I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ach, dan is F.West98 een keer niet de jongste aanwezige.Edric schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:20:
niet raar kijken ik ben 14 en webdesigner x)
Toch wel een paar, ja.Edric schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:31:
Zijn er hier meer webdevelopers?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik heb meer dan genoeg geld meeNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:36:
[...]
Ach, dan is F.West98 een keer niet de jongste aanwezige.Wel even een waarschuwing vooraf zodat je niet voor verrassingen komt te staan: we gaan 's avonds eten bij Gauchos. Neem het menu van tevoren even door. Voor een 14-jarige kunnen sommige prijzen even schrikken zijn. Al staat er ook onbeperkt spareribs eten op het menu voor 19 euro (of 23 als je salade en friet erbij wil).
[...]
Toch wel een paar, ja.
Die 98 in zijn nickname is een hint.
Zo uit m'n hoofd 19, maar ik kan me vergissen
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
BeidenNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:38:
Mentaal of in het echt?
Die 98 in zijn nickname is een hint.
Dat noem je jong???Firesphere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:38:
[...]
Zo uit m'n hoofd 19, maar ik kan me vergissen
Ja
Raad eens wat de gemiddelde leeftijd zal zijn op de meetup? (hou daar dus wel ff rekening mee
ik gok 25/30 jaar?Firesphere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:42:
[...]
Ja
Raad eens wat de gemiddelde leeftijd zal zijn op de meetup? (hou daar dus wel ff rekening mee)
Yep, close enough.
Eigenlijk wel. Lekker centraal en Gauchos.
Daarnaast zit in Utrecht een restaurant van Gauchos, dat is erg lekker.
Ook hebben ze in Utrecht nog cafe Olivier, vlakbij het station (welke uitgang ook alweer? Centrum dacht ik), waar ze lekkere speciaalbiertjes hebben.
Ow, en in Utrecht zit een Gauchos, die hebben erg lekker vlees.
Haha wat houdt speciaalbiertjes in daannn?Firesphere in "Devschuur meeting T: 30 Mei!"Firesphere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:48:
[...]
Eigenlijk wel. Lekker centraal en Gauchos.
Daarnaast zit in Utrecht een restaurant van Gauchos, dat is erg lekker.
Ook hebben ze in Utrecht nog cafe Olivier, vlakbij het station (welke uitgang ook alweer? Centrum dacht ik), waar ze lekkere speciaalbiertjes hebben.
Ow, en in Utrecht zit een Gauchos, die hebben erg lekker vlees.
http://www.cafe-olivier.be/
Ik vind Eindhoven ook lekker centraal (Belgen
Bedankt haha,Firesphere schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:50:
Dat mag je zelf uitzoeken hier:
http://www.cafe-olivier.be/
jammer dat de site niet responsive is
Ik vind Lelystad ook lekker centraalNMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:53:
[...]
Ik vind Eindhoven ook lekker centraal (Belgen) en Eindhoven heeft óók een Gauchos.
Ik vind een kameel in de woestijn.NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:53:
[...]
Ik vind Eindhoven ook lekker centraal (Belgen) en Eindhoven heeft óók een Gauchos.
Maar wat heb ik niet bijgewerkt ofzo? Alles doet het toch prima?
@Edric: ik was volgens mij ook 14 (of 15) toen ik voor het eerst bij een devschuur meeting aanwezig was (is het al weer zo lang geleden
edit:
[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 13-05-2015 02:31 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
O, ik bedacht me dat ik voor deze site natuurlijk een super weak password had
[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 13-05-2015 08:23 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
In de footer staat een opmerking over een geldig e-mailadresF.West98 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:28:
@FS: Ik ben 17. Maar ik zie die 19 maar als compliment.
Wat moet er aan de TS gefixt worden?@Edric: ik was volgens mij ook 14 (of 15) toen ik voor het eerst bij een devschuur meeting aanwezig was (is het al weer zo lang geleden) Oh en ik maak ook wel dingetjes voor web, je zou me webdeveloper kunnen noemen (maar ik doe ook aan apps en meer back-end dingen)
edit:kan iemand even de TW fixen? en de TS, FS?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wie leest nou de footerFiresphere schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:14:
[...]
In de footer staat een opmerking over een geldig e-mailadres
Oh wellicht een cache oid maar gisteravond was het plaatje een beetje uitgerekt[...]
Wat moet er aan de TS gefixt worden?
De dag dat F.West98 legaal aan het bier mag is de dag waarop ik me officiëel oud ga voelen en ik een extra reden heb om nog een biertje te nemen.Creepy schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 10:48:
Pff, mocht bijna iedereen aan het bier op een Devschuur meet, krijg je dit...
http://www.timeanddate.co...F.West98%27s%20verjaardagNMe schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:59:
[...]
De dag dat F.West98 legaal aan het bier mag is de dag waarop ik me officiëel oud ga voelen en ik een extra reden heb om nog een biertje te nemen.
Ok, iets meer respijt: de dag waarop je aan het bier mag tijdens een devschuurmeeting.
Treinticket is ondertussen al met 9 man, nog 1 plek over, dus dat wordt hopelijk lekker goedkoop
[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 13-05-2015 23:24 ]
Mja, reservering voor "10 tot 15", maar daar maken ze aan hun kant natuurlijk 15 van om veilig te zitten.
Ik heb nu 8 mensen in het groepsDM voor de groepsreis, volgens mij mis ik iemand.

Ah well, mocht ik iemand niet in de DM groep hebben gegooit, DM dan NMe even, want ik kan voor de liefde van god niet vinden hoe ik de ontvangers kan aanpassen

Er kan nog 1 bij, of ik heb iemand gemist, in de groepsretour!
Even een tip, in de maand mei is de groepsretour basisprijs ook nog eens 10 euro lager dan normaal, dus als iemand anders een tweede opstart, zit je zelfs met 4 al snel goedkoper dan een gewoon retourtje
[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 14-05-2015 01:03 ]
Onder "stuur bericht" kan datFiresphere schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:35:
[...]
Mja, reservering voor "10 tot 15", maar daar maken ze aan hun kant natuurlijk 15 van om veilig te zitten.
Ik heb nu 8 mensen in het groepsDM voor de groepsreis, volgens mij mis ik iemand.Ik dacht al op 10 mensen te zijn...
Ah well, mocht ik iemand niet in de DM groep hebben gegooit, DM dan NMe even, want ik kan voor de liefde van god niet vinden hoe ik de ontvangers kan aanpassen
Gloeiende gloeiende, dat zit dus alleen bij de quickreply, niet netjes ook onder de gewone reply

hahaF.West98 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:28:
@FS: Ik ben 17. Maar ik zie die 19 maar als compliment.
@Edric: ik was volgens mij ook 14 (of 15) toen ik voor het eerst bij een devschuur meeting aanwezig was (is het al weer zo lang geleden) Oh en ik maak ook wel dingetjes voor web, je zou me webdeveloper kunnen noemen (maar ik doe ook aan apps en meer back-end dingen)
edit:kan iemand even de TW fixen? en de TS, FS?
Ik zei toch dat je niet goed keek?Firesphere schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:59:
[...]
Gloeiende gloeiende, dat zit dus alleen bij de quickreply, niet netjes ook onder de gewone reply
Moeten we je anders komen halen?
Waar wonen opa en oma? Lossen we dat direct op.Cartman! schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:31:
[...]
Doe gerust een poging hoor maar ik ben zaterdag met m'n kleine meid op map naar opa & oma.
Een gehucht in Zuid-Holland, succes met zoekenFiresphere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:33:
[...]
Waar wonen opa en oma? Lossen we dat direct op.
Scavenger hunt tijd!Cartman! schreef op maandag 25 mei 2015 @ 19:38:
[...]
Een gehucht in Zuid-Holland, succes met zoeken
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2015 20:11 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Niet waar. Dat kan namelijk niet omdat ik al 12 plekken bij Gauchos heb gereserveerd.
Het spijt mij ontzettend.Firesphere schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:21:
[...]
Niet waar. Dat kan namelijk niet omdat ik al 12 plekken bij Gauchos heb gereserveerd.
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Verkeerd antwoord
Dan verplicht je toch gewoon Creepy om te komen in de plaats?
Of, als er iemand mijn vliegtuigtickets sponsort, wil ik wel langskomen
[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 27-05-2015 20:45 ]
Maar Creepy heeft geen stapel bier.wsitedesign schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:44:
[...]
Dan verplicht je toch gewoon Creepy om te komen in de plaats?
Of, als er iemand mijn vliegtuigtickets sponsort, wil ik wel langskomen
Keuzes hé... Problemen bij Gauchos omdat er minder man is dan je gereserveerd hebt, of meer bier
Nah, Gauchos mail ik wel dat't er toch 10 worden ipv 12, da's niet zo'n probleemwsitedesign schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:50:
[...]
Keuzes hé... Problemen bij Gauchos omdat er minder man is dan je gereserveerd hebt, of meer bier

En hoezo heb ik geen stapel bier? *trekt koelkast open* *wijst* Zie je wel... bier!
[ Voor 50% gewijzigd door Creepy op 27-05-2015 22:31 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
* Firesphere wijst naar CodeCaster z'n avatarCreepy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:31:
Dus als ik aanhaak kan ik niet mee eten?
En hoezo heb ik geen stapel bier? *trekt koelkast open* *wijst* Zie je wel... bier!
En nu jij weer.
En je bent welkom hoor. Maar niet bij Gauchos, want die heb ik zojuist bevestigd

Nog zo'n afhaker.Creepy schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:53:
Ik kom definitief nietDus have fun in Utrecht en ga niet naast FireSphere zitten, hij knuffelt je als ie een hekel aan je heeft!
En zit je iets dwars joh?
awwww

Welke kant zit olivier trouwens?
Centrum. Als je hoog catherijne uit komt, rechts uit mijn hoofd gezegdDouweegbertje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:25:
Ben er zelf rond 3e. Heb nog zware kater![]()
Welke kant zit olivier trouwens?
Klopt, aan het eind van die straat zit het cafeVincentio schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:25:
[...]
Centrum. Als je hoog catherijne uit komt, rechts uit mijn hoofd gezegd
Met een verdrietig na-bericht:
Ik heb een gat van ruim 40 euro in wat er betaald is en wat ik heb afgerekend. Ik heb zelf ruim 100 euro bij moeten leggen, daar gaat nog het gedeelte van douweegbertje van af.
Dus mocht je je geroepen voelen, DM me dan even.
Zilla/NMe, 1 van jullie had toch een foto van de tafel gemaakt? Care to share?
[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 31-05-2015 00:55 ]
Iemand had toch nog een foto gemaakt van de bon?Firesphere schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:48:
Enschede meldt zich ook weer. Het was weer gezellig, tot over een half jaar (ofzo, als iemand zich tegen die tijd geroepen voelt)
Met een verdrietig na-bericht:
Ik heb een gat van ruim 40 euro in wat er betaald is en wat ik heb afgerekend. Ik heb zelf ruim 100 euro bij moeten leggen, daar gaat nog het gedeelte van douweegbertje van af.
Dus mocht je je geroepen voelen, DM me dan even.
Zilla/NMe, 1 van jullie had toch een foto van de tafel gemaakt? Care to share?
Ik heb de bon ook wel, die zal ik indien nodig maandag even inscannen. Ik vertrouw alleen liever op een ieders eerlijkheid, dan te gaan zitten uitrekenen en proberen te wijzenF.West98 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:08:
[...]
Iemand had toch nog een foto gemaakt van de bon?
[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 31-05-2015 01:14 ]
Groepsretour heb ik 27 mei overgemaakt.
Ik vraag absoluut van niemand verantwoording hoorDaos schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:39:
Ik had 2 cola, carpaccio, lomo all in 180 gr en ijs toe. Bij elkaar net iets minder dan 50 euro en dat is dan ook wat ik betaald heb. Bij Olivier had ik 1 cola.
Groepsretour heb ik 27 mei overgemaakt.
Het is gewoon een gat, wat ik zo snel gezien, kan verklaren door het broodje vooraf en de algemene friet/dikke friet plus mayo. Iets waar misschien niet iedereen rekening mee had gehouden dat het een groepsdeel was?
p.s.
NMe: De tyfus wat is die fles wijn duur! Zo'n fles haal ik voor 15 euro bij de slijter!
De algemene bestelling aan sauzen, broodjes etc. komt neer op exact (ja, ik verzin het niet) 40 euro, oftewel 4 euro pp.Daos schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:46:
Broodjes ben ik vergeten te betalen. Hoe duur waren die per persoon?
Weet je wat, laat dat gat van 40 euro maar zitten dan. Dan zijn die dit keer on me. Was ook niet overlegd met iedereen, NMe heeft die vrolijk besteld omdat het een goed idee is, waar hij helemaal gelijk in had.
Ik ga er ook niet dood aan (tenzij je het in 50-cent stukken in een zak stopt, en die zak naar m'n hoofd slingert*).
Mocht er toch nog iemand zijn die echt te weinig heeft betaald (bedoeld of onbedoeld interesseert me echt geen zak), dan mag diegene via DM naar voren stappen, maar wat mij betreft is de kous hiermee af.
*: Copyright Douweegbertje in de groepsretour DM.
Da's waar, maar toch, volgende keer zelf je wijn meenemen is goedkoper, vooral als je ER NIET MEE GOOIT!NMe schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:03:
26 euro per fles is redelijk normaal in een restaurant zoals dat?Ben je goedkoper mee uit dan voor vier euro per glas losse glazen bestellen.
Ja, maar als je er toch mee gaat gooien maakt het ook niet meer uit, toch?Daos schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:08:
Als je zelf wijn meeneemt moet je meestal de prijs van huiswijn betalen. Dit noemt men kurkgeld. Dat is helemaal geld weggooien.
Zullen we het houden op 28 euro per fles?NMe schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:03:
26 euro per fles is redelijk normaal in een restaurant zoals dat?Ben je goedkoper mee uit dan voor vier euro per glas losse glazen bestellen.
[ Voor 32% gewijzigd door Firesphere op 31-05-2015 02:37 ]
Ik was overigens echt beroerd geworden.. maar goed. Het was gezellig in elk geval. Volgende keer ga ik niet de dag ervoor uit
Ook die friet voor de hele tafel zal geen 40 euro zijn geweest lijkt me. Daarbij heb ik daar wel rekening mee gehouden in wat ik op tafel legde en daarnaast ~15 euro extra om dit soort dingen en de fooi op te vangen dus als je dan nog 40 euro mist en het verschil alleen de friet was, dan moet die wel heel erg duur zijn geweest.Firesphere schreef op zondag 31 mei 2015 @ 02:03:
Weet je wat, laat dat gat van 40 euro maar zitten dan. Dan zijn die dit keer on me. Was ook niet overlegd met iedereen, NMe heeft die vrolijk besteld omdat het een goed idee is, waar hij helemaal gelijk in had.

Ik ook.Douweegbertje schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:36:
Ik heb 10tje extra overgemaakt. Je hoeft niet alles zelf op te hoesten
We waren een beetje te lam...
Ja, jij hebt genoeg ingelegd, ik zei al, ik wil (en zal) niet wijzen.NMe schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:45:
[...]
Ook die friet voor de hele tafel zal geen 40 euro zijn geweest lijkt me. Daarbij heb ik daar wel rekening mee gehouden in wat ik op tafel legde en daarnaast ~15 euro extra om dit soort dingen en de fooi op te vangen dus als je dan nog 40 euro mist en het verschil alleen de friet was, dan moet die wel heel erg duur zijn geweest.
Maar even wat dus de brood/gezamelijke frietjes kostten:
Brood: 16,00
Friet: 15,00
Mayonaise: 4
Hmmm, gisteravond waarschijnlijk iets dubbel gezien, maar toch, dat is al snel richting de 40 euro
[ Voor 69% gewijzigd door Firesphere op 31-05-2015 16:27 ]
Ik neem jullie niks kwalijk. Had gewijzigde plannen ook die dag, ik had een papadag dus kon alsnog niet weg.

Iedereen die heeft bijgedragen aan het gat in de begroting, bedankt! Het is nu opgevuld met dank aan o.a. Douweegbertje en P-Storm.
[ Voor 39% gewijzigd door Firesphere op 31-05-2015 18:32 ]
Dat samen met wat ik teveel had betaald bij Olivier zou wel mijn deel dan zeker goed moeten afdekken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dus jij kan het beter? Je bent van harte welkom volgende keer!.oisyn schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:17:
Hopeloos hoe dat elke keer weer fout gaat met de rekening...
[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 31-05-2015 23:45 ]
Smiley vergetenCodeCaster schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:37:
Nou, nou.Ik neem aan dat .oisyn het eerder als constatering bedoelde dan als beschuldiging.
In de laatste 4 jaar dat ik naar de devschuur meeting ga, heb ik 1x moeten overslaan en is het 1x eerder voorgekomen dat er een gat in de rekening zat, toen zelfs deels mijn fout omdat ik me had verrekend (wat ik recht heb getrokken)..oisyn schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:17:
Hopeloos hoe dat elke keer weer fout gaat met de rekening...
Ik vind het heel bijzonder hoe jij dat weet te extrapoleren naar "elke keer".
Eigenlijk zeg je dus dat je het 2x goed hebt zien gaanFiresphere schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:10:
[...]
In de laatste 4 jaar dat ik naar de devschuur meeting ga, heb ik 1x moeten overslaan en is het 1x eerder voorgekomen dat er een gat in de rekening zat, toen zelfs deels mijn fout omdat ik me had verrekend (wat ik recht heb getrokken).
Ik vind het gewoon frappant. Ik ga vaak genoeg uit eten met vrienden en collega's, en het is daar nooit fout gegaan. Ik vraag me serieus af wat er nou zo anders is aan de devschuur meetings dat het regelmatig (zo goed?) in de soep loopt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgende keer van iedereen exact uitrekenen en kijken wie de boosdoener is
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Wie heeft dat brood eigenlijk besteld? Niet dat we dat anders niet gedaan zouden hebben maar volgens mij kwamen ze het gewoon ongevraagd brengen.F.West98 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:33:
Het is bij Gauchos nogal makkelijk friet en brood te vergeten als je dat niet zelf actief hebt besteld