uhm. heren. ik heb eerder gemeld dat de 16gb versies fouten had in het script wat ik had gemaakt.
https://github.com/nlmaca/Enecsys_RPI_images#download-link
de 8gb image die er staat bevat het volgende:
- automatisch opstarten van het script e2pv.php
php /home/pi/enecsys/e2pv.php
- GEEN opslag van logfile, (omdat men dit niet wilde en ruimte in beslag neemt).
- alleen output naar pvoutput.
wil je wel de logfile houden, dan moet je cronjob aanpassen.
ik zie de gateway van enecsys niet als een router, maar als een device. hij krijgt een ip adres en deelt niet uit. vandaar een device.
staticip.sh
code:
1
2
3
| read -p "Set your router ip adres (gateway)(example: 192.168.10.1): " routerip
read -p "Set the netmask: (example: 255.255.255.0): " netmask
read -p "Set the ip of your raspberry: (vg: 192.168.10.23): " staticip |
1 = het ipadres van je internet router(kpn, ziggo, upc, whatever)
2 = 9 van de 10x is dit 255.255.255.0
3 = eigenlijk het ipadres waarmee je al geconnect hebt naar je raspberry om dit script te starten.
je subnet en router ip kun je ook op je eigen pc achterhalen.
open een dosprompt (cmd) en type in
ik zal het script wel aan gaan passen met de vermelding dat het hier niet om de enecsys gateway gaat, maar om de router, maar het leek mij vrij logisch

.
ik zal aan Roland vragen of hij een update van de handleiding kan maken of dat ik die aan lever. er zijn namelijk 3 opties.
1 met alleen het php script van omoerbeek naar pvoutput (zonder loggin van het php script)
2. met het php script van omoerbeek met logging.
3. php script en wegschrijven naar een locale database
optie geeft geen problemen met dat de raspberry volloopt. en is eigenlijk dus de kortste klap
optie 2 en 3 zijn als je verder wilt gaan met de mogelijkheden en dus goed zijn om gelijk kennis op te doen.
de 2 install scripts zijn puur voor het gemak, maar doe je normaal gesproken zelf via een editor (vi, nano).
vraag aan jullie. wat willen jullie anders zien of waar lopen jullie tegen aan?
[
Voor 21% gewijzigd door
NLMaca op 04-05-2015 01:18
]