Acties:
  • +1 Henk 'm!
redmaner schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:10:
[...]

Je kunt de hunter's nightmare betreden na Vicar Amelia. Desalniettemin is de DLC vrij lastig, vooral als je direct na Vicar Amelia de DLC ingaat.

Dit is een beetje een flauw antwoord, maar het beste moment om aan de DLC te beginnen is het moment dat jou het beste uitkomt :p
Ik ga zelf altijd na Byrgenwerth de DLC in, maar ik heb het ook wel eens daarvoor gedaan. Ik zou zeggen ga de nightmare in zonder echoes, en kijk eens hoe ver je komt.
Is het allemaal iets te moeilijk dan keer je later gewoon weer terug.

In de DLC kun je al vrij snel andere wapens vinden. Als ik zelf op een bepaald wapen uit ben in de DLC ren ik er gewoon doorheen zonder een vijand aan te raken. Dus ook dat zou je ook kunnen doen.
Niet helemaal. Volgens verschillende guides is de DLC het beste in te gaan na het gevecht met Micolash (Mensis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 18:31

snmght

imho dan he

En Logarius is neer! Poging zes geloof ik. Heb inderdaad een paar keer een VA kunnen gebruiken. Ik kwam er trouwens pas in de zesde poging achter dat je die zwaardstorm kunt stoppen, had ik me dat eerder gerealiseerd dan was hij waarschijnlijk eerder neer gegaan.

Ik had de flow te pakken, ben gelijk daarna die Amygdala Boss fight nog eens gaan doen en die ging bij mijn eerste poging nu neer (eerder wel een keer of drie gefaald).

Soms helpt het wel als je een paar dagen niet speelt.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snamgaah schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:20:
En Logarius is neer! Poging zes geloof ik. Heb inderdaad een paar keer een VA kunnen gebruiken. Ik kwam er trouwens pas in de zesde poging achter dat je die zwaardstorm kunt stoppen, had ik me dat eerder gerealiseerd dan was hij waarschijnlijk eerder neer gegaan.

Ik had de flow te pakken, ben gelijk daarna die Amygdala Boss fight nog eens gaan doen en die ging bij mijn eerste poging nu neer (eerder wel een keer of drie gefaald).

Soms helpt het wel als je een paar dagen niet speelt.
Ik denk dat je ondertussen ook een beetje OP was voor Amy niet? Chronologisch komt ze een stuk eerder dan Logarius eigenlijk...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Scrisissszzz schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat je ondertussen ook een beetje OP was voor Amy niet? Chronologisch komt ze een stuk eerder dan Logarius eigenlijk...
Guess so, vind ik lastig te meten want de area voorafgaand aan Amygdala vond ik de vreselijkste so far, maar dat heeft ook met de opzet te maken natuurlijk. Toen ik hem eerder probeerde legde ik het steeds af maar ik kreeg ook amper goede openingen - deze poging kreeg ik wel de kansen om hem op de kwetsbare plekken te raken en dat maakte het inderdaad wel een stuk eenvoudiger. Volgens mij deed ik gisteravond rond de 330 damage per hit op die handen van hem, als dat een indicatie geeft. (LHB transformed)

Het overkomt me bij eerste playthroughs vaker in de Soulsborne games dat ik per ongeluk pas later in een area kom die qua 'logische' chronologie eerder had gemoeten. Dat is door de vrijheid die je krijgt een tikje onvermijdelijk denk ik. Ik ga nu verder in de Unseen Village en die area past volgens mij wel bij mijn level, vind het qua niveau precies goed. Die grote lijkenstapels zijn wel stevige vijanden maar zijn wel te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snamgaah schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:25:
[...]

Guess so, vind ik lastig te meten want de area voorafgaand aan Amygdala vond ik de vreselijkste so far, maar dat heeft ook met de opzet te maken natuurlijk. Toen ik hem eerder probeerde legde ik het steeds af maar ik kreeg ook amper goede openingen - deze poging kreeg ik wel de kansen om hem op de kwetsbare plekken te raken en dat maakte het inderdaad wel een stuk eenvoudiger. Volgens mij deed ik gisteravond rond de 330 damage per hit op die handen van hem, als dat een indicatie geeft. (LHB transformed)

Het overkomt me bij eerste playthroughs vaker in de Soulsborne games dat ik per ongeluk pas later in een area kom die qua 'logische' chronologie eerder had gemoeten. Dat is door de vrijheid die je krijgt een tikje onvermijdelijk denk ik. Ik ga nu verder in de Unseen Village en die area past volgens mij wel bij mijn level, vind het qua niveau precies goed. Die grote lijkenstapels zijn wel stevige vijanden maar zijn wel te doen. :)
Ow ja dat is zeker zo, de game vertelt totaal niet wat het "normale" pad is dus ja.. Eerste keer dat ik Bloodborne speelde heb ik heel Cainhurst compleet gemist haha...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Shame, ik vind het so far een van de vetste areas qua sfeer, looks, lore en tegenstanders. De manier waarop je er naar toe reist is natuurlijk ook erg vet. Ik ben op dit moment erg benieuwd naar de DLC en dan met name de boss fights daar, ik hoor dat ze bijzonder pittig zijn. Op dit moment is er nog geen BB baas die kan tippen aan mijn top 3 qua moeilijkste fights in de reeks. (NB: ik heb Demon's Souls nooit kunnen spelen helaas):

1. Ornstein & Smough (met Super Ornstein)
2. Nameless King
3. Blue Smelter Demon

Dan heb ik Ponttif Sulyvahn, Darkeater Midir en Elana er nog niet eens bij gezet.

Ik vond tot dusverre Gascoigne het lastigst in BB. En Vicar Amelia was ook lastig. Maar die twee en de rest valt tot dusverre niet te vergelijken met die namen hier boven. Maar ik hoor uit vele kelen dat de DLC bazen een ander niveau hebben dus ik kijk er naar uit! (Of niet, want het zal ook frustratie opleveren ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door snmght op 22-11-2017 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Ik las net dat ze voor het eerst sinds de launch de Undead Giant hebben gespot. Klopt dat? Kan het me haast niet voorstellen dat NIEMAND hem is tegen gekomen in 3 jaar tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door CSB op 22-11-2017 17:09 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
CSB schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:09:
Ik las net dat ze voor het eerst sinds de launch de Undead Giant hebben gespot. Klopt dat? Kan het me haast niet voorstellen dat NIEMAND hem is tegen gekomen in 3 jaar tijd.
Het zal wel kloppen he, anders is er niet zoveel gedoe over op reddit en resetera enzo. Die prospectors reddit is helemaal toegewijd aan het uitpluizen van root cd’s. Mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik begrijp het niet, via de link van CSB vind je toch strategieën en ook een reeks comments van mensen die deze gasten bevochten hebben? (Van die comments wordt je ook niet vrolijk trouwens, klinkt als een badass!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snamgaah schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:30:
Shame, ik vind het so far een van de vetste areas qua sfeer, looks, lore en tegenstanders. De manier waarop je er naar toe reist is natuurlijk ook erg vet. Ik ben op dit moment erg benieuwd naar de DLC en dan met name de boss fights daar, ik hoor dat ze bijzonder pittig zijn. Op dit moment is er nog geen BB baas die kan tippen aan mijn top 3 qua moeilijkste fights in de reeks. (NB: ik heb Demon's Souls nooit kunnen spelen helaas):

1. Ornstein & Smough (met Super Ornstein)
2. Nameless King
3. Blue Smelter Demon

Dan heb ik Ponttif Sulyvahn, Darkeater Midir en Elana er nog niet eens bij gezet.

Ik vond tot dusverre Gascoigne het lastigst in BB. En Vicar Amelia was ook lastig. Maar die twee en de rest valt tot dusverre niet te vergelijken met die namen hier boven. Maar ik hoor uit vele kelen dat de DLC bazen een ander niveau hebben dus ik kijk er naar uit! (Of niet, want het zal ook frustratie opleveren ;) )
Nou ja shame... kan gebeuren als je de game blind speelt haha...

Ornstein en Smough waren erg pittig ja. Nameless King vond ik zelf erg meevallen. Maar goed zo heb ik ook nooit moeite gehad met Vicar Amelia. De dlc bazen zijn imo idd een stuk pittiger dan de bazen in de main game.

Als je pittige bazen wilt moet je de chalice dungeons gaan doen en dan doorgaan tot je depth 5 root dungeons kunt clearen. Dat zijn pittige dungeons. Maar je moet t wel leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Scrisissszzz schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:21:
[...]

Nou ja shame... kan gebeuren als je de game blind speelt haha...
Ja zeker, is ook weer leuk om met een nieuwe char of in NG+ opeens een nieuwe area tegen te komen.

Die Chalice Dungeons heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil eerst de reguliere areas en bazen verslaan en dan daarmee aan de slag gaan. Is dat iets wat ik nu wel al zou kunnen? Of kan dat sowieso pas end-game? Ik heb me nog niet verdiept in het proces om ze te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snamgaah schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:18:
[...]

Ja zeker, is ook weer leuk om met een nieuwe char of in NG+ opeens een nieuwe area tegen te komen.

Die Chalice Dungeons heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil eerst de reguliere areas en bazen verslaan en dan daarmee aan de slag gaan. Is dat iets wat ik nu wel al zou kunnen? Of kan dat sowieso pas end-game? Ik heb me nog niet verdiept in het proces om ze te genereren.
In principe kun je na Bloodstarved Beast al beginnen. Na die fight krijg je je eerste chalice. Na Amygdala de tweede. Depth 1,2 en 3 kun je denk ik met gemak aan. Die zijn juist bedoeld voor early game. Depth 4 en 5 en de root dungeons zijn end game inderdaad. Dus je kunt gerust al beginnen. De eerste dungeons zijn nu een cake walk, trust me. Maar je moet er wel doorheen om de latere te kunnen doen...

Veel mensen vinden er niks aan. Ik vind ze wel tof. Zeker als je de root dungeons coop gaat doen. Amuseer me daar nog steeds van tijd tot tijd mee :). Zeker omdat je dan ook bazen gewoon als MOB enemies tegenkomt. Soms meerdere in één ruimte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Sounds great! Ga zeker een kijkje nemen als ik weer aan spelen toe kom!

Ik lees inmiddels dat die ontdekking niet om zomaar een Undead Giant gaat maar specifiek om de Flaming Undead Giant. Vet man, zo veel jaren na release. Lijkt me dat het de replayability extra ten goede komt dat je steeds nieuwe dungeons kunt genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25
Ik weet niet of die Giant echt zo zeldzaam is als die posts het doen willen geloven. Hoeveel mensen zijn zoiets tegengekomen zonder zich te realiseren dat het zeldzaam is? Hoeveel mensen blijven veel chalice dungeons doen en stoppen dus niet na het behalen van de trophies of grinden niet constant dezelfde Glyphs voor gems, etc?

Die community is de vocal minority, zeker die Chalice Dungeon Prospectors. Het is niet een groep van honderden spelers ofzo.
Wel leuk om BB weer eens in het nieuws te zien overigens.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 19:24

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Zo na enkele weken en tientallen pogingen eindelijk Rom de spin voorbij. Achteraf gezien kwam het gewoon neer op geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Tweakarim schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:44:
Zo na enkele weken en tientallen pogingen eindelijk Rom de spin voorbij. Achteraf gezien kwam het gewoon neer op geduld hebben.
Rom is niet heel ingewikkeld, je moet idd gewoon geduld hebben. Het spel wordt wel interessanter na Rom.

spoiler:
wat is die Gehrman een dick zeg. Gisteren tot op minder dan 100 HP niet kunnen winnen... En dat met een LHB +9 en Chaingun +3. Misschien vanavond maar weer proberen. Maar gisteren na 8x was ik er klaar mee. Moet sowieso eerst Blood vials farmen. Heb er 50+ doorheen gejekkerd gisteren. :p

Die Holy Moon Greatsword is ook een vet wapen overigens. Vraag me af of het de moeite waard is om die naar +9 of +10 te tillen. Zelfde geldt voor de Amy arm. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CSB schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:47:
[...]

Rom is niet heel ingewikkeld, je moet idd gewoon geduld hebben. Het spel wordt wel interessanter na Rom.

spoiler:
wat is die Gehrman een dick zeg. Gisteren tot op minder dan 100 HP niet kunnen winnen... En dat met een LHB +9 en Chaingun +3. Misschien vanavond maar weer proberen. Maar gisteren na 8x was ik er klaar mee. Moet sowieso eerst Blood vials farmen. Heb er 50+ doorheen gejekkerd gisteren. :p

Die Holy Moon Greatsword is ook een vet wapen overigens. Vraag me af of het de moeite waard is om die naar +9 of +10 te tillen. Zelfde geldt voor de Amy arm. :D
Ik zeg equip gewoon de pistol bij Gehrman en parry his ass ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
CSB schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:47:
[...]

De HMS is zeker de moeite! Een van de beste wapens uit het spel. Vooral als je ARC levelt naar 50 en je wat goede nourishing gems erin stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Scrisissszzz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:49:
[...]

Ik zeg equip gewoon de pistol bij Gehrman en parry his ass ;)
Hahaha, grapjas.
Hoewel ik er wel steeds bedrevener in begin te worden nu ik hem 20x heb moeten doen voordat ik hem dood had. :p

Hetzelfde geldt voor Maria. :*)

Nou las ik op het web dat From een aankondiging ging doen in de week van 8 december? Zou het...? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
CSB schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:11:
[...]

Hahaha, grapjas.
Hoewel ik er wel steeds bedrevener in begin te worden nu ik hem 20x heb moeten doen voordat ik hem dood had. :p

Nou las ik op het web dat From een aankondiging ging doen in de week van 8 december? Zou het...? :9~
Ging die aankondiging niet over Armored Core? Hoop van niet uiteraard :)

Maria was ook wel erg pittig inderdaad. Wel gaaf gevecht. Op NG, en behoorlijk overlevelled, ging het wel lekker, laatst op NG++ heb ik toch maar even de Beckoning Bell gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CSB schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:11:
[...]

Hahaha, grapjas.

Grapjas? No joke hoor :+

Gehrman, Maria en ook Father G zijn best simpel te parryen juist... Zo pak ik ze altijd. Vooral Maria is makkelijk te doen..

zie hieronder.. niet perfect maar toch netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
bassGunner schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:10:
[...]
Ging die aankondiging niet over Armored Core? Hoop van niet uiteraard :)
Oef, dat hoop ik ook niet. Armored Core vind ik toch wel een van de meest tergende IPs die ik me kan herinneren uit het PS2 tijdperk... Zie ook niet echt waarom nu juist deze franchise nou zo nodig een reboot moet krijgen. Maarja, het schijnt dat ze er inderdaad al een tijdje mee bezig zijn.

Verder gaan er weer eens geruchten over een Demon's Souls Remaster, met name doordat deze week bekend is gemaakt dat op 28 februari 2018 de stekkers uit de servers van de game gaan. Zal wel niet helaas.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.polygon.com/c...e-comic-book-titan-comics

Dit lijkt me best vet, een Bloodborne comic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ziet er wel vet uit inderdaad, die comic.

Deze week eindelijk de platinum trofee binnen. Ik was al maanden (bijna) klaar met NG++, maar ik moest even wachten zodat ik kon co-oppen samen met een maat. Was leuk trouwens, vooral om de DLC samen te doen. Met zn 2en maakten we echt gehakt van de Shark Giants en de OoK. Om een of andere reden gingen we wel vaak dood bij de Living Failures :D

Nu maar even een BB pauze. Misschien af en toe wat root CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hmm. Opvallend, toch. Even opsommen:

- Er gaan geruchten dat From een nieuwe game in een bestande IP aan het ontwikkelen is; een dark action RPG.
- Er wordt een verloren gewaande boss gevonden in de chalice dungeons
- De Demon Souls servers worden uitgezet
- Er is een comic van Bloodborne geintroduceerd

Ik zou het vreemd vinden als men toch voor Armored Core gaat, terwijl de halve gamewereld graag een BB2 zou zien. Maar ja, het kan ook dat ik het fout heb. We gaan het zien. :)

Ik speel overigens de laatste tijd met 2 maatjes. Dat werkt als een trein, mits je niet de boss in een gebied al alle drie hebt verslagen. Dan werkt die bel niet meer, jammer genoeg. Maar de Shadow of Yharnam is wel echt een eitje met z'n drieën. ;)

Nu zelf maar eens de fishing hamlet door in de nightmare. En daarna de laatste boss maar afmaken voor NG+. Dan heb ik alles gedaan (behalve items verzamelen en de chalice dungeons).

Edit: NG+ gestart. Nu in de chalice dungeons bezig. Vandaag de Lost HMS gekocht en die gaan we maar eens naar +10 tillen.

[ Voor 6% gewijzigd door CSB op 13-12-2017 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Zo! Tijdens de kerst toch eindelijk een keer Ludwig solo neer gehaald. Dat is toch echt een boss waar ik op de één of andere manier maar niet aan kon wennen.
Nu alleen Lawrence nog. Dat is de enige die ik nog niet solo omgelegd heb.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

rajackar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:40:
Zo! Tijdens de kerst toch eindelijk een keer Ludwig solo neer gehaald. Dat is toch echt een boss waar ik op de één of andere manier maar niet aan kon wennen.
Nu alleen Lawrence nog. Dat is de enige die ik nog niet solo omgelegd heb.
Zo, en om te vieren dat Lawrence ook solo neer is even een dikke vette zelf quote ;)

Toch handig dus rustige dagen aan het einde van het jaar.
Heb nu alle bosses eindelijk solo neer gehaald.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
rajackar schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:24:
[...]

Zo, en om te vieren dat Lawrence ook solo neer is even een dikke vette zelf quote ;)

Toch handig dus rustige dagen aan het einde van het jaar.
Heb nu alle bosses eindelijk solo neer gehaald.
Nice, congrats! Die zelfquote heb je dik verdiend hoor :)
Heb die bosses zelf ook nog nooit gesolo’d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bassGunner schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:10:
[...]

Nice, congrats! Die zelfquote heb je dik verdiend hoor :)
Heb die bosses zelf ook nog nooit gesolo’d.
Haha! Thanks man. Voor mij waren dat ook echt de pittigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:49:
[...]

Haha! Thanks man. Voor mij waren dat ook echt de pittigste.
Nicely done! Ludwig nooit heel veel problemen mee gehad. Laurence daarentegen wel. Uiteindelijk wel solo gehaald met de good old Saw Cleaver :)

Mijn alltime bitch is de orphan... pfff wat een klote baas blijft dat. Inclusief irritant geschreeuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Ik raakte DS3 een beetje zat na maandenlang te invaden met inmiddels 7 verschillende builds, dus ben maar weer in BB gedoken.

De 2 builds die ik al heb zijn een Quality build en een Skill/Bloodtinge build, vond het wel tijd voor een Strength/Arcane build, of het echt optimaal is weet ik niet maar ik mik op het volgende bij BL120:

VIT: 50
END: 27
STR: 50
SKL: 12
BLT: 6
ARC: 25

Ben nu BL54 bij Forbidden Woods (en Nightmare Frontier) met de volgende wapens:
- Whirligig Saw +7
- Kirkhammer +7
- Logarius' Wheel +6
- later voeg ik hier nog de Holy Moonlight Sword aan toe

Ik weet dat mijn build niet optimaal is voor de laatste 2 wapens maar ik wil deze build meer physical based houden, vind zelf de Hunter Tools niet heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SD5k Wat is een quality build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gewoon de basic Strength/Skill build. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:17:
[...]

Gewoon de basic Strength/Skill build. :)
Ah! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Misschien een ontzettende noob vraag maar betekent het dat je voor elke nieuwe build het spel opnieuw (uit)speelt?

Ik ben deze vakantie met mijn eerste playthrough begonnen en vind het spel echt fantastisch! Ben nu bij de new born boss.

Ik zou ook wel een andere build willen maken maar het lijkt mij zoveel tijd kosten om steeds het spel opnieuw te moeten uitspelen...

[ Voor 21% gewijzigd door juggle op 31-12-2017 09:20 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meesten maken inderdaad een nieuwe char aan voor een nieuwe build.
Reden is dat ze niet boven level 120 uit willen komen vanwege pvp redenen.

Als je dat niet uitmaakt kunt je ook gewoon ng+ starten met je huidige char en daar je andere stats mee gaan levelen zodat je uiteindelijk op alle vlakken sterk bent. Voordeel is dat je niet echt hoeft na te denken waar je je punten in wilt stoppen omdat je uiteindelijk toch alles omhoog gooit. Daarnaast kun je elk wapen gebruiken zonder naar je build te kijken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Voor een nieuwe build zul je een nieuwe savegame moeten maken ja. Als je dt niet wilt en je geen moer om builds geeft kun je ook gewoon doorspelen met dezelfde save. Met NG+ kun je gewoon doorlevelen en stats pompen waar jij ze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Heeft iemand nog goeie chalice dungeon codes om gems te farmen? Zoals pwmf22gu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CSB schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:19:
pwmf22gu.
Alstu.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redmaner
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-08-2020
CSB schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:19:
Zie https://docs.google.com/s...SIKDo6anvqirI2Dxj2JvYR0uM
Ik weet niet in hoeverre deze sheet nog up-to-date is, maar elke denkbare end game gem staat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:18:
Misschien een ontzettende noob vraag maar betekent het dat je voor elke nieuwe build het spel opnieuw (uit)speelt?

Ik ben deze vakantie met mijn eerste playthrough begonnen en vind het spel echt fantastisch! Ben nu bij de new born boss.

Ik zou ook wel een andere build willen maken maar het lijkt mij zoveel tijd kosten om steeds het spel opnieuw te moeten uitspelen...
Het spel heeft sowieso 3 eindes. Je zou bijvoorbeeld voor ieder einde een nieuw char kunnen maken. Dan heb je al met heel wat wapens kunnen spelen :)

Maar met een char wat ‘af’ is kun je wel sneller door je 2e en 3e keer heen. Je kunt gewoon voorbij vijanden rennen dan. Of net voor het einde je save backuppen en iedere keer terugzetten >:)

Maar we zijn toch geen cheaters hier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Als extra aanvulling: De naam "quality" build komt uit Demon's Souls, waar wapens met scaling op strength en dexterity(wat skill is in BB) het "quality" upgrade path behandelde. Vervolgens is dat blijven hangen in alle souls likes voor str/dex(skill) builds.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redmaner
Ik ben bezig met een 99 arcane build (50V, 20E, 10S, 10S, 5B, 99A)
Ik moet zeggen dat dit wel mijn favoriete build is op het moment. Op het begin een beetje stroef omdat je na Blood starved beast pas de dungeons in kan om die elemental gems te bemachtigen. Maar nu zo op het einde, zeker de moeite waard.

Ik zit nu te klooien met de kos parasite in combinatie met de milkweed rune.
Wat een gaar wapen, maar maakt het ook weer uniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
redmaner schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:57:
Ik ben bezig met een 99 arcane build (50V, 20E, 10S, 10S, 5B, 99A)
Ik moet zeggen dat dit wel mijn favoriete build is op het moment. Op het begin een beetje stroef omdat je na Blood starved beast pas de dungeons in kan om die elemental gems te bemachtigen. Maar nu zo op het einde, zeker de moeite waard.

Ik zit nu te klooien met de kos parasite in combinatie met de milkweed rune.
Wat een gaar wapen, maar maakt het ook weer uniek.
Nice, daar ben ik ook ooit aan begonnen, maar helaas nog nooit afgemaakt. Ga ik oppakken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redmaner
Scrisissszzz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Nice, daar ben ik ook ooit aan begonnen, maar helaas nog nooit afgemaakt. Ga ik oppakken! :)
Echt een aanrader kan ik inmiddels zeggen.
Zoals ik al zei, de start is een beetje stroef misschien maar prima te doen.
Verleiding is wel eens om toch wat punten in Strength en Skill te investeren, maar ik heb het zelf uiteindelijk niet gedaan (10 en 10)

99 arcane met hunter tools is echt devastating. Defiled watchdog wist niet wat hij meemaakte haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
Zelf net aangekomen bij die kerel met z'n machine gun op het dak, wat een sterke dude zeg. Krijg hem met geen mogelijkheid kapot want hij staggert mij ontzettend.

Weet nu even niet waar ik nu heen moet. Iemand tips? Heb alleen nog Chalice Beast en Gascoigne neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
EdwardK123 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:27:
Zelf net aangekomen bij die kerel met z'n machine gun op het dak, wat een sterke dude zeg. Krijg hem met geen mogelijkheid kapot want hij staggert mij ontzettend.

Weet nu even niet waar ik nu heen moet. Iemand tips? Heb alleen nog Chalice Beast en Gascoigne neer.
Qua bosses neer klopt het dat je alleen Cleric Beast en Gascoigne neer hebt, dus je gaat de goede kant op. Verder als tip voor de machine gun hunter op de toren:

spoiler:
Je kunt hem als je snel bent rushen en van de toren afgooien, of met je pistool er vanaf schieten. Als je dan het gebied opnieuw load dan kun je zijn loot pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
EdwardK123 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:27:

Weet nu even niet waar ik nu heen moet. Iemand tips? Heb alleen nog Chalice Cleric Beast en Gascoigne neer.
Je kan Djura (want zo heet hij) nu gewoon negeren. Die kan je later als je wat sterker bent alsnog verslaan, óf zelfs vriendjes mee worden. Je moet sowieso gewoon verder Old Yharnam verkennen om uiteindelijk de boss daar te verslaan. Daarna kun je een nieuw gebied gaan ontdekken. Twee nieuwe gebieden zelfs eigenlijk, maar dat merk je vanzelf wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door bassGunner op 19-01-2018 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
bassGunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Je kan Djura (want zo heet hij) nu gewoon negeren. Die kan je later als je wat sterker bent alsnog verslaan, óf zelfs vriendjes mee worden. Je moet sowieso gewoon verder Old Yharnam verkennen om uiteindelijk de boss daar te verslaan. Daarna kun je een nieuw gebied gaan ontdekken. Twee nieuwe gebieden zelfs eigenlijk, maar dat merk je vanzelf wel :)
Ah top! Maar de richting van Djura is nu de enige richting die ik op kan (de Hunter NPC ook verslagen), gewoon die kant verder opgaan dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
EdwardK123 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Ah top! Maar de richting van Djura is nu de enige richting die ik op kan (de Hunter NPC ook verslagen), gewoon die kant verder opgaan dus?
Yes, je kan gewoon verder lopen voorbij Djura, je ziet het vanzelf wel :)
wel even bij die andere Hunter de Charred Hunter Set oppikken, is een mooi armorsetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Zo, Blood Starved Beast is down! Wat een *** baas zeg :D. Bijna door al mn insight heen omdat ik elke keer Alfred moest summonen. Moet ik nu door de grote gate vlakbij die weerwolven patrol?

Djura is overigens nog steeds vijandig, ook al kwam ik van de lamp van Church of the Good Chalice. Moet ik nog iets anders doen, of had ik uberhaupt niet gespot mogen worden door hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
EdwardK123 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:02:
Zo, Blood Starved Beast is down! Wat een *** baas zeg :D. Bijna door al mn insight heen omdat ik elke keer Alfred moest summonen. Moet ik nu door de grote gate vlakbij die weerwolven patrol?

Djura is overigens nog steeds vijandig, ook al kwam ik van de lamp van Church of the Good Chalice. Moet ik nog iets anders doen, of had ik uberhaupt niet gespot mogen worden door hem?
Ik zou zeggen:

Doe de chalice die de BSB dropped. Daar krijg je goede BE's en gear van
Ga daarna rustig verder verkennen als je het precies wil weten:

spoiler:
Koop de emblem en unlock Cathedral ward. Als je dat al hebt gedaan, ga de forest in

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

corset schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Ik zou zeggen:

Doe de chalice die de BSB dropped. Daar krijg je goede BE's en gear van
Ga daarna rustig verder verkennen als je het precies wil weten:

spoiler:
Koop de emblem en unlock Cathedral ward. Als je dat al hebt gedaan, ga de forest in
Als je BSB hebt verslagen hoef je die emblem niet te kopen, er gaat dan een deur open in Oedon Chapel waardoor je verder kan in Cathedral Ward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
SD5k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Als je BSB hebt verslagen hoef je die emblem niet te kopen, er gaat dan een deur open in Oedon Chapel waardoor je verder kan in Cathedral Ward.
Goed punt, helemaal vergeten :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
EdwardK123 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:02:

Congrats :)

Djura wordt pas "vriendelijk" als je door die "grote gate" waar je het over had heen gaat, nadat je weer een andere boss hebt verslagen. Dan moet je zorgen dat je geen beesten mept, en dan wordt Djura vriendelijk :)

Als je spoilers niet erg vindt en meer details wilt moet je het maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
SD5k schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Ohja, ik zocht Gerhman op en er stond 'Ascend to Oedon Chapel' inderdaad.

Eerst die Chalice dungeon maar eens doorploegen. Oh wacht, Blood Vials op... farming :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
bassGunner schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Congrats :)

Djura wordt pas "vriendelijk" als je door die "grote gate" waar je het over had heen gaat, nadat je weer een andere boss hebt verslagen. Dan moet je zorgen dat je geen beesten mept, en dan wordt Djura vriendelijk :)

Als je spoilers niet erg vindt en meer details wilt moet je het maar zeggen ;)
Awesome hulp, thanks! Ik ga nog even verder ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CSB

CSB

Zo! Platinum in de pocket. Jammer dat er niet meer DLC is/komt. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

SD5k schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:06:
Ik raakte DS3 een beetje zat na maandenlang te invaden met inmiddels 7 verschillende builds, dus ben maar weer in BB gedoken.

De 2 builds die ik al heb zijn een Quality build en een Skill/Bloodtinge build, vond het wel tijd voor een Strength/Arcane build, of het echt optimaal is weet ik niet maar ik mik op het volgende bij BL120:

END: 27
SKL: 12
ARC: 25

Ben nu BL54 bij Forbidden Woods (en Nightmare Frontier) met de volgende wapens:
- Whirligig Saw +7
- Kirkhammer +7
- Logarius' Wheel +6
- later voeg ik hier nog de Holy Moonlight Sword aan toe

Ik weet dat mijn build niet optimaal is voor de laatste 2 wapens maar ik wil deze build meer physical based houden, vind zelf de Hunter Tools niet heel interessant.
Uiteindelijk is het toch een iets andere build geworden:
END: 25
SKL: 25
ARC: 15

Met de volgende wapens op +10:
- Whirligig Saw
- Kirkhammer
- Beast Claw
- Stake Driver
- Amygdalan Arm
- Beast Cutter

En inmiddels weer een nieuw character begonnen, een NG run met de Burial Blade. Dat kan nu namelijk met behulp van aangepaste chalice dungeons, zo kan je vlak na BSB al over een Uncanny Burial Blade beschikken. :)

http://www.bloodborne-wik...ing-chalice-dungeons.html

Op deze manier kun je ook toegang krijgen tot geschrapte content: enkele bazen, enemies, test dungeons en zelfs iets wat lijkt op een vroege versie van een boss rush mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Uiteindelijk is het toch een iets andere build geworden:
END: 25
SKL: 25
ARC: 15

Met de volgende wapens op +10:
- Whirligig Saw
- Kirkhammer
- Beast Claw
- Stake Driver
- Amygdalan Arm
- Beast Cutter

En inmiddels weer een nieuw character begonnen, een NG run met de Burial Blade. Dat kan nu namelijk met behulp van aangepaste chalice dungeons, zo kan je vlak na BSB al over een Uncanny Burial Blade beschikken. :)

http://www.bloodborne-wik...ing-chalice-dungeons.html

Op deze manier kun je ook toegang krijgen tot geschrapte content: enkele bazen, enemies, test dungeons en zelfs iets wat lijkt op een vroege versie van een boss rush mode.
Cool! heb je je save dan even op usb stick gezet, aangepast en terug gezet ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redmaner
Scrisissszzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Cool! heb je je save dan even op usb stick gezet, aangepast en terug gezet ofzo?
Ik kwam laatst op Youtube best veel filmpjes tegen met cut content van Bloodborne.

Als je een echte lore hunter bent, onze vriend VaatiVidya heeft (ook) een video gemaakt.
In zijn video omschrijving staat een heel overzicht naar andere bronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren meegekeken met iemand die net begonnen is met Bloodborne.
Het eerste wat me opviel: wat zijn de laadtijden op de Pro gigantisch verbeterd :D
Mooi dat het ook gelijk gaat kriebelen om zelf weer een run te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:36:
Gisteren meegekeken met iemand die net begonnen is met Bloodborne.
Het eerste wat me opviel: wat zijn de laadtijden op de Pro gigantisch verbeterd :D
Mooi dat het ook gelijk gaat kriebelen om zelf weer een run te gaan doen.
Klopt inderdaad, de laadtijden zijn erg relaxed op de Pro. Ik adviseer wel om Boost mode dan uit te zetten. Enige voordeel is dat op sommige plekken waar je framedrops had, niet meer gebeuren. Nadeel is dat zodra je invade wordt, of coop gaat doen, en die persoon speelt zonder boost mode, je dikke lag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Scrisissszzz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Klopt inderdaad, de laadtijden zijn erg relaxed op de Pro. Ik adviseer wel om Boost mode dan uit te zetten. Enige voordeel is dat op sommige plekken waar je framedrops had, niet meer gebeuren. Nadeel is dat zodra je invade wordt, of coop gaat doen, en die persoon speelt zonder boost mode, je dikke lag krijgt.
Ik wordt zelf eerlijk gezegd niet heel vrolijk van de laadtijden, al zijn ze niet zo erg als bij andere spellen. (of op de Wii U...) Maar ik heb dan wel 7 jaar op de PC gespeeld met SSD, pas sinds een paar maanden de PS4.

Hoezo eigenlijk de boost mode uit? Eerste wat ik deed toen ik de PS4 kocht was deze optie juist aanzetten en tot nu toe geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukidaruma schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Ik wordt zelf eerlijk gezegd niet heel vrolijk van de laadtijden, al zijn ze niet zo erg als bij andere spellen. (of op de Wii U...) Maar ik heb dan wel 7 jaar op de PC gespeeld met SSD, pas sinds een paar maanden de PS4.

Hoezo eigenlijk de boost mode uit? Eerste wat ik deed toen ik de PS4 kocht was deze optie juist aanzetten en tot nu toe geen problemen mee gehad.
Dat legt hij toch uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Wow, geen idee hoe ik daar overheen heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Scrisissszzz schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Nee, ik niet, maar degene die de dungeons heeft aangemaakt en geshared wel (Zullie The Witch). In feite heeft hij depth 5 dungeons aangepast naar depth 1 en deze vervolgens ingame geshared. De vijanden en bazen zijn nog wel zo sterk als in depth 5 dus deze dungeons zijn vooral geschikt om vroeg aan bepaalde wapens en runes te komen. Voor goede gems moet ik alsnog alle dungeons door, maar dat vind ik ook geen straf. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45
Met nog een aantal dagen te gaan voor de Plus games online staan, zal ik dit topic eens even doorspitten voor ik mijn eerste treden zet in Yharnam. :+

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Fear the Old Blood Lawrence...
:p

Wel leuk, wat nieuwe aanwas om 'te helpen'. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
https://www.reddit.com/r/...appening_again_it_begins/

Info over het jaarlijkse Return to Yarnham community event. Begint zaterdag a.s. Het valt dit jaar erg mooi samen met de gratis PS-plus release van Bloodborne, waardoor er waarschijnlijk een enorme influx van nieuwe spelers is om coop mee te doen (of te invaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:52:

Info over het jaarlijkse Return to Yarnham community event. Begint zaterdag a.s. Het valt dit jaar erg mooi samen met de gratis PS-plus release van Bloodborne, waardoor er waarschijnlijk een enorme influx van nieuwe spelers is om coop mee te doen (of te invaden).
Ik las het op reddit idd. Ik ga vrijdag/zaterdag een nieuw char beginnen en rinkelen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:52:

Nog nooit van gehoord, maar is het nu de bedoeling dat je zaterdag pas met die nieuwe char begint?

Een de game doorspelen? Als in uitspelen en dan NG+ beginnen ofzo?

Wat is precies de achterliggende gedachte? Dit alles kun je toch ook nu gewoon doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:08:
[...]

Nog nooit van gehoord, maar is het nu de bedoeling dat je zaterdag pas met die nieuwe char begint?

Een de game doorspelen? Als in uitspelen en dan NG+ beginnen ofzo?

Wat is precies de achterliggende gedachte? Dit alles kun je toch ook nu gewoon doen?
Als iedereen tegelijk met een nieuwe playthrough begint is de co-op/invasion activiteit overal wat hoger. Dit wordt met alle Souls games gedaan, onlangs ook met de eerste (Demon's Souls) gebeurt omdat de servers down gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:55:
[...]

Als iedereen tegelijk met een nieuwe playthrough begint is de co-op/invasion activiteit overal wat hoger. Dit wordt met alle Souls games gedaan, onlangs ook met de eerste (Demon's Souls) gebeurt omdat de servers down gingen.
Ah thanks. Ja ik heb nog nooit co-op gespeeld, vandaar. Zijn er nog logische plekken om je bel te rinkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:37:
[...]

Ah thanks. Ja ik heb nog nooit co-op gespeeld, vandaar. Zijn er nog logische plekken om je bel te rinkelen?
De komende weken bij ongeveer elke baas denk ik wel, vooral die waar je zelf moeite mee had. Gascoine, Shadows, Rom, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
3 uurtjes verder maar wederom weinig opgeschoten. Ik probeer ze niet allemaal tegelijk te triggeren, maar op een gegeven moment is het gewoon te druk. Die vage injectie waarvan ik dacht dat ik health erbij krijgt, zorgt dat ik 70% van mijn health juist verlies? Ook geprobeerd om gewoon voorbij het kampvuur te rennen, maar toen had ik een wolf in mn enkels :p

Jullie willen niet weten hoe graag ik dit spel wil begrijpen, maar het kwartje valt gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bassGunner
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:54:
3 uurtjes verder maar wederom weinig opgeschoten. Ik probeer ze niet allemaal tegelijk te triggeren, maar op een gegeven moment is het gewoon te druk. Die vage injectie waarvan ik dacht dat ik health erbij krijgt, zorgt dat ik 70% van mijn health juist verlies? Ook geprobeerd om gewoon voorbij het kampvuur te rennen, maar toen had ik een wolf in mn enkels :p

Jullie willen niet weten hoe graag ik dit spel wil begrijpen, maar het kwartje valt gewoon niet.
Driehoek = blood vial (healing)
D-pad omhoog = 5 bullets (kost health)

Het helpt al als je zelf de controls en de basale gameplay mechanics even op zoekt...
Verder, tja... blijven oefenen. Je kan dus of gewoon langs de enemies rennen, ze houden vrij snel op met volgen. Of ze een voor een lokken en afmaken. Kijk goed naar hun aanvalspatronen en reageer daarop. Parry of dodge.

En het belangrijkste is om steeds in elk nieuw gebied zo snel mogelijk de shortcuts te openen zodat je niet steeds het hele gebied weer moet doorkruisen. Zo kan je in Yharnam best snel een shortcut openen waardoor je de bonfire kan vermijden.

Ik vond het zelf wel fijn om altijd ten minste 1x een gebied helemaal te clearen van enemies, dan krijg je lekker veel echos en kan je op je gemak loot verzamelen en een gebied leren. Kennis van het terrein en plaatsing van enemies is toch wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Laatst online: 20-09 15:59

Haha gewoon volhouden. Zo begon ik ook. En ook met jouw positieve drive: het persé willen 'begrijpen' en uiteindelijk masteren. Je bent nog zo'n tien uur spelen verwijderd van het punt, waarop bij mij het kwartje pas echt viel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Inmiddels heb ik de eerste uren er ook op zitten en ik moet zeggen dat het mij best meevalt. Ik heb het gebied al goed kunnen verkennen en uiteraard de sluipwegen geopend. Ik was alleen op zoek naar de outfit in het riool, maar heb deze nog niet kunnen vinden. Met 7800+ Blood Echoes wou ik niet te veel riskeren :P en ben uiteindelijk gegaan voor de Madman's Knowledge, zodat ik eindelijk kan levelen.

Tot nu toe heb ik alleen moeite met de grotere vijanden. Later op de dag zal ik me maar eens opmaken voor de eerste eindbaas. :+

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21

Een keer of 1000 dood gaan hoort er nu eenmaal bij met dit spel :+
Probeer de parry, dodgen en veel moves onder de knie te krijgen, dan kom je er wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha het helpt natuurlijk als je ook even de briefjes op de grond in de Hunters Dream en IIosefka's Clinic leest. Dat had je geweten dat healen driehoekje is. De knop die je nu gebruikt, geeft je 5 extra quicksilver bullets ten koste van een deel van je HP.

Als je voorbij het kampvuur bent en je bent op de plein met de fontein met die brick troll die op de deur beukt (lichte spoiler m.b.t. shortcut):

spoiler:
Ergens links staan een aantal doodskisten. Als je die kapot slaat, kan je een pad volgen dat je tot een nieuwe shortcut leidt.

Ik zal kijken of ik vanavond eens met een low level character Central Yharnam tot de boss kan doen en het opnemen. Voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Gisteren ook de eerste uurtjes er in gegooid; man man man wat een spel :')
Op het eind nog maar even wat echoes gefarmed om wat sterker te worden en wat meer vials te hebben voordat ik de eerste baas op z'n mieter ga geven. 4 waren duidelijk niet genoeg voor mij gheheh

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beschuitfluiter schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:58:
Gisteren ook de eerste uurtjes er in gegooid; man man man wat een spel :')
Op het eind nog maar even wat echoes gefarmed om wat sterker te worden en wat meer vials te hebben voordat ik de eerste baas op z'n mieter ga geven. 4 waren duidelijk niet genoeg voor mij gheheh
Je kan het je jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Lukt het niet, level wat door.

Een handig item is overigens de bold hunters mark. Hiermee keer je terug naar de lamp zonder verlies van echoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3 uurtjes verder maar wederom weinig opgeschoten. Ik probeer ze niet allemaal tegelijk te triggeren, maar op een gegeven moment is het gewoon te druk.

Dé tip voor die area is het gebruiken van pebbles.
Blijf op gepaste afstand, lock één vijand met R3 en gooi een pebble tegen hem aan waardoor ie naar je toe komt. Doe een aantal stappen naar achteren zodat de rest van de groep niet getriggerd wordt en maak het poppetje af. Zo kun je elk poppetje bij het kampvuur stuk voor stuk of in groepjes van twee afmaken.
In Bloodborne wil je koste wat kost vermijden dat je tegen teveel lui tegelijk moet vechten.

Ik ging altijd vanaf de lamp de ladder (achter je) naar beneden en vanaf daar de straat in.
Zo voorkom je dat de lui aan het begin van de straat je van achteren verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dvdkiwi Ga je zaterdag ook een nieuwe char doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was het niet van plan, maar dat zien we zaterdag wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:15:
Ik was het niet van plan, maar dat zien we zaterdag wel ;)
Ah doe nou ff joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga voor het meest lelijke char wat ik ooit heb gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:24:
Ik ga voor het meest lelijke char wat ik ooit heb gemaakt ;)
Haha das ook een idee.

Ik twijfel alleen een beetje aan de build. Ik neig naar SKL met de threaded cane, maar dat is an sich niet een heel boeiend wapen. Wat is het volgende SKL wapen dat je krijgt? Blades of Mercy? Die krijg je na de Eileen quest zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
bram1984 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:29:
[...]

Haha das ook een idee.

Ik twijfel alleen een beetje aan de build. Ik neig naar SKL met de threaded cane, maar dat is an sich niet een heel boeiend wapen. Wat is het volgende SKL wapen dat je krijgt? Blades of Mercy? Die krijg je na de Eileen quest zeker?
Blade of mercy kan je ook krijgen door Eileen meteen te doden en daarna echo's te farmen. Had ik ook gedaan, maar ik vind het geen fijne wapens om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Blade of mercy kan je ook krijgen door Eileen meteen te doden en daarna echo's te farmen. Had ik ook gedaan, maar ik vind het geen fijne wapens om eerlijk te zijn.
Beetje weinig reach. Ja, of we pakken weer eens ouderwets de axe erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
20 Blood Dregs later... PS Plus FTW! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:29:
[...]

Haha das ook een idee.

Niet helemaal aan het begin, maar als je na Amelia de DLC in duikt en even stuk rent, kun je de Beasthunter Saif regelen. Ik vind het best een leuk wapen als ik eerlijk ben. Zeker met de dash die je met R1 doet in transformed mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Niet helemaal aan het begin, maar als je na Amelia de DLC in duikt en even stuk rent, kun je de Beasthunter Saif regelen. Ik vind het best een leuk wapen als ik eerlijk ben. Zeker met de dash die je met R1 doet in transformed mode.
Goeie, maar als ik dan toch de DLC in moet, ga ik denk ik voor een STR/SKL build met de Whirligig. Dat ding blijft gewoon badass. Jammer dat de Rakuyo zo ver in de DLC zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Goeie, maar als ik dan toch de DLC in moet, ga ik denk ik voor een STR/SKL build met de Whirligig. Dat ding blijft gewoon badass. Jammer dat de Rakuyo zo ver in de DLC zit.
ja idd..

Ik heb een STR/SKL build met als main wapens de Whirligig en de Saif, ideale combo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Nou, Cleric Beast en Father Gascoigne in één keer verslagen. :D Laatstgenoemde was lastig, maar door
spoiler:
parry te gebruiken, een beetje cheesen met de grafstenen en in zijn laatste transformatie de muziekdoos
te gebruiken is het best te doen.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:27:
Nou, Cleric Beast en Father Gascoigne in één keer verslagen. :D Laatstgenoemde was lastig, maar door
spoiler:
parry te gebruiken, een beetje cheesen met de grafstenen en in zijn laatste transformatie de muziekdoos
Is dit je eerste keer dat je Bloodborne speelt? Iets zegt me dat je niet blind de game doorloopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 01:27:
spoiler:
Altijd handig, zo'n guide. :+

Edit: Gisteren trouwens co-op geprobeerd vlakbij Gascoigne en vlakbij Cleric, maar geen succes. Kan het liggen aan het feit dat ik een oude build op level 61 gebruikte?

Invaden lukte me wel bij Cleric, maar die pussy rende meteen naar de boss fight toe waardoor ik er weer uit werd geknikkerd.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 08-03-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
@Scrisissszzz @bram1984 Ja, het is zo een spoiler free Platinum guide. :+ Al verbaas ik me nog steeds hoe relatief makkelijk ik mee kan. Met een 'Nioh' had ik meer moeite.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:40:
@Scrisissszzz @bram1984 Ja, het is zo een spoiler free Platinum guide. :+ Al verbaas ik me nog steeds hoe relatief makkelijk ik mee kan. Met een 'Nioh' had ik meer moeite.
Vind je het niet veel leuker om alles eerst zelf te ontdekken?
Pagina: 1 ... 58 ... 66 Laatste