wambamNL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Elk spel heeft in combinatie met een level systeem een score voor je gear. Dit word in dit spel samen gebracht.
Hierdoor zal je in elke mmo een vorm van elitisme vinden.
Ik zelf vind het tot nu toe erg goed werken en het heeft meer goed dan fout gedaan voor mij persoonlijk.
Aangezien het upgraden van je karakter een stuk minder repetatief aanvoelt.
Tot nu toe al wel tegen de "man ik wil verder met het verhaal, maar moet eerst naar x-punt grinden" aangelopen.
Hierbij mij eerste indrukken na een uur of 10 gespeeld te hebben (geen volgorde qua belangrijkheid, gewoon hoe het in me op komt)
Looks:
Toegegeven, ik heb al een tijdje geen nieuwe MMO's meer gespeeld en heb dus geen idee hoe de nieuwere MMO's eruit zien, maar ik vind het er wel mooi uit zien.
Het is een leuke artstyle die tegen het realistische aan zit en de meeste vijanden die ik tot nu toe tegen gekomen ben, vooral de bosses, zijn zeer gedetailleerd.
Questing:
Tsjah, MMO's en quests. Dit blijft altijd een hekel punt. Nu is het sowieso lastig om iets anders te verzinnen dan "vermoord zoveel van dit" en "praat met deze persoon", dus dat hebben ze ook niet echt gedaan.
Al met al geen vervelende quests en alles wat je aanraakt telt ook mee, ookal maak je het niet zelf af.
Combat:
De combat is wel OK. Wederom hier geen hoogstandjes, maar het loopt redelijk soepel en ziet er prima uit.
Ben nu aan het spelen met de Lightbringer en deze ben ik ook aan het doorlvlen ipv een andere class te openen.
Dit is een ranged class waarmee je, naast dmg uit te delen, mensen een schild kan geven (tot nu toe, geen idee welke skills er verder bij komen).
Dungeons:
De dungeons die ik tot nu toe gedaan heb, zijn leuk.
Het is uiteraard weer "kill zoveel beestjes en hierna een boss" maar vooral de bosses bieden wel wat uitdaging.
Je moet gewoon goed opletten wat je doet en hoe je het doet. Er zijn geen vaste patronen in wat de bosses doen. Deze randomness maakt het best leuk en je merkt al snel welke mensen niet gewend zijn aan dit soort randomness. Deze spelers gaan namelijk gewoon dood.
Als je een dungeon vaker dan de 1e keer doet, krijg je ook extra doelen om te behalen, om meer punten uit je dungeon te verkrijgen. Helaas snappen veel spelers dit niet en loop je deze vaak mis (naja, ik dan. Maar kan ook met mijn geluk te maken hebben qua medespelers. Ik hoop dat dit zal meevallen als er met mensen uit een guild samengespeeld wordt).
Progressie: (a.k.a. Prestige systeem)
De manier van progressie verloopt via het zogenaamde Prestige systeem.
Voor alles wat je upgrade, ware het items, skills of je class, krijg je prestige punten.
Het spel hangt hier zelf ook lvls aan vast, dit merk je aan een bepaalde gift die je krijgt die per lvl opent om je geld e.d. te geven. Tot nu toe is dit elke 200 prestige; ben nu bijna 1400, dus weet niet hoe dit later is.
Wat ik gister tegen kwam is dat ik voor een volgende quest 1000 prestige nodig had, maar pas rond de 950 zat. Het doen van quests/dungeons om dit te verhogen koste mij toch al snel een uur, ipv dat ik gewoon door kon met wat ik wilde doen, de volgende quest. A.k.a. nutteloze grind.
Beetje jammer, vooral voor een spel wat zegt het lvl'en anders te doen.
Er zijn trouwens verschillende currencies voor het lvlen van je skills/speler. Je krijgt ook niet elke currency bij elke quest, wat het nogal eens onhandig maakt als je persee een van de currencies nodig hebt, maar er geen quests beschikbaar zijn om deze te krijgen.
F2P vs P2W:
Van het spel krijg je op een gegeven moment 3 dagen gratis premium time.
Dit is vooral handig voor het teleporteren in de quest zones, het opheffen van de currency maxen en vooral het een stuk meer ontvangen van currency en benodigde zaken rondom het lvl'en van je char en je gear.
Bij je eerste eigen aankoop met echt geld, krijg je wat cadeaus zoals een mount. Deze is HEEL erg handig, want +60% movement speed is nooit vervelend.
Voor €2,99 heb je dit al en heb je gelijk genoeg van die currency om nog 3 dagen gametime te kopen, mocht je dit willen.
Ik denk wel dat ik, als ik dit blijf spelen, premium time zal blijven kopen. De voordelen zijn gewoon te fijn als je niet heel veel tijd hebt om te spelen, zodat je minder in een grind terecht komt.
Voorlopige conclusie:
Al met al tot nu toe wel redelijk positief over deze game.
Ga dit zeker wat langer spelen om te kijken of dit late-game ook nog leuk is.