• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-02 00:35

invincible30

Psn: pelter29

Matched: refresh, rate, app
The Zep Man schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Getest met 23,976 FPS Dolby Vision materiaal op een Shield TV Pro 2019 d.m.v. refresh rate switch applicatie die bij het starten van HBO Max de refresh rate wijzigt naar 23,976 Hz. Geen haperen/hakkelen ondervonden.
Bedankt voor je reactie.

Je bedoelt de refresh rate app uit de playstore?

Welke firmware staat er op jouw shield?

Ik gebruik de laatste hotfix.
invincible30 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:04:
Je bedoelt de refresh rate app uit de playstore?
Yup. Die speciaal voor de Shield TV gemaakt is.
Welke firmware staat er op jouw shield?
De laatste officiële. Geen hotfixes.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 07:01
En kijk vooral even hier hoe je de refresh rate app moet instellen. Je mist snel iets.

YouTube: NVIDIA Shield TV - Enable Automatic Refresh Rate (Part 1)

YouTube: NVIDIA Shield TV - Enable Automatic Refresh Rate (Part 2)

• invincible30

invincible30

Thanks voor de links.
Ik heb deze stap voor stap gevolgd. Meerdere keren.
Zelfde resultaten. Hakkelend beeld bij hbo max.

Ik heb in het verleden ook deze app gebruikt.
Nooit problemen mee gehad icm Netflix.

Snap het niet

• invincible30

invincible30

Het ligt dus niet aan mij.

Dit kwam ik zojuist tegen op dit forum:

https://www.avsforum.com/...019.3096760/post-61503607

Korte samenvatting:

Op de Shield pro werkt de refresh rate app nog wel (op o.a Netflix en HBO max) met de laatste firmware versie.

Op de Tube dus niet.

Alleen de Shield's 'Match frame rate (beta) lijkt nog te werken op de tube.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29
TheIbex schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:36:
Sinds een week of twee heel af en toe bij het wakker maken van de Shield een popup met 'Allow Network debugging'? The computer's RSA key fingerprint is; en dan een soort MAC adres.

Hebben anderen hier last van? Ik weet dat nVidia onlangs wel gehackt is geweest, maar we hebben natuurlijk ook de android exprience update gehad. Ik Deny nu steeds, maar misschien is het gewoon een kwestie van eenmalig op Allow drukken. Straks ben ik onderdeel van een of ander botnet of komen ze via deze manier m'n gehele netwerk binnen.
Toevallig de refresh rate app geïnstalleerd? deze vraagt hier namelijk ook om.

• invincible30

invincible30

Montoya200x schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:44:
Voor alle YouTubers die nu die sidebar missen, misschien een mooi moment om zonder de noodzaak van een premium abbo te ervaren, dat er ook een alternatieve YouTube app bestaat, waarmee je ook reclame vrij kan kijken :+

https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext
Gebruik deze app al een aantal jaren met volle tevredenheid op de Shield.
Geen reclames, automatische refresh rate en werkt soepel.
Deathchant schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:25:
Je zou toch al bijna denken hoe simpel het moet zijn om in te bakken dat je app zorgt dat het de refreshrate van je content oppikt (hint: Netflix).
Ik heb het nu idd zo gedaan dat Netflix start in 4K @23,976hz. Bij Kodi kan dat gelukkig softwarematig. Alleen netflix dus niet.
Even wachten op Android TV 12 (ondersteuning voor het automatisch wisselen van refresh rate).

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-03 23:48
Montoya200x schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
[...]

Emby als willekeurig bijvoorbeeld, heeft als AndroidTV app, het automatisch matchen van framerate prima voor elkaar, dus waarom de grote jongens van Amazon en DIsney nog steeds niet idd |:(
HBO Max is helemaal ruk, een film met Dolby Vision en refresh rate knop speelt bij mij helemaal niet af en crashed terug naar de menu van Max.

• invincible30

invincible30

Ik gebruik de refresh rate app.
Werkt prima met Netflix, HBO en Apple+.

Amazon prime helaas niet. Dan moet ik het handmatig instellen.

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
beezjeh schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:22:
[...]

Wanneer ingesteld bij start dan zijn de menu's van apps toch traag/laggy?
Ik snap je punt wel, want heb hetzelfde. Je hebt een apparaat van 200 euro, die onder de motorkap bloedsnel is. Dan wil je niet in laggy menu's werken, ook al is het maar kort. Je gaat ook geen 50 rijden op de snelweg omdat het wat benzine spaart en het stiller is in de auto.

Ik stoor mij er ook enorm aan en heb het gelukkig voornamelijk met Smarttubenext. Er zit dan wel een functie ingebouwd, maar dan duurt ieder filmpje langer met afspelen omdat hïj de refresh rate aan moet passen.

Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld). En ik weet het, wat is een seconde nou. Maar wederom hetzelfde verhaal. Je wilt met je auto ook niet wachten tot de olie warm is. :)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Montoya200x schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
Laten we hopen dat de "Match frame rate" optie, door Nvidia snel uit "beta" gehaald wordt en dat content daardoor geforceerd door het OS gematched wordt.
En het ook zonder gezeik werkt! :D
Op de Apple TV werkt het matchen van content flawless (al jaren), omdat het OS dit in beheer heeft en niet de apps.
Ik geloof dat Apple sowieso daarmee veel verder is op hun tablets onder andere, maar zo'n Apple TV heeft weer bepaalde nadelen als het gaat om Passthrough geluid geloof ik dus elk "streamingkastje" heeft wel een of ander stom nadeel... :(
Met Netflix gaat matchen nog goed op m'n Shield Pro, maar Amazon Prime en Disney+ werkt "Match frame rate" nog steeds niet -O-

Emby als willekeurig bijvoorbeeld, heeft als AndroidTV app, het automatisch matchen van framerate prima voor elkaar, dus waarom de grote jongens van Amazon en DIsney nog steeds niet idd |:(
XBMC/Kodi en Emby/JellyFin/enz. hebben het al jarenlang dus hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon van anderen af te kijken en na te bouwen denk ik dan elke keer... |:(
Wachten... schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:50:
Ik snap je punt wel, want heb hetzelfde. Je hebt een apparaat van 200 euro, die onder de motorkap bloedsnel is. Dan wil je niet in laggy menu's werken, ook al is het maar kort.
Soms zijn wij als Tweakers ver onze tijd vooruit en moeten we helaas leren leven met dergelijke troep die de grote bedrijven ons aanbieden doordat ze iets zijn gaan doen pas nadat ze veel te lang onder een steen hebben gelegen... -O-
Je gaat ook geen 50 rijden op de snelweg omdat het wat benzine spaart en het stiller is in de auto.
Schijnt nu zelfs de trend te zijn, maar als ik heel eerlijk ben merk ik geen verschil en heb ik het idee dat bijna iedereen om me heen op de weg dat al jarenlang deed! :+
Ik stoor mij er ook enorm aan en heb het gelukkig voornamelijk met Smarttubenext. Er zit dan wel een functie ingebouwd, maar dan duurt ieder filmpje langer met afspelen omdat hïj de refresh rate aan moet passen.

Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld).
Omdat HDMI Handshake en DRM troep van HDCP en zo... :)

Het is dat je over een Component aansluiting niet meer dan 1080p kan krijgen in SDR maar voor de rest was dat IMHO nog steeds een geweldige oplossing! _O_ O+
En ik weet het, wat is een seconde nou. Maar wederom hetzelfde verhaal.
Je wilt met je auto ook niet wachten tot de olie warm is. :)
Ik zal even een aantekening maken om nooit een auto te kopen die van jou is geweest... :X :P :+
RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:15:
Nope, blijkt ook niet te werken. Intussen ook met Amazon Prime getest en ook die pakt geen HDR op mijn 2017 model, ook na een reboot dus niet. Oftewel: noch Amazon Prime noch HBO Max werken (enige twee streaming diensten die ik op het moment heb). Kodi geprobeerd en "uiteraard" werkt die wel.
Normaliter kijk ik streaming diensten altijd rechtstreeks op de TV, LG E6. Dus geen idee of dit een nieuw issue is of dat het nooit gewerkt heeft. En nu met HBO Max dan sowieso een issue omdat die geen WebOS 3 app hebben... waardoor ik dus genoodzaakt ben via de Shield te kijken. Maar tot nu toe dan nog alleen series gekeken en dus geen HDR content.

Edit:
Valt me nu pas op. Bij Amazon Prime Video ontbreekt het HDR label, daar waar ik dat in de TV app wel zie bij hetzelfde item (bv Reacher, op de TV staat het HDR logo erbij, en bij afspelen krijg ik deze dan ook in HDR te zien bevestigd door een notificatie. Pak ik Reacher erbij op de Shield dan staat er alleen een 4K label, geen HDR, en bij afspelen dan ook geen indicatie dat het HDR is).
RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:21:
Toch was het de receiver.

Dus: probleem intussen opgelost.
Kabel van receiver naar TV rechtstreeks op de SHIELD aangesloten en toen wel HDR (zowel met Amazon Prime als HBO Max). Andere kabel tussen SHIELD & versterker bood geen soelaas (aangesloten kabel is ook "nieuw" en met UltraHD tekst er op, kabel waarmee ik nu probeerde is al extreem oud, gekocht toen ik nog een "hd ready" TV had met een 1280x720 paneel :p).
In de SHIELD zag ik wel verschil bij Apparaatvoorkeuren => Over => Status => HDMI. Rechtstreeks naar TV stond bij color format "... 10 bit", via versterker "... 8 bit". Vervolgens de instellingen van de versterker nagelopen en bij Video staat een mooie instelling "4K-Signaal formaat", deze staat standaard op "Standaard" met als omschrijving "Selecteer of uw TV en afspeelapparaten standaard 4K 60p 4:2:0 8bit-videosignalenen ondersteunen". Andere optie is "Verhoogd" en de omschrijving spreekt dan over 4:4:4, 4:4:2 en 4:2:0 met 10bit. Oftewel: deze nu op Verhoogd ingesteld en dan herkent de SHIELD de color format dus als "YUV 420 10-bit Rec. 2020" en werkt HDR zowel met Amazon Prime als HBO Max.

Snap ik overigens niet waarom Kodi het wel doet. Mogelijk dat die op hoop van zegen 10 bit er uit gooit en het gewoon werkt? Daar waar de streaming apps de "aansluiting" controleren en zien dat 10 bit niet mogelijk is en daardoor geen HDR doen?
Mooi dat je een voor jou werkende oplossing hebt gevonden, maar hou effe rekening met het volgende voor in de toekomst :
- Een Nvidia Shield TV 2017 doet geen Dolby Vision HDR meuk!
- Een LG E6 TV die ouder is dan de modellen uit 2019 zal geen Dolby Vision HDR meuk via een HDMI Input accepteren en alleen de modellen uit 2018 doen er wat mee via de ingebouwde LG WebOS software als het goed is!

Waarom ik dat noem :

Veel nieuwerwetse HDR content die bij de streamingdiensten vandaan komt is helaas meteen op die manier encoded en vereist dus dat al je apparatuur het kan verwerken! :/

De Versterker die je gebruikt ken ik verder niet, maar ik gok dat die waarschijnlijk ook te oud is op het moment dat je (e)ARC toestanden wilt vermijden... ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wachten...
Dank je, maar is dat dan gewoon de Refresh rate app? Want als ik zoek op TVHZ app in de playstore, dan kom ik daar op uit. Beetje verwarrend anders om andere benamingen te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Wachten... op 22-04-2022 10:53 ]

Wachten... schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:52:
Dank je, maar is dat dan gewoon de Refresh rate app?
Refresh Rate
TVHZ

Die twee zijn niet hetzelfde. Ik heb enkel ervaring met Refresh Rate.

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:56:
[...]

Refresh Rate
TVHZ

Die twee zijn niet hetzelfde. Ik heb enkel ervaring met Refresh Rate.
Dank je, maar die TVHZ app is zo oud als de weg naar Rome zie ik. Waarom hebben mensen het er hier over in dit topic? 8)7

Wachten... schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:03:
Dank je, maar die app is ook zo oud als de weg naar Rome zie ik. Waarom hebben mensen het er hier over in dit topic? 8)7
Geen idee. Refresh Rate doet voor mij wat het moet doen.

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:04:
[...]

Geen idee. Refresh Rate doet voor mij wat het moet doen.
Ik heb het hier overigens over de TVHZ app die zo oud is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ7EG7S5iOr8SJzDOPim4hcR3YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiS9ZmUHrFhQiDL7MaMXTp0H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Wachten... op 22-04-2022 11:19 ]

Wachten... schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:12:
Ik heb het hier overigens over de TVHZ app die zo oud is ;)
Dat haalde ik al uit de context van je bericht. Mijn opmerking was meer in lijn met die van jou. Zo'n oude applicatie (TVHZ) heb ik niet nodig als een nieuwere applicatie (Refresh Rate) doet wat nodig is.

Refresh Rate is overigens ook alweer drie jaar oud, maar de leeftijd doet niets af aan de werking zoals ik het gebruik. Hopelijk wordt die applicatie snel overbodig zodra Android TV 12 uit is voor de Shield TV.

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-03 14:33
icecreamfarmer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:01:
[...]
Dat was het idd stond ook resolutie veranderen in.
Ok, maar als je de refresh rate app uit zet (voor Netflix, NLZiet, etc) dan krijg je toch vrij schokkering beeld, met name bij "panning" (bv films, sport, etc), dat is dan toch ook niet echt ideaal lijkt me?

Zou fijn zijn als dat een keer gefixed wordt. Op al mijn andere Android TVs heb ik dit "schokkerig beeld" probleem niet, alleen op de Shield (en dat lijkt alleen te fixen met de Refresh Rate app, of met de ingebouwde frame rate switch, maar die werkt minder goed in mijn ervaring, en geeft trouwens ook die korte "black screen" bij wisseling).
HAWK Wizard schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Ok, maar als je de refresh rate app uit zet (voor Netflix, NLZiet, etc) dan krijg je toch vrij schokkering beeld, met name bij "panning" (bv films, sport, etc), dat is dan toch ook niet echt ideaal lijkt me?
Zoals wel vaker aangegeven in dit topic: je kan gewoon de refresh rate aan laten passen als een applicatie opstart. Dat werkt altijd. Voor film en modern TV materiaal is het praktisch altijd 23,976 Hz, dus het is niet erg om het vast te zetten zodra de betreffende streamingapplicaties starten.
Zou fijn zijn als dat een keer gefixed wordt.
Zoals wel vaker aangegeven in dit topic: wacht op Android TV 12.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 27-05-2022 16:25 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46

icecreamfarmer

en het is

HAWK Wizard schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Zou fijn zijn als dat een keer gefixed wordt. Op al mijn andere Android TVs heb ik dit "schokkerig beeld" probleem niet, alleen op de Shield (en dat lijkt alleen te fixen met de Refresh Rate app, of met de ingebouwde frame rate switch, maar die werkt minder goed in mijn ervaring, en geeft trouwens ook die korte "black screen" bij wisseling).
Heb het niet uitgezet. Echter had de software ook de mogelijkheid om de resolutie te switchen. Dat heb ik wel uitgezet.

Andere vraag trouwens is het zinnig om de audio pass through aan te zetten zodat mijn versterker alles decodeert ipv de shield? Nu krijg ik standaard dolby.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Zep Man schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat je in dit topic wat biased meningen gaat krijgen. Check bijvoorbeeld ook het Apple TV topic (zeker als je al in dat ecosysteem zit).

Mijn mediacenter-gebruik is gestandaardiseerd op de Shield TV (enkel Pro voor de 2019 generatie, en nog ergens een verdwaalde 2017, nooit een 2019 zonder Pro), inclusief voor een thuisbioscoop. Het apparaat is zo goed dat ik zelfs nog nooit (het 'smart' deel van) WebOS van een aangesloten LG OLED TV heb aangeraakt. Het enige waar ik het voor gebruik is Kodi, streamingapplicaties (Disney+ HBO Max, Netflix, NPO, Prime Video, YouTube via SmartTubeNext, ...) en video game streaming van een eigen PC (Moonlight). De Play Store dient voor mij enkel om deze gratis applicaties op te halen en bij te houden.

Recentelijk heeft Google aanbevelingen in het thuisscherm van Android TV gestopt. Een alternatieve launcher lost het probleem op, en maakt het apparaat reclamevrij. Verder heb ik nooit afspeelproblemen gehad.

In het dagelijks leven tweak ik veel. Een mediaspeler moet voor mij onderhoudsvrij zijn. De Shield TV heeft voor mij een beetje tweaking nodig, maar dat valt in het niets tegenover de stabiliteit, langdurige ondersteuning vanuit Nvidia, vlotte ondersteuning van streamingapplicaties, en goede ondersteuning vanuit de open source community (inclusief het dynamisch wisselen van refresh rate, wat nog niet kan op bijvoorbeeld de Chromecast with Google TV). Na configuratie is het brainless aanzetten en het werkt.

Android TV heeft zijn nukken als je van privacy houdt, maar ook daar valt mee te werken (prepaid telefoonnummer, Google account enkel registreren voor het gebruik met de Shield TV, apparaat in een apart VLAN, niet de meegeleverde afstandsbediening gebruiken...), maar dat is erg persoonlijk. :+

[...]

(e)ARC is voor geluid vanaf de TV naar een soundbar of receiver. De Shield TV kan hier niets mee, en je kan hem gewoon aansluiten op een andere poort.
Agent-X schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:28:
[...]

ARC is puur de verbinding van je TV met je geluidsoplossing. andere apperaten op de TV aangesloten zullen daarvan gebruik maken. Een recente upgrade voor ARC is eARC.

De Shield (2019 tube of pro) wil je ivm Dolby Vision ondersteuning.
Ik heb zelf de tube versie maar zou achteraf kiezen voor de pro (kan net wat meer).

Mocht je veel waarde hechten aan DTS dan is onderstaand relaas het lezen waard;

Waar je wel op moet letten is hoe het wordt aangesloten.
De Shield direct op de TV en dan de TV naar een soundbar/receiver is wat meestal gebruikt wordt.
Nu kun je gebruik maken van (indien de TV het ondersteunt) Dolby Vision, VVR of 120 refreshrate, eARC etc.
Deze opties worden pas recent door receivers/soundbars ondersteund en de bestaande oplossingen werken nog prima met alle geluidsformaten.

Recente TV's ondersteunen echter vaak niet meer DTS ivm licentie kosten. Tegenwoordig kunnen we dat prima missen omdat streams ed. gebruik maken nieuwere formaten.
Via de Shield kun je eventueel DTS omzetten naar een formaat dat wel wordt doorgegeven door de TV.

Ik heb zelf toch gekozen om een receiver te kopen met ondersteuning voor de HDMI 2.1 opties.
Geluid van TV apps is dan het enige dat nog via (e)ARC loopt

Mocht je liever gaan voor een converter/tussenstukje als oplossing, dan ben je gelimiteerd tot wat de TV ondersteund. Daarom heb ik eventueel nog een eenmalig gebruikte oplossing dat weg mag ;)
Ten eerste bedankt voor jullie reactie op mijn vraag!

Ik zag inderdaad al wat verschillende ervaringen en reacties voorbij komen in dit topic, waarover ik mij wel zorgen maak want het moet gewoon goed en stabiel werken. Want als ik een Nvidia Shield zou aanschaffen krijgt deze toegang tot 1Gbit/s internet via een internetkabel (weet niet hoeveel de Lan port ondersteund), ik heb boven een fileserver draaien met 17TB aan opslag voor het eventueel streamen naar mijn Android tv via VLC Player. Welke alternatieve launcher gebruik je hiervoor dan als ik vragen mag? Want reclamevrij klinkt erg goed.

Is het dan echt zoveel werk dan dat configureren als hem nieuw koopt? Want als ik het dan kort voor me moet zien, zie ik dat je hem na aankoop aansluit en dat een hele Google TV layout op beeld krijgt waarbij je alleen de Apps zoals: VLC player, Disney+, Netflix, Amazon Prime, Discovery+, Videoland, Smarttube enz moet installeren zoals bij een Sony tv. Dus mijn vraag is wat voor configuratie heb je daarnaast nog te doen :).

Dat is heel fijn om te weten dat Nvidia Shield niks met de HDMI ARC doet, want ik wil wel heel graag mijn Bose 500 erop houden. Kan ik dan wel gewoon shield bedienen met de afstandsbediening van de TV als ik naar dat HMDI kanaal van de Nvidia Shield switch? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 13:47

zAo

GPLv2 Fanboy

The Zep Man schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Wat heb je zelf al gedaan om het te onderzoeken? Heb je bijvoorbeeld ook judder wanneer je de juiste refresh rate forceert in de instellingen van de Shield TV?
Ik heb het zelfde, alle refresh rates geprobeerd. Bij de ene is het erger dan de ander, maar het is er altijd bij bepaalde apps. Als ik dezelfde stream vervolgens cast, is het niet :? Vooral NLZiet en Disney+ hebben er last van. Netflix weer helemaal niet.

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10-2025
Wachten... schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:24:
Voor diegene die trouwens gek worden van de update meldingen binnen de shield (want ze forceren dat als een gek.)

Als je naar instellingen/apps/systemupgrade gaat, dan kun je daar de meldingen uitzetten. Je krijgt dan niet continue in beeld dat er een nieuwe update is.
Ah top, dankjewel! Alles werkt nu naar behoren inclusief Refresh Rate bij mij, lees toch wat issues hier en daar met 9.1 dus nog niet ge-upgrade. En nu ook af van die notificatie de hele tijd :D

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

Cardinal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:38:
@Webgnome Praktisch bij alle 4K streams. Ik verwacht niet dat hij het niet kan decoden, gezien ik geen foutmelding krijg en na reboot werkt het zonder problemen.
Ik had met Ziggo Go en de f1 tv pro app ongeveer hetzelfde, na een reboot werkte het 1x daarna startte de stream niet meer. Ding terug naar fabrieksinstellingen en nog hetzelfde gezeur, van de week refresh rate fixer er weer opgezet en nu blijft het gewoon werken.... Misschien die ook is proberen?

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:10
Ik dacht dat de automatische refresh rate al in Android tv 12 zou zitten. Dat is echt een feature waar ik naar uit kijk. Scheelt ook weer een extra app haha. Nvidia wil nog wel eens een major versie over slaan, dus wellicht gaan we straks van 11 direct naar 13

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
TommyL0204 schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:25:
Ik dacht dat de automatische refresh rate al in Android tv 12 zou zitten. Dat is echt een feature waar ik naar uit kijk. Scheelt ook weer een extra app haha. Nvidia wil nog wel eens een major versie over slaan, dus wellicht gaan we straks van 11 direct naar 13
Zit ie ook. Recentelijk heeft de Chromecast met Google TV die update gekregen en daarmee ook de auto refreshrate mogelijkheid. Nu dienen sommige apps daar ook nog voor te worden aangepast om dat optimaal te kunnen benutten.

Testing, one, two ...

• TommyL0204
Fijn. Mijn refresh rate app had ineens geen toegankelijkheid meer. Deze weer handmatig aan gezet onder Accessibility settings

• Tiroz
TommyL0204 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:21:
Fijn. Mijn refresh rate app had ineens geen toegankelijkheid meer. Deze weer handmatig aan gezet onder Accessibility settings
Toevallig, bij mij deed auto match frame rate het ook niet meer sinds deze week, switchte wel correct naar de ingestelde frame rate per app. Accessibility stond nog op 'On', dit even uit gezet en weer aan en nu werkt alles weer perfect :*) Ondanks dat het niet hetzelde issue was blij met deze tip!

• TommyL0204
En nu staat alweer de Refresh Rate app uit bij de Accessibility settings. Althans, de slider staat bij aan, maar de status is uit. Na uit en aanvinken staat ie wel weer daadwerkelijk aan.. wederom na een Android Webview update

• Tiroz
TommyL0204 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:48:
En nu staat alweer de Refresh Rate app uit bij de Accessibility settings. Althans, de slider staat bij aan, maar de status is uit. Na uit en aanvinken staat ie wel weer daadwerkelijk aan.. wederom na een Android Webview update
Ah, ik merk het hier ook inderdaad! Zal hem ook weer even aan en uit zetten B)

• Tiroz
TommyL0204 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:48:
Vanochtend aan en uit gezet, vanmiddag stond ie alweer uit. Was ook weer een notification over 'Personalization' op de Home Screen. Zou het wellicht nog kunnen helpen om voor Android Webview updates uit te zetten oid? Of is dat geen goed idee voor de rest van het systeem. Ik kijk even hoe lang ie het nu vol houdt..
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.