Emigratie naar de VS. Welke auto kopen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 21:32

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Situatieschets: Per Mei 2015 vertrek ik voor twee jaar naar de VS voor mijn werk. Leuke mogelijkheid en goede uitdaging. Komt een hoop bij kijken bij zo'n tijdelijke emigratie en ik heb er al enkele topics over lopen. Daar komt nu ook deze weer bij. Een mooi voordeel van deze tijdelijke emigratie is dat ik bij terugkomst in Nederland een auto mee mag verhuizen welke vervolgens vrijgesteld is van BPM.

Ik zie hier een mooie kans om relatief goedkoop een gave auto te rijden. Een leuke nieuwe mustang koop je voor een appel en een ei in de US, maar kost door de BPM een klein vermogen in NL. Als ik deze echter als boedel mee terug neem naar Nederland vervalt de BPM verplichting, en zou ik hem voor Nederlandse begrippen scherp in de markt kunnen zetten. Een 3 jaar oude Shelby kost op dit moment in Nederland meer dan een nieuwe in de US.

Waar heb ik jullie hulp voor nodig? Ik ben benieuwd wat voor auto's het aantrekkelijkst zijn voor een grap als deze (overigens hoef ik niet perse een nieuwe te kopen) Wat ik zelf zo snel bedacht heb:
  1. Ford Mustang GT/Shelby
  2. Chevrolet Camaro
  3. Dodge Challenger
En deze zijn wellicht financieel iets minder aantrekkelijk, maar trekken me persoonlijk iets meer aan.
  1. Alfa Romeo 4C Spider
  2. Porsche Boxster
  3. Mazda MX-5
Wat zijn in jullie ogen auto's die ik zeker ook in overweging moet nemen? En wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Voor verstandig en makkelijk verkoopbaar hier, nieuwe Mazda Mx-5.

Die kan je namelijk bij terugkomst hier ook nog makkelijk een jaartje of wat rijden, zonder dat ze je meteen qua onderhoud, wegenbelasting en benzine je de kop kosten. en de nieuwe MX-5 is :9

[ Voor 60% gewijzigd door Flagg op 14-03-2015 18:07 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Koop een auto die je daar graag zou willen rijden en kijk tegen die tijd wat je met de auto doet als je weer terug komt in Nederland.

Vaak is een import auto minder waard dan een origineel Nederlandse, je moet hem bij terugkomst ook laten keuren door de RDW en een kenteken aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Flagg schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:06:
Voor verstandig en makkelijk verkoopbaar hier, nieuwe Mazda Mx-5.

Die kan je namelijk bij terugkomst hier ook nog makkelijk een jaartje of wat rijden, zonder dat ze je meteen qua onderhoud, wegenbelasting en benzine je de kop kosten. en de nieuwe MX-5 is :9
MX-5 heb ik een paar keer gehuurd en was heerlijk om mee te rijden in California. Sindsdien heb ik altijd het idee gehad er nog eens eentje te kopen. Al heeft de 4c ook wel wat in me los gemaakt (als vroegere alfa rijder).
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:06:
Koop een auto die je daar graag zou willen rijden en kijk tegen die tijd wat je met de auto doet als je weer terug komt in Nederland.
Uiteraard het moet hand-in-hand gaan. Ik ga geen Dodge Ram halen, puur omdat het geld op kan leveren.
Vaak is een import auto minder waard dan een origineel Nederlandse, je moet hem bij terugkomst ook laten keuren door de RDW en een kenteken aanvragen.
Daar heb je natuurlijk gelijk in, daarom dacht ik ook aan Mustang's Camaro's etc. versies die in NL nooit officieel verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

Ik zou voor de grap een franse auto zoeken, weet niet hoezo maar die zie je daar amper. Kreeg laatst een foto doorgestuurd van een amerikaanse maat dat die langs een peugeot staat. Vond die helemaal geweldig haha. Net zo vreemd denk ik als die grote bakken als een avalanche op de nl wegen.

Maar ik zou een auto kopen die veel beschikbaar is en makkelijk te onderhouden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DivWhis schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:03:
Als ik deze echter als boedel mee terug neem naar Nederland vervalt de BPM verplichting, en zou ik hem voor Nederlandse begrippen scherp in de markt kunnen zetten.
Tja, de nadelen op de Nederlandse markt die ik me zo kan bedenken zijn: Amerikaanse auto's hebben een hoog brandstof verbruik, ze wegen doorgaans veel meer dan Europese auto's en qua onderhoud kunnen ze lastig zijn (verkrijgbaarheid onderdelen en kennis voor onderhoud). Dat maakt Amerikaanse auto's een niche hier op de automarkt.

Ook als een model hier onbekend is kan het lastig zijn een kenteken te krijgen.

Voor wat betreft auto keuze, de Amerikaanse merken zijn het goedkoopste op de lokale markt. Europese auto's zoals Porsche zijn nagenoeg onbetaalbaar voor Amerikanen en dus ook zeldzaam. Een VW Golf wordt daar al als iets bijzonders gezien. Echter grote slagschepen als een GMC Yukon of een Chevrolet Tahoe (of de grote versies GMC Yukon XL en Chevrolet Suburban) zie je erg veel. Je zal denk ik ook een hoop modellen zien die voor de Amerikaanse markt zijn.

Persoonlijk zou ik voor iets kiezen wat lokaal daar ook courant is. Een Chevrolet Tahoe/GMC Yukon kan je voor weinig kopen zeker als het een iets ouder model is. Ze rijden behoorlijk aangenaam en het feit dat ze zuipen als een ketter maakt weinig uit, de benzine prijzen zijn zeer laag vergeleken met Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:20:
[...]

Voor wat betreft auto keuze, de Amerikaanse merken zijn het goedkoopste op de lokale markt. Europese auto's zoals Porsche zijn nagenoeg onbetaalbaar voor Amerikanen en dus ook zeldzaam. Een VW Golf wordt daar al als iets bijzonders gezien. Echter grote slagschepen als een GMC Yukon of een Chevrolet Tahoe (of de grote versies GMC Yukon XL en Chevrolet Suburban) zie je erg veel. Je zal denk ik ook een hoop modellen zien die voor de Amerikaanse markt zijn.
Is de Golf in de VS niet vooral zo zeldzaam omdat het een hatchback is en ze de voorkeur geven aan de Jetta wanneer het om VW gaat?

Ik zou zelf gewoon iets kopen waarvan je weet dat je er 2 jaar plezier aan zult hebben.
Niet iets waar je je 2 jaar aan gaat ergeren puur omdat je er over 2 jaar wat geld aan kunt verdienen of omdat het je stoer lijkt erin te rijden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pas wel op met de belastingdienst. Ze zullen proberen* te stellen dat je gedurende de tijd dat je in de VS zat nog steeds een grote persoonlijke en economische binding met Nederland had waardoor je in feite niet daadwerkelijk verhuist bent in hun ogen en ook geen aanspraak kan maken op de vrijstelling.

* Een persoonlijke ervaring (n=1)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

En vziw moet je de auto X aantal maanden voor verhuizing (dacht 6) op naam hebben staan en je mag m in NL niet verkopen binnen de 12 maanden na terugkomst.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
kamstra schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:08:
En vziw moet je de auto X aantal maanden voor verhuizing (dacht 6) op naam hebben staan en je mag m in NL niet verkopen binnen de 12 maanden na terugkomst.
Zes maand ja. En t kan zijn dat je eea moet ombouwen aan verlichting etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10
Een Amerikaan keuren op NL kenteken komt wel wat bij kijken hoor.

Ik werk bij een groothandel in auto's en de meeste handelaren pakken Amerikanen liever niet aan (mijlen/Fahrenheit) en auto's van na 2007 zonder bpm zijn een stuk minder waard omdat ze niet geëxporteerd kunnen worden omdat ze met verhuisgoed meegekomen zijn. Prijzen zijn gelijk aan taxi's, in de handel dan.
Het lijkt heel mooi maar voor mij zijn ze toch een stuk minder waard als een Europees geleverde auto en ik bied daar ook naar. In overweging nemend dat bijna niemand zon auto aan wilt pakken (want geen BPM) en de markt dus klein is bied je onder de prijs.
Als je geen verstand van de markt hebt zou ik mij daar niet aan wagen.

Jij denkt dat je het wiel hebt uitgevonden maar er zijn je 1000en voor gegaan. Die auto's gaan gewoon voor taxitarief in de handel, iedereen weet het zo onderhand wel.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 15-03-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Uiteraard snap ik dat ik niet het wiel heb uitgevonden. Sterker nog, ik wist niet eens van de regeling tot dat een collega er over begon die nu een half jaar terug is van een twee jaar durende uitzending naar de US, en net zijn US VW Passat in NL heeft verkocht.
Hij kwam er mee dat hij met minimale afschrijving van die auto heeft kunnen genieten en dat het wellicht loont om hier zelf ook eens naar te kijken. Zodoende.
@RedHat even specifiek. Ik zie op marktplaats en alle autosites nog redelijk wat US model Mustangs, tegen prijzen hoger dan de nieuwprijzen in US. Wat is het verhaal achter die wagens?

Ook blijft bij mij staan dat ik bovenal een leuke auto wil, waar ik plezier in heb om te rijden. Van een eerdere uitzending waarin ik vooral Mustang's en Camaro's huurde weet ik dat ik dat soort lompe krachtpatser eigenlijk ook best leuk vind. Maar ik vraag me af of ik zo'n auto net zo leuk vind in Nederland, of dat het niet vooral de combinatie met de Amerikaanse wegen/landschap is die het mooi maken.
Misschien maar gewoon een tweede hands mustang kopen, twee jaar lekker in rijden, en het hele exporteren vergeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat kost het verschepen van zo'n auto eigenlijk? Dat lijkt me toch ook een aardige kostenpost?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:56:
Is de Golf in de VS niet vooral zo zeldzaam omdat het een hatchback is en ze de voorkeur geven aan de Jetta wanneer het om VW gaat?
VW an sich is een zeldzaamheid op de Amerikaanse automarkt, net als alle Europese middenmoot merken. Vooral de Europese luxe merken hebben dan een aanwezigheid in de VS, denk aan bijvoorbeeld BMW, Mercedes, Volvo, Saab en Land Rover. Het marktaandeel van deze merken is echter verwaarloosbaar klein. De auto's zijn enkel betaalbaar daar voor mensen die flink wat geld hebben en een statussymbool zoeken. De grootste spelers op de Amerikaanse automarkt zijn de lokale merken en Aziatische merken (bv Toyota) die modellen aanbieden die speciaal voor de Amerikaanse markt zijn.

De Amerikaanse automarkt is lastig voor Europese merken. De eisen die aan auto's gesteld worden verschillen van staat tot staat en wijken veelal af van de Europese richtlijnen. Dit maakt dat een model voor de Amerikaanse markt aangepast moet worden. Dat kost extra geld en tijd. De markt voor Europese auto's is er klein, door import worden ze duurder en ook iets als een nieuwe motor goedgekeurd krijgen in de VS is heel lastig. Al met al maakt dat de animo erg laag voor Europese merken om iets te doen in de Noord-Amerikaanse markt.

Omgekeerd liggen echte Amerikaanse auto's hier ook moeilijk in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De nieuwe MX-5 kun je in de usa (Home of the Miata) met een 2liter SkyActiv kopen, hier in de Benelux niet. *hint hint* lekker potent, maar verkopen gaat misschien lastig worden

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Is dat bij de meeste moderne auto`s niet te veranderen met een (spreekwoordelijke) druk op de knop ?
Ik had in 2006 een Dodge Charger als huurauto in de VS, daar kon ik de waarden via de boordcomputer zo veranderen van metrisch naar US, de temperatuur ging ineens naar celsius en de naald van de snelheidsmeter zakte ineens naar beneden.

Als ik TS was dan zou ik een BMW 335 of iets soortgelijks kopen wat in Europa ook nog een beetje gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:00

mark-k

AKA markkNL

Damic schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:15:
De nieuwe MX-5 kun je in de usa (Home of the Miata) met een 2liter SkyActiv kopen, hier in de Benelux niet. *hint hint* lekker potent, maar verkopen gaat misschien lastig worden
Als je m wilt verkopen ben je er zo van af hoor hier, zijn genoeg MX-5 liefhebbers die maar al te graag zo eentje willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
een 335d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Laatst online: 11-06-2024
335d verkopen ze niet in de USA, wel een 328d (eigenlijk is dat een 2 liter 4 cylinder) en een 535d http://www.bmwusa.com/sta...icles/2015/3/default.aspx
Diesels zijn niet echt populair in de USA

[ Voor 19% gewijzigd door bluemoon23 op 15-03-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
bluemoon23 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:08:
Diesels zijn niet echt populair in de USA
Dankzij goedkope benzine, maar ook dat het voor fabrikanten nagenoeg onmogelijk is geworden om een dieselmotor goedgekeurd te krijgen voor de VS. Het kost jaren aan werk en er moeten tigtallen tests gedaan worden, plus dat de uitstootnormen weer sterk verschillen tussen de staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik zou gewoon kopen wat je leuk vindt. Om nou 3 jaar te gaan rijden een auto om je hem misschien in NL wel redelijk kunt verkopen... Zeker in de categorie funautos waar je nu in kijkt daar moet de funfactor toch centraal staan. Overigens een goed idee, als het kan direct toeslaan want in NL wordt dit bijna onmogelijk gemaakt.

Stel je kunt hem zonder BPM naar NL krijgen, particulier raak je een Mustang, 4C of dergelijke ook best kwjit. Ik snap dat de handel liever zijn handen er niet aan brand. Misschien krijg je er iets minder voor als een NL model, maar hij heeft je ook flink minder gekost.

Opzich is de 335i geen heel slecht idee, maar ik zie sportwagens langskomen weet niet of dit wat voor de TS is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor een Mustang misschien interessant: die is officieel verkrijgbaar hier in Belgie vanaf mei najaar 2015.

http://www.nl.ford.be/Personenwagens/Mustang

En in Nederland kan ik geen datum vinden: http://www.ford.nl/Personenautos/NieuweFordMustang

Mijn tip: Ga na hoe de onderdelen verschillen, en als het positief is, koop de 2.3 ecoboost. 300 paarden is zat genoeg. En je hebt scrollende pinkers: YouTube: 2014 Ford Mustang sequential turn signal and led tail lights

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
Financieel gezien zijn exclusieve auto's met een hoog BPM bedrag en een lange levertijd ideaal. Uitverkochte limited editions nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Persoonlijk zou ik kijken naar een relatief zuinige en toch sportieve wagen. Ik weet niet hoe jij tegen tanken aan kijkt, maar als je in Nederland terug komt met een 1 op 6 rijdende Amerikaan is dat niet leuk tegen een prijs van 1.60-1.70 de liter. Als je verbruik geen probleem vindt dan kan je een dikke Amerikaan kiezen natuurlijk.

Aan welke prijsklasse (daar) zat je te denken?

Als ik het geld had zou ik kijken voor een Nissan GT-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10
DivWhis schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:06:
Dank voor de reacties.

Uiteraard snap ik dat ik niet het wiel heb uitgevonden. Sterker nog, ik wist niet eens van de regeling tot dat een collega er over begon die nu een half jaar terug is van een twee jaar durende uitzending naar de US, en net zijn US VW Passat in NL heeft verkocht.
Hij kwam er mee dat hij met minimale afschrijving van die auto heeft kunnen genieten en dat het wellicht loont om hier zelf ook eens naar te kijken. Zodoende.
@RedHat even specifiek. Ik zie op marktplaats en alle autosites nog redelijk wat US model Mustangs, tegen prijzen hoger dan de nieuwprijzen in US. Wat is het verhaal achter die wagens?

Ook blijft bij mij staan dat ik bovenal een leuke auto wil, waar ik plezier in heb om te rijden. Van een eerdere uitzending waarin ik vooral Mustang's en Camaro's huurde weet ik dat ik dat soort lompe krachtpatser eigenlijk ook best leuk vind. Maar ik vraag me af of ik zo'n auto net zo leuk vind in Nederland, of dat het niet vooral de combinatie met de Amerikaanse wegen/landschap is die het mooi maken.
Misschien maar gewoon een tweede hands mustang kopen, twee jaar lekker in rijden, en het hele exporteren vergeten :).
Ja een US auto is anders dan een Europese auto die in de US geleverd is. Een Ford Mustang is in Europa (Dit jaar komen ze er wel aan trouwens) niet te kopen, alsin origineel EU.

En dan komt er vaak nog bij dat bijvoorbeeld een BMW in Amerika vaak zonder PDC/Navigatie komt... Hier in NL is dat toch wel raar aangezien er hier geen / nauwelijks BMWs van de band meer afrollen zonder navigatie.

Ik zou dan ook geen BMW / VW / AUDI etc uit Amerika halen. Voor een 'echte' Amerikaan zijn altijd wel liefhebbers te vinden, en dan is het minder erg dat er een mijlenteller inzit (Soms instelbaar, dat klopt, maar je krijgt op kilometers wel een rare schaalverdeling (Vaak lopen de tellers in km/h tot 140/160).

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 16-03-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Persoonlijk zou ik (tweedehands) nooit een Europese auto kopen die nieuw is geleverd in de VS. Meestal zitten er extra voorzieningen op wbt uitstoot en klopt verlichting ook niet 100% (sidelights enz). Ook kan het zijn dat ze op iets minder vermogen getuned zijn

Daarentegen, een origineel VS auto (bijv idd Camaro, Charger, Corvette, Mustang) verschilt niet/nauwelijks van zijn Europese counterpart.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

t_captain schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:12:
Financieel gezien zijn exclusieve auto's met een hoog BPM bedrag en een lange levertijd ideaal. Uitverkochte limited editions nog beter.
Mee eens.

Van de auto's die je noemt is er 1 liefhebbersauto die er onmiddellijk uitspringt: de Alfa Romeo 4C. Een MX-5 is 3x niks vergeleken bij een 4C, dat komt niet vooruit. Ik zou speuren naar een special edition, limited edition. In NL was de extra rijk uitgeruste Launch Edition heel snel uitverkocht. Als je die in de States nog kan krijgen, kan dat zeer interessant zijn voor de NLse markt.

Met een 4C kun je hier nog een tijd blijven rijden, in zo'n dikke Americano moet je een LPG tank leggen om er niet failliet op te gaan.

Overigens is een MX-5 met de 155 pk SkyActiv motor wel degelijk gewild. Die verkoop je hier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een MX-5 is een redelijk veilige gok. Die verkoop je hier meestal wel makkelijk. Maar het BPM voordeel op zo'n zuinige auto is beperkt.

Vanuit de BPM gezien is de Camaro weer een goed idee. Kost hier een ton nieuw, als volgt afgebroken:

netto prijs € 33.477
BTW € 7.030
BPM (vast) € 0
BPM (CO2) € 65.688

De prijs bestaat dus voor 70% uit belasting! Als je zo'n auto zonder belastingen kunt kopen (voor dezelfde netto prijs als in NL), en je kunt hem na 2 jaar hier verkopen, dan is alles boven de 30% van de nieuwprijs + paar procent voor verschepen, keuren en kenteken winst. Het nadeel is dat het een enorm "moeilijke" auto is. De kans is dus ook groot dat zo'n auto je maar 40 of 45k oplevert.

Als je voor een muscle car gaat, dan moet je er een hebben met een bepaalde cult status, die hebben hier nog wat liefhebbers. Shelby Mustang, Dodge Charger, dat werk.

De ideale auto is er een die zowel goed te verkopen valt als een hoog BPM bedrag heeft. Die vind je aan de top van de markt. Een full options Ferrari is waarschijnlijk de veiligste gok. Als je zonder levertijd kunt leveren lig je sowieso goed in de markt en de BPM besparing op een 599 is natuurlijk ook heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ga voor een Ford/GM/Chrysler met een uitstoot van 300g/km of meer.
Die kosten in NL 65.000 euro aan BPM
€ 12.539 + (300g/km - 180g/km) * 434km€/g = € 64.619

De Corvette schijnt een erg fijne auto te zijn.
De Corvette Z06 doet 292g/km CO₂.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Dank voor de reacties wordt gewaardeerd! Even wat antwoorden:
bartvl schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:09:
Wat kost het verschepen van zo'n auto eigenlijk? Dat lijkt me toch ook een aardige kostenpost?
Durf ik niet te zeggen, maar wordt vergoed door de werkgever.
Damic schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:15:
Dit is wel een serieuze optie voor mij. Misschien minder indrukwekkend/speels dan enkele andere opties, maar wel gewoon een verrekte leuke wagen.
Ook al even naar BWM gekeken, al neig ik dan meer naar een 135i gek genoeg.
TheBrut3 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:03:
Aan welke prijsklasse (daar) zat je te denken?

Als ik het geld had zou ik kijken voor een Nissan GT-R.
Ik zou max. rond de 60k USD willen uitgeven. Maar dat is zeker geen doel. Een GT-R valt helaas buiten het budget :).
t_captain schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:28:
Een MX-5 is een redelijk veilige gok. Die verkoop je hier meestal wel makkelijk. Maar het BPM voordeel op zo'n zuinige auto is beperkt.

Vanuit de BPM gezien is de Camaro weer een goed idee. Kost hier een ton nieuw, als volgt afgebroken:

netto prijs € 33.477
BTW € 7.030
BPM (vast) € 0
BPM (CO2) € 65.688

De prijs bestaat dus voor 70% uit belasting! Als je zo'n auto zonder belastingen kunt kopen (voor dezelfde netto prijs als in NL), en je kunt hem na 2 jaar hier verkopen, dan is alles boven de 30% van de nieuwprijs + paar procent voor verschepen, keuren en kenteken winst. Het nadeel is dat het een enorm "moeilijke" auto is. De kans is dus ook groot dat zo'n auto je maar 40 of 45k oplevert.
Dat was ook een beetje mijn gedachte. Ik hoef er geen geld op te verdienen, maar als ik een beetje gebruik kan maken van de regeling om de kosten van het autogebruik in de US op te vangen is dat mooi meegenomen.
Als je voor een muscle car gaat, dan moet je er een hebben met een bepaalde cult status, die hebben hier nog wat liefhebbers. Shelby Mustang, Dodge Charger, dat werk.
Wellicht loont het de moeite om op een liefhebbersforum gewoon eens te vragen. Wellicht dat iemand wel een "bestelling" bij me wil plaatsen ;-).
De ideale auto is er een die zowel goed te verkopen valt als een hoog BPM bedrag heeft. Die vind je aan de top van de markt. Een full options Ferrari is waarschijnlijk de veiligste gok. Als je zonder levertijd kunt leveren lig je sowieso goed in de markt en de BPM besparing op een 599 is natuurlijk ook heel groot.
Helaas is dat wel ruim buiten budget ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:23
Ik weet wel dat bij BMW de amerikaanse modellen vaak andere onderdelen hebben en dat het onderhoud in NL dus wel wat lastiger kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DivWhis schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:19:
[...]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, daarom dacht ik ook aan Mustang's Camaro's etc. versies die in NL nooit officieel verkocht zijn.
BMW F10 M5 met handbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22

Player1S

Probably out in the dark

DivWhis schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:02:

Ik zou max. rond de 60k USD willen uitgeven. Maar dat is zeker geen doel. Een GT-R valt helaas buiten het budget :).
En used dan? Snelle search levert mij $55.000 op voor een 2010 versie.
Alleen zal ie over 2 jaar niet zo gek veel meer opleveren in Nederland

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
DivWhis schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:02:

Ik zou max. rond de 60k USD willen uitgeven.
Tja, ergens zou ik dan toch deze overwegen: http://www.chevrolet.com/tahoe-full-size-suv.html

Een van de populairste SUV's in de VS. Ik denk dat je die als het moet na twee jaar ook weer moeiteloos kan verkopen daar. En met een budget van maximaal 60K USD hou je denk ik nog geld over.

Ze rijden best prettig deze reuzen.

Ik ben namelijk bang dat als je daar een exoot koopt die ook lastiger nog te verkopen is. In Nederland zijn alle Amerikanen moeilijk te slijten om de diverse redenen die al eerder genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Of je moet je een echte hotrod of gerestaureerde old-timer kopen. Denk dat die mogelijks waardevaster* zijn, ook na import. Met een budget van 60k zou je in staat moeten zijn een goed model te vinden.

Nadelen zijn wel verbuik, comfort, veiligheid en mogelijkheid tot parkeren in Europa...

(* extreem relatief begrip maja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een oldtimer heeft geen enkel BPM-voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:51

Wokschotel

Op 6 wielen

Uiteraard een Ford Mustang GT met alles d'rop en d'ran :9 :9~ Kost daar maar iets van $33k en als toef op de slagroom kun je iedereen die zo'n ding in Nederland voor €96k heeft aangeschaft ( :'( ) hard uitlachen. En de Mustang 2015 wordt ook in Europa geleverd dus onderhoud geen probleem.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 21:29
Wat ik in jou geval zou doen: goedkopere, degelijke 2e hands wagen in US aanschaffen.
Op het einde van de periode zien of je een auto wilt meepakken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zou lekker een mooie Volvo XC60 T6 AWD met alle opties kopen. Rijd heerlijk in de US, alsof hij er voor gemaakt is. Kost minder dan 50k en is in Nederland makkelijk te slijten na 2-3 jaar.

Maar goed, in de US is voor 60k zoveel lekkers te krijgen, zowel Amerikaanse als EU bakken, dat ik ook keuze stress zou krijgen.

Wat ik niet zou doen is een echt snelle sportbak kopen. De wegen en regelgeving in de US zijn er gewoon niet echt lekker voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
chime schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:42:
Wat ik in jou geval zou doen: goedkopere, degelijke 2e hands wagen in US aanschaffen.
Op het einde van de periode zien of je een auto wilt meepakken of niet.
De eerste auto heeft geen noemenswaardig BPM-voordeel en is dus niet interessant om te importeren als verhuisgoed. De tweede mag niet mee omdat je niet voldoet aan de regels m.b.t. de periode voor/na remigratie dat je de auto moet bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wokschotel schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:52:
Uiteraard een Ford Mustang GT met alles d'rop en d'ran :9 :9~ Kost daar maar iets van $33k en als toef op de slagroom kun je iedereen die zo'n ding in Nederland voor €96k heeft aangeschaft ( :'( ) hard uitlachen. En de Mustang 2015 wordt ook in Europa geleverd dus onderhoud geen probleem.
+1 of de dodge charger hellcat..

limited edition US muscle cars zullen in Europa wel te verkopen zijn aan liefhebbers terwijl het voor een BMW etc lastiger gaat worden..

Een Miata/Mx-5 geld hetzelfde voor, maar die zijn wel wat klein voor het amerikaanse verkeer dus me moet wel kijken of je daar die tijd in wil rijden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Of je rijdt gewoon eerst ongeveer 2 jaar iets, verkoopt dat, koopt 6 maanden voor je weer terug komt een andere auto die je graag wilt verschepen. Voldoe je ook aan alle eisen, maar je rijdt niet 2 jaar in n vage bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je een auto heffingsvrij naar Nederland meeneemt als verhuisgoed, ben je verplicht om de auto na import nog een jaar in jouw bezit te houden, pas daarna mag je hem verkopen. Als je dat niet doet, moet je alsnog de aanvankelijk verschuldigde BTW en BPM betalen. Ik betwijfel of deze regel actief wordt gehandhaafd, maar het risico op een naheffing van vele duizenden euro's klinkt niet erg aanlokkelijk.

Verder is het interessant te weten dat in de VS de benzineprijzen inmiddels weer fors zijn gedaald. Een jaar geleden kostte benzine met het hoogste octaangetal nog 4 dollar per gallon, terwijl dat vorige week nog maar 2,25 was. Dat heeft wellicht gevolgen voor de werkelijke verkoopprijzen van benzineslurpers. In de VS is als gevolg van de 'dure' benzine al een paar jaar een trend gaande om auto's met kleinere, zuinigere motor te kopen. Gevolg: nieuwe auto's met een vette V8 worden al een tijdje veel minder verkocht, waardoor je bij dergelijke auto's vaak een erg prettige korting op de catalogusprijs kunt krijgen. Nu de benzineprijs zo hard is gedaald, wordt die korting wellicht ook een stuk minder.

Tot slot heeft de dollar voor ons Nederlanders op dit moment een erg ongunstige koers, waardoor een Amerikaanse auto voor een Nederlander op dit moment effectief meer dan 25% duurder is dan een jaar geleden. Aangezien de prijs waarvoor je de auto in Nederland straks weer van de hand kunt doen geen koppeling met de dollar heeft (je verkoopt hem hier immers voor een bedrag in euro's), komt die ongunstige wisselkoers volledig voor je eigen rekening. Ik heb het een beetje ingewikkeld opgeschreven, maar misschien maakt het onderstaande voorbeeld duidelijk wat ik bedoel:

Vijf jaar geleden:
wisselkoers: EUR 1 = US$ 1,55
werkelijke nieuwprijs BMW X5 in USA (na korting door de dealer): $ 62.000 = EUR 40.000
catalogusprijs van diezelfde X5 in Nederland: EUR 82.000
conclusie: *O*
Dit voorbeeld heb ik niet verzonnen, maar heb ik 5 jaar geleden vastgesteld toen een bekende de bewuste BMW in de USA daadwerkelijk had gekocht.

Nu:
wisselkoers: EUR 1 = US$ 1,05
werkelijke nieuwprijs BMW X5 in USA (na korting door de dealer): $ 75.000 = EUR 71.500
catalogusprijs van diezelfde X5 in Nederland: EUR 95.000
conclusie: -O-
Wederom niet zelf verzonnen, maar gebaseerd op wat de dealer aangaf bij inruil van de X5 van 5 jaar geleden voor een nieuw exemplaar.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

-tom-562

Oliesjeik

En een dikke luxe Japanner? Lexus, of een nieuwe Toyota Camry/Aurion, Honda Accord/Legend (coupe), Nissan Altima (coupe)?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is geen handel. In NL rijden nog meer liefhebbers van een Dodge RAM rond dan liefhebbers van een Honda Legend. Van de Japanners zie ik hooguit een special edition GT86 of een Skyline als goed verkoopbaar en met voldoende BPM om de import te rechtvaardigen. Of de NSX als die leverbaar is/wordt pp de juiste tijd.

Voor een iconische muscle car (Hellcat, Shelby, Z06, ZR-1 etc.) vind je altijd wel een liefhebber, waarschijnlijk de eigenaar van een hamburgerzaak of tattooshop.

Nog liever een auto met veel BPM en lange levertijd. Direct beschikbaar gaat bij die auto's tzt in je voordeel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Zo Kick. Ondertussen loopt 2015 waar op zijn einde, en woon ik al weer acht maanden in de US. Zoals altijd zijn mijn initiële plannen door de werkelijkheid ingehaald. Anders dan we op voorhand van plan waren, zijn we uiteindelijk toch in Manhattan gaan wonen. Dat heeft enkele grote pluspunten, maar ook wat nadelen. Het meest relevante nadeel voor dit topic; een auto kopen voor mijn tijd hier is geen optie. Niet alleen speelt 95% van mijn leven zich af op het eiland, en is rijden van punt a naar b altijd de slechtste optie qua tijd en geld. Ook is parkeren gewoon waanzinnig duur. Mijn dichtstbijzijnde parkeergarage vraagt $800,- per maand voor vrije in- en uitrij.

Zijn alle posts hier dan niets waard geweest? Nee! Wij zijn flexibel en zo ook onze plannen. Op dit moment hebben we een drie/vier maanden "sabbatical" staan aan het einde van de uitzending, waarbij we met de auto alle 48 aaneengesloten staten van de VS gaan aandoen. Een soort van ultieme roodtrip (in onze ogen in ieder geval), waarin we zo'n 25,000 kilometer verwachten te gaan rijden.

Door deze redelijk specifieke use-case hebben we een paar auto's van de lijst gestreept. Zowel de Mazda MX5 als de Alfa 4C hebben voor zover ik het kan inschatten niet genoeg ruimte om onze spullen mee te nemen tijdens deze trip.

Op dit moment zijn we redelijk zeker van het plan; we kopen hier 2/3 maanden voor het begin van de roadtrip een +/- 1 jaar oude Mustang of Camaro van het nieuwe model (2015/2016). Deze nemen we mee terug naar NL en zullen de auto daar weer proberen te verkopen. De opties zijn als volgt:

Ford Mustang GT (vanaf in NL €108.000 / vanaf US $33,000)
Ford Mustang EcoBoost (vanaf NL €50.000 / vanaf US $26,000)
Camaro SS (vanaf NL €104.995 / vanaf US $37,000)

Daarnaast zou ik eventueel nog voor een wat meer collectors versie kunnen gaan zoals een Shelby GT350, ZL1, 302 Boss; maar nog meer dan met de reguliere versies vind ik het lastig inschatten of dat in Nederland nog van de hand te doen is.

Op dit moment neig ik enorm naar de GT of SS. Beide auto's waar ik al met veel plezier aardig wat kilometers in heb gereden door de jaren en waarvan ik weet dat ik het in ieder geval enorm vind passen bij onze roodtrip. Een Amerikaanse trip, in een echte Amerikaanse Muscle car. Daarnaast is de GT nu ook gewoon in Nederland te bestellen, de markt voor dit soort wagens is natuurlijk enorm klein in Nederland, maar als ik voor $27,000 een leuke GT op de kop kan tikken, kan ik me haast niet voorstellen dat ik er echt veel op af ga schrijven na 20,000 KM en wanneer ik hem meeneem naar Nederland.

Daarnaast nog twijfel over de carrosserie; coupe of cabrio. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een cabrio omdat ik het heerlijk vind om open te rijden, zeker tijdens de road trip. Ik vraag me alleen af of dat niet te koste gaat van de verkoopbaarheid in NL.

Zie ik iets over het hoofd? Ideeën? auto's die ik zeker niet moet vergeten? Ik hoor het graag!

p.s. Ik ben me er van bewust dat ik de auto in NL niet direct mag doorverkopen. Plan is om hem zolang bij bij familie op te slaan, en gewoon te schorsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Koop alleereerst wat je zelf leuk vindt.
Het is niet te voorspellen wat een potentiele koper liever wil.
Als jij liever een GT350 rijdt, waarom zou een potentiele koper in NL dat dan niet willen?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Je ziet zelf al hoe krankzinnig de CO2/BPM is in dit land met de twee verschillende Mustangs. Ik zou zeker weten de roadtrip met de V8 doen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wat kost een Tesla model S er eigenlijk?? O+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Durf het niet te zeggen. Maar een Tesla lijkt me niet ideaal voor een roadtrip. In Californië gaat het vast wel, maar ik vraag me af hoe populair het elektrisch rijden in North Dakota ;-).

Of was het meer als tegengas bedoeld tegen al die benzineslurpers die ik voorstel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:19
Flagg schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:35:
Wat kost een Tesla model S er eigenlijk?? O+
Dit zou op zich wel een goede zijn, alleen niet voor de verkoop. In de VS kost de (goedkoopste) Tesla S $65k (€59200). In Nederland kost hetzelfde model €85k. Uiteraard bespaar je dan wel 26k, maar dan heb je veel veel minder 'winst' dan wanneer je een Ford Mustang GT in Nederland verkoopt.

Je zou de auto dan voor jezelf kunnen houden, dan heb je wel een mooie korting; maar dan moet je wel een Tesla willen! :D

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 26-12-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Importeren van een Tesla zal wel veel goedkoper zijn, full electric dus je betaalt veel minder BPM. Dat zou ik eerst eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

Ford Crown Victoria of een Mercury Grand Marquis.
soepel V8 met heerlijk automaat. Goedkoop daar te verzekeren en verbruik valt voor een bijna 5,5 meter lang voertuig erg mee.
plus dat je als je voor de crown vic gaat vaak meemaakt dat mensen voor je aan de kant gaat >:)
Politie daar rijden ook vaak met de vic's namelijk.

mocht je terug komen naar nederland heb je alvast een koper 8) ik wacht die 2 jaar dan wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Porsche :)?

[ Voor 94% gewijzigd door BCC op 26-12-2015 20:04 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-05 16:36

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Koop dan een "klassieke" Porsche, er zijn diverse modellen en modeljaren waar voor de Amerikaanse markt gegalvaniseerde versies werden gemaakt. Aangezien de markt voor Porsche in Amerika op zijn zachts gezegd niet groot is, zijn deze zeldzaam, en al helemaal in Europa waar vroeger niet gegalvaniseerd werd en je Porsche dus na een jaar of 15 toe was (en nu al wat vaker dus) aan een restauratie omdat ie aardig wat roest had. Amerikaanse Porsches (mits goed onderhouden) zien vaak dus nog aardig mooi uit in originele staat.

Andere, moderne watergekoelde (dus na 1994), zijn m.i. niet interessant om in Amerika te kopen en ook niet om hier weer te verkopen.

Auto's als Volkswagens zijn er al best zeldzaam, daar heet de Golf ook de Rabbit. blijkbaar nu ook de Golf. Alleen de GTI heeft Golf als voorvoegsel maar is nieuw best duur (40K$) in de USA. Een Golf R is ook niet de moeite waard. Sowieso, Europese merken kopen in Amerika terwijl je in Europa al aardig boven modaal moet verdienen om een bescheiden Amerikaan te rijden. Nederland is in dat opzicht ook veel duurder dan bijvoorbeeld Duitsland, waar je hier ook al aardig veel moet verdienen om de maandelijkse kosten voor say een gti/r op te brengen kosten ze in Duitsland relatief gezien niet veel.

Als ik zelf naar de USA moest verkassen voor een jaar of 2 zou ik iets van een Dodge RAM 1500 met een 5.7 HEMI kopen, kosten daar echt geen drol en voor de brandstof hoef je het al helemaal niet te laten. Daarnaast zijn Tesla's leuk omdat daar om de haverklap wel een snellaad station staat en in Nederland moet ik vanuit mijn positie al een uur rijden om er een tegen te komen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
oohh schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:22:
[...]

Dit zou op zich wel een goede zijn, alleen niet voor de verkoop. In de VS kost de (goedkoopste) Tesla S $65k (€59200). In Nederland kost hetzelfde model €85k. Uiteraard bespaar je dan wel 26k, maar dan heb je veel veel minder 'winst' dan wanneer je een Ford Mustang GT in Nederland verkoopt.

Je zou de auto dan voor jezelf kunnen houden, dan heb je wel een mooie korting; maar dan moet je wel een Tesla willen! :D
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:19:
Importeren van een Tesla zal wel veel goedkoper zijn, full electric dus je betaalt veel minder BPM. Dat zou ik eerst eens uitzoeken.
Ik hoef geen BPM te betalen omdat ik de auto kan invoeren als verhuisgoed. Desalniettemin, lijkt een Tesla me gewoon enorm onpraktisch om een roodtrip door de hele VS mee te doen. Daarnaast heb ik er weinig behoefte aan om in Nederland privé een Tesla te gaan rijden. Dan liever via de lease van mijn werkgever.
Anoniem: 97348 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:34:
Ford Crown Victoria of een Mercury Grand Marquis.
soepel V8 met heerlijk automaat. Goedkoop daar te verzekeren en verbruik valt voor een bijna 5,5 meter lang voertuig erg mee.
plus dat je als je voor de crown vic gaat vaak meemaakt dat mensen voor je aan de kant gaat >:)
Politie daar rijden ook vaak met de vic's namelijk.

mocht je terug komen naar nederland heb je alvast een koper 8) ik wacht die 2 jaar dan wel :9~
Dank voor de suggestie. Helaas is het niet echt een type auto waar mijn autohart harder van gaat kloppen. Misschien is het nog de simpele puber in me, maar een Mustang GT / Camaro SS met 400+ PK spreekt mij meer aan voor een roodtrip.
kuusj98 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:00:
[...]

Koop dan een "klassieke" Porsche, er zijn diverse modellen en modeljaren waar voor de Amerikaanse markt gegalvaniseerde versies werden gemaakt. Aangezien de markt voor Porsche in Amerika op zijn zachts gezegd niet groot is, zijn deze zeldzaam, en al helemaal in Europa waar vroeger niet gegalvaniseerd werd en je Porsche dus na een jaar of 15 toe was (en nu al wat vaker dus) aan een restauratie omdat ie aardig wat roest had. Amerikaanse Porsches (mits goed onderhouden) zien vaak dus nog aardig mooi uit in originele staat.

Andere, moderne watergekoelde (dus na 1994), zijn m.i. niet interessant om in Amerika te kopen en ook niet om hier weer te verkopen.
Porsche stond lange tijd op mijn short list. Geen 911, maar een Cayman of Boxster. Een klassieke Porsche is daarentegen niets voor mij. Ik ben zelf niet al te handig als het om mechanische dingen gaat, en ben toch een beetje huiverig dat het de goden verzoeken is om daar 25.000 kilometer mee te gaan rijden. Een nieuwere Boxster had een prima optie geweest, maar daar geldt een beetje hetzelfde voor als bij de Mazda MX-5 en Alfa 4C; Kan je daar wel genoeg spullen in meenemen. Genoeg om een paar maanden mee rond te komen.
Als ik zelf naar de USA moest verkassen voor een jaar of 2 zou ik iets van een Dodge RAM 1500 met een 5.7 HEMI kopen, kosten daar echt geen drol en voor de brandstof hoef je het al helemaal niet te laten. Daarnaast zijn Tesla's leuk omdat daar om de haverklap wel een snellaad station staat en in Nederland moet ik vanuit mijn positie al een uur rijden om er een tegen te komen.
Bij een Dodge RAM hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over mijn koffers ;). Het is alleen niet echt in mijn straatje. Sterker nog het is ongeveer het exact tegenovergestelde van waar mijn interesse ligt, namelijk kleine wendbare auto's (daarom ook de interesse in de MX-5, 4C en Boxster).
De Mustang, Camaro en Challenger waar ik nu naar kijk staan daar eigenlijk al redelijk ver van af; maar in de context van een road trip door de US kan ik ook daar van genieten. Sterker, mijn mooiste momenten in de auto had ik toen ik enkele jaren geleden met een Mustang GT alleen door de woestijn in Arizona reed terwijl mijn andere guilty pleasure (Bruce Springsteen) uit de speakers knalde.

Zit nu ook nog even met een schuin oog naar de Challenger Hellcat te kijken. Ligt eigenlijk boven budget (goedkoopste $65,000), maar dat is dan wel de ultieme muscle car. Groot nadeel is wel dat ik er geen enkele te koop staat in Nederland. Daarmee wordt het risico dat ik er een aardig bedrag op in ga schieten wel een stuk groter. Ander nadeel is dat ik me bij zoveel kracht wel ga afvragen of ik (en ook mijn vrouw) dat nog een beetje in bedwang weet te houden. Ik heb in ieder geval nog nooit een personenauto gereden met 700+ PK, en die Amerikanen staan toch al niet zo bekend om hun handzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bpm wordt toch afgebouwd? Houd er sowieso wat betreft belasting (wo Bpm, invoerrechten etc ) rekening mee dat in 2-3 jaar tijd een hoop kan veranderen..

Persoonlijk denk ik dat een 'echte Amerikaanse ' zoals een grote pick-up of Jeep het aardig kan doen, die rijden best vaak geïmporteerd rond volgens mij. Dan heb je ook een best grote doelgroep van Amerika fans die bereid zijn ervoor te betalen.

[ Voor 53% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2015 15:23 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Sport_Life schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:20:
Bpm wordt toch afgebouwd? Houd er sowieso wat betreft belasting (wo Bpm, invoerrechten etc ) rekening mee dat in 2-3 jaar tijd een hoop kan veranderen..

Persoonlijk denk ik dat een 'echte Amerikaanse ' zoals een grote pick-up of Jeep het aardig kan doen, die rijden best vaak geïmporteerd rond volgens mij. Dan heb je ook een best grote doelgroep van Amerika fans die bereid zijn ervoor te betalen.
dat is met importeren als je woonachtig bent in nederland, als je het meeneemt als bedoel bij immigratie is het anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 22-05 23:22
Ik zou voor de Hellcat gaan. Alleen maar om de 707pk :9~ O+
Wel eerst aandelen kopen in je favoriete banden merk.
DivWhis schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:32:

Zit nu ook nog even met een schuin oog naar de Challenger Hellcat te kijken. Ligt eigenlijk boven budget (goedkoopste $65,000), maar dat is dan wel de ultieme muscle car. Groot nadeel is wel dat ik er geen enkele te koop staat in Nederland. Daarmee wordt het risico dat ik er een aardig bedrag op in ga schieten wel een stuk groter. Ander nadeel is dat ik me bij zoveel kracht wel ga afvragen of ik (en ook mijn vrouw) dat nog een beetje in bedwang weet te houden. Ik heb in ieder geval nog nooit een personenauto gereden met 700+ PK, en die Amerikanen staan toch al niet zo bekend om hun handzaamheid.
Er staat één Charger Hellcat te koop in NL http://www.autoblog.nl/ni...casion-in-nederland-77373 voor €99.000.
Dat is dan wel zonder bpm.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:01
Ik. wil. een. Hellcat.

Dus, afhankelijk van je prijs, heb je een potentiële koper :+

Maargoed, heb tzt gekeken naar een SRT-8 uitvoering met 4xx PK en niet gedaan omdat het qua woon-werk niet erg handig is. Rijd nu een Cadillac CTS, toch iets subtieler.

Ps; vermogen kun je wel mee om gaan, al is het geen auto om als een debiel in te rijden. Het zal wat beheersing vergen. Gok ook dat alle electronica aan boord is om je daarbij te helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 04-01-2016 17:00 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DivWhis schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:32:
[...]

[...]

Ik hoef geen BPM te betalen omdat ik de auto kan invoeren als verhuisgoed.
Moet je hem dan niet al 1 jaar in je bezit hebben?
Lees de regels ff goed door voor je een besluit maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ToolkiT schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Moet je hem dan niet al 1 jaar in je bezit hebben?
Lees de regels ff goed door voor je een besluit maakt :)
Lees jij de OP maar ff door, hij gaat 2 jaar naar de USA en wil de auto daar al gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mark-k schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:04:
[...]

Lees jij de OP maar ff door, hij gaat 2 jaar naar de USA en wil de auto daar al gewoon gebruiken.
Reken jij even zijn verhaal na:
DivWhis schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:57:
Zo Kick. Ondertussen loopt 2015 waar op zijn einde, en woon ik al weer acht maanden in de US.
<knip>.
Op dit moment hebben we een drie/vier maanden "sabbatical" staan aan het einde van de uitzending,
<knip>
Op dit moment zijn we redelijk zeker van het plan; we kopen hier 2/3 maanden voor het begin van de roadtrip een +/- 1 jaar oude Mustang of Camaro van het nieuwe model (2015/2016). Deze nemen we mee terug naar NL en zullen de auto daar weer proberen te verkopen.
<knip>
p.s. Ik ben me er van bewust dat ik de auto in NL niet direct mag doorverkopen. Plan is om hem zolang bij bij familie op te slaan, en gewoon te schorsen.
4 maanden sabbatical+ 3 maanden ervoor= 7 maanden -> !=1 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mark-k schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:04:
[...]

lees jij latere posts van OP maar eens door (meer specifiek, deze: DivWhis in "Emigratie naar de VS. Welke auto kopen?") waar hij spreekt over 3/4 maanden roadtrip aan einde verblijf, en auto kopen 2/3 maanden vóór roadtrip

in het beste geval dus 7 maanden autobezit.

EDIT:

dit wil niet zeggen dat het niet lonend kan zijn om de auto een nog 6 maanden eerder te kopen en hem die tijd in een storage facility te plaatsen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 531754 op 06-01-2016 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 531754 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:12:
[...]

lees jij latere posts van OP maar eens door (meer specifiek, deze: DivWhis in "Emigratie naar de VS. Welke auto kopen?") waar hij spreekt over 3/4 maanden roadtrip aan einde verblijf, en auto kopen 2/3 maanden vóór roadtrip

in het beste geval dus 7 maanden autobezit.
bingo!

Maar na een snelle google weet ik dat 7 maanden ok is:
http://www.automotiveimpo...als-verhuisgoed-nederland
"Voorwaarden voor de vrijstelling voor de BPM

U moet minimaal 12 maanden buiten Nederland hebben gewoond
De auto dient tenminste 6 maanden in gebruik en bezit te zijn geweest in het buitenland
De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij uw inboedel
U bent niet gebonden aan een maximum, u mag alle auto’s belastingvrij invoeren
U dient de auto in Nederland voor hetzelfde doel te gebruiken als in het buitenland
De auto mag binnen 12 maanden na terugkeer in Nederland niet worden verkocht of verhuurd."

TS voldoet hier dus aan..

[ Voor 44% gewijzigd door ToolkiT op 06-01-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:12:
[...]

Maar na een snelle google weet ik dat 7 maanden ok is:

Ergens in mij roept nu een stemmetje heel hard Mustang GT350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 531754 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:18:
[...]

Ergens in mij roept nu een stemmetje heel hard Mustang GT350
Camaro SS is ook niet mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:22:
[...]

Camaro SS is ook niet mis..
Die is én in amerika duurder dan de mustang én in nederland goedkoper dan de mustang (lees: er staat in nederland een ss convertible te koop voor 69k, en geen gt350 maar wel 5.0gt's en die moeten 90k+ opbrengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
ToolkiT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:12:
De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij uw inboedel

Is dat zeker zo? Als je met een auto roadtript zonder dat je nog een woning of iets dergelijks hebt weet ik niet of de auto onder inboedel valt. Het zou goed kunnen van wel, maar dat puntje zou ik toch even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

TheBrut3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Is dat zeker zo? Als je met een auto roadtript zonder dat je nog een woning of iets dergelijks hebt weet ik niet of de auto onder inboedel valt. Het zou goed kunnen van wel, maar dat puntje zou ik toch even controleren.
Volgens mij gaat het erom dat het in 1 container in Nederland moet aankomen onder de noemer verhuisde spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brilsmurfffje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:03:
[...]

Volgens mij gaat het erom dat het in 1 container in Nederland moet aankomen onder de noemer verhuisde spullen.
TS moet daar wel op de kleine lettertjes letten ja... als hij bijvoorbeeld zijn container al tijdens zijn roadtrip laat versturen (wat geen gek idee is, want dak kan best lang duren soms) heeft dat misschien haken en ogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-05 22:53

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Als je VS bakken wil, hier nog een paar tips. Geen idee wat de prijzen zijn, maar een minuutje kijken kan geen kwaad :P

Dodge Charcher
Dodge Challenger
(Als je echt gek gaat, kun je de Hellcat pakken :D )
Chevrolette Corvette
Camaro (evt SS)

Daarnaast zouden klassiekers ook kunnen eventueel. Een goed opgeknapte '60/'70 Mustang/Chevy ofzo.

Veel mogelijkheid.

EDIT: Ook auto's als een Impreza, Focus RS, Evo etc. zijn daar volgensmij een stuk betaalbaarder!

[ Voor 13% gewijzigd door DikkeBMW op 06-01-2016 11:29 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ford Mustang GT/Shelby :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

ToolkiT schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Reken jij even zijn verhaal na:

[...]

4 maanden sabbatical+ 3 maanden ervoor= 7 maanden -> !=1 jaar..
OK dat had ik gemist. Maar zoals hierboven ergens al aangegeven moet je hem maar 6 maanden in bezit hebben, kan dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
DikkeBMW schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:27:EDIT: Ook auto's als een Impreza, Focus RS, Evo etc. zijn daar volgensmij een stuk betaalbaarder!
Klopt. Ik zou in Amerika sowieso kijken naar een Amerikaan of een Jap, omdat die merken daar groter zijn.

De WRX (heet geen Impreza meer) is in Nederland niet te koop en dus niet te vergelijken. De WRX STI is er hier vanaf €86k en daar vanaf $35k. De EVO wordt volgens mij ook niet meer verkocht in Nederland, in de USA is de prijs vergelijkbaar met de WRX STI.
Een Focus RS zou ik niet doen. die prijs ligt ook weer op hetzelfde niveau als de Jappen maar is in Nederland gewoon te koop zonder al te veel asociale milieubelasting. Hierdoor zal de restwaarde misschien wat hoger zijn, maar er gaan er ook meer 2e hands zijn in Nederland. De Focus RS is hier overigens vanaf €50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Zoals inderdaad wordt voorgerekend hierboven. Ik koop de auto al voor de roadtrip om aan de voorwaarden te voldoen. Ik zal voor de definitieve aankoop nog wel een belletje doen om te kijken of er nog kleine lettertjes zijn waar ik niet vanaf weet, maar op dit moment lijk ik netjes binnen alle lijntjes te blijven.

Sport_life heeft wel een goed punt qua afbouw BPM. Ik moet eens kijken wat het effect daarvan is op de prijs van bijvoorbeeld de Mustang GT in NL.
Jaapio_B schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
Ik zou voor de Hellcat gaan. Alleen maar om de 707pk :9~ O+
Wel eerst aandelen kopen in je favoriete banden merk.

[...]

Er staat één Charger Hellcat te koop in NL http://www.autoblog.nl/ni...casion-in-nederland-77373 voor €99.000.
Dat is dan wel zonder bpm.
Dat zijn flinke prijzen, ex BPM. Uiteraard is er maar een extreem kleine groep mensen geinteresseerd in zoiets bizars als een Hellcat, maar dat maakt het wel het overwegen waard.
NiGeLaToR schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:59:
Ik. wil. een. Hellcat.

Dus, afhankelijk van je prijs, heb je een potentiële koper :+
Ik hoef er geen geld op te verdienen, dus daar komen we wel uit ;). Je kan me altijd een DM sturen.
Maargoed, heb tzt gekeken naar een SRT-8 uitvoering met 4xx PK en niet gedaan omdat het qua woon-werk niet erg handig is. Rijd nu een Cadillac CTS, toch iets subtieler.
Vind ik een hele mooie verschijning op de weg moet ik eerlijk zeggen. Tevreden?

Als ik verder naar de reacties kijk zie ik veel de namen voorbij komen die ik ondertussen ook op het netvlies heb. En als deze reacties iets zeggen over hoe populair de auto's zouden zijn in NL lijkt een Mustang (GT danwel Shelby 350) de beste keuze. En om dat dit topic eigenlijk ook wel een paar plaatjes kan gebruiken:

Shelby 350
Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/dims-global/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/750x422/quality/95/http://www.blogcdn.com/slideshows/images/slides/311/819/8/S3118198/slug/l/shelbygt350-13-hr-1.jpg

Hellcat
Afbeeldingslocatie: http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/07/2015-dodge-challenger-srt-hellcat-photo-611848-s-1280x782-626x382.jpg

Camaro SS
Afbeeldingslocatie: http://blogs-images.forbes.com/kbrauer/files/2015/09/2016-Chevrolet-Camaro-SS-Yellow-Front-Driving.jpg
TheBrut3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Klopt. Ik zou in Amerika sowieso kijken naar een Amerikaan of een Jap, omdat die merken daar groter zijn.

De WRX (heet geen Impreza meer) is in Nederland niet te koop en dus niet te vergelijken. De WRX STI is er hier vanaf €86k en daar vanaf $35k. De EVO wordt volgens mij ook niet meer verkocht in Nederland, in de USA is de prijs vergelijkbaar met de WRX STI.
Een Focus RS zou ik niet doen. die prijs ligt ook weer op hetzelfde niveau als de Jappen maar is in Nederland gewoon te koop zonder al te veel asociale milieubelasting. Hierdoor zal de restwaarde misschien wat hoger zijn, maar er gaan er ook meer 2e hands zijn in Nederland. De Focus RS is hier overigens vanaf €50k.
WRX STI is natuurlijk ook een uitstekende keuze, echter roept de romanticus in mij nu dat ik deze trip eigenlijk alleen in Amerikaan kan doen.

Ik denk dat ik voor mezelf nu wel de shortlist klaar heb:
  1. Challenger Hellcat
  2. Mustang GT
  3. Mustang Shelby GT350
  4. Camaro SS
  5. Camaro ZL1
Nu eerst maar eens goed gaan nadenken of het een cabrio moet worden of niet, want dat zou de keuze al weer iets makkelijker maken omdat ze niet allemaal een cabrio uitvoering hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ben heel blij met de CTS, voor NL begrippen best bijzonder en rijdt heerlijk.

Er is alleen 1 maar en dat is de afschrijving. Ik rijd in wat ouder model omdat die binnen 8 jaar 90% van de nieuwwaarde verloor. En dat terwijl er meestal niet zo veel mee is/wordt gereden.

Dus in dat opzicht is de kans dat je een wat exclusievere Challenger of Mustang kwijt raakt aan een liefhebber groter dan als je een beetje doorsnee Amerikaan kiest. Hoewel ik netjes 1:10 rijdt schrikt de bescheiden ;) 3.2L V6 mensen al af blijkbaar.

Je hebt precies de shortlist zoals ik hem in jouw situatie ook zou maken - ik houd je topic in de gaten :) heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DivWhis schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:02:
Zoals inderdaad wordt voorgerekend hierboven. Ik koop de auto al voor de roadtrip om aan de voorwaarden te voldoen. Ik zal voor de definitieve aankoop nog wel een belletje doen om te kijken of er nog kleine lettertjes zijn waar ik niet vanaf weet, maar op dit moment lijk ik netjes binnen alle lijntjes te blijven.

Sport_life heeft wel een goed punt qua afbouw BPM. Ik moet eens kijken wat het effect daarvan is op de prijs van bijvoorbeeld de Mustang GT in NL.

[...]

Dat zijn flinke prijzen, ex BPM. Uiteraard is er maar een extreem kleine groep mensen geinteresseerd in zoiets bizars als een Hellcat, maar dat maakt het wel het overwegen waard.

[...]

Ik hoef er geen geld op te verdienen, dus daar komen we wel uit ;). Je kan me altijd een DM sturen.

[...]

Vind ik een hele mooie verschijning op de weg moet ik eerlijk zeggen. Tevreden?

Als ik verder naar de reacties kijk zie ik veel de namen voorbij komen die ik ondertussen ook op het netvlies heb. En als deze reacties iets zeggen over hoe populair de auto's zouden zijn in NL lijkt een Mustang (GT danwel Shelby 350) de beste keuze. En om dat dit topic eigenlijk ook wel een paar plaatjes kan gebruiken:

Shelby 350
[afbeelding]

Hellcat
[afbeelding]

Camaro SS
[afbeelding]

[...]

WRX STI is natuurlijk ook een uitstekende keuze, echter roept de romanticus in mij nu dat ik deze trip eigenlijk alleen in Amerikaan kan doen.

Ik denk dat ik voor mezelf nu wel de shortlist klaar heb:
  1. Challenger Hellcat
  2. Mustang GT
  3. Mustang Shelby GT350
  4. Camaro SS
  5. Camaro ZL1
Nu eerst maar eens goed gaan nadenken of het een cabrio moet worden of niet, want dat zou de keuze al weer iets makkelijker maken omdat ze niet allemaal een cabrio uitvoering hebben
Dit is het juiste plaatje van de Hellcat, ook direct een stuk mooier model, moderner net als de Camaro en Mustang:
Afbeeldingslocatie: http://www.drivesrt.com/assets/images/2015/charger/hellcat/gallery/15-ld-ex-3.jpg

Ik zou niet voor een cabrio gaan, die dingen zijn in Nederland alleen in de lente redelijk aan de man te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Brilsmurfffje schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:35:
[...]

Dit is het juiste plaatje van de Hellcat, ook direct een stuk mooier model, moderner net als de Camaro en Mustang:
[afbeelding]

Ik zou niet voor een cabrio gaan, die dingen zijn in Nederland alleen in de lente redelijk aan de man te krijgen.
Dat is een Charger, geen Challenger. De Challenger vind ik er nog steeds het meest muscle car uitzien.

Wel is de Challenger Hellcat ongeveer dubbel zo duur als de gemiddelde muscle car in de USA, zo'n 60k. Dat moet je dan wel beschikbaar hebben.

Kijk ook eens naar de andere versies van de camaro inderdaad, bijvoorbeeld de zl1 of z28.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Zo we zijn een jaar verder, maar ik ben er uit :). In eerste instantie wilde ik voor een Mustang GT350r gaan. Echter is deze zo populair dat ze voor 30k/50k meer verkocht worden door dealers dan de adviesprijs van Ford.

Uiteindelijk de beslissing genomen om dan toch maar voor een nieuwe Mustang GT te gaan met Performance Package. Dan heb je nog steeds een redelijk strak sturende Mustang (niet te vergelijken met de eerdere Mustangs) met een nog alleszins acceptabele 435PK ;) en uiteraard het mooie 5.0 Liter v8 Coyote blok. Vandaag de laatste dingen rond gemaakt en morgen kan ik hem ophalen: Link

Lekker foute kleur, en verder zo'n beetje alle opties die je kan kiezen.

Dank allen voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Don Quijote op 19-08-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:17
DivWhis schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:09:
Zo we zijn een jaar verder, maar ik ben er uit :). In eerste instantie wilde ik voor een Mustang GT350r gaan. Echter is deze zo populair dat ze voor 30k/50k meer verkocht worden door dealers dan de adviesprijs van Ford.

Uiteindelijk de beslissing genomen om dan toch maar voor een nieuwe Mustang GT te gaan met Performance Package. Dan heb je nog steeds een redelijk strak sturende Mustang (niet te vergelijken met de eerdere Mustangs) met een nog alleszins acceptabele 435PK ;) en uiteraard het mooie 5.0 Liter v8 Coyote blok. Vandaag de laatste dingen rond gemaakt en morgen kan ik hem ophalen: Link

Lekker foute kleur, en verder zo'n beetje alle opties die je kan kiezen.

Dank allen voor het meedenken!
:9 _/-\o_ Wow..wat een prachtbak! Veel plezier ervan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Thanks! Grappig hoe zoiets je weer net een klein kind maakt. Ik heb gewoon slecht geslapen vannacht van de zenuwen :D. Een beetje zoals sinterklaas vroeger;)
Zometeen op de trein om hem op te halen; dan post ik vanavond nog wel wat zelfgemaakte foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:14
Gave bak hoor! Maar wat een verbruik....gemiddeld 1 op 7 8)7

Hoe gaat dat trouwens als je daar een auto koopt? Als ik jouw post goed interpreteer dan is zoiets direct leverbaar? Ik moest hier in NL na koop 3 maanden wachten op mijn nieuwe auto, die moest namelijk nog eerst gefabriceerd worden ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
1:7 is toch dik okee voor een opgevoerde Mustang? Vroeger liep dat soort musclecars 1:4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
DivWhis schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:59:
Thanks! Grappig hoe zoiets je weer net een klein kind maakt. Ik heb gewoon slecht geslapen vannacht van de zenuwen :D. Een beetje zoals sinterklaas vroeger;)
Zometeen op de trein om hem op te halen; dan post ik vanavond nog wel wat zelfgemaakte foto's
Wow!! Echt super, mooie en dikke uitvoering.
Ben benieuwd :)

Benzine verbruik is 'normaal'. Ik rijd vrij zuinig met mijn Caddi: 1:9,9, maar als ik er te vaak mee binnen de bebouwde kom rijd is 1:8 onhaalbaar. En dat met een V6.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Panzer_V schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:12:
Gave bak hoor! Maar wat een verbruik....gemiddeld 1 op 7 8)7
Ja het is niet best qua verbruik ;). Maar dat heb ik er graag voor over om met een 5.0 v8 rond te rijden.
Hoe gaat dat trouwens als je daar een auto koopt? Als ik jouw post goed interpreteer dan is zoiets direct leverbaar? Ik moest hier in NL na koop 3 maanden wachten op mijn nieuwe auto, die moest namelijk nog eerst gefabriceerd worden ;)
In de US is het heel ongebruikelijk om een nieuwe auto te bestellen. Het kan wel, maar komt nauwelijks voor (en dan moet je ook gewoon een paar maanden wachten). In plaats daarvan configureren de dealers zelf de auto's, bestellen ze, en wanneer ze binnenkomen gaan ze "the lot" op. Deze dealer had bijvoorbeeld 130 Mustangs staan. Dan staat er bijna altijd wel eentje tussen met precies die opties, in die kleurstelling die jij voor ogen hebt.
NiGeLaToR schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:31:
[...]

Wow!! Echt super, mooie en dikke uitvoering.
Ben benieuwd :)

Benzine verbruik is 'normaal'. Ik rijd vrij zuinig met mijn Caddi: 1:9,9, maar als ik er te vaak mee binnen de bebouwde kom rijd is 1:8 onhaalbaar. En dat met een V6.
Vanochtend opgehaald en gelijk een mooie trip gemaakt van Baltimore terug naar New York. Lekker ritje en ik heb de hele dag met een glimlach achter het stuur gezeten. En de benzine... Ik heb vandaag al weer een halve tank leeg gereden.. maar voor $15 gooide ik hem weer vol :D.

Hier wat plaatjes die ik vanochtend heb geschoten (dubbelpost vanuit het "show je auto topic", maar met een beetje mazzel zien de mods het over het hoofd ;)):
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/rcxlnem0x/DSC07812_Edit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/7pjo4b8nj/DSC07816_Edit_Edit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/bzybzwdqn/DSC07805_Edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mooie bak!

Ongelooflijk wat de GT in Nederland kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Valt wel mee, hij kost evenveel als een BMW 430i coupe. 44k incl BTW.

Alleen vind de overheid dat ze de ene auto van 6k BPM moet voorzien, en de andere van 64k. Een boete van hetzelfde kaliber als wat een grote drugshandelaar wordt opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

t_captain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:19:
Valt wel mee, hij kost evenveel als een BMW 430i coupe. 44k incl BTW.

Alleen vind de overheid dat ze de ene auto van 6k BPM moet voorzien, en de andere van 64k. Een boete van hetzelfde kaliber als wat een grote drugshandelaar wordt opgelegd.
Eh, ja, dat begrijp ik wel en dat was eigenlijk ook mijn punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kan het niet laten om de bedragen te blijven noemen. Ik vind namelijk dat hier geen sprake is van "de vervuiler betaalt", maar van een soort "verbod" op musclecars. De gemiddelde Mustang rijdt 8000 km/jaar -- dat is een schamele 2.7 ton CO2/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:30
t_captain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:33:
Ik kan het niet laten om de bedragen te blijven noemen. Ik vind namelijk dat hier geen sprake is van "de vervuiler betaalt", maar van een soort "verbod" op musclecars. De gemiddelde Mustang rijdt 8000 km/jaar -- dat is een schamele 2.7 ton CO2/jaar.
Er zal een reden zijn dat ze zo weinig rijden hier ;) Een daar van is het verbruik (en dus indirect de uitstoot). Tijdens mijn vakantie in Canada zag ik de Mustang net zo veel als een Polo of Corsa hier. Daar worden ze echt gebruikt voor dagelijkse ritten omdat dat nog betaalbaar is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01

JB

Cédric roelt!

Gaaf zeg! Dikke bak :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:44
Supergaaf ding :) gaat zeker goed komen met die road trip.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27
Wow nice!! Ik ben jaloers ;)

Wees blij dat je dit graantje mee kunt pikken. In NL blijft dit een droom met dank aan onze overheid en hun doorgeslagen co2 beleid. Ik kan zo een aantal benzine auto's aanwijzen die ook 1:8 tot 1:10 doen zonder een 50-70k BPM boete te krijgen. Te treurig eigenlijk maar waar. Ik wil er ook eentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 13:48
Waarom in Maryland gekocht als je in NY woont eigenlijk? (of ik begrijp het niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
MIsschien omdat daar een dealer stond die een Mustang had staan met de opties die hij wilde? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Vandread schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:15:
Waarom in Maryland gekocht als je in NY woont eigenlijk? (of ik begrijp het niet goed)
Inderdaad zoals KillaZ zegt. Deze dealer had exact de Mustang die ik wilde hebben en staat bekend als een van de goedkoopste dealers van het land. Dat was het treinritje van 2,5 uur wel waard, daardoor ook gelijk een mooie road trip terug kunnen maken :)
t_captain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:33:
Ja, zonder er een hele politieke discussie van te maken, de v8 muscle cars komen er in de Nederlandse wetgeving niet al te best van af...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
"hij die handelt in cocaïne, of hij die rijdt in een musclecar", krijgt een vrijheidsstraf van ten hoogste 48 maanden en een geldboete van de vierde categorie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 13:48
DivWhis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Inderdaad zoals KillaZ zegt. Deze dealer had exact de Mustang die ik wilde hebben en staat bekend als een van de goedkoopste dealers van het land. Dat was het treinritje van 2,5 uur wel waard, daardoor ook gelijk een mooie road trip terug kunnen maken :)
Ah k :)
Gelijk heb je! Mooi stukje Amerika, afgelopen jaar nog doorkruist met een V10....camper
Heb je al winterbandjes? Lijkt me wel lekker in de winter daar... kan toch aardig heftig zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NL: Fordmustang Ecoboost met 2.0 Turbo motor kost 52.800,-
Fordmustang GT zoals TS heeft gekocht kost 108.600,-

En zoals het onze autoindustrie betaamd zijn dit geen prijzen die je daadwerkelijk zult betalen, maar de 'vanaf'-prijs. Ik zie dat als je hem echt wilt rijden er nog tot 7.000,- bij komt die ik niet kan verklaren :+
€115.000 dus voor de $40.000 (ex sales tax?) GT van TS.

spoiler:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Edit: TS :) geniet er van, names en voor ons allemaal!

Ik denk dat je best wat mensen blij zou maken als je een 0-60 filmpje zou delen :+ ramen open, lama horen :P

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-08-2016 14:46 ]

Pagina: 1 2 Laatste