Zojuist geprobeerd in ESXI om van de DS3615xs met 1.03 over te stappen naar de DS918+ met loader 1.04b.
VM aangemaakt (BIOS, SATA 0:0, VMXNET3), mijn AHCI controller in passthrough gezet, booten gaat goed, vervolgens migratie naar DS918+ met de nieuwste DSM 6.2.1 .pat file. DSM herstart en ik kan vervolgens via de webinterface verbinden.
Helaas begint daar het probleem; het zal vast niet aan de bootloader liggen, echter op dit moment heb ik geen idee waar het wel aan ligt.
- Bij het inloggen in DSM verschijnt de melding dat Volume1 RAID 5 is gecrashed
- In de Storage Manager zie ik 2x 4TB schijven en 1x 50mb VMWare Virtual SATA HDD (Not Initialized). Fysiek heb ik 4x 4TB geïnstalleerd en die 50mb VMWare schijf was mij bij vorige versies nooit ingevallen
- Via SSH en fdisk uitgevonden dat de vier schijven wel worden gedetecteerd
- Via SSH en mdam de raid5 opnieuw opgebouwd. Nadat de raid opnieuw is opgebouwd mount ik deze opnieuw succesvol onder /volume1. Daar kan ik ook al mijn bestanden benaderen. Hieruit maak ik op dat er met de harde schijven niks mis is.
En de vervolgstap kom ik niet uit. Na de repair is /volume1 opnieuw gemount, echter via de Synology interface zie ik nog steeds maar 2x 4TB schijven staan en 1x 50MB VMWare Virtual SATA HDD. Na een reboot krijg ik weer de melding dat de RAID 5 volume is gecrashed, en met exact dezelfde commando's kan ik weer de array herbouwen.
Ik vind het ook vreemd dat ik nu een 50mb VMWare schijf zie staan; deze was naar mijn wetens nooit zichtbaar bij eerdere versies. De instellingen van de VM zijn exact hetzelfde als bij de vorige die ik had draaien. Komt dit door mijn .vmdk?
# Disk DescriptorFile
version=1
CID=6ccf51e5
parentCID=ffffffff
isNativeSnapshot="no"
createType="vmfs"
# Extent description
RW 102400 VMFS "synoboot.img" 0
# The Disk Data Base
#DDB
ddb.adapterType = "lsilogic"
ddb.deletable = "true"
ddb.encoding = "UTF-8"
ddb.longContentID = "7e24a756b77e33e24ac940cc6ccf51e5"
ddb.thinProvisioned = "1"
ddb.uuid = "60 00 C2 9a ee da ca 33-df 5e 04 3f 80 55 f9 62"
ddb.virtualHWVersion = "10"
Iemand hier ervaring mee?
Ik wilde teruggaan naar mijn vorige VM, echter dan moet ik opnieuw migreren van de 918+ naar de 3615xs, maar tijdens het migreren wordt een oude versie van synology niet geslikt. Dus dan wordt ik gedwongen om naar 6.2.1 te updaten, terwijl ik op 6.2 wil blijven.
--
Edit.
Opgelost! Het zat in de grub.cfg, waar ik alle menu entries had laten staan. Ik heb de eerste twee verwijderd en alleen de ESXI entry laten staan, nu werkt alles weer zoals het was! Dus werkend 1.03b met DSM 6.2.1. Data Scrubbing is nu bezig, zal daarna hier een OVF uploaden voor wie wilt.
[
Voor 28% gewijzigd door
fvs op 24-10-2018 13:26
]