Iemand ervaring met Lyca prepaid want ik snap het niet?
Heb een tijdelijk prepaid kaartje gekocht en nu twee keer opgewaardeerd. Eerst EU Plus S voor 15 euro (5GB data) bij een tankstation via een bonnetje en nu 10 euro tegoed bij Primera ook met een bonnetje. Opwaarderen ging prima alleen de medewerkster kon mij niet vertellen of het alleen beltegoed was of ook data. Stond ook niet op de bon. Je kan op de site van Lyca inloggen met je telefoonnummer en code en toen stond er bij "Kredietsaldo" 20 euro. Hoe komen ze aan die 20 euro? Bij opwaardeergeschiedenis zie je dit:
TOP-UP 26 Feb 25 14:41:37 €10.00
BUNDLE EU PLUS S Feb 4 13:59:56 €15.00
Wat is top-up en wat is het verschil met bundle? Bundle snap ik. Dus ik weet niet wat ik gedaan heb, maar volgens mij heb ik 10 euro van die 20 gepakt en opgewaardeerd en toen had ik 1GB data (nu nog 468MB). Zo'n bundel is 1 maand geldig. Nu staat er bij "kredietsaldo" nog 9,74 euro. Geen idee wat dit bedrag is? Waarschijnlijk is er nog 26 cent van de vorige keer afgegaan. Kom je uit op 10 maar waar is die 10 euro van?
Ook zoiets, als ik via de site opwaardeer zie ik bij 10 euro:
Bundel XS - 5+5GB €10.00
Is die 5+5 dus 10GB of hoe moet ik dat zien? Wel super raar dat je via de winkel voor 10 euro 1GB krijgt en via de site 10GB voor hetzelfde bedrag of zijn het twee verschillende dingen?
Echt hoofdpijn dit. Had beter AH mobiel kunnen nemen ofzo. Ook die helpdesk en het bandje wat je hoort zijn allemaal rare buitenlandse stemmen en ook bij beltegoed opvragen staat er zoveel minuten Minsk Kiev en weet ik veel wat. Lijkt erop dat dat Lyca meer op buitenland is gericht.
Oh het staat erbij:
Bij aanschaf van de Holland Bundel XS ontvang je 5 GB aan nationale data.
Maar wat is die 5+5 dan?
En nou krijg ik weer dit bericht:
LET OP: je huidige bundel verloopt op 05-03-25 om 23:59:59. We zullen in de ochtend op 05-03-25 je bundel verlengen en de betaling hiervoor innen. Zorg ervoor dat je voldoende beltegoed hebt. Klik op lycamobile.nl/nl/quick-top-up/ om op te waarderen.
Dat slaat op de vorige bundel, die is tot morgen geldig. Maar wat is dat verlengen? Dat wil ik helemaal niet. Ook automatisch opwaarderen staat niet aan. Dan moeten ze het van die 9,74 afhalen. Snap er niks van.
[
Voor 15% gewijzigd door
chim0 op 04-03-2025 08:50
]