Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Beste Tweakers,

Zou iemand mij kunnen assisteren met het volgende;

Ik heb een Ecoo E04 Aurora en deze voorzien van een custom ROM; het FlymeOS maar ik wil terug naar de stock.

Waar het FlymeOS een .zip was die ik simpelweg in CWM kon laden en klaar was kees, betreft deze stock een .rar met meerdere files erin. Hier is een plaatje van de files.

Dit lijkt me door de SP Flash Tool verwerkt te moeten worden maar daar zit het probleem: in alle jaren dat ik met custom roms werk heb ik SP Flash Tool nog nooit correct kunnen inzetten. Devices wordt nooit gevonden met welke drivers dan ook. En nu met Windows 8.1 dien ik ergens Stuurprogramma Handtekening verificatie uit te schakelen, heb ik gedaan maar dat helpt ook niet. Zo gaat er elke keer iets mis. Dit ligt 100% aan mij, dat besef ik me maar tot heden heb ik deze tool altijd kunnen vermijden. Tot nu. Wederom een poging gedaan deze tool te doorgronden maar ik bevind me gewoon op een terrein waar ik me niet in had moeten begeven: ik snap het gewoon niet en de YouTube video's en blogs etc helpen me helaas niet.

Ik moet echt terug naar de stock ROM; FlymeOS is prachtig maar werkt alleen op 2G bij mij.

Ik zal me niet meer bezighouden met customs ROM's voor dit toestel, I promise. Maar kan iemand mij alstublieft helpen mijn fout te corrigeren?
- Kan ik van die stock rom een door CWM te installeren .zip maken?
- Kan ik iets doen buiten die SP Flash Tool om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Heb je vantevoren geen backup gemaakt in CWM die je kan laden?
Windows 8 en usb driver dingen is geen goede combinatie, het is mogelijk maar het is nogal gedoe. Kan je niet ergens een windows xp of windows 7 machine vinden?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Call of Duty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:09:
Beste Tweakers,

Zou iemand mij kunnen assisteren met het volgende;

Ik heb een Ecoo E04 Aurora en deze voorzien van een custom ROM; het FlymeOS maar ik wil terug naar de stock.

Waar het FlymeOS een .zip was die ik simpelweg in CWM kon laden en klaar was kees, betreft deze stock een .rar met meerdere files erin. Hier is een plaatje van de files.

Dit lijkt me door de SP Flash Tool verwerkt te moeten worden maar daar zit het probleem: in alle jaren dat ik met custom roms werk heb ik SP Flash Tool nog nooit correct kunnen inzetten. Devices wordt nooit gevonden met welke drivers dan ook. En nu met Windows 8.1 dien ik ergens Stuurprogramma Handtekening verificatie uit te schakelen, heb ik gedaan maar dat helpt ook niet. Zo gaat er elke keer iets mis. Dit ligt 100% aan mij, dat besef ik me maar tot heden heb ik deze tool altijd kunnen vermijden. Tot nu. Wederom een poging gedaan deze tool te doorgronden maar ik bevind me gewoon op een terrein waar ik me niet in had moeten begeven: ik snap het gewoon niet en de YouTube video's en blogs etc helpen me helaas niet.

Ik moet echt terug naar de stock ROM; FlymeOS is prachtig maar werkt alleen op 2G bij mij.

Ik zal me niet meer bezighouden met customs ROM's voor dit toestel, I promise. Maar kan iemand mij alstublieft helpen mijn fout te corrigeren?
- Kan ik van die stock rom een door CWM te installeren .zip maken?
- Kan ik iets doen buiten die SP Flash Tool om?
Je hebt al vaker iets geprobeerd met Flash Tools op deze machine? Dan heb je wellicht oude preloader drivers en moeten die eerst verwijderd worden.
Zie hier onderaan: [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie
En hier: [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie
Post van freakinlaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Voor de flashtool heb je echt de preloaddriver nodig. Aan de adb-driver heb je daarvoor bv. niks.
Kijk eens met een usb-checktooltje of je toevallig al MTxxxx preloaddrivers hebt staan en verwijder die en installeer daarna de MT65xx drivers. Die werken ook met de MT6752 dacht ik of check anders de thread onder het Jiayu S3 topic op needrom. De preloaddrivers voor dat toestel moeten hetzelfde zijn. (en linkjes ernaar staan vermeld in dat topic) In het Jiayu S3 topic op dit forum staat overigens ook een handleiding hoe de preloaddriver te installeren. (gaat niet zomaar; device duikt vaak maar heel even op in de device manager)

Ik heb er ook vaker mee gekloot, maar het altijd werkend gekregen.

Edit: Nét iets later dan meneer boven me met ongeveer hetzelfde verhaal. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-03-2015 10:37 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
John Rambo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:23:
Heb je vantevoren geen backup gemaakt in CWM die je kan laden?
Windows 8 en usb driver dingen is geen goede combinatie, het is mogelijk maar het is nogal gedoe. Kan je niet ergens een windows xp of windows 7 machine vinden?
Nee, dat heb ik helaas niet gedaan. Daarnaast is de laatste stock een update van degene die ik had. Dus updaten zou ik graag willen.

Ik kan kan even een Windows 7 op mijn netbookje installeren voor dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Momus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:36:
[...]

Je hebt al vaker iets geprobeerd met Flash Tools op deze machine? Dan heb je wellicht oude preloader drivers en moeten die eerst verwijderd worden.
Zie hier onderaan: [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie
En hier: [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie
Post van freakinlaser.
Dank voor je bericht!

Ik heb de linkjes doorgelezen maar kom er geen post van die persoon tegen. :?
Op deze Windows 8.1 nog niet eerder een toestel geroot of Flash Tool gebruikt. Onder apparaatbeheer staat ie nu als YunOS, denk omdat er nu Flyme op staat.

Maar ik heb al begrepen dat het beter is om dit op een windows 7 machine te proberen.
Liever probeer ik het helemaal niet met Flash Tool, heb er al zoveel uren inzitten. Maar heb geen keus geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Hyp Hyper schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:36:
Voor de flashtool heb je echt de preloaddriver nodig. Aan de adb-driver heb je daarvoor bv. niks.
Kijk eens met een usb-checktooltje of je toevallig al MTxxxx preloaddrivers hebt staan en verwijder die en installeer daarna de MT65xx drivers. Die werken ook met de MT6752 dacht ik of check anders de thread onder het Jiayu S3 topic op needrom. De preloaddrivers voor dat toestel moeten hetzelfde zijn. (en linkjes ernaar staan vermeld in dat topic) In het Jiayu S3 topic op dit forum staat overigens ook een handleiding hoe de preloaddriver te installeren. (gaat niet zomaar; device duikt vaak maar heel even op in de device manager)

Ik heb er ook vaker mee gekloot, maar het altijd werkend gekregen.

Edit: Nét iets later dan meneer boven me met ongeveer hetzelfde verhaal. :P
Bedankt voor je reactie. Ik heb die preloaddrivers inderdaad gevonden. Maar bij het aansluiten van de mobiel gaat die 'progress bar' niet in actie komen. Dat was altijd al het probleem.
De scatter file kan ik inladen, daarna druk ik op Download...en erna stop alles, alles lijkt ergens op te wachten maar wat ik ook doe..geen actie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Call of Duty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb die preloaddrivers inderdaad gevonden. Maar bij het aansluiten van de mobiel gaat die 'progress bar' niet in actie komen. Dat was altijd al het probleem.
De scatter file kan ik inladen, daarna druk ik op Download...en erna stop alles, alles lijkt ergens op te wachten maar wat ik ook doe..geen actie :o
Soms moet je het een paar keer proberen.
Telefoon uit en loskoppelen, op download klikken en daarna terwijl hij uit staat weer aankoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Call of Duty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Maar heb je die driver ook geïnstalleerd bij het preloaddevice? Die zie je alleen maar even als je de telefoon aansluit wanneer die uitstaat opduiken in de device manager.

Anders.. waar woon je? Misschien dat je bij een tweaker in de buurt langs kan gaan bij wie het wel werkt. (met een S3 bv.) Kleine kans dat ik dat kan zijn, want ik woon in Limbabwe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Hyp Hyper schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:58:
[...]

Maar heb je die driver ook geïnstalleerd bij het preloaddevice? Die zie je alleen maar even als je de telefoon aansluit wanneer die uitstaat opduiken in de device manager.

Anders.. waar woon je? Misschien dat je bij een tweaker in de buurt langs kan gaan bij wie het wel werkt. (met een S3 bv.) Kleine kans dat ik dat kan zijn, want ik woon in Limbabwe. :P
Ja, volgens mij wel. Ik zie door de bomen het bos niet meer ben ik bang. Ik heb meerdere malen verschillende tutorials afgelopen, daar zitten die preload-drivers ook altijd bij.

In woon in Arnhem. Ik wil best een stukje rijden als een Tweaker rondom woont en bereid zou zijn om mij een uitleg omtrent Flash Tool te willen geven :D Neem ik de taart mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Momus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Soms moet je het een paar keer proberen.
Telefoon uit en loskoppelen, op download klikken en daarna terwijl hij uit staat weer aankoppelen.
Ja. Allemaal geprobeerd al. Ik heb echt zoveel tutorials afgelopen. Ik mis echt een bepaald component ergens maar kom er niet achter wat |:(

Jij woont niet toevallig in het oosten van het land? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nope, andere kant van het land...

Wat zou kunnen is via teamviewer even op afstand meekijken...

[ Voor 49% gewijzigd door Momus op 12-03-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou je sowieso aanraden om een niet-windows 8 machine te proberen, dit scheelt al een hoop gedoe. Als je dan de juiste drivers installeert op een win xp of win 7 dan moet het haast wel goed gaan.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
John Rambo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:11:
Ik zou je sowieso aanraden om een niet-windows 8 machine te proberen, dit scheelt al een hoop gedoe. Als je dan de juiste drivers installeert op een win xp of win 7 dan moet het haast wel goed gaan.
Ja, dat hoor ik van meerdere mensen. In het verleden had ik altijd een Windows 7 machine en toen lukte het me ook niet, dus dat geeft weinig hoop :p Maar ik ga het toch proberen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Momus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:08:
Nope, andere kant van het land...

Wat zou kunnen is via teamviewer even op afstand meekijken...
Zou je dat willen doen? Dat zou fantastisch zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja hoor, denk dat ik morgenavond wel even tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:58:
[...]

Met een teamviewer sessie lukt het ook ;)
Het waren inderdaad de preloader drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Momus is vandaag de held van de dag!

Met TeamViewer inderdaad heeft deze beste Tweaker mij door het proces kunnen loodsen:
- Stuurprogramma handtekening verificatie in Windows 8.1 stond toch niet uit
- Ik had niet de juiste preloader drivers
- Momus saved the day

Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 09:35:
[...]

Met een teamviewer sessie lukt het ook ;)
Het waren inderdaad de preloader drivers.
Dat moest het wel zijn; is eigenlijk altijd het probleempunt.
Goed tweaker-like opgelost! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-10 10:09
HELP. Ik heb hetzelfde probleem.
Waar vind ik deze preloader drivers en waar kan ik de juiste preload drivers vinden?

OPGELOST.

[ Voor 6% gewijzigd door ZiggyL op 09-04-2015 08:59 ]

Pagina: 1