Het Grote XPenology Topic

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvandenhoek
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Problemen blijven hetzelfde. Snapshots restoren op ESXi werkt perfect na foutieve update.
Daarnaast werkt het vervangen van de loader naar 1.02b niet, eerst krijg je een migratiepagina en vervolgens Error 13 dat de .PAT file mogelijk corrupt is en ook na reboot geen succes.

@spockster geen goede ervaring dus met DS3615xs loader gebruiken. (synoboot.img vervangen).

[ Voor 13% gewijzigd door pvandenhoek op 04-04-2018 00:46 . Reden: reactie op @spockster bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:28
Als vervanging van mijn synology ds212+ ook maar is gaan kijken naar een oplossing met een homeserver icm ESXI met daarop dan een VM met xpenology. Zo ben ik uitgekomen op het volgende lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 106,-€ 106,-
1ASRock H370M-ITX/ac€ 109,51€ 109,51
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 116,-€ 116,-
1Cooler Master Elite 110€ 39,55€ 39,55
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 162,85€ 162,85
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 60,50€ 60,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 109,71€ 109,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,12

Dit heb ik sinds afgelopen weekend ook werkend. Mijn doel met deze server is een energie zuinige server die wel een aantal jaar mee kan. En volgens mij zit ik dan wel goed met deze setup. Ook heb ik zo de vrijheid om nog zelf verschillende VM's te maken om te spelen met docker/software enz.

Nu heb ik ESXI 6.5 U1 geinstalleerd op de NVME drive. De eerste "issue" die ik zie, is dat ESXI niet beide NIC's ondersteund. De I211AT controller heeft wel een driver maar de I219V verschijnt niet. (I219V is versie 7). Zou het kunnen werken als ik die I219V controller in passthrough zet en dan doorgeef aan een linux VM. Zal die dan alsnog bruikbaar zijn?

Voor de rest werkt alles naar wens in ESXI. Ik zoek alleen nog bevestiging of ik alles goed heb ingesteld. Mijn idee is namelijk om alle SATA poorten in passthrough te zetten en mee te geven aan de xpenology VM. Zodat ik volledige disk controle heb vanuit synology(smart data enz)
Ik gebruik de OVA image van @|sWORDs| (Werkt perfect _/-\o_ ) De settings staan nu als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uO3U5cV.png

Disks in DSM:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c3LOY8l.png

Hierbij is de virtuele disk een stuk van mijn NVME SSD en de HDD word netjes herkent op de PCI bus. Nu vraag ik mij alleen af waar nu precies DSM op geinstalleerd staat? Op welke van de drie disks?
En of ik er verstandig aan heb gedaan om ESXI op de SSD te installeren? (want hoor ook veel over ESXI op Usb)

Ook kreeg ik DSM 6.1.6 niet werkend maar 6.1.5 wel :? Bij 6.1.6 werd de virtuele disk niet meer herkend. Heeft iemand daar ook last van gehad?

Nu ben ik zelf nog aan het spelen met de settings in de BIOS om de server nog iets energie zuinig te maken en zal binnenkort de cijfers wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
tomcool schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:25:
[...]

Nu heb ik ESXI 6.5 U1 geinstalleerd op de NVME drive. De eerste "issue" die ik zie, is dat ESXI niet beide NIC's ondersteund. De I211AT controller heeft wel een driver maar de I219V verschijnt niet. (I219V is versie 7). Zou het kunnen werken als ik die I219V controller in passthrough zet en dan doorgeef aan een linux VM. Zal die dan alsnog bruikbaar zijn?
Welke build van ESXi (U1 = 5969303, U1g = 7967591)? Passthrough werkt alleen als DSM of de loader een driver heeft die werkt met jouw controller.
[...]
Voor de rest werkt alles naar wens in ESXI. Ik zoek alleen nog bevestiging of ik alles goed heb ingesteld. Mijn idee is namelijk om alle SATA poorten in passthrough te zetten en mee te geven aan de xpenology VM. Zodat ik volledige disk controle heb vanuit synology(smart data enz)
Ik gebruik de OVA image van @|sWORDs| (Werkt perfect _/-\o_ ) De settings staan nu als volgt:
[afbeelding]

Disks in DSM:
[afbeelding]

Hierbij is de virtuele disk een stuk van mijn NVME SSD en de HDD word netjes herkent op de PCI bus. Nu vraag ik mij alleen af waar nu precies DSM op geinstalleerd staat? Op welke van de drie disks?
En of ik er verstandig aan heb gedaan om ESXI op de SSD te installeren? (want hoor ook veel over ESXI op Usb)
XPenology staat volgens mij op alle disks en een virtuele disks is gemakkelijker dan USB.
[...]
Ook kreeg ik DSM 6.1.6 niet werkend maar 6.1.5 wel :? Bij 6.1.6 werd de virtuele disk niet meer herkend. Heeft iemand daar ook last van gehad?

[...]
Ja, 6.1.6 werkt alleen met passthrough, niet met virtuele SCSI disks. De boot disk (SATA) werkt wel.
Doorgeven van Intel SATA controller gaat niet werken met de volgende versie van ESXi, dat is wel iets om rekening mee te houden, niet updaten tot daar een U1 van is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:01
Volgens mij staat DSM op elke schijf die beschikbaar is in DSM.
Ik heb mijn MB pas vervangen van mijn baremetal ds3617xs (Jun's 1.02b Loader).
De MBs hebben dezelfde chipset maar de oude was een msi en de nieuwe een gigabyte.
Sinds de aanpassing heb ik regelmatig dat mijn systeem een seconde of 3 "hangt" en zijn oa alle smart info vd hds niet beschikbaar.
Nu wil ik eigenlijk opnieuw beginnen, maar zonder mijn data te wissen. :)
Dus alleen een verse DSM.
Is dan de optie reinstall via Jun's loader genoeg of moet ik nog wat anders doen?
Backup van mijn data is lastig aangezien dat 2x shr van 5x4TB is. (privé data is wel backup van)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Ik draai ESXI 6.5 met de .ova uit dit topic. Met de laatste update naar 6.1.6 gaf dit (zoals bekend) problemen. Ik begreep van een paar posts hierboven dat de update naar 6.1.6 problemen gaf bij de 3617xs, maar niet bij de 3615xs. Dus zojuist een nieuwe VM aangemaakt met instructies vanuit onderstaande link. Heb nu een werkende 3615xs VM met DSM 6.1.6.

https://xpenology.com/for...stall-dsm-615-on-esxi-65/

[ Voor 7% gewijzigd door fvs op 10-04-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:35:
[...]

Welke build van ESXi (U1 = 5969303, U1g = 7967591)? Passthrough werkt alleen als DSM of de loader een driver heeft die werkt met jouw controller.
Ik heb momenteel build 7967591 draaien. Bij de pci-devices zie ik wel Ethernet Connection (7) I219-V staan als device. Maar als ik deze doorgeef aan DSM zie ik in DSM nog steeds maar 1 ethernet nic.
Ik denk dat deze NIC nog te nieuw is :/
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:35:

Ja, 6.1.6 werkt alleen met passthrough, niet met virtuele SCSI disks. De boot disk (SATA) werkt wel.
Doorgeven van Intel SATA controller gaat niet werken met de volgende versie van ESXi, dat is wel iets om rekening mee te houden, niet updaten tot daar een U1 van is.
Ik verwacht niet zo snel mijn ESXI te gaan updaten. Ik hoop wel dat het mogelijk is om mijn DSM te updaten. Als versie DSM 6.2 bijvoorbeeld uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niomar
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-07 08:14
Iemand al versie DSM 6.1.6-15266 update 1 geïnstalleerd met Jun's 1.02b Loader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
niomar schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:46:
Iemand al versie DSM 6.1.6-15266 update 1 geïnstalleerd met Jun's 1.02b Loader?
Ja, draait sinds gister middag als een zonnetje. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niomar
Hari-Bo schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:02:
[...]

Ja, draait sinds gister middag als een zonnetje. :)
Ah top! en is dit op een VM of heb je als Baremetal draaien? Ik heb weleens meegemaakt dat een update op baremetal wel werkte en in een VM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 10-09 08:46
niomar schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:15:
[...]

Ah top! en is dit op een VM of heb je als Baremetal draaien? Ik heb weleens meegemaakt dat een update op baremetal wel werkte en in een VM niet.
Baremetal op N40L.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niomar
Zojuist ook succesvol geüpdate op een Microserver Gen 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJM
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07-2024

KJM

Outcome of the update: SUCCESSFUL

- DSM version prior update: DSM 6.1.5-15256 --> DSM 6.1.5-15266 Update 1

- Loader version and model: JUN'S LOADER v1.02b - DS3615xs & DS3617xs

- Using custom extra.lzma: NO

- Installation type: BAREMETAL - HP Proliant ML110 G5 (2x)

- Additional comments: No REBOOT REQUIRED

[ Voor 4% gewijzigd door KJM op 19-04-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Tijdje terug vroeg ik jullie om advies mbt mijn Xpenology migratie (dank aan @|sWORDs| ). Inmiddels draait alles lekker en heb ik tevens een beter beeld welke instellingen problematisch voor mij waren. BTRFS data checksumming + encryptie is een mega performance hit. Kon er amper 1 plex stream doorheen krijgen, en zelfs die crashde 9 vd 10x. Zonder die optie op de caches en sources files kan ik een dikke 5 plex 100% transcodes tegelijk aan.

Echter nu heb ik nog een extra vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen, kan dit ook niet heel duidelijk naar voren krijgen. Wat is een goedkope oplossing om 10GbE toe te voegen met de Jun loader (bij voorkeur dus zonder extra driverpack)? Het hoeft in feite maar tussen twee systemen (dus SFP point to point is ook prima), tussen DSM en Win10.

Wat zijn jullie ervaringen met 10GbE in DSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
MMaster23 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:37:
Tijdje terug vroeg ik jullie om advies mbt mijn Xpenology migratie (dank aan @|sWORDs| ). Inmiddels draait alles lekker en heb ik tevens een beter beeld welke instellingen problematisch voor mij waren. BTRFS data checksumming + encryptie is een mega performance hit. Kon er amper 1 plex stream doorheen krijgen, en zelfs die crashde 9 vd 10x. Zonder die optie op de caches en sources files kan ik een dikke 5 plex 100% transcodes tegelijk aan.

Echter nu heb ik nog een extra vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen, kan dit ook niet heel duidelijk naar voren krijgen. Wat is een goedkope oplossing om 10GbE toe te voegen met de Jun loader (bij voorkeur dus zonder extra driverpack)? Het hoeft in feite maar tussen twee systemen (dus SFP point to point is ook prima), tussen DSM en Win10.

Wat zijn jullie ervaringen met 10GbE in DSM?
Goedkoopste op deze lijst van Ebay plukken?

https://www.ebay.com/itm/...pter-w-60DAY/322241125387

Of nieuw:
pricewatch: Synology E10G15-F1

10Gbit met een virtuele adapter, 5x4TB RAID 5 met SSD read/write cache:
Wat niet uit de cache komt gaat met zo'n 400MB/s, wel uit de cache gaat met 1.1GB/s. Een extra PVSCSI volume op NVMe haalt zo'n 1.3GB/s. Verkeer buiten de host met 970MB/s (cache/NVMe).

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 20-04-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
tomcool schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:06:
[...]

Ik heb momenteel build 7967591 draaien. Bij de pci-devices zie ik wel Ethernet Connection (7) I219-V staan als device. Maar als ik deze doorgeef aan DSM zie ik in DSM nog steeds maar 1 ethernet nic.
Ik denk dat deze NIC nog te nieuw is :/

[...]

Ik verwacht niet zo snel mijn ESXI te gaan updaten. Ik hoop wel dat het mogelijk is om mijn DSM te updaten. Als versie DSM 6.2 bijvoorbeeld uit is
Met deze driver zou het moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
esxcli network firewall ruleset set -e true -r httpClient
esxcli software vib remove -n net-e1000
esxcli software vib remove -n ne1000
esxcli software vib install -v https://hostupdate.vmware.com/software/VUM/PRODUCTION/main/esx/vmw/vib20/net-e1000e/VMware_bootbank_net-e1000e_3.2.2.1-2vmw.600.3.57.5050593.vib -f
reboot

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 23-04-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
|sWORDs| schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:35:
[...]

Met deze driver zou het moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
esxcli software vib remove -n net-e1000
esxcli software vib remove -n ne1000
esxcli software vib install -v https://hostupdate.vmware.com/software/VUM/PRODUCTION/main/esx/vmw/vib20/net-e1000e/VMware_bootbank_net-e1000e_3.2.2.1-2vmw.600.3.57.5050593.vib -f
reboot
Helaas heeft dit niet geholpen. Wel kwam ik via jou driver aanwijzing uit op de volgende site: https://www.virtuallyghet...n-kaby-lake-esxi-6-x.html
Maar daar gaat het over 7th gen kaby lake en dat is misschien ook meteen het probleem. Want mijn NIC is van de 8th gen cannon lake serie. Ik moet ook wel toegeven dan mijn moederbord "latest greatest" is. Zo kwam ik er achter dat ook linux nog niet zo lang werkt.

Ik was zelf ook maar verder gegaan door die ethernet controller via passthrough door te geven aan mijn linux VM met een redelijk recente versie van linux. Daarin krijg ik dan wel een nieuwe NIC te zien.
In deze commit history is te zien dat support voor deze versie NIC ook pas is toegevoegd in linux kernel 4.12 helaas hebben veel distro's nog kernel 4.9 LTS ipv 4.14 LTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Iemand een idee hoe en of je een perc 6i binnen dsm 6.1.x en de JUN'S LOADER v1.02b draaiend kan krijgen? Werkt prima met 5.x op hetzelfde ESXi 6 doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:21
Iemand wake on LAN aan de praat op xpenology met jun's loader 1.02b en DSM 6.1.6-15266 Update 1?

Ik heb dit draaien op een ASRock E350M1 welke ik nog ergens had rondslingeren.
Tot mijn verbazing draait dat prima! :)
Nu wil ik deze als offline-backup gaan gebruiken en wil hem gewoon uitzetten als ik hem niet gebruik. (hij is toch niet zo heel zuinig).
Automatisch in en uitschakelen via DSM werkt wel alleen ik wil hem gewoon aanzetten via WOL als ik hem nodig heb.

Heb dit geprobeerd maar het is voor DSM5.
Verderop een comment gevonden voor dsm6.1.x maar ook dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Ik denk dat het toch maar eens tijd wordt voor een herinstallatie ofzo... ESXi herinstallatie gedaan op mijn Gen8 van SSD naar SD kaart, en ge-update naar de meest recente build van 6.1.5. Toen dacht ik, ach laat ik maar eens een update poging wagen, wie weet is het in deze build gefixt. Snapshot gemaakt, daarna via de webinterface naar de update sectie. Echter nog voor ik de download knop kon aanklikken verbinding weg, en kreeg ik de melding dat Synology de pagina niet kon vinden. Die heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Ga er maar eens een nieuwe VM naast zetten en kijken of ik die naar 6.1.6 kan tillen, en dan langzaam alles maar overzetten. Huidige draait nu wel, maar zodra ik de update sectie ook maar aanklik is het afgelopen. Heel erg vaag...

Edit: VM bleef zich maar vreemd gedragen... Vanochtend de OVA v4 maar weer erbij gepakt, en afgevuurd. Dummy 100gb disk eraan, DSM 6.1.5 geinstalleerd, shutdown en oude datadisk weer gemount. Opgestart en alles doet het weer als een zonnetje. Blijkbaar kan XPEnology er niet goed tegen als je onder water met je VM config speelt. Volgende week komt als het goed is mijn "nieuwe" RAID controller binnen, en mag het hele verhaal nog een keer opnieuw ben ik bang. Maargoed, de werkwijze zit me inmiddels goed in de vingers. Maar heel stabiel is het helaas niet.

Oftewel: VM aftrappen, en daarna NOOIT meer aankomen is het devies 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Dakillerbean op 01-05-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:37
Ok, ik heb weer eens de fout gemaakt om te gaan upgraden zonder dit topic te lezen.

Na de upgrade ziet mijn virtuele DS-3617xs onder ESXi 6.5 geen disken meer, iemand enig idee of mijn data nog te redden is?

Ik draai de -Jun v1.0.2a2 bootloader, ik zie de de b versie het beter doet met de 3617 ? Kan ik die nog wijzigen op mijn huidige VM ? Ik heb nu dus een kapotte NAS waar al onze foto's opstaan... :'(
(een snapshot was geen optie vanwege de 1.5 TB)
|sWORDs| schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:54:
[...]

Dus met ds3615xs werkt 6.1.6 wel op ESXi? Zoja, dan moet ik misschien even een nieuwe OVA maken met ds3615xs en laatste bootloader.
Kan ik een nieuwe OVA gebruiken en dan vervolgens de oude data disken weer koppelen in VMware?
fvs schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:30:
Ik draai ESXI 6.5 met de .ova uit dit topic. Met de laatste update naar 6.1.6 gaf dit (zoals bekend) problemen. Ik begreep van een paar posts hierboven dat de update naar 6.1.6 problemen gaf bij de 3617xs, maar niet bij de 3615xs. Dus zojuist een nieuwe VM aangemaakt met instructies vanuit onderstaande link. Heb nu een werkende 3615xs VM met DSM 6.1.6.

https://xpenology.com/for...stall-dsm-615-on-esxi-65/
Had jij dan hetzelfde probleem als ik hierboven schets?

[ Voor 91% gewijzigd door Praetorian op 07-05-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Praetorian schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:45:
Ok, ik heb weer eens de fout gemaakt om te gaan upgraden zonder dit topic te lezen.

Na de upgrade ziet mijn virtuele DS-3617xs onder ESXi 6.5 geen disken meer, iemand enig idee of mijn data nog te redden is?

Ik draai de -Jun v1.0.2a2 bootloader, ik zie de de b versie het beter doet met de 3617 ? Kan ik die nog wijzigen op mijn huidige VM ? Ik heb nu dus een kapotte NAS waar al onze foto's opstaan... :'(
(een snapshot was geen optie vanwege de 1.5 TB)

[...]

Kan ik een nieuwe OVA gebruiken en dan vervolgens de oude data disken weer koppelen in VMware?

[...]

Had jij dan hetzelfde probleem als ik hierboven schets?
Ik heb tot 2x toe een brakke installatie weten te fixen op de volgende wijze:

- huidige VM "weggooien" en de data disken laten staan op je storage
- nieuwe optuigen met het OVA template, en een tijdelijke dummy disk van 50/100gb
- installeren DSM met de versie die voorafgaand aan de update nog werkte
- uitschakelen VM, dummy disk ontkoppelen, en de originele data disk koppelen. XPEnology start weer op als vanouds

Tot nu toe werkte bovenstaande truuk bij mij, 2x mijn ESXi installatie aan moeten passen, waardoor de XPEnology VM rare kuren vertoonde. Vanochtend een nieuwe RAID controller geinstalleerd, en had zo'n vermoeden dat ik voor de 3e keer deze truuk zou moeten toepassen maar tot nu toe doet alles het nog prima.

Disk performance van de XPEnology VM valt me met de nieuwe RAID controller (hp p410) nog steeds vies tegen, toch maar eens uitzoeken of dat op een of andere manier niet te verbeteren is. Van windows VM naar windows VM gaat met 250/300mb per seconde, naar de XPEnology storage met een krappe 80. Betreft dezelfde disken waar de VM's op staan. Wellicht iemand en idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Fijn een reactie te zien, heb jij bij die truck dan ook weer al je instellingen/apps etc ?

Ik gebruik een HP Gen8 Microserver en mijn ESXi werd ontiegelijk onstabiel van een 4e schijf, ik heb geen idee waarom, maar dat is een probleem voor later. Ik heb schijf 4 er nu uithangen en ESXi is super stabiel.

[ Voor 16% gewijzigd door Praetorian op 07-05-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Praetorian schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Fijn een reactie te zien, heb jij bij die truck dan ook weer al je instellingen/apps etc ?

Ik gebruik een HP Gen8 Microserver en mijn ESXi werd ontiegelijk onstabiel van een 4e schijf, ik heb geen idee waarom, maar dat is een probleem voor later. Ik heb schijf 4 er nu uithangen en ESXi is super stabiel.
ja dan staat alles er weer op zoals daarvoor, alle apps, settings, noem maar op... Een keer toen ik ten einde raad was deze truuk een keer geprobeerd onder het motto "alles is toch al verloren volgens mij" en verdomd, deed het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
Dakillerbean schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:01:
[...]

ja dan staat alles er weer op zoals daarvoor, alle apps, settings, noem maar op... Een keer toen ik ten einde raad was deze truuk een keer geprobeerd onder het motto "alles is toch al verloren volgens mij" en verdomd, deed het prima!
Ja ok, maar ik heb wel die upgrade gedaan naar 6.1.6, ik hoop dat dit werkt!

Update:
Na het ontkoppelen van de dummy en het koppelen van de oude vmdk's meld hij dat ik mijn schijven heb verplaatst naar een andere NAS. De enige optie is dan herstellen. Na het 'herstellen' meteen hetzelfde euvel als met de originele faal, een NAS die geen schijven meer ziet na de reboot.

Het moet met die bootloader te maken hebben, misschien werkt het wel als nu naar 3615xs ga? Of misschien met de 'b' versie van de bootloader en dan gewoon toch met een 3617xs

Update2: Ik heb dezelfde procedure uitgevoerd maar dan na het maken van een nieuwe bootloader met de b versie van jun's bootloader, heb ik weer een volledig werkende NAS terug met alle originele instellingen!
Omdat ik voorzichtig aan deed heb ik eerst 1 schijf uit de RAID group gemount, na herstarten pas de 2e schijf met als gevolg dat deze nu moet rebuilden, maar het gaat gestaag omhoog in percentage dus ook dat komt goed.

wat een rollercoaster.

[ Voor 56% gewijzigd door Praetorian op 08-05-2018 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
Meer mensen ervaring met een VM die uit het niets er mee is gestopt?

Auto-update staat uit en uit het niets krijg ik enkel nog een "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden" melding van Synology.

Telnet connectie werkt nog wel.

Dit is overigens nu de tweede keer dat dit gebeurd:
renedis in "Het Grote XPenology Topic"

Telnet sessie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
   The highlighted entry will be executed automatically in 0s.
patching file etc/passwd
patching file etc/rc
Hunk #1 succeeded at 173 (offset 10 lines).
patching file etc/synoinfo.conf
Hunk #1 succeeded at 280 (offset 4 lines).
patching file linuxrc.syno
Hunk #1 succeeded at 39 (offset 2 lines).
Hunk #2 succeeded at 118 with fuzz 2 (offset 2 lines).
Hunk #3 succeeded at 496 (offset 112 lines).
patching file usr/sbin/init.post
START /linuxrc.syno
Insert Marvell 1475 SATA controller driver
Insert basic USB modules...
:: Loading module usb-common ... [  OK  ]
:: Loading module usbcore ... [  OK  ]
:: Loading module ohci-hcd ... [  OK  ]
:: Loading module uhci-hcd ... [  OK  ]
:: Loading module xhci-hcd ... [  OK  ]
:: Loading module usb-storage ... [  OK  ]
:: Loading module BusLogic ... [  OK  ]
:: Loading module vmw_pvscsi ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid_mm ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid_mbox ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid ... [  OK  ]
:: Loading module scsi_transport_spi ... [  OK  ]
:: Loading module mptbase ... [  OK  ]
:: Loading module mptscsih ... [  OK  ]
:: Loading module mptspi ... [  OK  ]
:: Loading module mptsas ... [  OK  ]
:: Loading module mptctl ... [  OK  ]
:: Loading module ata_piix[    3.315975] ata2: Read current link speed fail, ret                                                                       ry 1
[    3.321972] ata2: Read current link speed fail, retry 2
[    3.327967] ata2: Read current link speed fail, retry 3
[    3.333970] ata3: Read current link speed fail, retry 1
[    3.339965] ata3: Read current link speed fail, retry 2
[    3.345962] ata3: Read current link speed fail, retry 3
 ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid_sas ... [  OK  ]
:: Loading module mpt2sas ... [  OK  ]
:: Loading module mpt3sas ... [  OK  ]
Insert net driver(Mindspeed only)...
Starting /usr/syno/bin/synocfgen...
/usr/syno/bin/synocfgen returns 0
All disk ready or timeout execeed
[    3.421021] md: invalid raid superblock magic on sda3
[    3.432034] md: invalid raid superblock magic on sdb3
[    3.433350] md: invalid raid superblock magic on sdc3
Partition Version=8
 /sbin/e2fsck exists, checking /dev/md0...
/sbin/e2fsck -pvf returns 1
Mounting /dev/md0 /tmpRoot
------------upgrade
Begin upgrade procedure
No upgrade file exists
End upgrade procedure
============upgrade
Wait 2 seconds for synology manufactory device
Sat May 19 05:13:30 UTC 2018
/dev/md0 /tmpRoot ext4 rw,relatime,journal_checksum,data=ordered 0 0
none /sys/kernel/debug debugfs rw,relatime 0 0
sys /sys sysfs rw,relatime 0 0
none /dev devtmpfs rw,relatime,size=4087140k,nr_inodes=1021785,mode=755 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
linuxrc.syno executed successfully.
Post init

==================== start udevd ====================
===== trigger device plug event =====

NAS login:

Lijkt er op of ie zijn disks niet kan mounten? Dit terwijl ik een VMDK heb en 2x RDM disk.

[ Voor 80% gewijzigd door renedis op 19-05-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
renedis schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 07:26:
Meer mensen ervaring met een VM die uit het niets er mee is gestopt?

Auto-update staat uit en uit het niets krijg ik enkel nog een "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden" melding van Synology.

Telnet connectie werkt nog wel.

Dit is overigens nu de tweede keer dat dit gebeurd:
renedis in "Het Grote XPenology Topic"

Telnet sessie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
   The highlighted entry will be executed automatically in 0s.
patching file etc/passwd
patching file etc/rc
Hunk #1 succeeded at 173 (offset 10 lines).
patching file etc/synoinfo.conf
Hunk #1 succeeded at 280 (offset 4 lines).
patching file linuxrc.syno
Hunk #1 succeeded at 39 (offset 2 lines).
Hunk #2 succeeded at 118 with fuzz 2 (offset 2 lines).
Hunk #3 succeeded at 496 (offset 112 lines).
patching file usr/sbin/init.post
START /linuxrc.syno
Insert Marvell 1475 SATA controller driver
Insert basic USB modules...
:: Loading module usb-common ... [  OK  ]
:: Loading module usbcore ... [  OK  ]
:: Loading module ohci-hcd ... [  OK  ]
:: Loading module uhci-hcd ... [  OK  ]
:: Loading module xhci-hcd ... [  OK  ]
:: Loading module usb-storage ... [  OK  ]
:: Loading module BusLogic ... [  OK  ]
:: Loading module vmw_pvscsi ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid_mm ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid_mbox ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid ... [  OK  ]
:: Loading module scsi_transport_spi ... [  OK  ]
:: Loading module mptbase ... [  OK  ]
:: Loading module mptscsih ... [  OK  ]
:: Loading module mptspi ... [  OK  ]
:: Loading module mptsas ... [  OK  ]
:: Loading module mptctl ... [  OK  ]
:: Loading module ata_piix[    3.315975] ata2: Read current link speed fail, ret                                                                       ry 1
[    3.321972] ata2: Read current link speed fail, retry 2
[    3.327967] ata2: Read current link speed fail, retry 3
[    3.333970] ata3: Read current link speed fail, retry 1
[    3.339965] ata3: Read current link speed fail, retry 2
[    3.345962] ata3: Read current link speed fail, retry 3
 ... [  OK  ]
:: Loading module megaraid_sas ... [  OK  ]
:: Loading module mpt2sas ... [  OK  ]
:: Loading module mpt3sas ... [  OK  ]
Insert net driver(Mindspeed only)...
Starting /usr/syno/bin/synocfgen...
/usr/syno/bin/synocfgen returns 0
All disk ready or timeout execeed
[    3.421021] md: invalid raid superblock magic on sda3
[    3.432034] md: invalid raid superblock magic on sdb3
[    3.433350] md: invalid raid superblock magic on sdc3
Partition Version=8
 /sbin/e2fsck exists, checking /dev/md0...
/sbin/e2fsck -pvf returns 1
Mounting /dev/md0 /tmpRoot
------------upgrade
Begin upgrade procedure
No upgrade file exists
End upgrade procedure
============upgrade
Wait 2 seconds for synology manufactory device
Sat May 19 05:13:30 UTC 2018
/dev/md0 /tmpRoot ext4 rw,relatime,journal_checksum,data=ordered 0 0
none /sys/kernel/debug debugfs rw,relatime 0 0
sys /sys sysfs rw,relatime 0 0
none /dev devtmpfs rw,relatime,size=4087140k,nr_inodes=1021785,mode=755 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
linuxrc.syno executed successfully.
Post init

==================== start udevd ====================
===== trigger device plug event =====

NAS login:

Lijkt er op of ie zijn disks niet kan mounten? Dit terwijl ik een VMDK heb en 2x RDM disk.
Die vorige lijkt echt na een update te zijn, anders kan ik daar niet verklaren waarom het kopiëren van de kernel modules helpen.
Kun je eens een andere browser pakken die nog nooit een connectie gehad heeft en naar de synology url gaan? Krijg je dan dezelfde pagina, of helemaal geen pagina?
Als je de Synology Assistent start, zie je dan geheel geen Synology of is ie misschien bezig met Checking File System?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die weet of het mogelijk is een upgrade te doen,

ik zit op dsm 5.2 (vmware) en zou graag naar een dsm 6+ gaan zonder data verlies
tot op heden krijg ik dsm 6.1.6 niet draaiend op vmware ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
nieuwe vm maken met 6.1.x (weet niet of 6.1.6 stabiel draait, nog niet zelf getest).
Copy trekken van je huidige disk waar je nu 5.2 op hebt draaien. NIET de datadisken!!!!
Die gebruiken in je nieuwe vm.
Dan vm starten en in webbrowser een discovery starten. Dan geeft ie aan dat het lijkt dat je disk van een andere heeft gevonden en vraagt of je die wil migreren....

[ Voor 4% gewijzigd door kasteleman op 20-05-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kasteleman schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:49:
nieuwe vm maken met 6.1.x (weet niet of 6.1.6 stabiel draait, nog niet zelf getest).
Copy trekken van je huidige disk waar je nu 5.2 op hebt draaien. NIET de datadisken!!!!
Die gebruiken in je nieuwe vm.
Dan vm starten en in webbrowser een discovery starten. Dan geeft ie aan dat het lijkt dat je disk van een andere heeft gevonden en vraagt of je die wil migreren....
wat bedoel je met copy trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
je hebt als het goed is een disk voor je apps etc aan je 5.1 vm hangen toch?
Daar moet je een copy van maken en gebruiken binnen je nieuwe vm voor 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kasteleman schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:44:
je hebt als het goed is een disk voor je apps etc aan je 5.1 vm hangen toch?
Daar moet je een copy van maken en gebruiken binnen je nieuwe vm voor 6.1
in mijn server zitten 2x3tb in raid meer niet, kan deze toch niet kopieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
klopt, maar hoe ziet je 5.2 vm er nu uit? Heb je de 2x3 tb als pass through?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kasteleman schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:43:
klopt, maar hoe ziet je 5.2 vm er nu uit? Heb je de 2x3 tb als pass through?
ja deze zijn pass through
http://prntscr.com/jkdrh7

heb dus 2x3tb in raid waar alles op zit
en paar maanden geleden nog een 3tb gewoon bij gestoken

dus als ik dit moet gaan kopieren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
hmmm, je inrichting is anders. Ik heb een aparte disk in vm van 50 Gb voor xpenology. Daar staan ook mijn apps etc op. De disken heb ik dan in passthrough voor de data. Dat is de methode zoals hier ook vaak is omschreven voor de inrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:50:
[...]

ja deze zijn pass through
http://prntscr.com/jkdrh7

heb dus 2x3tb in raid waar alles op zit
en paar maanden geleden nog een 3tb gewoon bij gestoken

dus als ik dit moet gaan kopieren ?
Je naam staat nog steeds in de screenshot.
kasteleman schreef op maandag 21 mei 2018 @ 06:43:
hmmm, je inrichting is anders. Ik heb een aparte disk in vm van 50 Gb voor xpenology. Daar staan ook mijn apps etc op. De disken heb ik dan in passthrough voor de data. Dat is de methode zoals hier ook vaak is omschreven voor de inrichting.
Jij doelt op de ova van swords neem ik aan? Dat is heel wat anders als de oude
5.x installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Domino schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:22:
[...]

[...]

Maakt niet zoveel uit 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Domino schreef op maandag 21 mei 2018 @ 09:22:
[...]

[...]

Jij doelt op de ova van swords neem ik aan? Dat is heel wat anders als de oude
5.x installaties.
Zo heb ik mijn 5.x ook ingericht jaren terug, alleen de bootdiskmethode is tegenwoordig anders. Toen ook al een aparte disk (vmdk) gebruikt opdat mijn apps niet op de datadisken staan en deze ook netjes spindown krijgen indien idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm Oké,

Heb zo net 2x10tb besteld ( geen idee of dit zal werken op syno) zal dan maar opnieuw beginnen en alles overzetten.

Enig idee waar ik die ova vind die hier overgesproken wordt?
Heb al een paar pagina's terug geweest maar niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:36:
Mmm Oké,

Heb zo net 2x10tb besteld ( geen idee of dit zal werken op syno) zal dan maar opnieuw beginnen en alles overzetten.

Enig idee waar ik die ova vind die hier overgesproken wordt?
Heb al een paar pagina's terug geweest maar niet gevonden
|sWORDs| in "Het Grote XPenology Topic"

Ik snap alleen niet waarom je nieuwe schijven nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:37:
[...]

Ik snap alleen niet waarom je nieuwe schijven nodig zou hebben.
Deze had ik sowieso besteld voor upgrade te doen. Maar wou graag naar 6.1.x Ipv ze gewoon weer in de 5.2 te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Deze had ik sowieso besteld voor upgrade te doen. Maar wou graag naar 6.1.x Ipv ze gewoon weer in de 5.2 te steken
Ok, je kunt namelijk van 5.2 (niet van 5.1 of ouder die moet eerst naar 5.2) naar 6.x, gewoon de oude disks toevoegen en migrate kiezen. Neemt niet weg dat een backup best aan te bevelen is.
Als je virtuele disks gebruikt zou ik voor 6.1.5 gaan en niet voor 6.1.6 (alleen met passthrough van een controller).

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Ok, je kunt namelijk van 5.2 (niet van 5.1 of ouder die moet eerst naar 5.2) naar 6.x, gewoon de oude disks toevoegen en migrate kiezen. Neemt niet weg dat een backup best aan te bevelen is.
Als je virtuele disks gebruikt zou ik voor 6.1.5 gaan en niet voor 6.1.6 (alleen met passthrough van een controller).
Oké probeer ik straks al eens een upgrade te doen naar 6.1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het dus niet aan de praat op vm workstation, en uitleg vind ik nergens enkel voor esxi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:47:
Ik krijg het dus niet aan de praat op vm workstation, en uitleg vind ik nergens enkel voor esxi :/
edit: ik heb een 6.1.5 aan de praat in vm, nu moet ik mijn schijven daar nog in krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49
|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Kun je uitleggen waarom 6.1.6 alleen werkt met passthru van een controller als je esxi gebruikt of kan dit met rdm schijven ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
jimmy87 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 00:52:
[...]

Kun je uitleggen waarom 6.1.6 alleen werkt met passthru van een controller als je esxi gebruikt of kan dit met rdm schijven ook?
RDM gebruikt nog steeds een virtuele controller en die doen het niet. Er is een bewering dat zw wel werken als er een USB drive in passthrough staat, heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Iemand al succes geboekt met 6.2?

Heb het getracht met een nieuwe vm met een lsi hba in passthrough maar verlies steeds de verbinding na de update naar 6.2.

Bijkomende vraag:

Ik heb een xpenology install met wat virtuele disken eraan (vmdk’s). Hoe kan ik deze het best migreren naar een xpenology met andere disken in passthrough?

Er zijn een aantal mogelijkheden, 1. de virtuele disken een voor een afkopelen en de array laten rebuilden op de passthrough disken. 2. Nieuw volume maken en domweg kopieren. 3 Compleet nieuwe xpenology installeren en dan een backup job daarheen laten schijven (ben ik wel alle instellingen kwijt).

[ Voor 60% gewijzigd door Domino op 24-05-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Volgens mij hier nog niet gemeld, maar wel goed om te melden denk ik (copy paste van het Xpenology forum):
This is a MAJOR update of DSM.

DO NOT UPDATE TO DSM 6.2 with Jun's loader 1.02b or earlier. Your box will be bricked.

You have been warned.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslohuis
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 16:54
Bij mij geen issues na de upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslohuis
Sorry, was upgrade naar 6.1.7-15284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:34
Het Xpenology forum lijkt het niet meer te doen: https://xpenology.com/forum/

Net nu ik bezig ben om mijn DIY nas te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Bare metal of vm?

Als vm kun je de appliance van swords gebruiken:

Bare metal is een kwestie van googlen op jun bootloader xpenology. Makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:01
marcel19 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:02:
Het Xpenology forum lijkt het niet meer te doen: https://xpenology.com/forum/

Net nu ik bezig ben om mijn DIY nas te maken :(
.....it seams it may of been hijacked and points to a landing page 😞

Komt vast weer goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BlaBla1973 op 25-05-2018 14:30 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:34
BlaBla1973 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:29:
[...]

.....it seams it may of been hijacked and points to a landing page 😞

Komt vast weer goed ;)
And it's back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joslohuis schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:57:
Sorry, was upgrade naar 6.1.7-15284
Na mijn upgrade naar 6.1.7 zegt hij geen schijven meer,
zit jij op vm of bare ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslohuis
Ik zit op bare metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die weet of je die update kan uitzetten?
Of toch dat er geen nummer meer op het icoon staat 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Onlangs heb ik ook een HP Microserver N54L op de vrijmarkt gekocht en hier nu XPEnology op staan. Mijn XPenology setup: HP N54L, 16GB RAM, Jun's bootloader 1.02b, DSM DS3617xs.

Bijna alles werkt prima naar mijn zin alleen kan ik geen virtual machines starten. Ik krijg dan de volgende foutmeldingen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HoeoFaV.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HoeoQRx.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HoeoXCv.png

Zelf ben ik al in de weer geweest met "Secure Virtual Machine Mode" in de BIOS maar ook dat gaf geen soelaas.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/HoelYtg.png

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door berrydejager op 03-06-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 20:30
Zit al een tijdje te stoeien met mijn DSM 6.1.7-15284 installatie op mijn Shuttle XPC DS81, met een bootloader - geen VM. Ik krijg het niet voor elkaar om een Volume te creëren.

De stappen die ik doorloop:
STORAGE MANAGER > RAID GROUP > RAID GROUP FOR SINGLE VOLUME > RAID TYPE: Basic > Sleep een hardeschijf naar de RAID GROUP > alles OK > Perform Disk Check Yes/No, werkt beiden > Next, waarna ik geprompt word met "Failed to apply the settings".
Ik heb in de BIOS al zitten spelen AHCI en IDE, maar krijg met beide settings dezelfde foutmelding.

Mocht een externe USB hardeschijf als Volume aangemerkt kunnen worden, waarop ik Apps kan installeren (krijg het niet voor elkaar), dan vind ik dat ook prima.

[ Voor 2% gewijzigd door arnoman op 05-06-2018 20:39 . Reden: Bootloader edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Zojuist mijn ESXI geupdate van 6.5.0 naar 6.7.0. Ik wilde de .vib voor de intel-passthrough opnieuw installeren maar krijg onderstaande te zien in de console:
Installation Result
Reboot Required: false
VIBs Installed:
VIBs Removed:
VIBs Skipped: sWORDs_bootbank_intel-passthrough_1.0.0-01
Als ik in de lijst met packages kijk zie ik daar dat deze nog is geinstalleerd. Ik kan echter deze nog steeds niet op passthrough zetten.

Wat doe ik fout? Of heeft de .vib een update nodig voor ESXI 6.7.0?

edit:

Ik zit te kijken in de passthrough file en die lijkt goed te staan:
vi /etc/vmware/passthru.map
# passthrough attributes for devices
# file format: vendor-id device-id resetMethod fptShareable
# vendor/device id: xxxx (in hex) (ffff can be used for wildchar
# reset methods: flr, d3d0, link, bridge, default
# fptShareable: true/default, false

# Intel
8086 ffff d3d0 default
# Broadcom 57710/57711/57712 10Gig cards are not shareable
14e4 164e default false
14e4 164f default false
14e4 1650 default false
14e4 1662 link false
# Qlogic 8Gb FC card can not be shared
1077 2532 default false
# LSILogic 1068 based SAS controllers
1000 0056 d3d0 default
1000 0058 d3d0 default
# NVIDIA
10de ffff bridge false
Het lijkt dus goed te staan, maar de toggle werkt niet.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/erUxf8/vib.png

[ Voor 45% gewijzigd door fvs op 08-06-2018 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
fvs schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:25:
Zojuist mijn ESXI geupdate van 6.5.0 naar 6.7.0. Ik wilde de .vib voor de intel-passthrough opnieuw installeren maar krijg onderstaande te zien in de console:

[...]

Als ik in de lijst met packages kijk zie ik daar dat deze nog is geinstalleerd. Ik kan echter deze nog steeds niet op passthrough zetten.

Wat doe ik fout? Of heeft de .vib een update nodig voor ESXI 6.7.0?

edit:

Ik zit te kijken in de passthrough file en die lijkt goed te staan:

[...]

Het lijkt dus goed te staan, maar de toggle werkt niet.

[afbeelding]
|sWORDs| schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:51:
Ik wilde ook nog even wat waarschuwingen plaatsen voor mensen die willen upgraden naar vSphere 6.7:
  1. AMD CPU's ouder dan Bulldozer (2011) werken niet.
  2. Intel CPU's ouder dan Sandy Bridge (2011)/Silvermont (2013) werken niet.
  3. Passthrough override werkt niet (FLR reset override naar PCI, zoals bijvoorbeeld voor het doorgeven van Intel SATA controllers), hier wordt aan gewerkt en komt mogelijk in U1 weer terug.
Er is nogal wat commentaar op het niet meer ondersteunen van oudere CPU's, echter zijn de verwijderde microarchitectures 10 jaar oud (en eigenlijk nog wel wat ouder gezien de kleine aanpassingen). Ik ben het met het commentaar dan ook niet echt eens. Los daarvan is het financieel helemaal niet meer rendabel om Westmere te draaien, de investering in nieuwere apparatuur haal je er qua stroomkosten zo weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Ow, die heb ik gemist -_-, deze melding kon ik niet vinden bij de patch notes.

Zucht. Ik ga op zoek naar een manier om te downgraden.

[ Voor 16% gewijzigd door fvs op 08-06-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
fvs schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:17:
Ow, die heb ik gemist -_-, deze melding kon ik niet vinden bij de patch notes.

Zucht. Ik ga op zoek naar een manier om te downgraden.
Shift-R zodra het gele scherm komt bij het starten.

Ik heb wat meer info dan de release notes en ben ook de reden waarom het in een komende versie weer terug komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Shift + R werkte helaas niet. Bij beide opties stond 6.7.0. Had op de volgende manier geupdate van 6.5 naar 6.7:
# Cut and paste these commands into an ESXi shell to update your host with this Imageprofile
# See the Help page for more instructions
#
esxcli software profile update -p ESXi-6.7.0-8169922-standard \
-d https://hostupdate.vmware.../main/vmw-depot-index.xml
esxcli network firewall ruleset set -e false -r httpClient
#
# Reboot to complete the upgrade
Heb de 6.5U2 ISO op de USB gezet en gekozen voor "install and keep datastore" (iets in die trant). Viel me al met al niet tegen, kwartier werk denk ik.

Goed om te horen dat je wat invloed hebt kunnen uitoefenen! Dit weerhoud mij er iig wel van om snel te upgraden.

[ Voor 45% gewijzigd door fvs op 08-06-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:32
Ik zit momenteel op xpenology DSM 5.2-5644, deze draait ik op een dedicated server. Nu wil ik binnenkort gaan upgraden naar 6.2. Omdat er nogal belangrijke data op staat heb ik echter een aantal vragen.

- Kan ik 1 schijf loskoppelen, dan upgraden om te kijken of het werkt?
- Of is het verstandiger een volledige backup te maken en dan te upgraden?

Nu ik er zo over nadenk is het uiteraard de tweede optie. Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Ik zou überhaupt 6.2 niet installeren want daar is nog geen werkende versie van. Versie 6.1.7 kan wel.

Backuppen is altijd verstandig, alleen niet altijd mogelijk als je veel data hebt. Dmv een nieuwe bootloader zou je een upgrade moeten kunnen uitvoeren zonder problemen.

Tutorial: https://xpenology.com/for...sm-52-to-61x-juns-loader/

[ Voor 15% gewijzigd door fvs op 09-06-2018 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zondag/maandag is de eerste bootloader build voor 6.2 uitgebracht. Verschillende gebruikers zijn al druk aan 't testen. Voor sommige werkt 't prima onder zowel ESXi 6.5 / 6.7 en Virtual Machine Manager.

https://xpenology.com/for...findComment&comment=91261

Disclaimer!
Disclaimer!
Disclaimer!

Hou er rekening mee dat dit dus Alpha/Beta is. Ga er niet mee knutselen met je productie data.

Disclaimer!
Disclaimer!
Disclaimer!

Er zijn in 't zelfde topic al verscheidene die een instructie geschreven hebben. Ik ga van de week zelf maar 's even testen of 't werkt op m'n huidige hardware build.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:37:
Afgelopen zondag/maandag is de eerste bootloader build voor 6.2 uitgebracht. Verschillende gebruikers zijn al druk aan 't testen. Voor sommige werkt 't prima onder zowel ESXi 6.5 / 6.7 en Virtual Machine Manager.

https://xpenology.com/for...findComment&comment=91261

Disclaimer!
Disclaimer!
Disclaimer!

Hou er rekening mee dat dit dus Alpha/Beta is. Ga er niet mee knutselen met je productie data.

Disclaimer!
Disclaimer!
Disclaimer!

Er zijn in 't zelfde topic al verscheidene die een instructie geschreven hebben. Ik ga van de week zelf maar 's even testen of 't werkt op m'n huidige hardware build.
Werkt het?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden wel. Heb een nieuwe VM aangemaakt op ESXi 6.5 en daarop de 918+ variant geplaatst. Disks gekoppeld en al. Als test met 6* 50GB virtuele disks en nog geen problemen tegen gekomen. Ben nu bezig met Docker op te zetten en testen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aPOvQR2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:50:
[...]

Tot op heden wel. Heb een nieuwe VM aangemaakt op ESXi 6.5 en daarop de 918+ variant geplaatst. Disks gekoppeld en al. Als test met 6* 50GB virtuele disks en nog geen problemen tegen gekomen. Ben nu bezig met Docker op te zetten en testen.

[afbeelding]
Ik wacht op de Barebones versie. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel. schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:11:
Ik wacht op de Barebones versie. Ben benieuwd.
In de topic zijn al aardig wat barebone installaties, maar als je wilt testen is dat wat moeilijker natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:51:
[...]

In de topic zijn al aardig wat barebone installaties, maar als je wilt testen is dat wat moeilijker natuurlijk ;)
Klopt alleen die hebben waarschijnlijk een CPU hoger dan 6th gen Intel processor.
Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar krijg het niet werkend met barebone. Synology Assistant kan de server niet vinden.

Ik ben wat gaan zoeken op https://xpenology.com/for...ab=comments#comment-91621 en daar waren nog meer mensen met het zelfde probleem, en dit stond er bij als reactie:

Verify you have a 6th gen Intel processor or later: Skylake, Kaby Lake, Coffee Lake, Apollo Lake, Denverton, Gemini Lake.

The current alpha loader is built on an Apollo Lake binary, so it may have some processor-specific instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:46
Bij mij vind hij hem wel maar na het uploaden van de file krijg ik de melding dat het bestand beschadigd is (code 13).

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Ik ben aan het proberen om de 6.2 ook werkend te krijgen om eens wat met xpenology te testen, nu dit niet werkte dacht ik dan maar de "normale" stabiele versie.

Maar nu kan ik op de site de loader niet vinden, er staat wel een map met de 3615 met daarin synoboot.img maar ik neem aan dat ik ook de synoboot.vmdk nodig heb, waar vindt ik deze dan?

Edit:
Met goed geluk ergens de vmdk kunnen vinden maar zou toch willen weten waar ik die normaal zou kunnen vinden mocht iemand het weten :)

De DS3615 versie werkt nu wel, de decompressing kernel lijn kreeg ik op de 1.03a versie ook niet dus daar ging het al mis vermoed ik, op de serial console gaf deze aan mount failed maar verder ook niets.

[ Voor 33% gewijzigd door jimmy87 op 20-06-2018 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dingen waar ik tegen aanliep (iig op ESXi)

1) Disks gekoppeld aan SCSI vond hij niet allemaal, alles overgezet naar SATA controller en na de SCSI controller verwijderd te hebben pas geen problemen meer.
2) Het uploaden van de .pat file via de browser liep elke keer uit in het niet correct opstarten met foutmeldingen. Door gebruik te maken van de Synology Assistant Desktop tool verliep de installatie vlekkeloos

Ik heb overigens gebruik gemaakt van Starwind V2V om de *.img om te zetten naar een VMDK geschikt voor ESXi en dat werkte perfect. Daarna een kwestie van disks erbij proppen zoveel als je hebt. Standaard ondersteunt de DS918+ 12 disks, wil je er meer bij, even je synoinfo.conf aanpassen zodat deze meer disks ondersteunt.

Verder nog niks raars tegen gekomen. De docker containers draaien lekker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:02:
Een aantal dingen waar ik tegen aanliep (iig op ESXi)

1) Disks gekoppeld aan SCSI vond hij niet allemaal, alles overgezet naar SATA controller en na de SCSI controller verwijderd te hebben pas geen problemen meer.
2) Het uploaden van de .pat file via de browser liep elke keer uit in het niet correct opstarten met foutmeldingen. Door gebruik te maken van de Synology Assistant Desktop tool verliep de installatie vlekkeloos

Ik heb overigens gebruik gemaakt van Starwind V2V om de *.img om te zetten naar een VMDK geschikt voor ESXi en dat werkte perfect. Daarna een kwestie van disks erbij proppen zoveel als je hebt. Standaard ondersteunt de DS918+ 12 disks, wil je er meer bij, even je synoinfo.conf aanpassen zodat deze meer disks ondersteunt.

Verder nog niks raars tegen gekomen. De docker containers draaien lekker ook.
Je bedoelt in deze de .img van 918+ in de 1.0.3a2 map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat bestandje gewoon omgezet, werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
hood schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:39:
Bij mij vind hij hem wel maar na het uploaden van de file krijg ik de melding dat het bestand beschadigd is (code 13).
Hoe groot is je .PAT bestand? Ik vermoed dat je een upgrade bestand (onder de 50 MB) te pakken hebt in plaats van een full install (200+ MB) bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
renedis schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Hoe groot is je .PAT bestand? Ik vermoed dat je een upgrade bestand (onder de 50 MB) te pakken hebt in plaats van een full install (200+ MB) bestand.
Mmh dat zou het wellicht verklaren. Ik ga er naar kijken :+

edit: Nee ik had wel de full install.

Dit is de melding die ik krijg, iemand een idee?
Xpenology

[ Voor 21% gewijzigd door hood op 21-06-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik wil mijn poweredge opnieuw inrichten. Deze heeft een xenon 1225v2 met 24gb ecc geheugen.

Ik heb de afweging gemaakt voor ZFS, maar zie op tegen het aanschaffen van alle schijven in 1 keer. Begin nu liever met 3 schijven om in de toekomst uit te breiden. Voor het beperkte aantal sata poorten heb ik een 8 poorts sata kaartje erbij die geflasht is (volgens mij de 1015)

Wie kan mij even helpen met de afwegingen?

- baremetal of hypervisor?
Bedoeling was om exsi te gaan draaien, maar ondertussen zijn we weer 2 jaar verder en is er veel veranderd. Zijn de andere hypervisors beter te gebruiken? Of toch gewoon baremetal en de eventuele vm's op xpenology draaien?

-ssd Ik heb nog een stapel ssd's liggen. Idee is om een 250gb voor de hypervisor te installeren en 1 of 2 30gb's voor caching (groter schijnt weinig nut te hebben en die schijfjes worden anders nooit meer ingezet. B

-sata kaart, de hele kaart in passtrough zetten lijkt mij de beste oplossing? Dan worden de schijven op hardware niveau aangesproken?

-btfrs kan ik nu 3 keer 10gb schijven in een btrfs volume zetten (raid 5) en dit stapsgewijs uitbreiden naar raid-6 / grotere volumes?

-dsm, mijn andere xpenology draait nog baremetal 5.2 en dat bevalt prima. Ik gebruik weinig van de packages, doel is toch voornamelijk dataopslag.

-netwerk.. voor nu 2 * 1 gbit lacp in gedachten. Moet ik de LACP dan in de hypervisor installeren en de netwerkverbinding doorgeven aan de synolog? en heb ik extra aanpassingen nodig in de boatloader voor 2 kaartjes?

-10gbe, zijn deze kaarten ook compatibel op andere platformen of zit er een syno lock op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
jantje112 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:23:
Ik wil mijn poweredge opnieuw inrichten. Deze heeft een xenon 1225v2 met 24gb ecc geheugen.

Ik heb de afweging gemaakt voor ZFS, maar zie op tegen het aanschaffen van alle schijven in 1 keer. Begin nu liever met 3 schijven om in de toekomst uit te breiden. Voor het beperkte aantal sata poorten heb ik een 8 poorts sata kaartje erbij die geflasht is (volgens mij de 1015)

Wie kan mij even helpen met de afwegingen?

- baremetal of hypervisor?
Bedoeling was om exsi te gaan draaien, maar ondertussen zijn we weer 2 jaar verder en is er veel veranderd. Zijn de andere hypervisors beter te gebruiken? Of toch gewoon baremetal en de eventuele vm's op xpenology draaien?
Even puur sec kijken naar de hardware is het ontzettend zonde om daar baremetal op te draaien. Dsm heeft helemaal niet zoveel nodig.

Ik zou in jou geval kiezen voor esx (blijft toch mijn persoonlijke voorkeur) met xpenology en de m1015 middels passthrough aan dsm koppelen. En dan losse vm’s ernaast, of docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Domino schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Even puur sec kijken naar de hardware is het ontzettend zonde om daar baremetal op te draaien. Dsm heeft helemaal niet zoveel nodig.

Ik zou in jou geval kiezen voor esx (blijft toch mijn persoonlijke voorkeur) met xpenology en de m1015 middels passthrough aan dsm koppelen. En dan losse vm’s ernaast, of docker.
En als ik de DSM alleen voor storage gebruik, is 8gb voldoende? In mijn atom xpenology zit 4gb en die voldoet eigenlijk ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik draai xpenology met 2GB, maar gebruik dan geen dockers of zware community apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Wij van WC eend adviseren wc eend (ESX). ESXi 6.7 met een 1015 in passtrough moet prima werken met 6.1.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hood schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:02:
[...]

[afbeelding]
Heb jde desktop app al gebruikt om de installatie uit te voeren i.p.v. de webinterface? Synology Quick Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:48:
[...]

Heb jde desktop app al gebruikt om de installatie uit te voeren i.p.v. de webinterface? Synology Quick Assistant
Die gebruik ik en dan wordt er een webpagina geopend. Ik ben het gedoe van xpenology eigenlijk wel zat. Ik ga gewoon een synology kopen. In ieder geval bedank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hood schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:54:
[...]

Die gebruik ik en dan wordt er een webpagina geopend. Ik ben het gedoe van xpenology eigenlijk wel zat. Ik ga gewoon een synology kopen. In ieder geval bedank voor de reacties.
Nee, je moet rechtermuis op je synology klikken die hij vindt en van daaruit de installatie doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oPHhBb5.png

De optie staat er nu niet tussen bij mij, maar je hebt andere opties bij een vers ontdekte Synology. Als ik tijd heb vandaag zal ik een nieuwe test uitrollen en daar de opties van laten zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2018 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:03

Oulewappeur

OmNomNom

Lig je op zondag ochtend in bed. Zie je een update van je DSM beschikbaar, waarbij het voorheen altijd foutloos ging , nu dus zo stom geweest om ook zonder dubbelchecken 6.2 te installeren 😅

Nu dus de grote vraag, kan ik terug draaien naar 6.1 zonder dat m'n data naar de grootjes is. Ik ben wat dat betreft echt een noob op xpenology en had hem net een beetje af ingericht met wat download opties en ook als backup (gelukkig is het niet de enige plek waar de data staat, maar wel de enige plek waar het al georganiseerd was in enige vorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oulewappeur schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:34:
Lig je op zondag ochtend in bed. Zie je een update van je DSM beschikbaar, waarbij het voorheen altijd foutloos ging , nu dus zo stom geweest om ook zonder dubbelchecken 6.2 te installeren 😅

Nu dus de grote vraag, kan ik terug draaien naar 6.1 zonder dat m'n data naar de grootjes is. Ik ben wat dat betreft echt een noob op xpenology en had hem net een beetje af ingericht met wat download opties en ook als backup (gelukkig is het niet de enige plek waar de data staat, maar wel de enige plek waar het al georganiseerd was in enige vorm)
Kun je aangeven hoe en waarop het draait? Baremetal, ESXi bv., vanaf USB, etc. Dat schakelt wat makkelijker met opties en keuzes voor een restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:03

Oulewappeur

OmNomNom

Baremetal met een USB stick voor de bootloader.

Dom van me dat ik dat niet vermeld heb :+

[ Voor 32% gewijzigd door Oulewappeur op 24-06-2018 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
hood schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:02:
[...]

[afbeelding]
Heb je je vid/pid waardes aangepast in de bootloader van je usb stick?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
rikadoo schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Heb je je vid/pid waardes aangepast in de bootloader van je usb stick?
Eeh nee... Ligt daar het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
hood schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:37:
[...]

Eeh nee... Ligt daar het probleem?
Grote kans op, die waardes moeten sowieso kloppen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 10-09 21:50

HaTe

haat niet

Fuck, ik heb zonder op te letten 6.2 geïnstalleerd, met Jun's 6.1 bootloader. Blijkbaar gaat dat niet goed. Heb nog niet eerder gehad dat ik niet kon updaten, maar dit is natuurlijk wel een grotere upgrade.

Ik lees nu dit: https://xpenology.com/for.../13-dsm-62-23739-warning/
This is a MAJOR update of DSM.

DO NOT UPDATE TO DSM 6.2 with Jun's loader 1.02b or earlier. Your box will be bricked.

You have been warned.
Ik gebruik de baremetal versie, weet iemand of ik kan downgraden?

edit:
Ah ik zie nu dat er een paar posts boven mij iemand precies hetzeflde heeft..

edit2:
mogelijke oplossing: https://xpenology.com/for...y-upgrade-to-dsm-62-beta/

Ik probeer momenteel ook de laatste 1.0.3a2 bootloader, misschien dat hij dan doorstart.

[ Voor 27% gewijzigd door HaTe op 24-06-2018 22:07 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 10:21
Ben al een tijdje aan het meelezen.
Ik wil een barebones xpenology machine maken, en ik denk dat ik goed zit, maar toch nog even hier posten.
Op deze hardware is xpenology gewoon te draaien toch?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930T Tray€ 48,48€ 48,48
1ASRock H270M-ITX/ac€ 111,73€ 111,73
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 75,50€ 75,50
1Kingston DataTraveler Special Edition 9 16GB Grijs€ 5,35€ 5,35
1Arctic Alpine 11 Passive€ 9,99€ 9,99
1Crucial CT4G4DFS824A€ 41,05€ 41,05
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,05

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
rikadoo schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:38:
[...]

Grote kans op, die waardes moeten sowieso kloppen.
Dat was inderdaad het probleem. Bedankt voor de hulp. Het werkt als een zonnetje nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
HaTe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:31:
Fuck, ik heb zonder op te letten 6.2 geïnstalleerd, met Jun's 6.1 bootloader. Blijkbaar gaat dat niet goed. Heb nog niet eerder gehad dat ik niet kon updaten, maar dit is natuurlijk wel een grotere upgrade.

Ik lees nu dit: https://xpenology.com/for.../13-dsm-62-23739-warning/

[...]

Ik gebruik de baremetal versie, weet iemand of ik kan downgraden?

edit:
Ah ik zie nu dat er een paar posts boven mij iemand precies hetzeflde heeft..

edit2:
mogelijke oplossing: https://xpenology.com/for...y-upgrade-to-dsm-62-beta/

Ik probeer momenteel ook de laatste 1.0.3a2 bootloader, misschien dat hij dan doorstart.
Laat even weten of het werkt. Ik zit met 6de gen i3 dus als je dat ook heb ga ik ook door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 10-09 21:50

HaTe

haat niet

Daniel. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:11:
[...]

Laat even weten of het werkt. Ik zit met 6de gen i3 dus als je dat ook heb ga ik ook door.
Nee heeft niet gewerkt, volgens mij zit in die bootlaoder niet de drivers die ik nodig heb voor de HP Microserver Gen 8.
Ik heb een heleboel geprobeerd, maar het enige wat lijkt te werken is om DSM opnieuw te installeren op een lege HDD, daarna opnieuw op te starten met de "oude" HDD's er naast. Vervolgens kan de systeempartitie vanuit de schone DSM herstelt worden en kan er nogmaals opnieuw opgestart worden zonder de nieuwe, lege HDD.

In duideljike taal dus dit:
Another option could be to use the 'clean drive' install process provided you have a spare HDD and SATA controller port;

1) Disconnect your raid drives
2) Connect spare HDD to SATA port 1
3) Install DSM 6.x, create admin user and server name matching live system, DONT create volume/raid
4) Shutdown, reconnect raid drives to SATA ports 2-n
5) Boot, login, repair system partitions on raid, shutdown
6) Remove spare HDD and reconnect raid drives to SATA ports 1-n
7) Boot, repair packages etc

I've used this method several times and it works fine
Nu rest alleen nog alles opnieuw instellen. Jammer van de vrije tijd.. Gelukkig is het opnieuw instellen best snel gegaan. Ik had nog een configuratiebackup en alle packages installeerden vrijwel allemaal met de juiste instellingen

[ Voor 38% gewijzigd door HaTe op 26-06-2018 12:47 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Kodess schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:45:
Ben al een tijdje aan het meelezen.
Ik wil een barebones xpenology machine maken, en ik denk dat ik goed zit, maar toch nog even hier posten.
Op deze hardware is xpenology gewoon te draaien toch?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930T Tray€ 48,48€ 48,48
1ASRock H270M-ITX/ac€ 111,73€ 111,73
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 75,50€ 75,50
1Kingston DataTraveler Special Edition 9 16GB Grijs€ 5,35€ 5,35
1Arctic Alpine 11 Passive€ 9,99€ 9,99
1Crucial CT4G4DFS824A€ 41,05€ 41,05
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,05
Zou je niet voor 15 euro meer 45% betere performance (G5400) achter de hand willen hebben?

Pagina: 1 ... 22 ... 33 Laatste