delaitinho schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:38:
[...]
Sorry maar jouw beredenering vind ik niet helemaal passend. Ik speel al COD sinds de allereerste, game sinds mijn 6de en in die 24 jaar heb ik genoeg games moeten 'leren spelen'. De exo ability maakt het echt niet moeilijk, alleen maar minder 'leuk'. Iedere debiel kan een beetje oefenen met een michael jackson move naar voor of achter, links of rechts. Uiteraard zal een bepaalde groep gamers hier meer moeite mee hebben, dezelfde groep die met alle spelletjes een lage leercurve hebben.
Het is meer de maps (nieuwe maps wel oke), wapens zijn saai, scorestreaks idem dito.
Ik weet het niet. Het is wat don ook zegt; blops 2 speelde het allerfijnst. Gewoon feeling.. sfeer, guns, maps... vloeiendheid.. etc.
Het probleem is dat ik hier alleen maar slecht onderbouwde kritieken op het spel zie en ik wilde daar wat tegengas op geven. Als ik hier ervaringen van mensen lees die het spel na een uurtje al opzij leggen, zijn dat niet representatieve ervaringen. Ook ervaringen dat niemand een potje kan vinden, heb ik niet. Op de PS4 heb ik totaal geen moeite om een pot te vinden.
Gelukkig ga jij wel inhoudelijk in op het waarom, dus bedankt daarvoor. Wat ik wel grappig vind aan je reactie is dat je het spel niet leuk vind door het gevoel van het spel en niet door het exo-systeem. Grappig in de zin van "het exo-systeem is het probleem", wat ik heel vaak hoor over AW. En daar ging mijn post over..
Verder kan ik je kritieken op het spel begrijpen. AW is ook wat dat betreft zeker niet de beste CoD. Ik vind zelf de nieuwe maps niet echt bijzonder, terwijl ik Retreat, Detroit, Recovery en Comeback wel erg toffe maps vind. Scorestreaks vind ik ook niet heel bijzonder. Iedereen loopt met SystemHack, helicopter en gunship. Ook de perks zijn niet erg bijzonder. Altijd Low Profile en Blast suppressor (in pubs). Verder Toughness of Hard wired erbij. Blind eye eigenlijk ook een must. Dat is helaas wel erg saai.
Maar de wapens vind ik zeker niet saai. Ok, ik gebruik tegenwoordig ook vaak een Obsidian Steed en een Speakeasy, maar heb m'n AR's en subs dan ook op Royalty. Maar de AK12 R.I.P. en ARX-160 Steel Bite gebruik ik ook vaak. Ook de weg naar Royalty was heel gevariëerd.
Ik heb iig heel veel plezier aan het spel en blijf dat ook hebben, ook al ben ik niet super goed (k/d 1,13 SPM 430). Ik ben nu iig bijna 20e prestige en er moet nog 1 DLC komen. Ok, ik speel tegenwoordig ook wat minder, maar toch zeker wel een uurtje per week.
Wat Blops 2 betreft; voor Ghosts stond iedereen Blops 2 uit te kotsen door o.a. de slechte hit detection en de ontzettende lag. Het was de eerste CoD waarin je beter een slechte connectie kon hebben. Dat schijnen erg veel mensen te vergeten...
In het begin vond ik Blops 2 echt super frustrerend. Uiteindelijk wel max-prestige gehaald, maar zo super vond ik het spel nou ook weer niet.
Ik zie natuurlijk uit naar Blops 3, zoals elke CoD fan. Ben natuurlijk wel toe aan iets nieuws, maar om CoD AW af te schilderen als troep is onzin.