Na het lezen van dit topic en het bekijken van de website uiteindelijk toch de stap genomen om over te stappen van Lebara 5GB+onbeperkt bellen voor 10 euro per maand naar Lyca de Maand Bundel XS (5GB+onbeperkt bellen) voor 8 euro per maand.
Voor de zekerheid de XS bundel al aangezet en nummerportering aangevraagd. Bij Lebara dien je 1 kalendermaand van te voren op te zeggen, dus eind september nummerportering aangevraagd bij Lyca.
Vrij snel na de nummerbehoud aanvraag kreeg ik het volgende bericht van Lyca:
Dear Customer, Your request id MNxxxxxxxxxxxxx has been Accepted port in request will be successful
Vanuit Lebara bleef het erg stil en ik wilde ook niet zelf bij Lebara opzeggen, want dan heb je kans dat het abonnement beëindigd wordt zonder nummerportering.
Daarnaast valt 31 oktober, de dag van de aangevraagde nummerportering, op een zondag en zover ik altijd dacht voeren ze alleen op werkdagen nummerporteringen uit. Dus het was sowieso spannend of het allemaal goed zou gaan.
Pas op 26 oktober kreeg ik per e-mail bericht van Lebara:
Je hebt aangegeven dat je jouw Sim Only abonnement wilt opzeggen. We hebben dit verzoek verwerkt. Het abonnement dat is gekoppeld aan het nummer 316xxxxxxxx loopt af op 2021-10-31.
Wist je dat je met Sim Only van Lebara iedere maand zonder extra kosten je abonnement mag aanpassen? Zo heb je dus altijd een voordelig en flexibel abonnement dat helemaal bij je past. Mocht je toch willen blijven, kun je tot 2021-10-31 je opzegging annuleren. Hierna is heractivatie niet meer mogelijk. Op 2021-10-31 kun je ervoor kiezen om gebruik te blijven maken van Lebara Prepaid of per deze datum je nummer meenemen naar een andere provider.
Om je opzegging te annuleren, druk je op onderstaande knop en log je in op je MyLebara account. Je kunt je opzegging annuleren in je MyLebara dashboard.
Zaterdagnacht om 01:00 uur kreeg ik van Lyca het volgende bericht per sms:
Dear Customer, Your portin request will be successful.
Vanochtend om 08:50 uur kreeg ik van Lyca het volgende bericht per sms:
Dear subscriber, You have been Ported in successfully.
En 10 minuten later ging de simkaart van Lebara offline.
Als ik nu nog wil inloggen bij lebara.nl krijg ik alleen maar de melding:
Er zijn nog geen SIM-kaarten verbonden aan uw profiel. Voeg uw SIM-kaart hier toe.
Facturen en eventueel extra verbruik kan ik niet meer bekijken bij Lebara.
Maar de nummerportering is dus zonder problemen verlopen en is zelfs op een zondag uitgevoerd!