f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
De community tags.CptChaos schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:27:
Linkje naar de controller in Steam: http://store.steampowered.com/app/353370/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Tegenwoordig heb ik alleen nog maar een HTPC staan (onder de TV) en gelukkig ondersteunen veel games tegenwoordig de Xbox360 controller.
Helaas vereisen veel sim-games een keyboard/mouse en moet ik er een tafeltje bij pakken om die zooi kwijt te kunnen
Ik hoop echt dat deze controller daar verandering in kan brengen, met een trackpad ben ik nog steeds iets preciezer dan een pookje.
dit is voor mij juist de reden om het te overwegen. met normale controllers kan ik niet overweg in ieder geval, deze zou ik wel eens willen proberenFlozem schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:40:
"Dual trackpads" is voor mij meteen een reden om hem niet aan te schaffen. Kan me niet voorstellen dat het fijn werkt voor gaming ivm ontbreken feedback.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Is het niet slim om 'm eerst uit te proberen voor je m afschrijft?Flozem schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:40:
"Dual trackpads" is voor mij meteen een reden om hem niet aan te schaffen. Kan me niet voorstellen dat het fijn werkt voor gaming ivm ontbreken feedback.
Share and Enjoy!
Hoe verschilt de feedback van een trackpad, van die van een muis? Don't get me wrong, ik vind het niet echt prettig werkten op een laptop, maar if anything, krijg je meer fysieke feedback van een trackpad dan van een muis. Deze controller bedien je met twee duimen, dat gaat heel anders dan een trackpad op een laptop, dus ik denk niet dat je er nu al iets over kan zeggen.Flozem schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:07:
Na mijn ervaring met touchscreens op tablets en trackpads op laptops, denk ik niet dat dit iets wordt voor mij. Feedback is toch echt iets dat ik bij beide inputmogelijkheden mis.
een joystick is een een indirecte manier van besturen, dit is in theorie (in theorie, hij moet zich nog bewijzen) superieur daar aan.

Zoals je op de foto kan zien, zit er ook een joystick en knoppen op, dus feedback zal daar niet ontbreken. De trackpads zijn dus alleen voor dingen die je normaal met je muis zou doen
[ Voor 17% gewijzigd door WCA op 25-03-2015 12:25 ]
Share and Enjoy!
Daar is tie dan!
De 'launch trailer' die ze hebben gebruikt laat wel exact zien waarom ik zelf zo enorm enthousiast was over deze controller. Ik denk wel dat de controller een redelijke leercurve zal hebben, maar als je ziet hoe hij even wat text typt ('Mann Co' in Cities Skylines), de map roteert in datzelfde spel, wegen aanlegt, in een ander spel headshots maakt, enz, dan word ik echt heel blij.
Ook de mogelijkheid om al gemaakte (en waarschijnlijk bewezen) bindings te gebruiken is briljant!
Meteen maar pre-order'en denk ik
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Toch hoop ik dat de controller echt zo goed is want ik zou hem best wel willen hebben.
Ik ben ook heel benieuwd naar de steam link.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Jij bent wel heel goedgelovig. Heb je Witcher 3 ook meteen besteld na het zien van de eerste E3 footage?Undeclinable schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:38:
Link
Daar is tie dan!
De 'launch trailer' die ze hebben gebruikt laat wel exact zien waarom ik zelf zo enorm enthousiast was over deze controller. Ik denk wel dat de controller een redelijke leercurve zal hebben, maar als je ziet hoe hij even wat text typt ('Mann Co' in Cities Skylines), de map roteert in datzelfde spel, wegen aanlegt, in een ander spel headshots maakt, enz, dan word ik echt heel blij.
Ook de mogelijkheid om al gemaakte (en waarschijnlijk bewezen) bindings te gebruiken is briljant!
Meteen maar pre-order'en denk ik
Als die steamlink lekker werkt dan ben ik ook gelijk van de multiplatform keuze af, want dan kan ik voor de beste graphics gaan EN lui op de bank zitten
Verwijderd
Heel offtopic, maar welk spel is dat rond 0:59?CptChaos schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:27:
Linkje naar de controller in Steam: http://store.steampowered.com/app/353370/
Persoonlijk lijkt me deze controller niks door bovenstaande redenen, maar wil het wel graag proberen. Ben sowieso al gek aan aparte controllers zoals stuur wielen en light guns. En er zijn ook zeker wat leuke experimenten geweest die het uiteindelijk toch niet geworden zijn, zoals de joystick op de Neo Geo Pocket en die disc op de Intellivision.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 13:47 ]
Dacht even snel te kijken welk spel je bedoelde en antwoord te geven, maar nu ben ik dus ook benieuwd aangezien ik geen idee heb. En ik heb zeker wel interesse in dualstick shooters en al helemaal als ze local multiplayer hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:44:
[...]
Heel offtopic, maar welk spel is dat rond 0:59?
Hier wel een nette hands on en het vervangt dus waarschijnlijk niet je normale controller, maar voor RTS enz. kan het best gaan werken. Dat zou genoeg reden zijn voor mij om de controller te kopen.
Na het zien van het filmpje snap ik eigenlijk niet waarom de knoppen niet op de normale plek zitten en de touchpad op de plek waar nu de 4 knoppen zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door Beakzz op 06-06-2015 14:15 ]
Assault Android CactusVerwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:44:
Heel offtopic, maar welk spel is dat rond 0:59?
Kom maar op met die Steam Link
Speedrunners is mij wat te skill based. Towerfall ascension, clusterpuck en trials vind ik leuker. Net als Gang beasts en fifa natuurlijk.Beakzz schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:05:
[...]
TopEn ook al weer erg positieve reviews. Een paar jaar geleden was je nog bijna helemaal aangewezen op consoles als het om local coop games ging, maar tegenwoordig zit ik steeds vaker met vrienden steamgames te spelen op de bank. Speedrunners, Duck game, Gang beasts en Blazerush hebben al heel wat avondjes dikke lol gebracht. Even afwachten of deze game in de steam sale langs komt, maar anders koop ik daarna gelijk.
Kom maar op met die Steam Link
fifa wordt toch niet verkocht via steam? Kan je die met controller local spelen ja? of via inhome .met een shortcut naar orgin?Isniedood schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:28:
[...]
Speedrunners is mij wat te skill based. Towerfall ascension, clusterpuck en trials vind ik leuker. Net als Gang beasts en fifa natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 16-06-2015 15:53 ]
Ga er vanuit dat 1e Steam = Fifa ?Xenophoben schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:44:
[...]
steam wordt toch niet verkocht via steam? Kan je die met controller local spelen ja? of via inhome .met een shortcut naar orgin?
Heb eigenlijk nog geen gelinkte game proberen te streamen dus zal dat eens proberen vanavond. Het lijkt me dat alleen Steamgames werken inderdaad.
Ik heb mijn steam controller gepreorderd. Ik game nu heel veel op de one omdat dit wel leuk is in combinatie met mijn beamer.
Echter zou het helemaal tof zijn als ik ook bijvoorbeeld football manager kan spelen met een controller! awesome
[ Voor 73% gewijzigd door Xenophoben op 16-06-2015 16:49 ]
Ik had niet verwacht dat ie zo vroeg zou komen, leuke verrassing
Steam/XBL: Avioto
Nope, ook als een van de eerste besteld en kreeg onlangs een mail dat ik voor 25sep nog mijn adres kon wijzigen voor verzending maar verder niets meer gekregen.Avioto schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:10:
Heeft hier iemand ook een verzendbevestiging gekregen van Steam support?
Jaloers !!! Ik heb ook alleen de mail gekregen dat ik mijn gegevens tot de 25ste kon wijzigen.Avioto schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:10:
Heeft hier iemand ook een verzendbevestiging gekregen van Steam support?
Ik heb de link en de controller bestelt en merkte ook dat er 2 games sinds 3 weken extra in mijn steam library zijn opgenomen :-)
Ik zal wat foto's maken als de controller binnen is.

Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Zou het misschien dat Nederland eerder aan de beurt is oid?
Zou leuk zijnKetho schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:12:
Wat raar dat Valve er ruim een maand eerder mee komt dan de eigenlijke release datum.
Zou het misschien dat Nederland eerder aan de beurt is oid?
Nu is het de vraag of de controllers en links wel echt verzonden zijn. DHL tracking geeft bij mij nog steeds aan dat het pakketje niet verwerkt is. Hoe zit dat bij jullie?
En dit 26 uur nadat ik tracking link heb ontvangen. Normaal zou het al lang werken, of als het nog niet verzonden is in iedergeval een de verzender heeft dit pakket aangemeld melding krijgen. Dus hoop dat het al onderweg is en dat DHL tracking gewoon stuk is.No Results
We wish to inform you that a number of packages may experience delayed or missing tracking information. Continue to check this tracking page for the latest update. Please accept our sincere apology for any inconvenience this may cause.

[ Voor 98% gewijzigd door Beakzz op 03-10-2015 14:27 ]
Begin nu wel ongeduldig te worden, net afgelopen weekend in mijn huis overal 1GB bekabeling aangelegd voor de Steam link dus ik wil hem NU hebben om vanuit mijn bed te kunnen spelen ;-)
Kan iig niet wachten tot mn controller er is
[ Voor 74% gewijzigd door Meelobee op 05-10-2015 13:49 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Zonet mail gekregen dat mijn Steam Link verzonden is. Heel wat vroeger dan ik verwacht had, en valt mooi samen met de Divinity: Original Sin aankondiging.
Eind deze maand samen met het vrouwtje D:OS op televisie spelen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd
Heb jij dit ook op de DHL Site?: We wish to inform you that a number of packages may experience delayed or missing tracking information. Continue to check this tracking page for the latest update. Please accept our sincere apology for any inconvenience this may cause.boe2 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:36:
* boe2 meldt zich
Zonet mail gekregen dat mijn Steam Link verzonden is. Heel wat vroeger dan ik verwacht had, en valt mooi samen met de Divinity: Original Sin aankondiging.
Eind deze maand samen met het vrouwtje D:OS op televisie spelen
Zie hierboven al hetzelfde verhaal..
Met deze controller lijkt dat juist wel weer te kunnen en daarom vind ik het gebruik van de touchpads geweldig. Alleen weet ik niet of ze ook heel nauwkeurig zijn, of dat alleen maar lijken te zijn...
Jep heb ik ook. Sinds vorige week maandag.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:14:
Heb jij dit ook op de DHL Site?: We wish to inform you that a number of packages may experience delayed or missing tracking information. Continue to check this tracking page for the latest update. Please accept our sincere apology for any inconvenience this may cause.
Ik neem aan dat je dat allemaal kan instellen. Valve blijft er maar op hameren dat je alles kan veranderen binnen de software, en dat je configuraties kan opslaan en binden aan games of andere applicaties.Yamotek schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:54:
Is er eigenlijk ook iets bekent over hoe 'gevoelig' of wat de 'DPI' van de track/touch pads zijn?
Zoek even op Youtube naar Steam controller i.c.m. Civilization 5 van een week of 2 geleden. Daar zet hij hem even heel gevoelig en misschien kan je het dan wat beter inschatten.Yamotek schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:42:
Dat snap ik, maar net zoals je iedere muis ook kan instellen, heeft een muis ook een maximale accuraatheid. Mijn vraag was, wat is die bij de Steam controller omdat ik het niet 1,2,3 vinden kan. Als het betekent dat het niet echt accuraat meer is bij een hoge gevoeligheid lijkt mij het zeer lastig in sommige spellen, als het wel lukt dan is het een geweldig product wat ik ook zeer graag wil hebben.
In mijn herinnering stond er 8 of 10 oktober bij het bestellen. Op de bevestiging is daar niets van te vinden.Xenophoben schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:38:
Iemand al een idee wanneer de controllers werkelijk verzonden worden?
In de status op ste3am staat "geschatte verzenddatum: 16 october".Xenophoben schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:38:
Iemand al een idee wanneer de controllers werkelijk verzonden worden?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het wordt dus inderdaad nog even (zo rustig mogelijk) wachten op de controllers en links, maar het ziet er dus erg naar uit dat ze hun best doen om alle pakketten tegelijk bij alle eerste pre-orders te krijgen! Wel super netjes!
Zou er mijn hoop niet opstellen. Ga al tevreden zijn als hij vrijdag verzonden wordt.voz schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:00:
De verzenddatum staat er inderdaad duidelijk. Hopelijk is het stiekem de ontvangstdatum, zo net voor het weekend zou perfect zijn!
Beetje voorbarig geweest, op https://www.reddit.com/r/steam al een aantal mensen die hun controller al ontvangen hebben. Misschien dat ze er toch eerder aan beginnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Grompie op 13-10-2015 14:29 ]
Shipping Status: Shipment Prepared
Estimated Shipping Date: 16 Oct, 2015
Moet Batman en GTA 5 nog spelen...
En Skylines en straks de nieuwe Rollercoaster op de bank lijkt me briljant
DHL status is wel nog altijd dezelfde, zal dus voor volgende week zijnThe first Steam Link and Steam Controller pre-order units are scheduled to arrive over the next few days.
We're eager to hear your feedback as we continue to make changes and improvements leading up to the full retail launch on November 10th. For the next few weeks, we recommend that you opt in to the Steam client beta (through the System settings panel in the Big Picture UI) so that you'll be running the most current fixes and functionality.
We'll be keeping an eye on forums everywhere, but we've also set up a contact email address for everyone on the team: SteamHardwareFeedback@valvesoftware.com. Whether you're having a great time or running into issues, we want to know.
Thank you
Yop, hoopte hem dit weekend te krijgen, maar ben bang van niet. Er zijn wel al mensen die hem ontvangen hebben, maar volgens mij niet in Nederlandboe2 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:57:
Zonet mail gekregen:
[...]
DHL status is wel nog altijd dezelfde, zal dus voor volgende week zijn
Die van mij komt vandaag! De nederlandse DHL tracker doet het wel.boe2 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:57:
Zonet mail gekregen:
[...]
DHL status is wel nog altijd dezelfde, zal dus voor volgende week zijn
Ga naar: http://www.dhl.nl/nl/express/traceren.html en selecteer DHL tracknet belenux.
Aaaaah via die link zie je inderdaad iets heel anders: "Zending wordt vandaag aangeboden". Hype status schiet plots van "we zien volgende week wel of er schot in de zaak komt" tot "Werkdag kan niet snel genoeg voorbij zijn!!!1".Isniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:26:
[...]
Die van mij komt vandaag! De nederlandse DHL tracker doet het wel.
Ga naar: http://www.dhl.nl/nl/express/traceren.html en selecteer DHL tracknet belenux.
Is dit nu een faal van DHL of van Steam, dat ze de tracking link via de verkeerde tracker sturen? Veel mensen gaan uit het niets een verrassing in de bus krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 16-10-2015 09:41 ]
Ik hoop inderdaad dat hij in de bus past. Mijn vriendin ligt waarschijnlijk tot 3 uur smiddags in diepe coma in bed na een avondje ADE. Zo zuur als dan het pakketje gemist wordtboe2 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:41:
[...]
Aaaaah via die link zie je inderdaad iets heel anders: "Zending wordt vandaag aangeboden". Hype status schiet plots van "we zien volgende week wel of er schot in de zaak komt" tot "Werkdag kan niet snel genoeg voorbij zijn!!!1".
Is dit nu een faal van DHL of van Steam, dat ze de tracking link via de verkeerde tracker sturen? Veel mensen gaan uit het niets een verrassing in de bus krijgen
Vermoed dat het een communicatie foutje is tussen steam en DHL dat ze de internationale site gepakt hebben. Vanuit een internationaal bedrijf gezien ook wel logisch.
Anyways, ik kan niet wachten!
DHL gelijk gebelt en ze zien dat ook staan, blijkt dat de chauffeur het pakket in de auto was vergeten dus komt vanmiddag weer terug om de gamepad af te leveren
wel netjes opgelost! Flexibeler dan wat ik van Postnl gewend ben. Ik heb al lichte spijt dat ik de controller geannuleerd heb destijds. Verhalen zijn wel goed.rikoos schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:50:
AHHHH nog erger !!! Heb de steamlink vanmorgen binnengrekregen en check nu de link waar mijn gamepad blijft. Staat er gewoon bij dat hij is afgeleverd samen met de link!!!
DHL gelijk gebelt en ze zien dat ook staan, blijkt dat de chauffeur het pakket in de auto was vergeten dus komt vanmiddag weer terug om de gamepad af te leveren
[ Voor 8% gewijzigd door Isniedood op 16-10-2015 09:59 ]
Held! Ik maar balen dat de track link van mijn Steam mail niet werkte... Deze werkte wel. SuperIsniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:26:
[...]
Die van mij komt vandaag! De nederlandse DHL tracker doet het wel.

Mooi Valve logo op de usb receiver
EDIT: Klikken in big picture mode is rechter trigger. Helaas verdwijnt de muispointer in sommig menu's en moet je alsnog de analoge stick gebruiken...
De buttons op de achterkant staan er gewoon tussen in de config screen (3e van boven) maar had er overheen gekeken.
[ Voor 18% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 11:12 ]
Als Big Picture in fullscreen draait, zet het automatisch de muis pointer uit. Big Picture is gemaakt om met een controller stick te navigeren. Als je zowel de controller functie zou kunnen gebruiken als muis + toetsenbord krijg je de situatie dat 1 knop meerdere functies heeft. Misschien kan je dan beter de desktop client gebruiken? Dat zou nu ook makkelijker moeten werken.WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:00:
Net even counterstrike mee gespeeldAimen is wel moeilijk maar viel me niet tegen. De rechter touchpad maakt wel veel lawaai
En ik kan er niet fijn de steam big picture mode mee navigeren, geen idee hoe ik de mousepointer click. Met de analoge stick en a button kom ik er wel maar zou liever gewoon klikken. Die configs browsen bij een game schiet je niet heel veel mee op aangezien je alleen de naam ziet en niet een overzicht van hoe de buttons gemapt zijn. En ik heb geen idee hoe je de buttons op de achterkant kunt mappen, ik zie alleen maar de buttons aan de voorkant in de config.
EDIT: Klikken in big picture mode is rechter trigger. Helaas verdwijnt de muispointer in sommig menu's en moet je alsnog de analoge stick gebruiken...
De buttons op de achterkant staan er gewoon tussen in de config screen (3e van boven) maar had er overheen gekeken.
Als je op individuele templates drukt krijg je inderdaad alle controls te zien. Ik neem aan dat er veel meer game specifieke templates komen zodra mensen aan de slag kunnen met de controller.
Valve raadde trouwens aan om de beta te draaien van Steam Big Picture. Wellicht helpt dat.WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:00:
Net even counterstrike mee gespeeldAimen is wel moeilijk maar viel me niet tegen. De rechter touchpad maakt wel veel lawaai
En ik kan er niet fijn de steam big picture mode mee navigeren, geen idee hoe ik de mousepointer click. Met de analoge stick en a button kom ik er wel maar zou liever gewoon klikken. Die configs browsen bij een game schiet je niet heel veel mee op aangezien je alleen de naam ziet en niet een overzicht van hoe de buttons gemapt zijn. En ik heb geen idee hoe je de buttons op de achterkant kunt mappen, ik zie alleen maar de buttons aan de voorkant in de config.
Kan de link eigenlijk de PC ook aanzetten en big picture starten? Begreep dat hij wel de tv aanzet over HDMI-CEC
Ohja dat deed ik inderdaad niet omdat een game ooit niet wilde installeren in betaIsniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:32:
Valve raadde trouwens aan om de beta te draaien van Steam Big Picture. Wellicht helpt dat.

Big picture mode starten in iedergeval wel. Maar pc aanzetten verwacht ik niet.. Hij geeft een overzicht van steam draaiende pc's bij de eerste x opstarten (eigenlijk 3e x door updates en restart om de taal te zetten (ook op engels)) En je moet op de steam pc een code invoeren die op je tv verschijnt om te authoriseren.Isniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:32:
Kan de link eigenlijk de PC ook aanzetten en big picture starten? Begreep dat hij wel de tv aanzet over HDMI-CEC
Op zich is een wake on lan modus niet zo moeilijk voor zo'n apparaat, dus technisch is het geen probleem. Nu nog een IR-ontvanger en de harmony remotes laten werkenWildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:46:
[...]
Ohja dat deed ik inderdaad niet omdat een game ooit niet wilde installeren in betaZal eens kijken of dat verschil maakt.
[...]
Big picture mode starten in iedergeval wel. Maar pc aanzetten verwacht ik niet.. Hij geeft een overzicht van steam draaiende pc's bij de eerste x opstarten (eigenlijk 3e x door updates en restart om de taal te zetten (ook op engels)) En je moet op de steam pc een code invoeren die op je tv verschijnt om te authoriseren.
Van wat ik op reddit las kan je een pc wel uit slaapstand er mee brengen en gewoon unlocken met je steam controller. Zou namelijk ook gewoon in windows moeten werken.Isniedood schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:32:
[...]
Valve raadde trouwens aan om de beta te draaien van Steam Big Picture. Wellicht helpt dat.
oh nee.... sjips ik moet nu de deur uit en pas zondag weer terug ..... Arme ik ;-)
Niet verwacht dat ze effectief vandaag zouden geleverd worden. Erg netjes van Valve!
Maar ook in windows werkt het gewoon, zolang je steam maar op de achtergrond hebt draaien
Wat ik wel irritant vind is dat de rechter touchpad constant een tikkend geluid maakt als je de muis beweegt. Denk niet helemaal dat dat de bedoeling is.Iemand anders ook al ervaren?
[ Voor 24% gewijzigd door MusicAddict op 16-10-2015 14:34 ]
Steam hoeft niet aan hoor. Wat bij mij wel gebeurd is als ik Steam sluit, dan de controller er mee op houd. Dan moet ik de controller uit en aan zetten voordat ie weer werkt in Windows. Hopelijk word dat nog gefixt.MusicAddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:32:
Maar ook in windows werkt het gewoon, zolang je steam maar op de achtergrond hebt draaien
Dat is de haptic feedback, is gewoon normaal. Maar dit is helaas niet in te stellen binnen Windows, daar staat het standaard op de hoogste stand. In games kan je dit wel instellen (via Steam).MusicAddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:32:
Wat ik wel irritant vind is dat de rechter touchpad constant een tikkend geluid maakt als je de muis beweegt. Denk niet helemaal dat dat de bedoeling is.Iemand anders ook al ervaren?
Heb ik inderdaad ook, helaas.. Vind dit ook zeer storend. En gefeliciteerd!MusicAddict schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:32:
EDIT: Ik krijg gewoon portal 2 niet werkend

EDIT2: Gelukkig werkt de andere gratis game Rocket League wel goed met de steam controller
Ik vind het trouwens ook wel jammer dat de Steam Link geen aanknop heeft of met de controller aangaat. Stekker erin en uit is ook zo irritant, vooral als je het ergens in een tvmeubel mooi weg wilt werken.
[ Voor 49% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 16:23 ]
Red Alert 3 en Cities Skylines is dan weer wel ideaal, bij de eerste even zelf binds instellen en skylines had al een officiele settingslijst
Heb wel al de conclusie getrokken dat ik voor controller supported games lekker bij de normale controllers blijf, terwijl games waarin dat niet mogelijk is dus nu ook mogelijk worden. (of een middenweg zoals Mass Effect, waar het het wel zou moeten ondersteunen, alleen de PC niet
Bij mij werkt Portal 2 goed, totdat ik de Steam overlay open. Dan reageerd ie nergens meer op. Erg vreemd.WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:08:
EDIT: Ik krijg gewoon portal 2 niet werkendMet steam link reageert de controller nergens op, zonder steam link kan ik rondkijken en portals schieten, maar nog steeds niet bewegen en werkt de overlay waarin je de controller kunt configureren niet... Een game die iedereen bij de controller krrijgt die gewoon niet werkt
Edit: Als ik op start druk doet ie het weer, heel apart.
Verder werkt het goed met Portal 2, erg goede game om aan de trackpad te wennen. Er zijn ook aardig wat community configs te gebruiken
[ Voor 15% gewijzigd door Avioto op 16-10-2015 16:36 ]
Bijv. Fifa of iets anders? Eventueel met de optie niet-steam-game toevoegen..
Nee, maar ik zag wel dat je als je ze vanuit de big picture mode start je de controller ook kunt configureren voor deze games. Ik zal het morgen of overmorgen wel testen als niemand anders me voor is.
EDIT: na m'n steam link een poos uitgelaten te hebben, start ie wel op als ik de controller aanzet
[ Voor 43% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 18:14 ]
Touchpad is wel even raar, maar zeker een handige toevoeging. Moet nog even wat meer games spelen ermee om te bepalen of het goed werkt. Zag dat een aantal games die ik speel ook al wat community presets hadden, scheelt weer uitvogelen wat wel en niet werkt.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Verwijderd
Zometeen even mee spelen.
Meer mensen hier last van of heb ik dit alleen? Ik gebruik linux (Korora)
Verder nog even kort wat over mijn ervaring: Het werkt erg zijn. Alleen het aimen is gewoon echt lastig, deels omdat ik nog moet wennen maar ook deels omdat het gewoon niet zo precies is als een muis. Vooral bij CS:GO merk ik dat ik m'n duim rustig moet houden als ik net in een vuurgevecht beland, nu schiet ie dan alle kanten op.
[ Voor 22% gewijzigd door abc874 op 16-10-2015 18:51 ]
Ik heb de controller al een maand in huis, fps is totaal niet geschikt. Spellen ala Cities Skylines zijn redelijk te doen (voor een controller). Verwacht geen wonderen van de controller, het is beter dan de gemiddelde controller maar zeker geen keyboard en mouse vervanger.Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:26:
Ben erg benieuwd hoe typische mouse/keyboard games met dit ding te bespelen zijn
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Controller werkt prima op PC.
Paar issues met Link (host PC: Kubuntu 14.04.3):
* Zodra ik een spel start valt de input van de Controller weg Draadje op Steam Discussions.
* 2 schermen zijn aangesloten op PC, moet er 1 uitschakelen anders word deze ook weergegeven op TV, geen optie om 1 te kiezen, moet op PC 1 scherm uitzetten
* TV knippert soms
Nou nog even testen op Windows.
Edit: Werkt prima in Windows 10, geen van bovenstaande issues, kleine performance hit en wennen aan de touchpad op de Controller.
[ Voor 14% gewijzigd door Zaggy op 16-10-2015 20:59 . Reden: update ]
Dat is wel erg kort door de bocht. Er zijn zat singleplayer FPS games die prima speelbaar zullen zijn met de controller. Maar je gaat hier geen competitive Counterstrike mee spelen neePhyxion schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:52:
fps is totaal niet geschikt.
Ik heb er een tijdje Warhammer Space Marine (third person shooter) en Grey Goo (strategie game) mee gespeeld en het bevalt best. Je moet erg veel tweaken wil je een fijne ervaring hebben, de meeste games hebben nog geen community configs natuurlijk.
Dit gaat zowel mijn X360 controller als mijn muis+toetsenbord niet vervangen, maar het is een fijne optie om te hebben
Hmmm, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Heb of ga je nog een review schrijven over de controller?Avioto schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:59:
[...]
Dat is wel erg kort door de bocht. Er zijn zat singleplayer FPS games die prima speelbaar zullen zijn met de controller. Maar je gaat hier geen competitive Counterstrike mee spelen nee![]()
Ik heb er een tijdje Warhammer Space Marine (third person shooter) en Grey Goo (strategie game) mee gespeeld en het bevalt best. Je moet erg veel tweaken wil je een fijne ervaring hebben, de meeste games hebben nog geen community configs natuurlijk.
Dit gaat zowel mijn X360 controller als mijn muis+toetsenbord niet vervangen, maar het is een fijne optie om te hebben
Heb je dit met meer games dan Portal 2? Ik heb namelijk op windows hetzelfde met portal 2 en meer mensen met mij: http://steamcommunity.com...ions/0/483367798505595601Zaggy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:
* Zodra ik een spel start valt de input van de Controller weg Draadje op Steam Discussions.
Dit heb ik op windows 8.1 alleen als ik alt-tab maar scherm 2 wordt de achtergrond van scherm 1 (meest rechtse pixel ofzo meegenomen). Maar zodra ik dan weer big picture focus wordt het weer 1 scherm. Zal het ook eens op m'n ArchLinux install testen, zou wel echt jammer zijn als ik daar telkens 1 scherm uit moet zetten.Zaggy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:19:
* 2 schermen zijn aangesloten op PC, moet er 1 uitschakelen anders word deze ook weergegeven op TV, geen optie om 1 te kiezen, moet op PC 1 scherm uitzetten
[ Voor 28% gewijzigd door Natsu op 16-10-2015 22:01 ]
Kan er echt niet op wachten, heb er sin an
[ Voor 11% gewijzigd door Blaim op 16-10-2015 22:07 ]
Ik ga waarschijnlijk wel een review schrijven als ik er meer ervaring mee heb opgedaan. Een deel is ook afhankelijk van de rest van de community, je hebt namelijk geen zin om voor elke game een profiel te moeten maken voor zover er dat nog niet is natuurlijk.
Ben m wel meer gaan waarderen, heb al wel de kabel aangesloten, om nu voor 1m draadloos te doen..