Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgjvvenrooij
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-11-2024
Is er al een goede rom beschikbaar voor de z9 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de root van MrLoki, werkt de Play Store bij mij perfect en heb ik al heel wat apps gedownload.

Het probleem is echter dat ik geen meldingen krijg van de apps waarvoor ik dit heb ingeschakeld, zoals Facebook, Snapchat en Whatsapp. Enkel bij Facebook Messenger werkt dit af en toe, maar de melding komt altijd 3 minuten na het oorspronkelijke bericht.

Ik heb nochtans voor al deze apps alle mogelijke notifications ingeschakeld bij Settings: 'Notify', 'Lockscreen', 'Notificationbar' en 'Breathlight'.

Van m'n sms-berichten krijg ik wel altijd meteen meldingen, maar die ontvang ik dan ook via de standaard Messaging app van Nubia zelf.

Iemand die weet waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik denk dat het probleem ligt bij een tooltje van Nubia dat achtergrondservices afsluit, waardoor de notificaties niet meer binnenkomen.
Is wellicht ergens in de instellingen uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:38:
Ik denk dat het probleem ligt bij een tooltje van Nubia dat achtergrondservices afsluit, waardoor de notificaties niet meer binnenkomen.
Is wellicht ergens in de instellingen uit te schakelen.
Weet je misschien hoe die app kan heten? Heb ook alle Nubia apps die je kan verwijderen, verwijderd. Heb ondertussen ook de Niudun app eens uitgeschakeld in de hoop dat dat iets zou veranderen, maar het probleem blijft hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik heb dit probleem zelf ook. En inderdaad lijkt het erop dat deze applicaties worden afgesloten waardoor deze meldingen niet altijd goed binnen komen zoals Dutchgio zegt. Dit probleem had ik echter ook op mijn Mi2s en daardoor ben ik eraan gewent geraakt.

Zal me er nog eens in verdiepen hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
En home knop inhouden > app 'locken' al geprobeerd? Weet niet of dat er in zit, op de Z7 Mini wel.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 04-05-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:43:
En home knop inhouden > app 'locken' al geprobeerd? Weet niet of dat er in zit, op de Z7 Mini wel.
Dat lijkt wel te werken. Bedankt dutchgio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgjvvenrooij
Ik heb veel statische ruis bij het bellen. Heeft iemand anders hier ook last van of weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Al teruggezet naar fabrieksinstellingen en screenprotector eraf gehad, maar dat helpt allemaal niks.

Alvast bedankt!

Grt,
Werner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Misschien heeft dit iets te maken met de dual mic? Ik weet wel niet hoe deze uitgeschakeld moet worden...

De Z9 is gepresenteerd met Nubia UI 3.0. Zouden we deze update ook mogen verwachten op de Mini en de Maxi? Ik heb geen idee van het updatebeleid van ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
[b][message=44187208,noline]
De Z9 is gepresenteerd met Nubia UI 3.0. Zouden we deze update ook mogen verwachten op de Mini en de Maxi? Ik heb geen idee van het updatebeleid van ZTE.
Ben ik ook benieuwd naar, maar volgens mij zit dat wel goed.

Ik heb net het officiele Nubia forum, doormiddel van Google Translate, bekeken en daar stond een sale announcement op voor de Nubia Z9 Max; in china is hij volgende week te koop. Toen ik dat zag heb ik meteen een live chat gestart op Ibuygou.com (waar ik de telefoon in pre-order heb staan) en de mederwerkster heeft bevestigd dat de max versie binnenkort/snel op vooraad is.

[ Voor 90% gewijzigd door Adipose op 08-05-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

YsWDesign schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:52:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar, maar volgens mij zit dat wel goed.

Ik heb net het officiele Nubia forum, doormiddel van Google Translate, bekeken en daar stond een sale announcement op voor de Nubia Z9 Max; in china is hij volgende week te koop. Toen ik dat zag heb ik meteen een live chat gestart op Ibuygou.com (waar ik de telefoon in pre-order heb staan) en de mederwerkster heeft bevestigd dat de max versie binnenkort/snel op vooraad is.
Ik ben ook geïnteresseerd, ziet er leuk uit en goede specs. Welke kleur heb je besteld? De 32GB variant is belachelijk duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
NVT schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:37:
[...]

Ik ben ook geïnteresseerd, ziet er leuk uit en goede specs. Welke kleur heb je besteld? De 32GB variant is belachelijk duur :-(
32GB versie? Heb jij het niet toevallig over de ZTE Z9 (zonder toevoeging)? Ik heb het namelijk over de ZTE Z9 max versie en daar is geen 32GB versie van.

[ Voor 8% gewijzigd door Adipose op 09-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

YsWDesign schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:56:
[...]

32GB versie? Heb jij het niet toevallig over de ZTE Z9 (zonder toevoeging)? Ik heb het namelijk over de ZTE Z9 max versie en daar is geen 32GB versie van.
Ik zie het, dacht dat ze zelfde specs hadden.
De ZTE Z9 Max heeft wel mijn belangstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
NVT schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:50:
[...]

Ik zie het, dacht dat ze zelfde specs hadden.
De ZTE Z9 Max heeft wel mijn belangstelling ;)
Ik heb trouwens de zwarte versie besteld. Vind die mooier ogen dan dat "goudachtige" randje.

Edit 11/05: toestel is verzonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Adipose op 11-05-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:16
YsWDesign schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:12:
[...]

Ik heb trouwens de zwarte versie besteld. Vind die mooier ogen dan dat "goudachtige" randje.

Edit 11/05: toestel is verzonden.
Ik ben erg benieuwd naar dit toestel. Zou je misschien een eerste indruk kunnen geven, nadat je hem hebt ontvangen?
Zou je kunnen zeggen hoe donker het scherm op zijn minimum is, zonder allerlei 3rd party filters? Ter vergelijking je huidige toestel (welke dat ook moge zijn :) ) Ik heb nu een amoled scherm, welke erg donker kan worden ingesteld. Dat leest namelijk erg prettig in donkere omstandigheden.

'n Trotsen Tukker op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
MeXter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar dit toestel. Zou je misschien een eerste indruk kunnen geven, nadat je hem hebt ontvangen?
Zou je kunnen zeggen hoe donker het scherm op zijn minimum is, zonder allerlei 3rd party filters? Ter vergelijking je huidige toestel (welke dat ook moge zijn :) ) Ik heb nu een amoled scherm, welke erg donker kan worden ingesteld. Dat leest namelijk erg prettig in donkere omstandigheden.
Zal ik doen. Ik krijg hem vandaag nog, dus zal de eerste indrukken vanavond kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgjvvenrooij
Via Mixeshop heb ik een update gekregen voor de Z9 Mini (http://pan.baidu.com/shar...=3502187535&uk=2436317143) . Deze heb ik op mijn SD kaart gezet. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze update geïnstalleerd kan krijgen? Via de normale update in "over de telefoon" lukt het niet. Die knop is uitgegrijsd en hierdoor niet actief. Moet ik een bepaald tooltje gebruiken?

EDIT: al gevonden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door wgjvvenrooij op 12-05-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Ik hier nog een custom rom die je via de .cmd moet uitvoeren.
Sluit je smartphone aan, en dubbelklick op de .cmd bestand, en je telefoon zal automatisch ge-update worden.
Hier zitten nl taal en gapps bij die wel werken, is gebaseerd op v1.6 dus nog niet de laatste v1.9

Download link:
CUSTOM ROM MET GAPPS BASED ON V1.6

Extra informatie:
Based Official ROM ZTE Z9 Mini Version: ZTE_Z9_MINI_NX511J_CNCommon_V1.16 – NX511J-user 5.0.2 LRX22G
Gapps include – No Rooted
Language support: Multilang

Install ROM:
Install with Z9_mini.cmd

[ Voor 29% gewijzigd door theduke1989 op 12-05-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Ik kan op dit moment nog geen dingen testen en zo, aangezien er geen Play Store en dergelijke op zit.

Edit: geen fm radio aanwezig op de max versie. Echt kut want dat heb ik eigenlijk nodig, maar ja.

[ Voor 33% gewijzigd door Adipose op 12-05-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
cuoco92 is bezig met een NUBIA Z9 Mini rom, dus goed nieuws zoals altijd.
Goed nieuws jongens!
Ik testte de ROM gemaakt door @ Cuoco92 en de vertaling in het Italiaans is uitstekend en is voornamelijk gebaseerd op 1.19 dus met alle optimalisaties geïntroduceerd door de nieuwe release.

Kenmerken:
- Op basis van de officiële versie V.1.19
- Bijgewerkte de bouillon en voeg nieuwe ringtones
- Multilingual (waaronder Italiaans)
- Veranderen van het display contacten (Mod @ BB72)
- Op Google Backup
- APN's bijgewerkt
- Verwijderde Chinoiserie
- Toegevoegd app (disistallabili) als WhatsApp, Tapatalk, Skype, Titanium Backup

NBCome alle operaties knipperen, is het sterk aanbevolen om een volledige back-up van uw gegevens en een back-up van nandroid TWRP voeren.

Hier zijn de te volgen stappen

1) Als u nog niet het herstel TWRP verwijzen naar de begeleiding van de eerste post van deze thread.
2) Download het bestand:
https://mega.co.nz/#!os5GXLIZ!WZcYrD...OAoroByhdEQYJI
en kopiëren naar het interne geheugen of externe SD

3) Download het bestand naar de root en kopieer deze naar dezelfde locatie waar je de rom:
https://download.chainfire.eu/696/SuperSU

4) Start de z9 mini in herstel en installeer de ROM
5) Doe een factory reset (maak een backup van uw gegevens voor het eerst!)
6) Restart (de eerste start-up duurt meer dan 5 minuten zelfs gestopt op het woord na de boot animatie!)
7) Reboot in herstel en installeren SuperSU van de rits u hebt gedownload in stap 3
8) Klaar!

Ik heb persoonlijk getest de ROM en hier zijn enkele screenshots, de vertaling is bijna voltooid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
YsWDesign schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:12:
Ik kan op dit moment nog geen dingen testen en zo, aangezien er geen Play Store en dergelijke op zit.

Edit: geen fm radio aanwezig op de max versie. Echt kut want dat heb ik eigenlijk nodig, maar ja.
Dat is balen inderdaad... Ik zag in een andere post van je dat dit wel bevestigd werd.
Wat zijn je eerste indrukken verder? Hoe kun je hem vergelijken met je huidige (welke?) telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Glazen achterkant die je eraf kan halen!
Het ziet er prima uit hoe ze het hebben gedaan, maar je kan het nog steeds eraf halen.

Buiten dat iemand ervaring met de tutorial om TWRP te installeren op je smartphone?

Translated:
TWRP
Om de TWRP 2.8.5.0 installeert u het volgende doen:

Sluit je telefoon aan op uw pc en zet het op een manier die het ziet als een massa-opslag

Download een van de twee thema's voor TWRP (Thankstiaoalvino) via deze link of deze link op MEGA zodat het herstel zal in het Engels in plaats van Chinese (u kunt ook kiezen voor een ander thema, zolang compatibel met versie 2.8.5.0 TWRP)

Hernoem het zip-bestand dat u net gedownload en uitgevoerd in ui.zip de grootte van het bestand

Meld u aan bij de Windows Verkenner en ga op interne opslag van de telefoon

Maak een map genaamd TWRP (ik adviseer om het te schrijven hoofdletters)

Het invoeren van de nieuwe map en het creëren van een ander bellen thema
Plak de bestanden ui.zip eerder gesneden

Download de aangepaste herstel van de link op MEGA: https://mega.co.nz/#!BcEV2RjI!TLa5SS...C0x4yOvQthHb0w
Pak het zip-bestand in een map op uw pc

Open de opdrachtprompt en voer de map waarin u het zip uitgepakt

Als u wilt het herstel knipperen, bij de opdrachtprompt Typ fastboot flash recovery -i 0x19d2 Recovery_TWRP.img en druk op return, wacht een paar seconden voor het herstel aan op de telefoon en vervolgens uit de laatste worden geladen om het menu item te selecteren om recovery mode rebooten zo kunnen het herstel gebruiken

Als je gewoon wilt om het herstel te starten zonder dat de ene op het apparaat, op de prompt type je het commando fastboot -i 0x19d2 Recovery_TWRP.img boot en druk op return, wacht een paar seconden. Het display van de telefoon moet het herstel beginnen

Als alles goed is gegaan moet u het herstel te zien zoals hieronder weergegeven

Nu ben ik bij het gedeelte van de command uitvoeren in opdrachtpromt, maar het werkt niet krijg elke keer een melding is niet een internal of external command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
MeXter schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:40:
[...]

Dat is balen inderdaad... Ik zag in een andere post van je dat dit wel bevestigd werd.
Wat zijn je eerste indrukken verder? Hoe kun je hem vergelijken met je huidige (welke?) telefoon?
Toen ik de telefoon uit de doos haalde had ik echt zoiets van: 'wow, ziet er veel mooier uit dan de Xiaomi Mi3 die ik gehad heb.' Hij is wel wat zwaarder en een klein beetje groter (wat echt heel erg meevalt, omdat de Mi3 ook erg groot is). Qua premium gevoel ben ik er echt goed op vooruit gegaan, omdat de telefoon gemaakt is van titanium, aluminium en gehard glas, terwijl de Mi3 van plastic gemaakt was.

Ik zal er later deze week/begin volgende week nog op terug komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Adipose op 13-05-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Tutorial installeren van TWRP op NUBIA Z9 MINI

PS: maak je smartphone als developer , en zet ''USB debugging'' aan.
1. Download en installeer de volgende bestanden
*
ABD tool ( http://forum.xda-develope...p?p=48915118#post48915118 , gebruik de versie voor 1.4.2 werkt beter)

**
NUBIA DRIVERS ( https://mega.co.nz/#!gBUD...MxSdEaU6SLyGWUw0-Ci1ABf1c )

thema voor TWRP (anders is het chinees) ( http://forum.xda-develope...-dark-light-play-t2915584 )

Download the TWRP_RECOVEY ( https://mega.co.nz/#!BcEV...SBQqXH8O45KC0x4yOvQthHb0w )

2. Sluit je smartphone aan op de pc, en maak een map in de root genaamd ''TWRP'' , en in die map weer een nieuwe map genaamd ''theme''
* Plaats de theme (hernoem de theme naar ui.zip) in the map theme in TWRP

3. Installeer nu ABD tools , druk telkens op y, totdat je ziet dat er 4 bestanden gekopieerd zijn. Daarna krijg je een melding met nog dingen te installeren , en installeer deze.

4. Installeer de drivers indien je dit nog niet hebt gedaan.

5. Pak de RECOVERY_TWRP.img bestand uit in een map
en start cmd op, en ga vervolgens via cd.. naar de desbetreffende map waar je recovery instaat.
*
Voer in de cmd het commando: fastboot -i 0x19d2 flash recovery Recovery_TWRP.img uit, en je zal het volgende zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\>cd..

C:\Users>cd 

C:\Users>cd desktop

C:\Users\\Desktop>cd test

C:\Users\\Desktop\test>fastboot -i 0x19d2 flash recovery Recovery
_TWRP.img
target reported max download size of 268435456 bytes
sending 'recovery' (24204 KB)...
OKAY [ 0.766s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.703s]
finished. total time: 1.469s

C:\Users\\Desktop\test>fastboot -i 0x19d2 Recovery_TWRP.img
usage: fastboot [ <option> ] <command>

commands:
update <filename> reflash device from update.zip
flashall flash boot + recovery + system
flash <partition> [ <filename> ] write a file to a flash partition
erase <partition> erase a flash partition
format <partition> format a flash partition
getvar <variable> display a bootloader variable
boot <kernel> [ <ramdisk> ] download and boot kernel
flash:raw boot <kernel> [ <ramdisk> ] create bootimage and flash it
devices list all connected devices
continue continue with autoboot
reboot reboot device normally
reboot-bootloader reboot device into bootloader
help show this help message

options:
-w erase userdata and cache (and format
if supported by partition type)
-u do not first erase partition before
formatting
-s <specific device> specify device serial number
or path to device port
-l with "devices", lists device paths
-p <product> specify product name
-c <cmdline> override kernel commandline
-i <vendor id> specify a custom USB vendor id
-b <base_addr> specify a custom kernel base address.
default: 0x10000000
-n <page size> specify the nand page size. default:
2048
-S <size>[K|M|G] automatically sparse files greater th
an
size. 0 to disable

C:\Users\\Desktop\test>

** Vervolgens gebruik je volgende commando's achter elkaar.
fastboot.exe -i 0x19d2 oem unlock
fastboot.exe -i 0x19d2 flash recovery recovery_twrp.img
fastboot.exe -i 0x19d2 boot recovery_twrp.img

PS: Je zal zien nadat je deze hebt ingevoerd je smartphone opnieuw opstart met de TWRP in jou thema.

Vanaf hier kan je dus roms en andere dingen gaan installeren!

Succes ermee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zag de z9 mini op aliexpress voor 279 USD, zegt dat je geen extra kosten hoeft te betalen..
http://www.aliexpress.com...roid-5-0/32315532797.html

Maar ik zag hem ook opde site van nubiamobiles voor dezelfde prijs:
www.nubiamobileshop.com/nubia-z9-mini-2gb-16gb-black.html

Welke zou het beste zijn? Ik heb geen ervaring met rooten en terug de google play store erop te zetten..

Iemand die me advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:34
Mijnes gekocht via pandawill koste totaal 266 euro. Binnen 2 weken geleverd. Zat multirom op maar met overbodige apps dus zelf rom geïnstalleerd, is niet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Er schijnt root te zijn voor de Max variant, maar krijg het niet werkend. Download link staat op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
murdock_nl_ schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:17:
Mijnes gekocht via pandawill koste totaal 266 euro. Binnen 2 weken geleverd. Zat multirom op maar met overbodige apps dus zelf rom geïnstalleerd, is niet heel moeilijk.
Is de play store erop geïnstalleerd? Levertijd? Alles werkt?

Op aliexpress is het met dhl voor 290 usd zonder extra kosten voor de douane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hier de ''BETA'' rom van CUOCO92 voor de Z9 MINI,

Download link: NX511J_EU_BLINDEDITION_MULTILANGU…uoco92_noroot.zip
https://mega.co.nz/#!os5G...s9I1hbUDflbOAoroByhdEQYJI

TWRP verplicht, dus zie bericht hier boven hoe je TWRP moet installeren + eigen skin(theme)

PS: uit eigen ervaring.
1. De standaard ROM die op de Z9 mee wordt geleverd, is dramatisch of is een compleet engelse rom.
2. De custom rom op needrom die er nog is (15-05-2015) is een verbetering maar nog steeds niet superduper.
3. De CUOCO92 Z9 mini rom (15-05-2015) is tot nu toe wel de beste en meest stabiele. [TWRP verplicht]

[ Voor 36% gewijzigd door theduke1989 op 15-05-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
Kaya10 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Is de play store erop geïnstalleerd? Levertijd? Alles werkt?

Op aliexpress is het met dhl voor 290 usd zonder extra kosten voor de douane..
Ja is er op geïnstalleerd, maar zoals gezegd zou ik zelf een andere rom erop zetten. Veel te veel overbodige apps. 28 april besteld 5 mei op de post gedaan, 7 mei in vliegtuig naar NL, 13 mei telefoon bezorgt.

En ja alles werkt, met de cuoco92 rom draait de telefoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
murdock_nl_ schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:48:
[...]

Ja is er op geïnstalleerd, maar zoals gezegd zou ik zelf een andere rom erop zetten. Veel te veel overbodige apps. 28 april besteld 5 mei op de post gedaan, 7 mei in vliegtuig naar NL, 13 mei telefoon bezorgt.

En ja alles werkt, met de cuoco92 rom draait de telefoon super.
Ik heb helemaal geen ervaring met custom roms..
Hoe zit het met de camera, vergelijkbaar met de camera van de z2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
Tsjah is kwestie van doen. Eens moet de eerste keer zijn :) Heel moeilijk is het allemaal niet.
z2 heb ik niet dus kan ik ook niet mee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kaya10 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:37:
[...]

Ik heb helemaal geen ervaring met custom roms..
Hoe zit het met de camera, vergelijkbaar met de camera van de z2?
Een ZTE toestel is eenmaal meer werken met ''custom roms'' vergeleken met andere fabrikanten als XIAOMI.EU

Daarnaast via TWRP kan je gemakkelijk andere roms installeren zoals die van cuoco92 die momenteel bezig is met de Z9 mini variant.

Ik heb nog steeds isseu's met de ''ING BANKIEREN'' app maar dat was op de standaard rom ook zo.
Wil me aanmelden via de app, maar telkens wanneer ik bij verjaardag / en kaartdatum zit krijg ik zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
theduke1989 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:32:
[...]

Een ZTE toestel is eenmaal meer werken met ''custom roms'' vergeleken met andere fabrikanten als XIAOMI.EU

Daarnaast via TWRP kan je gemakkelijk andere roms installeren zoals die van cuoco92 die momenteel bezig is met de Z9 mini variant.

Ik heb nog steeds isseu's met de ''ING BANKIEREN'' app maar dat was op de standaard rom ook zo.
Wil me aanmelden via de app, maar telkens wanneer ik bij verjaardag / en kaartdatum zit krijg ik zwart scherm.
De Nubia UI 3.0 ; werkt die niet goed? Loopt die vast? Wat is er mis mee? Ik denk dat ik me niet bezig ga houden met het rooten ; totaal geen ervaring mee..
Ik zit te twijfelen of ik het toestel zou kopen, maar voor een budget van 250 zijn er ook niet echt betere alternatieven: toestel moet een dual sim telefoon zijn ; ik heb mobistar en base ; eentje voor internet andere voor bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Het is een prima telefoon, ik heb hem zelf ook.
Ik heb altijd een gedachte bij ZTE NUBIA serie met dat ik sowieso aan custom recovery's (roms) moet denken.

Je hebt geluk dat bijvoorbeeld sommige shops gewoon multi-lang rom meeleveren.
Ik zat in een batch wat meteen tijdens de release zat, en dus gewoon geen multi-lang rom (met gapps) inbegrepen. Dus was je het volgende doet in zo'n geval is kijken op needrom.com naar een custom rom die vaak gemakkelijk via een recovery geïnstalleerd kunnen worden. Maar cuoco92 roms gaan vaak vrijwel 100% via twrp of crwp en zijn vaak meer stabieler.

Maar de telefoon zelf is gewoon super! ik geniet er nog steeds van. En wat ik al zei die shop die je liet zien is gewoon goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

YsWDesign schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:49:
Er schijnt root te zijn voor de Max variant, maar krijg het niet werkend. Download link staat op deze pagina.
wat is je ervaring tot nu toe met je toestel? hoe lang duurt eigenlijk opladen van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
YsWDesign schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:49:
Root uitleg voor de MAX versie : https://translate.googleu...aRFu5kCeBLC7NozDsCqLYZjHw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
Al wat verder gekomen met je toestel om te rooten en play store te installeren? En wat zijn je verdere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
MeXter schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Al wat verder gekomen met je toestel om te rooten en play store te installeren? En wat zijn je verdere ervaringen?
Telefoon is geroot en Play Store geinstalleerd, ben er wel achter dat niet elke app compatible is (zoals 9292, weet ook niet hoe ik die app alsnog kan installeren). Toestel voelt nog steeds goed aan, is snel, geeft lekker geluid en goede foto's. Opladen duurt redelijk lang, zit namelijk geen fast charge in, ik denk ongeveer twee á twee en een half uur; vanavond weet ik de exacte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
YsWDesign schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:46:
[...]

Telefoon is geroot en Play Store geinstalleerd, ben er wel achter dat niet elke app compatible is (zoals 9292, weet ook niet hoe ik die app alsnog kan installeren). Toestel voelt nog steeds goed aan, is snel, geeft lekker geluid en goede foto's. Opladen duurt redelijk lang, zit namelijk geen fast charge in, ik denk ongeveer twee á twee en een half uur; vanavond weet ik de exacte tijd.
Wat kun je van het scherm zeggen? Ik heb nu een amoled scherm, welke zeer donker kan worden ingesteld (voor lezen in het donker). Hoe donker kan dit scherm, zonder één of ander filter appje? Bijvoorbeeld bij daglicht, is het scherm dan af te lezen op deze minimale instelling, of alleen door heel goed te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
[...]

De issue met apps die niet goed werken (compitable) zijn met de software. Heb ik zelf ook op de Z9 mini.
Het rare is, dat ik op elk Custom rom zijn er tot nu toe 3, dezelfde isseu had.
Dacht bij die van CUOCO92 het probleem zou verhelpen, maar daar precies het zelfde probleem. Schijnt toch een diepere probleem te zijn dan. (ING BANKIEREN, wanneer je je wilt aanmelden, krijg je constant een zwart scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
Hier nog een link naar een review van de Z9 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Ik ga vandaag proberen een review te schrijven, mochten jullie nog speciale wensen hebben PM me dan even, dan kijk ik of ik het kan meenemen.

Accuduur, oplaadtijd, helderheid en dergelijke wordt sowieso meegenomen.

Edit: Review zal niet vandaag geupload worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Adipose op 19-05-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Ik heb sinds deze week ook een Z9 mini in bezit. Had eerst de iNew V3 dus een aardige upgrade :)! Bevalt erg goed, via mixeshop aangeschaft waardoor Play Store al was geïnstalleerd. Zojuist ook geroot en is gelukt.

Heeft iemand al gewaagd om Xposed en GravityBox te installeren op de Z9 mini? Xposed geeft bij installeren aan dat er een "issue" zou zijn omdat de processor architectuur niet zou worden herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
Heb er ook even naar gekeken en het nog niet geprobeerd mede door de melding welke Xposed inderdaad geeft.

Iemand trouwens ervaring met ZTE en het vrijgeven van sources zodat we bijvoorbeeld cyanogenmod rom kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
murdock_nl_ schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:27:

Iemand trouwens ervaring met ZTE en het vrijgeven van sources zodat we bijvoorbeeld cyanogenmod rom kunnen maken?
ZTE is niet zo makkelijk in het vrijgeven van sources om zelf aan de slag te gaan met de ROM.
Maar goed gelukkig zijn er nog wel ontwikkelaars die weten hoe ze de software verder moeten ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-08 13:41
[...]

Beste YsWDesign, vandaag is ook mijn Z9 max geleverd en ik las op deze fora dat je er in geslaagd bent om deze te rooten en google play store te installeren... heb je ergens een korte tutorial want uit die Chinees vertaalde sites raak ik niet helemaal wijs...

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
niko_c schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Beste YsWDesign, vandaag is ook mijn Z9 max geleverd en ik las op deze fora dat je er in geslaagd bent om deze te rooten en google play store te installeren... heb je ergens een korte tutorial want uit die Chinees vertaalde sites raak ik niet helemaal wijs...

Thx
Hi,

Het is eigenlijk heel simpel:

1. Zet usb debugging aan in de developer options
2. Download dit bestand.
3. Plug de telefoon in je laptop.
4. Start het .exe bestand.
5. Klik op het getal waar root achterstaat; volgens mij 5. (numpad of cijferrij bovenaan het toetsenbord)
6. Wacht tot alles klaar is.
7. Geniet van root

Hoe zet je developer options aan.

Instellingen > About phone > Klik 7 keer op Build_number > Klik hierna op More (staat links onder)

Hoe je Play Store moet installeren staat hier

[ Voor 6% gewijzigd door Adipose op 20-05-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
Top!
Ik was tot het rooten geraakt maar had nog geen deftige tutorial gevonden om de Play Store aan de praat te krijgen!

Ik ga 't onmiddellijk proberen!

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Ik heb een vraagje.

Heb de zte nubia z9 mini zowel op ebay als op pandawill gezien

Op ebay voor 285 euro en op pandawill 275 usd scheelt zo'n 35 euro ongeveer

Waar zou ik het kopen? Beste optie?
Beide accepteren PayPal..

http://www.pandawill.com/...n-16mp-black-p100645.html

http://pages.ebay.com/lin...w&id=271869938535&alt=web

Wil me helemaal niet bezig houden met het rooten en play store gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niko_c
YsWDesign schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:26:
[...]

Hi,

Het is eigenlijk heel simpel:

1. Zet usb debugging aan in de developer options
2. Download dit bestand.
5. Klik op het getal waar root achterstaat; volgens mij 5. (numpad of cijferrij bovenaan het toetsenbord)
6. Wacht tot alles klaar is.
7. Geniet van root

Hoe zet je developer options aan.

Instellingen > About phone > Klik 7 keer op Build_number > Klik hierna op More (staat links onder)

Hoe je Play Store moet installeren staat hier
Nog is bedankt! Alles up and running ondertussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
theduke1989 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:49:
Tutorial installeren van TWRP op NUBIA Z9 MINI

PS: maak je smartphone als developer , en zet ''USB debugging'' aan.
1. Download en installeer de volgende bestanden
*
ABD tool ( http://forum.xda-develope...p?p=48915118#post48915118 , gebruik de versie voor 1.4.2 werkt beter)

**
NUBIA DRIVERS ( https://mega.co.nz/#!gBUD...MxSdEaU6SLyGWUw0-Ci1ABf1c )

thema voor TWRP (anders is het chinees) ( https://mega.co.nz/#!gBUD...MxSdEaU6SLyGWUw0-Ci1ABf1c )

Download the TWRP_RECOVEY ( https://mega.co.nz/#!BcEV...SBQqXH8O45KC0x4yOvQthHb0w )

2. Sluit je smartphone aan op de pc, en maak een map in de root genaamd ''TWRP'' , en in die map weer een nieuwe map genaamd ''theme''
* Plaats de theme (hernoem de theme naar ui.zip) in the map theme in TWRP

3. Installeer nu ABD tools , druk telkens op y, totdat je ziet dat er 4 bestanden gekopieerd zijn. Daarna krijg je een melding met nog dingen te installeren , en installeer deze.

4. Installeer de drivers indien je dit nog niet hebt gedaan.

5. Pak de RECOVERY_TWRP.img bestand uit in een map
en start cmd op, en ga vervolgens via cd.. naar de desbetreffende map waar je recovery instaat.
*
Voer in de cmd het commando: fastboot -i 0x19d2 flash recovery Recovery_TWRP.img uit, en je zal het volgende zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\>cd..

C:\Users>cd 

C:\Users>cd desktop

C:\Users\\Desktop>cd test

C:\Users\\Desktop\test>fastboot -i 0x19d2 flash recovery Recovery
_TWRP.img
target reported max download size of 268435456 bytes
sending 'recovery' (24204 KB)...
OKAY [ 0.766s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.703s]
finished. total time: 1.469s

C:\Users\\Desktop\test>fastboot -i 0x19d2 Recovery_TWRP.img
usage: fastboot [ <option> ] <command>

commands:
update <filename> reflash device from update.zip
flashall flash boot + recovery + system
flash <partition> [ <filename> ] write a file to a flash partition
erase <partition> erase a flash partition
format <partition> format a flash partition
getvar <variable> display a bootloader variable
boot <kernel> [ <ramdisk> ] download and boot kernel
flash:raw boot <kernel> [ <ramdisk> ] create bootimage and flash it
devices list all connected devices
continue continue with autoboot
reboot reboot device normally
reboot-bootloader reboot device into bootloader
help show this help message

options:
-w erase userdata and cache (and format
if supported by partition type)
-u do not first erase partition before
formatting
-s <specific device> specify device serial number
or path to device port
-l with "devices", lists device paths
-p <product> specify product name
-c <cmdline> override kernel commandline
-i <vendor id> specify a custom USB vendor id
-b <base_addr> specify a custom kernel base address.
default: 0x10000000
-n <page size> specify the nand page size. default:
2048
-S <size>[K|M|G] automatically sparse files greater th
an
size. 0 to disable

C:\Users\\Desktop\test>

** Vervolgens gebruik je volgende commando's achter elkaar.
fastboot.exe -i 0x19d2 oem unlock
fastboot.exe -i 0x19d2 flash recovery recovery_twrp.img
fastboot.exe -i 0x19d2 boot recovery_twrp.img

PS: Je zal zien nadat je deze hebt ingevoerd je smartphone opnieuw opstart met de TWRP in jou thema.

Vanaf hier kan je dus roms en andere dingen gaan installeren!

Succes ermee......
Thanks voor je tutorial! Helaas is de link naar de Z9 drivers en de TWRP theme hetzelfde.

Zou je nogmaals een link willen plaatsen naar de TWRP theme?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Bedankt! Het is gelukt.

Let wel op bij het plaatsen van de theme op de telefoon. Ik had in eerste instantie uit automatisme de map "theme" met een hoofdletter gemaakt. Vervolgens kreeg ik inderdaad een chinese recovery.

Nadat ik de map had hernoemd naar allemaal kleine letters en de procedure nogmaals heb uitgevoerd is het wel goed gegaan en had ik een engelse TWRP recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Klopt, in de handleiding staat ook de map TWRP in grote letters, en de map theme in kleine letters!
Zal het nog duidelijker maken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Heb nu geprobeerd om de CUOCO92 rom te installeren maar hij blijft tijdens het opstarten nu hangen. Kom ook niet meer in het recovery scherm helaas :(

Maar even kijken wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Je had het zelfde probleem als mij.
Wat ik had gedaan is de batterij leeg laten lopen ging best wel vlot.
En dan weer opnieuw in recovey, het kan zijn dat je de chinese TWRP dan te zien krijgt.

Probeer dit, probeer het in recovey te zetten sluit dan je smartphone aan op je pc
Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/14/TWRP_Chinese_1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/14/TWRP_Chinese_2.th.jpg

Wanneer je op het pictogram boven de telefoon drukt, zie je PC het als een externe opslag (zo niet, druk nogmaals op de knop).

Nadat de telefoon als externe opslag gezien wordt ga naar je interne opslag maakt een map genaamd TWRP, ga erin en maak een andere map genaamd thema ... kopiëren in het bestand ui.zip daarin weer in zoals eerst

Als je deze stappen met succes hebt uitgevoerd, ga terug naar het hoofdmenu toe en volg de volgende knoppen combinatie.

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/14/TWRP_Chinese_3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/14/TWRP_Chinese_4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/14/TWRP_Chinese_5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Ik krijg juist wel de Engelse TWRP te zien dus het is best lastig in te schatten welke dingen ik moet proberen. Probeer nu vanuit de Nubia Emergency recovery nogmaals een ROM te installeren.

Edit: Inmiddels heb ik de originele ROM weer erop gekregen. Telefoon is wel gereset en moet hem opnieuw rooten maar hij doet het wel weer tenminste. Wanneer ik die rom van CUOCO92 probeer te installeren krijg ik een foutmelding dat de signature niet goed is. Geen idee hoe dit kan eerst maar even zoeken waar dit aan ligt voordat ik het nogmaals probeer.

[ Voor 48% gewijzigd door Mrloki op 22-05-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wanneer de 'normale' Z9 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Ik loop nu al een paar dagen naar de Nubia Z9 Mini te kijken en weet nog steeds niet zeker of ik hem zal kopen (heb namelijk ook een paar andere telefoons op het oog). Kan iemand mij hun persoonlijke ervaringen vertellen (en dan vooral die van Mrloki, gezien ik zelf ook een Mi2s heb).

Alvast bedankt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zou hem wel aanschaffen als ik jou was.
Maar het is ook een budget wat je voor ogen hebt, ik denk dat je zonder DHL rond de 280USD zit met dit toestel, en andere toestellen zoals de MI4 die rond de 300USD dus zit en je die overweging moet wagen.

Buiten dat de standaard ''rom'' wat ze meeleveren nu ook met de multi-lang rom is 10x niks.
Dus ik zou gewoon meteen een custom recovery erop zetten met daarbij de rom van cuoco92.

Ik mag hopen dat je weet wat ik bedoel anders zat je niet hier om dat te vragen.
Daarnaast functionaliteit en snelheid van het toestel afhankelijk van wat voor rom je hebt is gewoon vaak wel prima ook met de ''2gb ram'' , gaat lekker vlot etc.

Ik heb wel isseu's met internet (data) valt vaak weg, of haast geen 4g. Mag hopen dat cuoco92 en zijn team daar wat aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Ik heb een topic aangemaakt over wat ik zoek, welke je hier kunt vinden. Het komt erop neer dat ik een telefoon wil voor +- 250 euro welke toekomstbestendig is (NFC, LTE, 64 bit, etc). De Umi Zero (de andere telefoon die ik in gedachten heb) heeft geen LTE, maar wel Quick charge, een hoger geclockte CPU en is een stuk goedkoper.

Root, ROM's en Recovery zijn een piece of cake voor mij. Heb zelf WIUI op mijn telefoon met een shitload of extra tweaks. ;)

EDIT Also, ik las ergens iets dat de Z7 Mini beter zou zijn. Is dit waar of? Zag namelijk dat je ook in het Z7 had gereageerd. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Mitchell op 24-05-2015 23:02 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Als je op papier kijkt inderdaad, en zal in de praktijk ook wel zo zijn.
Mij spraken toch wat dingen aan op het design van Z9 mini en nog een paar andere dingen waardoor ik die heb gekozen.

Voor €270,- inclusief DHL heb je de Z7 mini .

Ik zelf vindt het een prima telefoon de Z9 Mini , maar is altijd nog je eigen keuze.
Als je puur op hardware wilt bekijken zou je beter de Z7 Mini moeten aanschaffen.
Had wel het gevoel dat deze veel vlotter was dan mijn oude z7 mini, maar dat kan door de roms komen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

theduke1989 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:23:
Als je op papier kijkt inderdaad, en zal in de praktijk ook wel zo zijn.
Mij spraken toch wat dingen aan op het design van Z9 mini en nog een paar andere dingen waardoor ik die heb gekozen.

Voor €270,- inclusief DHL heb je de Z7 mini .

Ik zelf vindt het een prima telefoon de Z9 Mini , maar is altijd nog je eigen keuze.
Als je puur op hardware wilt bekijken zou je beter de Z7 Mini moeten aanschaffen.
Had wel het gevoel dat deze veel vlotter was dan mijn oude z7 mini, maar dat kan door de roms komen etc!
Hmmm, de Z9 Mini ziet er inderdaad mooier uit. Ik neem waarschijnlijk de Z9 Mini of de Xiaomi Mi4i, maar dat weet ik nog niet 100% zeker. De Mi4i is beter (op papier), maar de Z9 Mini ziet er zoveel mooier uit.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:49
Je weet dat de mi4i cruciale banden mist om in Nederland goed te kunnen functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 07:31:
Je weet dat de mi4i cruciale banden mist om in Nederland goed te kunnen functioneren?
Je bedoelt dat de mi4i de 900mhz band mist voor 3G? Dat is geen cruciale band, maar slechts een ondersteunende band. Je kan ook prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
800 mhz 4G mist ook.
Dan maak je een bewuste keuze voor een telefoon met een brakke/ondermaatse netwerkondersteuning.
Dat kan natuurlijk, maar "it defeats the purpose" van wat een telefoon goed moeten kunnen en waar zo'n apparaat eigenlijk voor bedoeld is.

Het is een vrij land en iedereen mag kopen wat hij wil, maar als je een mi4i wilt moet je heel goed weten waar je aan begint, en ik vind niet dat je zo'n telefoon überhaupt zou moeten adviseren zonder dat je uitlegt wat er mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:40:
800 mhz 4G mist ook.
Dan maak je een bewuste keuze voor een telefoon met een brakke/ondermaatse netwerkondersteuning.
Dat kan natuurlijk, maar "it defeats the purpose" van wat een telefoon goed moeten kunnen en waar zo'n apparaat eigenlijk voor bedoeld is.

Het is een vrij land en iedereen mag kopen wat hij wil, maar als je een mi4i wilt moet je heel goed weten waar je aan begint, en ik vind niet dat je zo'n telefoon überhaupt zou moeten adviseren zonder dat je uitlegd wat er mist.
De z9 mini heeft de 800mhz band op 4G ook niet.
Het gemis van de 3G 900mhz band zal in de praktijk behoorlijk meevallen. De 4G 800mhz band zul je bij veel providers een stuk meer missen.
Of dat cruciaal is, verschilt per persoon natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het argument waarmee men die 4G 800 wel wil missen is omdat men op 3G terug kan vallen. Maar wanneer 3G 900 ook nog mist (terwijl 3G in toenemende mate van 2100 naar 900 wordt gemigreerd) dan wordt het wat bleekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heb je daar ondersteunende documentatie bij? Dat je straks alleen nog maar via 900mhz 3G hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Momus schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:03:
Dat je straks alleen nog maar via 900mhz 3G hebt?
Dat zeg ik niet, dus waar haal jij dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:08:
[...]
Dat zeg ik niet, dus waar haal jij dat vandaan?
Jij zegt dat het in toenemende mate wordt gemigreerd, waardoor je straks dus niets meer aan de andere banden hebt. Heb je daar ondersteunende informatie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het gaat voor een deel om migratie van 2G naar 3G, 2G wordt teruggeschroefd zodat spraak over 3G kan.
Anderzijds gaat het om de verbetering van de dekking en snelheid van 3G, met name binnenshuis biedt 900 mhz een grote verbetering t.o.v. 2100. Doordat 3G 900 wordt uitgerold kan 2G 900 dus opgerold worden.
Het voordeel voor data over 3G 900 t.o.v. data over 2G 900 of 3G 2100 is evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heb je daar ondersteunende informatie bij? Met daarbij een roadmap met wanneer we hier serieus rekening mee moeten gaan houden?
En binnenshuis heeft 95% WiFi. Niet bijster interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zeg ook niet dat een telefoon zonder 4G 800 en 3G 900 niet meer zal werken, maar wel dat de netwerkondersteuning daardoor beperkt wordt. Een toestel met wel die banden zal vaak nog een goede verbinding kunnen krijgen waar een toestel zonder die banden dat niet meer kan.
Er is veel over te lezen in bijv. het "telecomproviders" subforum, of op 4gmasten.nl, er verandert veel op het moment en waarschijnlijk ook in de toekomst, maar wat de providers exact gaan doen is niet altijd duidelijk.

Het wifi-argument is natuurlijk waar maar het gaat ook om spraak over 3G binnenshuis.
Daarnaast is het wifi-argument natuurlijk niet geldig voor iedereen.
Het punt dat ik probeer te maken is dat je zo'n telefoon niet zonder meer moet adviseren zonder dat je daarbij waarschuwt voor de beperkingen die deze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:50:
Ik zeg ook niet dat een telefoon zonder 4G 800 en 3G 900 niet meer zal werken, maar wel dat de netwerkondersteuning daardoor beperkt wordt. Een toestel met wel die banden zal vaak nog een goede verbinding kunnen krijgen waar een toestel zonder die banden dat niet meer kan.
Er is veel over te lezen in bijv. het "telecomproviders" subforum, of op 4gmasten.nl, er verandert veel op het moment en waarschijnlijk ook in de toekomst, maar wat de providers exact gaan doen is niet altijd duidelijk.

Het wifi-argument is natuurlijk waar maar het gaat ook om spraak over 3G binnenshuis.
Daarnaast is het wifi-argument natuurlijk niet geldig voor iedereen.
Het punt dat ik probeer te maken is dat je zo'n telefoon niet zonder meer moet adviseren zonder dat je daarbij waarschuwt voor de beperkingen die deze heeft.
Waarschuwen voor de beperkingen is in mijn ogen iets compleet anders dan roepen dat hij ongeschikt is om hier te gebruiken.
Beter ga je eerst na of de beperkingen inderdaad een beperking vormen voor degene die het toestel zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Tsja, je kan ook een wasmachine adviseren die alleen op dinsdagen op 1200 toeren wil centrifugeren, of een auto waarvan de 2e versnelling mist.
"Ja, maar hij doet het wel!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:56:
Tsja, je kan ook een wasmachine adviseren die alleen op dinsdagen op 1200 toeren wil centrifugeren, of een auto waarvan de 2e versnelling mist.
"Ja, maar hij doet het wel!"
Oh ja, heel relevant ja. Dat jij bepaalde eisen hebt, betekent niet dat iedereen ze heeft. Prima dat je volledige informatie wil verstrekken, maar laat iedereen zelf bepalen of die informatie vervolgens betekent dat de telefoon wel of niet geschikt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Momus schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:03:
[...]
Dat jij bepaalde eisen hebt, betekent niet dat iedereen ze heeft.
Precies, en 3/4G wordt zowieso overschat want 95% kan thuis wifi gebruiken dus waar hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Precies, en 3/4G wordt zowieso overschat want 95% kan thuis wifi gebruiken dus waar hebben we het over.
Exact ;) Ik snap dat veel mensen mobiel internet geweldig vinden, maar ikzelf heb het juist liever niet. Het is duur en wordt alleen maar duurder. Daarbij, een Whatsapp is snel gestuurd. Een SMS werpt een psychologische drempel op waardoor mensen dat echt alleen maar doen als ze wat te melden hebben. Ten minste, dat is mijn ervaring. Ik hou in elk geval van de rust die het oplevert om geen 3g of 4g te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 13:18:
[...]

We hebben het over de plekken waar je geen WiFi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Mitch377 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:13:
Ik loop nu al een paar dagen naar de Nubia Z9 Mini te kijken en weet nog steeds niet zeker of ik hem zal kopen (heb namelijk ook een paar andere telefoons op het oog). Kan iemand mij hun persoonlijke ervaringen vertellen (en dan vooral die van Mrloki, gezien ik zelf ook een Mi2s heb).

Alvast bedankt.
De z9 bevalt mij tot nu toe erg goed! Ik heb hem vooral gekozen vanwege dual sim anders had ik wellicht weer voor een xiaomi gekozen omdat dit ook erg goed beviel.

Ik weet persoonlijk niet wat ik had gedaan als de mi4i iets eerder op de markt was gekomen.

Op basis van functioneren bevalt de Z9 stukken beter dan de mi2s. In eerste instantie vanwege het grotere scherm. Daarnaast reageert het scherm ook een stuk beter als die van de mi2s. Uiteraard is het toestel een stuk sneller maar dat is logisch aangezien de mi2s ouder is.

Qua software en het installeren van een andere ROM heeft xiaomi wel een streepje voor maar dat ligt er ook maar net aan hoe vindingrijk jezelf bent. De z9 kost iets meer moeite om dergelijke dingen gedaan te krijgen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de z9 en dat was ik ook toen ik destijds de mi2s in gebruik nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YsWDesign schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:26:
2. Download dit bestand.
Ik ben toch altijd wat huiverig voor het zomaar runnen van dergelijke bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TWRP is een custom recovery die het makkelijker en mogelijk maakt om andere roms te installeren.
voor de z9 max zou je de bb72 versie moeten hebben (vaak de betere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Mrloki schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:52:
[...]

De z9 bevalt mij tot nu toe erg goed! Ik heb hem vooral gekozen vanwege dual sim anders had ik wellicht weer voor een xiaomi gekozen omdat dit ook erg goed beviel.

Ik weet persoonlijk niet wat ik had gedaan als de mi4i iets eerder op de markt was gekomen.

Op basis van functioneren bevalt de Z9 stukken beter dan de mi2s. In eerste instantie vanwege het grotere scherm. Daarnaast reageert het scherm ook een stuk beter als die van de mi2s. Uiteraard is het toestel een stuk sneller maar dat is logisch aangezien de mi2s ouder is.

Qua software en het installeren van een andere ROM heeft xiaomi wel een streepje voor maar dat ligt er ook maar net aan hoe vindingrijk jezelf bent. De z9 kost iets meer moeite om dergelijke dingen gedaan te krijgen.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de z9 en dat was ik ook toen ik destijds de mi2s in gebruik nam.
Hmmm, zeer goed om te weten, hartelijk bedankt. Als je het niet erg vind, hierbij nog wat extra vragen:
- Hoe is de accuduur (algemeen en vergeleken met de Mi2s)?
- Wordt het apparaat erg warm bij normaal gebruik?
- Hoe is het scherm? Kleuren, helderheid, invalshoeken.
- Hoe voelt het apparaat aan?
- Zou het een val vanaf een bureau overleven?

Een van de problemen die ik heb ik met de Mi4i is dat er een 16GB interne opslag in zit and that's it. Ik heb nu de 32GB versie van de Mi2s en die is zo goed als vol. Het installeren van ROM's was inderdaad makkelijk bij Xiaomi, maar ik alleen met de Mi2s. Mijn vriendin heeft een Redmi en daarbij gaat het toch wat moeilijker, maar goed, ik heb er dus ervaring mee, komt goed. :D

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Mitch377 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:14:
[...]
Hmmm, zeer goed om te weten, hartelijk bedankt. Als je het niet erg vind, hierbij nog wat extra vragen:
- Hoe is de accuduur (algemeen en vergeleken met de Mi2s)?
- Wordt het apparaat erg warm bij normaal gebruik?
- Hoe is het scherm? Kleuren, helderheid, invalshoeken.
- Hoe voelt het apparaat aan?
- Zou het een val vanaf een bureau overleven?

Een van de problemen die ik heb ik met de Mi4i is dat er een 16GB interne opslag in zit and that's it. Ik heb nu de 32GB versie van de Mi2s en die is zo goed als vol. Het installeren van ROM's was inderdaad makkelijk bij Xiaomi, maar ik alleen met de Mi2s. Mijn vriendin heeft een Redmi en daarbij gaat het toch wat moeilijker, maar goed, ik heb er dus ervaring mee, komt goed. :D
- Accuduur is wat mij betreft prima in orde! Ik red het einde van de dag meestal gemakkelijk en gebruik het toestel net zoveel als de Mi2s. Op het laatst moest ik halverwege de dag meestal de Mi2s bijladen.
- Apparaat wordt bij normaal gebruik niet warm (afhankelijk wat voor jou normaal gebruik is). Ga je de telefoon wat meer belasten wordt hij wel een beetje warm maar dat is logisch.
- De kleuren en de helderheid van het scherm zijn dik in orde. Ik vind het scherm in de zon af en toe wel lastig om te lezen. Volgens mij heeft dit voornamelijk te maken met de screenprotector die er bij mij al standaard op zat.
- Toestel voelt voor mij persoonlijk erg goed aan. Zeker als ik nu de Mi2s weer eens in mijn handen heb. Die voelt op dat moment erg dik en klein aan.
- Ik heb hem nu 2x per ongeluk laten vallen en dit heeft hij overleefd. Ik ga het echter niet uitgebreid testen als je het niet erg vind :+

Voor mij persoonlijk is 16 GB veel te weinig. Ik download altijd Spotify play lists naar mijn telefoon en de eerste dag dat ik de Z9 in gebruik had kreeg ik al de melding over te weinig ruimte. Meteen een 64 GB kaartje besteld en nu is het dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
Mrloki schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:28:
[...]
...logisch.
- De kleuren en de helderheid van het scherm zijn dik in orde. Ik vind het scherm in de zon af en toe wel lastig om te lezen. Volgens mij heeft dit voornamelijk te maken met de screenprotector die er bij mij al standaard op zat.
- Toestel....
Kun je misschien ook iets vertellen over de helderheid in het donker, op de minimale helderheidsstand? Hoe is deze bijvoorbeeld in vergelijking met je Mi2s? Ik heb nu een amoled scherm, wat zeer donker kan worden ingesteld. Erg prettig om vanaf te lezen in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Ben nog steeds bezig met het schrijven van een review. Vind het lastig, omdat het pas mijn eerste echte review is. Hoop dat ik er snel klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Mrloki schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:28:
[...]

- Accuduur is wat mij betreft prima in orde! Ik red het einde van de dag meestal gemakkelijk en gebruik het toestel net zoveel als de Mi2s. Op het laatst moest ik halverwege de dag meestal de Mi2s bijladen.
- Apparaat wordt bij normaal gebruik niet warm (afhankelijk wat voor jou normaal gebruik is). Ga je de telefoon wat meer belasten wordt hij wel een beetje warm maar dat is logisch.
- Toestel voelt voor mij persoonlijk erg goed aan. Zeker als ik nu de Mi2s weer eens in mijn handen heb. Die voelt op dat moment erg dik en klein aan.
- Ik heb hem nu 2x per ongeluk laten vallen en dit heeft hij overleefd. Ik ga het echter niet uitgebreid testen als je het niet erg vind :+

Voor mij persoonlijk is 16 GB veel te weinig. Ik download altijd Spotify play lists naar mijn telefoon en de eerste dag dat ik de Z9 in gebruik had kreeg ik al de melding over te weinig ruimte. Meteen een 64 GB kaartje besteld en nu is het dik in orde!
Ik heb op dit moment ook last van het accu probleem. Ik heb mijn telefoon vanacht opgeladen en hij is nu al zo goed als leeg (5% over). Ik heb +- 3 uur lang alleen maar normale dingen gedaan (Whatsapp, browser, etc), dus dat is best slecht. Dit kan komen doordat ik een oude batterij heb, maar goed. Normaal gebruik is op YouTube zitten, Nu.nl lezen, WhatsApp gebruiken, muziek luisteren, etc. Ik gok dus dat dat redelijk valt onder jou normaal gebruik.
MeXter schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:21:
[...]

Kun je misschien ook iets vertellen over de helderheid in het donker, op de minimale helderheidsstand? Hoe is deze bijvoorbeeld in vergelijking met je Mi2s? Ik heb nu een amoled scherm, wat zeer donker kan worden ingesteld. Erg prettig om vanaf te lezen in het donker.
Oh, dat is zeker een goede vraag. Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, gezien ik liever niet verblind wordt als ik mijn telefoon 's nachts aanzet. :D

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Met de accu van Z9 mini zit je wel goed.
Heb totaal geen issue's kom er makkelijk de hele dag mee door op 1 volle batterij, en dan ben ik echt vaak aan het internetten in de trans van whatsapp/viber/facebook/messenger dus er is iets anders aan de hand?
(Mijn situatie: laad de telefoon in de avond op, om een uur of 07:00 pak ik de telefoon en ga dan naar me werk tot 20:00 en dan tot ongeveer 23:30 vaak nog 5-10% batterij over, dus kan niet klagen)

1. Kapotte (slechte accu meegeleverd) (vaak via de shop kan je deze onder garantie vervangen, echter moet je wel 15,- neerleggen om het product op te sturen. Of je koopt zelf een accu ergens, en vervang het zelf? Vaak geen garantie meer, maar is goedkoper. Alleen moet je dan weer overwegen om langer te wachten?

2. Software issue? , brakke standaard stock rom.

Bij het laatste adviseer ik al gauw de smartdigi of de CUOCO92 rom te gebruiken, veel beter dan alle andere! Die meegeleverd worden door de winkel.

[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 26-05-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

theduke1989 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:45:
Met de accu van Z9 mini zit je wel goed.
Heb totaal geen issue's kom er makkelijk de hele dag mee door op 1 volle batterij, en dan ben ik echt vaak aan het internetten in de trans van whatsapp/viber/facebook/messenger dus er is iets anders aan de hand?
(Mijn situatie: laad de telefoon in de avond op, om een uur of 07:00 pak ik de telefoon en ga dan naar me werk tot 20:00 en dan tot ongeveer 23:30 vaak nog 5-10% batterij over, dus kan niet klagen)

1. Kapotte (slechte accu meegeleverd) (vaak via de shop kan je deze onder garantie vervangen, echter moet je wel 15,- neerleggen om het product op te sturen. Of je koopt zelf een accu ergens, en vervang het zelf? Vaak geen garantie meer, maar is goedkoper. Alleen moet je dan weer overwegen om langer te wachten?

2. Software issue? , brakke standaard stock rom.

Bij het laatste adviseer ik al gauw de smartdigi of de CUOCO92 rom te gebruiken, veel beter dan alle andere! Die meegeleverd worden door de winkel.
Mijn batterij reactie ging over de Mi2s, die ik op dit moment heb. Volgens mij dacht jij dat ik het had over de batterij van de Z9 Mini (en anders lees ik superscheef). :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Mitch377 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:31:
[...]
Ik heb op dit moment ook last van het accu probleem. Ik heb mijn telefoon vanacht opgeladen en hij is nu al zo goed als leeg (5% over). Ik heb +- 3 uur lang alleen maar normale dingen gedaan (Whatsapp, browser, etc), dus dat is best slecht. Dit kan komen doordat ik een oude batterij heb, maar goed. Normaal gebruik is op YouTube zitten, Nu.nl lezen, WhatsApp gebruiken, muziek luisteren, etc. Ik gok dus dat dat redelijk valt onder jou normaal gebruik.

[...]

Oh, dat is zeker een goede vraag. Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, gezien ik liever niet verblind wordt als ik mijn telefoon 's nachts aanzet. :D
Ik heb na aanleiding van jullie vraag de helderheid op automatisch gezet en kan nu vertellen dat dit goed is in het donker. Dit is vooral te merken als je het automatische weer uit zet. Beeld is in het donker mooier en duidelijker dan bij de mi2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Mrloki schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:07:
[...]

Ik heb na aanleiding van jullie vraag de helderheid op automatisch gezet en kan nu vertellen dat dit goed is in het donker. Dit is vooral te merken als je het automatische weer uit zet. Beeld is in het donker mooier en duidelijker dan bij de mi2s
Ah, okay, zeer fijn om te horen. Dan heb ik nog twee vragen en daarna hou ik mijn bek. ;)
1. Wat is de Antutu score van het toestel? Ik heb wel waardes voorbij zien komen, maar die vertrouw ik niet helemaal, omdat er een neppe Antutu installatie gebruikt zou kunnen zijn.
2. Wat zijn de zwakke punten van dit toestel? Dingen waar je niet tevreden mee was (behalve het rooten en flashen van ROMS), die je wat anders had gewild, etc.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat maakt de Antutu-score uit?
De processor spreekt voor zich toch? Een prima middenklasser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:31:
Wat maakt de Antutu-score uit?
De processor spreekt voor zich toch? Een prima middenklasser...
Helemaal niks, maar ik vind het wel fijn om te weten. Dat mag toch of niet? :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Is iemand al een goede Rom voor de Z9 Max tegengekomen? Eventueel met 'normale' launcher en play store?

Kan zelf echt niets vinden, zelfs niet op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mitch377 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Helemaal niks, maar ik vind het wel fijn om te weten. Dat mag toch of niet? :)
Van mij wel. Waarom vind je het fijn om te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Nu online

Mitchell

Ondertitel

Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:35:
[...]

Van mij wel. Waarom vind je het fijn om te weten?
Gewoon, daarom. Weet ik een beetje hoe snel de telefoon is. Er zit geen echte reden achter, is gewoon interessant om te weten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mitch377 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:36:
[...]
Gewoon, daarom. Weet ik een beetje hoe snel de telefoon is. Er zit geen echte reden achter, lijkt me gewoon interessant om te weten.
Dat is dus het probleem, Antutu is beïnvloedbaar en je weet dus juist niet hoe snel de telefoon is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
Mitch377 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:57:
[...]
Ah, okay, zeer fijn om te horen. Dan heb ik nog twee vragen en daarna hou ik mijn bek. ;)
1. Wat is de Antutu score van het toestel? Ik heb wel waardes voorbij zien komen, maar die vertrouw ik niet helemaal, omdat er een neppe Antutu installatie gebruikt zou kunnen zijn.
2. Wat zijn de zwakke punten van dit toestel? Dingen waar je niet tevreden mee was (behalve het rooten en flashen van ROMS), die je wat anders had gewild, etc.
1. Waarschijnlijk nietszeggend inderdaad maar ik haal (in 64 bits modus): 33787
2. Er zijn momenteel 2 zaken waar ik minder tevreden over ben. Namelijk de werking met mijn Carkit. Verbinding valt af en toe spontaan weg en af en toe hoort de andere kant mij niet meer praten. Ik weet echter niet of dit aan de telefoon te wijten valt of aan de carkit. Daarnaast gebeurt het mij regelmatig dat ik in bijvoorbeeld whatsapp een bericht typ en dan perongeluk alle vensters minimaliseer.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste