Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-07 21:48

Tahref

God bless you

thomas81 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:50:
Wat een dramatische snelheden heeft Lycamobile.

Beide gemeten op zo'n 30 meter van de zendmast af.
Dit was mijn snelheid. 15/20 km van de gekozen locatie. Had wel een maand bundel van 5gb gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eWMfVbqd-SyG3UJhhbI9Zv8k-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upEyRUkD5hixq6GgOUuoWBfe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Tahref op 28-03-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remag22
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-06-2022

Remag22

tsilaer

Ik heb bijna een jaar Lyca Pre-Loaded gehad, een vorm tussen prepaid en abo, je betaald je abo vtv.
Dit werkte prima tot het uploaden twee keer mislukte, toen mee gestopt en nu lebara Pre-Loaded.
Lebara pre-loaded is sneller, overzichtelijker, voordeliger en veel flexibeler.
Je kan bij lebara bv wel 0800 en 0900 bellen wat bij Lyca niet kan.

SSTHVoy18NNCBL115SDIKNFCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:45
Mijn recente ervaring met Lycamobile:

De grotere databundels zijn redelijk goedkoop in vergelijking met bundels van andere prepaid aanbieders als je saver plan hebt geactiveerd en de bundels online activeert. Je merkt inderdaad wel dat je bij een budgetaanbieder zit en dat de verbinding minder is, zowel in snelheid als 'snappyness'. Ping naar het werk komt bijvoorbeeld nooit onder de 70ms(met t-mobile 20ms), vaker rond de 100ms. Snelheden vaak rond de 10Mbit. Komt waarschijnlijk doordat het verkeer een omweg maakt door Groot Brittannië.

VoLTE(4G bellen) en VoWiFi(WiFi bellen) is niet mogelijk en staat voorlopig ook niet op de planning, gecontroleerd bij de telefonische klantenservice. De gesprekskwaliteit is laag, want Lycamobile doet niet aan HD voice.

Heb ook gemerkt dat ik vaak 3 maal of zelf meer moet kiezen om een nummer te kunnen bellen, vaak krijg ik een "Dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en kies opnieuw"-boodschap. Volgens de klantenservice is dit volkomen normaal, men wil hier geen onderzoek bij de technische dienst voor laten doen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Remag22 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 03:04:
Ik heb bijna een jaar Lyca Pre-Loaded gehad, een vorm tussen prepaid en abo, je betaald je abo vtv.
Dit werkte prima tot het uploaden twee keer mislukte, toen mee gestopt en nu lebara Pre-Loaded.
Lebara pre-loaded is sneller, overzichtelijker, voordeliger en veel flexibeler.
Je kan bij lebara bv wel 0800 en 0900 bellen wat bij Lyca niet kan.
Op welk punt is Lebara voordeliger? Als ik de prijzen vergelijk lijkt lyca goedkopere bundels te hebben.
Bij Lebara 0800 en 0900 bellen is wel goed.
timmie1 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:47:
Mijn recente ervaring met Lycamobile:

De gesprekskwaliteit is laag, want Lycamobile doet niet aan HD voice.

Heb ook gemerkt dat ik vaak 3 maal of zelf meer moet kiezen om een nummer te kunnen bellen, vaak krijg ik een "Dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en kies opnieuw"-boodschap. Volgens de klantenservice is dit volkomen normaal, men wil hier geen onderzoek bij de technische dienst voor laten doen.
De punten die jij opnoemt zijn wel redenen waarom ik twijfel Lyca als mijn 1ste simkaart te gebruiken. Gebruik Lyca nu een tijdje als mijn 2e simkaart om mee te internetten, en daarmee ben ik erg tevreden.

Trouwens een nieuw actie die ik had gevonden. Als je
Bundle XS bundel van 10 euro na de eerste keer nog een keer koopt krijg je 2GB gratis bij.
Dus 7GB voor 10 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFHA04M27KyYeCIk0yX4LfQSsP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksF2YpyA75iah87qns7MKBfE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Tahref op 29-03-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remag22

Remag22

tsilaer

Lebara is voordeliger omdat ongeveer 20 procent van de betalingen bij Lyca niet worden bijgeschreven.
Dat maakt Lyca dus 20 procent duurder. Ook heb je nog een alternatieve aanbieder nodig voor 0800/0900.
Dat samen maakt Lyca dus aanzienlijk duurder dan lebara.
@Tahref

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Remag22 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:12:
Lebara is voordeliger omdat ongeveer 20 procent van de betalingen bij Lyca niet worden bijgeschreven.
Dat maakt Lyca dus 20 procent duurder. Ook heb je nog een alternatieve aanbieder nodig voor 0800/0900.
Dat samen maakt Lyca dus aanzienlijk duurder dan lebara.
@Tahref
Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een 0800/0900 heb gebeld maar zie het wel als een goede reden om geen Lyca te nemen.

Mijn betalingen lukken altijd. Moet wel bij zeggen dat het betaalscherm langzaam kan zijn of soms niet laad en daarom een extra enter moet geven. Niet geheel vlekkeloos dus en moet lyca wel wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remag22

Remag22

tsilaer

Tahref schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:13:
[...]

Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een 0800/0900 heb gebeld maar zie het wel als een goede reden om geen Lyca te nemen.

Mijn betalingen lukken altijd. Moet wel bij zeggen dat het betaalscherm langzaam kan zijn of soms niet laad en daarom een extra enter moet geven. Niet geheel vlekkeloos dus en moet lyca wel wat aan doen.
Het vervelende is ook dat Lyca nergens laat zien dat 0900 en 0800 nummers helemaal niet kunnen worden gebeld. Inzage in de betalingen ontbreekt ook. Het kwam op mij over als experimenteel en gericht op het benadelen van klanten. Vaak was de betaal pagina ook in zijn geheel verdwenen.

Lebara doet Pre-Loaded een heel stuk beter dan Lyca:
https://mobile.lebara.com/nl/nl/prepaid/3+1bundels
45 euro voor 4 maanden onbeperkt bellen, 8GB data per maand en geen afschrijvingen mogelijk. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:53
Remag22 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:43:
[...]

Het vervelende is ook dat Lyca nergens laat zien dat 0900 en 0800 nummers helemaal niet kunnen worden gebeld. Inzage in de betalingen ontbreekt ook. Het kwam op mij over als experimenteel en gericht op het benadelen van klanten. Vaak was de betaal pagina ook in zijn geheel verdwenen.

Lebara doet Pre-Loaded een heel stuk beter dan Lyca:
https://mobile.lebara.com/nl/nl/prepaid/3+1bundels
45 euro voor 4 maanden onbeperkt bellen, 8GB data per maand en geen afschrijvingen mogelijk. (y)
Als je bang bent voor online betalingen die niet doorkomen kan je natuurlijk ook kiezen om beltegoed in een winkel te kopen en daarmee bundels te kopen.

Bij Lycamobile kan je de bundels automatisch laten doorlopen, ook vanuit je beltegoed saldo.

Nu krijg je voor 10 euro per maand, de 1e maand 5GB aan data, vanaf de 2e maand krijg je 7GB data. Dit dus als je vanuit je beltegoed saldo de bundel activeert.

Koop je gewoon wanneer je naar de supermarkt gaat voor 30 euro aan beltegoed, kan je weer 3 maanden vooruit en heb je nergens omkijken naar. Vergeten om je bundel te verlengen, gaat lastig, want lyca stuur nogal wat smsjes daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remag22

Remag22

tsilaer

fl2001 schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:51:
[...]

Als je bang bent voor online betalingen die niet doorkomen kan je natuurlijk ook kiezen om beltegoed in een winkel te kopen en daarmee bundels te kopen.

Bij Lycamobile kan je de bundels automatisch laten doorlopen, ook vanuit je beltegoed saldo.

Nu krijg je voor 10 euro per maand, de 1e maand 5GB aan data, vanaf de 2e maand krijg je 7GB data. Dit dus als je vanuit je beltegoed saldo de bundel activeert.

Koop je gewoon wanneer je naar de supermarkt gaat voor 30 euro aan beltegoed, kan je weer 3 maanden vooruit en heb je nergens omkijken naar. Vergeten om je bundel te verlengen, gaat lastig, want lyca stuur nogal wat smsjes daarover.
Het beltegoed bij Lyca kreeg ik wel maar het werd meerdere keren niet geactiveerd.
Met andere woorden het verdwijnt dan in een bodemloze put.
Je kon ook op geen enkele manier kijken of je Pre-loaded betaling was doorgekomen.
Ja je krijgt bevestiging via je email maar uiteindelijk komt het niet op je telefoonnummer terecht.
Een bijkomende akelige gewoonte van Lyca is dat ze voor veel opwaarderingen een nieuw abo aanmaken.
Op een gegeven moment had ik 5 abo's van Lyca op mijn telefoon, terwijl het gewoon opwaarderingen waren. Verder kansloos dus. Alles wat bij Lyca faalde werkt bij Lebara wel goed. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Zag een nieuwe actie. 15gb voor 10 euro en 20gb voor 15 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgSFWCKNV2GJIluv_5rJNAr2B4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XkZK7XeoLVTwF2B0fX0kRn4f.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:28

slaay

Natuurbeleven.com

Dat is wel maar voor 30 dagen. Wil je dit bijvoorbeeld voor een jaar dan betaal je 12 euro per maand in het geval van Bundle S Plus:
https://www.lycamobile.nl/en/bundle/holland-bundle-s-plus/

Je kan dan beter dit nemen: https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/pro/
Dan krijg je de eerste 6 maanden 15 GB voor 10 euro per maand en je kan elke maand opzeggen.

En voor 25 GB per maand betaal je de eerste 6 maanden 12,50 euro:
https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/super-pro/

[ Voor 44% gewijzigd door slaay op 08-05-2022 10:49 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bZXjYSIX9Fn1SiCEjL-cQsnxpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnLIcuIwbBEPLZSRk876ze65.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het eindelijk aangedurfd om mijn belangrijkste telefoon nummer om te zetten van prepaid t-mobile naar Lyca. T-mobile werd even iets te duur en ik wil graag bij prepaid blijven. Meteen de bundel van 15 gb, onbeperkt bellen en smsen voor 144 euro (12 euro per maand) gehaald.

Simkaart kwam 4 dagen na aanvraag binnen. Telefoon nummer overzetten duurde 2 dagen.
Bij het betalen van de bundel moest ik een extra enter drukken nadat de lyca pagina naar de ABN AMRO betaal scherm moest gaan. (connectie tussen lyca en bank gaat dus niet helemaal soepel)

Voor de rest nooit problemen gehad met mijn backup telefoon nummer die al een paar maanden op lyca zit en nu 1 dag op een 12 maanden bundel met mijn prive nummer is de verbinding ook goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydIalhQRURJn5ecDmifeUhb8XKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKqMPui5nTeEZLRkbC0WdQG6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Zijn er meer mensen waarbij de internetsnelheid al een tijdje erg laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Dit weekend was bij mij prima. Deze week nauwelijks internet gebruikt maar nu zie ik wel dat de snelheid erg instabiel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoSp5r1f3f-q5H5JxtRREazk58Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WttMb0BG76RBk6PgUO6bAkD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oQn1Yby2rC3JxE6fytX69paLFA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sp115VMFQqIrhtc87QOReq47.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Qp61BG6gAKZkH0k3fAFKVwC6hQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leWgmlwwkTzGPOzypfmh1Ntw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtnZFaymRtejxwM_hemQXKNh8wQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BE6fLxtBUW5Bhlq1VOvfXewH.png?f=fotoalbum_large

Dit is toch een drama van een verbinding zeg? Het vreemde is dat naar mate de dag vordert de verbinding steeds slechter word. In de nacht en ochtend is het veel sneller daarna word het steeds langzamer tot wat je in de screen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:28

slaay

Natuurbeleven.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5miHNbpS-DoCIu7DJRNyz0OlGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qp3cIraROWGyMGcfedeFlDrU.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik nog Lyca had was het wel erg duidelijk dat per zendmast er een groot verschil in snelheid was. Thuis was het niet vooruit te branden en onderweg haalde ik soms 60 mbit/seconde. Maar ook vaak ook enkele mbits per seconde.

Doordat internet zo onbetrouwbaar was qua snelheid maar overgestapt naar een andere provider.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb in het gehele buitenland E of G in beeld gehad met Lyca. Ook na herhaaldelijk kiezen van een lokaal netwerk geen 3G of 4G.

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Sinds enige tijd onbereikbaar op Lyca sim, weliswaar in Roaming.
Wat een paupers, chat vraagt wanneer was de laastste x dat dit gebeurde, elke x vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Ik gebruik nu bijna 5 maanden de Bundle S Plus 15GB+onbeperkt bellen voor 144,- (12,-p/m)
Ben er redelijk tevreden mee. Snelheid kan soms instabiel zijn.
Heb ook een paar keer meegemaakt dat ik nauwelijks internet connectie had in restaurants in Amsterdam.

Was vooral opzoek naar een abonnement constructie waarbij ik vooraf betaalde en voor de rest niet meer financieel erover hoefde na te denken en dat is met Lyca wel gelukt.
Dat de connectie soms instabiel is, is een klein beetje irritant,
Maar voor mij geen dealbreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-07 00:51
Ik heb ze al een paar keer een email gestuurd met een vraag hoe snel hun mobiel internet is, nooit reactie op gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Lycamobile heeft een nieuwe bundel met 'Onbeperkt internet'

In de voorwaarden word gesproken over een fair use beleid van 10GB per dag.

Geen idee wat er gebeurt als je daarover heen gaat, en de prijs van 50 euro per maand, vind ik ook vrij fors.

Al is het wel de enige Prepaid aanbieder die dit aanbied.

https://www.lycamobile.nl/nl/bundle/holland-plan-unlimited/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Mijn jaarbundel van 15gb en onbeperkt bellen zit erop.
Was prima, wel soms in restaurants in Amsterdam minder goed internet gehad.
Tevens ook geen sms van te voren ontvangen dat mijn jaarbundel gister op zou zijn. (beetje slordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Het onbeperkte internet maandbundel is nu ook van 50 euro naar 30 euro per maand verlaagt.

Onebeperkt houd 10GB per dag in bij lyca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tahref schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:02:
Mijn jaarbundel van 15gb en onbeperkt bellen zit erop.
Was prima, wel soms in restaurants in Amsterdam minder goed internet gehad.
Tevens ook geen sms van te voren ontvangen dat mijn jaarbundel gister op zou zijn. (beetje slordig)
En hoe ziet je verlenging eruit qua voorwaarden en kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

desmond schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:41:
[...]

En hoe ziet je verlenging eruit qua voorwaarden en kosten?
Niets bijzonders, jaar bundel is nu op.
Kan gebeld worden maar zelf niet mensen opbellen of internetten aangezien er geen abbo of beltegoed op mijn account nu staat.

Heb vandaag maar even een 15gb maand bundel gekocht zodat ik weer mensen kan opbellen en kan internetten.
Maand bundels zijn wel in verhouding duurder dan jaar bundel maar twijfel misschien om toch over te stappen.

Lyca is chill door geen onverwachte kosten (inflatie of over je bundel gaan). Je betaald 1 keer en je hebt een jaar lang elke maand opnieuw een aantal Gb en onbeperkt bellen.

Maar volgens mij hebben andere providers af en toe wel betere prijzen met hun speciale acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-07 01:42
Ik heb na alle reviews hier gelezen te hebben de keuze gemaakt voor onbeperkt bellen en 2GB per maand voor €3,50. Ben benieuwd of alles naar behoren werkt. Zo niet, dan kan ik na een maandje weer stoppen volgens mij.

De website vind ik niet heel gebruiksvriendelijk en de informatie is soms onvolledig. Maar toen ik aanvullende info vroeg via de chat ben ik netjes geholpen. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Meestermaas schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:00:
Ik heb na alle reviews hier gelezen te hebben de keuze gemaakt voor onbeperkt bellen en 2GB per maand voor €3,50. Ben benieuwd of alles naar behoren werkt. Zo niet, dan kan ik na een maandje weer stoppen volgens mij.

De website vind ik niet heel gebruiksvriendelijk en de informatie is soms onvolledig. Maar toen ik aanvullende info vroeg via de chat ben ik netjes geholpen. Dat dan weer wel.
waar heb je die bundel gevonden? die wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Op hun eigen website. Blijkbaar alleen online te krijgen. Zodra ik heb gebruik laat ik wel even weten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Meestermaas schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:44:
Op hun eigen website. Blijkbaar alleen online te krijgen. Zodra ik heb gebruik laat ik wel even weten hoe het bevalt.
ja dat snap ik maar waar op de site? ik kan het niet vinden. is dit een maandbundel of een jaarbndel? en als het een jaarbundel is, kan je ie dan per maand betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:01:
[...]

ja dat snap ik maar waar op de site? ik kan het niet vinden. is dit een maandbundel of een jaarbndel? en als het een jaarbundel is, kan je ie dan per maand betalen?
Het is een post paid maandbundel. De 1e 6 maanden krijg je die bundel voor 3,5 daarna word het 7 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:36:
[...]

Het is een post paid maandbundel. De 1e 6 maanden krijg je die bundel voor 3,5 daarna word het 7 euro per maand.
dat is interessant. sorry, maar de site is nogal ontoegankeljk omdat ik blind ben. is er ook een jaarbundel met 2gb en onbeperkt bellen, of een goedkopere jaarbundel dan 6x3,50 en 6x7 euro met onbeperkt bellen? of een nog goedkopere maandbundel met bijvoorbeeld 1gb of helemaal geen data en onbeperkt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 19:24:
[...]

dat is interessant. sorry, maar de site is nogal ontoegankeljk omdat ik blind ben. is er ook een jaarbundel met 2gb en onbeperkt bellen, of een goedkopere jaarbundel dan 6x3,50 en 6x7 euro met onbeperkt bellen? of een nog goedkopere maandbundel met bijvoorbeeld 1gb of helemaal geen data en onbeperkt bellen?
Heb voor je gekeken dat is er niet. Je hebt wel een jaarbundel wat uitkomt op gemiddeld 8euro per maand, daar krijg je dan 12 x 5 GB en onbeperkt bellen voor. Maar goed, heel interessant is dat volgens mij niet meer tegenwoordig.

Mischien moet je is een kijkje nemen bij 50+ mobiel. 500 mb + onbeperkt bellen per maand. 1e jaar betaal je 4 euro, 2e jaar 5 euro per maand. Denk niet dat je het veel goedkoper gaat krijgen.

En vergeet niet, onbeperkt bellen is bij lyca 3000 min per maand, bij 50+mobiel fup van 10.000 min per maand.

[ Voor 18% gewijzigd door fl2001 op 27-05-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Heb voor je gekeken dat is er niet. Je hebt wel een jaarbundel wat uitkomt op gemiddeld 8euro per maand, daar krijg je dan 12 x 5 GB en onbeperkt bellen voor. Maar goed, heel interessant is dat volgens mij niet meer tegenwoordig.

Mischien moet je is een kijkje nemen bij 50+ mobiel. 500 mb + onbeperkt bellen per maand. 1e jaar betaal je 4 euro, 2e jaar 5 euro per maand. Denk niet dat je het veel goedkoper gaat krijgen.

En vergeet niet, onbeperkt bellen is bij lyca 3000 min per maand, bij 50+mobiel fup van 10.000 min per maand.
maar 2gb en onbepekrt beleln voor 3,50 is goedkoper dan onbeperkt bellen voor 4 euro. na 6 maanden kan je waarschijnlijk opzeggen en het weer doen.
50plusmobiel is een hele goede aanbieding, zeker als je de code 2gbgratis toevoegd dan heb je 2,5gb ene onbeperkt bellen voor 4 euro het eerste jaar en 5 euro het 2e. Maar het gaat me maar deels om geld per maand, ik wil het ook een betje leuk vinden als telecomfreak. Ik heb nu 2 jaar uiterst saai bij simpel gezeten als volledig merk van t-mobile, dus ik wil nu eienljk wel weer terug nar de full mvno's. l-mobi met 7gb jaarbundel en 700 miuten, en lyca voor het onbeperkt beleln voor 3,50 per maand. niet helemala het voordeligste mar wel 2 full mvno's in m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Zoals beloofd, even mijn ervaring tot nu toe. Iets later dan verwacht de simkaart binnen gekregen. Deze met een tijdelijk nummer direct geactiveerd via de website vannacht (was 3 uur thuis na een buurtbiertje). Deed het meteen, maar geen mobiel internet of 4G. Even Googlen hielp en dus handmatig een APN toegevoegd.

Even bellen met mijn moeder leerde dat het via G gaat en dus wat blikkeriger klinkt. Ook even iets op internet checken tijdens het bellen (niet via WiFi) is niet mogelijk.

Echter voor mijn gebruik is dit een prima "abonnement" via post prepaid. De €3,50 schrijven ze maandelijks van mijn creditcard en ik heb nummerportering aangevraagd. Kijken of dat goed verloopt.

Ik snap 1 ding niet. Dus 6 maanden voor 3,50 en daarna voor 7. Maar dan switch ik toch weer na 6 maanden en dan weer terug? Dit kan kosteloos of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 11% gewijzigd door Meestermaas op 03-06-2023 17:57 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Meestermaas schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:55:

Ik snap 1 ding niet. Dus 6 maanden voor 3,50 en daarna voor 7. Maar dan switch ik toch weer na 6 maanden en dan weer terug? Dit kan kosteloos of zie ik iets over het hoofd?
Kijken ze niet naar je telefoon nummer of adres als je een starter of nieuwe klant bent?
Je kan het altijd proberen.

Voor de prepaid bundels hebben zij voor nieuwe klanten ook een mooie actie: 30 dagen 15 GB voor 7,50.
Als het trucje werkt zou ik constant elke maand een nieuwe sim kaart aanvragen en dan die bundel nemen, maar vraag mij echt af of het werkt.
Constant een nieuwe simkaart (en het overzetten van nummer) aanvragen lijkt mij ook vrij irritant.

[ Voor 29% gewijzigd door Tahref op 04-06-2023 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Weer even een update. Nummerportering is goed gegaan en tot nu toe bevalt het goed in Nederland. Wel een beetje vage sms'jes gekregen over het porteren en ook 2x reclame, maar dat kan je stopzetten. Heb ik dus gedaan, ben benieuwd of ik deze nog meer krijg.

De 9e ga ik naar Noorwegen. Eens kijken of het goed werkt over de grens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meestermaas
Zijn nu in Noorwegen, Larvik. Verbinding is niet optimaal (valt soms geheel weg) en heb G. Dat schiet niet op. Met Lebara One gewoon 4G overal. Die gebruik ik nu dus ook om dit bericht te posten en maandag te chatten met Lyca Mobile om te vragen of 4G geen optie is. Misschien doe ik iets verkeerd met de instellingen. We gaan het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Aangezien mensen toch terug komen bij dit topic even een update. In Nederland functioneert alles prima, altijd 4G ontvangst en prima om te bellen. €3,50 is afgeschreven en we hebben weer een maand verlenging.

Gebeld met de helpdesk en in brak Nederlands is mij uitgelegd dat ik moet terugbellen in Noorwegen, dan helpen ze met de instellingen. Ik moet daar dus ook 4G hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
Ik zag dat Lyca tegenwoordig 12 cent per MB rekent bij het prepaid Saver plan. Dit was vroeger altijd 1 cent per MB, wat interessant was voor mensen die heel weinig gebruik maken van mobiel Internet. Maar nu dus niet meer.

Lebara One heeft ook het tarief van 1 cpMB maar daar moest je vroeger minimaal om de 6 maanden opwaarderen. Inmiddels lees ik dat bij Lebara One het beltegoed wel onbeperkt houdbaar is, zolang je er maar om de 90 dagen gebruik van maakt of opwaardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-07 00:12
Op dit moment heb ik geen mobiel netwerk met Lyca. Ik heb geen idee wat er kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Bitzer schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:10:
Op dit moment heb ik geen mobiel netwerk met Lyca. Ik heb geen idee wat er kan zijn.
Had het gister avond ook. Telefoon opnieuw opstarten loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
Bedankt voor je reactie. Herhaaldelijk opnieuw starten lost het niet op.
Ik heb zowaar van Lyca een reactie op mijn klacht gekregen, deze bevat aanwijzingen om het netwerk te zoeken, echter er valt niets te zoeken. De hele sim lijkt dood.
De telefoon start wel op zonder meldingen. Ik heb de sim in een andere telefoon geprobeerd, daar werkt het ook niet. Een andere sim in mijn telefoon werkt wel gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
Bitzer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:28:
Bedankt voor je reactie. Herhaaldelijk opnieuw starten lost het niet op.
Ik heb zowaar van Lyca een reactie op mijn klacht gekregen, deze bevat aanwijzingen om het netwerk te zoeken, echter er valt niets te zoeken. De hele sim lijkt dood.
De telefoon start wel op zonder meldingen. Ik heb de sim in een andere telefoon geprobeerd, daar werkt het ook niet. Een andere sim in mijn telefoon werkt wel gewoon.
Vraag om een nieuwe simkaart met nummerbehoud.... dat lost het waarschijnlijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor een tijdelijke buitenlandse bezoeker een prepaid van Lyca aangeschaft.

De aanschaf ging soepel, maar sindsdien… Ik krijg het internet niet aan de praat (en dat is het belangrijkste) op een iphone.

In de brief staat iets over activeren met een 8-cijferige pincode, maar in geen enkele van de begeleidende e-mails is die te vinden.

De site wemelt van de kleine spelfoutjes (verwisselde letters), maar goed, dat is niet het ergste. Er zijn geen antwoorden te vinden. De chatbot wil je alleen maar aanschaf van een simkaart of bundel sturen.

Bij de klantenservice krijg ik uiteindelijk wel iemand aan de lijn, maar die zit dan wel in een ander Europees land en zegt doodleuk: ik kan u niet helpen, u moet het NL call centre hebben.

Tsja, ik bel domweg het centrale nummer en dat schakelt me blijkbaar door… lijkt me niet helemaal mijn schuld, Lyca.

Dit was een probeersel, maar op deze manier ga ik dit niet nog een keer proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Keypunchie op 22-07-2023 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Keypunchie schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:57:
Voor een tijdelijke buitenlandse bezoeker een prepaid van Lyca aangeschaft.

De aanschaf ging soepel, maar sindsdien… Ik krijg het internet niet aan de praat (en dat is het belangrijkste) op een iphone.

In de brief staat iets over activeren met een 8-cijferige pincode, maar in geen enkele van de begeleidende e-mails is die te vinden.

De site wemelt van de kleine spelfoutjes (verwisselde letters), maar goed, dat is niet het ergste. Er zijn geen antwoorden te vinden. De chatbot wil je alleen maar aanschaf van een simkaart of bundel sturen.

Bij de klantenservice krijg ik uiteindelijk wel iemand aan de lijn, maar die zit dan wel in een ander Europees land en zegt doodleuk: ik kan u niet helpen, u moet het NL call centre hebben.

Tsja, ik bel domweg het centrale nummer en dat schakelt me blijkbaar door… lijkt me niet helemaal mijn schuld, Lyca.

Dit was een probeersel, maar op deze manier ga ik dit niet nog een keer proberen.
heb je de apn wel ingesteld op de iphone? check dat even. hoe je de apn kan instellen staat wel vermeld op de website. kan je met de simkaart wel bellen naar nummers? dan moet internet ook werken maar dan moet je dus wel de apn instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zowel met als zonder instellen, geen succes.

En de klantenservice ga ik morgen maar bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Staat dataroaming op het toestel aan? Als dat uit staat wil het met lyca weleens niet werken, ookal ben je gewoon in nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartyF
  • Laatst online: 26-05 23:09
Voor de vakantie in Nederland een TP-Link MiFi-router aangeschaft met een Lyca sim (Holland Plan Unlimited). “By purchasing this plan you can use 27.55 GB from your national data for data roaming in the EU.”
Doel is voornamelijk om met een losse internetradio zo nu en dan NL-radio te luisteren.

Bij aankomst in zuid-België (Wallonië) even kort getest en leek goed te werken. ‘s Avonds geprobeerd radio te luisteren, maar elke paar seconden bufferen en dus audio-onderbreking. Krant digitaal binnenhalen is kansloos, met iPhone als hotspot (BEN) is de krant zo binnen en is radio luisteren geen probleem.

APN-settings helpen niet. Ben tot dusver zeer ontevreden over Lyca. Kijken of ik lokaal een datasimmetje kan kopen, maar zal zoeken worden.

A77II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Vanaf vandaag ondersteunt lycamobile ook esim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De gesprekskwaliteit met Lycamobile klinkt nog vanouds slecht, zijn er plannen om dat eindelijk aan te gaan pakken? Sommige bundels die ze aanbieden zijn namelijk wel aantrekkelijk, maar het zou fijn zijn om eens een keer iemand anders aan de lijn goed te kunnen verstaan voor de verandering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
Lycamobile heeft de prijs van 1 mb mobiel internet verhoogd naar 12 cent per mb, dit was tijdje geleden 1 cent per mb, lebara blijft de beste prepaid die hebben ook een app, lycamobile niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
itsfrigged schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 01:15:
Lycamobile heeft de prijs van 1 mb mobiel internet verhoogd naar 12 cent per mb, dit was tijdje geleden 1 cent per mb, lebara blijft de beste prepaid die hebben ook een app, lycamobile niet.
Lycamobile heeft wel degelijk een app.
En sinds kort ook esim + 5g internet.

Het klopt dat je voor losse mb inderdaad meer betaalt dan bij lebara, maar lycamobile heeft weer veel betere Prepaid bundels.

Bv voor 10 euro heb je al een maand prepaid bundel met 10GB data of zelfs 15GB, afhankelijk van hoe je de bundel hebt gekocht.

Met lebara krijg je met prepaid maar 4GB voor een maand bundel.

Wat tegenwoordig echt geen goede deal meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
Ja, ik zag het net ze hebben sindskort een app, voor bundels is lycamobile iets voordeliger. Weet jij of die app ook in real time je verbruik doorgeeft, of zit er een vertraging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
itsfrigged schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:30:
Ja, ik zag het net ze hebben sindskort een app, voor bundels is lycamobile iets voordeliger. Weet jij of die app ook in real time je verbruik doorgeeft, of zit er een vertraging in?
Ik gebruik de app niet.

Wel via shortcode en dat word aardig snel geupdate hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07 21:02
Ik heb voor iemand een Lyca eSIM besteld en geactiveerd. Deze blijft helaas op activeren hangen en geeft vervolgens na een half uur een foutmelding dat deze niet geactiveerd kon worden. In het scherm van de iPhone blijft geen service staan. De klantenservice gebeld, ze gaven aan dat dit een storing is en dat ik moet wachten of mijn geld maar terug moet vragen. Hebben anderen hier ervaring mee?

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
Ik las gisteren dat lycamobile gehackt was, nog mensen hier die problemen hadden met bellen daardoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Bellen weet ik niet, doe ik bijna nooit.

Data gebruik ik wel elke dag, daar heb ik geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Gebruikers van Lycamobile, ervaren jullie nog problemen met bellen? Hier lijken sinds de storing het gehele Nederlandse vaste en grotendeels het mobiele net onbereikbaar en er is geen communicatie vanuit Lyca over een mogelijke oplostermijn of oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
fl2001 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:36:
Bellen weet ik niet, doe ik bijna nooit.

Data gebruik ik wel elke dag, daar heb ik geen problemen mee gehad.
Hoelang gebruik jij al lycamobile? Ik zat te twijfelen tussen lebara of lycamobile, maar heb uiteindelijk gekozen voor lebara, lebara lijkt mij wat professioneler, er is ook nog lmobi, maar ik snap niet dat iemand daar voor kiest, daar betaal je voor 2 gb mobiel internet en 120 belminuten 7,95 euro. Dan heb ik liever lebara met 4 gb en 500 belminuten voor 7,50 euro, maar je moet dan wel voor 4 maanden vooruit betalen. We zullen wel binnenkort een bericht zien dat lmobi failliet is. Vind ik niet gek. Meeste nieuwe providers komen met stuntaanbiedingen, lmobi niet, nog duurder dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
itsfrigged schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Hoelang gebruik jij al lycamobile? Ik zat te twijfelen tussen lebara of lycamobile, maar heb uiteindelijk gekozen voor lebara, lebara lijkt mij wat professioneler, er is ook nog lmobi, maar ik snap niet dat iemand daar voor kiest, daar betaal je voor 2 gb mobiel internet en 120 belminuten 7,95 euro. Dan heb ik liever lebara met 4 gb en 500 belminuten voor 7,50 euro, maar je moet dan wel voor 4 maanden vooruit betalen. We zullen wel binnenkort een bericht zien dat lmobi failliet is. Vind ik niet gek. Meeste nieuwe providers komen met stuntaanbiedingen, lmobi niet, nog duurder dan de rest.
Lmobi is geen partij meer, dat komt niet goed.

Het klopt wel dat Lebara wat professioneler overkomt, maar zijn dan ook wel op prepaid gebied aanzienlijk duurder.

Bij lycamobile heb je voor een prepaid maandbundel van 10 euro al 10/15 GB afhankelijk van hoe je de bundel koopt × onbeperkt bellen en smsen

Bij lebara heb je met prepaid voor een tientje maar 4GB per maand en ook geen onbeperkt bellen.

Ik gebruik lyca echt al jaren, en vind dat ze de afgelopen tijd wel goede stappen hebben gemaakt.

Op het begin had je vaak dat internet storingen had, dat is nu eigenlijk nooit meer.

Soms wel last van wat trage verbinding.

Maar de meest basic zaken zijn altijd mogelijk.

Lyca is voor mij op Prepaid gebied echt de nr1 van nl, met een flinke voorsprong.

Maar je moet het gewoon zelf is proberen, het is prepaid je zit dus nergens aanvast, geen aansluitkosten en de simkaart is ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
fl2001 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:45:
[...]

Vraag om een nieuwe simkaart met nummerbehoud.... dat lost het waarschijnlijk op
De simkaart was dus duidelijk defect en ik ben nu gelukkig weg bij Lyca. Ik had nog maar net opgewaardeerd dat was ook weg, zonde.
Het overstappen kostte nog veel moeite juist omdat de simkaart defect was en ik het nummer wilde meenemen. Ik kon dus niet reageren op sms-en die de legitimiteit van de overstap moesten bevestigen. Nadat mijn hele doopceel gelicht was nam Lyca nog eens anderhalve maand de tijd voor het nummer vrijgegeven werd aan de nieuwe provider en ik er weer mee kon bellen.
Gelukkig dat ik nog een 2e telefoon met wel werkende sim had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 12:36
Dit weekend een (Nederlands) Lycamobile prepaidkaartje uitgeprobeerd in Duitsland. Wat ik ook probeerde, alleen 2G, dus onbruikbaar. Handmatig netwerk selecteren hielp niet, handmatig 3G, 4G, 5G als netwerkbanden aanwijzen hielp niet (helemaal geen verbinding meer), alternatieve apn instellen werkte ook niet.

Heeft iemand nog een tip om 3G/4G ontvangst af te dwingen via Lycamobile zodat je er in het buitenland nog wat aan hebt?

PS, bundel geactiveerd in Nederland en daar ook succesvol (4G) gebruikt.

Inmiddels de bundel ook kunnen uitproberen in Portugal en Spanje. Ik zou zeggen, blijf erbij weg als je serieus een vlot bruikbare databundel nodig hebt. Bij aankomst in Portugal twee weken terug verbond de simkaart op 3G. Niet helemaal onverwacht omdat ik had gelezen dat Lycamobile Portugal nog op 3G zit hier. Bereik ook in landelijke gebieden aardig goed, snelheid mediocre. Wie schetst mijn verbazing na een dagje Spanje (waar Lyca meteen op 4G beschikbaar was) bij terugkomst in Portugal dat er een configuratiebericht binnenkwam en ik nu ineens ook hier 4G-ontvangst heb? Nog geen snelheden om over naar huis te schrijven, maar een lagere ping en sterker signaal.

Het blijft wat mij betreft bij dit Lyca-experimentje, teveel gedoe en gepiel. Bruikbaar in Nederland zelf en goede kans dat Lyca wel aardig werkt als je een lokale Lyca (E-)sim aanschaft.

[ Voor 54% gewijzigd door aart_jan op 30-12-2023 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

aart_jan schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:37:
Dit weekend een (Nederlands) Lycamobile prepaidkaartje uitgeprobeerd in Duitsland. Wat ik ook probeerde, alleen 2G, dus onbruikbaar. Handmatig netwerk selecteren hielp niet, handmatig 3G, 4G, 5G als netwerkbanden aanwijzen hielp niet (helemaal geen verbinding meer), alternatieve apn instellen werkte ook niet.

Heeft iemand nog een tip om 3G/4G ontvangst af te dwingen via Lycamobile zodat je er in het buitenland nog wat aan hebt?

PS, bundel geactiveerd in Nederland en daar ook succesvol (4G) gebruikt.
Ik ben in september naar Barcelona geweest en tijdens aankomst kreeg ik een sms met: Welkom in Spanje.
Kon daarna zonder problemen gebruik blijven maken van mijn bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Na een half jaar Lyca start te hebben gebruikt voor €3,50 is deze nu verdubbelt naar €7. Daarmee is dit niet concurrerend meer en is het dus tijd voor een overstap.

Ervaring is dat het internet goed is in NE, DU en NO, maar de gesprekskwaliteit een stuk minder. Ga nu op zoek naar een prepaid waar dit beter is en de prijs betaalbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
Heeft iemand ervaring met lycamobile in het buitenland in de EU? ik zit bij lebara maar in buitenland is het supertraag, in Nederland werkt lebara perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

itsfrigged schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:47:
Heeft iemand ervaring met lycamobile in het buitenland in de EU? ik zit bij lebara maar in buitenland is het supertraag, in Nederland werkt lebara perfect.
Ik was vorig jaar in Barcelona en daar werkte het prima.
Ik ga binnenkort over naar 50plus.

Was tevreden met Lyca.
Lyca heeft hun prepaid jaarbundel veranderd.
15gb voor €12p/m > 10gb voor €12p/m
Teleurgesteld.

Ben voorstander voor direct betalen ipv betalen per maand maar bij 50plus ga ik
24GB voor €8p/m betalen. Stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
Tahref schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:57:
[...]

Ik was vorig jaar in Barcelona en daar werkte het prima.
Ik ga binnenkort over naar 50plus.

Was tevreden met Lyca.
Teleurgesteld.

Ben voorstander voor direct betalen ipv betalen per maand maar bij 50plus ga ik
24GB voor €8p/m betalen. Stuk goedkoper.
Ja, als je de aanbiedingen in de gaten houd op belsimpel of mobiel.nl kan je er een mooie aanbieding te pakken krijgen voor een sim only, mobiel.nl had paar dagen aanbieding voor 50plusmobiel 10 gb voor 3,83 euro per maand, 24 maanden lang, alleen ik wil prepaid dus dan kom je toch uit bij lebara of lycamobile, maar jij had in Barcelona ook gewoon snel 4g internet? En hoe snel is mobiel internet in NL? Ik belde laatst met de klantenservice om te vragen hoe snel hun mobiel internet in NL is en daar had die medewerker geen antwoord op.
Beetje amateur klantenservice dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:57
itsfrigged schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Ja, als je de aanbiedingen in de gaten houd op belsimpel of mobiel.nl kan je er een mooie aanbieding te pakken krijgen voor een sim only, mobiel.nl had paar dagen aanbieding voor 50plusmobiel 10 gb voor 3,83 euro per maand, 24 maanden lang, alleen ik wil prepaid dus dan kom je toch uit bij lebara of lycamobile, maar jij had in Barcelona ook gewoon snel 4g internet? En hoe snel is mobiel internet in NL? Ik belde laatst met de klantenservice om te vragen hoe snel hun mobiel internet in NL is en daar had die medewerker geen antwoord op.
Zal morgen even testen via Roaming, dit haal ik in Nederland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSMVVlpeL8fdEj90qB4kzX2y8PI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hq2pVHOxzpGrFelYzO0pAYcA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

itsfrigged schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Mijn speedtest vanavond is vergelijkbaar met die van Roy.
Ja, was snel 4g. Heb het niet uitgebreid lopen testen maar youtube videos kijk ik altijd op 480p en dat ging prima. Google maps werkte prima. Had geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tahref schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 22:57:
[...]

Mijn speedtest vanavond is vergelijkbaar met die van Roy.
Ja, was snel 4g. Heb het niet uitgebreid lopen testen maar youtube videos kijk ik altijd op 480p en dat ging prima. Google maps werkte prima. Had geen klachten.
1440P YouTube gaat zelfs goed en als de video geen 60fps is kan je hem zelfs in 4K kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Tahref schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:57:
[...]

Was tevreden met Lyca.
Teleurgesteld.
Klopt!

Ook sommige maandbundels zijn flink duurder geworden.

Waar je eerst nog voor 10 euro 10GB per maand kreeg, krijg je nu nog maar een lullige 5GB.

Dan prijs je je toch wel uit de markt.
Zeker bij een provider als Lyca, waar je eigenlijk alleen zit als de prijs goed is.

Maar goeed, bij lyca kan het snel weer veranderen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Zal morgen even testen via Roaming, dit haal ik in Nederland.
[Afbeelding]
Snelheid in Duitsland via Telekom is zogoed als gelijk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erhUqz-9XVPizXf8jooxRlFaNqQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dWJaDXBXzJjHG841XPg5IzVk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Klopt!

Ook sommige maandbundels zijn flink duurder geworden.

Waar je eerst nog voor 10 euro 10GB per maand kreeg, krijg je nu nog maar een lullige 5GB.

Dan prijs je je toch wel uit de markt.
Zeker bij een provider als Lyca, waar je eigenlijk alleen zit als de prijs goed is.

Maar goeed, bij lyca kan het snel weer veranderen natuurlijk.
misschien is dit de "oplossing" die kpn heeft bedacht tegen de klacht van l-mobi bij acm dat lyca veel betere tarieven krijgt dan l-mobi kreeg. Misschien hebben ze, in aanloop naar regulatieplannen van acm, de tarieven van lyca ook maar weer wat verhogd in de hoop dat de regulatietarieven dan wat hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:56:
[...]

misschien is dit de "oplossing" die kpn heeft bedacht tegen de klacht van l-mobi bij acm dat lyca veel betere tarieven krijgt dan l-mobi kreeg. Misschien hebben ze, in aanloop naar regulatieplannen van acm, de tarieven van lyca ook maar weer wat verhogd in de hoop dat de regulatietarieven dan wat hoger uitvallen.
Nee, eerlijk gezegd geloof ik dat niet.

Geen enkele rechter of acm kan KPN iets maken.
Simpel weg omdat er wettelijk gezien hier niks voor geregeld is.

KPN staat dus prima in zijn recht als het LycaMobile veel goedkopere tarieven wilt geven dan L-Mobi.

Ik heb juist meer het gevoel dat Lyca zich wat meer focust op de grotere/unlimited bundel.

Want die is met 30 euro per maand nog best voordelig.

Daarnaast heeft Lebara de prepaid bundel momenteel met 50% in prijs verlaagt.

Voor 5 euro heb je daar dus al 4 GB per maand en 500belmin + 1000 smsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
fl2001 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:23:
[...]

Nee, eerlijk gezegd geloof ik dat niet.

Geen enkele rechter of acm kan KPN iets maken.
Simpel weg omdat er wettelijk gezien hier niks voor geregeld is.

KPN staat dus prima in zijn recht als het LycaMobile veel goedkopere tarieven wilt geven dan L-Mobi.

Ik heb juist meer het gevoel dat Lyca zich wat meer focust op de grotere/unlimited bundel.

Want die is met 30 euro per maand nog best voordelig.

Daarnaast heeft Lebara de prepaid bundel momenteel met 50% in prijs verlaagt.

Maar dat is nu juist waar deze procedure om gaat. Acm wil alsnog wetten invoeren voor regulatie van mvno-tarieven. Omdat het concurrentiebelemmering is om een aantal spelers op je entwerk voordelige tarieven te geven en nieuwkomers niet, dan heeft het per definitie geen zin om een nieuwkomer te zijn want dan is er gewoon geen kans. Acm heeft geconstateerd dat de mvno markt zelfstandig niet werkt. t-mobile heeft nauwelijks meer mvno's van betekenis die zelfstandig zijn(simpel is opgekocht) tele2 is nu helemala weg als dochter-mvno. Kpn wilde haar grootste mvno(youfone) inlijven, wat nu dus ook niet meer mag van acm daarbij is eigenljik in ene vrij laat stadium van de overname alsnog op de rem getrapt door acm. Vodafone heeft dan wel 50+ mobiel maar in alel crowfunding documenten darvan staat dat de huidige korting puur worden verstrekt op basis van leeningen om door kortingen klatnen binenn te haeln het uiteindelijk doel is verkoop(er wordt verwezen naar eerdere verkopen van mvno's dus dit is wederom een verkoop aan een grote provider vodafone in dit geval dus). speler s die zelfstandig willen bijven hebben hier meer een meer moeite mee(budgetmobiel is overeidn gebleven door samenvoegen met een energiebedirjf). Lebara weet nogaltijd niet precies wat ze willen, ze hebben de mogelijkheid om full mvnote worden maar lijken dat niet echt te doen en hun groei stagneert, waardoor ze ook niet echt een vaste koers varen in prepaid promotie of sim-only promotie. een tijdje was het zlefs de bedoelign prepaid helemala af te stoten maar nu dus weer niet.
het putn is dus juist dat acm die regelgeving aan het opbouwne is, omdat net als eeu-roaming de providers het niet zelf doen op een concurrentie bevorderende manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ja, ik geloof best dat het ACM bezig is met regulering.

Maar dat zal vast allemaal even duren.

Ik geloof daarom niet dat kpn al aan het voorsoorteren is door de tarieven aan lyca nu al duurder te maken.

Dan zouden ze dat toch ook moeten doen bij hun andere mvno providers?

Anders zit straks niet alleen lmobi bij de rechter maar ook lyca en Lebara.

En tja dat de mvno markt verstoort is, was te verwachten.

Ze hadden ook nooit zonder voorwaarden moeten toelaten dat Simpel en vooral Tele2 werden opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18
Ik stuur STOP naar 3232, maar de smsjes met aanbiedingen blijven komen. Iemand die dit uit heeft kunnen laten zetten? Klantenservice 1200 heeft geen optie 'overige vragen' |:(

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
Doane schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:18:
Ik stuur STOP naar 3232, maar de smsjes met aanbiedingen blijven komen. Iemand die dit uit heeft kunnen laten zetten? Klantenservice 1200 heeft geen optie 'overige vragen' |:(
goede vraag, ik ben ook benieuwd naar dit antwoord.

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
fl2001 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:23:
[...]

heb jij dit abonnement?

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
zijn er leden die dat ook het probleem hebben dat automatisch verlengen niet werkt? En de klantenservice hier je hier niet verder bij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfrigged
mtsberk schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:51:
zijn er leden die dat ook het probleem hebben dat automatisch verlengen niet werkt? En de klantenservice hier je hier niet verder bij kan helpen?
Volgens mij geldt die aanbieding alleen voor eerste maand met nieuw simkaart, daarna is het 10 euro per maand of als je 3 maanden vooruit betaald krijg je 4e maand gratis (3+1 bundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:34
Iemand ervaring met Lyca prepaid want ik snap het niet?

Heb een tijdelijk prepaid kaartje gekocht en nu twee keer opgewaardeerd. Eerst EU Plus S voor 15 euro (5GB data) bij een tankstation via een bonnetje en nu 10 euro tegoed bij Primera ook met een bonnetje. Opwaarderen ging prima alleen de medewerkster kon mij niet vertellen of het alleen beltegoed was of ook data. Stond ook niet op de bon. Je kan op de site van Lyca inloggen met je telefoonnummer en code en toen stond er bij "Kredietsaldo" 20 euro. Hoe komen ze aan die 20 euro? Bij opwaardeergeschiedenis zie je dit:
TOP-UP 26 Feb 25 14:41:37 €10.00
BUNDLE EU PLUS S Feb 4 13:59:56 €15.00
Wat is top-up en wat is het verschil met bundle? Bundle snap ik. Dus ik weet niet wat ik gedaan heb, maar volgens mij heb ik 10 euro van die 20 gepakt en opgewaardeerd en toen had ik 1GB data (nu nog 468MB). Zo'n bundel is 1 maand geldig. Nu staat er bij "kredietsaldo" nog 9,74 euro. Geen idee wat dit bedrag is? Waarschijnlijk is er nog 26 cent van de vorige keer afgegaan. Kom je uit op 10 maar waar is die 10 euro van?

Ook zoiets, als ik via de site opwaardeer zie ik bij 10 euro:
Bundel XS - 5+5GB €10.00
Is die 5+5 dus 10GB of hoe moet ik dat zien? Wel super raar dat je via de winkel voor 10 euro 1GB krijgt en via de site 10GB voor hetzelfde bedrag of zijn het twee verschillende dingen?

Echt hoofdpijn dit. Had beter AH mobiel kunnen nemen ofzo. Ook die helpdesk en het bandje wat je hoort zijn allemaal rare buitenlandse stemmen en ook bij beltegoed opvragen staat er zoveel minuten Minsk Kiev en weet ik veel wat. Lijkt erop dat dat Lyca meer op buitenland is gericht.

Oh het staat erbij:
Bij aanschaf van de Holland Bundel XS ontvang je 5 GB aan nationale data.
Maar wat is die 5+5 dan?

En nou krijg ik weer dit bericht:
LET OP: je huidige bundel verloopt op 05-03-25 om 23:59:59. We zullen in de ochtend op 05-03-25 je bundel verlengen en de betaling hiervoor innen. Zorg ervoor dat je voldoende beltegoed hebt. Klik op lycamobile.nl/nl/quick-top-up/ om op te waarderen.
Dat slaat op de vorige bundel, die is tot morgen geldig. Maar wat is dat verlengen? Dat wil ik helemaal niet. Ook automatisch opwaarderen staat niet aan. Dan moeten ze het van die 9,74 afhalen. Snap er niks van.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 04-03-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Zo moeilijk is het niet hoor...

In de winkel moet je vragen om normaal lyca beltegoed.. als er op de bon niks over staat is het normaal beltegoed.

Daarmee kan je bundels activeren die op de site staan vermeld.

5+5 GB is gewoon dat je intotaal 10GB aan data ontvangt

Een bundel word automatisch verlengt als je genoeg beltegoed op je simkaart hebt staan, als je dat wilt uitschakelen moet je naar de site gaan en bij de bundel info staat een code waarmee je het kan uitschakelen.

Als je niet genoeg beltegoed hebt word de bundel sowieso niet verlengt en kost het je verder niks.

Bij lyca kan het ook zijn dat je beltegoed verdubbelt word, waardeer je voor 10 op krijg je 10 euro extra, maar dan zijn tarieven ook duurder.

Mijn advies is hou het simpel. Koop in de winkel een opwaardeerbon, ga dan naar de site en welke bundel je wilt activeren, er staat bij vermeld hoe je dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:34
fl2001 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:28:

Mijn advies is hou het simpel. Koop in de winkel een opwaardeerbon, ga dan naar de site en welke bundel je wilt activeren, er staat bij vermeld hoe je dat moet doen.
Tja, ik heb gewoon gebeld naar 1244 zoals het op de bon staat en de aanwijzingen gevolgd, maar het is gewoon super omslachtig. Dan snap ik niet waarom er opeens 20 euro staat. Jij zegt verdubbeld, maar niemand die jou gratis 10 euro erbij geeft. En ook dat het maar 1GB is en via de site 10GB is helemaal bizar.

offtopic:
FYI: Heb nog m'n gewone abonnement, maar die is tijdelijk buiten gebruik om bepaalde redenen vandaar even tijdelijk deze ellende

Kijk nu wil ik die 5 euro doen bijvoorbeeld, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heG5fOwL6vuQHStXMjlCGI6aux8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/px7S6rhMrNXZgCSo76xUodUR.jpg?f=user_large

En vervolgens dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sC7CFQcTG25wf0CGUrvINJxSYfE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HoRfdH9oeY4yXnhuBklkpAXk.jpg?f=user_large

En dan nog deze SMS erachteraan. Hoe is 9,74 euro onvoldoende om 5 euro op te waarderen?
U heeft onvoldoende standaard beltegoed 9.74 om de bundel aan te schaffen. Waardeer alstublieft op.

[ Voor 43% gewijzigd door chim0 op 04-03-2025 18:01 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste