Tweakers vernieuwt abonnementen - Nieuwe abo's met mooie ext

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Titan_Fox in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

Dit kan dus echt niet. Een bericht wat 650 +3's heeft wordt zo even naar +1 gezet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Dit vind ik dus ook uitermate vreemd.
Kritiek op tweakers beleid wordt naar +1 gezet?
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:58

D4NG3R

kiwi

:)

Geen onderbouwing en grotendeels een mening, hoe zou dat ooit een +3 moeten zijn? Het systeem hier op Tweakers is geen 'like' systeem, je modereert reacties volgens de regels en niet volgens je eigen mening.

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2015 12:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhitik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2023
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:41:
Geen onderbouwing en grotendeels een mening, hoe zou dat ooit een +3 moeten zijn?

sorry, maar dat is met 649 mensen die +3 zeggen, moeilijk te onderbouwen. Het is en blijft (hopelijk!) een moderatie door en voor gebruikers van de site.

@Tweakers: Vind het niet professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:41:
Geen onderbouwing en grotendeels een mening, hoe zou dat ooit een +3 moeten zijn? Het systeem hier op Tweakers is geen 'like' systeem, je modereert reacties volgens de regels en niet volgens je eigen mening.

Nuttige toevoeging op dit artikel. Verder zit het blijkbaar zoveel mensen dwars dat ze het spontaan +3 modden. Is het aan Tweakers om te bepalen wat relevant is? Zeker als het om kritiek gaat is dit uiterst vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 20-09 11:49
ThinkPad had ook +3 maar is gelocked op +1.
Met 401 keer een +3's.

edit ramde te snel op verstuur :P :
Het is volgens mij ook nog steeds een systeem van gebruikers voor gebruikers.
Als deze post de algemene stemming weergeeft moet dit down gemodereerd worden?
Kritiek mag imo prima geuit worden en als een merendeel van de gebruikers er zo over denkt waarom dit dan 'verbergen'?

[ Voor 70% gewijzigd door Mauritio op 09-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Neem de FAQ even door mensen..

Meningsmodden is niet toegestaan, zo simpel is het. Volg de regels en je komt uit op een 0 of 1 liggend aan de manier waarop je de reactie bekijkt.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Exact hetzelfde gebeurt wanneer Apple of Samsung met een nieuw toestel komen, heel de lijst staat vol met reacties die 100'en +3tjes hebben gekregen omdat ze de fanboy uithangen en andere fanboys het daar mee eens zijn. Dat het hier om een wat gevoeliger onderwerp gaat maakt het nog niet dat je de regels maar moet gaan negeren.

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:45:

Meningsmodden is niet toegestaan, zo simpel is het. Volg de regels en je komt uit op een 0 of 1 liggend aan de manier waarop je de reactie bekijkt.

Exact hetzelfde gebeurt wanneer Apple of Samsung met een nieuw toestel komen, heel de lijst staat vol met reacties die 100'en +3tjes hebben gekregen omdat ze de fanboy uithangen en andere fanboys het daar mee eens zijn. Dat het hier om een wat gevoeliger onderwerp gaat maakt het nog niet dat je de regels maar moet gaan negeren.
Bla bla. Ondertussen is wel de gefikste +1 verwijderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het te gemakkelijk om te verwijzen naar de FAQ. Als men het met een reactie eens is moet dat gewoon kenbaar worden gemaakt d.m.v. de scorekaart. Zo heb ik in het verleden ook voldoende -1 beoordelingen gezien die nergens op slaan maar waar jullie geen moeite doen om ze te veranderen.

In dit geval verwijzen naar de FAQ is in mijn optiek net zo onnozel als de Jumbo die naar de algemene voorwaarden verwijst zodra jij in al je oprechtheid gelooft dat je je boodschappen gratis krijgt omdat je de 4e wachtende in de rij bent.

Het kan wel zijn dat jij het niet met mijn reactie eens bent, maar het is jouw mening tegenover de 650 mensen die mij wel een +3 gaven. Om dan maar je moderator status te misbruiken vind ik kinderachtig. Het lijkt Noord-Korea wel .... Pfff ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bekijk de laatste paar reacties even in het officiele topic, en hopelijk snap je dan wel waarom ik naar de FAQ verwijs.

D4NG3R in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik doe toch altijd mijn best om zeer kritisch te modden, en daar een goede mod van te maken.
Zeer zelden laat ik mij tot een verkeerde mod verleiden en hoewel deze in mijn ogen volgens de FAQ dan op een 0 of 1 komt heb ik toch op de +3 geramd....

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
Whatson schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:47:
[...]

Bla bla. Ondertussen is wel de gefikste +1 verwijderd. ;)
Om Spock te quoten : “The needs of the many outweigh the needs of the few, or the one.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik weet niet wie de reactie op +1 heeft gefixeerd, wellicht was het een foutje. Hoe dan ook is daar naar mijn mening niets mis mee, want die reactie is simpelweg geen +3. Prima om een dergelijke mening te hebben en ook te uiten, maar meer dan een +1 is het niet. Een +3 geven is meningmodden en daar is het systeem nou juist niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe week je je community van je los...? Tweakers laat het zien!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Volgens mij is er speciaal omdat sommige reacties uit de hand lopen een fixeer mogelijkheid in het leven geroepen. En die bij die 651 x3 zou dat terecht zijn zeker na zijn edit. niet meer dan +1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Room42 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:01:
Hoe week je je community van je los...? Tweakers laat het zien!
Heb je inhoudelijk ook nog wat toe te voegen of kwam je gewoon even trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:12 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RoD schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:04:
[...]

Heb je inhoudelijk ook nog wat toe te voegen of kwam je gewoon even trollen?
Dat was een troll en nog in het verkeerde topic ook. Maar het is tevens een mening, echter wat kort geformuleerd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox

[...]

Je kunt wel claimen dat "meningsmodden" niet is toegestaan, maar feitelijk gebruik je de -1 tot +3 beoordeling altijd om aan te geven in hoeverre je het met iemand eens bent. Als je dit wilt voorkomen moet je het hele moderatiesysteem afschaffen.

Maar goed, ik vind het fijn dat jullie dit nu hebben terug gedraaid. Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Titan_Fox schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:42:
[...]

Je kunt wel claimen dat "meningsmodden" niet is toegestaan, maar feitelijk gebruik je de -1 tot +3 beoordeling altijd om aan te geven in hoeverre je het met iemand eens bent.
Het moderatiesysteem is juist bedoeld om dit te voorkomen, waarom denk je dat er zoveel mensen actief zijn in het kleine mismoderatietopic? Het moderatiesysteem op T.net werkt aan de hand van een aantal regels (zie de FAQ), en niet aan de hand van een mening.
Als je dit wilt voorkomen moet je het hele moderatiesysteem afschaffen.
Mensen die misbruik maken van het modsysteem worden op de vingers getikt, en dat gebeurt en masse bij sommige posts.

De discussie loopt momenteel dan ook om bij .plan's het modsysteem uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Je kunt wel claimen dat "meningsmodden" niet is toegestaan, maar feitelijk gebruik je de -1 tot +3 beoordeling altijd om aan te geven in hoeverre je het met iemand eens bent. Als je dit wilt voorkomen moet je het hele moderatiesysteem afschaffen.
Nee, zo werkt het moderatie systeem juist niet, of je het ergens mee eens bent of niet heeft niks te maken met welke score je aan een reactie geeft.
[...]
Maar goed, ik vind het fijn dat jullie dit nu hebben terug gedraaid. Dank daarvoor.
Zeef heeft het teruggedraaid, er is geen sprake van een "jullie".

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:30
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:47:
[...]

Het moderatiesysteem is juist bedoeld om dit te voorkomen, waarom denk je dat er zoveel mensen actief zijn in het kleine mismoderatietopic? Het moderatiesysteem op T.net werkt aan de hand van een aantal regels (zie de FAQ), en niet aan de hand van een mening.

[...]

Mensen die misbruik maken van het modsysteem worden op de vingers getikt, en dat gebeurt en masse bij sommige posts.

De discussie loopt momenteel dan ook om bij .plan's het modsysteem uit te schakelen.
Welja, straks krijg je nog meer community meningen die je niet bevallen als site..

On topic : blij dat e.e.a. is teruggedraaid. De suggestie dat het per ongeluk is gebeurd vind ik dan wel hilarisch.

Benieuwd ook of er nog een 'officiële' reactie komt van Tweakers.net op de storm van kritiek op hun plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Om er nog even op voort te borduren; het ontgaat me een beetje waarom het moderatie systeem niet gewoon gehanteerd is waarvoor het bedoeld is. Ondanks dat het in .Plan artikelen de moderatie niet zo strikt zou hoeven als in overige artikelen (wat op zich al aanleiding zou kunnen zijn voor verwarring over een juiste moderatie) zijn argumenten als ''de emoties kunnen laten gaan'' en ''geen censuur willen toepassen'' of ''vermijden van kritiek over de moderatie'' misschien wel begrijpelijk maar druisen regelrecht tegen het hebben van het moderatie systeem in.

Dat er in korte tijd heel veel reacties en daarmee ook mismods voorkomen is soms ook een reden om een reactie te fixeren dus bood het moderatie systeem ook in dit geval gewoon een oplossing.

Mijn vraag is, gezien alle moderators, promods en powermods, wie er uiteindelijk beslist wanneer het moderatie systeem niet van toepassing is of in welke gevallen er berichten gefixeerd of verwijderd worden, en of hier duidelijke afspraken over gemaakt zijn. (Want ik lees nogal wat onenigheid hierover in het kleine-mismoderatie topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:20

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@titan_fox Lees mijn schrijfsel even niet als een reactie op jouw reactie. Jouw reactie is in mijn ogen gewoon een oprechte reactie die velen op die wijze hebben gewaardeerd.

Zelf heb ik na wat eigen ervaringen een vieze smaak overgehouden aan de clustermoderaties (zo noem ik het verschijnsel maar even) van posts die bovenaan in de topic te recht komen en daar als een magneet meer moderaties ontvangen. Sinds we de moderatieafhankelijke sortering op Tweakers hebben zijn deze clustermoderaties een gegeven waarmee we moeten leven.

Als ervaren gebruiker zal je toch dat clustermoderatie effect toch ook wel op waarde kunnen schatten. Ook weet je het onderscheid wel tussen wel en niet mening modden en wat de beweegreden daarachter is. Tuurlijk kietelt het als je reactie zo op het schild wordt geheven en wordt rondgedragen, ook te begrijpen. Om eerlijk te zijn heb ik zelf echter gemengde gevoelens over de dynamiek die nu in topics ontstaat door het heen en weer schuiven van reacties a.g.v moderaties. 1200 moderaties hebben evenveel met andere dingen te maken als met de inhoudelijkheid van je reactie. Dingen als hoeveel reacties leest een gemiddelde lezer, collectieve emoties, hoeveel reacties zijn gelezen voordat gestart wordt met modereren, percentage moderatoren met kopieer moderatiegedrag.

Nogmaals, het gaat mij er niet om je reactie weg te relativeren. Maar kijk eens naar het effect, 1200 moderaties, waar gaat dit over? Je weet net als ik wat de aantallen votes zouden zijn geweest voordat dit schuifsysteem werd geïntroduceerd, daar zou zomaar een factor 100 tussen kunnen zitten.

Deze aantallen votes zijn naar mijn idee een onwenselijke polarisatie van een systeem (moderatie) dat juist precies het tegendeel zou moeten beogen, namelijk een check en balance bieden tegen oplopende emoties in een topic. Moeten alle emoties uit een topic worden uitgeband dan, worden we rationeel communicerende robots? Dat schiet natuurlijk ook door. Moderaties helpen ons alleen nu niet mee (understatement) om een discussie in een topic zo gebalanceerd mogelijk te voeren. Ik zie in de moderatie bijna een hive effect doorklinken (school vissen, vlucht vogels). We acteren zo steeds meer als collectief, in plaats van als de individuen die we zijn, en waar we als tweakers juist zo prat op gaan.

Om kort te gaan: Tweakers heeft de deur opengezet voor massacultuur (TV, begrafenis Andre Hazes (no offence)). De moderatieafhankelijke sortering kan ik daarom alleen maar als een slechte ontwikkeling omschrijven. Een heel mooi technisch volmaakt idee, met een onbedoeld, en ongewenst bijeffect dat de goede bedoelingen van het originele plan is gaan overschreewen.

Laten we hier alsjeblieft zo snel mogelijk mee stoppen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1