Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Top! Ik weet niet hoe snel de batterijen leeg geslurpt worden door de controller. Ik had voor m'n xbox360 controller, ook een controller die op batterijen werkte (van Logitech uit me hoofd) en die slurpte echt de batterijen snel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Jveer schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:46:
Top! Ik weet niet hoe snel de batterijen leeg geslurpt worden door de controller. Ik had voor m'n xbox360 controller, ook een controller die op batterijen werkte (van Logitech uit me hoofd) en die slurpte echt de batterijen snel leeg...
Werkt inderdaad ook prima bedraad, batterijduur is dat je er wel 80 uur mee zou moeten kunnen gamen voordat de batterijen leeg zijn. Belachelijk lang dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Je hoeft me niet nog meer te overtuigen hoor, heb hem al besteld :P

*edit*
Inmiddels heb ik de controller binnen! Kon hem gisteren helaas niet testen, maar vandaag neem ik daar uitgebreid de tijd voor :)

*edit 2*
Er was gisteren een update gekomen voor Steam beta client. Je kan nu zonder in Big Picture Mode te zitten, de controller configureren
Steam Controller

Improved Steam Controller support from the desktop interface:
The controller configuration for a game can now be edited from its desktop library context menu
Games launched via the desktop client with an active Steam Controller can optionally use the Big Picture overlay.
Improved speed of downloading and publishing configurations
Fixed loading public configurations that were creating with the old system
Improved reliability of changing settings while in-game
Added the ability to save bindings to a local file on disk
Improved responsiveness of deleting configurations
Legacy auto-saves from the previous system are now shown and accessible amongst personal bindings.
Added 5 and 10 minute auto power-off options.
Improved XInput compatibility for some games (Final Fantasy 14)
Added option to use Desktop Configuration for shortcuts to improve compatibility with Launchers. If not used, any launchers or sub-applications will always use the specified configuration rather than the desktop one. Defaults to use Desktop Configuration.
Fixed Joystick Camera not sending Pad Click if you started pressing at the edge of the pad.
Fixed mouse horizontal inversion not respecting rotation properly.
Improved controller behavior when entering and exiting Standby or Suspend. Zombie controllers should no longer be shown in the controller list and controllers should be properly recognized upon return.
Improved support for pure Mouse/Keyboard and Mixed X-Input. Configurations with no x-input controls whatsoever will no long appear as a controller to the application.
Fixed action set selection UI with native games with large number of action sets

[ Voor 133% gewijzigd door Jveer op 11-02-2016 15:40 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

*poke*

De meest recente Steam Beta Update en controller firmware hebben nu een rumble emulatie feature :D

Het gevoel komt niet in de buurt van een "echte" rumble van een roterende off-center, maar het is best aardig. Het produceert wel wat geluiden die je niet uit je controller wilt horen.

Videotje gebietst:

De "rumble" wordt voelbaar gemaakt met laagfrequent geluid, die 8-bit geluiden die je in de video hoort is één van de presets voro deze feature.

Lijkt een beetje op wat deze kerel voor elkaar kreeg:

Misschien grappig: Sound effects op je controller bij events in-game

Ik heb er inmiddels 150+ uur op zitten met deze controller, mijn vnigers zijn er al helemaal aan gewend.

[ Voor 22% gewijzigd door Steef op 25-02-2016 10:07 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ThaRabbit schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:02:
*poke*

De meest recente Steam Beta Update en controller firmware hebben nu een rumble emulatie feature :D

Het gevoel komt niet in de buurt van een "echte" rumble van een roterende off-center, maar het is best aardig. Het produceert wel wat geluiden die je niet uit je controller wilt horen.
Dat is het eerste wat ik dus uitschakel zodra de mijne binnen is (gisteren besteld). :)

Het lijkt me een heerlijk ding om mee te gamen!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Cybergamer schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:03:
[...]

Dat is het eerste wat ik dus uitschakel zodra de mijne binnen is (gisteren besteld). :)

Het lijkt me een heerlijk ding om mee te gamen!
Daar kan ik me iets bij voorstellen, het staat standaard ook uit. Het is vooral grappig. Het komt, wat mij betreft, ook niet in de buurt van echte rumble.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik heb hem binnen! Ben er al een paar uurtjes mee bezig, maar wel ff wennen hoor... Een ding is zeker: een ENORME upgrade vergeleken met mijn xbox controller! Echt wel! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Afgelopen donderdag ook de Steam Controller besteld. Vrijdag ochtend al binnen _/-\o_

Ik heb hem samen met DarkSouls3 gekocht als bundel. Ik heb al heel wat uurtjes ervaring met het gebruik van de Xbox Controller (wat ik ook gebruikte voor eerdere DS games) dus ik was daar aan gewend.

het heeft zo'n 8-12 uur gekost om er aan te wennen, en om een custom configuratie aan te maken die bij mij paste (voornamelijk van right pad click een 5 knops menu te maken ipv een 9 knops. Ik drukte namelijk vaak op de midden-links ipv middelste knop omdat ik kennelijk een afwijking heb :+ Met het 5 knops menu is de middelste knop een stuk groter.

Inmiddel kan ik er aardig goed mee overweg, zo af en toe bij onverwachte moment kicked toch echt die musclememory in en druk ik iets verkeerds... maar ja, dat komt wel.

Er is nog veel meer in te stellen.. Maar so far ben ik van 'kut controller' naar 'fucking nice' al gegaan 8)

Pro's: Custom configs, extra buttons, muis effect(wennen)
Con's: Batterijen ipv een oplaadbare accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Rann schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:09:
Er is nog veel meer in te stellen.. Maar so far ben ik van 'kut controller' naar 'fucking nice' al gegaan 8)
Same here, ik heb de controller nu een paar weken en ben er aardig aan gewent. Stukken beter dan zo'n xbox controller, IMHO.
Pro's: Custom configs, extra buttons, muis effect(wennen)
Con's: Batterijen ipv een oplaadbare accu..
Oplaadbare accu's gebruiken, dan is de 'con' ook weg (maar ik begrijp precies wat je bedoeld hoor, had wel aardig geweest als die idd oplaadbaar had geweest).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:46
Ik vond deze guide laatst op pcgamer. Ik weet niet of iemand anders hem al had gezien. Mooie guide hoe je de controller kan mappen.

http://www.pcgamer.com/steam-controller-setup-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

TopsNL schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:13:
Ik vond deze guide laatst op pcgamer. Ik weet niet of iemand anders hem al had gezien. Mooie guide hoe je de controller kan mappen.

http://www.pcgamer.com/steam-controller-setup-guide/
Ik had die gezien ja. Enige wat ik nog niet gebruik is de gyroscope en de dual-triggers. Misschien later, maar voor nu kan ik er nog niet aan wennen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weer een nieuw spel voor de Steam Controller gevonden, Virtual Pool 4 waarbij je de bal stoot met de gyro! Werkt erg goed!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Sale vanaf nu tot 6 juni voor de Controller en Link. Beide los van €54.99, nu voor €38.49 (-30%). Komt nog €8.80 verwerk en verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Hoe lang duurt het normaliter voordat je ze binnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Shodan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:43:
Hoe lang duurt het normaliter voordat je ze binnen hebt?
Ik had hem in 48 uur binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Een week ongeveer. Donderdag besteld, dus het weekeinde zat er tussen.

[ Voor 92% gewijzigd door Cybergamer op 03-06-2016 11:02 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Steam Controller gekocht vanwege de sale. Ik heb hem van m'n collega kunnen testen. Ik ben 'r wel positief over. En voor die 38 euro.. who cares? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Cybergamer schreef op donderdag 21 april 2016 @ 05:58:
[...]

Same here, ik heb de controller nu een paar weken en ben er aardig aan gewent. Stukken beter dan zo'n xbox controller, IMHO.

[...]

Oplaadbare accu's gebruiken, dan is de 'con' ook weg (maar ik begrijp precies wat je bedoeld hoor, had wel aardig geweest als die idd oplaadbaar had geweest).
De con zou wegvallen als je de oplaadbare accus via de USB cable verbinding zou kunnen chargen. Maar das mssn wat veel gevraagd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rann
Inmiddels een paar A kwaliteit rechargeble batteries gekocht, doe met 1 setje al ongeveer 2 weken (bij toch wel regelmatig gebruik)

Maar idd.. Oplaadbaar via accu was wel nice geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattha
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 13:35
Net een steam controller gekocht, werkt perfect met Transistor, maar het lukt me niet om die deftig werkend te krijgen in Bastion.
Heeft er iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
mattha schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:12:
Net een steam controller gekocht, werkt perfect met Transistor, maar het lukt me niet om die deftig werkend te krijgen in Bastion.
Heeft er iemand daar ervaring mee?
Wat heb je al geprobeerd? Heb je al via het menu een profiel voor dat spel ingeladen (default profile?)

Wat voor problemen ervaar je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattha
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09 13:35
Rann schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Wat heb je al geprobeerd? Heb je al via het menu een profiel voor dat spel ingeladen (default profile?)

Wat voor problemen ervaar je ?
Ik heb al gewoon opgestart, zonder configuratie, dan wordt de controller herkend als een echte controller, maar de B knop bijvoorbeeld werkt niet. Wanneer ik dan een nieuwe story opstart, kan ik de kid zelfs niet uit bed krijgen (er wordt op geen enkele knop nog gereageerd).
Als ik dan het spel afsluit en 1 van de community configuraties neem (bij controller configuration), en opnieuw het spel start, is het wat afhankelijk van de gebruikte configuratie, maar geen enkele configuratie was speelbaar, er zijn altijd wel een deel van de knoppen die niets doen. (in die zin dat bijvoorbeeld ofwel movement niet werkte, of het vechten zelf).

Ideaal zou zijn dat de controller gewoon als een echte controller herkend wordt (wat nu gebeurt, maar onvolledig), en ook de nodige knoppen herkend worden als dusdanig.

[ Voor 0% gewijzigd door mattha op 24-08-2016 09:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Je kan ook heel gemakkelijk natuurlijk een eigen configuratie maken?

Volgens mij was Bastion niet meer dan, up,down,left,right en een spring / sla + rewind knop ?

De bekendste community configuratie is vaak ook wel goed.. Misschien toch iets over het hoofd gezien qua buttons? Even de config goed bekijken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Wou ik maandag avond toch de Steam Controller bestellen. Te laat... damn...
Wie levert de Steam Controllers eigenlijk in Nederland? Als ik Google zijn ze ook nergens te verkrijgen buiten de Steam Store om, toch?

Dan wordt het toch maar weer wachten op de volgende Sale.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
7unkrat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:22:
Wou ik maandag avond toch de Steam Controller bestellen. Te laat... damn...
Wie levert de Steam Controllers eigenlijk in Nederland? Als ik Google zijn ze ook nergens te verkrijgen buiten de Steam Store om, toch?

Dan wordt het toch maar weer wachten op de volgende Sale.
Volgens mij heb ik hem via DHL binnen 2 dagen gekregen. Het is elke cent waard voor mij in ieder geval ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Rann schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Volgens mij heb ik hem via DHL binnen 2 dagen gekregen. Het is elke cent waard voor mij in ieder geval ;-)
Ik blijf positieve berichten lezen. Ga hem zeker wel halen op het moment dat hij weer in een Sale raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
7unkrat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
Ik blijf positieve berichten lezen. Ga hem zeker wel halen op het moment dat hij weer in een Sale raakt.
Ik verkoop hem voor de helft, gaat morgen hier op V&A. Kan er maar niet aan wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Ik verkoop hem voor de helft, gaat morgen hier op V&A. Kan er maar niet aan wennen...
Waar kun je niet aan wennen? Ik heb hem niet, maar het lijkt of ie behoorlijk lekker in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Oh hij ligt heel lekker in de hand, dat moet ik toegeven maar ik wil gewoon echte "stokjes" hebben om te sturen. Heb nu meer dan eens profielen aangemaakt om hem naar mijn wens te zetten maar het blijft voor mij gewoon niet de juiste keuze ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik heb mijn Steam controller gisteren ontvangen en wat een fantastisch ding tot nu toe!
Aangenaam verrast, al moet ik er wel bijzeggen dat ik nooit met controllers gespeeld heb, op een paar korte sessies na. Vandaag pas ik mij nogal snel er aan aan denk ik ;).

Zit wel nog te sukkelen met The Witcher 2, iemand die goed aan de praat gekregen met de controller? Waarschijnlijk wen ik daar ook nog snel aan, maar ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
rikoos schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:43:
Oh hij ligt heel lekker in de hand, dat moet ik toegeven maar ik wil gewoon echte "stokjes" hebben om te sturen. Heb nu meer dan eens profielen aangemaakt om hem naar mijn wens te zetten maar het blijft voor mij gewoon niet de juiste keuze ;-)
Daar twijfel ik dus wel een beetje over. Ik ben sticks gewend en niet een trackpad. Dus met shooters of wat snellere spellen zal dat zeker raar aanvoelen (in het begin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rann
7unkrat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Daar twijfel ik dus wel een beetje over. Ik ben sticks gewend en niet een trackpad. Dus met shooters of wat snellere spellen zal dat zeker raar aanvoelen (in het begin).
Dat doet hij zeker in het begin! Zelf ook veel shooters gespeeld met double sticks (halo lan party met wat vrienden) en ik moet zeggen, ik was er redelijk snel aan gewend. Je moet het wel een 4-6 uur kans geven om te wennen, dat wel.

En de settings zijn belangrijk.. Je kan hem nu zelfs als een joystick instellen, mocht je dat willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
Rann schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:25:
[...]

Dat doet hij zeker in het begin! Zelf ook veel shooters gespeeld met double sticks (halo lan party met wat vrienden) en ik moet zeggen, ik was er redelijk snel aan gewend. Je moet het wel een 4-6 uur kans geven om te wennen, dat wel.

En de settings zijn belangrijk.. Je kan hem nu zelfs als een joystick instellen, mocht je dat willen..
Double sticks ben ik ook gewend van de PS4, welke sinds een jaar de deur uit is. nu volledig op keyboard en muis aangewezen. werkt op zich prima, totdat bijvoorbeeld Castle Crashers probeert te spelen op een keyboard, good luck with that. 8)

Zal voornamelijk het wennen zijn ja en inderdaad de juiste layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hoe is de controller met point 'n click adventures?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@InF.Inc . Zelf nog niet geprobeerd maar ik veronderstel dat de controller hier heel erg geschikt voor is aangezien je in principe gewoon een muis hebt zoals een touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
InF.Inc schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:14:
Hoe is de controller met point 'n click adventures?
Ik gebruik bij Civ 5 enkel de cursor. Niet echt point and click, maar de controller werkt erg fijn. Wel even wennen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik heb net de receiver battery door en de carrying case binnen gekregen.
Leuk spul, maar iets te dure verzendkosten/handling zoals gewoonlijk. (worden verzonden vanuit Tilburg, het lijkt er haast op dat ze een postduif van Valve HQ naar Tilburg hebben gestuurd om de bestelling door te geven imho)

De grip buttons maken iets minder geluid met het vervangende achterkantje, en de usb receiver past er natuurlijk netjes in. Deze battery door hadden ze er aan het begin bij moeten doen, maar geloof wel dat ze dat tijdens het designproces compleet vergeten waren.

Case is tof, alle accessoires passen er in inclusief een extra setje batterijen. Ready to go. :)

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 05-10-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook de Steamcontroller.

Ik moet er wel aan wennen, maar tot nu toe bevalt het me enorm!
Echt een prachtding, en de (instel)mogelijkheden zijn eindeloos. Wow :)
Ongevloofelijk veelzijdig.

Ik heb al vanalles gespeeld, van Civ 6, diverse adventures, GTA5 en Alien:Isolation (en nog veel meer).

Eigenlijk heb ik, behalve deze liefdesverklaring :P , niet veel toe te voegen aan dit topic.

Overigens, iets waar ik me wel aan stoor, is dat je niet goed kan zien in de community configs wat het populairst is en/of hoeveel een config gebruikt wordt. Is de bovenste het populairst?

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-11-2016 10:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:55
anandus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:23:
Ik heb sinds gisteren ook de Steamcontroller.

Ik moet er wel aan wennen, maar tot nu toe bevalt het me enorm!
Echt een prachtding, en de (instel)mogelijkheden zijn eindeloos. Wow :)
Ongevloofelijk veelzijdig.

Ik heb al vanalles gespeeld, van Civ 6, diverse adventures, GTA5 en Alien:Isolation (en nog veel meer).

Eigenlijk heb ik, behalve deze liefdesverklaring :P , niet veel toe te voegen aan dit topic.

Overigens, iets waar ik me wel aan stoor, is dat je niet goed kan zien in de community configs wat het populairst is en/of hoeveel een config gebruikt wordt. Is de bovenste het populairst?
Ik dacht dat je dat wel kon zien, in het scherm met configuraties is alles volgens mij gesorteerd op meest populaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Via youtube wat filmpjes zitten kijken om aan de steam controller(bundle gekocht met kerst) te wennen en daar kwamen games als super mario voorbij. Dacht dus: Hey! Dat is vast wel weer is leuk om te doen. Dus Retroarch geinstalleerd etc alles prima. Tot ik het spel echt ging spelen, het lijkt of hij teveel/verkeerde inputs krijgt van de linker d-pad.

Nu heb ik het uitgezet om te moeten klikken om de dpad te gebruiken want dat wordt veelal gezegd in filmpjes. Alleen als ik nu dus ook bij controller instellingen en support ga dan zie ik dus heel snel aan en uit gaan van de d-pad als ik daar me vinger dus op hou. Bij de rechter blijft het lampje gewoon smooth branden als ik het aanraak.

Wat ik ook zeer vervelend vind is door het menu gaan met de d-pad, als ik hem een millimeter verplaats dan vliegt hij gelijk door het menu heen als of de gevoeligheid op ultra staat. Ik hoop niet dat dit normaal is en dat ik een instelling mis :+ :F.

Heb maar wat op youtube gezet voor de duidelijkheid.

In-game Mario:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dC5mvSb8e2w]

In retroarch:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VmNNmaiWL_I]

In steam support:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZTyIyVaaKOY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Mijn controller is helaas overleden. :(

Valt uit midden in een game (ook met usb kabel) en het voelt erg warm aan de linkerkant na een klein tijdje.

Het viel me op dat er wat vocht (?) uit de controller kwam, ik er honderd honderd zeker van ben dat er nooit geen vocht ingekomen is. Vage boel...

Naja, ben met Steam support bezig hierover.

Edit: Inmiddels is het probleem verholpen. Had geen garantie meer op de controller, dus uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Doet het weer zoals het moet! :)

en met de volgende sale (30 okt?) koop ik er nog een :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cybergamer op 19-08-2017 15:14 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Nu de steam controller ook Bluetooth ondersteund heb ik laatst al even Dirt 3 op m'n OnePlus 5 zitten spelen. Te gek dat dit kan.

Wat helemaal top zou zijn is als je de SteamController ook als XINPUT device kan gebruiken bij Android games, zeg GTA Vice City, on the go op vakantie bijv.
Heeft iemand idee of dit ook ondersteund is/wordt? Als ik nu de controller koppel aan m'n mobiel wordt hij weergegeven als KB/M, het rechter touchpad is de muis en LB/RB is linker rechter muisknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren een klein uurtje geprobeerd om men Steam Controller op Madden NFL 19 (Origin) te laten werken, wat een geklooi toch weer 8)

Eerst maar eens gewoon zo geprobeerd (non-steam game, Madden toegevoegd).. Controller herkend als keyboard, enkel de joystick en de B-button deden iets..
Daarna via google maar eens geprobeerd om Origin toe te voegen als non-steam game, en van daaruit Madden op te starten.. Werkte blijkbaar bij enkele, maar hier dus niet..

Na tig keer heropstarten van Madden, Origin, Steam en PC had ik het dan wel een beetje gehad..

Gelukkig kwam ik nog op een reddit post terecht waar een kerel voorstelde om GLOSC te gebruiken.. Heel handig dingetje met duidelijke instructies.. Even instellen, launchen via Steam, en de controller was direct te gebruiken als een xbox controller.. Kijk, dingen zoals dit maken het leven toch een pak makkelijker _/-\o_

Voor de geïnteresseerden (en mensen die het nog niet kenden) ;
Reddit
GitHub download

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1 2 3 Laatste