• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heren,

Binnenkort gaan we verhuizen en zoals het een echte vent betaamt denk ik nu natuurlijk alvast over hoe mijn tv/audio/multimedia setup mag worden in de nieuwe woonkamer.

Ik weet nog niet hoe het er qua ruimte en tv meubel uit gaat zien. Misschien wil ik wel helemaal geen tv meubel meer maar alles weg gewerkt.
Dat neemt dus met zich mee dat ik mogelijk geen plek meer heb/wil voor een HTPC kast.
Daarom nu kijkende naar klein formaat Android alternatieven.

Hierbij kom ik dan op de minix x8-h plus.
Lijkt mij nu één van de krachtigste op de markt (in zijn formaat/klasse) en een beetje future proof kijkende naar hevc en 4k ondersteuning. (Toch?)

Ik gebruik altijd Kodi. Voor muziek flacs en spotify.
Ikzelf kijk hoog kwaliteits gedownloade films vanaf mijn synology nas.
Mijn vriendin gebruikt dagelijks de Genesis
Plugin voor alle series.

Nu rijst mijn grote vraag:
Hoe is de (beeld) kwaliteit en snelheid tov een gemiddelde win8 htpc?

Dus pak bijv mijn eigen setup:
- Antec fusion micro 350 behuizing
- Asrock FM2A75 Pro4-M mobo
- AMD A4-5300 apu
- Nvidia GT640 4gb low profile graka
- Geil 8gb (2x 4gb) DDR3-1333
- Samsung 128gb SSD 840 evo
- Kijkende op een 2013 55" fullhd Philips en Onkyo av receiver.

De rede voor een losse gt640 ligt hem in het feit dat deze volgens mij beter is dan de interne ATI hd7480d apu. Of ik dat 'beter' nodig heb voor htpc doeleinden weet ik eigenlijk niet???

Wat zou nu het kwaliteits en snelheidsverschil wezen tussen zo'n Minix en mijn HTPC?
Ga ik er op vooruit? Achteruit?
Voordelen? Nadelen?

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik heb zelf geen HTPC, dus daar kan ik specifiek niet veel over zeggen.

Tot vorige maand gebruikte ik altijd mijn game pc om beeld weer te geven op m'n tv, en sinds dit weekend een minix-h plus. Ik moet zeggen dat (na het updaten wat best wel wat uitzoek werk is) ik eigenlijk geen verschil zie in beeldkwaliteit.

Het kastje werkt perfect op dit moment. Dus als ik weinig verschil zie in vergelijking met m'n game pc dan zou het met een een htpc geen tot zeer weinig verschil moeten zien lijkt me.

Het loopt vloeiend en speelt zonder problemen 1080p af.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:02

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!