Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor student/gamer (1000 a 1300 euro )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

De laptop wordt gebruikt als een portable laptop voor mee te nemen naar thuis en universiteit heen en weer. Vooral voor de studies (geneeskunde of handelsingenieur) maar ook voor casual games als League of Legends en World of Warcraft

Wat is je budget?
Wil er het liefst maar 1000 euro aan uitgeven of minder maar indien het het waard is kan ik tot 1200-1300 gaan, maar besteed die extra euro's lever aan een case of andere ascesoires.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja de laptop wordt dagelijks veel heen en weer meegenomen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben een fan van premium design met goede prestaties. De mac 15 inch of de dell xps 15 zouden mijn voorkeur hebben maar deze zijn jammer genoeg veel te duur voor wat er werkelijk inzit. Ben fan van zowel windows als mac.

Graag zou ik ook 15 inch hebben. 17 is me wat te groot voor mee te sleuren en 13 inch lijkt me dan weer te klein voor te gamen/ op te werken / films te kijken etc maar sta er wel voor open!

Zelf had ik al wat research gedaan en kwam ik op deze uit :

1) pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451

Ik vindt het design zeer mooi, prestaties zijn ook goed denk ik, het heeft alleen geen grafische dedicated card wat weer jammer is voor het gamen aspect... Prijs ligt ook hoog

2) pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL

Ook zeer goed alleen een TN-paneel en geen echte SSD schijf erin. Weet niet hoefel dat gaat beïnvloeden maar ben SSD's gewoon dus zou het wel merken.

3) pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-748Z

Dit blijft een topkeus alleen ligt de prijs weer zeer hoog... Hou wel van alles aan deze laptop.
Maar wil besparen dus.

4) pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 256GB

Premium design, fijne OS, zeker van kwaliteit, mac heeft het allemaal maar de prijs ligt er natuurlijk wel hoog voor...

Als ik het geld had of hem ergens 2de hands zou kunnen vinden zou het deze worden :
http://tweakers.net/product/316590/dell-xps-15/

Hopelijk kunnen jullie me helpen/advies geven in mijn zoektocht want ben zelf niet zo ervaren!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
kijk ook eens in de bestbuy categorieen. Dan zul je al snel uitkomen op de Nitro v15. :)

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
15 inch met dedicated GPU: Acer Nitro V15 (tja, Acer...), MSI GS60 (duur maar mooi dun!), Asus N501JK (mooi maar dik en zwaar), Lenovo Y50 (scherm is bagger TN-paneel).

13 inch ultrabooks: deze dingen kunnen tegenwoordig een beetje gamen, maar niet veel. Civ 5, LoL, minecraft lukt wel. Zelfs een wat oudere CoD gaat op lage settings prima. Far Cry, Crysis, Battlefield? Nee - niet proberen.

Opties: Lenovo Yoga 2 Pro, Dell XPS 13, straks de HP Spectre 360.

(Zoals Wouter zei: zie ook eens de BBG's die nu in opbouw zijn:
[LBBG] Highend ultrabook april 2015
[LBBG] Multimedialaptop april 2015
)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ze zeker bekijken. Die lenovoYOga 2 pro is dat niet de oude versie?

Die dell XPS lijkt me mss iets te klein... niet? Ik weet het niet heb toch altijd zo gedacht over 13 inch net zoals die HP..

Pluspunt wel dat ze touchscreen hebben komt misschien handig uit maar die dedicated videokaart is er niet...

Waarom trouwens : 'tja acer...'? :)

En welke versie van GS60?
Las dat ze zeer warm werden en batterij onder de 3 uur...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 23:38 ]

• Mad Maniak
De XPS 13 heeft niet standaard een touchscreen - daar moet je voor betalen.

De Yoga 2 Pro is inderdaad de oude, maar daarom een interessante keus. De Yoga 3 Pro heeft een crappy Y-core processor die nogal traag is, terwijl in de 'oude' Yoga 2 Pro nog een U-serie processor zit. Omdat hij wat ouder is kost hij ook een stuk minder (terwijl hij wel een erg goed scherm heeft - nog steeds).

De XPS 13 (ik heb hem nu voor me) is inderdaad nogal klein. Een 13.3 inch ultrabook in een 12 inch case. Dat is juist het mooie eigenlijk - je boet niks in aan schermgrootte. Ik zelf zou het liefste een 14 inch scherm hebben, maar of je nou een macbook pro retina 13" hebt of een XPS 13... ze hebben beiden een scherm met dezelfde grootte! Alleen de XPS 13 is een stuk slicker - dus als je een dertien inch laptop wilt, is de XPS 13 juist een goede keus OMDAT hij relatief klein is, MET datzelfde scherm. De keus is dus eerder of je een 13 inch (ultrabook) of een 15 inch wilt (krachtpatser).

Ik zou eens naar een winkel lopen en kijken hoe groot je het scherm wilt hebben.
Verder geldt bij online aankopen gelukkig altijd: bevalt het niet, retourneren kan binnen 2 weken.

De 'tja Acer' komt door mijn eigen ervaringen*. (* En medetweakers / medewerkers bij alle grote electronicaketens, die zeggen dat Acers twee keer zo vaak terugkomen met gebreken als andere laptops.) Ze maken laptops met een waanzinnig goede prijs/specs verhouding. Maar kwaliteit... dat is een ander verhaal. Het lijkt te goed om waar te zijn als je kijkt wat voor hardware je krijgt (veel RAM, goed scherm, goede videokaart, goede CPU, etc.), en dat is het... een beetje. Je krijgt echt wat er staat, en koopt dus een monster van een laptop voor relatief weinig geld.
Dat heb ik ook een paar keer gedaan. Helaas bleek telkens iets net niet helemaal ok te zijn: de fan ratelde (ook na meerdere reparaties), de behuizing had kiertjes, slechte touchpad, problemen met WiFi, etc.
Dat zie je niet in de specs terug, maar daar besparen ze op.
Hun klantenservice is inmiddels trouwens zeer goed te noemen. Dat was vroeger wel anders... maar nu halen ze je laptop netjes bij je thuis op, en binnen een paar weken heb je hem terug. Heel soepel en snel. Of het probleem dan verholpen is... dat is een ander verhaal.

De GS60 heeft heel veel versies, dan moet je zelf even iets verder kijken dan je neus lang is.
De GTX 850M is een middelmoot GPU. Die versie kost 1200 euro.
Ik zou de GTX 870 versie NIET kopen. Die wordt erg warm zoals je zelf al zei.
De GTX 970 versie is echt een prachtig apparaat. Geen overheating / throttling zoals bij de 870M (betere thermal management door Nvidea). Wel duur (1500 euro?).

Qua accu - tja. Dat krijg je als je een laptop met een quadcore HQ processor koopt, en een dedicated videokaart. Je kan kijken of ze een versie met de GTX 850M en een U-lijn processor (4210U o.i.d.) hebben - die zou flink langer meer moeten gaan op één laadbeurt.

Verwijderd

Mad Maniak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:11:

De Yoga 2 Pro is inderdaad de oude, maar daarom een interessante keus. De Yoga 3 Pro heeft een crappy Y-core processor die nogal traag is, terwijl in de 'oude' Yoga 2 Pro nog een U-serie processor zit. Omdat hij wat ouder is kost hij ook een stuk minder (terwijl hij wel een erg goed scherm heeft - nog steeds).

De XPS 13 (ik heb hem nu voor me) is inderdaad nogal klein. Een 13.3 inch ultrabook in een 12 inch case. Dat is juist het mooie eigenlijk - je boet niks in aan schermgrootte. Ik zelf zou het liefste een 14 inch scherm hebben, maar of je nou een macbook pro retina 13" hebt of een XPS 13... ze hebben beiden een scherm met dezelfde grootte! Alleen de XPS 13 is een stuk slicker - dus als je een dertien inch laptop wilt, is de XPS 13 juist een goede keus OMDAT hij relatief klein is, MET datzelfde scherm. De keus is dus eerder of je een 13 inch (ultrabook) of een 15 inch wilt (krachtpatser).

Ik zou eens naar een winkel lopen en kijken hoe groot je het scherm wilt hebben.
Verder geldt bij online aankopen gelukkig altijd: bevalt het niet, retourneren kan binnen 2 weken.

De 'tja Acer' komt door mijn eigen ervaringen*. (* En medetweakers / medewerkers bij alle grote electronicaketens, die zeggen dat Acers twee keer zo vaak terugkomen met gebreken als andere laptops.) Ze maken laptops met een waanzinnig goede prijs/specs verhouding. Maar kwaliteit... dat is een ander verhaal. Het lijkt te goed om waar te zijn als je kijkt wat voor hardware je krijgt (veel RAM, goed scherm, goede videokaart, goede CPU, etc.), en dat is het... een beetje. Je krijgt echt wat er staat, en koopt dus een monster van een laptop voor relatief weinig geld.
Dat heb ik ook een paar keer gedaan. Helaas bleek telkens iets net niet helemaal ok te zijn: de fan ratelde (ook na meerdere reparaties), de behuizing had kiertjes, slechte touchpad, problemen met WiFi, etc.
Hun klantenservice is inmiddels trouwens zeer goed te noemen. Dat was vroeger wel anders... maar nu halen ze je laptop netjes bij je thuis op, en binnen een paar weken heb je hem terug. Heel soepel en snel. Of het probleem dan verholpen is... dat is een ander verhaal.

De GS60 heeft heel veel versies, dan moet je zelf even iets verder kijken dan je neus lang is.
De GTX 970 versie is echt een prachtig apparaat. Geen overheating / throttling zoals bij de 870M (betere thermal management door Nvidea). Wel duur (1500 euro?).

Qua accu - tja. Dat krijg je als je een laptop met een quadcore HQ processor koopt, en een dedicated videokaart. Je kan kijken of ze een versie met de GTX 850M en een U-lijn processor (4210U o.i.d.) hebben - die zou flink langer meer moeten gaan op één laadbeurt.
Wat nou als thuis game-bak (~1000) + goedkoop convertible ~200-300€ voor op universiteit ?
pricewatch: Asus EeeBook F205TA-FD015B

Of de pricewatch: Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104) lijkt sprekend op een MacBook. ;)

Heeft prachtige 1080P IPS paneel d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 04:38 ]

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:37:
Zal ze zeker bekijken. Die lenovoYOga 2 pro is dat niet de oude versie?

Die dell XPS lijkt me mss iets te klein... niet? Ik weet het niet heb toch altijd zo gedacht over 13 inch net zoals die HP..

Pluspunt wel dat ze touchscreen hebben komt misschien handig uit maar die dedicated videokaart is er niet...

Waarom trouwens : 'tja acer...'? :)

En welke versie van GS60?
Las dat ze zeer warm werden en batterij onder de 3 uur...
Ik heb zelf een GS60 2QE gekocht en ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik heb nog geen oververhittings verschijnselen gezien dus ver en ik heb er behoorlijk op gegamed. Dat de batterij het niet lang uithoudt wist ik aan het begin al maar das ook niet waarom je een GS60 koopt.

Wat mij opviel aan de 2QE 229NE variant was dat het TN paneel van een hoge kwaliteit is, de inkijkhoeken zijn in ieder geval in orde and velen malen beter dan die Lenovo modellen.

Ik heb heel bewust geen 3K of 4K scherm gekocht op een 15" model omdat je met een 1080P scherm al behoorlijk kleine letters hebt. Dit wordt alleen maar erger met een 3K of 4K scherm, en ik heb geen zin om op 2 cm afstand van mijn scherm te hangen constant.

In mijn variant is de enige concurrentie eigenlijk de nieuwe Razer blade maar die is alleen in NA verkrijgbaar helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door NC83 op 11-03-2015 08:36 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 22:49
De Dell XPS 13 is er ook met FullHD scherm voor 1100, staat alleen nog niet in de pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Mad Maniak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:11:

Die MSI gaan me iets te duur zijn en heb ook geen zin in een echte 'game laptop' liever iets clean en simpel maar met toch krachtige power in de laptop.

Als ik voor 13 zou gaan zou dat de macbook pro of de dell worden. aangezien ik waarschijnlijk geneeskunde wil studeren zal mijn OS dus eigenlijk niet veel uitmaken. maar aangezien ik toch nog geregeld een game speel of films/series kijk lijkt me 15 inch weer beter.

Allerliefst een macbook pro retina 15 of dell xps 15 maar vindt deze niet tegen budget dat ik heb

:(
NC83 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:35:
[...]

Ik heb zelf een GS60 2QE gekocht en ben er nog steeds heel erg blij mee. Ik heb nog geen oververhittings verschijnselen gezien dus ver en ik heb er behoorlijk op gegamed. Dat de batterij het niet lang uithoudt wist ik aan het begin al maar das ook niet waarom je een GS60 koopt.

Wat mij opviel aan de 2QE 229NE variant was dat het TN paneel van een hoge kwaliteit is, de inkijkhoeken zijn in ieder geval in orde and velen malen beter dan die Lenovo modellen.

Ik heb heel bewust geen 3K of 4K scherm gekocht op een 15" model omdat je met een 1080P scherm al behoorlijk kleine letters hebt. Dit wordt alleen maar erger met een 3K of 4K scherm, en ik heb geen zin om op 2 cm afstand van mijn scherm te hangen constant.

In mijn variant is de enige concurrentie eigenlijk de nieuwe Razer blade maar die is alleen in NA verkrijgbaar helaas.
Ben je tevreden van de laptop? Hij kost wel 1700 of 1800 wat toch redelijk hoog boven mijn budget ligt en denk dat het overkill is voor wat ik nodig heb en dus teveel geld er aan zou uitgeven.
hammy87 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:
De Dell XPS 13 is er ook met FullHD scherm voor 1100, staat alleen nog niet in de pricewatch
Zou ik niet voor de QHD+ en touchescreen gaan dan?

Ik heb wel net een macbook de bijna top 15 inch versie (2.2ghz) kost 2029 nieuw en heb hem 2e hands voor 1500 gevonden...

Zou goede deal zijn maar weet niet of het dat waard is

Verwijderd

offtopic:
Ik weet dat wij er niet uit zijn gekomen voor 1250 voor mijn 2014 Macbook Retina, maar met het budget kun je deze eens overwegen:
V&A aangeboden: Apple MacBook Pro Retina 15 16GB 512GB 2013
Dat is een 2,7Ghz quad i7 met 16GB en 512GB SSD uit 2013. wellicht dat je daar iets mee kunt

• NC83
Ja ik ben er blij mee maar ik wist dat ik geen belasting over de laptop hoefde te betalen dus ik heb er 1200-1300 voor betaalt en geen 1700-1800.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

wachten tot de nieuwe Y50 uitkomt van lenovo.. heeft een beter scherm een betere GPU.

http://nl.hardware.info/n...et-gtx-960m-en-ips-scherm

http://www.notebookcheck....ng-in-March.136218.0.html
http://www.techpowerup.co...hics-and-ips-display.html

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 11-03-2015 13:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Er staat maart maar weet je welke datum die normaal zou moeten worden aangekondigt?
NC83 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:54:
Ja ik ben er blij mee maar ik wist dat ik geen belasting over de laptop hoefde te betalen dus ik heb er 1200-1300 voor betaalt en geen 1700-1800.
Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? =)

• NC83
We hebben een regeling op het werk hier waarbij in plaats van geld bonus wij punten krijgen die we dan in een webstore kunnen uitgeven. En zolang de aankoop iets te maken heeft met de bezigheden van het bedrijf hoef je hier in Sweden daar geen belasting over te betalen, en gezien wij games maken valt PC hardware onder die categorie gelukkig.

Als ik een andere manier had geweten dan had ik je die graag vertelt want het scheelt enorm als je de belasting niet hoeft te betalen, hier is dat 25%.

Verwijderd

Topicstarter
NC83 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:07:
We hebben een regeling op het werk hier waarbij in plaats van geld bonus wij punten krijgen die we dan in een webstore kunnen uitgeven. En zolang de aankoop iets te maken heeft met de bezigheden van het bedrijf hoef je hier in Sweden daar geen belasting over te betalen, en gezien wij games maken valt PC hardware onder die categorie gelukkig.

Als ik een andere manier had geweten dan had ik je die graag vertelt want het scheelt enorm als je de belasting niet hoeft te betalen, hier is dat 25%.
Inderdaad.. Scheelt enorm! Jammer..

• Mad Maniak
hammy87 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:
Je krijgt hem makkelijk met 10% korting (1000 euro) en, met wat moeite, met 20% korting (890 euro). Zie de Dell topics over 'VIP-korting'.

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Mad Maniak schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Je krijgt hem makkelijk met 10% korting (1000 euro) en, met wat moeite, met 20% korting (890 euro). Zie de Dell topics over 'VIP-korting'.
Mad Maniak schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Voor die 10% korting moet ik een mail sturen waarin ik zeg dat ik student ben (toch?), maar hoe krijg ik in hemelsnaam 20%?

Verwijderd

Topicstarter
KetchupFTW schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:27:
[...]

[...]

Voor die 10% korting moet ik een mail sturen waarin ik zeg dat ik student ben (toch?), maar hoe krijg ik in hemelsnaam 20%?
Vind die korting zelfs niet meer...

• Mad Maniak
Voor 20% moet je nog een code hebben. Daar heb je vooral geduld voor nodig (tot ze weer VIP-leden aannemen).
Je beste optie is inderdaad een mailtje sturen - dan krijg je 10%.

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Mad Maniak schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:29:
Voor 20% moet je nog een code hebben. Daar heb je vooral geduld voor nodig (tot ze weer VIP-leden aannemen).
Je beste optie is inderdaad een mailtje sturen - dan krijg je 10%.
Enig idee hoe lang dat kan duren? Ik hoorde dat je na maart weer verzendkosten moet betalen.

• Mad Maniak
KetchupFTW schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:45:
[...]

Enig idee hoe lang dat kan duren? Ik hoorde dat je na maart weer verzendkosten moet betalen.
Geen idee. Je kan ze mailen, maar 99% kans dat zij je ook niet antwoorden.
Voor nu is 10% waarschijnlijk je beste optie.
Pagina: 1