Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nog geen winterbanden. Denk ook dat ik de auto tijdens de sneeuw liever binnen laat, maar misschien dat ik er wel All Seasons onder leg. De Summer-Only banden die er nu onder liggen blijken redelijk beroerd te preseteren wanneer de temperatuur onder tien graden celcius komt.Vandread schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:29:
[...]
Ah k
Gelijk heb je! Mooi stukje Amerika, afgelopen jaar nog doorkruist met een V10....camper
Heb je al winterbandjes? Lijkt me wel lekker in de winter daar... kan toch aardig heftig zijn daar.
Adviesprijs voor de auto was ~$44.000 ex sales tax. In New York komt er dan nog 8,75% bij, plus wat registratie kosten. De dealer waarbij ik hem heb gekocht gaf echter ~$6.000 korting. Waar door ik uiteindelijk ~$43.000 aan totale kosten kwijt was. En deze was dan nog goed aangekleed qua opties. Een basis GT koop je al voor 10k minder. Redelijk bizar wanneer je dat afzet tegen de prijs in Nederland.NiGeLaToR schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:37:
NL: Fordmustang Ecoboost met 2.0 Turbo motor kost 52.800,-
Fordmustang GT zoals TS heeft gekocht kost 108.600,-
En zoals het onze autoindustrie betaamd zijn dit geen prijzen die je daadwerkelijk zult betalen, maar de 'vanaf'-prijs. Ik zie dat als je hem echt wilt rijden er nog tot 7.000,- bij komt die ik niet kan verklaren![]()
€115.000 dus voor de $40.000 (ex sales tax?) GT van TS.
Dat moet nog wel te regelen zijnEdit: TSgeniet er van, names en voor ons allemaal!
Ik denk dat je best wat mensen blij zou maken als je een 0-60 filmpje zou delenramen open, lama horen
Rustig aan, hebben wij ook iets om naar uit te kijkenDivWhis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:11:
[...]
Dat moet nog wel te regelen zijn. Al probeer ik hem een beetje langzaam warm te laten draaien en nog even niet de toerenbegrenzer op te zoeken
.
Inrijden slim, ook al was ie heul goedkoop
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wacht even, ik dacht 1 liter op 7 kilometer. Het zal toch niet 7 mpg zijn?L1nt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:40:
[...]
Ze tanken daar gallons he... Is bijna 4 liter dus maakt niet uit
Dat verschil in prijs in NL is echt totale waanzin, welkom in betuttelend NL waar we allemaal in dezelfde auto's worden gedrukt door regelgeving...
Het zal eerder 25 miles to the gallon zijn.t_captain schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 06:59:
[...]
Wacht even, ik dacht 1 liter op 7 kilometer. Het zal toch niet 7 mpg zijn?
Voor binnen de bebouwde kom geven ze 15 mpg aan, wat zich laat vertalen in ~6,5 km per liter.Bestla schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:00:
[...]
Het zal eerder 25 miles to the gallon zijn.
@TS
Gave bak, daarvoor wil ik ook wel 2 jaar in de VS wonen!
En niet teveel power in de bochten hè, het is een rwd voor je het weet sta je achterstevoren
Welnee, autos hangen vol electronica. Krijg mijn auto ook praktisch onmogelijk aan de drift, dan moet je echt alle systemen al uit gaan zetten.MeltedForest schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:03:
[...]
Voor binnen de bebouwde kom geven ze 15 mpg aan, wat zich laat vertalen in ~6,5 km per liter.
@TS
Gave bak, daarvoor wil ik ook wel 2 jaar in de VS wonen!![]()
En niet teveel power in de bochten hè, het is een rwd voor je het weet sta je achterstevoren
Overigens is de grootste paradox dat men in de vs vaak grote motoren in grote autos heeft en er dan zeer relaxed mee rijden
En bochten zijn er vooral bij stoplichten, maar zelden in de weg.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Mooie wagen en niks fouts aan de kleur; een sportwagen hoort juist niet in lease muisgrijs.DivWhis schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:09:
Vandaag de laatste dingen rond gemaakt en morgen kan ik hem ophalen: Link
Lekker foute kleur, en verder zo'n beetje alle opties die je kan kiezen.
Denk met oog op de import dat je met dit model en de V8 een slimme keuze hebt gemaakt. Zorg dat je alle aanschaf- en onderhoudspapieren goed bewaard, die kunnen bij verkoop in NL interessant zijn. Zelfs die advertentie zou ik uitprinten. Je kan je als originele NL koper op de markt mooi onderscheiden van de importeurs die misschien schade- of andere rare auto`s verkopen.
Een auto fabrikant zou natuurlijk de CO2 emissierechten kunnen kopen op de industriële markt. Reken uit wat een auto uitstoot maal zeg 300.000km. Klaar, niks bijzonders aan. De BPM heffing is natuurlijk een veelvoud. Wat is de prijs per ton momenteel, een tientje? Ben je voor een paar honderd euro klaar. Dus het is inderdaad een afgunst-heffing ipv voor het milieu.t_captain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:33:
Ik kan het niet laten om de bedragen te blijven noemen. Ik vind namelijk dat hier geen sprake is van "de vervuiler betaalt", maar van een soort "verbod" op musclecars. De gemiddelde Mustang rijdt 8000 km/jaar -- dat is een schamele 2.7 ton CO2/jaar.
https://www.emissieautori...s-de-start-van-het-eu-ets
[ Voor 5% gewijzigd door bombadil op 23-08-2016 09:17 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Zo zal een Mustang V8 niet wezenlijk meer uitstoten dan een Prius.
De Mustang rijdt in NL pakweg 8000 km/jaar als tweede of derde auto met een verbruik van 1:7. In 15 jaar heeft hij dan 17 kuub benzine opgedronken.
De Prius begon zijn leven in de lease, 30.000 km/jaar met een verbruik van 1:17. Daarna komt hij als eerste auto in handen van een milieubewuste en/of zuinige privéeigenaar, die rijdt 12.000 km/jaar met een verbruik van 1:24. In 15 jaar heeft deze auto 12.5 kuub opgedronken.
Dat bettekkelijk kleine verschil rechtvaardigt absoluut niet het BPM verschil (bijna geen BPM vs 64k BPM). Als je de productie van de auto meeneemt, spelen ze ongeveer quitte.
Laten we eens ophouden met elke dag naar ons werk te rijden. Dan kunnen we straks allemaal zulke lekkere auto's rijden zonder de natuur pijn te doen!
Zit zelf meermaals per jaar in de VS en heb daar al talloze dingen gereden waaronder nieuwe Stingray, C6 maar ook alle wagens die je daar opnoemt in je eerste lijstje.DivWhis schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:03:En deze zijn wellicht financieel iets minder aantrekkelijk, maar trekken me persoonlijk iets meer aan.
- Ford Mustang GT/Shelby
- Chevrolet Camaro
- Dodge Challenger
Wat zijn in jullie ogen auto's die ik zeker ook in overweging moet nemen? En wat zouden jullie doen?
- Alfa Romeo 4C Spider
- Porsche Boxster
- Mazda MX-5
De Mustangs vond ik echt bagger, tenzij je naar een Shelby kijkt. Ophanging viel enorm tegen en de automaat was nu ook geen technisch wonder. Weet wel niet hoe het nu met de laatste gen zit. Ik hoor goede dingen maar zelf nog niet gereden.
De Challenger R/T was dan leuker om te rijden maar daar vond ik het interieur nog goedkoper aanvoelen dan de Mustangs. Qua look is dat wel een lekker bruut ding.
Van de moderne 'muscle cars' was ik enorm verrast van de Camaro SS. Interieur is knap, nog steeds plastic, maar geeft gewoon meer kwalitatieve indruk; De V6 klinkt lekker en het is gewoon een erg knappe auto.
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Ik heb er nu de eerste paar honderd kilometer 1 op 18,5 mee gereden (Miles per Gallon), wat ongeveer 1 op 8 is in NL. Dat kan nog wat beter worden wanneer ik de auto wat beter leer kennen en hij ingereden wordt. Het kan aanzienlijk slechter worden wanneer ik wat hoger inde toeren ga rijden om de v8 wat beter te horent_captain schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 06:59:
[...]
Wacht even, ik dacht 1 liter op 7 kilometer. Het zal toch niet 7 mpg zijn?
Thanks! Op de openbare weg zal ik niet te gek doenMeltedForest schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:03:
[...]
Voor binnen de bebouwde kom geven ze 15 mpg aan, wat zich laat vertalen in ~6,5 km per liter.
@TS
Gave bak, daarvoor wil ik ook wel 2 jaar in de VS wonen!![]()
Goede tip. Ik zal de "Window sticker" inderdaad even uitprinten. Overzichtelijk lijstje met wat er af fabriek op de auto zat. Voor de liefhebber dit is de sticker: Linkbombadil schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:15:
[...]
Mooie wagen en niks fouts aan de kleur; een sportwagen hoort juist niet in lease muisgrijs.
Denk met oog op de import dat je met dit model en de V8 een slimme keuze hebt gemaakt. Zorg dat je alle aanschaf- en onderhoudspapieren goed bewaard, die kunnen bij verkoop in NL interessant zijn. Zelfs die advertentie zou ik uitprinten. Je kan je als originele NL koper op de markt mooi onderscheiden van de importeurs die misschien schade- of andere rare auto`s verkopen.
Het is ondertussen de Mustang gewordenJacobsT schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:00:
[...]
Zit zelf meermaals per jaar in de VS en heb daar al talloze dingen gereden waaronder nieuwe Stingray, C6 maar ook alle wagens die je daar opnoemt in je eerste lijstje.
De Mustangs vond ik echt bagger, tenzij je naar een Shelby kijkt. Ophanging viel enorm tegen en de automaat was nu ook geen technisch wonder. Weet wel niet hoe het nu met de laatste gen zit. Ik hoor goede dingen maar zelf nog niet gereden.
De Challenger R/T was dan leuker om te rijden maar daar vond ik het interieur nog goedkoper aanvoelen dan de Mustangs. Qua look is dat wel een lekker bruut ding.
Van de moderne 'muscle cars' was ik enorm verrast van de Camaro SS. Interieur is knap, nog steeds plastic, maar geeft gewoon meer kwalitatieve indruk; De V6 klinkt lekker en het is gewoon een erg knappe auto.
De Camaro was voor mij uiteindelijk de minst interessante optie. Zo zie je maar weer. Bij was het uiterlijk een afknapper (ik vind Mustang veel mooier) maar vooral het totale gebrek aan zicht vanuit de auto was voor mij onacceptabel. Het is alsof je in een tank rijdt, je ziet helemaal niks door de ramen. Op de uitgestrekte wegen in de widwest wellicht niet zo last, maar door het chaotische verkeer van Manhattan niet echt prettig
Hoe zit het met BPM als je hem later importeert in NL, die moet je dan toch nog steeds betalen? Pas als de auto al weer bejaard is gaat dat over? Maar dan zijn ze in NL ook niet meer zoveel waard over het algemeen.bombadil schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:15:
[...]
Mooie wagen en niks fouts aan de kleur; een sportwagen hoort juist niet in lease muisgrijs.
Overigens eens met de boekjes + V8 opmerking - sowieso heb ik m'n spaarpot alvast gevuld voor als ie hierheen komt
Ik hoef geen BPM te betalen, mits ik de auto na terugkomst in Nederland nog een jaar aanhoud (en dat gaat geen probleem zijnNiGeLaToR schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:31:
[...]
Hoe zit het met BPM als je hem later importeert in NL, die moet je dan toch nog steeds betalen? Pas als de auto al weer bejaard is gaat dat over? Maar dan zijn ze in NL ook niet meer zoveel waard over het algemeen.
Overigens eens met de boekjes + V8 opmerking - sowieso heb ik m'n spaarpot alvast gevuld voor als ie hierheen komt
Geniaal! Dan kun je dus een auto mee terug nemen die je voor > 40.000,- euro hebt gekocht en die hier 115.000,- kostte. De kans is aanwezig dat als ie nog nieuw genoeg is dat je er tweedehands na dat jaar meer voor kunt krijgen dan ie daar gekost heeft. In theorie, want heb wel wat courante Amerikaanse musclecars gevolgd 2ehands en die verkochten voor geen meter. Linksom of rechtsom leukDivWhis schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:11:
[...]
Ik hoef geen BPM te betalen, mits ik de auto na terugkomst in Nederland nog een jaar aanhoud (en dat gaat geen probleem zijn). Ik mag de auto namelijk zijnde "verhuisgoed" mee terugnemen. Daar zitten wat voorwaarden aan, maar scheelt in dit geval een aardige slok op een borrel. Op de daadwerkelijke kosten van het verschepen en wellicht wat aanpassingen die ik moet doen van de RDW na, zitten er geen kosten aan de import.

New England wordt overgeslagen omdat we daar vanuit NY al vaak geweest zijn. Hawaii en Alaska hebben we eerder al bezocht en post niet echt lekker in deze route
Om dat te doen in een v8 Mustang is mij het geld al waard
[ Voor 12% gewijzigd door Don Quijote op 23-08-2016 15:39 ]
Goede keus, mooie wagen.
Edit: Tussen Missouri en Kansas is je route kapot, ga je die zweven?
[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 26-08-2016 16:16 ]
Precies, het doel is dan ook zeker niet om geld te verdienen. Maar als ik aan het einde van het verhaal een gave rondreis heb kunnen maken en relatief weinig kosten aan de auto heb gehad ben ik uiteraard blij.TheBrut3 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:15:
Bij verkoop zal er niet super veel winst zijn, de auto wordt nu natuurlijk gebruikt en schrijft dus af. Ook in Nederland zal hij de auto nog een jaar ouder moeten laten worden. Al om al, lekker rijden en met wat geluk gewoon lekker quitte spelen. Doet niemand met een eco-bak hem na.
Goede keus, mooie wagen.
Ja, de planner heeft wat kurenEdit: Tussen Missouri en Kansas is je route kapot, ga je die zweven?
Mustang netjes geïmporteerd en nog altijd in ons bezit. Nadat we alle staten hadden bezocht en meer dan 30k kilometer met de Mustang hadden gereden hebben we er toch een "emotionele band" mee gekregen en besloten de auto niet te verkopen maar te houden als herinnering. Nu komt hij alleen in het weekend af en toe nog buiten, maar altijd met een glimlach en altijd terugdenkend aan de reist van ons leven.MikeyMan schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 17:34:
@Don Quijote Ben je hier nog uit gekomen? Mijn ouders zitten nu in de VS, en mijn vader is zo langzaamaan op zoek naar een auto. Oog is gevallen op een Q5 of XC60. Probleem is alleen dat bij terugkomst navi en radio niet gaan werken. EU model van de band laten plukken is blijkbaar nogal een uitdaging (erg apart, sinds alle Q5's uit Mexico komen), dus ben een beetje aan het zoeken wat de mogelijkheden zijn
Radio probleem zal ik eens bekijken. Ik gebruik altijd Apple CarPlay wat wordt ondersteund door de Mustang en luister nooit radio.
Ah check... Navi niet aanwezig?Don Quijote schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:00:
[...]
Mustang netjes geïmporteerd en nog altijd in ons bezit. Nadat we alle staten hadden bezocht en meer dan 30k kilometer met de Mustang hadden gereden hebben we er toch een "emotionele band" mee gekregen en besloten de auto niet te verkopen maar te houden als herinnering. Nu komt hij alleen in het weekend af en toe nog buiten, maar altijd met een glimlach en altijd terugdenkend aan de reist van ons leven.
Radio probleem zal ik eens bekijken. Ik gebruik altijd Apple CarPlay wat wordt ondersteund door de Mustang en luister nooit radio.
Er lijkt wat meer markt te zijn voor US --> EU ombouw voor US only modellen. Niet onlogisch natuurlijk.
Navi is aanwezig. Maar alleen Noord Amerika kaarten. Maar ook dat boeit me niet echt, aangezien ik toch altijd Waze gebruik via CarPlay. Sinds CarPlay maakt het me niet meer uit wat voor Navi etc. er standaard in een auto zit. (Sterker nog, een van de reden waarom ik weer van een Tesla Models S ben afgestapt in NL was omdat het geen CarPlay ondersteunde)MikeyMan schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 18:14:
[...]
Ah check... Navi niet aanwezig?
Er lijkt wat meer markt te zijn voor US --> EU ombouw voor US only modellen. Niet onlogisch natuurlijk.