Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
fl2001 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:10:
LycaMobile heeft weer een paar mooie nieuwe bundels toegevoegd.

10 euro voor onbeperkt bellen en 5GB data per maand.
De Vectone-achtige voorwaarden al gezien?

In een notendop: too little, too late.

[ Voor 50% gewijzigd door prepaidsmurf op 07-04-2018 17:14 ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

fl2001 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:10:
LycaMobile heeft weer een paar mooie nieuwe bundels toegevoegd.

10 euro voor onbeperkt bellen en 5GB data per maand.

Maar ze hebben nu ook een bundel met onbeperkt internet voor 35 euro. Wel met een FUP van 50GB per maand, met daarna een snelheid verlaging naar 2 mbps.
Per 30 dagen, dat is niet per maand. Voor februari ben je dan dus iets goedkoper uit, gemiddeld wat duurder. 10,14 gemiddeld per maand.

Ik vind lyca nog steeds wat ondoorzichtig. Je koopt een bundel voor 30 dagen die automatisch verlengd wordt. Hoe werkt dat? Automatische incasso? Vanuit beltegoed dat je van te voren op je account moet hebben gestort? En als je bundel op is, kun je dan verder met je volgende bundel van 30 dagen? Of ga je dan de prepaid tarieven betalen?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:54
JDVB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:35:
[...]

Per 30 dagen, dat is niet per maand. Voor februari ben je dan dus iets goedkoper uit, gemiddeld wat duurder. 10,14 gemiddeld per maand.

Ik vind lyca nog steeds wat ondoorzichtig. Je koopt een bundel voor 30 dagen die automatisch verlengd wordt. Hoe werkt dat? Automatische incasso? Vanuit beltegoed dat je van te voren op je account moet hebben gestort? En als je bundel op is, kun je dan verder met je volgende bundel van 30 dagen? Of ga je dan de prepaid tarieven betalen?
Ik had bij deze bundel de voorwaarden niet goed gelezen helaas. De 5GB krijg je alleen eenmalig als je de bundel automatisch hebt aanstaan. Daarna krijg je maar 3GB per maand....

Je moet er gewoon voor zorgen dat je genoeg prepaid tegoed hebt op je simkaart als je wilt dat je bundel automatisch word verlengd.

Heb je dat niet word je bundel stopgezet en betaal je de standaard tarieven. Je kan dan alsnog opwaarderen en weer de bundel die je wilt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Laatst online: 01-09-2024

JDVB

✅ ⟵ vinkje

fl2001 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:05:
[...]

Ik had bij deze bundel de voorwaarden niet goed gelezen helaas. De 5GB krijg je alleen eenmalig als je de bundel automatisch hebt aanstaan. Daarna krijg je maar 3GB per maand....

Je moet er gewoon voor zorgen dat je genoeg prepaid tegoed hebt op je simkaart als je wilt dat je bundel automatisch word verlengd.

Heb je dat niet word je bundel stopgezet en betaal je de standaard tarieven. Je kan dan alsnog opwaarderen en weer de bundel die je wilt aanvragen.
Dan heb je ook nog een 40 euro die je krijgt als je voor 20 euro opwaardeert. Kun je dan 2 of 4 maanden de Holand XS bundel afnemen?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
JDVB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:34:
[...]
Dan heb je ook nog een 40 euro die je krijgt als je voor 20 euro opwaardeert. Kun je dan 2 of 4 maanden de Holand XS bundel afnemen?
2 maanden. Want je beltegoed word alleen verdubbeld als je niet op het saver plan zit. Maar dan zijn de bundels ook dubbel zo duur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
JDVB schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:34:
[...]
wellicht 3 maanden want er loopt nog steeds een actie waarbij je 20 euro extra krijgt wanneer je het standaard tarief plan niet wijzigt. maar misschien is dat fop tegoed want het is tenslotte maar 30 dagen houdbaar en dat voorspelt weinig goeds.

dan heb je nog de registratiebonus die je misschien niet door de neus wordt geboord.

dus XS+S (50), XS+XS+XS (60) of XS+XS+S (70) als alles mee zit.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Bij de Lyca Onbeperkt bundel was het zo dat je 50GB kreeg en daarna lagere snelheid op 2mbps.

Nu staat er dat er een FUP is van 25GB maar staat er niks meer bij wat er dan gebeurt als je meer verbruikt.

Weet iemand hoe dat zit?

Heb via fb/twitter al gevraagd maar Lyca is vaak traag met het beantwoorden van vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Black Friday aanbieding dit jaar: 7 GB voor 5 euro per maand, verplicht voor 3 maanden. Stukken beter, op papier, dan de krenterige 2 GB van Lebara.

Maar ik had liever het aanbod van vorig jaar terug gezien, want het verlies van 1 euro is nog een aanvaardbaar risico als de routes weer lijken te lopen via Timboektoe, Paaseiland en Kamtsjatka.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:06
Het internet van Lyca is momenteel ook erg traag.

Ik heb je bericht even naar hier verhuisd, aangezien speedtest mobiel internet Lycamobile en Vectonemobile uit 2013 komt. Echter is het melden van een 'storing' / ' probleem' in een oneliner ook niet echt nuttig.

Als je een aantal details toevoegd, wordt het al een stuk nuttiger, bijv:
Hoe meet je, waar heb je dit probleem, hoe lang al etc.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 18-01-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:07
boyette schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:32:
Het internet van Lyca is momenteel ook erg traag.
Dat kan ik alleen maar beamen. Lycamobile prepaid heb ik enkele maanden terug besteld omdat zij wel erg goedkope bundels aanboden met 4G op het netwerk van KPN.

Schijnt dus dat al je verkeer via het VK verloopt - en dit zie je zeker terug in de snelheid, niet alleen in speedtests maar ook bij normaal gebruik. Bron: https://goughlui.com/2014...-to-cut-costs-on-transit/

Ik zat elke keer rond de 10-15 Mbps in een speedtest, weet helaas de andere details (ping, jitter, welke specifieke server) niet meer. Zo'n beetje de ervaring alsof je bij een Nederlandse telco zit maar dan met constant zwak signaal, ook al zou je bij KPN (of een MVNO als Youfone, Telfort, en dergelijke) razendsnel 4G hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door ferrantufan op 17-01-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 00:06
Nou bij mij is de snelheid 13 kbps op 4g
Dat is helemaal dramatisch

hebben meer gebruikers op lyca hier last van.

soms als ik de apn instellingen verwijder heb ik even sneller internet maar het wordt weer vrij snel teruggeschakeld.

[ Voor 64% gewijzigd door boyette op 18-01-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Sinds mei dit jaar heeft lycamobile een interessante wijziging doorgevoerd, die overigens nergens op de site wordt vermeld.
bij opwaardering wordt 10 euro 20 euro zoals altijd al gebruikelijk was. Maar sinds mei is promotiebeltegoed bruikbaar om een bundel mee te betalen. Ik heb zelf de holland xs bundel. wat ik tegenwoordig dus doe is 1 keer per 2 maanden, net voor de bundel verloopt opwaarderen met 10 euro beltegoed(dus net een nieuwe bundel kopen maar gewoon beltegoed). de eerste maand gaat de 10 euro promotiebeltegoed op aan de vernieuwing van de bundel, de 2e maand de 10 euro gewoon beltegoed waardoor deze bundel me effectief 5 euro per maand kost voor 5gb internet +onbeperkt bellen en smssen. maar zoiets kan je dus met elke bundel doen(al moet je dan wel even goed rekenen hoevel beltegoed je opwaardeert) de holland super bundel van 30 euro zou zo dus effectief 15 euro per maand kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:44:
Sinds mei dit jaar heeft lycamobile een interessante wijziging doorgevoerd, die overigens nergens op de site wordt vermeld.
bij opwaardering wordt 10 euro 20 euro zoals altijd al gebruikelijk was. Maar sinds mei is promotiebeltegoed bruikbaar om een bundel mee te betalen. Ik heb zelf de holland xs bundel. wat ik tegenwoordig dus doe is 1 keer per 2 maanden, net voor de bundel verloopt opwaarderen met 10 euro beltegoed(dus net een nieuwe bundel kopen maar gewoon beltegoed). de eerste maand gaat de 10 euro promotiebeltegoed op aan de vernieuwing van de bundel, de 2e maand de 10 euro gewoon beltegoed waardoor deze bundel me effectief 5 euro per maand kost voor 5gb internet +onbeperkt bellen en smssen. maar zoiets kan je dus met elke bundel doen(al moet je dan wel even goed rekenen hoevel beltegoed je opwaardeert) de holland super bundel van 30 euro zou zo dus effectief 15 euro per maand kosten.
Interessant.

Maar om in aanmerking te komen voor dubbele beltegoed, moet je dan saver plan uitschakelen toch?

Dus als ik jou goed begrijp, waardeer ik bv met 10 euro, wat zonder saver plan dan 20 euro word, en daar zou ik dan 2 bundels van 10 euro mee kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Dat zou inderdaad zo moeten zijn. Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd of ik saver plan aan heb stan of niet, maar ik neem aan van niet want bij saver plan krijg je geen verdubbeling van beltegoed. ik weet alleen niet hoe je een bundel moet kopen van beltegoed, ik heb de eerste bundel gewoon volledig betaald(opgewaardeerd met een bundel) en daarna telkens beltegoed aangevuld zodat de bundel automaatisch kon worden verlengd, maar er zouden ook codes moeten zijn om een bundel van beltegoed te activeren, alleen staan die nergens meer op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
De codes van de bundels kan je vinden door op more te klikken, staat een link, onderaan elke bundel.

Bedankt voor de tip, ik ga dit zeker uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
laat nog even weten of het bij jou ook heeft gewerkt. welke bundel ga jij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik kan dit even niet volgen. Een opwaardering met 10 euro zou een Standaard plan tegoed van 30 euro (20 normaal + 10 promotie) moeten opleveren. Na het verlengen van de (20 euro) XS bundel is er dan nog 10 euro over. Aan het einde van de maand zou je er 5 (echte) euro tegenaan moeten gooien om voor de tweede keer de bundel te kunnen verlengen. Dan kom je uit op gemiddeld 7,50 euro per maand, niet op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf:
1. je waardeert op met 10 euro
2. lyca verdubbelt dit tot 20 euro, waarvan 10 euro gewoon je opwaardering is en 10 euro promotiebeltegoed
3. je koopt de holland xs bundel die kost 10 euro. de eerste maand gaat daardoor je 10 euro promotiebeltegoed op, de 2e maand je gewone 10 euro dus 5 per maand effectief. daarna waardeer je weer op, net voor de bundel vervalt en gaat het de 2 maanden daarna weer hetzelfde als hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@dicksterk

Maar je zit op het Standaard plan als je nooit zelf het Saver plan hebt aangezet. Het onderhavige promotietegoed (10 euro bij opwaardering van 10 euro, of 20 euro bij opwaardering van 20 euro) is alleen van toepassing bij het Standaard plan.

Zeker weten dat je op het Saver plan zit (via *101# of 1244)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@fl2001

Als je proefkonijn wilt zijn, graag!

De enige verklaring die ik verder nog kan verzinnen voor het verhaal van Dick is dat ze het promotietegoed sinds mei zijn gaan verdubbelen, d.w.z. bij een opwaardering van 10 echte euro zou je dan in totaal 40 euro aan Standaard plan tegoed moeten krijgen i.p.v. de 30 die ik verwacht. Of wellicht kreeg je altijd al 20 euro extra maar was het eerst foptegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf1: sorry maar ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat je er nu allemaal bijhaalt.
Ik heb mijn tariefplan nooit gewijzigd, ik schreef dat ik niet weet op welk tariefplan ik zit maar daat ik aanneem op standaardtariefplan.
Zoals je zegt, bij 10 euro opwaardering krijg je 10 euro promotiebeltegoed, is dus 20 euro. dat is altijd zo geweest en is ook niet verandert. Maar tot mei werd, als je een bundel met een waarde van 10 euro kocht zoals de holland xs bundel, je volledige tegoed gebruikt. promotiebeltegoed verviel dan, dus je betaalde effectief 10 euro voor een bundel die 10 euro kostte.
sinds mei kan je met die 10 euro promotiebeltegoed ook een bundel kopen, dus je 10 euro promotiebeltegoed wordt omgezet in 1 holland xs bundel van 10 ero, en je echte beltegeod de volgende maand ook weer in een bundel van 10 euro. dus effectief betaal je 5 euro voor de bundel.
Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat die bundel 20 euro zou kosten, of dat je 30-40 euro promotie tegoed krijgt als je een 10tje opwaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@dicksterk

Nope, ik weet niet zeker hoeveel promotietegoed je krijgt. Alleen jij, of fl2001 binnenkort, kan dat vertellen. Doordat expliciet het Standaard plan als voorwaarde wordt genoemd op [1] ging ik er eerst vanuit dat de bonus in Standaard plan (10=20) tegoed is, d.w.z. een waarde van 5 euro vertegenwoordigt, bij een opwaardering met 10 euro. Want een bonus van 10 euro aan bruikbaar tegoed is te mooi (gehalveerde prijzen) om waar te zijn.

Resumerend, een verlenging kost je 20 eenheden aan 10=20 tegoed. Per twee maanden kost je dat 40 eenheden, terwijl je opwaardering 20 eenheden bedroeg. Dus moet je een bonus van 20 eenheden hebben gekregen of je maakt ergens een vergissing.

[1] https://www.lycamobile.nl...rs/100-extra-call-credit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf1: ik weet het niet maar volgens mij schrijven wij ongelofelijk langs elkaar heen. Jij lijkt niet te begrijpen wat ik bedoel, en ik begrijp totaal niet wat jij bedoeld met al die eenheden enzo.
Ik heb net gecheckt, ik heb het standaard tariefplan.
Het enige wat is verandert is dat lycamobile promotiebeltegoed tegenwoordig als betaalmiddel voor een bundel accepteerd. met 1 opwaardering van 10 euro per 2 maanden kan ik daardoor 2 holland xs bundels kopen. de prijs van holland xs is 10 euro per maand. aangezine de opwaardering met 10 euro door lyca wordt verdubbeld naar 20 euro, gaan sinds mei van die 20 euro dus 2 holland xs bundels van 10 euro per maand af. Ik waardeer nu dus 1 keer per 2 maanden met 10 euro op. 1 van die maanden wordt mijn opgewaardeerde tegoed gebruikt, de andere maand het promotiebeltegoed. dus als je het letterlijk wil zeggen betaal ik 1 maand 10 euro voor mijn bundel, en krijg ik die bundel de andere maand gratis, omdat hij dan voledig wordt betaald uit promotiebeltegoed. effectief kost die bundel me dus 5 euro per maand als je het over een heel jaar bekijkt. maar als dat onduidelijk voor je is is het dus zo: ik waardeer op 1 jnuari op met 10 euro. op mijn simkaart verschijnt nu 20 euro beltegoed, 10 euro normaal tegoed en 10 euro promotietegoed. snachts om 12 uur wordt de bndel verlengd, de 10 euro promotie beltegoed verdwijnen en de normale 10 euro blijven staan. op 1 februari om 12 uur snachts wordt de bundel opnieuw automatisch verlengd en mijn beltegoed is nu 0. dus zorg ik dat ik op 1 maart voor 12 uur snachts opnieuw 10 euro heb opgewaardeerd. dan krijg ik weer 20 euro, waarvan 10 euro normaal en 10 euro promotiebeltegoed. op 1 maart om 12 uur snachts krijg ik een nieuwe bundel en het promotiebeltegoed is 0, het normale tegeod is nog 10 euro. op 1 april om 12 uur snachts verdwijnt de 10 euro normaal tegoed en krijg ik weer een nieuwe bundel. op 1 mei waardeer ik dan dus weer 10 euro op enzovoort.
zo werkt het al voor mij sinds mei 2019. Heb ik het nu duidelijk uitgelegd, of is er nog iets wat nu niet duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik ga de Holland super bundel nemen, alleen dat kan wel pas vanaf woensdag, want dan verloopt mijn huidige bundel.

Al heb ik er ook mijn twijfels bij.

Want als je op het standaard tarief plan zit, word je beltegoed inderdaad verdubbeld, maar zijn alle bundels ook dubbel zo duur.

Bv de holland super bundel kost op het saver plan tarief plan 30 euro, maar op het standaard tarief plan is dat 60 euro. 30 euro echt geld en 30 euro promotie te goed.

Ik zie dus niet in hoe ik de helft zou betalen.

Maar goed, ik gat het wel uittesten, ik ging namelijk sowieso toch al een bundel kopen en meer dan de 30 euro, die ik toch al van plan was om te betalen, ben ik niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001;
Heb je nu ook al de holland super bundel actief?
Het enige waar ik over twijfel is namelijk of wat bij mij werkt, alleen werkt bij de automatische verlengingen of ook als je hem handmatig koopt. Ik maak gebruik van de automatische verlengingen.
wat dan dus de ideale test zou zijn:
1. schakel de dag voor je bundel automatisch verlengd je saver plan terug naar standaard tarief en waardeer daarna je beltegoed op.
2. als het bij jou gaat zoals bij mij heb je nu dus 60 euro tegoed, waarvan 30 promotiebeltegoed
3. na de automatische verlening zal je 30 euro promotiebeltegoed verdwenen zijn, maar je gewonen beltegoed is er nog. de volgende maand krijg je je holland superbundel dus zonder daarvoor tegoed op te waarderen.
Wat dus effectief verandert lijkt(maar dat kan ook best een bug zijn) is dat voor standaard-tarief die verdubbeling in bundelprijs niet meer wordt toegepast, maar dat is dus al sinds mei.
het enige wat ik niet zeker weet is of je van tariefplan kan wisselen als je bundel nog actief is, als dat niet kan zal je hem toch handmatig meoten activeren en is het te hopen dat bij handmatige activering hetzelfde gebeurd als bij automatische verlenging. ik ben zeer benieuwd of dit bij jou ook werkt, ik neem aan van wel maar ben wel blij dat je er geen geld aan uit hoeft te geven wat je anders niet zou uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
We verschillen, denk ik, van mening over de aard van het promotietegoed.

Als je opwaardeert met 15 euro dan denken jullie waarschijnlijk dat je twee bundels van 15 euro kan kopen, terwijl ik denk dat je er een van 10 euro en een van 15 euro kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@prepaidsmurf1: dit is geen kwestie van meningen, maar van veranderde feiten in de dagelijkse praktijk.
Volgens de website, en tot mei 2019 was het inderdaad precies zoals jij hierboven zegt: als je met 15 euro zou opwaarderen(al kan dat geloof ik niet volgens mij kan het alleen met 10 of 20 maar voor het voorbeeld maakt dat niets uit). vroeger was het dus idd zo dat als je 15 euro opwaardeerde je daar 1 bundel van 10 en 1 bundel van 5 van kon kopen. Promotiebeltegoed gold namelijk niet als betaalmiddel en verdween dan gewoon. Sinds mei is dat dus in de praktijk verandert(al staat daar niets over op de site van lyca dus ik heb geen idee of het bewust of onbewust gedaan is). als je nu 15 euro opwaardeert zou je daarmee de holland super bundel kunnen kopen. De aard van het promotietegoed is in de praktijk verandert, het wordt nu wel als volwaardig betaalmiddel gebruikt.
verigssen is in dit geval onmogeljik, ik waardeer elke 2 maanden op met 10 euro, en krijg daarvoor 2 maanden achter elkaar een holland xs bundel. Ik krijg ook keurig na een maand de sms dat mijn bundel is verlengd, ook in de maanden dat ik dus niet opwaardeer. Ik heb het nagekeken op mijn bankrekening, elke 2 maanden staat er 1 idealbetaling van 10 euro, niets meer, vergissen is dus uitgesloten.
het blijft natuurlijk altijd mogelijk dat er enkel iets raars is met mijn simkaart, maar dat zou me verbazen, dat gaan we woensdag zien bij de test van fl2001. Maar wat ik dus al meerdere keren probeer uit te leggen, sinds mei ziet het lyca-systeem, bedoeld of onbedoeld, promotiebeltegoed aan voor normaal tegoed en kan je dus van dat promotiebeltegoed ook bundels kopen. tot mei was het inderdaad zo dat een holland xs bundel voor het standaardtariefplan 20 euro koste: waarvan 10 euro promotiebeltegoed was, dus effectief betaalde je 10 euro. sinds mei krijg ik nogsteeds de normale verdubbelign van mijn beltegoed, maar wordt de eerstgekochte hollsnf cd-nundel betaald met promotietegoed en de 2e met de normale 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-04 00:07

jmk

Hier met Holland Super haal ik in Rotterdam 70mbit down met speedtest.

Google Playstore doet echter over 1 mb meerdere seconden. Vreemd dat 1 dienst heel langzaam is. Exact hetzelfde bij twee toestellen(beide hun eigen Lyca SIM) geconstateerd. Het zijn beide Huawei toestellen.

Hebben meerdere mensen dit en is hier een verklaring/oplossing voor?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@fl2001: hoe is je test verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
dicksterk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:42:
@fl2001: hoe is je test verlopen?
Bij mij werkt het helaas niet, kreeg een smsje in het engels, dat ik niet genoeg funds had.

Dus maar het resterende bedrag er bij opgewaardeerd en alsnog de bundel gekocht.

Een tip voor de mensen die misschien Lycamobile willen gebruiken.

Als je met nummerbehoud overstapt naar Lyca, kan je voor 15 euro per maand onbeperkt bellen en smsen + 10GB krijgen.

Deze instructies volgen: https://www.lycamobile.nl/nl/special-offers/number-transfer/

Als je een 2e nummer ofzo hiervoor wilt gebruiken, kan je bv een gratis lebara simkaartje bestellen en dan met nummerbehoud naar Lyca gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door fl2001 op 15-01-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
jmk schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:40:
Hier met Holland Super haal ik in Rotterdam 70mbit down met speedtest.

Google Playstore doet echter over 1 mb meerdere seconden. Vreemd dat 1 dienst heel langzaam is. Exact hetzelfde bij twee toestellen(beide hun eigen Lyca SIM) geconstateerd. Het zijn beide Huawei toestellen.

Hebben meerdere mensen dit en is hier een verklaring/oplossing voor?
Klopt, zoiets heb ik ook wel gemerkt, lijkt wel of de ene dienst wat sneller werkt dan de andere.

Al moet ik wel zeggen dat ik er niet last van heb, alles werkt gewoon snel en goed, tenminste bij mij dan.

Eventueel dat het er mee te maken heeft, dat je bij Lyca een buitenlandse ip toegekend krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik kwam het volgende tegen op de Lyca Mobile site:

Vanaf 1 Januari 2020 ontvangen klanten bij aanschaf van de All in 1 L een Roaming data limiet van 28.5GB data, te gebruiken in de EU/EER landen. Bellen en data gebruik buiten de EU/EER landen valt onder het standaard roamingtarief.
Onze roamingdiensten zijn bedoeld voor klanten die de EU-landen bezoeken voor kortdurende reizen, zoals een vakantie of een korte reis.

Volgens mij het meeste wat je momenteel kan krijgen als prepaid gebruiker die ook in de rest van de EU gewoon gebruik wil maken van internet op je mobiel. Maar het klinkt interessant voor 30 euro (30 dagen geldig). Geen idee wat de snelheden zijn die je haalt in landen als Frankrijk en Spanje. En ik weet nou niet of je na het verbruiken van de 28.5gb gewoon weer kan opwaarderen met 30 euro voor nogmaals 28.5gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 23:18
De laatste tijd heb ik nogal merkwaardige en ook twijfelachtige ervaringen met LycaMobile gehad.

Twee keer werd een telefoongesprek abrupt afgebroken met de melding dat het (prepaid) beltegoed op was. Dat klopte niet want op die momenten was het tegoed nog 41 cent en de gesprekskosten 1 cent per minuut. Er had dus nog zeker 40 minuten gebeld kunnen worden.
Ook lukte het om dezelfde reden niet meer om een nieuw gesprek te beginnen.

Normaal staat mobiele data uit en gebruik ik wifi. Toch word er op het verbruiksoverzicht regelmatig 1 cent afgetikt voor internet.

Over deze zaken heb ik uitleg gevraagd bij LycaMobile maar geen reactie gekregen.

Sinds dit jaar kan ik niet meer voor 5 euro opwaarderen maar is het minimaal 10 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fl2001
Bitzer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:11:
De laatste tijd heb ik nogal merkwaardige en ook twijfelachtige ervaringen met LycaMobile gehad.

Twee keer werd een telefoongesprek abrupt afgebroken met de melding dat het (prepaid) beltegoed op was. Dat klopte niet want op die momenten was het tegoed nog 41 cent en de gesprekskosten 1 cent per minuut. Er had dus nog zeker 40 minuten gebeld kunnen worden.
Ook lukte het om dezelfde reden niet meer om een nieuw gesprek te beginnen.

Normaal staat mobiele data uit en gebruik ik wifi. Toch word er op het verbruiksoverzicht regelmatig 1 cent afgetikt voor internet.

Over deze zaken heb ik uitleg gevraagd bij LycaMobile maar geen reactie gekregen.

Sinds dit jaar kan ik niet meer voor 5 euro opwaarderen maar is het minimaal 10 euro.
Dit is makkelijk op te lossen, als je op 4G zit, ook al heb je mobiele data uitgeschakeld word er toch wat verstuurd, zo werkt 4G nou eenmaal.

wat je kan doen om dat te voorkomen is om naast mobiele data uit te schakelen, het toestel forceren naar ONLY 2G, aangezien je toch alleen wifi gebruikt, heb je niet meer nodig dan 2G, en mocht je het wel nodig hebben, dan schakel je alles gewoon weer in, maar op mijn manier voorkom je dat die 1 cent regelmatig word afgeschreven, dit is overigens niet alleen een lycamobile ding, maar gebeurt met een vodafone prepaid kaartje bv ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
@Bitzer Ik had laatst ook iets vreemds. Aan het eind van een bundel was mijn 4g modem opeens naar de haaien. Toeval? Wie zal het zeggen. Maar voorafgaand was internet eindelijk weer eens normaal.

Volgens mij zou je nog steeds met 5 euro moeten kunnen opwaarderen via buydeal.eu of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
fl2001 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:29:
[...]

Dit is makkelijk op te lossen, als je op 4G zit, ook al heb je mobiele data uitgeschakeld word er toch wat verstuurd, zo werkt 4G nou eenmaal.

wat je kan doen om dat te voorkomen is om naast mobiele data uit te schakelen, het toestel forceren naar ONLY 2G, aangezien je toch alleen wifi gebruikt, heb je niet meer nodig dan 2G, en mocht je het wel nodig hebben, dan schakel je alles gewoon weer in, maar op mijn manier voorkom je dat die 1 cent regelmatig word afgeschreven, dit is overigens niet alleen een lycamobile ding, maar gebeurt met een vodafone prepaid kaartje bv ook.
Bedankt voor de tip, ik heb het ingesteld 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
prepaidsmurf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:16:
@Bitzer Ik had laatst ook iets vreemds. Aan het eind van een bundel was mijn 4g modem opeens naar de haaien. Toeval? Wie zal het zeggen. Maar voorafgaand was internet eindelijk weer eens normaal.

Volgens mij zou je nog steeds met 5 euro moeten kunnen opwaarderen via buydeal.eu of zoiets.
Ik had het nooit anders dan via Lyca gedaan maar op buydeal kan het inderdaad nog voor €5, goede tip 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Merkwaardig gehannes rond een nieuwe aktie (150%) in het standaard uitmelktarief als direkt antwoord op Lebara: bij 10=25 zou na 30 dagen niet alleen de laatste 5 fop euro's maar ook de "standaard bonus" (de zinloze verdubbeling van tegoed gepaard aan verdubbeling van prijs) van 10 fop euro's vervallen. Een grove fout of een waarachtig Vectonesque uitholling van voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Wat ook jammer is, de holland super bundel is van 50GB naar 35GB verlaagt, maar de bundel tarief is hetzelfde....

Deze wijziging is doorgevoerd zonder klanten op de hoogte te stellen, nou weet ik dat Lyca dat wel vaker doet, maar deze bundel heeft ongeveer 2 jaar bestaan, er zullen ongetwijfeld mensen auto renew geactiveerd hebben.

Die hebben nu dus 35 GB terwijl ze denken 50GB te hebben, niemand gaat dagelijks de website bezoeken.

is het niet zo dat wijzigingen voor klanten minimaal 30 dagen van te voren gemeld dient te worden?

Dit zijn toch wel vreemde praktijken, ik heb lyca lang en nog steeds gebruik ik het, maar dit is toch gewoon oplichting?

Als ik auto renew geactiveerd heb op een bundel van 50GB en die word zonder verdere communicatie verlaagt naar 35GB, dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Een kat in het nauw ... schiet misschien in een kostenbesparings reflex. Voor deze 10=25 had je ook eerst 10=30.

Men zou ook eens kunnen proberen om klanten binnen te halen die het zat zijn om elk jaar weer meer te gaan betalen voor vast maar vrijwel ongebruikt internet.

En dan is 35 GB voor 30 euro natuurlijk veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
35GB voor 30 euro vind ik sowieso te duur. Ik vind dit maar een vreemde move van Lyca.

15GB van de bundel halen maar wel hetzelfde betalen, goed zaken doen, maar ik ben wel weg als klant.

Budget mobiel heeft voor 20 euro per maand (maandelijks opzegbaar) 40GB a 5mbps, daarna tot 55GB 1mbps en daarna onbeperkt op 384kbps.

Op het moment dat ik die 40GB toch al verbruikt zou hebben, zou het niet zo lang meer duren voordat de volgende nieuwe bundel weer van start gaat, en met 1mbps kan je nog steeds prima muziek luisteren en surfen.

Zelfs bij tele2 heb je maandelijks opzegbaar unlimited internet voor 27 euro.

Bye bye Lyca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik zat noodgedwongen een tijdje op 4 Mbps en ook dat is nog te doen. Alles went, behalve 128 Kbps.

Voor mij ook geen Lyca bundels meer, zolang de boel blijft stagneren. De enige bundel die ik nog ga kopen is een dag- of weekendbundel. Vereist meer planning, maar dan heb ik meer data voor minder geld.

• dicksterk
Zijn er meer mensen die storing hebben met uitbellen? Als ik iemand bel hoor ik de telefoon niet overgaan en hoor ik ook de beller aan de andere kant niet, die beller aan de andere kant hort mij wel.
Indien jullie het ook hebben even melden bij de klantenservice dan wordt het sneller opgelost.

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Bij mij werkt het helaas niet, kreeg een smsje in het engels, dat ik niet genoeg funds had.

Dus maar het resterende bedrag er bij opgewaardeerd en alsnog de bundel gekocht

(.............)
Nou ik ben de volgende die de dicksterkroute overweeg. Toen ik de verschillen tussen het standaard tariefplan en het saver plan zag dacht ik eerst: wie gaat er dan níet naar het saver plan. Google bracht het antwoord, de dicksterroute om het promotiebeltegoed te gebruiken voor een verlenging van de (drie maanden xs) bundel (2x€5=€30).

Maar jij, fl2001, voorspelt me dat die vliegert niet op gaat?

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

• fl2001
druipgrot schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:11:
[...]

Nou ik ben de volgende die de dicksterkroute overweeg. Toen ik de verschillen tussen het standaard tariefplan en het saver plan zag dacht ik eerst: wie gaat er dan níet naar het saver plan. Google bracht het antwoord, de dicksterroute om het promotiebeltegoed te gebruiken voor een verlenging van de (drie maanden xs) bundel (2x€5=€30).

Maar jij, fl2001, voorspelt me dat die vliegert niet op gaat?
Dat voorspel ik inderdaad, bij mij werkte het in iedergeval niet. Maar als ik dick moet geloven werkt het bij hem al wel maanden zo, dus misschien dat die 'fout' op meer simkaarten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:47:
[...]

Dat voorspel ik inderdaad, bij mij werkte het in iedergeval niet. Maar als ik dick moet geloven werkt het bij hem al wel maanden zo, dus misschien dat die 'fout' op meer simkaarten zit...
Raar bedrijf hoor, ik heb die 3 maanden bundel onbeperkt bellen (lastig vallen ;-) ) en 5GB/mnd, echter voor de 'klantenservice' betaal je gewoon! Maar daar staat dan geen nummer bij of gespreksduur, dat heet DEBIT.. En de keren dat daar een normaal Nederlands sprekend persoon zit zijn zeldzaam, ook al meegemaakt dat het geduld met slechte verstaanbaarheid (schijndode lijn) korter dan 1 seconde was: verbinding verbroken. Nee, dan L-mobi, daar heb je het idee dat ze het gewoon gezellig vinden als je belt. (ook weer raar, is het daar soms een witwas ding?).

Behalve spookafschrijvingen ook spookbijschrijvingen, maar ik moet maar zien hoe zich dat aan het eind van de drie maanden vereffent. Data niet al te snel is mijn indruk. Maar ik moet weer verder, mensen lastig vallen want behalve dat ik niet aan de 5GB data kom, stelt dat onbeperkt bellen mijn Nederlandszuinige geest voor enorme uitdagingen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Raar bedrijf hoor, ik heb die 3 maanden bundel onbeperkt bellen (lastig vallen ;-) ) en 5GB/mnd, echter voor de 'klantenservice' betaal je gewoon! Maar daar staat dan geen nummer bij of gespreksduur, dat heet DEBIT.. En de keren dat daar een normaal Nederlands sprekend persoon zit zijn zeldzaam, ook al meegemaakt dat het geduld met slechte verstaanbaarheid (schijndode lijn) korter dan 1 seconde was: verbinding verbroken. Nee, dan L-mobi, daar heb je het idee dat ze het gewoon gezellig vinden als je belt. (ook weer raar, is het daar soms een witwas ding?).

Behalve spookafschrijvingen ook spookbijschrijvingen, maar ik moet maar zien hoe zich dat aan het eind van de drie maanden vereffent. Data niet al te snel is mijn indruk. Maar ik moet weer verder, mensen lastig vallen want behalve dat ik niet aan de 5GB data kom, stelt dat onbeperkt bellen mijn Nederlandszuinige geest voor enorme uitdagingen. >:)
De klantenservice is altijd al een drama geweest bij Lycamobile, net als destijds bij Lebara. Daar besparen ze veel geld op, om weer goedkopere tarieven te kunnen aanbieden.

Al is het nu beter dan vroeger, ze hebben zelfs een live chat _/-\o_

Ongetwijfeld dat de klantenservice nu bij L-Mobi beter zal zijn, maar ja lijkt me nogal al normaal, lmobi heeft maar een paar duizend klanten, dus die zullen nog niet zoveel vragen binnen krijgen, waardoor je dat met 1 persoon al prima af kan.

Mocht L-Mobi wel groeien en veel klanten krijgen, verwacht dan maar niet dat het veel beter zal zijn. Dit soort type providers besparen juist op klantenservices om goedkoop te kunnen zijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

fl2001 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Al is het nu beter dan vroeger, ze hebben zelfs een live chat _/-\o_
Tweemaal gebruik gemaakt van de live chat op de website,
twee keer sprak die live chat de klantenservice tegen,
de eerste keer had de live chat gelijk, de tweede keer ongelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Driemaandenbundelaanbod nu al voor de 2e keer voor een halve maand verlengd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Heb per ongeluk een €10 prepaid code gekocht van Lyca, terwijl ik geen Lyca gebruik. Stom van me. Misschien dat iemand hier 'm kan gebruiken:
spoiler:
40756995171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
het zou aardig zijn geweest als degene die de code heeft gebruikt dat even had teruggekoppeld en de gever had bedankt. maar deze code is dus al gebruikt ontdekte ik zojuist toen ik het probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

De driemaandenbundels lijken weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op maandag 7 december 2020 @ 01:21:
De driemaandenbundels lijken weg.
Ze zijn nu weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

tot 28 februari _/-\o_ daarna tot 31 maart zeker en dan, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 19:24
Is de dataverbinding bij Lycamobile altijd zo slecht? Ping naar een KPN ftth aansluiting schommelt tussen de 150 en 250ms, de snelheid is 4Mbit op 4G en de traceroute lijkt in de UK te beginnen in het netwerk van Lycatel ltd. Tevens verdwijnt de tethering optie bij gebruik van iPhone, dat mag toch eigenlijk niet?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 27-04 15:53
@timmie1 https://goughlui.com/2014...-to-cut-costs-on-transit/

Volgens mij doen ze dit al jaren bij lyca. Ik had het al eens eerder gelezen.

Het lijkt erop dat je via Londen het internet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:53
timmie1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 01:51:
Tevens verdwijnt de tethering optie bij gebruik van iPhone, dat mag toch eigenlijk niet?
Is dit de oplossing?
When I use the USB-Lightning cable between iPhone and computer, tethering works
https://www.klachtenkompa...35-447d-a613-d310e242d5b1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
timmie1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 01:51:
Is de dataverbinding bij Lycamobile altijd zo slecht? Ping naar een KPN ftth aansluiting schommelt tussen de 150 en 250ms, de snelheid is 4Mbit op 4G en de traceroute lijkt in de UK te beginnen in het netwerk van Lycatel ltd. Tevens verdwijnt de tethering optie bij gebruik van iPhone, dat mag toch eigenlijk niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Snf0y_l1zrPxATesnO0JdB6g4gU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S4mgeIp7oZLEzqU3W8hVfwzA.png?f=fotoalbum_large Bij mij is de verbinding toch echt een stuk sneller... Niet dat het super snel is, maar met die snelheid kan je alles wel doen.

Maar volgens mij hanteert LycaMobile wel verschillen dus de grote en kleine bundels,waar de kleinere bundels een stuk langzamer gaan,weet niet zeker of dat nog zo is.

Ook heb ik zelf geen last van niet tethering kunnen gebruiken, al heb ik dat niet via een iphone geprobeerd, wel via samsung toestellen en 4g modems,waar dat allemaal werkt zonder problemen.

Ip adressen klopt inderdaad, dat je regelmatig geen nederlandse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Nee, jammer genoeg maakt dit niks uit. Ik ga ervan uit dat dit in de Carrier settings is uitgeschakeld.
krakendmodem schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 06:01:
@timmie1 https://goughlui.com/2014...-to-cut-costs-on-transit/

Volgens mij doen ze dit al jaren bij lyca. Ik had het al eens eerder gelezen.

Het lijkt erop dat je via Londen het internet op gaat.
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar blijkbaar is dat dus hun "addertje onder het gras" om hun dienstverlening als prepaidaanbieder goedkoop te houden.
fl2001 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding] Bij mij is de verbinding toch echt een stuk sneller... Niet dat het super snel is, maar met die snelheid kan je alles wel doen.

Maar volgens mij hanteert LycaMobile wel verschillen dus de grote en kleine bundels,waar de kleinere bundels een stuk langzamer gaan,weet niet zeker of dat nog zo is.

Ook heb ik zelf geen last van niet tethering kunnen gebruiken, al heb ik dat niet via een iphone geprobeerd, wel via samsung toestellen en 4g modems,waar dat allemaal werkt zonder problemen.

Ip adressen klopt inderdaad, dat je regelmatig geen nederlandse hebt.
Vandaag opnieuw getest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rkdA0P1knJBuydaDkp2ijXHmMYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5hh97fzDffUuAJVJhimD9llx.png?f=fotoalbum_large
Ziet er al veel beter uit, alhoewel het wel rond de 50Mbit blijft hangen terwijl de masten hier veel meer aankunnen. Waarschijnlijk zit er dus toch een snelheidsbegrenzing op. Overigens getest zonder bundel, dat tikt lekker aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

druipgrot schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:15:
[...]

tot 28 februari _/-\o_ daarna tot 31 maart zeker en dan, etc...
helaas verkeerd gegokt, de goedkope maandbundels zijn na 31 maart niet verlengd,

ze gokken nu op zogenaamde langetermijnbundels met kleine kortingen, nou mij niet gezien:
https://www.lycamobile.nl/nl/bundles/#/longtermplansnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
druipgrot schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:26:
[...]

helaas verkeerd gegokt, de goedkope maandbundels zijn na 31 maart niet verlengd,

ze gokken nu op zogenaamde langetermijnbundels met kleine kortingen, nou mij niet gezien:
https://www.lycamobile.nl/nl/bundles/#/longtermplansnl
Het was te verwachten, dat na L-Mobi ook Lyca met die Prepaid jaarbundels zou komen.

Op zich wel netjes dat ze ook 3 en 6 maanden bundels doen, maar ik vind de huidige aanbieding wat soft.

De super bundel kost 288 euro = 24 euro per maand voor 35 GB.

Voor 20 euro heb je al een maandbundel bij budget mobile voor vrijwel onbeperkt data en bij tele2 voor de maandelijks opzegbare versie voor onbeperkt data 27 euro, bij een jaar 26 euro.

Dan lijkt mij de keuze makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pundai
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-04-2021
kopie van Lmobi ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
5GB bij Lmobi is 104,95
5GB bij Lyca is 120,-
5GB bij Lebara is 120,-
fl2001 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:36:
[...]

Het was te verwachten, dat na L-Mobi ook Lyca met die Prepaid jaarbundels zou komen.

Op zich wel netjes dat ze ook 3 en 6 maanden bundels doen, maar ik vind de huidige aanbieding wat soft.

De super bundel kost 288 euro = 24 euro per maand voor 35 GB.

Voor 20 euro heb je al een maandbundel bij budget mobile voor vrijwel onbeperkt data en bij tele2 voor de maandelijks opzegbare versie voor onbeperkt data 27 euro, bij een jaar 26 euro.

Dan lijkt mij de keuze makkelijk gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pundai op 08-04-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Pundai schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:12:
kopie van Lmobi ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
5GB bij Lmobi is 104,95
5GB bij Lyca is 120,-
5GB bij Lebara is 120,-

[...]
Je vergelijking klopt niet.

Bij Lycamobile kost de jaarbundel 96 euro voor de 5GB bundel = 8 euro per maand,en het voordeel dat je er ook 'onbeperkt bellen' en smsen bij krijgt,wat dus niet zo is bij lmobi,al denk ik dat veel mensen met de 500 belminuten van L-Mobi ook genoeg zullen nemen.

Lyca is wat dat betreft dus goedkoper dan l-mobi, maar eerlijk gezegd, er is maar weinig verschil, je praat echt over centen verschil tussen bepaalde providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Heeft iemadn het oit voor elkaar gekregen om hd voice gesprekken te voeren met Lycamobile? Ik vind dat inmiddels toch echt 1 van de grootste nadlen aan l-mobi, elk gesprek is nog de oude doffe kwaliteit terwijl veel andere mvno's nu toch hdvoice hebben, ik ken geloof ik geen enkele andre mvno die het niet heeft. Dus.... doe ik iets verkeerd, moet je en bepaalde code uitvoeren ofzo, of heeft lyca echt geen hdvoice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
dicksterk schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:03:
Heeft iemadn het oit voor elkaar gekregen om hd voice gesprekken te voeren met Lycamobile? Ik vind dat inmiddels toch echt 1 van de grootste nadlen aan l-mobi, elk gesprek is nog de oude doffe kwaliteit terwijl veel andere mvno's nu toch hdvoice hebben, ik ken geloof ik geen enkele andre mvno die het niet heeft. Dus.... doe ik iets verkeerd, moet je en bepaalde code uitvoeren ofzo, of heeft lyca echt geen hdvoice?
Lycamobile maakt inderdaad nog geen gebruik van HD voice. Gezien de lagere prepaid beltarieven is dit ook niet erg. Overigens heb ik met *Bliep ook nog nooit HD voice gehad, dus waarschijnlijk is Lyca niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Bliep ondersteutg el hdvoice, in el geval bij inkomende gesprekken bij uitgaande nooit getest. Lycamobile is vrij goedkoop, maar ook eer niet veel goedkoper dan l-mobi en lebara die el hdvoice hebben. Ik heb soms het idee dat lyca helemala niets meer doet aan hun infrastructuur voor bellen, die lijkt al jaren precies hetzelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
bij deze zeg ik Lycamobile een beetje weemoedig gedag. ik heb er jaren met veel plezier gebruik van gemaakt, vooral de laatste 2 jaar toen lyca een merkwaardige fou maakte waardoor ik ook een hollandxs bundel met promotie-beltegoed kon kopen. dus 1 keer per 2 maanden een tientje opwaarderen gaf me 2 holland xsbundels dus in feite 5 euro per maand. Maar de fair use policy van 3000 minuten per maand was me inmiddels 1500 minuten per maand te krap, en simpel biedt voor 4 euro onbeperkt bellen tegen een fair use policy van 10.000 minuten per maand, dus dan moet dat het maar worden ondanks dat ik eigenlijk uit principe nooit bij een grote telco (mno) ga zitten, simpel valt nu direct onder t-mobile dus daarmee breek ik dt principe, maar het is maar een keer niet anders. Ter compensatie heb ik nu een sim-only van 2 euro per maand erbij genomen bij de kleinste full mvno, l-mobi. Maar ik heb goede herinneringen aan lyca, aan de gratis voicemaildienst wat echt een goede service is bij een prepaid provider. Als lyca over 2 jaar een betere fup heeft en misschien en goeopere prijs voor een onbeperkt bellen bundeltje kom ik wel weer eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb geen bereik (dus geen telefoon, sms, internet) met Lycamobile in Spanje.

Vanalles geprobeerd: telefoon herstarten, in 3 verschillende telefoons geprobeerd, netwerk handmatig selecteren... Niets helpt, terwijl de roaming provider (Vodafone ES) wel aanwezig is.

Roaming staat goed ingesteld want L-mobi en T-Mobile werken gewoon in Spanje op dezelfde telefoon.

De Lycamobile werknemer met wie ik heb gemaild is na 3 dagen gestopt met terug mailen.

Het lijkt wel alsof de SIM kaart kapot of geblokkeerd is.

Werkt het pas in het buitenland na meerdere weken/maanden in Nederland te zijn gebruikt?
Ik heb namelijk een paar dagen voor vertrek deze SIM kaart gekocht met de Holland Super bundel (35GB) zonder tegoed, daarna eventjes getest en toen niet meer in Nederland gebruikt.

Wat kan ik hier in Spanje of later terug in Nederland doen om het nu of de volgende keer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dr. Prozac schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:07:

Werkt het pas in het buitenland na meerdere weken/maanden in Nederland te zijn gebruikt?
Ik heb namelijk een paar dagen voor vertrek deze SIM kaart gekocht met de Holland Super bundel (35GB) zonder tegoed, daarna eventjes getest en toen niet meer in Nederland gebruikt.

Wat kan ik hier in Spanje of later terug in Nederland doen om het nu of de volgende keer werkend te krijgen?
Als voorwaarden moet de simkaart in Nederland zijn geactiveerd, en de bundel die je wilt gebruiken volgens mij ook. Dus wat dat betreft had het eigenlijk wel moeten werken....

Heb je geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
fl2001 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

Als voorwaarden moet de simkaart in Nederland zijn geactiveerd, en de bundel die je wilt gebruiken volgens mij ook. Dus wat dat betreft had het eigenlijk wel moeten werken....
Ja, de bundel is in Nederland eventjes gebruikt, maar ik had geen beltegoed... misschien moet het beltegoed ook worden geactiveerd?
Heb je geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren?
Ja, verschillende andere netwerken, waaronder Lycamobile ES. Ook geprobeerd of het verbinden met 2G of 3G wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Dr. Prozac schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:07:
Ik heb wel eens gehoord dat Nederlandse SIM-kaarten (die niet op naam geregistreerd zijn) enorm populair zijn bij mensen die liever niet al te goed gevonden willen worden. Je hebt wel wat kans dat de kaart daarom geblokkeerd is. Altijd even een geloofwaardig spoor trekken voor vertrek dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Laatst online: 25-04 01:44

Tahref

God bless you

Ben gaan rondkijken voor nieuwe opties voor prepaid. T-mobile is prima maar erg duur.
Zie nu dat lyca 9gb en onbeperkt bellen voor 7,5 euro heeft. Zie wisselende ervaringen op internet maar wil wel uitproberen als 2e sim in mijn telefoon. Toch wel iets betere actie dan Lebara heeft op het moment. (Lees wel iets meer positieve verhalen van Lebara dan Lyca but we shall see)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9WwJwUWsQiv663EWg7KtvdRGRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m25IcIi0onEwdCxgPmMZoEZ8.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Tahref op 22-08-2021 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Tahref schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:01:
Ben gaan rondkijken voor nieuwe opties voor prepaid. T-mobile is prima maar erg duur.
Zie nu dat lyca 9gb en onbeperkt bellen voor 7,5 euro heeft. Zie wisselende ervaringen op internet maar wil wel uitproberen als 2e sim in mijn telefoon. Toch wel iets betere actie dan Lebara heeft op het moment. (Lees wel iets meer positieve verhalen van Lebara dan Lyca but we shall see)

[Afbeelding]
Let op, dat is wel alleen de 1e maand, daarna kost die bundel 15 euro.

Tussen Lebara en Lyca zit trouwens weinig verschil hoor, gebruik lyca al tijden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

fl2001 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Let op, dat is wel alleen de 1e maand, daarna kost die bundel 15 euro.

Tussen Lebara en Lyca zit trouwens weinig verschil hoor, gebruik lyca al tijden zonder problemen.
Yes, ben ik van bewust. Ga waarschijnlijk daarna wel verder kijken. Misschien een lange termijn bundel van lyca of anders terug naar t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:04
Ik merk net dat Netflix zegt dat ik een proxy gebruik op Lyca 4G. Heb nog 8GB en wilde dat lekker op reis in NL gebruiken. Iemand ervaring mee?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:21

d-Frag

74% completed

Mijn eerste ervaring is in ieder geval al bijzonder.
Lukt het eindelijk om bij de bij "payment detais"te komen. loopt d boel vast op doorverwijzen naar de bank.

Tweede poging geeft dit:
Transaction Failed!
Transaction ID: null | Time: 21:53:29 | Date: 8/26/2021
Transaction is already in pending status for the same Bundle Code and Bundle Amount

De komende dagen zitten wij in het huis van mijn overleden schoonmoeder, dus ik dacht handig om tijdelijk internet te hebben....
Nou ja dan probeer ik het morgen wel via de helldesk (als ik het mag geloven in dit topic) en anders verstook ik wel wat extra gigabytes weg via mijn werktelefoon (is toch al de meeste data met al dat werken/vergaderen via Teams..)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

CB32 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:48:
Ik merk net dat Netflix zegt dat ik een proxy gebruik op Lyca 4G. Heb nog 8GB en wilde dat lekker op reis in NL gebruiken. Iemand ervaring mee?
Ik weet het niet 100% zeker maar heb van andere gehoord dat de verbinding van Lyca via Engeland loopt. Waarschijnlijk is dit goedkoper voor hun? Vraag mij af of dit problemen voor andere zaken brengt als je dingen binnen Nederland zou willen regelen. (Bijvoorbeeld inloggen via sms)
d-Frag schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:02:
Mijn eerste ervaring is in ieder geval al bijzonder.
Lukt het eindelijk om bij de bij "payment detais"te komen. loopt d boel vast op doorverwijzen naar de bank.

Tweede poging geeft dit:
Transaction Failed!
Transaction ID: null | Time: 21:53:29 | Date: 8/26/2021
Transaction is already in pending status for the same Bundle Code and Bundle Amount

De komende dagen zitten wij in het huis van mijn overleden schoonmoeder, dus ik dacht handig om tijdelijk internet te hebben....
Nou ja dan probeer ik het morgen wel via de helldesk (als ik het mag geloven in dit topic) en anders verstook ik wel wat extra gigabytes weg via mijn werktelefoon (is toch al de meeste data met al dat werken/vergaderen via Teams..)
Ja, bij ervaringen van andere mensen kom ik vaak tegen dat de website waar men prepaid tegoed op hun telefoon wil zetten af en toe ontzettend traag kan zijn en soms kan vastlopen. Ook kan de helpdesk wisselvallig kwaliteit zijn van slecht tot behulpzaam.

Hopelijk kan iemand die wat meer ervaring met Lyca heeft even zijn mening hierover geven. Ik heb mijn Lyca simkaart binnen en ga binnenkort zelf even uitproberen hoe lyca als 2e simkaart in mijn telefoon zal functioneren. Dit betekend voor mij alleen af en toe een website, youtube en soms gps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:04
Tahref schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Ik weet het niet 100% zeker maar heb van andere gehoord dat de verbinding van Lyca via Engeland loopt. Waarschijnlijk is dit goedkoper voor hun? Vraag mij af of dit problemen voor andere zaken brengt als je dingen binnen Nederland zou willen regelen. (Bijvoorbeeld inloggen via sms)

[...]
Ja, dat zie ik inderdaad af en toe trug via whatsmyip.com OID. Soms een IP uit VK (en dus Netflix VK aanbod), soms aanbod uit Nederland. Melding gebruik proxy komt niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Klopt je hebt vaak inderdaad een buitenlands IP, echt last heb ik daar niet van gehad.
Het internet werkt ook snel zat voor youtube, muziek, browsen.

De klantenservice kan soms echt heel slecht zijn, het is maar niet wie je krijgt, beter kan je ook niet bellen maar via de live chat, daar word je naar mijn ervaring toch beter en sneller geholpen.

wat betreft opwaardeer problemen via de site, heb ik daar niks van gemerkt, maar als je daar bang voor bent kan je ook nog altijd in heel veel winkels beltegoed kopen.

Je moet Lyca gewoon zelf uit testen, het werkt eigenlijk gewoon goed, en als je het niks vind, je zit toch nergens aan vast, dus dan ben je weer weg.

Ik gebruik Lyca al jaren, en ik kan mij eigenlijk de laatste storing niet eens meer herinneren. Veel stabieler dan vroeger waar je toen nog regelmatig storingen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
lyca heeft de bundels een upgrade gegeven.

Voor 10 euro per maand krijg je nu Onbeperkt bellen + smsen + 15GB data! Dan moet je de bundel trouwens wel online via de site kopen, als je de bundel offline koopt via bv je beltegoed saldo krijg je 10GB aan data. Wat ook niet slecht is.

Enkele andere bundels zijn ook vergroot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ly1eeXEiRSuxpKgvtuTNbV6QEns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ng02vtG7pYEF4UIyt0tfdtBS.png?f=fotoalbum_large

Vorige week de Holland Bundle S plus bundel voor 7.5 euro besteld en nu 15Gb data. dat is een mooie welkom. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tahref op 01-09-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:24
Tahref schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:49:
[Afbeelding]

Vorige week de Holland Bundle S plus bundel voor 7.5 euro besteld en nu 15Gb data. dat is een mooie welkom. :)
Ik zie deze bundel nu alleen nog voor 10 euro staan en dan alleen bij aanschaf van een nieuwe sim. Of kijk ik verkeerd voor de 7,5 euro actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Rennie01 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:53:
[...]

Ik zie deze bundel nu alleen nog voor 10 euro staan en dan alleen bij aanschaf van een nieuwe sim. Of kijk ik verkeerd voor de 7,5 euro actie?
Lyca heeft nu in 2 maanden tijd 2 verschillende acties gedaan. Ik kocht hem terwijl de actie 7.5 euro met 9gb was maar activeerde de bundel op het moment dat zij overgingen naar 10euro met 15gb. Een bundel moet je binnen 2 weken na aanschaf activeren. Ik heb dus echt super veel geluk gehad. Heb na een week nog maar 500mb op gemaakt dus die 15gb ga ik sowieso nooit opmaken. 8)7
Moet trouwens na 1 week ervaring zeggen dat het prima werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4CN0CPO2TelopMXqPWMTZtVl9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlmFZEFolWVIcdyGEyrDO0lK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Tahref op 08-09-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Vraagje over bundelgebruik bij roaming. In de voorwaarden van de bundels staat het volgende:
EU Roaming Data
Bij aanschaf van de Maand Bundel XS krijg je 5GB aan nationale data per 30 dagen, daarvan kun je 3GB gebruiken tijdens roamen in de EU. Als je roaming data is verbruikt, wordt er 0,0035cent/MB in rekening gebracht totdat het nationale data tegoed van maximaal 5GB is bereikt.
Als ik tijdens het roamen geen tegoed heb (want, al het gebruik gaat uit de pre-loaded bundel) stopt dan de data na 3Gb?
En een tarief van 0,0035 cent/Mb, is dat geen foutje? dat zou betekenen dat 1Gb 3,5 cent kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Dat lijkt mij wel, immers komen er na 3GB kosten bij, dus als je geen prepaid saldo op je sim hebt, kan dat ook niet in rekening worden gebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fl2001
Dit staat nog volgens mij niet op de website, maar ik heb wel al de informatie gehad van de klantenservice.

Vanaf nu kan je data delen met andere lyca mobile gebruikers.

Max 1 GB per maand per simkaart met een max van 3 nummers, hoeven niet nederlandse nummers te zijn.

Het is wel jammer dat de max op 1GB is gezet, maar toch kan het best interessant zijn, zeker in combinatie met de goedkope maand bundels die ze nu hebben.

Als je bv als ouder data wilt geven aan je kind om bv bereikbaar te zijn via whatsapp is 1 GB genoeg.

Dan neem je de 10 euro maand bundel, krijg je 15GB data voor, deel je de data met je kinderen en ben je dus voor 10 euro klaar, zonder contract of andere verplichtingen.

Of natuurlijk als je een 2e toestel hebt ook handig.

[ Voor 27% gewijzigd door fl2001 op 23-09-2021 10:48 ]

• Tahref

Tahref

God bless you

fl2001 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:44:
Dit staat nog volgens mij niet op de website, maar ik heb wel al de informatie gehad van de klantenservice.

Vanaf nu kan je data delen met andere lyca mobile gebruikers.

Max 1 GB per maand per simkaart met een max van 3 nummers, hoeven niet nederlandse nummers te zijn.

Het is wel jammer dat de max op 1GB is gezet, maar toch kan het best interessant zijn, zeker in combinatie met de goedkope maand bundels die ze nu hebben.

Als je bv als ouder data wilt geven aan je kind om bv bereikbaar te zijn via whatsapp is 1 GB genoeg.

Dan neem je de 10 euro maand bundel, krijg je 15GB data voor, deel je de data met je kinderen en ben je dus voor 10 euro klaar, zonder contract of andere verplichtingen.

Of natuurlijk als je een 2e toestel hebt ook handig.
Eerste keer dat ik van zo'n systeem heb gehoord maar klinkt best interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Inmiddels staat het op de site:

Lyca data Sharing

Now available, a plan that allowes you to share data with the people in your world. Share up to 1GB data to max 3 of your Dutch Lycamobile friends.

The data shared can be used untill your 30 day bundle expires.

To receive the data, your friends must have a minimum balance of 1ct.
How does it work?

1. Dial *172# from your Lyca SIM and you’ll see your data sharing balance

2. Enter your friend’s mobile number including the country code (+31)

3. Enter the MB you’d like to share and your friend will receive your gift!

Blijft jammer dat de limiet op 1GB zit.

Maar als je kinderen of partner of wie je ook kent maar 1GB Per maand gebruikt, kan je flink voordeel uit halen.

Met abbonementen kon dit al natuurlijk bij bv kpn, maar dan moetrn beide een abbonement hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Heb iemand enkele dagen geleden overgezet naar Lyca, deze kan sinds de activering van de Lyca simkaart geen SMS-berichten naar zowel Nederlandse als internationale nummers versturen met een iPhone SE. Getest met bestemmingen in 5 verschillende landen, andere simkaart in toestel(KPN, werkt perfect) en uiteraard staat er genoeg tegoed op het account. Heb geprobeerd de sms-centrale te checken met de daarvoor bestemde sterretjes en hekjes-code, maar na invoer krijg ik enkel een leeg dialer scherm te zien. Tevens geprobeerd op te lossen dmv een upgrade van iOS14 naar iOS15, maar heeft niets uitgehaald. Helpdeskticket is aangemaakt en een dag later weer gesloten(want zogenaamd opgelost), maar geen positief resultaat merkbaar.. Helpdesk kan niet zeggen waarom, en kan het ook niet heropenen. Tot nu toe vrij teleurstellend allemaal.

• Tahref

Tahref

God bless you

timmie1 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:11:
Heb iemand enkele dagen geleden overgezet naar Lyca, deze kan sinds de activering van de Lyca simkaart geen SMS-berichten naar zowel Nederlandse als internationale nummers versturen met een iPhone SE. Getest met bestemmingen in 5 verschillende landen, andere simkaart in toestel(KPN, werkt perfect) en uiteraard staat er genoeg tegoed op het account. Heb geprobeerd de sms-centrale te checken met de daarvoor bestemde sterretjes en hekjes-code, maar na invoer krijg ik enkel een leeg dialer scherm te zien. Tevens geprobeerd op te lossen dmv een upgrade van iOS14 naar iOS15, maar heeft niets uitgehaald. Helpdeskticket is aangemaakt en een dag later weer gesloten(want zogenaamd opgelost), maar geen positief resultaat merkbaar.. Helpdesk kan niet zeggen waarom, en kan het ook niet heropenen. Tot nu toe vrij teleurstellend allemaal.
Gebruik Lyca op mijn telefoon alleen voor online data. Heb nooit een sms verstuurd en weet ook niet of het werkt bij mij. Heb wel smsjes kunnen ontvangen van lyca zonder ooit een instelling te moeten veranderen.

Met googlen vond ik wel dat het misschien voor sommige werkt als je bij het belscherm het volgende in typt: **5005*7672*+31684000111# en kies Bel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

Na het lezen van dit topic en het bekijken van de website uiteindelijk toch de stap genomen om over te stappen van Lebara 5GB+onbeperkt bellen voor 10 euro per maand naar Lyca de Maand Bundel XS (5GB+onbeperkt bellen) voor 8 euro per maand.

Voor de zekerheid de XS bundel al aangezet en nummerportering aangevraagd. Bij Lebara dien je 1 kalendermaand van te voren op te zeggen, dus eind september nummerportering aangevraagd bij Lyca.

Vrij snel na de nummerbehoud aanvraag kreeg ik het volgende bericht van Lyca:
Dear Customer, Your request id MNxxxxxxxxxxxxx has been Accepted port in request will be successful
Vanuit Lebara bleef het erg stil en ik wilde ook niet zelf bij Lebara opzeggen, want dan heb je kans dat het abonnement beëindigd wordt zonder nummerportering.
Daarnaast valt 31 oktober, de dag van de aangevraagde nummerportering, op een zondag en zover ik altijd dacht voeren ze alleen op werkdagen nummerporteringen uit. Dus het was sowieso spannend of het allemaal goed zou gaan.

Pas op 26 oktober kreeg ik per e-mail bericht van Lebara:
Je hebt aangegeven dat je jouw Sim Only abonnement wilt opzeggen. We hebben dit verzoek verwerkt. Het abonnement dat is gekoppeld aan het nummer 316xxxxxxxx loopt af op 2021-10-31.

Wist je dat je met Sim Only van Lebara iedere maand zonder extra kosten je abonnement mag aanpassen? Zo heb je dus altijd een voordelig en flexibel abonnement dat helemaal bij je past. Mocht je toch willen blijven, kun je tot 2021-10-31 je opzegging annuleren. Hierna is heractivatie niet meer mogelijk. Op 2021-10-31 kun je ervoor kiezen om gebruik te blijven maken van Lebara Prepaid of per deze datum je nummer meenemen naar een andere provider.

Om je opzegging te annuleren, druk je op onderstaande knop en log je in op je MyLebara account. Je kunt je opzegging annuleren in je MyLebara dashboard.
Zaterdagnacht om 01:00 uur kreeg ik van Lyca het volgende bericht per sms:
Dear Customer, Your portin request will be successful.
Vanochtend om 08:50 uur kreeg ik van Lyca het volgende bericht per sms:
Dear subscriber, You have been Ported in successfully.
En 10 minuten later ging de simkaart van Lebara offline.

Als ik nu nog wil inloggen bij lebara.nl krijg ik alleen maar de melding:
Er zijn nog geen SIM-kaarten verbonden aan uw profiel. Voeg uw SIM-kaart hier toe.
Facturen en eventueel extra verbruik kan ik niet meer bekijken bij Lebara.

Maar de nummerportering is dus zonder problemen verlopen en is zelfs op een zondag uitgevoerd! _/-\o_

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18
Ik ga begin april een weekje naar Spanje. Ik denk eraan om een Lyca sim mee te nemen in een mifi. Alleen bedacht ik me net: we weten dat Lyca haar dataverkeer via het VK afhandelt. Zij zijn echter geen lid van de EU meer.

Even praktisch: kan dat nog voor problemen zorgen met apps? Heeft iemand daar al ervaring mee? Anders een VPN erover hoor, maar vroeg het me zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

WiseDise schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:51:
Ik ga begin april een weekje naar Spanje. Ik denk eraan om een Lyca sim mee te nemen in een mifi. Alleen bedacht ik me net: we weten dat Lyca haar dataverkeer via het VK afhandelt. Zij zijn echter geen lid van de EU meer.

Even praktisch: kan dat nog voor problemen zorgen met apps? Heeft iemand daar al ervaring mee? Anders een VPN erover hoor, maar vroeg het me zo af.
Zou dat niet weten. Heb wel gehoord dat je een Nederlandse lyca simkaart eerst een paar dagen in Nederland moet hebben gebruikt voordat hij ook in het buitenland zou werken.

Is er geen mogelijkheid om in spanje een een lyca simkaart aan te vragen?
De prijzen daar zullen waarschijnlijk ook aantrekkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:18
Tahref schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Zou dat niet weten. Heb wel gehoord dat je een Nederlandse lyca simkaart eerst een paar dagen in Nederland moet hebben gebruikt voordat hij ook in het buitenland zou werken.

Is er geen mogelijkheid om in spanje een een lyca simkaart aan te vragen?
De prijzen daar zullen waarschijnlijk ook aantrekkelijker zijn.
Bedankt voor je reactie. Neem het zeker mee in overweging, maar vind het niet zo fijn dat je voor een prepaid kaartje verplicht je ID-nummer en geboortedatum moet afgeven in Spanje, wat vervolgens 7 jaar bewaard wordt.

Vind dat het niet waard om daar mijn gegevens voor af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Ik vond dit op de kpn forum en zal denk ook bedoeld zijn voor lyca.

''Simkaarten moeten alleen via het “eigen” netwerk geactiveerd worden. Dit doe je door een eerste gesprek te voeren of een sms te sturen. (waarschijnlijk werkt een aantal mbs opmaken door een website te bezoeken ook?)
Naar een nummer in Nederland. Dat heeft ermee te maken dat providers in de E.U. alleen in hun eigen land abonnementen en prepaid mogen verkopen.''

Dus simkaart hier activeren en dan kan je hem gewoon in europa gebruiken.
Ik denk dat apps gewoon in buitenland gebruikt kunnen worden. (weet niet 100% zeker)

[ Voor 17% gewijzigd door Tahref op 10-03-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:28
Tahref schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:20:
''Simkaarten moeten alleen via het “eigen” netwerk geactiveerd worden. Dit doe je door een eerste gesprek te voeren of een sms te sturen. (waarschijnlijk werkt een aantal mbs opmaken door een website te bezoeken ook?)
Naar een nummer in Nederland. Dat heeft ermee te maken dat providers in de E.U. alleen in hun eigen land abonnementen en prepaid mogen verkopen.''

Dus simkaart hier activeren en dan kan je hem gewoon in europa gebruiken.
Ik denk dat apps gewoon in buitenland gebruikt kunnen worden. (weet niet 100% zeker)
Dit is achterhaald en niet correct weergegeven op de kpn website dan. Ik heb mijn KPN abbo recent in België kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Incognitum schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Dit is achterhaald en niet correct weergegeven op de kpn website dan. Ik heb mijn KPN abbo recent in België kunnen activeren.
Dat is niet achterhaald!

Een lycasimkaart moet in nederland geactiveerd worden en als je een bundel wilt aan doen is het ook beter om die alvast voor vertrek te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:28
fl2001 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Dat is niet achterhaald!

Een lycasimkaart moet in nederland geactiveerd worden en als je een bundel wilt aan doen is het ook beter om die alvast voor vertrek te activeren.
Jij hebt het over een lyca kaart. Ik reageer op een bericht over KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas81
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-04 18:44
Wat een dramatische snelheden heeft Lycamobile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7o4lbv_orvsdO0JnkXWD3-DO9f4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuIIn1OAsqN872lOADHdc6uE.jpg?f=fotoalbum_large

Kpn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZME8j7flDa0Pbqu5PGzjbTOb0rI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HoksaUKJpSIsRnF5ZvwLVPD.jpg?f=fotoalbum_large

Beide gemeten op zo'n 30 meter van de zendmast af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Heb je die test uitgevoerd met een bundel of betalend per mb?

Volgens mij limiteert lycamobile de snelheid zonder bundel.

Ik haal in iedergeval veel hogere snelheden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste