't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een Astra'tje is ook wel leuk, maar dan wel de coupé, misschien doe ik dat wel, mits ik er eentje vind.DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:40:
Wat TheBrut3 bedoelde is dat je dat "sportieve" misschien beter even kunt laten voor wat het is, denk ik. Of zoals ik het zou zeggen: als je geen geld hebt, moet je geen bodemloze put willen hebben.
Oh, en wil je goedkoop iedere auto voor zijn bij een stoplicht? Koop een motor!
Anders doorzoeken voor een BMW, desnoods beginnen met een BMW e36 316 Compact, deze zijn goedkoper en minder afgetrapt, hij is namelijk iets minder geliefd.
Ik ben zelf als student voor een oude Alfa 33 gegaan, met ook de intentie om zelf te sleutelen. Dan vallen de kosten opeens heel erg mee, want zeker op oude autos is in principe alles zelf te doen.
Zo heb ik bijvoorbeeld de thermostaat moeten vervangen, die kost 30 euro. Koelvloeistof ook zoeits. Maar daar is een monteur een paar uur mee bezig (inlaatspruitstuk moet er af afhankelijk van de uitvoering) dus bij een garage ben je een paar honderd euro verder. Ik was voor een fractie klaar.
Distributie heb ik ook zelf vervangen. Dagje sleutelen in het weekend, biertje erbij, muziekje. Onderdelen kosten niet zo veel, maar nogmaals bij een garage was ik zo 300-400 euro verder.
En Alfa, ik heb er geen gezeik mee, mensen die ik ken met Alfas ook niet.
maar ook hier valt of staat t met onderhoud. Goedkope 156s, ja dat zijn ex lease afgetrapte wagens, zelfde met de 147. En van Selespeed of JTS moet je eigenlijk ook wegblijven want daar word je niet vrolijk van. JTSen zijn beruchte olie verbruikers.
Maar de boxers uit de Suds en de 33 gaan met netjes onderhoud 3 tot 4 ton mee (rest van de auto is van peperkoek maar ach). Busso V6 is onverwoestbaar, 2 liter Twinspark is ook erg goed. de 1.9 en 2.4 JTDs zijn ook super motoren die heel lang meegaan.
Ik ben als Alfist wel een beetje bevooroordeeld misschien. Ik ben liefhebber en dan neem je meer voor lief. Maar als je goedkoop sportief wil rijden ben je met alfa wel op de goede plek, mits je zelf het onderhoud doet en goed kijkt naar de aandachtspunten. Er zit wel gewoon veel troep tussen, van die jaren van niet-liefhebbers die voor een prikkie een sportieve auto wilden en niks geen onderhoud deden.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Dat ben ik bereid om te doen, en lijkt me ook erg leuk om te doen,Dirk33 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:24:
Ik denk dat de keuze ook staat of valt met het wel of niet het zelf kunnen, en willen van t onderhoud.
Ik ben zelf als student voor een oude Alfa 33 gegaan, met ook de intentie om zelf te sleutelen. Dan vallen de kosten opeens heel erg mee, want zeker op oude autos is in principe alles zelf te doen.
Zo heb ik bijvoorbeeld de thermostaat moeten vervangen, die kost 30 euro. Koelvloeistof ook zoeits. Maar daar is een monteur een paar uur mee bezig (inlaatspruitstuk moet er af afhankelijk van de uitvoering) dus bij een garage ben je een paar honderd euro verder. Ik was voor een fractie klaar.
Distributie heb ik ook zelf vervangen. Dagje sleutelen in het weekend, biertje erbij, muziekje. Onderdelen kosten niet zo veel, maar nogmaals bij een garage was ik zo 300-400 euro verder.
En Alfa, ik heb er geen gezeik mee, mensen die ik ken met Alfas ook niet.
maar ook hier valt of staat t met onderhoud. Goedkope 156s, ja dat zijn ex lease afgetrapte wagens, zelfde met de 147. En van Selespeed of JTS moet je eigenlijk ook wegblijven want daar word je niet vrolijk van. JTSen zijn beruchte olie verbruikers.
Maar de boxers uit de Suds en de 33 gaan met netjes onderhoud 3 tot 4 ton mee (rest van de auto is van peperkoek maar ach). Busso V6 is onverwoestbaar, 2 liter Twinspark is ook erg goed. de 1.9 en 2.4 JTDs zijn ook super motoren die heel lang meegaan.
Ik ben als Alfist wel een beetje bevooroordeeld misschien. Ik ben liefhebber en dan neem je meer voor lief. Maar als je goedkoop sportief wil rijden ben je met alfa wel op de goede plek, mits je zelf het onderhoud doet en goed kijkt naar de aandachtspunten. Er zit wel gewoon veel troep tussen, van die jaren van niet-liefhebbers die voor een prikkie een sportieve auto wilden en niks geen onderhoud deden.
Persoonlijk ben ik geen alfa fan, vind ze wel mooi overigens, maar meh, jappertjes of duitse auto's zijn mijn favoriet
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Deze zijn wel te krijgen voor rond de 2500 euro Zonder dat ze afgeragt zijn en ze hebben vaak veel luxe. Wel tijdens een proefrit eerst de vorige eigenaar laten rijden met koud blok, als hij meteen t gas vol intrapt lekker laten zitten.
Seat arosa's met een 1.4 100pk blok zijn ook rete snel. (Kijk wel naar olieverbruik)
Of, als je per kwartaal 190 euro aan mrb kan missen: Saab 900/93 2.0T SE.
heerlijk luxe, zeer snel en je rijd de hogere snelheden zonder zweethanden.
Dat zijn van die auto's die al minimaal 8 eigenaren hebben gehad, en de laatste 5 hebben m maar een half jaar gehad. Want t onderhoud was toch wel duur...
Vaak bu'j te bang!
http://www.domeinenrz.nl/...eerfotos=8200&kterug=8200
Renault 5 GT Turbo
Vreet de petjesprutsbakjes hier met gemak op (eh, als het rijdt...)
Oslik blyat! Oslik!
Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 58485

Had bijna 200Pk... en was best snel voor z'n tijd (1992). Echter het vinden van een goed onderhouden en niet afgetrapte Golf 3 VR6 is als utopia. Voor 3000 euro is er best wel wat te verkrijgen maar wederom aantoonbaar onderhoud, goede conditie van de auto, en vooral bonnetjes van garages met recente datums. De mijnes had ik toen gekocht voor ongeveer 1500 euro.
Eigenlijk kan je in een proefrit vaak niet ontdekken of er wat mis mee is of niet. Dat zijn gebreken die achteraf pas komen zodra je de auto al gekocht hebt. Daarom, als het kan, neem iemand met enige expertise mee. Dat kan je later namelijk veel geld schelen.

of een Opel Calibra
[ Voor 84% gewijzigd door Damic op 06-03-2015 07:02 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
anders misschien deze:
2950 euro
ziet er veel sneller uit dan ie is (dus sjonnie appeal is aanwezig)
139pk (of ie dat nu nog heeft?)
top 206 (zou ik zelf niet doen)
1:12 (op zich betaalbaar)
9 sec naar 100 (acceptabel)
http://www.zomoto.nl/2178...-fx----nw-type--airco.htm
Zoals? een ford fiesta 2004? Zoiets?Phantasmagoria schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:16:
in TS situatie zou ik ook voor een kleiner en nieuwer autootje gaan
http://www.zomoto.nl/2178...-fx----nw-type--airco.htm
Van 't weekend kijken naar een e36 en een Mazda Mx-3
Rete snel is relatief, maar als je het 2000 model bedoelt.. zou ik de term 'rete snel' toch maar eens heroverwegen. Het standaard 60pk blok is BIZAR traag (doet tegen de 13seconde) en ik vraag me af of zo'n 100pk model überhaupt onder de 10sec kan zitten. Daarbij, als je met zo'n ding gaat trappen, moet je blij zijn met een 1:10 verbruik, die blokjes zijn enkel zuinig op de snelweg rechtdoor, maar daarbuiten houd het bizar snel op.stefspee schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:10:
Seat arosa's met een 1.4 100pk blok zijn ook rete snel. (Kijk wel naar olieverbruik)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Uiteraard is het relatief, maar 0-100 deed de mijne makkelijk in 10 seconden, volgensmij nog wat sneller zelfs. Maar daar was ook wat aan gedaan. (2000 model)SinergyX schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:32:
[...]
Rete snel is relatief, maar als je het 2000 model bedoelt.. zou ik de term 'rete snel' toch maar eens heroverwegen. Het standaard 60pk blok is BIZAR traag (doet tegen de 13seconde) en ik vraag me af of zo'n 100pk model überhaupt onder de 10sec kan zitten. Daarbij, als je met zo'n ding gaat trappen, moet je blij zijn met een 1:10 verbruik, die blokjes zijn enkel zuinig op de snelweg rechtdoor, maar daarbuiten houd het bizar snel op.
Enige nadeel is zoals ik al had vermeld het olieverbruik dat ze standaard hebben en als je dan ook nog een hebt met (schijnbaar) versleten zuigerveren, dan kan je elke week je olie bijvullen tot die niet meer wil.
Niet perse maar het zou kunnen. Maw meer kijken naar het totale kostenplaatje, niet alleen aanschaf maar ook om de boel rijdend te houden, dan naar de cool/wow factor (whatever dat in zou houden voor de jeugd van vandaagAnoniem: 525104 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:01:
[...]
Zoals? een ford fiesta 2004? Zoiets?
Maar ik snap eea wel. Mijn eerste autos waren ook niet allemaal wat je een verstandige keuze zou kunnen noemen (oa. Ford Capri 2.3 V6, voornamelijk gekocht vanwege het coole uiterlijk (toendertijd...) en de waanzinnig lekkere soundtrack, helaas maximaal 1 op 8 bij rustig rijden, toch paar jaar in rondgetuft).
Het zal wel een proces zijn bij autos kopen. Eerst puur op gevoel, dan meer met verstand en als vervolgens het geld wat minder een issue wordt dan uiteindelijk de auto die je echt wil.
haha, ja, maar het hoort erbij denk ik.Phantasmagoria schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:48:
[...]
Niet perse maar het zou kunnen. Maw meer kijken naar het totale kostenplaatje, niet alleen aanschaf maar ook om de boel rijdend te houden, dan naar de cool/wow factor (whatever dat in zou houden voor de jeugd van vandaag).
Maar ik snap eea wel. Mijn eerste autos waren ook niet allemaal wat je een verstandige keuze zou kunnen noemen (oa. Ford Capri 2.3 V6, voornamelijk gekocht vanwege het coole uiterlijk (toendertijd...) en de waanzinnig lekkere soundtrack, helaas maximaal 1 op 8 bij rustig rijden, toch paar jaar in rondgetuft).
Het zal wel een proces zijn bij autos kopen. Eerst puur op gevoel, dan meer met verstand en als vervolgens het geld wat minder een issue wordt dan uiteindelijk de auto die je echt wil.
Op latere leeftijden laat je dit zulk auto's links staan en zoek je wat zuiniger, meer comfort etc.
Nu wil ik inderdaad gewoon een auto die leuk kan optrekken, in de vriendengroep rijden we allemaal golfjes momenteel, en ik wil graag eens wat anders dan dat slome gedoe.
Momenteel zou ik een 2 persoons auto ook goed vinden, en waarschijnlijk over 10 jaar dus niet meer.
Nu mag het nog, nu kan ik er nog van genieten
Dan een Peugeot 205 of 106 GTI. Goedkoop (de 106) en makkelijk aan te sleutelen, genoeg onderdelen voor te krijgen.
Waarom heb je die maar 1,5 jaar gehad? Als een auto goed bevalt doe je hem toch niet zo snel weg?Anoniem: 58485 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:52:
Ik heb 1.5 jaar een Golf 3 VR6 gereden:
[afbeelding]
Dat hoeft niet te zeggen, ik heb ook een auto te koop die ik pas een jaar heb, er is werkelijk niets verkeerd met die auto maar ik heb mijn zinnen op iets anders gezetHet Fantoom schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Waarom heb je die maar 1,5 jaar gehad? Als een auto goed bevalt doe je hem toch niet zo snel weg?
Daarnaast kan je ook een auto kopen als overbrugging naar een auto die je op een laten tijdstip wel kan kopen, kan je met een goedkope auto toch weer 1,5 jaar sparen
2.0 165pk 6-vers
lage km-stand wordt lastig te vinden, zelfs voor meer geld.
voor €3000,- is die van mij ook wel te koop
Anoniem: 58485
Hij begon te vervelen, ik heb toen heel impulsief een Audi A3 8P rood gekocht. Ook deze beviel prima, alleen was die ondanks z'n 2.0TDI en DSG relatief sloom. Ik moest ook een auto hebben dat een net uiterlijk had en niet vanaf 2KM afstand al te horen wasHet Fantoom schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Waarom heb je die maar 1,5 jaar gehad? Als een auto goed bevalt doe je hem toch niet zo snel weg?

Hele betrouwbare auto's, die A3's 8P.

Hier heb ik tot nu het meeste plezier aan beleefd....
Oké duidelijk, in die laatste rijd je nog steeds neem ik aan?Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:45:
[...]
Hij begon te vervelen, ik heb toen heel impulsief een Audi A3 8P rood gekocht. Ook deze beviel prima, alleen was die ondanks z'n 2.0TDI en DSG relatief sloom. Ik moest ook een auto hebben dat een net uiterlijk had en niet vanaf 2KM afstand al te horen was
[afbeelding]
Hele betrouwbare auto's, die A3's 8P.Echter was mijn neus een poos later gevallen op een Audi RS4 met 440PK......
[afbeelding]
Hier heb ik tot nu het meeste plezier aan beleefd....