Aankoopadvies sportieve auto tot 3000 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Topicstarter
Hoi!

Na een jaar in me golf 4 cabriolet te rijden ben ik van plan om van deze afscheid te nemen.
Ik wil maximaal 3000 euro uitgeven voor een auto.

Uiteraard heb ik een paar eisen,
  • Benzine
  • Niet sloom, moet wel wat power in!
  • Betrouwbaar
  • sportief uiterlijk
  • Maximaal 3000 euro
Wat ik zelf gevonden heb:

BMW E36 316i coupé
Voordelen:
  • Ruim aanbod
  • Ontzettend mooi model dat tijdloos is
  • Mooi geluid
nadelen:
  • Duur in onderhoud(?)
  • Veel afgetrapte op het net.
  • Vaak veel op de tellers
Honda Civic CRX
Voordelen:
  • Uiterlijk
  • Snel
  • Zeldzaam
  • Betrouwbaar motorblok
Nadelen:
  • Roesten snel
  • Veel op tellers
  • 99% is afgetrapt
Honda Del Sol
Voordelen:
  • Uiterlijk
  • Snel
  • Zeldzaam
  • Betrouwbaar motorblok
Nadelen:
  • Roesten snel
  • Veel op tellers
  • 99% is afgetrapt
Opel Astra
Voordelen:
  • Goedkoop
  • Veel aanbod
  • Weinig op tellers zijn te vinden
Nadelen:
  • Mist vermogen
  • niet betrouwbaar(?)
Hyundai Coupé
Voordelen:
  • Sportief uiterlijk
  • Goedkoop
  • Veel aanbod
  • Weinig op tellers vaak
  • Veel opties!
Nadelen:
  • Niet betrouwbaar (?)
  • Niet zo sportief rijden als hij eruit ziet.
Golf 3 GTI ( aangezien ik toch gelukkig ben met me golf zet ik deze Golf 3 GTI ook in het rijtje)
Voordelen:
  • Betrouwbaar
  • Veel aanbod
  • Volkswagen :+
Nadelen:
  • Afgetrapt
  • vaak veel op teller
  • zijn nog best prijzig
Graag zou ik jullie mening willen horen, wat jullie vinden en vergeet vooral niet met suggesties te komen!
Ik ken bij lange na niet alle auto's en zou graag van jullie horen

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:40
Je geeft het zelf al aan als nadeel: sportieve auto's onder de 3000 euro zijn helaas vaak afgetrapt. :P
Mazda MX-5?

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik de e36 316 gehad en die wil je niet. Met 100 pk op ~1200 KG wordt je niet vrolijk. Beter richt je op een 320 of minimaal een 318s. Daarnaast is het een hele zoektocht om eentje te vinden die nog origineel is. Je budget is wel ruim voldoende voor een degelijke e36.

Edit: Vind je de E46 niks?
Edit2: En een nette E36. Hou je nog genoeg over voor onderhoud of een andere bekleding ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Deveon op 05-03-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 22:56
Is een Toyota Celica 1.8 niets? Die zijn wel in deze prijsklasse te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GermanPivo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:06:
Je geeft het zelf al aan als nadeel: sportieve auto's onder de 3000 euro zijn helaas vaak afgetrapt. :P
Mazda MX-5?
Haha, Inderdaad, behalve de Astra en de Hyundai coupe, die vallen nog erg mee! De genoemde Honda's zijn echt afgetrapte bakken, maar ze ogen wel echt gaaf!

Mazda MX-5 is ook zeker een interessante, ik zal hem eens wat beter bekijken, ik weet niet veel van Mazda :+
Deveon schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:06:
Zelf heb ik de e36 316 gehad en die wil je niet. Met 100 pk op ~1200 KG wordt je niet vrolijk. Beter richt je op een 320 of minimaal een 318s. Daarnaast is het een hele zoektocht om eentje te vinden die nog origineel is. Je budget is wel ruim voldoende voor een degelijke e36.

Edit: Vind je de E46 niks?
De BMW is er evt ook in Compact, deze is qua aanbod wel iets beter, minder op de teller etc.
De meeste e36'tjes beginnen bij 2ton op de teller :9
Powergrim schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:08:
Is een Toyota Celica 1.8 niets? Die zijn wel in deze prijsklasse te vinden?
Celica's zijn volgens mij stuk stuurder, of je moet een slecht onderhouden celica kopen, ik weet dat een klasgenootje van me er ongeveer 6000 voor betaald heeft.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Opel astra mist vermogen? _O- _O-

neem dan een astra coupe of een astra OPC

of samen gecombineerd astra coupe 2.0 turbo :+

ik rij alle andere genoemde auto's er zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
Mazda 323(F) is misschien ook nog een aardig alternatief... daar heb je ook erg sportieve uitvoeringen van en genoeg voor weinig te vinden, uiteraard wel het risico op een aftrappertje, maar wel stukken minder dan wanneer je naar een MX5 of CRX oid kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 21:53

-tom-562

Oliesjeik

Jezus, wilt een snelle auto, en je noemt alleen maar slome auto's (of gigantische petjes auto's)? :')
Als een snel met budget wilt zou ik voor een Volvo 850 T5(R) gaan.

Als het fun to drive moet zijn, en iets minder snel, dan blijft eigenlijk alleen nog maar een MX5 over. of een MR2.

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 05-03-2015 09:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redbullet schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:13:
Opel astra mist vermogen? _O- _O-

neem dan een astra coupe of een astra OPC

of samen gecombineerd astra coupe 2.0 turbo :+

ik rij alle andere genoemde auto's er zo uit ;)
Oehh :> had al vermeld dat ik niet alle auto's / modellen ken, dit was mij niet opgevallen, ken niks van Opel :+

Ik vind Opel Astra's zeker wel mooie auto's maar ik dacht dat het niet vooruit te branden was 8)7
MicGlou schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:14:
Mazda 323(F) is misschien ook nog een aardig alternatief... daar heb je ook erg sportieve uitvoeringen van en genoeg voor weinig te vinden, uiteraard wel het risico op een aftrappertje, maar wel stukken minder dan wanneer je naar een MX5 of CRX oid kijkt.
Thanks! ga ik zeker naar kijken! Mazda heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit naar gekeken, dus ben benieuwd! Aftrappertjes heb je overal met dit budget helaas, arme studenten :+
-tom-562 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:16:
Jezus, wilt een snelle auto, en je noemt alleen maar slome auto's (of gigantische petjes auto's)? :')
Als een snel met budget wilt zou ik voor een Volvo 850 T5(R) gaan.

Als het fun to drive moet zijn, en iets minder snel, dan blijft eigenlijk alleen nog maar een MX5 over. of een MR2.
Ik hoef geen V6 race monster, het moet gewoon vooruit en zonder moeite inhalen, ik rij momenteel in een 70PK golf, dus voor mij is eigenlijk bijna alles "snel"
Ik ben voor veel auto's open, absoluut niet voor Volvo :9

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:09:
[...]

De BMW is er evt ook in Compact, deze is qua aanbod wel iets beter, minder op de teller etc.
De meeste e36'tjes beginnen bij 2ton op de teller :9
Die Compact is leuk, maar denk even dat wij andere bestuurders dat ding ook zien rijden ;)

2 ton is geen probleem voor een e36. Wat verwacht je van een auto van ~20 jaar oud? Dat is gemiddeld 10k p/j. Liever een auto die regelmatig gebruikt is dan dat die jaren stil heeft gestaan.

Mijn e36 96 op LPG had ik 6 jaar geleden gekocht met 205k op de teller en zonder gekke dingen binnen 3 jaar naar 305k gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mx3 dan? leuke zescilinder erin.

Maar echt snel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:15
Oef, wat een ongelofelijke foute lijst :X

Die auto's die je noemt zijn nou niet bepaald strepentrekkers, op die Golf na
Eigenlijk wat je wil, is een snelle auto die niet veel kost, dat is niet echt een lekkere combinatie
Vooral die Honda's en Golf zijn 9 van de 10 keer afgetrapt, maargoed, opzich ook niet gek als je ziet wat er doorgaans inrijdt

Met die Astra kan je inderdaad het beste voor een OPC gaan, maar daarbij geldt hetzelfde, met het krappe budget wat je hebt koop je waarschijnlijk andermans ellende

Heb je nog specifieke merken? Anders zou je ook nog naar een Clio RS, 206 GTI, Ibiza Cupra etc kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Goedkoop is duurkoop. Roest, onderdelen die vervangen moeten worden. Dan kan je bij een reparatie al enkele 100en tot 1000 kwijt zijn.

Ik zou het budget echt ophogen naar 4,5-5k. Daar zitten nog steeds genoeg afgetrapten tussen, maar de kans dat je iets vindt wat jou bevalt wordt een stuk groter.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:40

KhaZ

Alfa Romeo

3.0 V6 Alfa GTV een optie?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat toevallig een BMW e36 te koop in het dorp waar ik woon, met 190.000 km ~
Van 't weekend maar even langs gaan denk ik!
MikeyMan schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:22:
Mx3 dan? leuke zescilinder erin.

Maar echt snel ook niet.
Wow ja, Ik zie het ja, voor weinig geld ook! zeker het kijken waard,
FabianGTI schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:24:
Oef, wat een ongelofelijke foute lijst :X
:+
Heb je nog specifieke merken? Anders zou je ook nog naar een Clio RS, 206 GTI, Ibiza Cupra etc kunnen kijken
Nee, noem maar op, behalve Volvo en Alfa's en Fiats :)
Slechte ervaring met Italiaanse auto's, Volvo's is meer airbags dan PK :+
RonaldDesigns schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:28:
Goedkoop is duurkoop. Roest, onderdelen die vervangen moeten worden. Dan kan je bij een reparatie al enkele 100en tot 1000 kwijt zijn.

Ik zou het budget echt ophogen naar 4,5-5k. Daar zitten nog steeds genoeg afgetrapten tussen, maar de kans dat je iets vindt wat jou bevalt wordt een stuk groter.
Kan helaas echt niet ;(
Is het niet zo dat Alfa's zo ontzettend snel roesten en dergelijk? Alfa's rijden mensen omdat ze liefhebbers zijn dacht ik altijd

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222094

Aan je lijst te zien wil je een 'sportief uitziende auto' die niet vooruit te branden is en afgetrapt is?
Met sportief bedoel ik hier 'sjonnie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je snapt wel wat ik bedoel, Niks voor mij;)
Te netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En welke van die auto's uit dat lijstje zijn precies 'sportief'?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
FabianGTI schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:24:

Met die Astra kan je inderdaad het beste voor een OPC gaan, maar daarbij geldt hetzelfde, met het krappe budget wat je hebt koop je waarschijnlijk andermans ellende
1 woord : (astra)Coupé! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:38:
En welke van die auto's uit dat lijstje zijn precies 'sportief'?
Laten we zeggen, sportiever dan een VW Polo, of een Ford Fiesta...
Ga ik zeker naar kijken! staat er ook eentje in de buurt te koop zag ik !

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:39:
[...]

Laten we zeggen, sportiever dan een VW Polo GTI , of een Ford Fiesta ST...
Oh? Heb het er maar even erachter gezet, of wist je wel dat er van die beide auto's ook 'sport' modellen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FabianGTI schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Oh? Heb het er maar even erachter gezet, of wist je wel dat er van die beide auto's ook 'sport' modellen zijn?
Jep, nog steeds van mening dat een Polo nooit kan tippen aan de Golf GTI, die ook in het lijstje staat.
De enige Ford die ik echt mooi vind, is een Focus RS.. Niet binnen mijn budget, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:43
als je golf 4 verder bevalt, misschien een Léon 20vt? haal je zo 200pk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tipje uit eigen ervaring : een Golf 4 V5 of V6. Vooral die V5 klinkt en rijd fantastisch en is bloed snel ! :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 07:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Niet wetende dat een Volvo 850 T5-R alle auto's in dit topic in pk's, geluid, besturing en klasse voorbij gaat, gelijk al een -1 voor mij. Zo te zien wil de TS alleen een auto die er snel uitziet, en niet daadwerkelijk is?

Afbeeldingslocatie: http://carslaws.com/images/volvo-850-4264.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door NoFearCreations op 05-03-2015 09:47 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NoFearCreations schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:46:
Niet wetende dat een Volvo 850 T5-R alle auto's in dit topic in pk's, geluid, besturing en klasse voorbij gaat, gelijk al een -1 voor mij. Zo te zien wil de TS alleen een auto die er snel uitziet, en niet daadwerkelijk is?
Dude, ik ben 20, vind je dit echt een jongere bak?
Sorry, ik bevestig je -1, vind hem niet mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zo dacht ik vroeger ook, maar rijd er maar eens 1x in.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet

[afbeelding]
opel zafira opc :+

2.0 turbo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:47:
Een Saab 9-3 Cabrio:D Heeft 200+ pk en kan 0-100 op krap 7 seconden doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is leuk, maar bij lange na niet sneller dan een 850 T5-R . 2.3 5 cilinder turbo, 285PK.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zo, kies maar wat:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/lijst/1/15/prijs_asc

Edit: Klopt blijkbaar niks van dat fliter, klote autosites 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door TheBrut3 op 05-03-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]
TS wilt een afgetrapte standaard knaken petjesbak die afgetrapt is door 10 eigenaren, snap dat dan :+
NoFearCreations schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Is leuk, maar bij lange na niet sneller dan een 850 T5-R . 2.3 5 cilinder turbo, 285PK.
En het hoeft niet eens een T5-R te zijn, een normale T5 is al behoorlijk snel (iig sneller dan alle wagens uit de startpost), met nog genoeg potentie!

[ Voor 26% gewijzigd door -tom-562 op 05-03-2015 10:03 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:50
OP zoekt een sjonnie bak. Gewoon inhalen op de snelweg, doen alsof het snel is en heel cool is. Voor de rest boeit het niet.
En gelijk al andere merken afbranden omdat ze te netjes zijn bevestigd dit beeld aardig.

Helaas was ik ook ooit zo, en toen heb ik een Subaru gekocht. Redelijk wat power, alleen in onderhoud onbetaalbaar. (en overigens rijden subaru's nog de meeste van het 1e lijstje er compleet uit)

Overigens, als je dit zo wil, zeg ik niet dat het slecht is! Maar dan moet je accepteren dat "snel" niet is wat je gaat krijgen met je eigen eisen.
Er zit een verschil in een "kijk me rijden, en hoor me aankomen dankzij de bassen want ik ben een baas!" (wat je nu lijkt te willen uit je posts) en "Ik wil een redelijk vlotte auto die gewoon goed kan meekomen"

[ Voor 30% gewijzigd door corset op 05-03-2015 10:16 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
lanerios schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:13:
Overigens, als je dit zo wil, zeg ik niet dat het slecht is! Maar dan moet je accepteren dat "snel" niet is wat je gaat krijgen met je eigen eisen.
Er zit een verschil in een "kijk me rijden, en hoor me aankomen dankzij de bassen want ik ben een baas!" (wat je nu lijkt te willen uit je posts) en "Ik wil een redelijk vlotte auto die gewoon goed kan meekomen"
Nou vind ik een T5-R niet echt vallen onder een "Ik wil een redelijk vlotte auto die gewoon goed kan meekomen", dat is meer een benzine slurper.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zoals ik al zei, de lijst die OP wil is meer van de eerste categorie :)

Ik heb zelf vooral gereden:

Renault Clio 1994 (Nooit meer!)
Golf 2 1991 (geweldig)
Subaru Impreza CZ Sport 2001 (Enige in Nederland, import model)
Subaru Forester 2.2 Turbo
Subaru Forester 2.0 Turbo

En nu:

Toyota Prius 2 2004 Business

En als ik 1 ding heb geleerd, snelle auto's zijn leuk. Maar qua kostenplaatje totaal niet interesant te noemen meer. Als ik zie wat ik nu kwijt ben, en wat ik kwijt was qua onderhoud aan de golf ivm de subaru's. Ja, dan was dat achteraf een onhandige keuze.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

OP zoekt een sjonnie bak. Gewoon inhalen op de snelweg, doen alsof het snel is en heel cool is. Voor de rest boeit het niet.
En gelijk al andere merken afbranden omdat ze te netjes zijn bevestigd dit beeld aardig.

Helaas was ik ook ooit zo, en toen heb ik een Subaru gekocht. Redelijk wat power, alleen in onderhoud onbetaalbaar. (en overigens rijden subaru's nog de meeste van het 1e lijstje er compleet uit)en"
Voor een degelijke 1999 zal je al 1000 moeten bijleggen en anders komt dat wel terug in de kosten.

En bij elke auto moet je ook geluk hebben in welke staat zo'n auto is, alles kan kapot en koop je naar jouw idee een betrouwbare auto waar zo'n beetje alles (remmen, banden, motoronderdelen) vervangen moet worden.. ben je net zo slecht uit. Dan maakt het niet meer uit wat je rijd, alles moet een keer vervangen worden en het is dan klote als jij precies alles moet doen.

Misschien een Civic 1996/2003? Zo'n 1.6 VTI is nog behoorlijk rap en in ecomode toch nog behoorlijk zuinig, zeker geen trage auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Km-stand is niet zo'n ramp..... mits er aantoonbaar onderhoud is verricht kan je heel lang doorrijden op een auto hoor.

3000 euro voor een sportieve auto is erg aan de krappe kant. Met pech koop je een auto waar nog vanalles aan gedaan moet worden of waar na aankoop pas ineens verborgen gebreken aan komen.

Als ik dan toch zou kiezen dan zou ik gaan voor een corrado VR6 mischien, 6 cilinder en erg sportieve auto. KAN er heel netjes uit zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DennusB schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:18:
[...]

Nou vind ik een T5-R niet echt vallen onder een "Ik wil een redelijk vlotte auto die gewoon goed kan meekomen", dat is meer een benzine slurper.
Dat valt best mee, zo'n ding loopt ook gewoon 1:10 (met handbak) gemiddeld, als je veel snelweg rijdt zijn ze zuiniger

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 05-03-2015 10:32 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Heerlijk topic dit!

Een Astra en sportief, tja..

Verder zou die Hyundai Coupé niet zo goed rijden (ok hij heeft niet de meest sportieve wegligging) maar een Astra of een Golf 3 wel... Nah ondanks de letters GTI denk ik dat je je daar bij z'n Golf op verkijkt.

Verder zijn dit soort auto's bijna zonder uitzondering toe aan onderhoud of gevoelig (de Golf 3 rot bijvoorbeeld weg waar je bij staat als je pech hebt) daar moet je ook het budget voor hebben. Een auto kopen is 1, hem blijven rijden is 2.

Verder bestaat een Golf 4 Cabrio eigenlijk niet, dat is dan vast een Golf 3 Cabrio met een (fabrieks af) Golf 4 front.

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 05-03-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
SinergyX schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Voor een degelijke 1999 zal je al 1000 moeten bijleggen en anders komt dat wel terug in de kosten.
Met dat budget zou ik sowieso niet voor een Subaru kiezen, of je koopt een trage GX, of je koopt een afgetrapte GTT waar je nog behoorlijk wat onderhoud in moet steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Helaas was ik ook ooit zo, en toen heb ik een Subaru gekocht. Redelijk wat power, alleen in onderhoud onbetaalbaar. (en overigens rijden subaru's nog de meeste van het 1e lijstje er compleet uit)

:+ Daar ben je jong voor,

Ik rij verantwoord, ik ben geen gek die op een 80 weg 4 mensen inhaalt met 130,

Dat een Subaru sneller gaat weet ik ook wel, vette auto's ook! alleen heel erg duur.
Niet alleen aan onderhoud en benzine, maar ook in aankoop, vandaar dat de Subaru niet in het lijstje staat.

Dat het allemaal sjonnie auto's zijn die ik hier opnoem, was mij ook wel bekend.
Of het mij uitmaakt? Nee.. Moet de auto heel snel? Nee.. Zoals ik eerder vermeld heb, ik ben Golf 4 gewend met 70k, ik wil alleen iets sneller.
"Ik wil een redelijk vlotte auto die gewoon goed kan meekomen"
Ja, dit is voor mij het belangrijkste, maar ik heb ook nergens vermeld dat ik een race monster wil;)
Ik zei alleen dat ik op zoek was naar meer power, meer als de 70pk die ik nu heb ;')
Als ik dit model kan vinden, die ook goed onderhouden is zonder roest en met niet al te veel op de teller, is dit zeker weten mijn keuze :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik zie alleen een aankoopprijs staan, maar nergens een blijven rijden prijs. Gezien dat bij sommige een veelvoud is van de aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Subaru's kan je in de aanschaf redelijk goedkoop vinden, vooral sinds de afgelopen jaren. Waarom?

onderhoud, benzine (1 op 9, 1 op 10) is gewoon aardig prijzig. En helaas blijft de koppeling een zeer lastig punt bij deze auto's.

Ik zou zelf kijken:

Golf 2 (geweldige auto's)
Civic

Probleem waar je rekening mee moet houden, het moet niet alleen in de aanschaf betaalbaar zijn, maar ook aan de pomp en in onderhoud. :) Dat is een fout die ik met de subaru heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
[...]
Denk er ook aan dat je nog erg jong bent en een snelle auto lastiger verzekerd krijgt. Ze kijken voornamelijk naar het aantal PK's. Je kunt beter een auto met 100-110pk zoeken die heel licht is, dan een ooit dure snelle wagen met 200pk.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NoepZor schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:40:
[...]

Denk er ook aan dat je nog erg jong bent en een snelle auto lastiger verzekerd krijgt. Ze kijken voornamelijk naar het aantal PK's. Je kunt beter een auto met 100-110pk zoeken die heel licht is, dan een ooit dure snelle wagen met 200pk.
Ja, dat is helemaal waar!
Ook niet alleen maar om verzekering, maar ik heb geen zin dat ik met auto en al begraven word,
Een Honda Civic CRX Vtec is daarom ook echt me limiet, in verzekering prima te doen, 2 persoons auto he !

120 pk is zat, rij nu 70pk 1.8L op een auto van ~1100 kilo
GoldenSample schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:34:

Verder bestaat een Golf 4 Cabrio eigenlijk niet, dat is dan vast een Golf 3 Cabrio met een (fabrieks af) Golf 4 front.
Klopt, is volgens mij een Facelift ja!
uit "98

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Let ook even op je verzekering... 20 jaar en bv. een GTI met veel vermogen kan nog wel eens lastig worden om verzekerd te krijgen. Als het al lukt, heb je waarschijnlijk een premie die er niet om zal liegen. Aangezien je budget ook nog eens beperkt is, zou ik daar vooraf al even over gaan informeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Gewoon voor 2k een eerste generatie MX5 kopen, de rest van het geld besteden aan een rollbar, spoilerlip, en een grote beurt. Iets beters ga je voor dit geld niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Question Mark schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:47:
Let ook even op je verzekering... 20 jaar en bv. een GTI met veel vermogen kan nog wel eens lastig worden om verzekerd te krijgen. Als het al lukt, heb je waarschijnlijk een premie die er niet om zal liegen. Aangezien je budget ook nog eens beperkt is, zou ik daar vooraf al even over gaan informeren.
Goed punt, hier liep ik zelf ook tegenaan en werd initieel ook afgewezen, zelfs al met 3 jaar schadevrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoFearCreations schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:54:
[...]

man van m'n hart :)

al hier alleen een t5 (zonder de -R helaas) , wel gechipped :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een Opel Astra coupé verzekeren is prima te doen,
De Bmw e36 en Golf GTI word misschien nog wel een uitdaging,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ik zou zeggen; ga in het weekend eens naar een McDrive, en vraag wie zijn auto wil verkopen? genoeg keus denk ik dan :p

* mystic gaat voor de Volvo optie. omdat Volvo.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik heb op mijn 19e geen problemen gehad om een Impreza te verzekeren bij Centraal Beheer.
Maar achteraf hoorde ik wel dat er verschillende verzekeraars zijn die geen auto's boven de 100kw (dacht ik, kan ook 110 of 120 zijn) accepteren als de klant nog geen 24 is. T/m je 23e val je schijnbaar onder een risicogroep en is een verzekering standaard duurder.
Mijn verzekering was toen 160pm en is het jaar daarop gezakt naar 120pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheBrut3 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:21:
Ik heb op mijn 19e geen problemen gehad om een Impreza te verzekeren bij Centraal Beheer.
Maar achteraf hoorde ik wel dat er verschillende verzekeraars zijn die geen auto's boven de 100kw (dacht ik, kan ook 110 of 120 zijn) accepteren als de klant nog geen 24 is. T/m je 23e val je schijnbaar onder een risicogroep en is een verzekering standaard duurder.
Mijn verzekering was toen 160pm en is het jaar daarop gezakt naar 120pm.
Ik werd bij de Ohra zelfs afgewezen op 31 jarige leeftijd met mijn GTT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 11:06
mark-k schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:52:
Gewoon voor 2k een eerste generatie MX5 kopen, de rest van het geld besteden aan een rollbar, spoilerlip, en een grote beurt. Iets beters ga je voor dit geld niet vinden.
Een goede optie en je kunt dan lekker in de zomer met je dak open rijden!

Je kunt ook voor een Suzuki Swift gaan. De naam zegt al dat die swift is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36
Als je maar een budget hebt van 3k voor aanschaf, houdt je dan wel rekening met de gebruikerskosten? Zeker bij een 'sportieve auto' een stuk hoger.

Enfin, buiten de wagens die je zelf opgenoemd hebt:

Fiat Stilo Abarth - 2.4 5 cyl -170pk
Toyota Yaris T-Sport - 1.5 - 105 pk
Opel astra coupé 2.2. 147pk
Mazda MX-5 1.6/1.8 NA - RWD
Renault Clio RS - ~170pk

Dan zou ik meer gaan kijken naar de Clio of Stilo.. waarbij de stilo onbekender is, de clio's vaker afgetrapt. De Yaris is ook leuk voor het betere gooi-smijtwerk. Neem bij aanschaf van dit soort wagens altijd iemand mee die weet waarop 'ie moet letten.

#vooroordeel Doe mij en weggebruikers wel een plezier, en gooi er niet direct een kachelbuis onder als einddemper ;) #vooroordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 13:19
Is een Toyota Paseo niet iets? Zijn licht, betrouwbaar en komt met 90PK ook prima vooruit.

En je houd zo ook nog een boel geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:30

donny007

Try the Nether!

Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een nette E36 320i in die prijsklasse, in de helft van de gevallen trof ik een compleet afgeragde sjonniebak aan met een selectie aan 'custom' onderdelen en een waslijst aan achterstallig onderhoud. Know what you get.

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 05-03-2015 12:41 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ErgoStijn schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:17:
Als je maar een budget hebt van 3k voor aanschaf, houdt je dan wel rekening met de gebruikerskosten? Zeker bij een 'sportieve auto' een stuk hoger.

Enfin, buiten de wagens die je zelf opgenoemd hebt:

Fiat Stilo Abarth - 2.4 5 cyl -170pk
Toyota Yaris T-Sport - 1.5 - 105 pk
Opel astra coupé 2.2. 147pk
Mazda MX-5 1.6/1.8 NA - RWD
Renault Clio RS - ~170pk

Dan zou ik meer gaan kijken naar de Clio of Stilo.. waarbij de stilo onbekender is, de clio's vaker afgetrapt. De Yaris is ook leuk voor het betere gooi-smijtwerk. Neem bij aanschaf van dit soort wagens altijd iemand mee die weet waarop 'ie moet letten.

#vooroordeel Doe mij en weggebruikers wel een plezier, en gooi er niet direct een kachelbuis onder als einddemper ;) #vooroordeel
Me zus had een Fiat Stilo Abarth gekocht voor 2300, zat 65000 op de teller, binnen 4 maanden was de schakelpomp(volgens mij was dit het, kan me vergissen, auto wou niet meer naar ze 1 auto was een automaat) kapot. Fiat, kon dit probleem, niet oplossen. Goeie ervaringen hebben we niet echt in de familie met Fiat, dus zal deze auto ook liever niet aanschaffen.

Over de einddemper, ik hou me auto's orgineel, Ik weet dat ik op zoek ben naar sjonnie auto's waar al snel vooroordelen komen, maar ik ben geen alledaagse petjes drager type.
donny007 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:36:
Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een nette E36 320i in die prijsklasse, in de helft van de gevallen trof ik een compleet afgeragde sjonniebak aan met een selectie aan 'custom' onderdelen en een waslijst aan achterstallig onderhoud. Know what you get.
Ja, Dat is het moeilijkste van alles, probeer maar een mooie E36 te vinden, het is best lastig, ik wil ook geen getuned BMW, daar zijn ze veel te mooi voor.
Biemold schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:20:
Is een Toyota Paseo niet iets? Zijn licht, betrouwbaar en komt met 90PK ook prima vooruit.

En je houd zo ook nog een boel geld over.
Daar heb ik toevallig vandaag al naar gekeken, Toyota is volgens mij wel echt een betrouwbare auto, dus deze ga ik ook zeker bekijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:27
Een "ik-ben-van-de-duyvis" post, maar ik heb een Clio RS te koop staan :).

Phase 1, ruim binnen je budget, 2 vorige eigenaren (waarvan 1 vorige tweaker). ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34

v8power67

Psn: Mausosaurus

Een corsa b gsi iets ?
Helaas zijn het vaak afgetrapte en verneukte wagens met ontzettend lelijke bodykitjes etc.
Maar heb er zelf een samen met mijn broertje. En standaard al goed voor een 106pk(109 met een c16xe) en rond de 950Kilo.
Dan een mantzel inlaat erop en je hebt zo 10pk erbij. Die van ons hebben we ook hellemaal gestript dus alles eruit op dashboard en 2 stoelen na.
Gaat leuk hoor zon wagentje. En kost maar 50 euro per maand in wegenbelasting en verzekering. En de verzekering kan zelfs nog 10 euro goedkoper.
Er is veel op de markt om hem naar eigen smaak te maken. En als je geluk hebt vind je een goeie voor weinig geld. Die van ons koste 700 euro met 180000km erop.
En als je dan echt snel wilt hang je er een 2.0 liter turbo in :p

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 05-03-2015 13:21 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Sportief betekend voor mij goede rijeigenschappen, strakke besturing, redelijk vermogen, voldoende trekkracht en goede remmen. Maar ik heb de indruk dat TS vooral bedoeld sportief imago onder ca. 20 jarigen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Sportief, betrouwbaar en goedkoop? Lastige eisen, je vindt veel verrotte afgetrapte bakjes waar je geld in kutn blijven gooien zonder dat het ooit echt fatsoenlijk wordt.

Wederom raad ik dan de Suzuki Ignis Sport aan. 910 kg, 110 pk, zeer betrouwbaar. Weinig onderhoud, weinig wegenbelasting, maar reken er niet op dat je zuiniger rijdt dan 1:14 ofzo. Ignis Sport is een budget GTi, rap in de bochten en dat motortje wil wel boven de 4000 rpm.

Ik heb die van mij (2004, 95.000 km) een paar maanden terug verkocht voor 3250 euro, dat ligt dicht bij je budget.

Volvo T5-R sportief? Voorwielaandrijving, lomp zwaar. Volvo's zijn niet sportief, heel soms wel vlot. Qua dynamiek haalt een Volvo het ruimschoots niet bij de Duitse concurrentie. Volvo is degelijk en gebruiksvriendelijk.

Je betaalt je een ongeluk aan een T5-R. Ignis kost geen drol en op een circuit of een bochtig landweggetje maak je het een T5-R verrekte moeilijk.

Een Honda Civic kan ook. Sportieve Honda's zijn helaas nogal eens aan gort gereden door halve zolen. Maar Honda is kwalitatief goed, zeker de motoren. Ga dan voor de 1.4 75 pk versie, zelden afgeragd, die kun je voor een paar tientjes opschroeven naar 90 pk. Dat 75 pk blokje is teruggeschroefd, kun je zo herstelle (restrictor uit luchtfilterhuis halen meen ik). Dan heb je 90 pk bij 950 kg ofzo, best vlot.

Ga iig niet voor Italiaan of een Fransoos, daar krijg je spijt van. Ze maken hartstikke leuke rij-ijzers maar de oudere occasions zijn gaar, gaarder of gaarst.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 05-03-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:36
Sportief/Snel en niet te duur?
Optie 1
Optie 2

Is genoeg spul voor te krijgen om te upgraden voor betere wegligging en ook om motorisch iets meer uit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

donny007 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:36:
Klopt. Van alle auto scenes slaat bij BMW toch het meeste tuningsziekte toe.

Ik vind het echt niet mooi, en vaak worden auto's met veel tupperware / plastic rommel beplakt en het is ineens getuned.

Je moet zulke auto's echt een brug ophijsen eerst en grondig checken... Als een verkoper dat niet toelaat dan wegwezen van de verkoop. We kwamen er nog wel eens eentje tegen dat bijv de achteras met nog maar 1 bout ipv de 3 vastzaten bijv. Levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobKJ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:13:
Sportief/Snel en niet te duur?
Optie 1
Optie 2

Is genoeg spul voor te krijgen om te upgraden voor betere wegligging en ook om motorisch iets meer uit te halen :)
Ehm, de TS zoekt een betrouwbare auto. Dit lijkt er in de verste verte niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:40:

Volvo T5-R sportief? Voorwielaandrijving, lomp zwaar. Volvo's zijn niet sportief, wel vlot. Qua dynamiek haalt een Volvo het ruimschoots niet bij de Duitse concurrentie. Volvo is degelijk en gebruiksvriendelijk.

Je betaalt je een ongeluk aan een T5-R. Ignis kost geen drol en op een circuit of een bochtig landweggetje maak je het een T5-R verrekte moeilijk.
wat een vooroordelen weer... zoek eens op de racehistorie van de 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:02

houthakker

Poehé

Zoek eens op mp naar 1.8T of 1.8 20VT (volkswagen, audi, seat), zeer degelijk blok...

Seat Leon
Seat Cordoba
Seat Ibiza
Audi A3 (quattro :9~)

Tja en Saab 9.3T...

linkje en dan alles wat frans, italiaans of engels is links laten liggen :P

[ Voor 79% gewijzigd door houthakker op 05-03-2015 14:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Laatst online: 04-06 17:43
Audi TT uit 1999/2000, audi a3 of een Porsche/vw/audi 924? :P

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:02

houthakker

Poehé

Tja of 944, voor 3k 100% garantie dat er > 2000 E aan onderhoud zit te komen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nightw1ng schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:29:
Audi TT uit 1999/2000, audi a3 of een Porsche/vw/audi 924? :P
924 ook mooie keus , al is daar denk ik de aanschaf nog 1 van de minste kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 05-06 15:07
Enkele voorstellen:

Mazda MX-3: Relatief snel, oogst sportief en is betrouwbaar.
Toyota Celica T20 GT: Relatief snel, oogst sportief maar is lastig te vinden.
Seat Ibiza of Cordoba Cupra: Ook relatief snel, betaalbaar maar wel een slechte carrosserie (gevoelig voor roest).
Volkswagen Golf 3 VR6: Beetje hoog petjes gehalte maar er kunnen leuke exemplaren bij zitten.
Alfa Romeo 156 2.5 V6: Goedkoop in aanschaf maar bloed snel met zijn 190 pk, let er wel op dat de distributieriem recent nog is vervangen!
Alfa Romeo 2.0 V6 TB/3.0 V6: Betaalbaar maar aan de zware kant. Oogt snel en is ook snel.
Opel Astra GSI: Vlot maar saai.
BMW E36 325/328: Lastig om een goed exemplaar te vinden maar ze zijn wel snel en ogen zeker niet verkeerd.
Saab 9-3 2.0 Turbo: Je moet er van houden maar bijzonder zijn ze zeker!
Fiat Coupe Turbo Ook een bijzondere auto, relatief goed betaalbaar binnen het opgegeven budget en volgens mij zijn ze ook snel.
Seat Leon 1.8T: Kwalitatief goede auto's, verder weinig ervaring mee.
Hyundai Coupe: Geen ervaring mee, ik weet ook niet of er een snelle variant van is. Oogt wel sportief!
Honda Prelude: Erg stoere coupe maar volgens mij worden ze massaal opgegeten door de roestduivel.
BMW E39: Log en zwaar maar met een dikke zes pitter toch vlot!
Citroen Saxo 1.6 VTS 16V: Licht en vlot, wel redelijk zeldzaam inmiddels.

Zo zijn er nog zat opties. Ik zou zeggen zoek wat auto's uit die je leuk vindt en ga proefritjes maken en dan merk je vanzelf wat je het leukst vindt!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Laatst online: 04-06 17:43
Sowieso met die bakjes. Meer een weggooi auto, kapot? Nieuwe tweedehands halen!
Anoniem: 222094 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:30:
[...]

924 ook mooie keus , al is daar denk ik de aanschaf nog 1 van de minste kosten ;)

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Redax schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:30:
Enkele voorstellen:

Opel Astra GSI: Vlot maar saai.
goh waarom niet opel kadett gsi champiognon edittion?

leuk allemaal nieuwere auto's selecteren en een opel van voor 1997 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Niets mis met een volvo t5r hoor :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:36
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:22:
[...]

Ehm, de TS zoekt een betrouwbare auto. Dit lijkt er in de verste verte niet op.
Care to explain? C20XE zijn erg betrouwbaar, worden veel in de cross gebruikt. Zit niks geen houtje-touwtje constructie in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222094 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:23:
[...]

wat een vooroordelen weer... zoek eens op de racehistorie van de 850.
Die race 850 was ook vrijwel origineel en dus zeer representatief voor het model dat in de showroom stond.

Filmpjes op Youtube zin voornamelijk van getunede T5-R's. Dat blok is makkelijk te tunen en snel wordt ie dan vanzelf wel een keer, dan wil niet zeggen dat een stock T5-R sportief is.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 05-03-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:41:
[...]

Die race 850 was ook vrijwel origineel en dus zeer representatief voor het model dat in de showroom stond.
ja want een bmw/audi/mercedes gingen daar zonder rolkooi/racebanden/aangepaste remmen aan die races meedoen :O

ik kom even terug op je voorwielaandrijving, die race 850 heeft ook gewoon voorwielaandrijving, en deed aardig mee. Zegt al genoeg over de auto

maar ik laat het hierbij, houd je vooroordeel maar in stand... filmpje hierboven mij geplaatst is al bewijs genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:41:
[...]

Filmpjes op Youtube zin voornamelijk van getunede T5-R's. Dat blok is makkelijk te tunen en snel wordt ie dan vanzelf wel een keer, dan wil niet zeggen dat een stock T5-R sportief is.
Wat hij in ieder geval niet krijgt, is een sport uitstraling, het oogt meer als een boodschappen auto naar mijn mening, ben er niet echt kapot van en dit zal dan ook zeker niet mijn auto worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Wat hij in ieder geval niet krijgt, is een sport uitstraling, het oogt meer als een boodschappen auto naar mijn mening
En ik ga hierbij je topic niet verder vervuilen. Als ik dan toch voor je moet kiezen zou ik voor een seat gaan met een betrouwbaar blok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 222094 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:47:
[...]

En ik ga hierbij je topic niet verder vervuilen. Als ik dan toch voor je moet kiezen zou ik voor een seat gaan met een betrouwbaar blok :)
Ik ga kijken of er in de buurt toevallig een Ibiza of leon cupra te vinden is voor dit budget,
Wel hoor ik vaak dat hij motorisch meer problemen geeft als een VW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Seat rijdt met vw blokken dus ja lijkt me sterk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Ik ga kijken of er in de buurt toevallig een Ibiza of leon cupra te vinden is voor dit budget,
Wel hoor ik vaak dat hij motorisch meer problemen geeft als een VW ?
Lijkt me puur pech. Seat is vaak wat goedkoper dan een vw (en vw wat afgeragder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222094 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:46:
[...]

ja want een bmw/audi/mercedes gingen daar zonder rolkooi/racebanden/aangepaste remmen aan die races meedoen :O

ik kom even terug op je voorwielaandrijving, die race 850 heeft ook gewoon voorwielaandrijving, en deed aardig mee. Zegt al genoeg over de auto

maar ik laat het hierbij, houd je vooroordeel maar in stand... filmpje hierboven mij geplaatst is al bewijs genoeg.
Dat doet er niet toe, je meot een stock Volvo vergelijken met een BMW, Mercedes of Audi zoals die in de showroom staat. Qua rij-eigenschappen haalt Volvo het bij lange, lange, LANGE niet bij ze Germans.

Veilig en degelijk. Niet sportief. Daar is verder weinig mis mee, waardeer het merk voor zijn kwaliteiten.

En waarom vind je dat filmpje bewijs? Het zegt niets, het kan een zwaar opgevoerde T5-R zijn die achter een stock 210 pk Focus ST aan zit. Verder heb je ook nog de enorm belangrijke factor "chauffeur", wie zegt dat beiden even goed kunnen rijden en er even veel uit halen?
Care to explain? C20XE zijn erg betrouwbaar, worden veel in de cross gebruikt. Zit niks geen houtje-touwtje constructie in :)
Een auto die in de cross betrouwbaar is, dat zegt heel weinig voor normaal gebruik op de openbare weg. Een zwaar opgevoerde Corsa uit 1988 ofzo hoort op de schroothoop, niet op de weg. En iemand die een betrouwbare auto zoekt, moet never nooit bij zo iets uitkomen.

Sowieso is een auto uit 1988 zo ongelofelijk oud, dat je er alleen aan moet beginnen als het gaat om een zeer betrouwbaar model van een zeer betrouwbaar merk, dat rustig is gereden en altijd top is onderhouden.

Een gaar Corsa´tje dat is gebruikt voor de race is dat niet. Schroot. Niet doen @ TS.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 05-03-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Leuke seat ibiza. puur voor eat je kan verwachten. Want 250k km is veel.
Zou wel gaan voor om en rond 2ton.
Standaard 156pk maar met simpele mods zo op de 200pk te krijgen. Desnoods wat gewicht eruit en je hebt een leuk bommetje.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks ;)

Nou, ik heb zat auto's voorbij zien komen om mij de komende dagen even in te verdiepen!
Als jullie nog toevoegingen hebben hoor ik dat graag ;)

Assortiment lijkt in 1 keer veel groter te worden, zo had ik geen idee dat er ook betaalbare Alfa's zijn, en de Mazda's heb ik eigenlijk ook nog nooit bekeken :+

Edit: O ja, en KM-stand, is dat zo erg als een auto rond de 2 ton zit? Mijn golfje zit op 194000, en die heeft wel de nodige reparaties gehad, maar aan de velgen te zien was mijn golf ook wel een beetje afgetrapt toen ik hem kreeg, achja, het was een zeer goeie 1e auto

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij een auto blijven waarvan onderdelen en reparatie relatief eenvoudig zijn en te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Kan je zeggen een corsa b is super.makkelijk alles zelf te doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zou mijn keus ook zijn, Corsa B is voor iedereen gemakkelijk sleutelen. En anders goed om het mee te leren. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:56:
Thanks ;)

Nou, ik heb zat auto's voorbij zien komen om mij de komende dagen even in te verdiepen!

Assortiment lijkt in 1 keer veel groter te worden, zo had ik geen idee dat er ook betaalbare Alfa's zijn, en de Mazda's heb ik eigenlijk ook nog nooit bekeken :+

Edit: O ja, en KM-stand, is dat zo erg als een auto rond de 2 ton zit? Mijn golfje zit op 194000, en die heeft wel de nodige reparaties gehad, maar aan de velgen te zien was mijn golf ook wel een beetje afgetrapt toen ik hem kreeg, achja, het was een zeer goeie 1e auto
ben je een klusser of heb je 2 linkerhanden?

bij auto's met hogere standen / leeftijd is er vaker 'iets'. Handig dat je het dan makkelijk zelf kunt fixen ipv steeds de garage te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:56:
Thanks ;)

Blijf weg van Alfa Romeo, als je die betrouwbaarheid een serieuze factor vindt.

Mazda is kwalitatief wat minder dan Subaru/Honda/Toyota en waarschijnlijk ook iets minder dan Nissan.

Een sportieve auto die 2 ton gelopen heeft, daar zou ik mee oppassen. Zeker de geblazen turbo bakkies die je hier aangeraden worden.

Kijk ook naar of een auto gegalvaniseerd is, dan roest ie zo veel minder, en roest is voor auto's die met jouw budget betaalbaar zijn wel een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Hoge km's zegt niet alles.
1ton mmaar slecht onderhouden en trappen als koud is. Of 2ton altijd perfect onderhouden en altijd netjes warmrijden verschilt heel veel.
Maar rond de 2ton met goed onderhoudsboekje is niets mis mee.

Wst wel vaak is met turbo motoren die veel korte stukjes hebben gereden of die door een omatje gereden wordt dat ze lui kunnen worden.
Afgetrapt is niet goed maar dat ermee echt gereden werd is soms ook wel goed.

Alfas zijn vaak drama idd. Mn vader had er 3 allemaal lease. 147 liep 10000km voor distributie riem vervangen inmekaar riem geklapt.
156 olie slurper en veel elektra problemen. En 156 wagon zelfde.
Heeft nu een renault en is nog 10x erger...

Enige merk waar we echt tevreden over zijn over langere tijd is seat. Mn moeder heeft een cordoba tdi heerlijke bak. Broer had een leon 20vt met 220pk super bak noiit problemen. Erna had hij een ibiza 1.6 ook heel goed.
Heeft nu een golf 3 cabrio en alleen maar gezeik. Maar dat is zo willekeurig natuurlijk, vaak zegt het meer over vorige eigenaren dan over het merk.

[ Voor 74% gewijzigd door v8power67 op 05-03-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 222094 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:59:
[...]

ben je een klusser of heb je 2 linkerhanden?

bij auto's met hogere standen / leeftijd is er vaker 'iets'. Handig dat je het dan makkelijk zelf kunt fixen ipv steeds de garage te moeten betalen.
Mja, ik ben niet echt onhandig, maar zeker niet zo een handige klusser nee, maar ik denk dat je met google al best ver kom? Ik kan overigens gratis gebruik maken van een auto garage via een maat, dus ik kan wel de auto de brug op rijden, en beschik dus over de nodige gereedschap.

Hij zal me hier heus wel af en toe mee helpen, zonder daar iets of veel voor te rekenen, maar het liefst zou ik het zelf proberen te fixxen.
Anoniem: 654400 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:01:
[...]

Blijf weg van Alfa Romeo, als je die betrouwbaarheid een serieuze factor vindt.

Mazda is kwalitatief wat minder dan Subaru/Honda/Toyota en waarschijnlijk ook iets minder dan Nissan.

Een sportieve auto die 2 ton gelopen heeft, daar zou ik mee oppassen. Zeker de geblazen turbo bakkies die je hier aangeraden worden.

Kijk ook naar of een auto gegalvaniseerd is, dan roest ie zo veel minder, en roest is voor auto's die met jouw budget betaalbaar zijn wel een factor.
Daar was ik al bang voor ja, Alfa en Fiat zijn over het algemeen toch wat gevoelig en zijn echt liefhebbers auto's denk ik, als student heb ik toch wel een probleem als er dingen stuk gaan.
v8power67 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:03:
Hoge km's zegt niet alles.
1ton mmaar slecht onderhouden en trappen als koud is. Of 2ton altijd perfect onderhouden en altijd netjes warmrijden verschilt heel veel.

Wst wel vaak is met turbo motoren die veel korte stukjes hebben gereden of die door een omatje gereden wordt dat ze lui kunnen worden.
Afgetrapt is niet goed maar dat ermee echt gereden werd is soms ook wel goed.

Alfas zijn vaak drama idd. Mn vader had er 3 allemaal lease. 147 liep 10000km voor distributie riem vervangen inmekaar riem geklapt.
156 olie slurper en veel elektra problemen. En 156 wagon zelfde.
Heeft nu een renault en is nog 10x erger...
Ja, maar ik denk niet dat veel mensen hun onderhoudsboekje nog hebben bij een BMW e36 bijvoorbeeld? best oude auto's he;)

Dit bevestigt mijn vermoedens van Alfa,

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
v8power67 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:03:

Wel grappig dat iedereen altijd maar kijkt naar het blok met hoge kilometerstanden
Maar het nadeel aan een hoge kilometerstand is juist de dingen er om heen, koppeling, versnellingsbak, wiellagers, noem maar op

Toch zie je ook vaak bij de hoge km standen dat het onderhoudsboekje niet meer is ingevuld, vooral in deze prijsklasse en met dit type auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 525104 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:08:
Ik kan overigens gratis gebruik maken van een auto garage via een maat, dus ik kan wel de auto de brug op rijden...
Dat is echt al heel handig. De drempel om er aan te gaan sleutelen is dan een stuk kleiner. Aan de straat dingen doen kan wel, maar het werkt toch een stuk minder prettig (vooral in de winter |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:28

DropjesLover

Dit dus ->

FabianGTI schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:11:
[...]

Wel grappig dat iedereen altijd maar kijkt naar het blok met hoge kilometerstanden
Maar het nadeel aan een hoge kilometerstand is juist de dingen er om heen, koppeling, versnellingsbak, wiellagers, noem maar op

Toch zie je ook vaak bij de hoge km standen dat het onderhoudsboekje niet meer is ingevuld, vooral in deze prijsklasse en met dit type auto's
Dit inderdaad.
Doorgaans houdt de rest van de auto er mee op voordat het blok er mee ophoudt...

Maar goed, lagers, koppeling, rubbers, etc, daar zegt de kilometerstand ook wel wat over natuurlijk.
Electra gaat ook meer spelen door slechte contactpunten en roest treft ze allemaal wel...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

In de TS staat o.a. een Honda crx, ik zeg dat is m!
Nadelen zijn duidelijk helaas, je vindt geen nette die niet verbouwd is door een petje en ze zijn behoorlijk op leeftijd, maar wat een geweldige karretjes zijn dat.

Voordelen ook duidelijk imho: relatief licht met redelijk veel vermogen, ontzettend origineel ontwerp.
Mijn nummer 1 in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Mijn mening => Koop een relatief klein wagentje maar nieuwer voor dat budget, welke er misschien niet sportief uit ziet maar wel een héél stuk minder kost.

Dan kan je lekker doorsparen voor een echt leuke auto.

Ik wilde zelf altijd al een Impreza, als eerste auto kon ik een GTT halen maar dan had ik echt één van de goedkoopste of een Hyundai Coupé. Die laatste had een collega toen ook, maar op advies van hem zelf niet gekocht want dat was echt een wagen om te huilen. Daarna eerst maar een jaar in een Opel Astra 1.6 uit 2000 gereden en toen gelijk een goede Impreza uit 2003 gekocht van het geld wat ik heb bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheBrut3 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:57:
Mijn mening => Koop een relatief klein wagentje maar nieuwer voor dat budget, welke er misschien niet sportief uit ziet maar wel een héél stuk minder kost.

Dan kan je lekker doorsparen voor een echt leuke auto.

Ik wilde zelf altijd al een Impreza, als eerste auto kon ik een GTT halen maar dan had ik echt één van de goedkoopste of een Hyundai Coupé. Die laatste had een collega toen ook, maar op advies van hem zelf niet gekocht want dat was echt een wagen om te huilen. Daarna eerst maar een jaar in een Opel Astra 1.6 uit 2000 gereden en toen gelijk een goede Impreza uit 2003 gekocht van het geld wat ik heb bespaard.
Heb ik ook aan gedacht, maar als je echt een goeie en niet een te oude auto wilt, moet je toch wel richting de 7000 euro zitten, voor een sportieve auto bedoel ik dan.

Helaas, ik ben momenteel nog student en dat kan nog wel 1.5 jaar duren voordat ik überhaupt kan beginnen met sparen voor een auto.

Kan je dan niet beter een Mitsubishi Colt kopen van 600 euro (die net gekeurd is), en daar een jaar mee rijden?
Daniel36 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:48:
In de TS staat o.a. een Honda crx, ik zeg dat is m!
Nadelen zijn duidelijk helaas, je vindt geen nette die niet verbouwd is door een petje en ze zijn behoorlijk op leeftijd, maar wat een geweldige karretjes zijn dat.

Voordelen ook duidelijk imho: relatief licht met redelijk veel vermogen, ontzettend origineel ontwerp.
Mijn nummer 1 in elk geval :)
Stiekem ook mijn favoriet, maar leeftijd en sjonnies houden mij tegen om zo een auto te kopen, van het hele lijstje is de CRX het gevaarlijkste om te kopen denk ik :)
Ook zijn ze vrij zeldzaam in Nederland, als je voor de CRX gaat en niet voor de Del Sol versie.

In Duitsland heb je er wel heel veel te koop staan, maar dan zit je weer met import..

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 05-03-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 09:01

Trebbors

Failure is no option!

Geef het dubbele uit en koop deze bom op wielen:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

209 pk en voor 300 euro veilig naar de 250PK.

[ Voor 10% gewijzigd door Trebbors op 05-03-2015 16:29 ]

Pagina: 1 2 Laatste