmelding
- Spotify App is echt tergend langzaam (dit ervaar ik niet op andere telefoons)
Iets waar ik al langer tegen aan loop is het muziek afspelen in mijn auto via Bluetooth.
1. Ik stap in de auto , zet mijn telefoon in de telefoonhouder, start de auto en de telefoon maakt netjes vebinding met de autoradio via bluetooth.
2. Ik start spotify en start daarna een liedje. Hij begint vervolgens af te spelen over de speakers van de telefoon.
3. Ik schakel bluetooth uit, ik schakel bluetooth in. Telefoon maakt weer verbinding met de autoradio.
4. Ik geef op de autoradio aan dat ik " media" wil afspelen en vervolgens speelt hij via de speakers van de auto af.
Aangezien ik dit elke keer dat ik de auto start opnieuw moet doen is dit op een gegeven moment erg vervelend. Voor zover ik zelf heb kunnen uitvinden lijkt het erop dat wanneer de telefoon verbinding maakt met de auto hij geen media via bluetooth meestuurt. Als ik in de bluetooth settings kijk staat er: Use for Phone audio (staat uit), Media audio (staat uit) en Contact sharing (staat aan).
Wanneer ik Phone audio of Media audio probeer aan te zetten probeert hij verbinding te maken met de autoradio (iets wat nu niet lukt) en daarna gaat de optie weer uit. Ik heb een RNS 310 radio van Volkswagen.
Verwijderd
Ik heb de Nubia Z9 mini nu 3 maanden in bezit, maar kan alleen thuis internet gebruiken via Wifi. Wifi in de trein werkt niet.
Mobiel internet kan ik ook niet gebruiken omdat ik geen APN kan instellen ("APN settings are not available for this user").
Verder kan ik bij de Marktplaats app niet inloggen (krijg alleen maar zwart scherm) en kan ik ook geen foto's van de telefoon naar de PC overzetten. Bij verbinden krijg ik een autorun.exe te zien, maar die doet verder niets.
Ik ben nu op zoek naar iemand in de buurt van Alphen a/d Rijn die mij kan helpen om de telefoon werkend te krijgen. Alvast bedankt voor de reacties.
Mobiel internet kan ik ook niet gebruiken omdat ik geen APN kan instellen ("APN settings are not available for this user").
Verder kan ik bij de Marktplaats app niet inloggen (krijg alleen maar zwart scherm) en kan ik ook geen foto's van de telefoon naar de PC overzetten. Bij verbinden krijg ik een autorun.exe te zien, maar die doet verder niets.
Ik ben nu op zoek naar iemand in de buurt van Alphen a/d Rijn die mij kan helpen om de telefoon werkend te krijgen. Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de Nubia UI 2.8 of welke? al andere roms geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:31:
Ik heb de Nubia Z9 mini nu 3 maanden in bezit, maar kan alleen thuis internet gebruiken via Wifi. Wifi in de trein werkt niet.
Theduke1989 woont in Dordrecht , hij kan je wel helpen.
Laatste update voor de max versie wordt zo snel mogelijk in openingspost gezet.
Verwijderd
Ik heb Nubia UI 2.8.1 en modelnummer Nubia NX511J. Ik heb nog geen andere ROM geprobeerd, ben bang dat ik dan door een klein foutje helemaal niets meer kan.Kaya10 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:30:
[...]
Heb je de Nubia UI 2.8 of welke? al andere roms geprobeerd?
Theduke1989 woont in Dordrecht , hij kan je wel helpen.
Nee hoor, als je in de buurt of in Dordrecht woont.Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:13:
[...]
Ik heb Nubia UI 2.8.1 en modelnummer Nubia NX511J. Ik heb nog geen andere ROM geprobeerd, ben bang dat ik dan door een klein foutje helemaal niets meer kan.
Kom maar langs installeren we even een goede (stabielere rom) dan wat je nu hebt ...
En er is weer een nieuwe firmware uit, nu met versie 3.16!
Google is verantwoordelijk voor de crappy vertaling:
Titel: nubia downloadenNX511J V3.16 versie
Gepubliceerd: 2015/09/11
Beschrijving: MD5: 6E26D7DEFD6D4898E419B9D12B712B59 Wachtwoord: v5re
Update:
[Optimization System Stability
[Nieuw] Zaker nieuws, Netease cloud muziek applicatie
Borstel Opmerking:
1. Annuleer de patroon om de telefoon te ontgrendelen, een wachtwoord om het scherm te ontgrendelen, etc;
2. Borstel de voorkant, kunt u back-up belangrijke persoonlijke gegevens (mobiele cloud back-up persoonlijke informatie en informatie over het systeem, zal ook een back-up van belangrijke gegevens op de pc), om fouten tijdens de borstel voorkomen veroorzaken het telefoonboek SMS en andere persoonlijke informatie verloren gaat;
3. Borstel vóór, zorg ervoor dat uw telefoon beschikt over genoeg kracht;
4. Borstel, de telefoon plat op een desktop, moet u het scherm niet aan te raken.
Gedetailleerde kwesties, verwijzen wij u naar "Nubia UI3.0 SD-kaart borstel gids".
(V3.53 versie van de gebruiker als je nodig hebt om te upgraden naar versie V3.16, moet informatie vooraf een back-up op de computer kant, omdat V3.53 is versie 5.1 van Android, V3.16 versie van Android 5.0, dus na de upgrade vereist zal de telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen, de stappen die worden beschreven in de borstel gids.)
Titel: nubia downloadenNX511J V3.16 versie
Gepubliceerd: 2015/09/11
Beschrijving: MD5: 6E26D7DEFD6D4898E419B9D12B712B59 Wachtwoord: v5re
Update:
[Optimization System Stability
[Nieuw] Zaker nieuws, Netease cloud muziek applicatie
Borstel Opmerking:
1. Annuleer de patroon om de telefoon te ontgrendelen, een wachtwoord om het scherm te ontgrendelen, etc;
2. Borstel de voorkant, kunt u back-up belangrijke persoonlijke gegevens (mobiele cloud back-up persoonlijke informatie en informatie over het systeem, zal ook een back-up van belangrijke gegevens op de pc), om fouten tijdens de borstel voorkomen veroorzaken het telefoonboek SMS en andere persoonlijke informatie verloren gaat;
3. Borstel vóór, zorg ervoor dat uw telefoon beschikt over genoeg kracht;
4. Borstel, de telefoon plat op een desktop, moet u het scherm niet aan te raken.
Gedetailleerde kwesties, verwijzen wij u naar "Nubia UI3.0 SD-kaart borstel gids".
(V3.53 versie van de gebruiker als je nodig hebt om te upgraden naar versie V3.16, moet informatie vooraf een back-up op de computer kant, omdat V3.53 is versie 5.1 van Android, V3.16 versie van Android 5.0, dus na de upgrade vereist zal de telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen, de stappen die worden beschreven in de borstel gids.)
edit: heb wel wat gevonden op needrom.com : http://www.needrom.com/ca...rial-nubia/nubia-z9-mini/barbarian schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:06:
En er is weer een nieuwe firmware uit, nu met versie 3.16!
Site lijkt wel betrouwbaar; maar wat die ROM allemaal fixt en nog nodig heeft... Joost mag het weten. Die comments zijn niet allemaal over één ROM als ik het zo snel lees.
Daarbij lijkt er geen download link te zijn?
[ Voor 64% gewijzigd door DutX op 14-09-2015 21:54 ]
Je moet op nubia.cn de rom downloaden. Dat is de officiële site.Def1ant schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:39:
[...]
edit: heb wel wat gevonden op needrom.com : http://www.needrom.com/ca...rial-nubia/nubia-z9-mini/
Maar of die site betrouwbaar is, is een tweede? Lijkt erop dat t wel EN/CN taal is, Nederlands wellicht helemaal weg.. of zie ik dat verkeerd?
Hoi allemaal
Ik heb een probleem met mijn z9 mini. Sinds de installatie van http://www.needrom.com/download/decuro-z9mini-3-14-r1/ doet mijn bluetooth het niet meer. Kan iemand dit euvel fixen toevallig?
Werner
Ik heb een probleem met mijn z9 mini. Sinds de installatie van http://www.needrom.com/download/decuro-z9mini-3-14-r1/ doet mijn bluetooth het niet meer. Kan iemand dit euvel fixen toevallig?
Werner
Flash een originele rom. Je weet nooit wat een ontwikkelaar gewijzigd heeft aan de rom en dat kan leiden tot fouten zoals deze.wgjvvenrooij schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:55:
Hoi allemaal
Werner
Ik zie t nu ja; en dan via baidu en zo te zien moet je inloggenbarbarian schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:54:
[...]
Je moet op nubia.cn de rom downloaden. Dat is de officiële site.
Heb je ook de comments eronder gelezen? En daardoor dus ook die BT fix geflashed?wgjvvenrooij schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:55:
Hoi allemaal
Werner
Andere oplossing is een andere rom instaleren.
De BT Fix had ik dus gemist. Super bedankt @freggell !!
Probeer de Z9 Max te bestellen. Weten jullie wat een "3 network version" inhoud?
Verkoper zegt "WCDMA, TD-SCDMA, CDMA !! and FDD and LTE". Heb ik dan minimaal 3g in nederland?
Het verschil in ram is trouwens wel duidelijk.
AliExpress: ZTE Nubia Z9 Max.
Verkoper zegt "WCDMA, TD-SCDMA, CDMA !! and FDD and LTE". Heb ik dan minimaal 3g in nederland?
Het verschil in ram is trouwens wel duidelijk.
AliExpress: ZTE Nubia Z9 Max.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
XDA Member dianlujitao compileert eea voor de ZTE Nubia Z9 Max:YsWDesign schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:47:
Laatste update voor de max versie wordt zo snel mogelijk in openingspost gezet.
CyanogenMod 12.1
Mokee 5.1.1
SlimLP 5.1.1
TWRP Recovery
Misschien ook handig voor de topicstart. En als iedereen met een xda account bij zijn posts op "thanks" wil klikken blijft hij het misschien nog een poosje doen. (yay, fake internet points..)
Belangrijke opmerking bij zijn slimrom build:
- Update kernel and vendor blobs from official Android 5.1.1 beta353
- Add radio images in zip, so you don't need to flash a official release before flash this one
Thanks, ik zal ze er bij zetten.Jogai schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:08:
[...]
XDA Member dianlujitao compileert eea voor de ZTE Nubia Z9 Max:
CyanogenMod 12.1
Mokee 5.1.1
SlimLP 5.1.1
TWRP Recovery
Misschien ook handig voor de topicstart. En als iedereen met een xda account bij zijn posts op "thanks" wil klikken blijft hij het misschien nog een poosje doen. (yay, fake internet points..)![]()
Belangrijke opmerking bij zijn slimrom build:
[...]
Edit: gedaan.
EDIT: Mijn excuses als dit al eens geplaatst is. Zie nu pas dat het topic wel actief is... Op een of andere manier bleef het icoontje bij dit topic grijs. Apart.
De Russen hebben MIUI v6 (6.6.6.0 om precies te zijn, dus nieuwe dan die in de OP) geport voor de Nubia Z9 Mini telefoon. Ik gebruik hem nu al een week en tot heb ik geen problemen gehad met mijn telefoon (noch heb ik raar netwerkverkeer kunnen ontdekken). Wel ben ik tegen drie kleine problemen aangelopen:
De link naar het forum waar de ROM vandaan komt 4pda.ru.
De directe download link naar de ROM: direct download.
Ik zie nu dat er ook een ROM uit is met MIUI v7, maar van datgene wat ik kan lezen (niet veel, Google Translate en Russisch werkt niet zo lekker) werkt deze nog niet heel erg lekker.
De Russen hebben MIUI v6 (6.6.6.0 om precies te zijn, dus nieuwe dan die in de OP) geport voor de Nubia Z9 Mini telefoon. Ik gebruik hem nu al een week en tot heb ik geen problemen gehad met mijn telefoon (noch heb ik raar netwerkverkeer kunnen ontdekken). Wel ben ik tegen drie kleine problemen aangelopen:
- Een gedeelte van de theme app is in het Chinees (niet de instellingen, alleen het online gedeelte waar je dingen kunt uitkiezen).
- Op het default lockscreen kun je naar links swipen om de camera te open. Dit werkt niet en je zit daar "vast". Je kunt eruit komen door je notificatie lijst te openen of door gewoon het scherm uit en aan te zetten.
- De backlights van de linker- en rechtermenu knop werkt niet, maar volgens mij is dit een standaard issue.
De link naar het forum waar de ROM vandaan komt 4pda.ru.
De directe download link naar de ROM: direct download.
Ik zie nu dat er ook een ROM uit is met MIUI v7, maar van datgene wat ik kan lezen (niet veel, Google Translate en Russisch werkt niet zo lekker) werkt deze nog niet heel erg lekker.
[ Voor 25% gewijzigd door Mitchell op 18-09-2015 00:34 ]
Signature
Ik heb twee nieuwe ROMS toegevoegd + TWRP wat vereist is voor de laatste 5.1+ ROMS voor de Z9 MINI.
Ik zie dat je die van mij niet hebt toegevoegd. Any reason why of kijk ik gewoon scheel?theduke1989 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:39:
Ik heb twee nieuwe ROMS toegevoegd + TWRP wat vereist is voor de laatste 5.1+ ROMS voor de Z9 MINI.
Signature
Wie heeft er inmiddels ervaring met een 5.1 ROM op de Z9 mini? Ben benieuwd wat in de praktijk de voornaamste voordelen zijn...
Verwijderd
Ik heb sinds de laatste update v3.16 last van barry drain, hij gaat ongv 2x zo snel leeg als normaal.
Ik heb geen wipe uitgevoerd. Heeft hier nog iemand last van of moet ik echt wipen? Daar heb ik namelijk geen zin in...
Ik heb geen wipe uitgevoerd. Heeft hier nog iemand last van of moet ik echt wipen? Daar heb ik namelijk geen zin in...
Zijn de beta's voor de nubia z9 Max ook via TWRP te flashen?
Ik heb een nieuwe mobiel nodig en ik overweeg om een Nubia z9 max te kopen, ik twijfel tussen de oneplus one, de oneplus two, de zuk z1 en de Nubia z9 max. Zouden jullie de Nubia z9 max aanraden? Welke mobiel is de beste investering?
Je zou eventueel mijn review over de Z9 max kunnen lezen, dan wordt de keuze misschien wat makkelijker. Let wel op dat hij getest is op een oudere versie van het OS, de nieuwste versie is veel beter en meer geschikt voor Westerse gebruikers.ownagekiller schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:39:
Ik heb een nieuwe mobiel nodig en ik overweeg om een Nubia z9 max te kopen, ik twijfel tussen de oneplus one, de oneplus two, de zuk z1 en de Nubia z9 max. Zouden jullie de Nubia z9 max aanraden? Welke mobiel is de beste investering?
Ik heb de oneplus ook vergeleken hier: Some words...: Flagship killer killer?ownagekiller schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:39:
Maar ben toch bij de Z9 Max uitgekomen. Ik zou ze naast elkaar zetten en kijken wat je zelf belangrijk vind.
Iemand antwoord op mijn vraag: Hoe flash ik een beta op de Z9 Max? Via TWRP of hun eigen recovery (of hun emergency recovery)?
Een beta van Nubia UI kan gewoon via hun normale recovery. Custom rom beta's via TWRP.Jogai schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:36:
[...]
Ik heb de oneplus ook vergeleken hier: Some words...: Flagship killer killer?
Maar ben toch bij de Z9 Max uitgekomen. Ik zou ze naast elkaar zetten en kijken wat je zelf belangrijk vind.
Iemand antwoord op mijn vraag: Hoe flash ik een beta op de Z9 Max? Via TWRP of hun eigen recovery (of hun emergency recovery)?
Hoe is de stabiliteit en functionaliteit van de standaard rom nu eigenlijk op het moment?
Ik haal niet altijd uit de berichten hier of het gaat om Custom spul of gewoon standaard.
Mijn telefoon Is aan het overlijden en ik wil de mini gaan kopen, maar geen zin veel tijd kwijt te zijn aan rommelen etc. Liefst alleen ff rooten voor de vrijheid en verder niets
Ik haal niet altijd uit de berichten hier of het gaat om Custom spul of gewoon standaard.
Mijn telefoon Is aan het overlijden en ik wil de mini gaan kopen, maar geen zin veel tijd kwijt te zijn aan rommelen etc. Liefst alleen ff rooten voor de vrijheid en verder niets
Dat kan je vergetenStefangrp schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:07:
Dus je bent wel een half uur langer bezig met het opzetten van de smartphone.
Installeren van TWRP
Downloaden van een goede rom
Installeren van de ROM
Het rooten van de smartphone
Het installeren van apps etc.
Dat heb je nu eenmaal met deze smartphones.
Ik loop tijdens het installeren van TWRP V3.0 al vast:
Driver geinstalleerd, telefoon in USB debugging mode.
Installer op de PC zegt:
Entering to bootloader/fastboot mode for flashing the recovery .
Please wat....
< waiting for device>
Telefoon (stock recovery) gaat netjes rebooten maar blijft dan wachten (zie screendump)
Wat doe ik fout?
https://drive.google.com/file/d/0B4w3eAakdCrxbmlsbzhIandFVDQ
Oh ja, telefoon is nog niet geroot, is dat verplicht voor TWRP installatie?
Installer op de PC zegt:
Please wat....
< waiting for device>
Telefoon (stock recovery) gaat netjes rebooten maar blijft dan wachten (zie screendump)
Wat doe ik fout?
[ Voor 13% gewijzigd door djiedjee op 14-10-2015 08:09 ]
Dat is wel te relativeren, want stap 2&3 is ongeveer 1 stap (met 2x een zip selecteren, ipv 1tje) en het installeren van apps moet je altijd doen op een nieuw toestel, dus dat is geen verschil. Stappen zijn dantheduke1989 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:52:
[...]
Dat kan je vergetenje moet sowieso TWRP installeren en dan even een goede rom zoeken
Dus je bent wel een half uur langer bezig met het opzetten van de smartphone.
Installeren van TWRP
Downloaden van een goede rom
Installeren van de ROM
Het rooten van de smartphone
Het installeren van apps etc.
Dat heb je nu eenmaal met deze smartphones.
- Installeren van TWRP
- Downloaden ROM, SuperSu, & Gapps
- Installeren ROM, SuperSu (nu ben je dus al geroot), & Gapps
- Het installeren van apps etc (moet toch...)
Volgens mij moet je eerst connectie maken via adb als je telefoon normaal geboot is. Dan vraagt android of je computer toestemming mag voor adb&fastboot.djiedjee schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 07:55:
Ik loop tijdens het installeren van TWRP V3.0 al vast:
Installer op de PC zegt:
Please wat....
< waiting for device>
Wat doe ik fout?
Je download geen SuperSu die installeer je nadat je de ROM hebt geïnstalleerdJogai schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:23:
[...]
Dat is wel te relativeren, want stap 2&3 is ongeveer 1 stap (met 2x een zip selecteren, ipv 1tje) en het installeren van apps moet je altijd doen op een nieuw toestel, dus dat is geen verschil. Stappen zijn dan
- Installeren van TWRP
- Downloaden ROM, SuperSu, & Gapps
- Installeren ROM, SuperSu (nu ben je dus al geroot), & Gapps
- Het installeren van apps etc (moet toch...)
Vandaar de volgorde, eerst rom, daarna supersu. SuperSu wordt dan dus bovenop je rom geinstalleerd. Als TWRP het voor je doet ook goed, in elk geval is het geen extra stap dan.theduke1989 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:45:
[...]
Je download geen SuperSu die installeer je nadat je de ROM hebt geïnstalleerdTWRP vraagt 9/10 keer of je ook meteen SuperSu wilt installeren. Want als jij al van te voren gaat downloaden van SuperSu en je installeert een ROM dan verwijder je de SuperSU weer. Dus het installeren van SuperSu doe je nadat je de rom hebt geinstalleerd. En gapps installeer je niet tenzij de rom niks bevat van die software. Maar aangezien vrijwel CUCO90 rom en degelijke gewoon GAPPS apps bevatten hoef je dat dus niet te doen.
Gapps zitten niet in roms als CM, dat mag volgens mij alleen in roms waar ze origineel in zaten zoals Cuoco92 idd publiceerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Jogai op 14-10-2015 10:33 ]
Wat bedoel je met connectie maken?
Als ik vanaf de commandline "adb devices" intik, geeft hij:
List of devices attached
NX511J device
Dat lijkt me een connectie toch? Of bedoel je iets anders?
edit:
Als hij gereboot is, en ik typ "fastboot devices", is er geen device beschikbaar. Heb ik voor fastboot andere drivers nodig misschien ? (windows 10)
List of devices attached
NX511J device
edit:
Als hij gereboot is, en ik typ "fastboot devices", is er geen device beschikbaar. Heb ik voor fastboot andere drivers nodig misschien ? (windows 10)
Jogai schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:23:
[...]
Volgens mij moet je eerst connectie maken via adb als je telefoon normaal geboot is. Dan vraagt android of je computer toestemming mag voor adb&fastboot.
[ Voor 14% gewijzigd door djiedjee op 14-10-2015 18:13 ]
Mooie discussie hier over hoeveel tijd en moeite het kost deze Phone gebruiksklaar te maken. Die duiding Is wel nuttig.
Die moeite hangt ook sterk afaf van hoeveel research je eerst nog moet doen, lezen etc. Dat lijkt hier vrij weinig te zijn. Echter hoe actueel Is de info in de OP nog?
Ik zie in de OP een vrijwel One click root methode (werkt die nog?) en reeds links naar diverse roms (maar aantal dode links of Chinees inloggen?)
Die moeite hangt ook sterk afaf van hoeveel research je eerst nog moet doen, lezen etc. Dat lijkt hier vrij weinig te zijn. Echter hoe actueel Is de info in de OP nog?
Ik zie in de OP een vrijwel One click root methode (werkt die nog?) en reeds links naar diverse roms (maar aantal dode links of Chinees inloggen?)
Ja, dat lijkt me connectie genoeg idd. Ik krijg trouwens ook geen lijst met devices met "fastboot devices", maar ik kan wel de recovery flashen. (Zit ook op windows 10).djiedjee schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:03:
Wat bedoel je met connectie maken?
List of devices attached
NX511J device
edit:
[...]
Het is mijn 4e telefoon die ik ga rooten en flashen, meestal kost het behoorlijk wat tijd om een recente rom en recovery en rootmethode te vinden.
Er is niet altijd een one-click methode.
Het is voor mij ook een beetje hobbyen, heb juist bewust geen NL-samsung gekocht.
Ik ga vanavond nog wel even pielen.
Er is niet altijd een one-click methode.
Het is voor mij ook een beetje hobbyen, heb juist bewust geen NL-samsung gekocht.
Ik ga vanavond nog wel even pielen.
Rooten & Flashen is niet zo moelijk. Waar ik het meeste tegenaanloop is het downloaden van pan.baidu...
Hier ook een hele lijst met roms gevonden: http://pan.baidu.com/share/home?uk=992269513
ALL IN ONE (Drivers, Adb, Recoveries)
Edit: Probleem. Ik heb nu de laatste versie van Cuoco92 https://www.facebook.com/cuoco92/posts/1665796966997573 geinstalleerd. Als ik mijn sim pin ingeef dan zie ik dat er heel eventjes verbinding wordt gelegd, maar met 2 netwerken. Tenminste er staan 2 netwerkicoontjes boven elkaar, met 2g en 3g er heel klein bij. Dan wordt direct de verbinding weer verbroken en ben ik weer terug bij het sim pin scherm. Ik kan niet snel genoeg de simkaart instellen op alleen 3g. Ik was snel genoeg om het te fixen. Het zou handig zijn als dit voor het flashen, of via adb kan...
APN instellen via adb (want via ui lukte niet) : http://android.stackexchange.com/a/117129
Hier ook een hele lijst met roms gevonden: http://pan.baidu.com/share/home?uk=992269513
ALL IN ONE (Drivers, Adb, Recoveries)
- Download van hier: https://mega.nz/#!OgYljCA...TIr1uiBx6EZSILf67MFgpgJk"
- Installeer de volgende drivers: http://pdanet.co/a/
- Pak de download uit
- Start de "Install_TOOL.exe"
- Kies 2: "Install TWRP 2.8.6.0"
- Als TWRP geflashed is wordt de telefoon herstart naar TWRP (Met nubia theme
Edit: Probleem. Ik heb nu de laatste versie van Cuoco92 https://www.facebook.com/cuoco92/posts/1665796966997573 geinstalleerd. Als ik mijn sim pin ingeef dan zie ik dat er heel eventjes verbinding wordt gelegd, maar met 2 netwerken. Tenminste er staan 2 netwerkicoontjes boven elkaar, met 2g en 3g er heel klein bij. Dan wordt direct de verbinding weer verbroken en ben ik weer terug bij het sim pin scherm. Ik kan niet snel genoeg de simkaart instellen op alleen 3g. Ik was snel genoeg om het te fixen. Het zou handig zijn als dit voor het flashen, of via adb kan...
APN instellen via adb (want via ui lukte niet) : http://android.stackexchange.com/a/117129
[ Voor 90% gewijzigd door Jogai op 16-10-2015 08:55 . Reden: Probleem opgelost ]
Ik had last van zwarte schermen (oftwel, de apps wouden eigenlijk niet meer laden/werken) bij Rabo bankieren, ICS, Netflix. Dus toen maar gezocht naar een nieuwe rom;
Via deze one-click guide TWRP geinstalleerd: http://forum.xda-develope...lick-root-custom-t3130631 en daarna de ROM van http://www.needrom.com/download/nubia-z9-mini-rom/ gehaald.
Uiteindelijk was het best simpel en problemen zijn verholpen betreffende de zwarte schermen. Nog geen nadelen ondervonden, dus voor wie dezelfde problemen heeft een aanrader.
Via deze one-click guide TWRP geinstalleerd: http://forum.xda-develope...lick-root-custom-t3130631 en daarna de ROM van http://www.needrom.com/download/nubia-z9-mini-rom/ gehaald.
Uiteindelijk was het best simpel en problemen zijn verholpen betreffende de zwarte schermen. Nog geen nadelen ondervonden, dus voor wie dezelfde problemen heeft een aanrader.
Vanwege het zwarte scherm bij Rabo wil ik inderdaad ook een nieuwe Rom. Is dus niet direct gelukt, wegens tijdgebrek lukt dit weekend ook niet meer waarschijnlijk. Ga het later nog eens proberen.
Edit: deze recovery versie (2.8.6 ipv 3.0) deed het wel in 1 keer
Welke ROM heb je geinstalleerd, 3,16? Heb gelezen dat de 3.57 nog niet helemaal stabiel zou zijn.
Zie ook:
http://forum.xda-developers.com/general/rooting-roms/rom-nubia-z9-mini-nx511j-rom-twrp-t3142204
Edit: deze recovery versie (2.8.6 ipv 3.0) deed het wel in 1 keer
Welke ROM heb je geinstalleerd, 3,16? Heb gelezen dat de 3.57 nog niet helemaal stabiel zou zijn.
Zie ook:
http://forum.xda-developers.com/general/rooting-roms/rom-nubia-z9-mini-nx511j-rom-twrp-t3142204
Def1ant schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:02:
Ik had last van zwarte schermen (oftwel, de apps wouden eigenlijk niet meer laden/werken) bij Rabo bankieren, ICS, Netflix. Dus toen maar gezocht naar een nieuwe rom;
[ Voor 25% gewijzigd door djiedjee op 18-10-2015 09:56 ]
3.57 en tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Dat gebeurde wel vaker onder de vorige (originele) firmware. Ik had de telefoon op Dutch (België) staan trouwens, en de taal is zelfs behouden al kan ik deze niet nog een keer selecteren.djiedjee schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:37:
Zie ook:
[...]
Als ik zo de problemen lees (apps naar SD kaart), heb ik nog geen gebruik van gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door DutX op 18-10-2015 10:27 ]
Dat is mooi! Maar ik dacht dat je ook recovery 3.0 nodig had voor een 5.1 ROM.
Heb jij hem toch met V2.8.6 geflashed?
Heb jij hem toch met V2.8.6 geflashed?
Ik heb toch 3.16 geflashed, werkt prima. Batterij-duur lijkt zelfs nog beter, en ik mocht al niet klagen daarover 
Def1ant schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:25:
[...]
3.57 en tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Dat gebeurde wel vaker onder de vorige (originele) firmware. Ik had de telefoon op Dutch (België) staan trouwens, en de taal is zelfs behouden al kan ik deze niet nog een keer selecteren.
Als ik zo de problemen lees (apps naar SD kaart), heb ik nog geen gebruik van gemaakt
Wel apart dat het gelukt is om met v2.8.6 toch de 3.57 versie te flashen.djiedjee schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:10:
Ik heb toch 3.16 geflashed, werkt prima. Batterij-duur lijkt zelfs nog beter, en ik mocht al niet klagen daarover![]()
[...]
Nu na zo'n 2 week gebruiken ben ik maar een bug tegen gekomen; namelijk als je de home knop lang indrukt dat je niet uit het menu kan komen (swipe up to close, swipe down to lock) om ook daadwerkelijk die functies te gebruiken (terug, home etc werken wel gewoon).
De auto brightness werkt helaas niet zo lekker als op mijn vorige telefoons; maar dat had ik met de stock firmware ook al.
Kan nu ook wel weer gewoon via whatsapp foto's delen etc (moest eerst via gallerij).
Nog gekker, dat kon ik na een update van whatsapp vorige week met de stock-rom ineens ook al
Edit: zit me ineens te bedenken dat ik ook een nieuwe camera-app (google camera) geinstalleerd heb, misschien dat die combinatie nu ineens werkte...

Edit: zit me ineens te bedenken dat ik ook een nieuwe camera-app (google camera) geinstalleerd heb, misschien dat die combinatie nu ineens werkte...
Def1ant schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:36:
[...]
Kan nu ook wel weer gewoon via whatsapp foto's delen etc (moest eerst via gallerij).
[ Voor 19% gewijzigd door djiedjee op 22-10-2015 13:20 ]
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de laatste officiële updates, check dan het Nubia forum.
http://bbs.nubia.cn/forum...&filter=typeid&typeid=371
Gebruik wel google translate als je chinees een beetje brak is
http://bbs.nubia.cn/forum...&filter=typeid&typeid=371
Gebruik wel google translate als je chinees een beetje brak is
Op XDA is navin hier ook al mee aan het sleutelen geweest.
http://forum.xda-develope...-nx511j-rom-twrp-t3142204
Heb je deze al geflashed?djiedjee schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:30:
Op XDA is navin hier ook al mee aan het sleutelen geweest.
Nope, draai nog 3.16. Heeft eigenlijk geen enkel probleem, dus ik wacht wel tot er een stable release komt.
Ik heb net die van Navin erop gezet. Daar zitten gelijk de Google Apps in en alle bloatware is er uit.djiedjee schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:13:
Nope, draai nog 3.16. Heeft eigenlijk geen enkel probleem, dus ik wacht wel tot er een stable release komt.
[...]
Verder wat aanpassingen in Gestures (aan uit binnen "features" in settingsmenu) en Edge toegevoegd.
Loopt hier wel prima, alleen wordt hij soms wordt de telefoon wat warmer dan bij v.3.16.
[ Voor 3% gewijzigd door barbarian op 03-11-2015 16:14 . Reden: aanvullende info ]
Klinkt goed, top dat je dit snel geprobeerd hebt!
Maarreh, wat is Edge?
Maarreh, wat is Edge?
barbarian schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:17:
[...]
Ik heb net die van Navin erop gezet. Daar zitten gelijk de Google Apps in en alle bloatware is er uit.
Verder wat aanpassingen in Gestures (features) en Edge toegevoegd.
Loopt hier wel prima, alleen wordt hij soms wordt de telefoon wat warmer dan bij v.3.16.
Edge Gestures.djiedjee schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:30:
Klinkt goed, top dat je dit snel geprobeerd hebt!![]()
Maarreh, wat is Edge?
[...]
http://www.gsmdome.com/zt...tures-for-its-curved-edge
Zojuist telefoon ge-update naar v3.61 van Navin. Tot nu toe gaat alles goed. Er zijn een paar subtiele wijzigingen t.o.v. mijn vorige versie v3.10 zoals een vernieuwde mail client.
Verder heb ik nog niet echt verschillen gezien maar ik heb dan ook nog lang niet alles getest. Die Edge Gestures vind ik maar verschrikkelijk. Hij herkend bij mij bijvoorbeeld ook een edge gesture in het midden van het scherm waardoor hij bijvoorbeeld wisselt van app wanneer ik naar beneden scroll in een specifieke app.
Zodra ik meer feedback heb kom ik er op terug!
Verder heb ik nog niet echt verschillen gezien maar ik heb dan ook nog lang niet alles getest. Die Edge Gestures vind ik maar verschrikkelijk. Hij herkend bij mij bijvoorbeeld ook een edge gesture in het midden van het scherm waardoor hij bijvoorbeeld wisselt van app wanneer ik naar beneden scroll in een specifieke app.
Zodra ik meer feedback heb kom ik er op terug!
Gekocht bij dx.com
Prima telefoon, snel, goede accu-duur en dat voor maar 245 euro (+40 voor douane).
Heb wel meteen de software veranderd naar cyanogenmod 12 (5.1.1).
Prima telefoon, snel, goede accu-duur en dat voor maar 245 euro (+40 voor douane).
[ Voor 25% gewijzigd door dennizv2 op 06-11-2015 23:35 . Reden: extra info ]
De mini of de max?dennizv2 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:33:
Gekocht bij dx.com
Ik zit ook te denken aan de Z9. Maar nu zie ik dat alleen de z9 exclusive een fingerprint scanner heeft? Klopt dat? Raak een beetje de weg kwijt met alle modelnamen die er zijn.
Maar die kom ik weer alleen tegen voor meer dan 700 euro.
Weet iemand waar je die wat goedkoper kan kopen?
En wat moet er allemaal gebeuren qua rom's enz als ik deze koop voordat ik die gewoon in het nederlands met play store enz kan gebruiken?
Maar die kom ik weer alleen tegen voor meer dan 700 euro.
Weet iemand waar je die wat goedkoper kan kopen?
En wat moet er allemaal gebeuren qua rom's enz als ik deze koop voordat ik die gewoon in het nederlands met play store enz kan gebruiken?
Ik denk niet dat er veel mensen met een z9 zijn. Ik persoonlijk vind het risico in die prijsklasse te groot om in china te bestellen.
Ben wel super tevreden met de z9 mini. Het is mijn eerste telefoon waar ik echt niks op aan te merken heb.
Inderdaad geen nfc en geen fingerprint scanner, maar dat hoeft ook niet voor mij. Met de smart unlock hoef ik thuis en op het werk niet te unlocken..
Toch nog 1 puntje: wie weet waar cell broadcast ingesteld kan worden voor nl-alert?
Ben wel super tevreden met de z9 mini. Het is mijn eerste telefoon waar ik echt niks op aan te merken heb.
Inderdaad geen nfc en geen fingerprint scanner, maar dat hoeft ook niet voor mij. Met de smart unlock hoef ik thuis en op het werk niet te unlocken..
Toch nog 1 puntje: wie weet waar cell broadcast ingesteld kan worden voor nl-alert?
NFC zit wel weer in de MAX als ik het goed heb.djiedjee schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:22:
Ik denk niet dat er veel mensen met een z9 zijn. Ik persoonlijk vind het risico in die prijsklasse te groot om in china te bestellen.
Zijn er nog mensen die autheur willen worden? Ik heb namelijk niet meer zoveell tijd om de eerste topic bij te houden met nieuwtjes en roms etc--- graag een PM hiervoor....
Ik heb de Z9 Max. Die heeft wel nfc idd.
Iemand die al CM 12.1 erop heeft gezet? Ik heb de 3.53
Deze heb ik : http://www.needrom.com/download/nubia-z9-mini-rom/
Ben er niet tevreden mee... loopt vaak vast
Deze heb ik : http://www.needrom.com/download/nubia-z9-mini-rom/
Ben er niet tevreden mee... loopt vaak vast
Iemand die in de provincie Limburg (NL/BE ) woont en die me kan helpen met het flashen van een nieuwe rom?
De mini, nog steeds zeer tevreden over de prestaties van het toestel
Inmiddels v3.61 van Navin een paar weken in gebruik. De ROM is een stuk stabieler dan 3.16 welke ik hiervoor had (minder crashes van apps). Echter zijn er nog wel een aantal zaken die niet goed werken. Sommige hiervan zijn vrij vervelend.
- Wanneer GPS is ingeschakeld blijft deze altijd actief ongeacht of een programma daadwerkelijk gebuik maakt van GPS en zelfs wanneer GPS wordt uitgeschakeld. Dit zorgt voor de nodige battery drain. Pas na een herstart is GPS weer uit.
- Wifi lijkt zichzelf soms uit te schakelen.
- Spotify is nog steeds onacceptabel traag.
Er zijn ook dingen verbeterd die in de vorige rom bij mij niet werkte namelijk:
- Bluetooth functioneert weer goed (Na een tijdje hoorde ik de ontvanger niet meer of vice versa terwijl ik verbonden was via de carkit).
- Zoals eerder gezegd minder app crashes! (Netflix, ING)
Edit:
Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden van de extreme traagheid in de spotify app. In developer options heb je bij de sectie media de optie "Use AwesomePlayer". Nadat ik deze optie heb ingeschakeld en de telefoon heb herstart werkt Spotify velen malen beter.
- Wanneer GPS is ingeschakeld blijft deze altijd actief ongeacht of een programma daadwerkelijk gebuik maakt van GPS en zelfs wanneer GPS wordt uitgeschakeld. Dit zorgt voor de nodige battery drain. Pas na een herstart is GPS weer uit.
- Wifi lijkt zichzelf soms uit te schakelen.
- Spotify is nog steeds onacceptabel traag.
Er zijn ook dingen verbeterd die in de vorige rom bij mij niet werkte namelijk:
- Bluetooth functioneert weer goed (Na een tijdje hoorde ik de ontvanger niet meer of vice versa terwijl ik verbonden was via de carkit).
- Zoals eerder gezegd minder app crashes! (Netflix, ING)
Edit:
Inmiddels heb ik de oorzaak gevonden van de extreme traagheid in de spotify app. In developer options heb je bij de sectie media de optie "Use AwesomePlayer". Nadat ik deze optie heb ingeschakeld en de telefoon heb herstart werkt Spotify velen malen beter.
[ Voor 13% gewijzigd door Mrloki op 23-11-2015 10:07 ]
Ik ben afgelopen week op zoek gegaan naar alternatieve ROMs, heb een half jaar de 3.16 gedraaid maar de nubia schil vind ik niet zo fijn werken. Op vorige telefoons altijd Cyanogenmod/afgeleiden gehad dus daar naar op zoek gegaan.
Heb er een aantal gevonden. Er is een ROM bakker die veel op baidu zet. Heb ze met wat moeite eraf weten te krijgen en deel ze hier even voor jullie:
CM 12.1 RC5.6 (de RC5.6 is zijn eigen nummering): https://dl.dropboxusercontent.com/u/12753583/ZTE%20Z9%20mini/cm-12.1-RC5.6-nx511j.zip
Carbon ROM 5.1.1 final (CM afgeleide): https://dl.dropboxusercontent.com/u/12753583/ZTE%20Z9%20mini/CARBON-5.1.1-Final-nx511j.zip
Resurrection Remix 5.5.9 (ook CM afgeleide): https://dl.dropboxusercontent.com/u/12753583/ZTE%20Z9%20mini/Resurrection-Remix-LP-v5.5.9-nx511j.zip
Ik heb zelf de CM niet uitgeprobeerd maar wel de Carbon (had ik goede ervaring mee) en de Resurrection. De Carbon was niet helemaal stabiel. Daarom snel overgegaan naar Resurrection. De Resurrection ROM heeft 5 chinese apps geinstalleerd en een chinees toetsenbord (kan ook gewoon alphabet). Na eerste boot kun je de taal op engels of nederlands zetten. Erg stabiel en een goede stock android ervaring! Aanrader!
Je hebt btw voor deze roms een nieuwe TWRP nodig: https://drive.google.com/folderview?id=0B4xSaS99TWc2fldLbkhxdU82TElhSVd6VUx2TXdONi1LdVd1dWFPbVdhNFllOFV2REg5RmM&usp=sharing (van deze pagina http://forum.xda-developers.com/general/rooting-roms/rom-nubia-z9-mini-nx511j-rom-twrp-t3142204)
Heb er een aantal gevonden. Er is een ROM bakker die veel op baidu zet. Heb ze met wat moeite eraf weten te krijgen en deel ze hier even voor jullie:
CM 12.1 RC5.6 (de RC5.6 is zijn eigen nummering): https://dl.dropboxusercontent.com/u/12753583/ZTE%20Z9%20mini/cm-12.1-RC5.6-nx511j.zip
Carbon ROM 5.1.1 final (CM afgeleide): https://dl.dropboxusercontent.com/u/12753583/ZTE%20Z9%20mini/CARBON-5.1.1-Final-nx511j.zip
Resurrection Remix 5.5.9 (ook CM afgeleide): https://dl.dropboxusercontent.com/u/12753583/ZTE%20Z9%20mini/Resurrection-Remix-LP-v5.5.9-nx511j.zip
Ik heb zelf de CM niet uitgeprobeerd maar wel de Carbon (had ik goede ervaring mee) en de Resurrection. De Carbon was niet helemaal stabiel. Daarom snel overgegaan naar Resurrection. De Resurrection ROM heeft 5 chinese apps geinstalleerd en een chinees toetsenbord (kan ook gewoon alphabet). Na eerste boot kun je de taal op engels of nederlands zetten. Erg stabiel en een goede stock android ervaring! Aanrader!
Je hebt btw voor deze roms een nieuwe TWRP nodig: https://drive.google.com/folderview?id=0B4xSaS99TWc2fldLbkhxdU82TElhSVd6VUx2TXdONi1LdVd1dWFPbVdhNFllOFV2REg5RmM&usp=sharing (van deze pagina http://forum.xda-developers.com/general/rooting-roms/rom-nubia-z9-mini-nx511j-rom-twrp-t3142204)
"I would love to change the world, but they won't give me the source code!"
Hier heb je er nog 1:
http://download.mokeedev.com/?device=nx511j
Heb deze nu zelf op de Z9 Max (nx510j) draaien. Heb opengapps erop gezet, die het toetsenbord door de google variant vervangt, waardoor ik van de chinese af ben.
Hoe heb je de downloads van baidu gekregen? Daar is ook voor mijn toestel een hoop te vinden, maar mij lukte het nog niet.
http://download.mokeedev.com/?device=nx511j
Heb deze nu zelf op de Z9 Max (nx510j) draaien. Heb opengapps erop gezet, die het toetsenbord door de google variant vervangt, waardoor ik van de chinese af ben.
Hoe heb je de downloads van baidu gekregen? Daar is ook voor mijn toestel een hoop te vinden, maar mij lukte het nog niet.
Hebben jullie er bij de Cuoco ROM ook last van dat je toestel (Z9 mini) na verloop van tijd duidelijk langzamer wordt? Zodra ik de ROM opnieuw installeer is het tijdelijk over maar na een paar weken begint het opnieuw. Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt en hoe ik dit kan voorkomen?
De OTA update voor v3.18 is uit voor de Z9 mini
Ik heb even een windows vm opgezet om de Baidu crapware te installeren en de roms de downloaden. Zonder die crapware kreeg ik het niet voor elkaar om een bestand >100MB te downloaden zonder fouten.Jogai schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:29:
...
Ik draai nog de 3.16 van navin, en krijg nu ook een melding van 3.18.
Enig idee welke Rom die 3.18 eigenlijk is? Krijg ik dan een nieuwe "navin-versie", of een chinese bloatware-versie?
Enig idee welke Rom die 3.18 eigenlijk is? Krijg ik dan een nieuwe "navin-versie", of een chinese bloatware-versie?
barbarian schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:08:
De OTA update voor v3.18 is uit voor de Z9 mini
Volgens mij zal die niet instaleren.djiedjee schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:44:
Ik draai nog de 3.16 van navin, en krijg nu ook een melding van 3.18.
[...]
Dacht dat Navin geen OTA deed, of zelfs de OTA functionaliteit eruit haalt. En als het een originele rom is zal die niet instaleren omdat er wat "system" apps (bloat) verwijderd is.
Enige mogelijkheid is iemand die de 3.18 cleaned en daarna weer beschikbaar maakt, daarna deze zelf flashen
Ik heb de ROM welke werd aanbevolen door PinQ (Resurrection Remix 5.5.9) geinstalleerd in de hoop de traagheid eruit te halen. Ben benieuwd hoe lang hij snel blijft! In eerste instantie ben ik in ieder geval positief. Hij is weer een stuk sneller en hij lijkt nergens problemen mee te hebben voor wat betreft de uitvoering. Bedankt voor het delen van deze ROM!
En dan heb je geen enkele chinese account nodig? Of moet je dan chinees kunnen lezen?PinQ schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:05:
[...]
Ik heb even een windows vm opgezet om de Baidu crapware te installeren en de roms de downloaden. Zonder die crapware kreeg ik het niet voor elkaar om een bestand >100MB te downloaden zonder fouten.
Voor de volledige 3.18 rom heb je een 360 account nodig met Chinees telnr. Geen Baidu meer en is voor ons niet mogelijk. Hopen dat Navin hem beschikbaar stelt op zijn Google drive.
Je moet dan inderdaad wel even een Baidu account aanmaken. Kan met een 10 minute mail oid.Jogai schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:10:
[...]
En dan heb je geen enkele chinese account nodig? Of moet je dan chinees kunnen lezen?
CM13 nightlies! http://get.cm/?device=nx510j
Inderdaad. Zit toch te overwegen om die Resurrection Remix 5.5.9 te gaan proberen waar Pinq mee kwam. Ik stoor me steeds vaker aan de custom roms (nu v3.61 van Navin) gebaseerd op de oorspronkelijke rom. Het is weliswaar geen stable rom volgens de omschrijving maar dat was v3.16 bij mij ook niet echt.
Het zijn veelal kleine irritatie punten maar samen genoeg om misschien toch over te stappen.
Daarnaast heb ik de laatste tijd steeds vaker dat mijn aan/uit knop niet of nauwelijks reageert. Ik vrees dan ook dat ik de 2 jaar die mijn Mi2s uithield niet ga halen met dit toestel (nu 8 maanden sinds release).
Verwijderd
Ik heb nu ook die Ressurection Remix, na wat Gapps en Google toetsenbord installeren en chinese meuk er af best bruikbaar.
maarr.... Als ik een USB kabel er in stop verschijnt ie niet op mn pc als SD zegmaar. Hoe doe ik dat?
maarr.... Als ik een USB kabel er in stop verschijnt ie niet op mn pc als SD zegmaar. Hoe doe ik dat?
Verwijderd
Found it! Goed verstopt zeg.
Instelligen - Opslag - rechtsboven op de 3 puntjes - computerverbinding, en dan MTP aanvinken.
Ik kan de rom overigens ERG aanbevelen voor de Stock-Android fans. Ik ben kwa android erg gewend aan de Nexus telefoons, en das echt super prettig werken. Dit werkt ongeveer hetzelfde, top! Vind ik persoonlijk veel beter dan de NubiaUI
Instelligen - Opslag - rechtsboven op de 3 puntjes - computerverbinding, en dan MTP aanvinken.
Ik kan de rom overigens ERG aanbevelen voor de Stock-Android fans. Ik ben kwa android erg gewend aan de Nexus telefoons, en das echt super prettig werken. Dit werkt ongeveer hetzelfde, top! Vind ik persoonlijk veel beter dan de NubiaUI
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 16:51 ]
Daar gaat het topic toch ook over
Typenummer staat in de link, dus leek me wel duidelijk.
Vind het ook een erg fijne ROM. Heb jij ontdekt of er iets van een task killer opzit? Ik loop er met deze ROM tegen aan dat ik mijn muziek aan zet, telefoon vergrendel en dat de muziek na een ongeveer een kwartier er mee op houdt. Als ik de telefoon ontgrendel en de app weer open gaat hij meteen verder waar hij is gebleven.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:48:
Found it! Goed verstopt zeg.
Best wel grappig, maar iedereen met een ZTE Nubia Z9 Mini heeft geen exoot meer :-) Gewoon te koop bij Vandenborre in België (wel aan een hogere prijs)
http://www.vandenborre.be...-nubia-z9-mini-dual-black
http://www.vandenborre.be...-nubia-z9-mini-dual-black
Ik heb gisteren de Resurrection Remix 5.5.9 geïnstalleerd. Tot nu toe heel erg blij mee! Na 2 jaar MIUI en nu 8 maanden Nubia ROM te hebben gebruikt eindelijk weer een ROM die in de buurt komt van Stock android.
Voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen werken de meeste apps naar behoren. Ik ervaar wel net als Intelligo dat het aansluiten via USB als storage device op een (Windows 10) PC niet werkt.
Voor mijn gevoel is het batterij gebruik wel groter met deze ROM. Kan er echter nog niet veel over zeggen want heb de ROM nog geen volledige dag gebruikt.
Al met al denk ik dat ik deze ROM nog wel even blijf gebruiken!
Voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen werken de meeste apps naar behoren. Ik ervaar wel net als Intelligo dat het aansluiten via USB als storage device op een (Windows 10) PC niet werkt.
Voor mijn gevoel is het batterij gebruik wel groter met deze ROM. Kan er echter nog niet veel over zeggen want heb de ROM nog geen volledige dag gebruikt.
Verwijderd
Heb je mijn oplossing voor het USB probleem ook gezien? Even een simpel vinkje aanzetten!Mrloki schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:35:
Ik heb gisteren de Resurrection Remix 5.5.9 geïnstalleerd. Tot nu toe heel erg blij mee! Na 2 jaar MIUI en nu 8 maanden Nubia ROM te hebben gebruikt eindelijk weer een ROM die in de buurt komt van Stock android.
Daar heb ik overheen gelezenVerwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:37:
[...]
Heb je mijn oplossing voor het USB probleem ook gezien? Even een simpel vinkje aanzetten!

Merk wel dat de batterij aanzienlijk sneller leeg is. Wellicht moet ik nog e.e.a. finetunen , dat zou kunnen.
Heeft er iemand een goede omschrijving/video hoe het digitizer glass van de Z9 Mini vervangen moet worden? Alvast bedankt!
http://4pda.ru/forum/inde...2119&st=980#entry46079702 cm 13 ook beschikbaar voor de Z9 mini
Mijn Russisch is wel een beetje roestigstrikey schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:03:
http://4pda.ru/forum/inde...2119&st=980#entry46079702 cm 13 ook beschikbaar voor de Z9 mini
Ja.. google translate is the shit manMrloki schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:11:
[...]
Mijn Russisch is wel een beetje roestigIs dit een port van cm13?
Verwijderd
mijn zte nubia z9 mini gaat soms vanzelf uit. heeft nog iemand hier last van? voor derest heel tevreden van de telefoon alleen spijtig van dit kleine voorval als iemand een oplossing weet voor mijn probleem hoor ik het graag.
Heb ik met de Z9 max soms ook. Als ik hem op 3g only instel is het over.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:12:
mijn zte nubia z9 mini gaat soms vanzelf uit. heeft nog iemand hier last van? voor derest heel tevreden van de telefoon alleen spijtig van dit kleine voorval als iemand een oplossing weet voor mijn probleem hoor ik het graag.
Welke ROM draai je?
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:12: