Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Ik zag de Steam Controller langskomen op Steam gisteren. Vandaag even gekeken:
  • Release in november 2015
  • Prijs: $49.99
  • Dual trackpads
Iemand die hem al aan z'n verlanglijst heeft toegevoegd?
Ik nog niet. Moet eerst maar eens een fatsoenlijk netwerk (bedraad) aanleggen als ik wil gaan streamen...

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb 'm aan mijn verlanglijst toegevoegd, maar ik wacht eerst de recencies af voordat ik 'm daadwerkelijk aanschijf. In vergelijking met een xbox/playstation controller vin ik 'm redelijk hoog geprijsd.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Vind je? Je moet hem qua prijs vergelijken met de huidige generatie controllers, en die gaan voor 45+ euro. En dan moet je er nog een ontvanger bij kopen ook.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Linkje naar de controller in Steam: http://store.steampowered.com/app/353370/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
"Dual trackpads" is voor mij meteen een reden om hem niet aan te schaffen. Kan me niet voorstellen dat het fijn werkt voor gaming ivm ontbreken feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
Ik wacht even wat reviews af, ik ben nog steeds op zoek naar een keyboard/mouse alternatief voor op de bank.
Tegenwoordig heb ik alleen nog maar een HTPC staan (onder de TV) en gelukkig ondersteunen veel games tegenwoordig de Xbox360 controller.
Helaas vereisen veel sim-games een keyboard/mouse en moet ik er een tafeltje bij pakken om die zooi kwijt te kunnen :P (Software als Xinput/Joy2Key hebben mij niet kunnen overtuigen, ik mis de precisie van een echte muis en schiet telkens over de "target" heen)
Ik hoop echt dat deze controller daar verandering in kan brengen, met een trackpad ben ik nog steeds iets preciezer dan een pookje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:25

superwashandje

grofheid alom

Flozem schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:40:
"Dual trackpads" is voor mij meteen een reden om hem niet aan te schaffen. Kan me niet voorstellen dat het fijn werkt voor gaming ivm ontbreken feedback.
dit is voor mij juist de reden om het te overwegen. met normale controllers kan ik niet overweg in ieder geval, deze zou ik wel eens willen proberen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Flozem schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:40:
Is het niet slim om 'm eerst uit te proberen voor je m afschrijft?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:27
Na mijn ervaring met touchscreens op tablets en trackpads op laptops, denk ik niet dat dit iets wordt voor mij. Feedback is toch echt iets dat ik bij beide inputmogelijkheden mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Flozem schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:07:
Na mijn ervaring met touchscreens op tablets en trackpads op laptops, denk ik niet dat dit iets wordt voor mij. Feedback is toch echt iets dat ik bij beide inputmogelijkheden mis.
Hoe verschilt de feedback van een trackpad, van die van een muis? Don't get me wrong, ik vind het niet echt prettig werkten op een laptop, maar if anything, krijg je meer fysieke feedback van een trackpad dan van een muis. Deze controller bedien je met twee duimen, dat gaat heel anders dan een trackpad op een laptop, dus ik denk niet dat je er nu al iets over kan zeggen.

een joystick is een een indirecte manier van besturen, dit is in theorie (in theorie, hij moet zich nog bewijzen) superieur daar aan.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.akamai.steamstatic.com/store/promo/livingroom/U3NjAxNTgzNw/01_controller.jpg

Zoals je op de foto kan zien, zit er ook een joystick en knoppen op, dus feedback zal daar niet ontbreken. De trackpads zijn dus alleen voor dingen die je normaal met je muis zou doen

[ Voor 17% gewijzigd door WCA op 25-03-2015 12:25 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Link

Daar is tie dan!

De 'launch trailer' die ze hebben gebruikt laat wel exact zien waarom ik zelf zo enorm enthousiast was over deze controller. Ik denk wel dat de controller een redelijke leercurve zal hebben, maar als je ziet hoe hij even wat text typt ('Mann Co' in Cities Skylines), de map roteert in datzelfde spel, wegen aanlegt, in een ander spel headshots maakt, enz, dan word ik echt heel blij.

Ook de mogelijkheid om al gemaakte (en waarschijnlijk bewezen) bindings te gebruiken is briljant!

Meteen maar pre-order'en denk ik :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik denk dat die launch trailer iets te mooi is ge-edit waardoor het gebruik van de controller nog gelikter overkomt.

Toch hoop ik dat de controller echt zo goed is want ik zou hem best wel willen hebben.
Ik ben ook heel benieuwd naar de steam link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb in de controller interesse, maar ook in de Steam Link! Ik vraag me af of het streamen wel lekker gaat als je een Netgear Powerline XAV5501 Homeplug hebt en je daar misschien net 40mbit verbinding op hebt boven, terwijl je een 120mbit internetaansluiting hebt... Wie kan daar iets over zeggen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Undeclinable schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:38:
Link

Daar is tie dan!

De 'launch trailer' die ze hebben gebruikt laat wel exact zien waarom ik zelf zo enorm enthousiast was over deze controller. Ik denk wel dat de controller een redelijke leercurve zal hebben, maar als je ziet hoe hij even wat text typt ('Mann Co' in Cities Skylines), de map roteert in datzelfde spel, wegen aanlegt, in een ander spel headshots maakt, enz, dan word ik echt heel blij.

Ook de mogelijkheid om al gemaakte (en waarschijnlijk bewezen) bindings te gebruiken is briljant!

Meteen maar pre-order'en denk ik :)
Jij bent wel heel goedgelovig. Heb je Witcher 3 ook meteen besteld na het zien van de eerste E3 footage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Heb net de Steam link gelijk maar besteld aangezien er blijkbaar gewoon 4 Xbox controllers op kunnen worden aangesloten met de wireless adapter. Voor de controller zelf wacht ik nog even wat reviews af, maar als dat echt zo goed werkt als in het filmpje dan komt die er zeker ook. lijkt me heerlijk om Skylines of een RTS zo van de bank af te spelen.

Als die steamlink lekker werkt dan ben ik ook gelijk van de multiplatform keuze af, want dan kan ik voor de beste graphics gaan EN lui op de bank zitten :p Maarja aangezien steam streamen nu ook alleen maar goed op lagere resoluties werkt met mijn laptop verwacht ik geen grote verbetering. Hoe dan ook hoef ik dan niet de laptop aan te sluiten op de tv dus een miskoop kan het naar mijn idee niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel offtopic, maar welk spel is dat rond 0:59?

Persoonlijk lijkt me deze controller niks door bovenstaande redenen, maar wil het wel graag proberen. Ben sowieso al gek aan aparte controllers zoals stuur wielen en light guns. En er zijn ook zeker wat leuke experimenten geweest die het uiteindelijk toch niet geworden zijn, zoals de joystick op de Neo Geo Pocket en die disc op de Intellivision.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Dacht even snel te kijken welk spel je bedoelde en antwoord te geven, maar nu ben ik dus ook benieuwd aangezien ik geen idee heb. En ik heb zeker wel interesse in dualstick shooters en al helemaal als ze local multiplayer hebben.

Hier wel een nette hands on en het vervangt dus waarschijnlijk niet je normale controller, maar voor RTS enz. kan het best gaan werken. Dat zou genoeg reden zijn voor mij om de controller te kopen.

Na het zien van het filmpje snap ik eigenlijk niet waarom de knoppen niet op de normale plek zitten en de touchpad op de plek waar nu de 4 knoppen zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 06-06-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 17:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

De Steam Controler heeft support voor 16 controles!

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:44:
Assault Android Cactus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Top :) En ook al weer erg positieve reviews. Een paar jaar geleden was je nog bijna helemaal aangewezen op consoles als het om local coop games ging, maar tegenwoordig zit ik steeds vaker met vrienden steamgames te spelen op de bank. Speedrunners, Duck game, Gang beasts en Blazerush hebben al heel wat avondjes dikke lol gebracht. Even afwachten of deze game in de steam sale langs komt, maar anders koop ik daarna gelijk.

Kom maar op met die Steam Link :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Beakzz schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:05:
[...]

Top :) En ook al weer erg positieve reviews. Een paar jaar geleden was je nog bijna helemaal aangewezen op consoles als het om local coop games ging, maar tegenwoordig zit ik steeds vaker met vrienden steamgames te spelen op de bank. Speedrunners, Duck game, Gang beasts en Blazerush hebben al heel wat avondjes dikke lol gebracht. Even afwachten of deze game in de steam sale langs komt, maar anders koop ik daarna gelijk.

Kom maar op met die Steam Link :D
Speedrunners is mij wat te skill based. Towerfall ascension, clusterpuck en trials vind ik leuker. Net als Gang beasts en fifa natuurlijk.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 11:25
Isniedood schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Speedrunners is mij wat te skill based. Towerfall ascension, clusterpuck en trials vind ik leuker. Net als Gang beasts en fifa natuurlijk.
fifa wordt toch niet verkocht via steam? Kan je die met controller local spelen ja? of via inhome .met een shortcut naar orgin?

[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 16-06-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Xenophoben schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:44:
[...]

steam wordt toch niet verkocht via steam? Kan je die met controller local spelen ja? of via inhome .met een shortcut naar orgin?
Ga er vanuit dat 1e Steam = Fifa ? :)

Heb eigenlijk nog geen gelinkte game proberen te streamen dus zal dat eens proberen vanavond. Het lijkt me dat alleen Steamgames werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ja inderdaad, thanks ik heb het even geedit
Ik heb mijn steam controller gepreorderd. Ik game nu heel veel op de one omdat dit wel leuk is in combinatie met mijn beamer.
Echter zou het helemaal tof zijn als ik ook bijvoorbeeld football manager kan spelen met een controller! awesome

[ Voor 73% gewijzigd door Xenophoben op 16-06-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heeft hier iemand ook een verzendbevestiging gekregen van Steam support?

Ik had niet verwacht dat ie zo vroeg zou komen, leuke verrassing :)

Steam/XBL: Avioto

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Avioto schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:10:

Nope, ook als een van de eerste besteld en kreeg onlangs een mail dat ik voor 25sep nog mijn adres kon wijzigen voor verzending maar verder niets meer gekregen.

• Avioto
Dat is vreemd.. Maar dat zal ook niet lang meer duren dan :)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Avioto schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:10:

Jaloers !!! Ik heb ook alleen de mail gekregen dat ik mijn gegevens tot de 25ste kon wijzigen.

Ik heb de link en de controller bestelt en merkte ook dat er 2 games sinds 3 weken extra in mijn steam library zijn opgenomen :-)

• Avioto
Jep iedereen die de controller besteld heeft kreeg Portal 2 en Rocket League gratis. Al kan ik me niet voorstellen dat ik Rocket League ga spelen met de Steam controller :P

Ik zal wat foto's maken als de controller binnen is.

• Beakzz
Ben benieuwd. Ik ga eerst gewoon de Xbox360 gamereciever met 4 controllers aansluiten op de link, maar als RTS en citybuilders echt makkelijk speelbaar blijken met de steamcontroller dan bestel ik hem gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
En ook bevestiging gehad dat hij verzonden is! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
En ook hier maar dan voor de Steamlink :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21
Ik ook een bevestingsmail dat mijn steamlink en controller zijn verzonden! Can't wait!

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Wat raar dat Valve er ruim een maand eerder mee komt dan de eigenlijke release datum.

Zou het misschien dat Nederland eerder aan de beurt is oid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ketho schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:12:
Wat raar dat Valve er ruim een maand eerder mee komt dan de eigenlijke release datum.

Zou het misschien dat Nederland eerder aan de beurt is oid? :P
Zou leuk zijn :P Maar nee, er was een periode dat je de Steam controller kon bestellen en het een maand eerder zou krijgen dan de rest.

Nu is het de vraag of de controllers en links wel echt verzonden zijn. DHL tracking geeft bij mij nog steeds aan dat het pakketje niet verwerkt is. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Voor mij hetzelfde:
No Results

We wish to inform you that a number of packages may experience delayed or missing tracking information. Continue to check this tracking page for the latest update. Please accept our sincere apology for any inconvenience this may cause.
En dit 26 uur nadat ik tracking link heb ontvangen. Normaal zou het al lang werken, of als het nog niet verzonden is in iedergeval een de verzender heeft dit pakket aangemeld melding krijgen. Dus hoop dat het al onderweg is en dat DHL tracking gewoon stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Edit : Zo was niet echt wakker. Antwoord was al gegeven 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Beakzz op 03-10-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Zelfde hier.. op 2 okt een DHL tracking gekregen maar als ik kijk dan krijg ik een no result :-(

Begin nu wel ongeduldig te worden, net afgelopen weekend in mijn huis overal 1GB bekabeling aangelegd voor de Steam link dus ik wil hem NU hebben om vanuit mijn bed te kunnen spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb ook een track and trace code ontvangen, maar die was bij DHL nog niet bekend. Volgens mij zijn de controllers enkel klaar gemaakt voor verzending, maar nog niet daadwerkelijk verzonden. Ik gok dat het in bulk verstuurd wordt, en ze de tracking codes alvast hebben verstuurd, die zal niet wijzigen en op het moment dat ie daadwerkelijk verstuurd is zal de code het wel doen.

Kan iig niet wachten tot mn controller er is :)

[ Voor 74% gewijzigd door Meelobee op 05-10-2015 13:49 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

* boe2 meldt zich
Zonet mail gekregen dat mijn Steam Link verzonden is. Heel wat vroeger dan ik verwacht had, en valt mooi samen met de Divinity: Original Sin aankondiging.

Eind deze maand samen met het vrouwtje D:OS op televisie spelen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:36:
* boe2 meldt zich
Zonet mail gekregen dat mijn Steam Link verzonden is. Heel wat vroeger dan ik verwacht had, en valt mooi samen met de Divinity: Original Sin aankondiging.

Eind deze maand samen met het vrouwtje D:OS op televisie spelen :)
Heb jij dit ook op de DHL Site?: We wish to inform you that a number of packages may experience delayed or missing tracking information. Continue to check this tracking page for the latest update. Please accept our sincere apology for any inconvenience this may cause.

Zie hierboven al hetzelfde verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Is er eigenlijk ook iets bekent over hoe 'gevoelig' of wat de 'DPI' van de track/touch pads zijn? Met een controller kan ik gewoon niet lekker overweg omdat naar buiten toe bewegen kracht kost, terwijl naar binnen toe bewegen juist kracht kost om het tegen te houden, in het kort: ik kan niet nauwkeurig kleine precieze bewegingen maken.

Met deze controller lijkt dat juist wel weer te kunnen en daarom vind ik het gebruik van de touchpads geweldig. Alleen weet ik niet of ze ook heel nauwkeurig zijn, of dat alleen maar lijken te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:14:
Heb jij dit ook op de DHL Site?: We wish to inform you that a number of packages may experience delayed or missing tracking information. Continue to check this tracking page for the latest update. Please accept our sincere apology for any inconvenience this may cause.
Jep heb ik ook. Sinds vorige week maandag.
Yamotek schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:54:
Is er eigenlijk ook iets bekent over hoe 'gevoelig' of wat de 'DPI' van de track/touch pads zijn?
Ik neem aan dat je dat allemaal kan instellen. Valve blijft er maar op hameren dat je alles kan veranderen binnen de software, en dat je configuraties kan opslaan en binden aan games of andere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Laatst online: 17-07 00:36
Dat snap ik, maar net zoals je iedere muis ook kan instellen, heeft een muis ook een maximale accuraatheid. Mijn vraag was, wat is die bij de Steam controller omdat ik het niet 1,2,3 vinden kan. Als het betekent dat het niet echt accuraat meer is bij een hoge gevoeligheid lijkt mij het zeer lastig in sommige spellen, als het wel lukt dan is het een geweldig product wat ik ook zeer graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik denk dat dat lastig is voor Valve om aan te geven, omdat je het nergens mee kan vergelijken. Zelfs niet met touchpads voor laptops, wat het dichtste in de buurt komt. Ze kunnen je wel een getal geven, maar daar heb je niet zoveel aan denk ik. Ik wil wel dingen voor je uitproberen als de controller binnen is, maar ik denk dat het vooral een kwestie is van zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Yamotek schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:42:
Dat snap ik, maar net zoals je iedere muis ook kan instellen, heeft een muis ook een maximale accuraatheid. Mijn vraag was, wat is die bij de Steam controller omdat ik het niet 1,2,3 vinden kan. Als het betekent dat het niet echt accuraat meer is bij een hoge gevoeligheid lijkt mij het zeer lastig in sommige spellen, als het wel lukt dan is het een geweldig product wat ik ook zeer graag wil hebben.
Zoek even op Youtube naar Steam controller i.c.m. Civilization 5 van een week of 2 geleden. Daar zet hij hem even heel gevoelig en misschien kan je het dan wat beter inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Iemand al een idee wanneer de controllers werkelijk verzonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Xenophoben schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:38:
In mijn herinnering stond er 8 of 10 oktober bij het bestellen. Op de bevestiging is daar niets van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Xenophoben schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:38:
In de status op ste3am staat "geschatte verzenddatum: 16 october".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elammertsma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-08-2016
Heb het even aan DHL gevraagd en zij weten ook nog niets over de zendingen. Volgens DHL komt de tracking nummer in het systeem zodra hij door de verzender geprint wordt. Het wil dus niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk verzonden is, maar enkel dat hij aangemeld is bij DHL. In de keuze van het moment van verzenden heeft de verzender dan nog alle vrijheid.

Het wordt dus inderdaad nog even (zo rustig mogelijk) wachten op de controllers en links, maar het ziet er dus erg naar uit dat ze hun best doen om alle pakketten tegelijk bij alle eerste pre-orders te krijgen! Wel super netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Nou ik vind het niet netjes. Als je een mail met een trackingcode krijgt verwacht je ook dat je er wat aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nogmaals: Ben ik dan werkelijk de enige die de verzenddatum gewoon vermeld heeft staan in zijn steam account? Het lijkt me toch loepzuiver dat alle verzendingen volgende week gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Bij mij staat ook 16 october inderdaad. Was toch ook vrij duidelijk toen ze begonnen met het verkopen van de controllers en de Link? En natuurlijk heb je wat aan die trackingcode zodra het pakketje verzonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 15:26

voz

De echte kenner

De verzenddatum staat er inderdaad duidelijk. Hopelijk is het stiekem de ontvangstdatum, zo net voor het weekend zou perfect zijn!

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
voz schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:00:
De verzenddatum staat er inderdaad duidelijk. Hopelijk is het stiekem de ontvangstdatum, zo net voor het weekend zou perfect zijn!
Zou er mijn hoop niet opstellen. Ga al tevreden zijn als hij vrijdag verzonden wordt.
Beetje voorbarig geweest, op https://www.reddit.com/r/steam al een aantal mensen die hun controller al ontvangen hebben. Misschien dat ze er toch eerder aan beginnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Grompie op 13-10-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Hier ook:

Shipping Status: Shipment Prepared
Estimated Shipping Date: 16 Oct, 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Ik ga ook de Link en Controller bestellen denk ik... :)
Moet Batman en GTA 5 nog spelen...
En Skylines en straks de nieuwe Rollercoaster op de bank lijkt me briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zonet mail gekregen:
The first Steam Link and Steam Controller pre-order units are scheduled to arrive over the next few days.

We're eager to hear your feedback as we continue to make changes and improvements leading up to the full retail launch on November 10th. For the next few weeks, we recommend that you opt in to the Steam client beta (through the System settings panel in the Big Picture UI) so that you'll be running the most current fixes and functionality.

We'll be keeping an eye on forums everywhere, but we've also set up a contact email address for everyone on the team: SteamHardwareFeedback@valvesoftware.com. Whether you're having a great time or running into issues, we want to know.

Thank you
DHL status is wel nog altijd dezelfde, zal dus voor volgende week zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

boe2 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:57:
Zonet mail gekregen:

[...]

Yop, hoopte hem dit weekend te krijgen, maar ben bang van niet. Er zijn wel al mensen die hem ontvangen hebben, maar volgens mij niet in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

boe2 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:57:
Zonet mail gekregen:

[...]

Die van mij komt vandaag! De nederlandse DHL tracker doet het wel.

Ga naar: http://www.dhl.nl/nl/express/traceren.html en selecteer DHL tracknet belenux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Nou heb de link zojuist ontvangen maar nog geen gamepad :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Isniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Ga naar: http://www.dhl.nl/nl/express/traceren.html en selecteer DHL tracknet belenux.
Aaaaah via die link zie je inderdaad iets heel anders: "Zending wordt vandaag aangeboden". Hype status schiet plots van "we zien volgende week wel of er schot in de zaak komt" tot "Werkdag kan niet snel genoeg voorbij zijn!!!1".

Is dit nu een faal van DHL of van Steam, dat ze de tracking link via de verkeerde tracker sturen? Veel mensen gaan uit het niets een verrassing in de bus krijgen :D

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 16-10-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

boe2 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:41:
[...]

Aaaaah via die link zie je inderdaad iets heel anders: "Zending wordt vandaag aangeboden". Hype status schiet plots van "we zien volgende week wel of er schot in de zaak komt" tot "Werkdag kan niet snel genoeg voorbij zijn!!!1".

Is dit nu een faal van DHL of van Steam, dat ze de tracking link via de verkeerde tracker sturen? Veel mensen gaan uit het niets een verrassing in de bus krijgen :D
Ik hoop inderdaad dat hij in de bus past. Mijn vriendin ligt waarschijnlijk tot 3 uur smiddags in diepe coma in bed na een avondje ADE. Zo zuur als dan het pakketje gemist wordt :P

Vermoed dat het een communicatie foutje is tussen steam en DHL dat ze de internationale site gepakt hebben. Vanuit een internationaal bedrijf gezien ook wel logisch.

Anyways, ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
AHHHH nog erger !!! Heb de steamlink vanmorgen binnengrekregen en check nu de link waar mijn gamepad blijft. Staat er gewoon bij dat hij is afgeleverd samen met de link!!!

DHL gelijk gebelt en ze zien dat ook staan, blijkt dat de chauffeur het pakket in de auto was vergeten dus komt vanmiddag weer terug om de gamepad af te leveren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

rikoos schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:50:
AHHHH nog erger !!! Heb de steamlink vanmorgen binnengrekregen en check nu de link waar mijn gamepad blijft. Staat er gewoon bij dat hij is afgeleverd samen met de link!!!

DHL gelijk gebelt en ze zien dat ook staan, blijkt dat de chauffeur het pakket in de auto was vergeten dus komt vanmiddag weer terug om de gamepad af te leveren :-(
wel netjes opgelost! Flexibeler dan wat ik van Postnl gewend ben. Ik heb al lichte spijt dat ik de controller geannuleerd heb destijds. Verhalen zijn wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Isniedood op 16-10-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaklie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:49
Isniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:26:
[...]

Held! Ik maar balen dat de track link van mijn Steam mail niet werkte... Deze werkte wel. Super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaggettD
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-08 07:38
Helaas, nog geen mail ontvangen en ook nog geen geschatte verzendingsdatum. :( Voor degenen die dit wel hebben, wanneer hadden jullie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Mijn Steam controller is net bezorgd door een hele vriendelijke meneer van DHL :)

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/steamc1_zpscn6vsiwa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/steamc3_zpsc3kwlafp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Avioto/steamc2_zps71ff2igw.jpg

Mooi Valve logo op de usb receiver :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel erg benieuwd naar de ervaringen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Net even counterstrike mee gespeeld :) Aimen is wel moeilijk maar viel me niet tegen. De rechter touchpad maakt wel veel lawaai :( En ik kan er niet fijn de steam big picture mode mee navigeren, geen idee hoe ik de mousepointer click. Met de analoge stick en a button kom ik er wel maar zou liever gewoon klikken. Die configs browsen bij een game schiet je niet heel veel mee op aangezien je alleen de naam ziet en niet een overzicht van hoe de buttons gemapt zijn. En ik heb geen idee hoe je de buttons op de achterkant kunt mappen, ik zie alleen maar de buttons aan de voorkant in de config.

EDIT: Klikken in big picture mode is rechter trigger. Helaas verdwijnt de muispointer in sommig menu's en moet je alsnog de analoge stick gebruiken...
De buttons op de achterkant staan er gewoon tussen in de config screen (3e van boven) maar had er overheen gekeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:00:
Net even counterstrike mee gespeeld :) Aimen is wel moeilijk maar viel me niet tegen. De rechter touchpad maakt wel veel lawaai :( En ik kan er niet fijn de steam big picture mode mee navigeren, geen idee hoe ik de mousepointer click. Met de analoge stick en a button kom ik er wel maar zou liever gewoon klikken. Die configs browsen bij een game schiet je niet heel veel mee op aangezien je alleen de naam ziet en niet een overzicht van hoe de buttons gemapt zijn. En ik heb geen idee hoe je de buttons op de achterkant kunt mappen, ik zie alleen maar de buttons aan de voorkant in de config.

EDIT: Klikken in big picture mode is rechter trigger. Helaas verdwijnt de muispointer in sommig menu's en moet je alsnog de analoge stick gebruiken...
De buttons op de achterkant staan er gewoon tussen in de config screen (3e van boven) maar had er overheen gekeken.
Als Big Picture in fullscreen draait, zet het automatisch de muis pointer uit. Big Picture is gemaakt om met een controller stick te navigeren. Als je zowel de controller functie zou kunnen gebruiken als muis + toetsenbord krijg je de situatie dat 1 knop meerdere functies heeft. Misschien kan je dan beter de desktop client gebruiken? Dat zou nu ook makkelijker moeten werken.

Als je op individuele templates drukt krijg je inderdaad alle controls te zien. Ik neem aan dat er veel meer game specifieke templates komen zodra mensen aan de slag kunnen met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:00:

Valve raadde trouwens aan om de beta te draaien van Steam Big Picture. Wellicht helpt dat.

Kan de link eigenlijk de PC ook aanzetten en big picture starten? Begreep dat hij wel de tv aanzet over HDMI-CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Isniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:32:
Valve raadde trouwens aan om de beta te draaien van Steam Big Picture. Wellicht helpt dat.
Ohja dat deed ik inderdaad niet omdat een game ooit niet wilde installeren in beta 8)7 Zal eens kijken of dat verschil maakt.
Kan de link eigenlijk de PC ook aanzetten en big picture starten? Begreep dat hij wel de tv aanzet over HDMI-CEC
Big picture mode starten in iedergeval wel. Maar pc aanzetten verwacht ik niet.. Hij geeft een overzicht van steam draaiende pc's bij de eerste x opstarten (eigenlijk 3e x door updates en restart om de taal te zetten (ook op engels)) En je moet op de steam pc een code invoeren die op je tv verschijnt om te authoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Ohja dat deed ik inderdaad niet omdat een game ooit niet wilde installeren in beta 8)7 Zal eens kijken of dat verschil maakt.

[...]

Big picture mode starten in iedergeval wel. Maar pc aanzetten verwacht ik niet.. Hij geeft een overzicht van steam draaiende pc's bij de eerste x opstarten (eigenlijk 3e x door updates en restart om de taal te zetten (ook op engels)) En je moet op de steam pc een code invoeren die op je tv verschijnt om te authoriseren.
Op zich is een wake on lan modus niet zo moeilijk voor zo'n apparaat, dus technisch is het geen probleem. Nu nog een IR-ontvanger en de harmony remotes laten werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
[...]

Van wat ik op reddit las kan je een pc wel uit slaapstand er mee brengen en gewoon unlocken met je steam controller. Zou namelijk ook gewoon in windows moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Feest kan beginnen, link en de gamepad zijn binnen.... Beide voor de slaapkamer omdat mijn PC/HTPC in de woonkamer staat.

oh nee.... sjips ik moet nu de deur uit en pas zondag weer terug ..... Arme ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd hoe typische mouse/keyboard games met dit ding te bespelen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Ligt normaal thuis op me te wachten! :D
Niet verwacht dat ze effectief vandaag zouden geleverd worden. Erg netjes van Valve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Heb de controller ook binnen, had ook niet verwacht dat hij er vandaag zou zijn. Komt mooi uit ik speel nu cities skylines voordat vanavond de famillie komt voor het verjaardagfsfeestje. :+

Maar ook in windows werkt het gewoon, zolang je steam maar op de achtergrond hebt draaien _/-\o_

Wat ik wel irritant vind is dat de rechter touchpad constant een tikkend geluid maakt als je de muis beweegt. Denk niet helemaal dat dat de bedoeling is.Iemand anders ook al ervaren?

[ Voor 24% gewijzigd door MusicAddict op 16-10-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
MusicAddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:32:
Maar ook in windows werkt het gewoon, zolang je steam maar op de achtergrond hebt draaien _/-\o_
Steam hoeft niet aan hoor. Wat bij mij wel gebeurd is als ik Steam sluit, dan de controller er mee op houd. Dan moet ik de controller uit en aan zetten voordat ie weer werkt in Windows. Hopelijk word dat nog gefixt.
Wat ik wel irritant vind is dat de rechter touchpad constant een tikkend geluid maakt als je de muis beweegt. Denk niet helemaal dat dat de bedoeling is.Iemand anders ook al ervaren?
Dat is de haptic feedback, is gewoon normaal. Maar dit is helaas niet in te stellen binnen Windows, daar staat het standaard op de hoogste stand. In games kan je dit wel instellen (via Steam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Heb ik inderdaad ook, helaas.. Vind dit ook zeer storend. En gefeliciteerd!

EDIT: Ik krijg gewoon portal 2 niet werkend :( Met steam link reageert de controller nergens op, zonder steam link kan ik rondkijken en portals schieten, maar nog steeds niet bewegen en werkt de overlay waarin je de controller kunt configureren niet... Een game die iedereen bij de controller krrijgt die gewoon niet werkt |:(

EDIT2: Gelukkig werkt de andere gratis game Rocket League wel goed met de steam controller :) Maarja ben nu wel uitgespeeld.
Ik vind het trouwens ook wel jammer dat de Steam Link geen aanknop heeft of met de controller aangaat. Stekker erin en uit is ook zo irritant, vooral als je het ergens in een tvmeubel mooi weg wilt werken.

[ Voor 49% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik net MGS5 geprobeerd, niet al te geweldig. Betere ervaring met een 360 controller dan met de steam controller.. Maar dat komt waarschijnlijk ook na 60 uur met de 360 pad bezig zijn te geweest..

Red Alert 3 en Cities Skylines is dan weer wel ideaal, bij de eerste even zelf binds instellen en skylines had al een officiele settingslijst :) Daar doe je het toch voor, alleen het binden van keys is een enorme klus.. Hopelijk is dat over een aantal maanden opgelost doordat iedereen zijn eigen game(s) van goede binds voorziet.

Heb wel al de conclusie getrokken dat ik voor controller supported games lekker bij de normale controllers blijf, terwijl games waarin dat niet mogelijk is dus nu ook mogelijk worden. (of een middenweg zoals Mass Effect, waar het het wel zou moeten ondersteunen, alleen de PC niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:08:
EDIT: Ik krijg gewoon portal 2 niet werkend :( Met steam link reageert de controller nergens op, zonder steam link kan ik rondkijken en portals schieten, maar nog steeds niet bewegen en werkt de overlay waarin je de controller kunt configureren niet... Een game die iedereen bij de controller krrijgt die gewoon niet werkt |:(
Bij mij werkt Portal 2 goed, totdat ik de Steam overlay open. Dan reageerd ie nergens meer op. Erg vreemd.

Edit: Als ik op start druk doet ie het weer, heel apart.

Verder werkt het goed met Portal 2, erg goede game om aan de trackpad te wennen. Er zijn ook aardig wat community configs te gebruiken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Avioto op 16-10-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel070
  • Laatst online: 16:59
Iemand al geprobeerd om een game buiten steam te spelen met de controller?
Bijv. Fifa of iets anders? Eventueel met de optie niet-steam-game toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Nee, maar ik zag wel dat je als je ze vanuit de big picture mode start je de controller ook kunt configureren voor deze games. Ik zal het morgen of overmorgen wel testen als niemand anders me voor is.

EDIT: na m'n steam link een poos uitgelaten te hebben, start ie wel op als ik de controller aanzet :) Geen idee waarom hij niet direct weer aan kan maar dit is toch mooi

[ Voor 43% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ik hier inmiddels ook mijn Steam Controller binnen. Is toch wel even wennen hoor tov de XBox 360 controller. Vind de positie van de a/b/y/x niet zo heel fijn, maar dat kan gewenning zijn aan de oude controller.

Touchpad is wel even raar, maar zeker een handige toevoeging. Moet nog even wat meer games spelen ermee om te bepalen of het goed werkt. Zag dat een aantal games die ik speel ook al wat community presets hadden, scheelt weer uitvogelen wat wel en niet werkt.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd, heb hem ook binnengekregen uit Tilburg vandaag. Tracking heeft nooit gewerkt.
Zometeen even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:07
Ik heb hem vandaag ontvangen. Maar ingame wordt de controller niet herkent als gamepad. Bij games als Portal 2, CS:GO etc. kan ik het prima spelen omdat deze toch geen gamepad ondersteuning hebben, dus dan gebruik ik het mouse-keyboard template van Steam. Maar bijvoorbeeld bij FORCED zit er 1 standaard template bij, waarbij het de bedoeling is dat de game het ziet als gamepad. Hier gaat het dus fout, ik kan alleen muis en toetsenbord kiezen bij input opties. Andere games hetzelfde (octodad bijvoorbeeld).

Meer mensen hier last van of heb ik dit alleen? Ik gebruik linux (Korora)

Verder nog even kort wat over mijn ervaring: Het werkt erg zijn. Alleen het aimen is gewoon echt lastig, deels omdat ik nog moet wennen maar ook deels omdat het gewoon niet zo precies is als een muis. Vooral bij CS:GO merk ik dat ik m'n duim rustig moet houden als ik net in een vuurgevecht beland, nu schiet ie dan alle kanten op.

[ Voor 22% gewijzigd door abc874 op 16-10-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:26:
Ben erg benieuwd hoe typische mouse/keyboard games met dit ding te bespelen zijn
Ik heb de controller al een maand in huis, fps is totaal niet geschikt. Spellen ala Cities Skylines zijn redelijk te doen (voor een controller). Verwacht geen wonderen van de controller, het is beter dan de gemiddelde controller maar zeker geen keyboard en mouse vervanger.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
Link + Controller ook binnen!
Controller werkt prima op PC.
Paar issues met Link (host PC: Kubuntu 14.04.3):
* Zodra ik een spel start valt de input van de Controller weg Draadje op Steam Discussions.
* 2 schermen zijn aangesloten op PC, moet er 1 uitschakelen anders word deze ook weergegeven op TV, geen optie om 1 te kiezen, moet op PC 1 scherm uitzetten
* TV knippert soms

Nou nog even testen op Windows.
Edit: Werkt prima in Windows 10, geen van bovenstaande issues, kleine performance hit en wennen aan de touchpad op de Controller.

[ Voor 14% gewijzigd door Zaggy op 16-10-2015 20:59 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Dat is wel erg kort door de bocht. Er zijn zat singleplayer FPS games die prima speelbaar zullen zijn met de controller. Maar je gaat hier geen competitive Counterstrike mee spelen nee :P

Ik heb er een tijdje Warhammer Space Marine (third person shooter) en Grey Goo (strategie game) mee gespeeld en het bevalt best. Je moet erg veel tweaken wil je een fijne ervaring hebben, de meeste games hebben nog geen community configs natuurlijk.

Dit gaat zowel mijn X360 controller als mijn muis+toetsenbord niet vervangen, maar het is een fijne optie om te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hier ook onverwachts de link op de deurmat. Zo onverwachts dat ik er geen tijd voor heb gereserveerd :p Dat was een nuttige trackcode :) Hopelijk kan ik nog wat tijd vinden voor de vakantie, want anders kan ik hem pas over een maand testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Avioto schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Er zijn zat singleplayer FPS games die prima speelbaar zullen zijn met de controller. Maar je gaat hier geen competitive Counterstrike mee spelen nee :P

Ik heb er een tijdje Warhammer Space Marine (third person shooter) en Grey Goo (strategie game) mee gespeeld en het bevalt best. Je moet erg veel tweaken wil je een fijne ervaring hebben, de meeste games hebben nog geen community configs natuurlijk.

Dit gaat zowel mijn X360 controller als mijn muis+toetsenbord niet vervangen, maar het is een fijne optie om te hebben :)
Hmmm, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Heb of ga je nog een review schrijven over de controller? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
Zaggy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:
* Zodra ik een spel start valt de input van de Controller weg Draadje op Steam Discussions.
Heb je dit met meer games dan Portal 2? Ik heb namelijk op windows hetzelfde met portal 2 en meer mensen met mij: http://steamcommunity.com...ions/0/483367798505595601
Zaggy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:
* 2 schermen zijn aangesloten op PC, moet er 1 uitschakelen anders word deze ook weergegeven op TV, geen optie om 1 te kiezen, moet op PC 1 scherm uitzetten
Dit heb ik op windows 8.1 alleen als ik alt-tab maar scherm 2 wordt de achtergrond van scherm 1 (meest rechtse pixel ofzo meegenomen). Maar zodra ik dan weer big picture focus wordt het weer 1 scherm. Zal het ook eens op m'n ArchLinux install testen, zou wel echt jammer zijn als ik daar telkens 1 scherm uit moet zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Hebben jullie de controller gereserveerd zodra ie te bestellen viel ofzo? Ik heb die van mij op 27 juli gereserveerd. En op de Shipment Details staat ie nog op Shipping Status: Pre-Order.

Kan er echt niet op wachten, heb er sin an :D Ook omdat ik dan eindelijk wat fatsoenlijke multiplayer controller games kan spelen met m'n buddy. Heb al een Xbox One controller.

[ Voor 11% gewijzigd door Blaim op 16-10-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Day one pre-order, alleen die eerste batch liep een aantal weken voor de vroege release van vandaag :)

Ik ga waarschijnlijk wel een review schrijven als ik er meer ervaring mee heb opgedaan. Een deel is ook afhankelijk van de rest van de community, je hebt namelijk geen zin om voor elke game een profiel te moeten maken voor zover er dat nog niet is natuurlijk.

Ben m wel meer gaan waarderen, heb al wel de kabel aangesloten, om nu voor 1m draadloos te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik las dat jullie problemen hadden met Portal 2. De beta update voor de Steam client bevat het volgende: "Fixed loss of input in Portal 2 after losing focus or activating the overlay".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Laatst online: 03-09 18:19
Ik zit er zelf ook overna te denken om dit setje rond de kerst in huis te halen. Kan iemand mij wat meer details vertellen over de steamlink? De afstand waarop je hem gebruikt, de wireless mogelijkheden en input lag? Is het bijvoorbeeld mogelijk om via 2.4 of 5 Ghz beneden op je tv een spel te streamen als boven je router en je steam pc staan? Dit klinkt misschien wat kort door de bocht gezien elk huis anders is maar hoor graag iets wat erop lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
ik vind hem wel heel erg "plastic" aanvoelen, had hem iets robuuster verwacht .
Pagina: 1 2 3 Laatste