Als vervanging van mijn synology ds212+ ook maar is gaan kijken naar een oplossing met een homeserver icm ESXI met daarop dan een VM met xpenology. Zo ben ik uitgekomen op het volgende lijstje:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 106,- | € 106,- |
1 | ASRock H370M-ITX/ac | € 109,51 | € 109,51 |
1 | WD Red WD40EFRX, 4TB | € 116,- | € 116,- |
1 | Cooler Master Elite 110 | € 39,55 | € 39,55 |
1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 162,85 | € 162,85 |
1 | Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 109,71 | € 109,71 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 704,12 |
Dit heb ik sinds afgelopen weekend ook werkend. Mijn doel met deze server is een energie zuinige server die wel een aantal jaar mee kan. En volgens mij zit ik dan wel goed met deze setup. Ook heb ik zo de vrijheid om nog zelf verschillende VM's te maken om te spelen met docker/software enz.
Nu heb ik ESXI 6.5 U1 geinstalleerd op de NVME drive. De eerste "issue" die ik zie, is dat ESXI niet beide NIC's ondersteund. De I211AT controller heeft wel een driver maar de I219V verschijnt niet. (I219V is versie 7). Zou het kunnen werken als ik die I219V controller in passthrough zet en dan doorgeef aan een linux VM. Zal die dan alsnog bruikbaar zijn?
Voor de rest werkt alles naar wens in ESXI. Ik zoek alleen nog bevestiging of ik alles goed heb ingesteld. Mijn idee is namelijk om alle SATA poorten in passthrough te zetten en mee te geven aan de xpenology VM. Zodat ik volledige disk controle heb vanuit synology(smart data enz)
Ik gebruik de OVA image van @
|sWORDs| (Werkt perfect

) De settings staan nu als volgt:
Disks in DSM:
Hierbij is de virtuele disk een stuk van mijn NVME SSD en de HDD word netjes herkent op de PCI bus. Nu vraag ik mij alleen af waar nu precies DSM op geinstalleerd staat? Op welke van de drie disks?
En of ik er verstandig aan heb gedaan om ESXI op de SSD te installeren? (want hoor ook veel over ESXI op Usb)
Ook kreeg ik DSM 6.1.6 niet werkend maar 6.1.5 wel

Bij 6.1.6 werd de virtuele disk niet meer herkend. Heeft iemand daar ook last van gehad?
Nu ben ik zelf nog aan het spelen met de settings in de BIOS om de server nog iets energie zuinig te maken en zal binnenkort de cijfers wel posten.