Zo Kick. Ondertussen loopt 2015 waar op zijn einde, en woon ik al weer acht maanden in de US. Zoals altijd zijn mijn initiële plannen door de werkelijkheid ingehaald. Anders dan we op voorhand van plan waren, zijn we uiteindelijk toch in Manhattan gaan wonen. Dat heeft enkele grote pluspunten, maar ook wat nadelen. Het meest relevante nadeel voor dit topic; een auto kopen voor mijn tijd hier is geen optie. Niet alleen speelt 95% van mijn leven zich af op het eiland, en is rijden van punt a naar b altijd de slechtste optie qua tijd en geld. Ook is parkeren gewoon waanzinnig duur. Mijn dichtstbijzijnde parkeergarage vraagt $800,- per maand voor vrije in- en uitrij.
Zijn alle posts hier dan niets waard geweest? Nee! Wij zijn flexibel en zo ook onze plannen. Op dit moment hebben we een drie/vier maanden "sabbatical" staan aan het einde van de uitzending, waarbij we met de auto alle 48 aaneengesloten staten van de VS gaan aandoen. Een soort van ultieme roodtrip (in onze ogen in ieder geval), waarin we zo'n 25,000 kilometer verwachten te gaan rijden.
Door deze redelijk specifieke use-case hebben we een paar auto's van de lijst gestreept. Zowel de Mazda MX5 als de Alfa 4C hebben voor zover ik het kan inschatten niet genoeg ruimte om onze spullen mee te nemen tijdens deze trip.
Op dit moment zijn we redelijk zeker van het plan; we kopen hier 2/3 maanden voor het begin van de roadtrip een +/- 1 jaar oude Mustang of Camaro van het nieuwe model (2015/2016). Deze nemen we mee terug naar NL en zullen de auto daar weer proberen te verkopen. De opties zijn als volgt:
Ford Mustang GT (vanaf in NL €108.000 / vanaf US $33,000)
Ford Mustang EcoBoost (vanaf NL €50.000 / vanaf US $26,000)
Camaro SS (vanaf NL
€104.995 / vanaf US $37,000)
Daarnaast zou ik eventueel nog voor een wat meer collectors versie kunnen gaan zoals een Shelby GT350, ZL1, 302 Boss; maar nog meer dan met de reguliere versies vind ik het lastig inschatten of dat in Nederland nog van de hand te doen is.
Op dit moment neig ik enorm naar de GT of SS. Beide auto's waar ik al met veel plezier aardig wat kilometers in heb gereden door de jaren en waarvan ik weet dat ik het in ieder geval enorm vind passen bij onze roodtrip. Een Amerikaanse trip, in een echte Amerikaanse Muscle car. Daarnaast is de GT nu ook gewoon in Nederland te bestellen, de markt voor dit soort wagens is natuurlijk enorm klein in Nederland, maar als ik voor $27,000 een leuke GT op de kop kan tikken, kan ik me haast niet voorstellen dat ik er echt veel op af ga schrijven na 20,000 KM en wanneer ik hem meeneem naar Nederland.
Daarnaast nog twijfel over de carrosserie; coupe of cabrio. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar een cabrio omdat ik het heerlijk vind om open te rijden, zeker tijdens de road trip. Ik vraag me alleen af of dat niet te koste gaat van de verkoopbaarheid in NL.
Zie ik iets over het hoofd? Ideeën? auto's die ik zeker niet moet vergeten? Ik hoor het graag!
p.s. Ik ben me er van bewust dat ik de auto in NL niet direct mag doorverkopen. Plan is om hem zolang bij bij familie op te slaan, en gewoon te schorsen.