Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ben voor.
Zetelt de regering eindelijk in onze hoofdstad.
^^ Lijkt me een mooi efficient plan! "Het kan 5 jaar duren maar ook 13 jaar duren" is nogal een vreemde manier planning...Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:22:
Kunnen ze dat hele binnenhof niet gewoon slopen en daar iets nieuws neerzetten? Ja ja, ik weet het, geschiedenis, bla bla bla. Maar als we het hele sentimentele verhaal er even buiten laten, en dat is wat de overheid moet kunnen, dan staat daar een bonk oude bakstenen die gruwelijk veel geld gaan kosten en waarschijnlijk dat niet gaan opleveren.
En wat 50plus betreft: 1,5 miljard euro lijkt me rijkelijk veel voor een kantoortje voor 150 mensen (ik weet het, dit is kort door de bocht, maar ze zouden zeker eens naar de kosten-per-persoon moeten kijken).
[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 09-03-2015 14:28 ]
Lijkt mij doodzonde van zo'n markant gebouw met zoveel geschiedenis.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:22:
Kunnen ze dat hele binnenhof niet gewoon slopen en daar iets nieuws neerzetten? Ja ja, ik weet het, geschiedenis, bla bla bla. Maar als we het hele sentimentele verhaal er even buiten laten, en dat is wat de overheid moet kunnen, dan staat daar een bonk oude bakstenen die gruwelijk veel geld gaan kosten en waarschijnlijk dat niet gaan opleveren.
Verwijderd
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zie daar niet meer in dan een stapel bakstenen, zij het heel oud. Net zoals het koningshuis, dat mag wat mij betreft er ook gelijk uit+ een boete van een aantal miljard over onrechtmatige toe-eigening van publiek eigendom, belasting over de afgelopen eeuwen, onrechtmatig ontvangen loon en de onkosten qua veiligheid, gouden koets en dergelijke die er voor hun gemaakt zijn. Sommige mensen vinden het helemaal prachtig en vinden het een geweldige traditie, ik zie er alleen geldverspilling in, ofwel diefstal van mijn belastinggeld.Daniel36 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Lijkt mij doodzonde van zo'n markant gebouw met zoveel geschiedenis.
Helemaal mee eens. Had zoiets ook niet verwacht van 50Plus, die zouden toch wat meer gevoel voor historie moeten hebben.Daniel36 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Lijkt mij doodzonde van zo'n markant gebouw met zoveel geschiedenis.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik krijg het idee dat de 50Plus politici in Amsterdam wonen en geen zin hebben om naar Den Haag te gaan. Idioot plan.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Voor maximaal effect dient herhuisvesting in een krimpgebied te gebeuren.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Groningen you say?
Dat zie ik niet gebeuren, dat willen ze nooit.
[ Voor 25% gewijzigd door Daniel36 op 09-03-2015 14:39 ]
En de geur van het platteland zal ze goed doen, stevig met de poten in de Friese klei.
[ Voor 33% gewijzigd door Daniel36 op 09-03-2015 14:41 ]
Jij denkt dat de Nederlandse Staten Generaal, Raad van State en alle ministeries bij elkaar zo'n 150 man is?RemcoDelft schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:27:
En wat 50plus betreft: 1,5 miljard euro lijkt me rijkelijk veel voor een kantoortje voor 150 mensen (ik weet het, dit is kort door de bocht, maar ze zouden zeker eens naar de kosten-per-persoon moeten kijken).
Tweede kamer is al 150 _leden_.
Waarom de politiek nu weer per se in Amsterdam moet gaan huisvesten begrijp ik ook niet. Is het een geschreven regel dat de regering in de hoofdstad moet zitten?
Speelt ook nog mee dat er gloednieuwe ministeriegebouwen zijn opgetrokken in Den Haag, met de huidige leegstand is het gewoonweg een droom wil je dat allemaal verhuren.
Daar is een makkelijkere oplossing voorDaniel36 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:25:
Zetelt de regering eindelijk in onze hoofdstad.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hier spreekt een Hagenees!kenneth schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:02:
Welk probleem moet er opgelost worden?
[...]
Daar is een makkelijkere oplossing voor
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Het lijkt me niet goedkoper als de regering zich in Zwitserland gaat vestigen.Salvatron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:13:
Beter kiezen ze een hele hoge berg uit en zetten ze de regering daar neer.
Het hele circus naar A'dam is een onwijze financiele strop voor Den Haag. Denk aan alle arbeidsplaatsen en ambassades die verdwijnen. Ook al is het idee an sich niet slecht, ik zou het zeker niet doen. Dan zou ik eerder een kantoorwijk met veel leegstand in Den Haag slopen en daar het nieuwe regeringscentrum neerzetten.
Dit dus.
Ik dacht meer aan een krimpgebied ergens in Limburg ;-) Bergen genoeg daar.Rannasha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:20:
[...]
Het lijkt me niet goedkoper als de regering zich in Zwitserland gaat vestigen.
Als je van het oude gebouw een museum maakt, moet het toch alsnog gerenoveerd worden? Ja, qua bekabbeling e.d. zal er minder nodig zijn, maar bouwtechnisch (wat toch het grootste deel is), moet je alsnog vol aan de bak.
Platgooien is imho sowieso een no-go. Historie dient behouden te worden.
'Goed' voorbeeld doet volgenFunkyTrip schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:23:
Kunnen we niet gewoon elke maand van Den Haag naar A'dam verhuizen en weer terug? Daar is een precedent voor

Bergen? In Limburg? Tenzij ze die provincie flink hebben verbouwd sinds ik er de laatste keer ben geweest een paar jaar geleden, hebben ze daar niet meer dan "perturbations of flatness".Salvatron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Ik dacht meer aan een krimpgebied ergens in Limburg ;-) Bergen genoeg daar.
Dat ze het een berg noemen betekent nog niet dat het een berg is.Salvatron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:24:
[...]
Ik dacht meer aan een krimpgebied ergens in Limburg ;-) Bergen genoeg daar.
Limburg is ook overstromingsgebied bij de rivieren, dus ook potentieel gevaarlijk.
Volgens mij hebben ze dat al eens een tijdje geprobeerd in Groningen en Zoetermeer of zo en dit was geen succes. Heeft het ministerie van onderwijs of zo niet in Groningen gezeten?IJzerlijm schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:38:
Groningen heeft plek zat en goeie grondprijzen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Lol en dan ranten we op Straasburg.Rukapul schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:38:
Een absoluut verbod op nieuw en grootschalige (ver)bouw voor overheidsdiensten ligt meer voor de hand. Er zijn genoeg kantoorgebouwen te huur.
Voor maximaal effect dient herhuisvesting in een krimpgebied te gebeuren.
Tja want met binnensteden platgooien en wat nieuws er voor terugzetten hebben we zo een goede ervaring.. Dan blijf je bezig gezien er te veel naar een bepaalde tijdsgeest gebouwd word en het dus na 20 jaar compleet verpaupert is in veel gevallen.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:22:
Nee dat plan hadden ze ooi in Amsterdam ook, lekker die stadssnelweg dr in rammen, slopen voor de metro (ben blij dat we dat nu niet meer doen) en grachten dempen..
Als Amsterdam Zuid nou gewoon in hetzelfde tempo verdergroeit dan ligt het binnenhof over een paar jaar sowieso binnen de Amsterdamse stadgrenzen. Is dat probleem ook weer opgelost

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Doen we de vergaderingen van de 1e en 2e kamer de ene week in Den Haag en de andere week in Groningen of Limburg.
Iedereen blij.
Edit: Spuit 11...
[ Voor 3% gewijzigd door Spoetnik385 op 09-03-2015 15:36 ]
www.steamloco.info
Ach, wat de EU kan, kunnen we beter. Amsterdam, Maastricht en Groningen naast Den Haag.Spoetnik385 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:35:
oke, laten we de EU volgen: We bouwen een regeringscomplex in Limburg of in Groningen. En blijven daarnaast gewoon netjes in Den Haag.
Doen we de vergaderingen van de 1e en 2e kamer de ene week in Den Haag en de andere week in Groningen of Limburg.
Iedereen blij.
Edit: Spuit 11...
Ben je ook in zuid-limburg geweest? Volgens mij hebben ze daar wel bergen, weliswaar niet van zwitsers kaliber.Rannasha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Bergen? In Limburg? Tenzij ze die provincie flink hebben verbouwd sinds ik er de laatste keer ben geweest een paar jaar geleden, hebben ze daar niet meer dan "perturbations of flatness".
En in Groningen zitten we op het moment gek genoeg ook niet echt om politici te springenDaniel36 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:38:
Als je het buiten de Randstad bouwt moeten ze allemaal verhuizen neem ik aan, dat willen ze niet.
Groningen you say?
Dat zie ik niet gebeuren, dat willen ze nooit.
"Better ask questions before you shoot"
Dat vereist een grondwetswijziging, niet echt gemakkelijk (of goedkoop).Señor Sjon schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:05:
Gewoon Den Haag de hoofdstad maken. Buiten wat drukwerk een stuk goedkoper dan een regering verplaatsen.
Het voordeel van een (nieuw) eiland bij IJburg is dat we de hele zaak gemakkelijk af kunnen zinken als de revolutie uitbreekt. Bijkomend voordeel is dat in dat geval ook de monumenten gespaard blijven.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als je alle politici in Groningen zet, gaat de gaskraan opeens wel snel dicht hoorChocovla schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:40:
[...]
En in Groningen zitten we op het moment gek genoeg ook niet echt om politici te springen
net als dat ik alle politici ervan verdenk een boot te hebben.... daar zit ook toevallig geen centje belasting op, maar er worden wel overal kanalen en grachten aangelegd en onderhouden
Want?Freee!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Dat vereist een grondwetswijziging, niet echt gemakkelijk (of goedkoop).
Ctrl + H, zoeken "Amsterdam" vervangen met "Den Haag".
Done
Bijzonder slecht plan idd met Den Haag als politieke hoofdstad, inclusief alle bijbehorende nationale en internationale instanties.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Klopt. In Nederland hebben we de gewoonte die heuveltjes bergen te noemen (hell, Grebbeberg?). Zo hebben we het ook over grotestedenbeleid, terwijl onze grootste stad een wijk zou zijn in een echte stadSalvatron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:40:
Ben je ook in zuid-limburg geweest? Volgens mij hebben ze daar wel bergen, weliswaar niet van zwitsers kaliber.

Echte bergen? Ons hoogste punt is een heuveltje in de landen waar we dat punt mee delen

Ach, volgens mij is Mount Scenery met 862 meter toch echt wel een echte berg. En ja, die ligt in Nederland (bijzondere gemeente SabaDido schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:50:
[...]
Klopt. In Nederland hebben we de gewoonte die heuveltjes bergen te noemen (hell, Grebbeberg?). Zo hebben we het ook over grotestedenbeleid, terwijl onze grootste stad een wijk zou zijn in een echte stad
Echte bergen? Ons hoogste punt is een heuveltje in de landen waar we dat punt mee delen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Topidee om daar de regering heen te verhuizenFreee!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:57:
[...]
Ach, volgens mij is Mount Scenery met 862 meter toch echt wel een echte berg. En ja, die ligt in Nederland (bijzondere gemeente Saba).
Lastig afzinken
Maar het zou hier wel lekker opruimen
Je weet dat 50-plus hier een tikje ondervertegenwoordigd isViccers schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:05:
Als ik denk dat de algemene reacties hier een beetje weerspiegelen wat de rest van Nederland er over denkt dan snap ik niet dat 50plus dit echt serieus neemt.
Een verbouwing kost schat ik ook enkele miljarden, als je dat afzet tegen complete nieuwbouw, waarbij alles echt op de toekomst is voorbereid, dan is een nieuwbouw de moeite waard.Sinds 1992 is er alleen klein onderhoud gepleegd en langzamerhand werd duidelijk dat er groot onderhoud moet gebeuren aan het eeuwenoude gebouwencomplex. De werkgroep 'Renovatie Binnenhof' kwam in 2014 met voorstellen. In februari 2015 werd bekendgemaakt dat vanaf 2018 het Binnenhof voor minstens vijf jaren 'op de schop moet' en dat de huidige gebruikers tijdelijk elders moeten worden gehuisvest.
Met name de oudste gebouwen, langs de Hofvijver, hebben een opknapbeurt nodig, zoals het Torentje van de premier, de Trêveszaal, waar het kabinet wekelijks vergadert, en de Eerste Kamer. Ook het gebouw van de Tweede Kamer aan de andere kant van het Binnenhof moet worden aangepakt. Het gaat om onder meer airconditioning, ICT-systemen, liften en cv-installaties. Ook moeten er maatregelen genomen worden om de brandveiligheid te verbeteren.
Als het hele Binnenhof in één keer wordt aangepakt zullen de werkzaamheden zeker vijf jaar duren, als het in fases gaat gebeuren is er sprake van een periode van zeker dertien jaar. Het renovatieproject gaat vele miljoenen euro's kosten.[2][3]
Uiteraard als het binnenhof een museum locatie word, dan zal ook dit weer grondig gerenoveerd moeten worden.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ja, maar dit lijkt me een issue dat niet echt een kloof slaat tussen de oude en nieuwe generatie, of wel?Freee!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:08:
[...]
Je weet dat 50-plus hier een tikje ondervertegenwoordigd is
Ik kan niet direct inzien waarom dit dan een punt is om 50 plussers mee te trekken.
Dat gaat op voor het Binnenhof, maar niet voor de gloednieuw gebouwde ministeries. Dat is gewoon kapitaalvernietiging.kevin33 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:20:
Een verbouwing kost schat ik ook enkele miljarden, als je dat afzet tegen complete nieuwbouw, waarbij alles echt op de toekomst is voorbereid, dan is een nieuwbouw de moeite waard.
Het negeren van de functionele nieuwbouw in dit plan is hetzelfde als degene die het eerder had over 150 man: je negeert het grootste deel van de impact van dit plan.
Daar heb je inderdaad een goed punt.Dido schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:33:
[...]
Dat gaat op voor het Binnenhof, maar niet voor de gloednieuw gebouwde ministeries. Dat is gewoon kapitaalvernietiging.
Het negeren van de functionele nieuwbouw in dit plan is hetzelfde als degene die het eerder had over 150 man: je negeert het grootste deel van de impact van dit plan.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Dat kan wel zijn maar het gaat er gewoon om dat die gebouwen de komende eeuwen kunnen blijven staan (historie, erfgoed, monumenten, etc etc). Een heuveltje van bijv. 50-100 meter is genoeg daarvoor.Dido schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:50:
[...]
Klopt. In Nederland hebben we de gewoonte die heuveltjes bergen te noemen (hell, Grebbeberg?). Zo hebben we het ook over grotestedenbeleid, terwijl onze grootste stad een wijk zou zijn in een echte stad
Maar ja, waar bouw je het dan?Salvatron schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:44:
[...]
Dat kan wel zijn maar het gaat er gewoon om dat die gebouwen de komende eeuwen kunnen blijven staan (historie, erfgoed, monumenten, etc etc). Een heuveltje van bijv. 50-100 meter is genoeg daarvoor.
Mijn dorp ligt op ongeveer 150 meter, maar ik moet er niet aan denken die politieke luitjes in de achtertuin te hebben. Zo heeft eigenlijk alleen zuid-limburg "bergen" (vergeleken met de rest van NL zijn het inderdaad bergen, die namen ook: Gulpenerberg, Cauberg, Vaalserberg) en dan zo alles onder Maastricht tot Heerlen is redelijk heuvelachtig.
Mocht je het in heuvelachtig gebied willen neerzetten zou ik eigenlijk geen geschikte locatie weten te verzinnen, meeste dorpen zijn ofwel in een dal gebouwd of zoals mijn dorp op een plateau en zoals je meestal met heuvels hebt: hoogteverschillen. Ene kant van het gebouw ligt dat bijvoorbeeld 10 meter lager dan de andere kant.
Mij boeit het niet zoveel, als ze mijn mooie Limburg qua natuur maar met rust laten

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Misschien is dit wisselgeld voor de onderhandelingen: Dat ze bereid zijn dit zware punt te laten vallen voor een hogere AOW en hogere pensioenuitkeringen.Viccers schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:05:
Als ik denk dat de algemene reacties hier een beetje weerspiegelen wat de rest van Nederland er over denkt dan snap ik niet dat 50plus dit echt serieus neemt.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Joh, laten we een eeuwenoud, monumentaal gebouwencomplex en een van de oudste parlementaire zetels ter wereld verlaten omdat een "one issue" floppartij zo nodig met publiek geld een architect moest inhuren die zichzelf onsterfelijk kan maken door een volslagen nutteloos en ongetwijfeld spuuglelijk gebouw te ontwerpen. Die partij bestaat over een paar jaar niet eens meer en als dit hun bezigheden zijn naast een zak die niet eens pensioenpremies betaalde terug te halen naar de Tweede Kamer als volksvertegenwoordiger van een partij die opkomt voor gepensioneerde dan mogen ze ook snel oprotten.
Dit is precies hetzelfde als Westminster verlaten in Engeland...
Verder wie gelooft nou dat het af kan zijn in 3 jaar voor €1,5 miljard?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In aanmerking nemend dat het een overheidsproject zal worden, schat ik eerder zo'n 18 jaar en € 9 a 10 miljardDaniëlWW2 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:40:
[...]
Verder wie gelooft nou dat het af kan zijn in 3 jaar voor €1,5 miljard?
Je bent daarbij vergeten dat over 15 jaar, wanneer het grootste deel van dat pand er staat, de overheid zegt dat het weer verouderd is, en dat ze overnieuw beginnenFreee!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:18:
[...]
In aanmerking nemend dat het een overheidsproject zal worden, schat ik eerder zo'n 18 jaar en € 9 a 10 miljard

Fixing things to the breaking point...
Dat ben ik niet vergeten, maar tegen die tijd moeten ze echt weg van het Binnenhof in verband met instortingsgevaar door achterstallig onderhoud.RGAT schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:35:
[...]
Je bent daarbij vergeten dat over 15 jaar, wanneer het grootste deel van dat pand er staat, de overheid zegt dat het weer verouderd is, en dat ze overnieuw beginnen
Dus naast het nieuwe pand ook een tijdelijk onderkomen omdat het Binnenhof tegen die tijd echt op isFreee!! schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:42:
[...]
Dat ben ik niet vergeten, maar tegen die tijd moeten ze echt weg van het Binnenhof in verband met instortingsgevaar door achterstallig onderhoud.
Fixing things to the breaking point...
Dus alles laten instorten wat oud is?
Geld moet rollen.
Dat we vergaderen in een oud gebouw heeft wel wat, maar de kantoren in zo'n oud gebouw is wellicht achterhaald. Neemt niet weg dat we gewoon oud betekenisvolle gebouwen moeten bewaren voor de toekomst.
Ook als dat voor een overheid staat waarmee je niets hebt ( opvallend veel Tweakers hebben wat tegen overheidsdiensten).
Anders kunnen we net zo goed een beeldenstorm beginnen, maar dan met overheidsgebouwen.
"When you grow up your heart dies"
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
"When you grow up your heart dies"
Prima toch? Arbeidsmobiliteit als centraal punt van beleid.Señor Sjon schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:39:
Je krijgt meer een halve volksverhuizing van alle staf en medewerkers. Ook ambassades, ministeries, etc zitten in Den Haag.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Uitstekend idee voor ambtenaren, maar die 6 maanden verplicht in de WW is natuurlijk wel met sollicitatieplicht buiten de overheid en plicht geschikt werk te aanvaarden, anders kortingMx. Alba schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:39:
Geef ze een nieuw flexcontract. 24 maanden in dienst en dan 6 maanden verplicht in de WW.

Ik begrijp die 50plus partij niet, ze doen structureel aan arbeidsdiscriminatie, kunnen we 50Plus niet net als de PVV gewoon consequent uit het nieuws houden? Hoe minder aandacht hoe beter het is, des de eerder we er vanaf zijn.
Cogitationis poenam nemo patitur
Als het centraal in Nederland ligt is het voor iedereen redelijk bereikbaar. Vanuit de uithoeken van Nederland naar Amsterdam is niet echt bereikbaar. Vanuit Zuid Limburg en Zeeland ben je gewoon echt lang onderweg. Den Haag ligt verre van centraal voor alle Nederlanders en Amsterdam ligt dat ook zeker niet.
De islam kan uw vrijheid schaden
Jammer dat ze een stukje woningmarkt, wegennet en sociale contacten vergeten bij het bijna religieuze streven naar arbeidsmobiliteit.Virtuozzo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 05:30:
[...]
Prima toch? Arbeidsmobiliteit als centraal punt van beleid.
zeespiegel / veiligheidsaspect is Nederland zich volgens mij wel superbewust van (iets met 1953).. ik denk dat je je daar in Den Haag, Middelburg, Amsterdam, Utrecht of Maastricht evenveel (of even weinig) zorgen over hoeft te maken.GH45T schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:19:
Als er iets moet gebeuren dan is het wel verplaatsen van overheden en instanties naar centraler gelegen locaties in Nederland, en dus niet centraler in de randstad. Ergens rond Amersfoort / Utrecht. Kijk ook nog naar de veiligheidsaspecten zoals hogere zeespiegel en dergelijke.
Als het centraal in Nederland ligt is het voor iedereen redelijk bereikbaar. Vanuit de uithoeken van Nederland naar Amsterdam is niet echt bereikbaar. Vanuit Zuid Limburg en Zeeland ben je gewoon echt lang onderweg. Den Haag ligt verre van centraal voor alle Nederlanders en Amsterdam ligt dat ook zeker niet.
Dat Utrecht eigenlijk de ideale centraal gelegen stad is vindt ik eigenlijk ook wel, vanuit volgens mij elke stad in NL is deze stad ook met de trein goed te bereiken.
Rotterdam
Nog een optie trouwens: Apeldoorn? Die stad heeft ook een koninklijke historie (Het Loo) en een groot deel van de Belastingdienst zit daar al. En dan kunnen de Kamers ook makkelijk met hun collega's in de Apenheul vergaderen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 10-03-2015 09:29 ]
Ach, wat wil je. Regeren vanuit instrumenteel gebruik van ideologie als marketing? Per definitie een garantie voor het enkel verergeren van problemen vanuit een politieke cultuur waar selectief belang voorop staat bij besluitvorming.Señor Sjon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:24:
[...]
Jammer dat ze een stukje woningmarkt, wegennet en sociale contacten vergeten bij het bijna religieuze streven naar arbeidsmobiliteit.
Het viel mij even op, soms komen de "buzzwords" van die marketing als een boemerang terug.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
[ Voor 20% gewijzigd door Wokschotel op 10-03-2015 09:31 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Je moet die inwoners van de Apenheul niet zo beledigenMx. Alba schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:29:
[...]
En dan kunnen de Kamers ook makkelijk met hun collega's in de Apenheul vergaderen.
Inderdaad, als er iets moet gebeuren. Maar iedereen die in Den Haag moet zitten zit er al. Ministeries, rijksdiensten, ambtenaren, diplomaten, ambassades, internationale organisaties.GH45T schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:19:
Als er iets moet gebeuren dan is het wel verplaatsen van overheden en instanties naar centraler gelegen locaties in Nederland,
Ik vraag me nog steeds af welk probleem er nu opgelost moet worden.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hiermee los je niets op, je verplaatst 'het probleem' alleen maar. Maar goed, dat is ook politiek. Zo reed ik dit weekend langs het oude pand van de belastingdienst in Zwolle, ze zitten nu in een nieuw pand.. in Zwolle.. Oude pand staat dus in de binnenstad niets te doen. Voor zover ik weet is ook hier niets mee opgelost.kenneth schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:53:
[...]
Ik vraag me nog steeds af welk probleem er nu opgelost moet worden.
In Den Haag moesten in het kader van de bezuiniging een paar kazernes sluiten als ik me niet vergis. Om vervolgens elders weer in een nieuwe kazerne te gaan zitten en een nutteloze kazerne achter te laten waar niemand wat aan heeft.
[ Voor 44% gewijzigd door cbr600f4i op 10-03-2015 10:24 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Maar wát is het probleem dan?cbr600f4i schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:20:
[...]
Hiermee los je niets op, je verplaatst 'het probleem' alleen maar.
Nadeel is wel de bereikbaarheid vanuit Den Haag/Rotterdam en het zuiden van het land.
Vliegen ambtenaren en politici zoveel dat er iets valt te ontlasten? Gaat het om tientallen vluchten per week die ermee bespaard worden? Er kan ook gevlogen worden vanaf Rotterdam The Hague Airport.
Verkopen + goedkoper kopen = winstkenneth schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:51:
De goedkoopste grond is de grond die de Rijksoverheid al heeft.
Winst die goed gebruikt kan worden voor een geschikte HSL in de randstad. Dit is ook goed voor werkend Nederland en het file probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door Deveon op 10-03-2015 11:00 ]
Binnenhof verkopen aan een of andere ambassade en dan wachten tot zij het gaan schilderen. Dan miepen en terugkopen na restauratie.Deveon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:58:
[...]
Verkopen + goedkoper kopen = winst
Winst die goed gebruikt kan worden voor een geschikte HSL in de randstad. Dit is ook goed voor werkend Nederland en het file probleem.
Verkopen aan de ambassade van Angola, die verven het wit.tritimee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:05:
[...]
Binnenhof verkopen aan een of andere ambassade en dan wachten tot zij het gaan schilderen. Dan miepen en terugkopen na restauratie.
Teveel overheid. Automatiseer die boel, minder regels. Ze doen dezelfde kunstjes over en over..
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ah, als dat alles is! We hadden de crisis in 2009 al kunnen oplossencbr600f4i schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:38:
[...]
Teveel overheid. Automatiseer die boel, minder regels. Ze doen dezelfde kunstjes over en over..
Nee, dit topic gaat over de verhuizing van de hele Rijksoverheid. Welk probleem wordt ermee opgelost? Er komen hier duizend suggesties langs maar ik vraag me nog steeds af wat we ermee opschieten. En wat we dan met al die andere organisaties in Den Haag moeten.
Wie zegt dat ze een probleem willen oplossen? Ze zijn volgens mij gewoon uitgekeken op die oude gebouwen en willen wel eens wat nieuws. Als argument geven ze dat ze allemaal dichter bij elkaar in de buurt kunnen gaan zitten, wat inderdaad wel het probleem aangeeft als je met een rollator over straat moet.kenneth schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:27:
Nee, dit topic gaat over de verhuizing van de hele Rijksoverheid. Welk probleem wordt ermee opgelost? Er komen hier duizend suggesties langs maar ik vraag me nog steeds af wat we ermee opschieten. En wat we dan met al die andere organisaties in Den Haag moeten.
Hadden we afgelopen jaar niet al dat World Forum een grondige opknapbeurt gegeven voor een of ander nucleair feestje? Past vast een ronde tafel met 150 zetels in voor de 2e kamer. Verder staat er in Den Haag genoeg leeg om een groot spelletje stoelendans te spelen met alle afdelingen die tijdelijk ontheemd zouden worden door een renovatie van het binnenhof.Wokschotel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:24:
En waarom zouden 'alle' Nederlanders naar Den Haag zo nodig naar Den Haag moeten komenVerplaatsen naar A'dam is bizar, laat ze de boel maar renoveren in Den Haag, dan kan de 2e kamer tijdelijk wel ergens in een leegstaand kantoor vergaderen. Of het congresgebouw voor x-jaar afhuren, weet ik veel, verzin maar wat.
Verhuizing naar Amsterdam is inderdaad een grote fout, niet op zijn minst door de kapitaalvernietiging van al die *kuch* mooie nieuwe ministeries rondom het Plein, de verhuizing van alle ambassades (huizenprijzen in Den Haag gaan hard dalen, in Amsterdam nog harder omhoog), en de leegloop die daarbij hoort.
Misschien een idee om de Randstad eens als zodanig (hoofd)stadsrechten te geven, van het groene hart een stadspark maken en op die manier een internationaal hele mooie grote groene hoofdstad te hebben met 2 havens, 2 vliegvelden, een financieel centrum en een regeringszetel, zonder daar smerig veel geld aan uit te moeten geven. Alleen even wat provincies opnieuw indelen zodat de stad niet in 3 provincies ligt, maar die plannen liggen al ergens op de plank.
[ Voor 4% gewijzigd door jpiwf op 10-03-2015 16:07 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
De eerste kamer, tweede kamer, ministeries, hoge raad, het werkpaleis van de koning en een flink stel ambassades zitten nu al op loopafstand van elkaar (zelfs met een rollator), en alle andere ambassades en tal van internationale en politieke organisaties binnen dezelfde stad. Hoe centraal wil je het hebben?Salvatron schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:42:
[...]
Wie zegt dat ze een probleem willen oplossen? Ze zijn volgens mij gewoon uitgekeken op die oude gebouwen en willen wel eens wat nieuws. Als argument geven ze dat ze allemaal dichter bij elkaar in de buurt kunnen gaan zitten, wat inderdaad wel het probleem aangeeft als je met een rollator over straat moet.
Daar was ik dus ook bang voor. Maar aangezien zoveel mensen hier enthousiast allerlei alternatieven aandragen dacht ik even iets gemist te hebben. Er is dus geen probleem, fijnSalvatron schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:42:
Wie zegt dat ze een probleem willen oplossen? Ze zijn volgens mij gewoon uitgekeken op die oude gebouwen en willen wel eens wat nieuws.
Zoiets zal het wel worden. Of ze gaan toch voor het alternatief waar de renovatie 13 jaar duurt en het Binnenhof en Tweede Kamergebouw deels open kunnen blijven.jpiwf schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:05:
Hadden we afgelopen jaar niet al dat World Forum een grondige opknapbeurt gegeven voor een of ander nucleair feestje? Past vast een ronde tafel met 150 zetels in voor de 2e kamer. Verder staat er in Den Haag genoeg leeg om een groot spelletje stoelendans te spelen met alle afdelingen die tijdelijk ontheemd zouden worden door een renovatie van het binnenhof.
Waarom? Hoofdstad, of zelfs stad, is maar een etiket. Lekker alles zo laten. Amsterdam de hoofdstad, kunnen zij zich lekker belangrijk voelen, gaan alle toeristen daarheen, kunnen wij hier achter de duinen onze eigen gang gaan.Misschien een idee om de Randstad eens als zodanig (hoofd)stadsrechten te geven,
Ik hoorde iets over uitwijk van de 2e en 1e kamer naar het pand van BuZa. Daar is iets voor te zeggen, gezien de daar al aanwezige veiligheidsmaatregelen.jpiwf schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:05:
[...]
Hadden we afgelopen jaar niet al dat World Forum een grondige opknapbeurt gegeven voor een of ander nucleair feestje? Past vast een ronde tafel met 150 zetels in voor de 2e kamer. Verder staat er in Den Haag genoeg leeg om een groot spelletje stoelendans te spelen met alle afdelingen die tijdelijk ontheemd zouden worden door een renovatie van het binnenhof.
En iets over de eis van de 1e kamer over een eigen ingang. Samen met de 2e kamer door één deur kan blijkbaar niet.
Maar goed, geruchten...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Wat. Den Haag ligt in het centrum van de wereld man.GH45T schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:19:
Den Haag ligt verre van centraal voor alle Nederlanders en Amsterdam ligt dat ook zeker niet.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Nee dat is Eindhoven alShabbaman schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:26:
[...]
Wat. Den Haag ligt in het centrum van de wereld man.
Dichtbij alle ministeries en bijv. Het Catshuis.
Dat is een commercieel gebouw, maar zo'n langdurige, constante bezetting zou best kunnen.
En dan heb je het gebouw voor het Strafhof er nog tegenover staan. Dat verhuist geloof ik maar de Alexanderkazerne. Veel parkeergelegenheid, veel OV in de buurt, een hotel, en vele politici hebben reeds een pied a terre in Den Haag.
En je kunt bijv. het Vredespaleis ook nog gebruiken, dat ligt er ook nog vlakbij.
Ik ben niet op de hoogte van alle vastgoedkwesties in Den Haag, maar mogelijkheden kent de stad voldoende.
De nabijheid van veel militairen (handig voor extra beveiliging) en dichtbij alle ministeries lijkt mij in elk geval noodzakelijk.
Reistijd naar Zestienhoven (Rotterdam/The Hague Airport) is gelijk aan die van Centrum Amsterdam of IJburg naar Schiphol, maar de relevantie daarvan is niet groot.
--
Als dit soort hersenscheten iets aantoont, is het wel de mate waarin sommige 'politici' het contact met de werkelijkheid verloren hebben. Volstrekte nonsens om zo'n volksverhuizing te laten plaatsvinden.
Dat Duitsland dat na de hereniging gedaan heeft, is begrijpelijk, Bonn was een uitvalsbasis omdat Berlijn min of meer onbruikbaar was geworden, gegijzeld als het lag in het vijandige Oost-Duitsland.
Totaal niet serieus te nemen, met een overschot aan bedrijfs- en kantoorvastgoed in zowat elke stad, en een kolossaal areaal aan ministerie-nieuwbouw in Den Haag.
[ Voor 50% gewijzigd door Ramzzz op 05-04-2015 16:30 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tim Schuhmacher schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:23:
Tegen, de media denkt nu al te vaak dat Nederland ophoudt bij de grenzen van Amsterdam. Dat zou alleen maar meer worden als de regering er ook komt te zitten.
Ach, wie neemt die media nou nog serieus
Waarom is dat een argument tegen het verplaatsen van het parlement naar de hoofdstad van het land?Tim Schuhmacher schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:23:
Tegen, de media denkt nu al te vaak dat Nederland ophoudt bij de grenzen van Amsterdam. Dat zou alleen maar meer worden als de regering er ook komt te zitten.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.