CrimsonRider schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:17:
[...]
Dat zou behoorlijk matig zijn. Ik had juist de Shield ipv van een normale Chromecast omdat de kinderen dan voice activated de TV kunnen gebruiken en ik geen aparte Steam Link meer nodig zou hebben. Iets meer uitgegeven, maar nu werkt het voor geen zier.
"it just works" is niet iets waar nVidia en Google momenteel in uitblinken.
Ik heb dit issue ook, lijkt dus wel een bug, het heeft ooit gewerkt. Ik probeer al een tijdje LG OLED, Marantz receiver en Google home/Alexa uit om een handige voice experience te creëren maar het is een drama.
In het Nederlands werkt sowieso heel weinig, dus alle apparaten staan op Engels. Accounts ook. Maar dan nog werkt een hoop niet out of the box met zowel alexa als Google home. Elk apparaat heeft zijn eigen beperking en die zijn weer anders met Google of Amazon. Iedereen adverteert met voice control maar eige
nlijk wordt je voor de gek gehouden.
Nu dus de shield aangeschaft omdat LG's implementatie van Earc niet goed werkt met apps op de tv. Wel blij mee, HD geluidsstreams komen nu wel netjes aan bij men receiver Alleen nu loop ik dus weer tegen een voice bug aan. Home automation is nog verre van user friendly. Ik werk in de IT en krijg het maar amper aan de praat met uren/dagen rommelen.
Tot dusver lijkt de shield wel een handige hub. Kan hem met voice wel aanzetten waardoor mijn versterker en tv ook automatisch aangaan. Als dit voice dingetje werkt heb je wel een mooie tv/film ervaring