Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:08

Steef

GoT's Most Eaten

Hoera!
UPDATENIEUWS - BÈTA STEAM-CLIENT
Laatste update 23 oktober
[-] 23 oktober - Steam Client Beta Update - Oct 22nd
Windows
Improved compatibility of the Steam overlay with other third-party overlay software

Linux
Fixed crashes when running 64-bit games on CPUs that do not have AVX support

Big Picture
Reorganized the Settings section and fixed several issues with individual pages
Web browser shows hand cursor when hovering over web link

In-Home Streaming
Fixed low capture resolution when running games on a high-DPI monitor

Controller
Added support for custom controller configurations for Desktop mode
Added options to configure the suggestion modes of the dualtouch keyboard
Added Legacy configuration option for games with In Game Actions, allowing users to access advanced settings.
De chat interface is ook fijn met die 2 touchpads:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yqQKifA.png

[ Voor 5% gewijzigd door Steef op 24-10-2015 12:16 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 13:43

voz

De echte kenner

Ik heb intussen een aantal spellen gespeeld via de steam link met de steam controller. Met alle spellen is de respons van de knoppen bijna instant en speelt erg prettig. De respons van de touchpad is echter vrij traag waardoor de touchpad voor mij niet bruikbaar is. Bijvoorbeeld bij The Witcher 3 kan ik prima lopen, springen, vechten met de knoppen, maar met de touchpad rondkijken is geen pretje. Is dit herkenbaar voor anderen?

Systeemspecs
PV Installatie

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Die van mij staat sinds vandaag op Shipping Soon. :o

Heeft iemand enig idee hoe lang het vanaf dan ongeveer duurt voordat je de controller in huis hebt?

[ Voor 51% gewijzigd door Blaim op 29-10-2015 13:35 ]

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:25
Blaim schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:34:
Die van mij staat sinds vandaag op Shipping Soon. :o

Heeft iemand enig idee hoe lang het vanaf dan ongeveer duurt voordat je de controller in huis hebt?
Praktish gezien zou je hem de volgende dag in huis hebben (worden vanuit Tilburg verstuurd). Maar het is zo dat ze pas op de leverdatum zelf uitgeleverd gaan worden. En dat shipping soon is is een wassen neus voor NL, als dat distributiecentrum hier staat.. . :+

Verwachte leveringsdatum: 2 december - 9 december

* De verwachte leveringsdatum geldt voor nieuwe voorverkopen op Steam. Als je een bestaande vooruitbestelling hebt van vóór 19 oktober, ontvang je je Steam Controller op 10 november.

Lijkt me duidelijk, even kijken wanneer je hem dus hebt besteld :)

[ Voor 48% gewijzigd door MusicAddict op 29-10-2015 14:28 ]

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

MusicAddict schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:19:
[...]

Praktish gezien zou je hem de volgende dag in huis hebben (worden vanuit Tilburg verstuurd). Maar het is zo dat ze pas op de leverdatum zelf uitgeleverd gaan worden. En dat shipping soon is is een wassen neus voor NL, als dat distributiecentrum hier staat.. . :+

Verwachte leveringsdatum: 2 december - 9 december

* De verwachte leveringsdatum geldt voor nieuwe voorverkopen op Steam. Als je een bestaande vooruitbestelling hebt van vóór 19 oktober, ontvang je je Steam Controller op 10 november.

Lijkt me duidelijk, even kijken wanneer je hem dus hebt besteld :)
Haha, ik woon in Tilburg. Ga hem liever dan even zelf ophalen :D

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Mijn pre-order is van eind juli dus dan heb ik 'm precies op Fallout 4 launch, nice.

• MusicAddict
Blaim schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:59:
[...]

Haha, ik woon in Tilburg. Ga hem liever dan even zelf ophalen :D

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Mijn pre-order is van eind juli dus dan heb ik 'm precies op Fallout 4 launch, nice.
Kan je in principe van uit gaan. Ik had hem (toevallig) voor mijn verjaardag besteld, kreeg hem ook op die dag binnen. Maar deze batch is de echte 'release' dus wie weet wanneer DHL met je pakketje aan komt zetten. Als het goed is komt elke bestelling uit de EU vanuit Tilburg.. Hopelijk hebben ze het niet te druk :+

Valve zal nog een aantal patches doorvoeren en dan kan de rest van de meute ook aan de slag op 10 november. :)

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kreeg net een mail dat mijn 2 steamcontrollers + Steamlink vandaag worden verstuurd. Net op tijd voor Fallout 4.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 20:09

C0nscious

Mysteryman.

Hij's binnen! Voelt goed in de handen. Vanavond even uitproberen in Cities: Skylines en goed profiel erop zetten. Valt me wel op dat bij mijn exemplaar de opstaande rand voor de rechterpad aan de linkerkant hoger is.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• kid1988
  • Laatst online: 13-11 14:03
Wellicht een vraag die al eerder voorbij is gekomen, maar is de controller ook te gebruiken voor niet-steam games? (zoals Origin games of oudere retail games).

En hoe zit het met binding presets? Ik gebruik nu een XBOX360 controller, en zit te tijfelen tussen een XBOX ONE controller of een Steam Controller.

Voordeel van de xbox controllers is dat ik niet voor iedere game eerst een controller hoef op te zetten (aangezien je aan het begin van het spel nog niet weet welke controls waar handig zijn, en naarmate je langer speelt je went aan een "ongunstige" binding setup).

Nu zie ik dat je wel presets van andere gebruikers kunt gebruiken. Maar dingen als motion controls zullen niet in iedere preset zitten. (en kun je deze presets ook krijgen voor niet-steam games?)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:20
Bij mij ook binnen. Is het nog steeds zo dat het handig is de beta van steam te draaien?

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

kid1988 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:36:
Wellicht een vraag die al eerder voorbij is gekomen, maar is de controller ook te gebruiken voor niet-steam games? (zoals Origin games of oudere retail games).
Nee. zonder steam niet. Je kan de games wel als non-steam game toevoegen en dan werkt het wel.
En hoe zit het met binding presets? Ik gebruik nu een XBOX360 controller, en zit te tijfelen tussen een XBOX ONE controller of een Steam Controller.

Voordeel van de xbox controllers is dat ik niet voor iedere game eerst een controller hoef op te zetten (aangezien je aan het begin van het spel nog niet weet welke controls waar handig zijn, en naarmate je langer speelt je went aan een "ongunstige" binding setup).

Nu zie ik dat je wel presets van andere gebruikers kunt gebruiken. Maar dingen als motion controls zullen niet in iedere preset zitten. (en kun je deze presets ook krijgen voor niet-steam games?)
Er zijn een aantal soorten presets te vinden, default, developer en custom/user made. Bij de custom presets zie je hoeveel mensen hem gebruiken (meest gebruikte staat bovenaan in de lijst) en die kan je vervolgens ook nog zelf aanpassen indien er een optie niet fijn ingesteld staat. Ook kan je daar motion controls etc aanpassen/toevoegen.
Presets voor non steam games kan volgens mij niet.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

Heb hem nu een goede 2 weken maar nog niet veel mij kunnen spelen. Hij bevalt mij echter wel. Vandaag bijvoorbeeld Insurgency gespeeld en aim adhv touchpad + gyro werkt toch wel vrij goed hiervoor vind ik. Ook Team Fortress 2 vind ik nog aangenaam te spelen met de controller.

De precieze is echt érg goed voor een gamepad, je zou het spelen van Insurgency je niet kunnen voorstellen met bv. een X360 controller

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Wat een aanfluiting is deze controller. Ik helemaal happy dat ie binnen is gekomen. Ik naar de computer rennen, snel die dongle in de pc, Steam aan en: er gebeurt niks! Blijkt dat ik Big Picture Mode moet runnen om de controller normaal te kunnen gebruiken.

Ik wil geen Big Picture Mode gebruiken en ik wil mijn uPlay en Origin games niet via Steam runnen. Dus ik heb echt letterlijk niets aan deze controller. Zit er nu aan te denken om hem direct weer te retourneren. Wat een teleurtstelling. Ik ben zo benieuwd naar die touch pads. Maar ik ga echt geen big picture mode runnen omdat het moet van een controller.

Echt raar dat niemand bij Valve zoiets had van: laten we iig ervoor zorgen dat de controller minimaal werkt zoals een gemiddelde pc gamer dat verwacht, en daar bovenop meer functionaliteiten bieden wanneer de gebruiker de controller met Steam gebruikt.
Je hebt zoveel meer aan een Xbox controller voor Windows of een Ps4 controller icm. Inputmapper. Want die werken gewoon gelijk wanneer je ze inplugt.

Ik had echt niet verwacht dat Valve zo'n potje hiervan zou maken. Dit doet me denken aan pc gaming zoals het vroeger was: nodeloos ingewikkeld. Bovendien dacht ik dat Valve zo anti-gesloten systemen was? En nu forceren ze mij om in Big Picture Mode te gaan?! Wat een aanfluiting!!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Verwijderd

Arrahant schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:05:
Wat een aanfluiting is deze controller. Ik helemaal happy dat ie binnen is gekomen. Ik naar de computer rennen, snel die dongle in de pc, Steam aan en: er gebeurt niks! Blijkt dat ik Big Picture Mode moet runnen om de controller normaal te kunnen gebruiken.

Ik wil geen Big Picture Mode gebruiken en ik wil mijn uPlay en Origin games niet via Steam runnen. Dus ik heb echt letterlijk niets aan deze controller. Zit er nu aan te denken om hem direct weer te retourneren. Wat een teleurtstelling. Ik ben zo benieuwd naar die touch pads. Maar ik ga echt geen big picture mode runnen omdat het moet van een controller.

Echt raar dat niemand bij Valve zoiets had van: laten we iig ervoor zorgen dat de controller minimaal werkt zoals een gemiddelde pc gamer dat verwacht, en daar bovenop meer functionaliteiten bieden wanneer de gebruiker de controller met Steam gebruikt.
Je hebt zoveel meer aan een Xbox controller voor Windows of een Ps4 controller icm. Inputmapper. Want die werken gewoon gelijk wanneer je ze inplugt.

Ik had echt niet verwacht dat Valve zo'n potje hiervan zou maken. Dit doet me denken aan pc gaming zoals het vroeger was: nodeloos ingewikkeld. Bovendien dacht ik dat Valve zo anti-gesloten systemen was? En nu forceren ze mij om in Big Picture Mode te gaan?! Wat een aanfluiting!!
Ik heb nog niet echt hierop doorgezocht sinds ik de controller heb, maar misschien vind je het interresant voor het retourneren deze te lezen -> https://steamcommunity.co...ons/0/598198356173246309/

Verder werkt de controller voor mij ook zonder big picture mode? Of bedoel je het mappen van toetsen dat niet werkt anders? Dat heb ik niet geprobeerd. Hopelijk helpt dit een beetje!

• MusicAddict
Arrahant vind het vervelend dat je BPM aan moet hebben staan om de controller te laten werken, en dat je niet zomaar Uplay of Origin games kunt spelen zonder Steam. (logisch!)

Kan Steam verder niets aan doen, je hebt software nodig om al die mogelijkheden mogelijk te maken. Het is juist geen standaard controller die out-of-the-box werkt. Er is geen standaard knoppenschema zoals bij een xbox controller.

Valve had kunnen kiezen voor een losse installer, maar daar moest je toch ook een soort client van maken (met bijbehorende overlay) anders werkt het niet. Imputmapper is toch precies hetzelfde? Een stuk software dat dit mogelijk maakt voor xbox/ps controllers Dat je nu de steam client gebruikt is niet meer dan logisch. Maar groot gelijk dat ze dat niet hebben gedaan, ze hebben een prima client/platform om die integratie mee te doen.

De overlay zorgt er namelijk voor dat elke game werkt met de controller. Een aantal steam games waar de overlay niet in werkt werkt dus ook niet met de Steam Controller (alhoewel je dan wel met de standaard windows layout kunt werken, want die werkt altijd zolang Steam aanstaat, ook op de achtergrond).

Wel kunnen ze de BPM overlay mogelijk maken in de normale client. Alleen de redenering daarachter is dat je sowieso niet makkelijk met een controller de standaard steam client doorkruist, en je dat met Big Picture Mode wel kunt. Daarom zit dat er nog niet in. Wie weet of het nog gaat komen.

Imho een beetje een storm in een glas water; het is een Steam Controller met makkelijk aanpasbare software, en Valve verbied niemand om een andere game als 'non-steam-game' toe te voegen... Dat je vervolgens Steam niet wilt gebruiken voor games met andere clients.. daar kan Valve ook niets aan doen :+

[ Voor 21% gewijzigd door MusicAddict op 24-11-2015 15:10 ]

• Arrahant
Maar waarom kan de Steam controller driver niet een standaard XINPUT / DINPUT signaal emuleren wanneer BPM niet geactiveerd is?

Met een PS4 controller en inputmapper kan ik Steam ook op de reguliere manier gebruiken. Helemaal omdat het zodoende mogelijk is om de mouse pointer met de touch pad op de controller te bedienen wanneer ik in Windows terechtkom.

Al met al is mijn voornaamste punt van kritiek het feit dat ik BPM moet runnen om de controller te kunnen configureren. De andere punten vloeien daar uit voort.

Maar al met al zie ik niet in waarom ik deze BPM aanpak zou moeten prefereren boven een PS4 controller met inputmapper. De functionaliteit die deze aanpak mij biedt is fundamenteel beter in mijn optiek. Ik kan dan makkelijk alle PC games besturen, en daarnaast enigszins de mouse pointer bedienen met de touch pad in Windows tijdens het gamen (en films kijken). Alles met Steam in regular mode.
Ik had gehoopt dat de Steam controller me dat ging bieden, met de voordelen van een overlay. Waarom kunnen alle Steam controller functionaliteiten (zoals het keyboard) niet ook in het reguliere shift + tab menu verwerkt worden?

[ Voor 37% gewijzigd door Arrahant op 24-11-2015 15:43 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:41
Arrahant schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:28:
Maar waarom kan de Steam controller driver niet een standaard XINPUT / DINPUT signaal emuleren wanneer BPM niet geactiveerd is?

Met een PS4 controller en inputmapper kan ik Steam ook op de reguliere manier gebruiken. Helemaal omdat het zodoende mogelijk is om de mouse pointer met de touch pad op de controller te bedienen wanneer ik in Windows terechtkom......
Jij verwacht van een Steam controller dat hij hetzelfde doet als een Xbox 360 controller en dan bestel je hem blijkbaar zonder ook maar iets uit te zoeken en nu is het waarom dit, waarom dat.

De bedoeling van de Steamcontroller is dat hij ook RTS, Citybuilders en Fps games aan kan met heel veel opties om in te stellen. In dat soort spellen kan je zo goed als niks met een standaard controller en Steam probeert dat met deze controller te overbruggen.

Je hebt jezelf als testkonijn aangeboden door hem zo snel te bestellen en daar is niks mis mee, maar om dan zo te gaan klagen dat het niet is wat JIJ er van verwacht? Had dan wat reviews afgewacht of in ieder geval even goed gekeken wat je precies kocht. Als de controller echt slecht was dan zou je een punt hebben, maar nu is het gewoon niet wat je dacht dat het was. Je had dus beter een Xbox 360 controller met een reciever of draad kunnen kopen aangezien dat voordeliger is, bewezen hardware en precies doet wat jij wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door Beakzz op 24-11-2015 15:54 ]

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-11 19:11
7 november besteld, zou hem tussen 2 en 9 december ontvangen. Gister een mailtje gekregen en vandaag in huis. Nog niet veel kunnen proberen, maar moet zeggen dat ik nu al geen spijt heb van mijn aankoop. Het is erg wennen, aangezien ik echt zo goed als alleen keyboard en muis gewent ben, maar de combinatie van de mogelijkheden, touchpads en vorm bevallen me tot nu toe erg goed. Moet wel heel erg wennen, maar games als Rocket league en NFS Hot Pursuit kon ik er heel snel mee uit de voeten. Bij Rocket league was het nog een beetje zoeken naar de instellingen (vond het gebruik van zowel a en b, terwijl je deze vaak tegelijkertijd gebruikt vervelend, dus ben op zoek gegaan naar een betere plek op de controller). Dat deze mogelijkheden er zijn met de controller vind ik echt geweldig als PC gamer. Ook snel even switchen van gamen, naar muis gaat erg soepel.
Komende weekend nog beter bekijken, maar tot nu toe ben ik erg positief. (Minpuntjes zijn er ook, maar wil kijken of dat veranderd als ik er meer aan wen).

Verwijderd

Je kan denk ik het onmogelijk een slecht iets noemen aangezien de recensies op Steam ook 80%+ positief zijn. Je ziet het ook gewoon evolueren.

Ik vond het bijvoorbeeld de eerste week wat lastig om de controller te configureren wanneer je de normale toetsen op het toetsenbord niet vanbuiten weet maar nu kan je echt per functie het spel de knoppen gaan configureren en als je dan nog iets niet vindt kan je nog steeds naar de klassieke modus overschakelen om toch een knop op het toetsenbord te selecteren. Super vooruitgang!

In Team Fortress 2 merkte ik bijvoorbeeld ook dat ze het spel nu hebben aangepast zodat de knoppen in het spel ook worden weergegeven in het menu enz.

• Arrahant
Beakzz schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:53:
[...]

Jij verwacht van een Steam controller dat hij hetzelfde doet als een Xbox 360 controller en dan bestel je hem blijkbaar zonder ook maar iets uit te zoeken en nu is het waarom dit, waarom dat.

De bedoeling van de Steamcontroller is dat hij ook RTS, Citybuilders en Fps games aan kan met heel veel opties om in te stellen. In dat soort spellen kan je zo goed als niks met een standaard controller en Steam probeert dat met deze controller te overbruggen.

Je hebt jezelf als testkonijn aangeboden door hem zo snel te bestellen en daar is niks mis mee, maar om dan zo te gaan klagen dat het niet is wat JIJ er van verwacht? Had dan wat reviews afgewacht of in ieder geval even goed gekeken wat je precies kocht. Als de controller echt slecht was dan zou je een punt hebben, maar nu is het gewoon niet wat je dacht dat het was. Je had dus beter een Xbox 360 controller met een reciever of draad kunnen kopen aangezien dat voordeliger is, bewezen hardware en precies doet wat jij wilt.
Ik had inderdaad de verwachting dat de Steam controller minimaal hetzelfde kon doen als reguliere controllers. Het voelt momenteel meer aan als beta testen, anders had ik hem ook buiten BPM kunnen configureren. Het zou me niks verbazen als de meerderheid van de Steam gebruikers BPM niet of nauwelijks gebruikt.

De definitie van 'slecht' en welke eigenschappen het product slecht maken kun je inderdaad over twisten. Ik vind het in ieder geval een slecht product omdat ik BPM moet gebruiken om de controller te configureren. Dit zou in mijn ogen in reguliere modus en BPM modus moeten kunnen.

Tenslotte voor de duidelijkheid: ik heb een Xbox 360 controller voor Windows en een PS4 controller icm. Inputmapper in mijn bezit en in de praktijk voor PC gaming gebruikt. Het is juist daarom dat ik hier kwam mopperen en de vergelijking kan maken!

• Arrahant
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:02:
Je kan denk ik het onmogelijk een slecht iets noemen aangezien de recensies op Steam ook 80%+ positief zijn. Je ziet het ook gewoon evolueren.

Ik vond het bijvoorbeeld de eerste week wat lastig om de controller te configureren wanneer je de normale toetsen op het toetsenbord niet vanbuiten weet maar nu kan je echt per functie het spel de knoppen gaan configureren en als je dan nog iets niet vindt kan je nog steeds naar de klassieke modus overschakelen om toch een knop op het toetsenbord te selecteren. Super vooruitgang!

In Team Fortress 2 merkte ik bijvoorbeeld ook dat ze het spel nu hebben aangepast zodat de knoppen in het spel ook worden weergegeven in het menu enz.
Tja, dat is afhankelijk van de criteria die je hanteert. Ik vind het een slecht product omdat je de controller alleen in BPM kunt configureren.

Verwijderd

De controller werkt opzich wel buiten BPM om gewoon in Windows te navigeren, kan je dan als je een spel opstart en in-game naar de control settings gaat (met muis en toetsenbord) de controller knoppen niet gebruiken als je de controls configureert? Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar lijkt mij wel goed mogelijk

• Beakzz
Arrahant schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:21:
[...]

Ik had inderdaad de verwachting dat de Steam controller minimaal hetzelfde kon doen als reguliere controllers. Het voelt momenteel meer aan als beta testen, anders had ik hem ook buiten BPM kunnen configureren. Het zou me niks verbazen als de meerderheid van de Steam gebruikers BPM niet of nauwelijks gebruikt.

De definitie van 'slecht' en welke eigenschappen het product slecht maken kun je inderdaad over twisten. Ik vind het in ieder geval een slecht product omdat ik BPM moet gebruiken om de controller te configureren. Dit zou in mijn ogen in reguliere modus en BPM modus moeten kunnen.

Tenslotte voor de duidelijkheid: ik heb een Xbox 360 controller voor Windows en een PS4 controller icm. Inputmapper in mijn bezit en in de praktijk voor PC gaming gebruikt. Het is juist daarom dat ik hier kwam mopperen en de vergelijking kan maken!
Haha ok ,maar snap ik nog steeds niet waarom je dan voor de Steam controller hebt gekozen :) De opties die je nu hebt zijn dan toch afdoende? Verder is er natuurlijk een goede kans dat iemand een progje schrijft die wel kan wat jij wil als de optie door meerder mensen gemist wordt. Van Valve zelf verwacht ik het niet voorlopig.

Verwijderd

Iemand die mij kan zeggen of Call of Duty World At War goed te spelen is met de Steam Controller? Kost momenteel maar €10 in de Steam Sales en lijkt me wel leuk om hiermee te spelen maar wil toch wel zeker zijn dat het goed compatibel is!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-11 19:11
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Wanneer ik gta v vanuit BPM start, dan krijg ik dat welke configuratie ik in BPM voor gta v ook kies, ik alleen kon rondkijken met de touchpad alsof het een muis is, d pad omhoog roept mobiel op, linker touchpad klikken roept mobiel op en linker trigger kan gebruikt worden om mobiel weg te doen. Het lijkt alsof er iets mis gaat tijdens het opstarten, want als ik gta v vanuit de standaard steam mode open, dan werkt de controller wel gewoon in de standaard configuratie. Ik wil echter wel de mogelijkheid hebben om gta in BPM te starten, zodat ik zelf de configuratie kan kiezen. Wat is de oplossing voor deze bug?

EDIT:
Oplossing gevonden, door de desktopconfiguratie naar gamepad te wijzigen is de steam controller ook in BPM te gebruiken. Lijkt mij echter dat ook dit niet de volledige oplossing is, valve/rockstar zal hier nog aan moeten werken lijkt het.

[ Voor 15% gewijzigd door masterjorie op 25-11-2015 21:52 ]

Verwijderd

Leuk dat je de oplossing al hebt gevonden masterjorie.

Ik merkte net op dat bij de Steam Sales er enkel titels zijn met bv. een extra vermelding bv. 'Geoptimaliseerd voor Steam Machines' of 'Speel met de Steam Controller'. Ik vroeg me af of je ook al ergens in de hele shop kan filteren op games die geoptimaliseerd zijn voor de Steam Controller of is dit momenteel enkel uniek aan deze Sales?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:46:
Leuk dat je de oplossing al hebt gevonden masterjorie.

Ik merkte net op dat bij de Steam Sales er enkel titels zijn met bv. een extra vermelding bv. 'Geoptimaliseerd voor Steam Machines' of 'Speel met de Steam Controller'. Ik vroeg me af of je ook al ergens in de hele shop kan filteren op games die geoptimaliseerd zijn voor de Steam Controller of is dit momenteel enkel uniek aan deze Sales?
In de Steam client doe ik meestal zoeken naar niks (dus de zoekbalk leeglaten en gewoon op het vergrootglasje drukken). En vervolgens kun je dan filteren op 'full controller support'. Is natuurlijk niet perse 'Steam Controller' maar kan ook 360 controller support zijn; maar dat maakt in principe niet zoveel uit gezien de configuratie mogelijkheden van de SteamController :P

[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 26-11-2015 00:07 ]

Patient gamer

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-11 12:31

Zuurstok

Passionately curious

* Zuurstok meld zich hier ook maar eventjes.

Hij stond op "verzending op 9 dec", maar heb hem vorige week ontvangen. De steam link een week daarvoor. :)

Tot nu toe nog niet heel veel tijd aan besteed, behalve wat uitproberen in verschillende games. (rocket league, binding of isaac)

Vandaag besloten Tomb Raider te gaan spelen. En ik ben helemaal overtuigd van de controller. Nu een kleine 3 uur gesspeld. Ja je moet hem even wat anders leren vasthouden, maar wat zijn die 2 knoppen achter goed. Wat is die trackpad in samenwerking met gyro aimen goed, snel, en nauwkeurig.

Ik heb de steam controller gekocht omdat ik veel games tegenwoordig met kb/m + controller (o/ GTA) speelde en ik ben inmiddels overtuigd dat hij dat wel gedaan heeft. :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Verwijderd

Vorige week nog een aantal games gekocht in de Steam Sales en dit weekend eens Worms Revolution en Rayman Legens gespeeld, werken ook fijn met de Steam Link en Controller! Vooral ook gekocht om eens met 2 personen te kunnen spelen.

Aangezien mijn 2de controller een third party controller is (XEOX Pro Analog) welke ook wel goed is maar toch een verschil is voor de 2de speler en bij sommige games, heb ik dan maar een tweede Steam Controller in bestelling!

Zijn er nog hier die ondertussen al twee Steam Controllers in bezit hebben? :)

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren samen met de steam link geleverd, stonden allebei op 9 dec voor delivery, maar je hoort mij niet klagen :)

Even maar snel geprobeerd om Batman : Arkham Origins en The Witcher 3 te spelen, wordt dat ff wennen !
Wat me opviel, de knoppen zitten nogal ver naar links onder (voor je rechtse duim dan) in vergelijking met een gewone xbox-controller, die hoger zitten.. Een beetje waar nu die touchpad zit.. Ik merkte dat ik hier dus vnl. men knoppen soms kwijt was als ik iets wou doen.. Dit is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen natuurlijk :)

Heb even met die Gyro aiming zitten klooien, maar hier kwam ik nog niet echt goed uit... Zal nog wat aan settings moeten sleutelen om dit goed te krijgen..

Wel leuk waren die templates.. Vooral bij The Witcher is het cool dat er een speciale template van CD projekt is die je kan loaden, zodat je controller direct goed staat..
Hiermee zag ik ook direct het verschil tussen een steam controller geoptimaliseerde game zoals TW3, in schril contrast met de oudere Batman Origins...

Bij Batman Origins moet je bij het hacken gebruik maken van een linkse en rechts joystick om zo de juiste combinaties op het scherm te toveren.. Met de steam controller (in standaard setup) was dit dus vrij onmogelijk, aangezien ik enkel links een stick had :D

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Verwijderd

KipCurreh schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:51:

Bij Batman Origins moet je bij het hacken gebruik maken van een linkse en rechts joystick om zo de juiste combinaties op het scherm te toveren.. Met de steam controller (in standaard setup) was dit dus vrij onmogelijk, aangezien ik enkel links een stick had :D
De rechter stick kan je toch volledig vervangen door één van de touch pads vermoed ik? Je kan ze in principe als joystick instellen.

Ik heb ondertussen mijn 2de Steam Controller ontvangen, arriveerde al 3 dagen na bestelling (!) :) . Heb ondertussen volgende spellen met twee gespeeld:

- Worms Revolution
- Rayman Legends
- Rocket League

Alle drie aanraders om me twee (of meer) te spelen. Ik zou ook graag FIFA 2015 eens spelen maar tot nu toe krijg ik nog steeds 'dubbele invoer' van de controller.

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik zit te twijfelen tussen een Xbox One controller en de Steam controller.

Ik heb thuis geen TV ofzo, dus ik richt me op een aanvulling van KB+M in plaats van vervanging. Vooral voor het gebruik in Twin Stick Shooters, race games, platformers, RPG's e.d lijkt een controller zeker meerwaarde toe te voegen.

Voor RTS, FPS, games waar KB+M gewoon het best/leukst werken (m.u.v mogelijk GTA V/JC3 type games) heb ik geen interesse om die te vervangen.

Heeft de Steam controller in mijn geval meerwaarde? Of ben ik beter af met de Xbone controller?

Verwijderd

Wolveres schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:51:
Heeft de Steam controller in mijn geval meerwaarde? Of ben ik beter af met de Xbone controller?
Dat is een beetje een moeilijke vraag vind ik. De Steam Controller biedt imo vele extra's ten opzich van een Xbox controller maar ik denk dat in jouw geval wel de Xbox controller volstaat en zijn werk zal doen. Wil je echt een plug & play ervaring en ben je er zeker van dat je je zal beperken tot console games dan ben je hier waarschijnlijk goed mee.

Wil je echter misschien ook wat experimenteren, toch eens een game proberen die niet op console beschikbaar is en gewoon iets nieuws ervaren dan zou ik voor de Steam Controller gaan. Zelf zou ik zeker mijn Steam Controller niet meer willen inruilen voor een XOne controller.

• HenryvanGeffen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:02
Graag zou ik even kort willen delen hoe de controller mij bevallen is na een week gebruiken. Ik heb nu ongeveer 10 uur ermee gespeeld en vooral COD AW. Ik heb toetsenbord en muis simulatie aan staan en in het begin kon ik echt niets raken! nu begin ik te merken dat het echt beduidend beter gaat maar ik denk dat ik nog zeker een uurtje of 20 moet gaan spelen eer ik een klein beetje op het niveau zit waarmee ik zat met de ps3 en Xbox360 controller. Mijn PC staat in de woonkamer als ik bijvoorbeeld Anno wilde spelen moest ik met een muis op de bank gaan zitten. Dit is de grootste reden dat ik voor deze controller ben gegaan zodat ik niet in sommige gevallen nog steeds met een muis op de bank zit. En tot nu toe heb ik nog geen enkele spijt en doet hij precies wat hij moet doen! FPS gaat dus zeker wel maar kost gewoon veel gewenning ik ben er van overtuigd dat de reviews steeds beter gaan worden daar mensen er steeds meer aan wennen. ik zou dus zeggen speel eerst eens een uurtje of 20 ermee voordat je überhaupt een review gaat plaatsen!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Maak je gebruik van de gyro?
Tot nu toe zet ik dat altijd aan in de 3rd person games die ik speel (m.u.v. de games die geen controller + muis input tegelijkertijd kunnen verwerken. Ik kijk naar jullie, GTA V en Fallout 4.) en ik vind dat echt een genot eerste klasse. Ik activeer hem dan 'on touch' op de rechter mousepad, ipv er een knop aan te binden.

Zelf ben ik niet zo van de first person shooters, maar ik kan me voorstellen dat het daar ook heel goed mee zou moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 16-12-2015 18:27 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Zuurstok schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:26:
Maak je gebruik van de gyro?
Tot nu toe zet ik dat altijd aan in de 3rd person games die ik speel (m.u.v. de games die geen controller + muis input tegelijkertijd kunnen verwerken. Ik kijk naar jullie, GTA V en Fallout 4.) en ik vind dat echt een genot eerste klasse. Ik activeer hem dan 'on touch' op de rechter mousepad, ipv er een knop aan te binden.

Zelf ben ik niet zo van de first person shooters, maar ik kan me voorstellen dat het daar ook heel goed mee zou moeten werken.
Eens kijken of ik die settings ook kan vinden, ik krijg het echt niet voor elkaar om de rechtse trackpad te laten functioneren zoals een analoog stick dat doet (cameraview?) en ben daarom ook terug gegaan in games als AC Syndicate en MGS V naar de logitech F710.

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Scavy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:39:
[...]

Eens kijken of ik die settings ook kan vinden, ik krijg het echt niet voor elkaar om de rechtse trackpad te laten functioneren zoals een analoog stick dat doet (cameraview?)
Ik snap je niet helemaal? Je kunt de trackpad instellen als 'joystick camera' of 'joystick move' welke gelijk staan aan de linker of rechter joystick op een normale controller. Move = links, uiteraard.
Persoonlijk zet ik de rechter trackpad het liefst op mouse, als de game het ondersteund. Dat vind ik zelf het fijnst. Dan heb ik de linker joystick voor movement, en de trackpad voor mijn camera/om mee te richten. Mouse reageert een heel stuk actiever dan de joystick camera optie in mijn ervaring, vandaar.

De gyro functie zit een beetje verborgen. Als je de controller lay out aan het aanpassen bent, dan zit hij verstopt onder de meest middelste mogelijkheid. Zeg maar waar de knop zit om het klepje eraf te halen.
Zet deze op muis (of wat je wilt, ik adviseer muis) en vervolgens krijg je te zien hoe je de gyro wilt activeren. Bijvoorbeeld dus met een knop, on click, of on touch op het trackpad.
Scavy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:39:
en ben daarom ook terug gegaan in games als AC Syndicate en MGS V naar de logitech F710.
Grappig, ik heb de steam controller juist voor dat soort games gekocht.
Het hele gyro gebeuren zag ik voor het eerst gebruikt worden in MGS V, wat me vervolgens over de streep heeft getrokken.

Dat was dit filmpje.

Ik denk dat als je onder community layouts gaat kijken, dat er vast eentje tussen staat die dit goed heeft ingesteld. (vast helemaal boven aan)
Ik heb zelf (helaas) geen MGS V, dus kan dit zelf niet checken.

ps: ik had besloten Tomb Raider volledig te spelen om aan de steam controller te wennen. Dit gedaan met gyro controls met de hoogst gewaardeerde community lay out met gyro. Aanradertje imo. Maargoed, wat ik zeg, ik heb hem specifiek voor dat soort games gekocht. :)

--------

Wat voor mij het grootste obstakel voor gewenning aan de steam controller was, was de manier waarop je hem moet vast houden. Ik ben gewend met mijn wijsvingers de triggers te gebruiken, waardoor je middelvingers en ringvingers op de achterkant van de controller zitten. De triggers en bumpers raak je dan nooit tegelijkertijd aan, en je wisselt tussen de bumper en trigger knoppen met je wijsvingers. Zoals je (imo) elke andere controller vast houd. (xbone, PS, logitech controllers) Zie hoe OP in bovenstaande filmpje hem vast heeft. Precies zoals je een xbox of PS controller vast houdt.

Dit werkt echt niet met de Steam Controller imo. Ik houd de steam controller nu vast dmv mijn wijsvingers op de bumpers te leggen, en mijn middelvingers op de triggers. Hierdoor zitten mijn duimen in de correcte positie voor de trackpad en mijn ringvingers zitten op de onderkant van de backbuttons. Sinds ik hem zo geleerd heb vast te houden, vind ik het echt een pareltje. Ik heb ook absoluut geen last van kramp of iets dergelijks wat ik links en rechts lees. Ik heb ook het gevoel dat Valve bedoeld heeft om hem op deze manier vast te houden, voelt erg natuurlijk.
Ipv 4 vingers die ik niet gebruik tijdens het gamen (ringvingers en pinkies) gebruik ik nu nog maar 2 vingers niet. (pinkies)

edit: toevoeging; ik vind bovenstaande dusdanig belangrijk, dat ik het echt raar vind dat Valve niet even een flyer erbij heeft gedaan met 'How to hold the Steam Controller', oid.
Als je ook kijkt naar de review van Tweakers, houden zij hem beide ook constant (imo) verkeerd vast. Zie bijvoorbeeld 5:18. Als je hem op die manier vast houd, zoals je dus gewend bent een reguliere controller vast te houden, snap ik heel goed waarom je de controller snel in een kast zou gooien; hij is totaal niet comfortabel op die manier. Ik denk dat hier ook een groot deel van de negatieve reviews vandaan komen.

edit2: mochten de reviewers dit heel toevallig lezen; ik denk bloed serieus dat de review er heel anders uit zou zien als jullie hem op deze manier zouden behandelen. Maar misschien ben ik gewoon iets té verliefd op m'n C3PO O+

[ Voor 33% gewijzigd door Zuurstok op 16-12-2015 20:32 ]

• HenryvanGeffen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:02
de controller en muis combi gebruik ik niet ik heb hem enkel op toetsenbord en muis similatie staan. De gyro gebruik ik nog niet ik wil eerst even goed wennen aan de huidige setup om hierna een tijd met gyro aan te gaan proberen om een goed oordeel te kunnen vellen. ik moet straks even kijken of het ook al mogelijk is om altijd eenzelfde template te gebruiken(ik heb nu een template gemaakt met muis en toetsenbord simulatie waarin ik toetsen gebind heb) op die manier kan ik wennen dat bijvoorbeeld de flipper als spatiebalk ingesteld is(springen) zo hoe ik niet elke keer een controller configuratie te maken maar enkel waar nodig INGAME toetsen te binden.

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 20:22
Ik heb hem afgelopen weekend besteld en vandaag in huis gekregen. In tegenstelling tot sommigen beweren ligt hij goed in de hand en lijkt hij een deel op de xbox controller in vormgeving.
Werkte out of the box met de Steam Link en iedere knop heeft een waaier van settings/afstelmogelijkheden in Big Picture mode.
Het is een heerlijk ding alleen nog erg wennen, vooral die touchpad.
Die had van mij best wat kleiner en dichter bij de rechterduim gemogen zodat de a/b/x/y knoppen wat groter gemaakt kunnen worden.
Alles zat erbij waaronder een verlengkabel voor het draadloos gedeelte die ook gebruikt kan worden om hem rechtstreeks aan de computer aan te sluiten voor eventuele firmware updates die klaar stonden. Blijkbaar kan dit gedeelte niet draadloos afgehandeld worden.
Er zaten geen goedkope onbekende batterijen erbij maar van het merk Philips.

[ Voor 10% gewijzigd door El_Bartholomew op 18-12-2015 19:51 ]

Verwijderd

Voor wie graag FIFA wil spelen met de controller heb ik voor mezelf een kleine workaround gemaakt. Ik heb de Steam Controller gemapped aan de knoppen op het toetsenbord.

Hiervoor dien je in het spel in de Spelinstellingen de besturing van Toetsenbord + Muis naar Toetsenbord te zetten en vervolgens in de configuratie van je Steam Controller alle knoppen overeenstemmen met die op het toetsenbord gebruikt worden. Ik gebruik linker touch pad om het menu te navigeren en de stick om de spelers te bewegen. de A-knop heb ik ingesteld als korte pass + Escape.

Zo heb ik de basis aan knoppen gelinkt en is het spel speelbaar. Wanneer je je team selecteert lijkt het dan alsof je met het toetsenbord speelt ipv een controller.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Ik had verwacht dat ik hem snel in huis zou hebben kreeg wat reclame te zien en dacht bestellen maar, meteen de controller meegenomen maar allebei blijven staan op "Shipping Status: Shipping Soon"
zijn er soms leveringsproblemen? hoop niet dat ik nu maand moet wachten dat hadden ze dan wel even op hun site mogen zetten dan.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Eldinn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-11 12:21
Korte vraag, heeft iemand anders problemen bij vervanging batterijen? Mijn oplaadbare aa batterijen passen niet :(

• Beakzz
Kan iemand me wat ervaringen geven van de Steam controller in combinatie met city builders en RTS?

Games als :

* Cities Skylines
* Tropico 4
* Dawn of War
* Company of Heroes
* Age of Empires 2 HD

En meer van dat soort games

De Steamlink bevalt me namelijk erg goed, maar voor platformers, racegames en adventures heb ik aan mijn XBox 360 controllers genoeg dus een Steam controller zou voor mij alleen een toevoeging zijn als het met bovenstaande games redelijk werkt. Gewoon offline play trouwens.

Verwijderd

ErikRo schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:27:
Ik had verwacht dat ik hem snel in huis zou hebben kreeg wat reclame te zien en dacht bestellen maar, meteen de controller meegenomen maar allebei blijven staan op "Shipping Status: Shipping Soon"
zijn er soms leveringsproblemen? hoop niet dat ik nu maand moet wachten dat hadden ze dan wel even op hun site mogen zetten dan.
Bij aankoop van de controller staat duidelijk vermeld "Verwachte levering: 11-17 januari" . Desondanks kan het ook wel vroeger zijn (uit eigen ervaring).

@Erikko, zelf de batterijen nog niet hoeven te vervangen maar het is inderdaad mogelijk dat heroplaadbare batterijen niet passen. Dit had ik ook vroeger met mijn Xbox 360 controllers al kreeg ik ze er wel in met wat kracht.

@Beakzz, ik heb zelf enkel Cities:Skylines getest en hiervoor werkt de SC heel goed. Heb de SC ook al eens met Stronghold Crusader HD getest en daar werkt het ook goed mee

• MusicAddict
Beakzz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:22:
Kan iemand me wat ervaringen geven van de Steam controller in combinatie met city builders en RTS?

Games als :

* Cities Skylines
* Tropico 4
* Dawn of War
* Company of Heroes
* Age of Empires 2 HD

De Steamlink bevalt me namelijk erg goed, maar voor platformers, racegames en adventures heb ik aan mijn XBox 360 controllers genoeg dus een Steam controller zou voor mij alleen een toevoeging zijn als het met bovenstaande games redelijk werkt. Gewoon offline play trouwens.
Precies waar ik de controller voor gekocht heb.

Zonder twijfel prima ervaring, zoals hierboven Skylines heeft officiële controls en werkte in de eerste week al super.

AoE, Company of Heroes en Dawn of War heb ik zelf ook getest en dat was in de eerste weken van de release. Toen werkte het al goed maar was het zelf uitvogelen voor een wat werkbare knoppencombo. Ik ga er van uit dat met al die nieuwe updates + templates het nu al wat meer plug and play is. Ook dat je nu mouse-regions kunt instellen (bijv alleen klikken op de minimap/inventory) alleen dat heb ik zelf nog niet getest. Maar testen kan ik even niet, ik ben de controller tijdelijk bij een 'opruiming' van de kamer kwijtgeraakt :+

[ Voor 16% gewijzigd door MusicAddict op 03-01-2016 22:36 ]

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 12:26
Beakzz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:22:

Games als :

* Cities Skylines
* Tropico 4
* Dawn of War
* Company of Heroes
* Age of Empires 2 HD

Zelf heb ik nu de controller een kleine twee weken in gebruik en ik ben altijd een grote fan van RTS. In het begin vond ik het zelf nogal "moeilijk" om de controller te gebruiken. Dit kwam meer omdat ik altijd toetsenbord en muis gewent ben en daar alles blind op doe in RTS land. Wat ik wel heb gemerkt is dat je het wel even tijd moet geven om er aan te wennen, maar als je er aan gewent bent is speelt het hemels. Het is vooral het instellen van je eigen voorkeur in de controller waar wat tijd in gaat zitten. Het mooie is dat je per spel je eigen controller kan samen stellen en bij RTS vind ik dat wel prettig om met shortcuts te werken.

Al met al vind ik wel dat je het de tijd moet geven om even de omschakeling te maken maar als je daar doorheen bent is het erg goed spelen.

Getest met:

* Civilization 5
* Anno 2070
* Cities: Skyline
* Kerbal Space Program
* Civilization: Beyond Earth

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:54:
[...]
Bij aankoop van de controller staat duidelijk vermeld "Verwachte levering: 11-17 januari" . Desondanks kan het ook wel vroeger zijn (uit eigen ervaring).
Ah ok thnx ik had het niet gezien en moest ook nu even zoeken. Je kijkt er snel overheen. Er staat nu trouwens 4 tot 8 werkdagen en ik heb idd vandaag mail gehad dat alles verschipt wordt dus zal niet lang meer duren.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 04-01-2016 19:24 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Ik schrok in eerste instantie wel een beetje van alle mogelijkheden en het "ratellende" geluid van de trackpads e.d., maar voor zover lijkt het te horen. Hij maakt iig bij gebruik "lawaai".

Binnenkort nog eens goed voor zitten. Nog even mijn lijst met spellen door om te kijken wat ik aan backlog van mijn steam lijst wil gaan spelen beneden.

Verwijderd

Het ratelende geluid is de haptic feedback, die kan je uitschakelen in je controller config. Maar de andere knoppen zijn inderdaad wel wat 'clicky'

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
gisteren mijn pakketjes mogen ontvangen: link+controller. pakbon is volgens mij qua adres gewoon Ingram Micro?, blijkbaar een centraal valve magazijn inpandig aldaar ofzoiets.

besteld 15jan, 19jan DHL gemist, 20jan bezorgd.

en als échte Nederlander natuurlijk geen enkele controller-mapping gelezen, dus ik had gelijk een beetje mot met de city-guards in the witcher 3, helaas zat onder die knop dus de *cast sign* functie. :+

heb alleen het idee dat ik nog nét iets te ver weg van de TV zit om comfortabel te kunnen spelen. (leesbaar heid tekst e.d.)

FPS lijkt iets in te zakken t.o.v. PC ; ~ 45-55 FPS zonder link, terwijl OSD van de link zegt dat ik rond de 48 FPS schommel.

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:38
Ik ben opgegroeid met pc's en dus ook een echte pc gamer. Ik heb nooit een console in mijn bezig gehad zelfs. Nu speel ik via Steam Rocket League maar heb ook spellen als Beat Hazard enzo.

Ik heb van een collega een Xbox 360 controller te leen voornamelijk om Rocket League te spelen. Ik speelde het eerst met toetsenbord en muis maar wilde het erg graag met een controller proberen en dat bevalt me eigenlijk erg goed. Moest wel even wennen maar dat duurde maar een avondje.

Waar ik nu aan twijfel is of ik een Xbox 360 controller moet gaan aanschaffen of toch voor de nogal interessante Steam controller te gaan. In de toekomst wil ik ook de Steam link aan gaan schaffen.

Misschien is het een vraag die niet objectief te beantwoorden is maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening hierover.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• MusicAddict
Tupel schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:30:
Ik ben opgegroeid met pc's en dus ook een echte pc gamer. Ik heb nooit een console in mijn bezig gehad zelfs. Nu speel ik via Steam Rocket League maar heb ook spellen als Beat Hazard enzo.

Waar ik nu aan twijfel is of ik een Xbox 360 controller moet gaan aanschaffen of toch voor de nogal interessante Steam controller te gaan. In de toekomst wil ik ook de Steam link aan gaan schaffen.

Misschien is het een vraag die niet objectief te beantwoorden is maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening hierover.
Het beste is natuurlijk beiden te hebben :+

Inderdaad wat moeilijk te zeggen, vooral omdat je compleet 'nieuw' aan een controller bent begonnen.
Een xbox controller werkt in elke (moderne) game gewoon prima met de minste moeite, terwijl je met een Steam Controller toch wat meer moeite moet doen om de controls onder de knie te krijgen. Maar omdat je geen referentiemateriaal hebt van een normale controller is dat eigenlijk wel verwaarloosbaar.

Voor de steam link hoef je het trouwens niet persé te doen, die werkt ook gewoon met een muis+tb of een xbox controller.

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
En de link werkt ook perfect met een ps4 controller dus die kan je ook nog kiezen :P

Mijn persoonlijke ervaring met de Steam controller is niet best en die ligt dan ook stof te happen, ik was alwel gewend aan de ps controller dus dat scheeld.

[ Voor 49% gewijzigd door Scavy op 07-02-2016 02:53 ]

• Arrahant
Tupel schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:30:

Ik heb van een collega een Xbox 360 controller te leen voornamelijk om Rocket League te spelen. Ik speelde het eerst met toetsenbord en muis maar wilde het erg graag met een controller proberen en dat bevalt me eigenlijk erg goed. Moest wel even wennen maar dat duurde maar een avondje.

Onthou dat een Steam Controller niet een simpele oplossing is voor gamen met een controller op de pc. Je moet zelf controls instellen of setups van anderen installeren voor je games. Daarnaast kun je de controller alleen in BPM configureren. Kortom: je moet bereid zijn wat moeite in je ervaring te steken alvorens je er van kunt genieten.

Ik heb zelf meerdere controllers / meerdere controllers gehad (360 voor Windows, XB1 controller, DS3- en DS4 controller en Steam controller) en mijn voorkeur voor pc gaming gaat uit naar de Dualshock 4 (DS4) controller.
De makkelijkste optie is denk ik een XB1 controller; die is plug & play op pc en je kunt hem ook op een XB1 console gebruiken. Deze controller ligt imo toch net wat lekkerder in de hand dan een 360 controller.

Waarom ik dan toch een voorkeur heb voor een DS4? Omdat ik die weer net wat lekkerder in de hand vind liggen dan een XB1 controller, omdat je de touchpad kunt gebruiken om de muisaanwijzer in Windows te bedienen en de superieure vierpuntsdruktoets voor 2D sidescrollers en fighting games.
Ik gebruik dit stukje software ervoor: https://inputmapper.com/

De Steam controller is in mijn optiek momenteel nog in een feitelijke beta fase. Ik was hem binnen een dag zat en heb hem getourneerd. Wellicht dat ik hem in de toekomst nog een keer ga kopen. Bijvoorbeeld wanneer je het device ook buiten BPM kunt configureren.

[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 08-02-2016 09:52 ]

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:38
Arrahant schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Onthou dat een Steam Controller niet een simpele oplossing is voor gamen met een controller op de pc. Je moet zelf controls instellen of setups van anderen installeren voor je games. Daarnaast kun je de controller alleen in BPM configureren. Kortom: je moet bereid zijn wat moeite in je ervaring te steken alvorens je er van kunt genieten.

Ik heb zelf meerdere controllers / meerdere controllers gehad (360 voor Windows, XB1 controller, DS3- en DS4 controller en Steam controller) en mijn voorkeur voor pc gaming gaat uit naar de Dualshock 4 (DS4) controller.
De makkelijkste optie is denk ik een XB1 controller; die is plug & play op pc en je kunt hem ook op een XB1 console gebruiken. Deze controller ligt imo toch net wat lekkerder in de hand dan een 360 controller.

Waarom ik dan toch een voorkeur heb voor een DS4? Omdat ik die weer net wat lekkerder in de hand vind liggen dan een XB1 controller, omdat je de touchpad kunt gebruiken om de muisaanwijzer in Windows te bedienen en de superieure vierpuntsdruktoets voor 2D sidescrollers en fighting games.
Ik gebruik dit stukje software ervoor: https://inputmapper.com/

De Steam controller is in mijn optiek momenteel nog in een feitelijke beta fase. Ik was hem binnen een dag zat en heb hem getourneerd. Wellicht dat ik hem in de toekomst nog een keer ga kopen. Bijvoorbeeld wanneer je het device ook buiten BPM kunt configureren.
Dus om het makkelijk te maken heb je me nog een optie erbij gegeven. Thanks ;) Ik zal me even wat verder inlezen op het instellen e.d. van de Steam Controller en ook de DS4 bekijken en dan een keuze maken. Bedankt voor de info in ieder geval.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 09:17
Hey, ik ben heel erg aan het twijfelen om de steam controller te kopen. Maar ik had een vraagje, ik weet dat je hem draadloos en met draad kan gebruiken. Maar moet je nog steeds een paar batterijen in, als je de controller met draad gebruikt?

Ik wil hem aanschaffen als XCOM2 bundle (vond het wel een mooi excuus voor mezelf :) )

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 12:02
Werkt ook bedraad zonder batterijen, maar is dan wel erg licht.

[ Voor 48% gewijzigd door Natsu op 08-02-2016 13:44 ]

• Jveer
Top! Ik weet niet hoe snel de batterijen leeg geslurpt worden door de controller. Ik had voor m'n xbox360 controller, ook een controller die op batterijen werkte (van Logitech uit me hoofd) en die slurpte echt de batterijen snel leeg...

• MusicAddict
Jveer schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:46:
Top! Ik weet niet hoe snel de batterijen leeg geslurpt worden door de controller. Ik had voor m'n xbox360 controller, ook een controller die op batterijen werkte (van Logitech uit me hoofd) en die slurpte echt de batterijen snel leeg...
Werkt inderdaad ook prima bedraad, batterijduur is dat je er wel 80 uur mee zou moeten kunnen gamen voordat de batterijen leeg zijn. Belachelijk lang dus. :)

• Jveer
Je hoeft me niet nog meer te overtuigen hoor, heb hem al besteld :P

*edit*
Inmiddels heb ik de controller binnen! Kon hem gisteren helaas niet testen, maar vandaag neem ik daar uitgebreid de tijd voor :)

*edit 2*
Er was gisteren een update gekomen voor Steam beta client. Je kan nu zonder in Big Picture Mode te zitten, de controller configureren
Steam Controller

Improved Steam Controller support from the desktop interface:
The controller configuration for a game can now be edited from its desktop library context menu
Games launched via the desktop client with an active Steam Controller can optionally use the Big Picture overlay.
Improved speed of downloading and publishing configurations
Fixed loading public configurations that were creating with the old system
Improved reliability of changing settings while in-game
Added the ability to save bindings to a local file on disk
Improved responsiveness of deleting configurations
Legacy auto-saves from the previous system are now shown and accessible amongst personal bindings.
Added 5 and 10 minute auto power-off options.
Improved XInput compatibility for some games (Final Fantasy 14)
Added option to use Desktop Configuration for shortcuts to improve compatibility with Launchers. If not used, any launchers or sub-applications will always use the specified configuration rather than the desktop one. Defaults to use Desktop Configuration.
Fixed Joystick Camera not sending Pad Click if you started pressing at the edge of the pad.
Fixed mouse horizontal inversion not respecting rotation properly.
Improved controller behavior when entering and exiting Standby or Suspend. Zombie controllers should no longer be shown in the controller list and controllers should be properly recognized upon return.
Improved support for pure Mouse/Keyboard and Mixed X-Input. Configurations with no x-input controls whatsoever will no long appear as a controller to the application.
Fixed action set selection UI with native games with large number of action sets

[ Voor 133% gewijzigd door Jveer op 11-02-2016 15:40 ]

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

*poke*

De meest recente Steam Beta Update en controller firmware hebben nu een rumble emulatie feature :D

Het gevoel komt niet in de buurt van een "echte" rumble van een roterende off-center, maar het is best aardig. Het produceert wel wat geluiden die je niet uit je controller wilt horen.

Videotje gebietst:

De "rumble" wordt voelbaar gemaakt met laagfrequent geluid, die 8-bit geluiden die je in de video hoort is één van de presets voro deze feature.

Lijkt een beetje op wat deze kerel voor elkaar kreeg:

Misschien grappig: Sound effects op je controller bij events in-game

Ik heb er inmiddels 150+ uur op zitten met deze controller, mijn vnigers zijn er al helemaal aan gewend.

[ Voor 22% gewijzigd door Steef op 25-02-2016 10:07 ]

• Cybergamer
  • Laatst online: 19-11 01:53

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ThaRabbit schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:02:
*poke*

De meest recente Steam Beta Update en controller firmware hebben nu een rumble emulatie feature :D

Het gevoel komt niet in de buurt van een "echte" rumble van een roterende off-center, maar het is best aardig. Het produceert wel wat geluiden die je niet uit je controller wilt horen.
Dat is het eerste wat ik dus uitschakel zodra de mijne binnen is (gisteren besteld). :)

Het lijkt me een heerlijk ding om mee te gamen!

cybergamers.nl

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Cybergamer schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Dat is het eerste wat ik dus uitschakel zodra de mijne binnen is (gisteren besteld). :)

Het lijkt me een heerlijk ding om mee te gamen!
Daar kan ik me iets bij voorstellen, het staat standaard ook uit. Het is vooral grappig. Het komt, wat mij betreft, ook niet in de buurt van echte rumble.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb hem binnen! Ben er al een paar uurtjes mee bezig, maar wel ff wennen hoor... Een ding is zeker: een ENORME upgrade vergeleken met mijn xbox controller! Echt wel! :)

cybergamers.nl

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 08:17
Afgelopen donderdag ook de Steam Controller besteld. Vrijdag ochtend al binnen _/-\o_

Ik heb hem samen met DarkSouls3 gekocht als bundel. Ik heb al heel wat uurtjes ervaring met het gebruik van de Xbox Controller (wat ik ook gebruikte voor eerdere DS games) dus ik was daar aan gewend.

het heeft zo'n 8-12 uur gekost om er aan te wennen, en om een custom configuratie aan te maken die bij mij paste (voornamelijk van right pad click een 5 knops menu te maken ipv een 9 knops. Ik drukte namelijk vaak op de midden-links ipv middelste knop omdat ik kennelijk een afwijking heb :+ Met het 5 knops menu is de middelste knop een stuk groter.

Inmiddel kan ik er aardig goed mee overweg, zo af en toe bij onverwachte moment kicked toch echt die musclememory in en druk ik iets verkeerds... maar ja, dat komt wel.

Er is nog veel meer in te stellen.. Maar so far ben ik van 'kut controller' naar 'fucking nice' al gegaan 8)

Pro's: Custom configs, extra buttons, muis effect(wennen)
Con's: Batterijen ipv een oplaadbare accu..

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Rann schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:09:
Er is nog veel meer in te stellen.. Maar so far ben ik van 'kut controller' naar 'fucking nice' al gegaan 8)
Same here, ik heb de controller nu een paar weken en ben er aardig aan gewent. Stukken beter dan zo'n xbox controller, IMHO.
Pro's: Custom configs, extra buttons, muis effect(wennen)
Con's: Batterijen ipv een oplaadbare accu..
Oplaadbare accu's gebruiken, dan is de 'con' ook weg (maar ik begrijp precies wat je bedoeld hoor, had wel aardig geweest als die idd oplaadbaar had geweest).

cybergamers.nl

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:21
Ik vond deze guide laatst op pcgamer. Ik weet niet of iemand anders hem al had gezien. Mooie guide hoe je de controller kan mappen.

http://www.pcgamer.com/steam-controller-setup-guide/

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

TopsNL schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:13:
Ik vond deze guide laatst op pcgamer. Ik weet niet of iemand anders hem al had gezien. Mooie guide hoe je de controller kan mappen.

http://www.pcgamer.com/steam-controller-setup-guide/
Ik had die gezien ja. Enige wat ik nog niet gebruik is de gyroscope en de dual-triggers. Misschien later, maar voor nu kan ik er nog niet aan wennen :)

cybergamers.nl

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weer een nieuw spel voor de Steam Controller gevonden, Virtual Pool 4 waarbij je de bal stoot met de gyro! Werkt erg goed!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Sale vanaf nu tot 6 juni voor de Controller en Link. Beide los van €54.99, nu voor €38.49 (-30%). Komt nog €8.80 verwerk en verzendkosten bij.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Hoe lang duurt het normaliter voordat je ze binnen hebt?

• Rann
Shodan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:43:
Hoe lang duurt het normaliter voordat je ze binnen hebt?
Ik had hem in 48 uur binnen :+

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Een week ongeveer. Donderdag besteld, dus het weekeinde zat er tussen.

[ Voor 92% gewijzigd door Cybergamer op 03-06-2016 11:02 ]

cybergamers.nl

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 11:34

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Steam Controller gekocht vanwege de sale. Ik heb hem van m'n collega kunnen testen. Ik ben 'r wel positief over. En voor die 38 euro.. who cares? *O*

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Cybergamer schreef op donderdag 21 april 2016 @ 05:58:
[...]

Same here, ik heb de controller nu een paar weken en ben er aardig aan gewent. Stukken beter dan zo'n xbox controller, IMHO.

[...]

Oplaadbare accu's gebruiken, dan is de 'con' ook weg (maar ik begrijp precies wat je bedoeld hoor, had wel aardig geweest als die idd oplaadbaar had geweest).
De con zou wegvallen als je de oplaadbare accus via de USB cable verbinding zou kunnen chargen. Maar das mssn wat veel gevraagd :)

• Rann
Inmiddels een paar A kwaliteit rechargeble batteries gekocht, doe met 1 setje al ongeveer 2 weken (bij toch wel regelmatig gebruik)

Maar idd.. Oplaadbaar via accu was wel nice geweest..

• mattha
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 08:08
Net een steam controller gekocht, werkt perfect met Transistor, maar het lukt me niet om die deftig werkend te krijgen in Bastion.
Heeft er iemand daar ervaring mee?

• Rann
mattha schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:12:
Net een steam controller gekocht, werkt perfect met Transistor, maar het lukt me niet om die deftig werkend te krijgen in Bastion.
Heeft er iemand daar ervaring mee?
Wat heb je al geprobeerd? Heb je al via het menu een profiel voor dat spel ingeladen (default profile?)

Wat voor problemen ervaar je ?

• mattha
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 08:08
Rann schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Wat heb je al geprobeerd? Heb je al via het menu een profiel voor dat spel ingeladen (default profile?)

Wat voor problemen ervaar je ?
Ik heb al gewoon opgestart, zonder configuratie, dan wordt de controller herkend als een echte controller, maar de B knop bijvoorbeeld werkt niet. Wanneer ik dan een nieuwe story opstart, kan ik de kid zelfs niet uit bed krijgen (er wordt op geen enkele knop nog gereageerd).
Als ik dan het spel afsluit en 1 van de community configuraties neem (bij controller configuration), en opnieuw het spel start, is het wat afhankelijk van de gebruikte configuratie, maar geen enkele configuratie was speelbaar, er zijn altijd wel een deel van de knoppen die niets doen. (in die zin dat bijvoorbeeld ofwel movement niet werkte, of het vechten zelf).

Ideaal zou zijn dat de controller gewoon als een echte controller herkend wordt (wat nu gebeurt, maar onvolledig), en ook de nodige knoppen herkend worden als dusdanig.

[ Voor 0% gewijzigd door mattha op 24-08-2016 09:52 . Reden: typo's ]

• Rann
Je kan ook heel gemakkelijk natuurlijk een eigen configuratie maken?

Volgens mij was Bastion niet meer dan, up,down,left,right en een spring / sla + rewind knop ?

De bekendste community configuratie is vaak ook wel goed.. Misschien toch iets over het hoofd gezien qua buttons? Even de config goed bekijken misschien.

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Wou ik maandag avond toch de Steam Controller bestellen. Te laat... damn...
Wie levert de Steam Controllers eigenlijk in Nederland? Als ik Google zijn ze ook nergens te verkrijgen buiten de Steam Store om, toch?

Dan wordt het toch maar weer wachten op de volgende Sale.

Stadia: 7unkrat#5173

• Rann
7unkrat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:22:
Wou ik maandag avond toch de Steam Controller bestellen. Te laat... damn...
Wie levert de Steam Controllers eigenlijk in Nederland? Als ik Google zijn ze ook nergens te verkrijgen buiten de Steam Store om, toch?

Dan wordt het toch maar weer wachten op de volgende Sale.
Volgens mij heb ik hem via DHL binnen 2 dagen gekregen. Het is elke cent waard voor mij in ieder geval ;-)

• 7unkrat
Rann schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Volgens mij heb ik hem via DHL binnen 2 dagen gekregen. Het is elke cent waard voor mij in ieder geval ;-)
Ik blijf positieve berichten lezen. Ga hem zeker wel halen op het moment dat hij weer in een Sale raakt.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
7unkrat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
Ik blijf positieve berichten lezen. Ga hem zeker wel halen op het moment dat hij weer in een Sale raakt.
Ik verkoop hem voor de helft, gaat morgen hier op V&A. Kan er maar niet aan wennen...

Verwijderd

rikoos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Ik verkoop hem voor de helft, gaat morgen hier op V&A. Kan er maar niet aan wennen...
Waar kun je niet aan wennen? Ik heb hem niet, maar het lijkt of ie behoorlijk lekker in de hand ligt.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Oh hij ligt heel lekker in de hand, dat moet ik toegeven maar ik wil gewoon echte "stokjes" hebben om te sturen. Heb nu meer dan eens profielen aangemaakt om hem naar mijn wens te zetten maar het blijft voor mij gewoon niet de juiste keuze ;-)

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik heb mijn Steam controller gisteren ontvangen en wat een fantastisch ding tot nu toe!
Aangenaam verrast, al moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit met controllers gespeeld heb, op een paar korte sessies na. Vandaag pas ik mij nogal snel er aan aan denk ik ;).

Zit wel nog te sukkelen met The Witcher 2, iemand die goed aan de praat gekregen met de controller? Waarschijnlijk wen ik daar ook nog snel aan, maar ja :D.

• 7unkrat
rikoos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:43:
Oh hij ligt heel lekker in de hand, dat moet ik toegeven maar ik wil gewoon echte "stokjes" hebben om te sturen. Heb nu meer dan eens profielen aangemaakt om hem naar mijn wens te zetten maar het blijft voor mij gewoon niet de juiste keuze ;-)
Daar twijfel ik dus wel een beetje over. Ik ben sticks gewend en niet een trackpad. Dus met shooters of wat snellere spellen zal dat zeker raar aanvoelen (in het begin).

• Rann
7unkrat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Daar twijfel ik dus wel een beetje over. Ik ben sticks gewend en niet een trackpad. Dus met shooters of wat snellere spellen zal dat zeker raar aanvoelen (in het begin).
Dat doet hij zeker in het begin! Zelf ook veel shooters gespeeld met double sticks (halo lan party met wat vrienden) en ik moet zeggen, ik was er redelijk snel aan gewend. Je moet het wel een 4-6 uur kans geven om te wennen, dat wel.

En de settings zijn belangrijk.. Je kan hem nu zelfs als een joystick instellen, mocht je dat willen..

• 7unkrat
Rann schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:25:
[...]

Dat doet hij zeker in het begin! Zelf ook veel shooters gespeeld met double sticks (halo lan party met wat vrienden) en ik moet zeggen, ik was er redelijk snel aan gewend. Je moet het wel een 4-6 uur kans geven om te wennen, dat wel.

En de settings zijn belangrijk.. Je kan hem nu zelfs als een joystick instellen, mocht je dat willen..
Double sticks ben ik ook gewend van de PS4, welke sinds een jaar de deur uit is. nu volledig op keyboard en muis aangewezen. werkt op zich prima, totdat bijvoorbeeld Castle Crashers probeert te spelen op een keyboard, good luck with that. 8)

Zal voornamelijk het wennen zijn ja en inderdaad de juiste layout.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe is de controller met point 'n click adventures?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Verwijderd

@InF.Inc . Zelf nog niet geprobeerd maar ik veronderstel dat de controller hier heel erg geschikt voor is aangezien je in principe gewoon een muis hebt zoals een touchpad

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
InF.Inc schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:14:
Hoe is de controller met point 'n click adventures?
Ik gebruik bij Civ 5 enkel de cursor. Niet echt point and click, maar de controller werkt erg fijn. Wel even wennen in het begin.

• MusicAddict
Ik heb net de receiver battery door en de carrying case binnen gekregen.
Leuk spul, maar iets te dure verzendkosten/handling zoals gewoonlijk. (worden verzonden vanuit Tilburg, het lijkt er haast op dat ze een postduif van Valve HQ naar Tilburg hebben gestuurd om de bestelling door te geven imho)

De grip buttons maken iets minder geluid met het vervangende achterkantje, en de usb receiver past er natuurlijk netjes in. Deze battery door hadden ze er aan het begin bij moeten doen, maar geloof wel dat ze dat tijdens het designproces compleet vergeten waren.

Case is tof, alle accessoires passen er in inclusief een extra setje batterijen. Ready to go. :)

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 05-10-2016 16:05 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook de Steamcontroller.

Ik moet er wel aan wennen, maar tot nu toe bevalt het me enorm!
Echt een prachtding, en de (instel)mogelijkheden zijn eindeloos. Wow :)
Ongevloofelijk veelzijdig.

Ik heb al vanalles gespeeld, van Civ 6, diverse adventures, GTA5 en Alien:Isolation (en nog veel meer).

Eigenlijk heb ik, behalve deze liefdesverklaring :P , niet veel toe te voegen aan dit topic.

Overigens, iets waar ik me wel aan stoor, is dat je niet goed kan zien in de community configs wat het populairst is en/of hoeveel een config gebruikt wordt. Is de bovenste het populairst?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-11-2016 10:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:20
anandus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:23:
Ik heb sinds gisteren ook de Steamcontroller.

Ik moet er wel aan wennen, maar tot nu toe bevalt het me enorm!
Echt een prachtding, en de (instel)mogelijkheden zijn eindeloos. Wow :)
Ongevloofelijk veelzijdig.

Ik heb al vanalles gespeeld, van Civ 6, diverse adventures, GTA5 en Alien:Isolation (en nog veel meer).

Eigenlijk heb ik, behalve deze liefdesverklaring :P , niet veel toe te voegen aan dit topic.

Overigens, iets waar ik me wel aan stoor, is dat je niet goed kan zien in de community configs wat het populairst is en/of hoeveel een config gebruikt wordt. Is de bovenste het populairst?
Ik dacht dat je dat wel kon zien, in het scherm met configuraties is alles volgens mij gesorteerd op meest populaire.

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Via youtube wat filmpjes zitten kijken om aan de steam controller(bundle gekocht met kerst) te wennen en daar kwamen games als super mario voorbij. Dacht dus: Hey! Dat is vast wel weer is leuk om te doen. Dus Retroarch geinstalleerd etc alles prima. Tot ik het spel echt ging spelen, het lijkt of hij teveel/verkeerde inputs krijgt van de linker d-pad.

Nu heb ik het uitgezet om te moeten klikken om de dpad te gebruiken want dat wordt veelal gezegd in filmpjes. Alleen als ik nu dus ook bij controller instellingen en support ga dan zie ik dus heel snel aan en uit gaan van de d-pad als ik daar me vinger dus op hou. Bij de rechter blijft het lampje gewoon smooth branden als ik het aanraak.

Wat ik ook zeer vervelend vind is door het menu gaan met de d-pad, als ik hem een millimeter verplaats dan vliegt hij gelijk door het menu heen als of de gevoeligheid op ultra staat. Ik hoop niet dat dit normaal is en dat ik een instelling mis :+ :F.

Heb maar wat op youtube gezet voor de duidelijkheid.

In-game Mario:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dC5mvSb8e2w]

In retroarch:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VmNNmaiWL_I]

In steam support:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZTyIyVaaKOY]

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Mijn controller is helaas overleden. :(

Valt uit midden in een game (ook met usb kabel) en het voelt erg warm aan de linkerkant na een klein tijdje.

Het viel me op dat er wat vocht (?) uit de controller kwam, ik er honderd honderd zeker van ben dat er nooit geen vocht ingekomen is. Vage boel...

Naja, ben met Steam support bezig hierover.

Edit: Inmiddels is het probleem verholpen. Had geen garantie meer op de controller, dus uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Doet het weer zoals het moet! :)

en met de volgende sale (30 okt?) koop ik er nog een :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cybergamer op 19-08-2017 15:14 ]

cybergamers.nl

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Nu de steam controller ook Bluetooth ondersteund heb ik laatst al even Dirt 3 op m'n OnePlus 5 zitten spelen. Te gek dat dit kan.

Wat helemaal top zou zijn is als je de SteamController ook als XINPUT device kan gebruiken bij Android games, zeg GTA Vice City, on the go op vakantie bijv.
Heeft iemand idee of dit ook ondersteund is/wordt? Als ik nu de controller koppel aan m'n mobiel wordt hij weergegeven als KB/M, het rechter touchpad is de muis en LB/RB is linker rechter muisknop.

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren een klein uurtje geprobeerd om men Steam Controller op Madden NFL 19 (Origin) te laten werken, wat een geklooi toch weer 8)

Eerst maar eens gewoon zo geprobeerd (non-steam game, Madden toegevoegd).. Controller herkend als keyboard, enkel de joystick en de B-button deden iets..
Daarna via google maar eens geprobeerd om Origin toe te voegen als non-steam game, en van daaruit Madden op te starten.. Werkte blijkbaar bij enkele, maar hier dus niet..

Na tig keer heropstarten van Madden, Origin, Steam en PC had ik het dan wel een beetje gehad..

Gelukkig kwam ik nog op een reddit post terecht waar een kerel voorstelde om GLOSC te gebruiken.. Heel handig dingetje met duidelijke instructies.. Even instellen, launchen via Steam, en de controller was direct te gebruiken als een xbox controller.. Kijk, dingen zoals dit maken het leven toch een pak makkelijker _/-\o_

Voor de geïnteresseerden (en mensen die het nog niet kenden) ;
Reddit
GitHub download

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1 2 3 Laatste