Backup bedrijfsgegevens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik ben niet heel erg thuis in NAS omgevingen en vandaar hier een vraag vanuit mijn kant.

Een kennis gebruikt een Synology Nas, de goedkopere 13 variant meen ik, en slaat hierop haar bedrijfsgegevens op en haar foto's van vakanties etc.

Nu wil ze er zeker van zijn dat ze, ook bij een brand, al haar gegevens nog behoudt, ook zonder regelmatig backups te maken.

Wat zijn de beste opties hierin? Is dat:
- Opslaan in de cloud?
- Bij mij thuis een 2e NAS neerzetten zodat we onderling kunnen sharen/mirroren? Zo ja, kan dit automatisch?
- Wellicht een ander goed idee?

Alvast bedankt voor het lezen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 07:49
Ga eens heel veel info zoeken op het internet, want op dit moment weet je niet wat een backup is.

Een backup hebben zonder een backup te doen bestaat niet.
1 virus en je files zijn encrypted en je gegevens zijn weg.

Ga hier op het forum eens bij anderen lezen hoe je een backup maakt.
Ook computer beveiligen hoort erbij, en dit is heel erg belangrijk tegenwoordig.

En een backup kost veel tijd, heel erg veel tijd, maar dan heb je ook al je gegevens
Misschien toch maar een it-er betalen om dit goed te krijgen.

Thematopic: Backups
https://www.security.nl/
Ook hier op het forum gaan zoeken, naar beveiling en uitleg waar je op kunt letten om te backuppen.
Beveiliging & Virussen
http://forums.overclockers.com.au/forumdisplay.php?f=44

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 23-03-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Sorry voor mijn onduidelijke uitleg.

De backup waarop ik doelde welke niet geschikt is, is een handmatige backup welke iemand wekelijks zelf moet draaien of welke scheduled kan draaien vanuit de software.

Wat ze zoekt is tooling waarbij automatisch, alles wat ze opslaat zowel wordt opgeslagen op haar NAS als een andere plek dan bij haar thuis. Dit mag in de cloud zijn maar ook op een andere NAS bij bijvoorbeeld bij mij thuis.

Een mogelijke 3e oplossing waaraan ik niet gedacht heb is ook welkom uiteraard.

Ik hoef geen compleet advies met alle bits en bytes erbij, ik zoek een advies welke ik vervolgens zelf uit zal werken. ja, ik kan zoeken op google, en ja dit heb ik gedaan, ik zoek echter gebruikers ervaring.

Nogmaals, alvast bedankt, en ik ga je links doorlezen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:50
Replicatie tussen 2 NASsen is zeker mogelijk.
QNAP gebruikt rSync, weet niet of dat in de wereld van Synologie ook gebruikt word

Dit is ook via een schedule in te stellen.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Hier mist heel wat voorinformatie.
Zonder arrogant te willen klinken, maar als we hier vertellen wat een goede backup (voor jou) zou zijn, dan moet je eerst weten wat je wilt. Tevens zijn we hier geen helpdesk, die met voorgekauwde antwoorden komen. :)

Zoals jan99999 al aangaf zijn er hier al een aantal gerichte topics op GoT die de basis van backup uitleggen en waarin je diverse backupscenarios kunt vinden. Als je gerichte(re) vragen hebt, horen we dat natuurlijk graag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:32

kraats

Ik rol

Dit is ook wel een interessant topic om door te lezen hoe anderen het doen en waarom: [Synology] Backup strategieën en tools

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:35:
Hier mist heel wat voorinformatie.
Zonder arrogant te willen klinken, maar als we hier vertellen wat een goede backup (voor jou) zou zijn, dan moet je eerst weten wat je wilt. Tevens zijn we hier geen helpdesk, die met voorgekauwde antwoorden komen. :)

Zoals jan99999 al aangaf zijn er hier al een aantal gerichte topics op GoT die de basis van backup uitleggen en waarin je diverse backupscenarios kunt vinden. Als je gerichte(re) vragen hebt, horen we dat natuurlijk graag. :P
Je klinkt niet arrogant en jan zijn advies heb ik ter harte genomen en de topics gelezen voor zover mogelijk in de korte tijdsframe. Ik dacht dat de vraag vrij simpel te beantwoorden was maar blijkbaar heb ik me hierin vergist.

Ik ga in Kraats zijn topic nu kijken of daar de replicatie zoals genoemd door Marchel mogelijk is.

Pagina: 1