Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Basislaptop april 2015

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Basislaptop april 2015

Let op! Bij wijze van test pakken we het met de laptop best buy guide van april iets anders aan dan normaal. Normaal gesproken baseren we de keuze van de LBBG op jullie input, ervaringen van de redactie en externe reviews. Dat willen we zo houden, maar we willen de uiteindelijke Best Buy ook zelf getest hebben. Daarom staat dit topic al wat eerder dan gebruikelijk online en maken we op 20 maart op basis van alle input een keuze voor de Best Buy, waarvan we dan een reviewsample proberen te regelen, die we in de daaropvolgende week testen. Op 1 april hopen we dan een LBBG te publiceren met eigen foto's en eigen testdata. De lbbg van april is wat dat betreft een test, en als alles goed blijkt te gaan willen we vaker proberen de best buys ook zelf te testen.
Basislaptop
Voor de basislaptop reserveren we een budget van zeshonderd euro. Voor dat geld willen we natuurlijk een zo goed en zo snel mogelijke laptop uitzoeken. Het wensenlijstje (min of meer in volgorde van belangrijkheid):
- Full HD-scherm
- SSD
- IPS-scherm
- Goede bouwkwaliteit
- Snelle processor
- Accuduur
Dat is natuurlijk niet allemaal te realiseren voor zeshonderd euro, dus zullen we op zoek moeten naar iets dat er zo goed mogelijk bij in de buurt komt.
Kandidaten
Als je in de PW zoekt op FHD-scherm + SSD + <€600 komt je op vier Acer-laptops uit. Daarvan is de pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC het interssantste, want full hd-scherm en 128GB ssd. Het werkgeheugen is 4GB groot en de Core i3-4030U is niet de snelste. Uit eigen ervaring kan ik ook nog melden dat de behuizing van plastic is en het toetsenbord niet al te prettig tikt doordat het weinig travel en een nogal harde feedback heeft. De buitenkant van het scherm is wel weer van metaal en zowel geheugen als ssd zijn makkelijk te upgraden.

Leg je de focus meer op een snelle cpu, dan kom je uit op de pricewatch: Asus R556LA-DM802H. Het is een van de eerste laptops met een Broadwell-i5 en daar komt nog eens bij dat het scherm de full hd-resolutie heeft. Het werkgeheugen is 4GB groot en de harde schijf is 500GB. Een andere uitvoering testten we al eens: reviews: Asus R556: eerste benchmarks met Broadwell-U en daaruit bleek dat de behuizing niet de stevigste is. Het full hd-scherm is mat, maar het is nog niet duidelijk wat het gebruikte schermpaneel is, want het reviewexemplaar was voorzien van een 1366x768-tn-scherm.

Nummer drie: pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431845 is een bekende. De Flex 2 heeft een 15,6"-scherm dat 300 graden kan draaien. Het scherm zou van het full hd ips-type zijn, de cpu een i5 en werkgeheugen en hdd bedragen 4GB en 500GB. Volgens Notebookcheck buigen scherm en toetsenbord wel mee onder druk. (De Flex 2 met 14"-scherm valt ook binnen het budget, maar die is nog maar bij 1 webshop te krijgen, dus lijkt me een uitlopend model en dus niet geschikt voor de bbg).

Acer, Asus, of Lenovo? Of heel iets anders? Laat ons weten wat jouw voorkeur heeft voor de basislaptop van april!

Andere bbg-topics voor april 2015:
[LBBG] Multimedialaptop april 2015
[LBBG] Highend ultrabook april 2015

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Misschien interessant om ook nog even bij Dell te kijken. Die hebben leuk geprijsde modellen op hun eigen site (in de PW zijn ze een stuk duurder) en je kan ook nog eens 10% korting krijgen. :) de vraag is echter of Dell jullie een review sample wil geven. :P

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Het regelen van reviewsamples is ons probleem ;) Heb je een voorstel van een Dell-laptop die volgens jou de Best Buy zou moeten worden?

Verwijderd

Helaas geen Full HD schermen en SSD's ingebouwd binnen het budget zie ik. Als achteraf inbouwen van een SSD (terwijl de totaalprijs binnen budget blijft) een optie is kun je leuke set-ups krijgen met een i5 + 8GB ram + 256GB ssd voor een totaalprijs van €600. Echter moet je dan helaas wel het full HD scherm opgeven ten koste van betere specs en moet je zelf de ssd inbouwen (en volgens mij was de eis van de BBG dat de laptop kant en klaar goed geleverd werd toch?)

Als dat wel een optie is zit ik te denken aan het volgende model: (even linkje naar de Dell site aangezien niet iedere setup in de PW staat)

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3543-laptop (€529 - 10% = €476,10 + €90 voor een 256GB SSD = €566,10)

Ook nog even de review van foritain aanhalen: productreview: Dell Inspiron 15 (3542-1237) review door Foritain

En het feit dat jullie een goedkopere versie vorige keer als budgetlaptop BBG hebben gekozen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 14:16 ]

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32

xpc

Ik zou me echt concentreren op een laptop met een goed scherm. Een SSD kun je altijd nog later inbouwen, een ander scherm is wat lastiger. Dus in plaats van de Asus in de openingspost (is een i5 echt nodig?) bijvoorbeeld deze Asus en een SSD zelf inbouwen.

En Lenovo heeft op dit moment leuke aanbiedingen, zoals de Thinkpad E550 met i3-5005U, FHD, 128GB SSD voor €583. Maar dit is dus een (tijdelijke) aanbieding.

Verwijderd

xpc schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:32:
Ik zou me echt concentreren op een laptop met een goed scherm. Een SSD kun je altijd nog later inbouwen, een ander scherm is wat lastiger. Dus in plaats van de Asus in de openingspost (is een i5 echt nodig?) bijvoorbeeld deze Asus en een SSD zelf inbouwen.

En Lenovo heeft op dit moment leuke aanbiedingen, zoals de Thinkpad E550 met i3-5005U, FHD, 128GB SSD voor €583. Maar dit is dus een (tijdelijke) aanbieding.
Het is inderdaad de vraag wat je belangrijker vind. Snellere hardware of een beter scherm. En persoonlijk denk ik dat dat voor iedereen persoonlijk is. :)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:55:
Het is inderdaad de vraag wat je belangrijker vind. Snellere hardware of een beter scherm. En persoonlijk denk ik dat dat voor iedereen persoonlijk is. :)
:^

deels mee eensch......

ik ben van mening dat er te zwaar getild wordt aan de benodigde processor.

Ik draai hier thuis ook nog een 6 jaar oude Asus K50in met een oudere Core2Duo 6500+ 4gb werkgeheugen en een SSD. Dat ding is echt gewoon snel en stabiel zelfs met Photoshop en Lightroom en bewerking van RAW-bestanden.

ik ga liever voor het FullHD (IPS)scherm en budget over voor een aftermarket SSD dan voor de dikkere CPU.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

De lenovo heeft ook mijn zegen.

Verwijderd

Yep, de Lenovo, die van mij (i3, fhd) is net verstuurd zie ik net :-)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Welke lenovo? De flex 2? Of de ook genoemde Thinkpad E550?

Verwijderd

De E550, met 10% wintersale korting, kostte me 545 euro. Zal je altijd zien: afgelopen zaterdag besteld, 3 dagen later met de Fhdsale korting had ik nog 15 euro bespaard, maar goed.

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:50:
De E550, met 10% wintersale korting, kostte me 545 euro. Zal je altijd zien: afgelopen zaterdag besteld, 3 dagen later met de Fhdsale korting had ik nog 15 euro bespaard, maar goed.
Dank voor de tip, heb er meteen gebruik van gemaakt.
Het feit dat de i3-5005U even snel is als de i5-4210U was de doorslag.

[ Voor 8% gewijzigd door iscara op 06-03-2015 10:04 ]

• Appie_O
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 18:45
Ik sta op het punt om die e550 te bestellen, maar heb moeite met het kiezen tussen hdd, ssd, en sshd. 128 gb is gewoon te weinig voor mijn doen. Is het bij de lenovo e550 mogelijk om(makkelijk) een ssd naast je hdd te plaatsen?

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03

3raser

⚜️ Premium member

Appie_O schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:49:
Ik sta op het punt om die e550 te bestellen, maar heb moeite met het kiezen tussen hdd, ssd, en sshd. 128 gb is gewoon te weinig voor mijn doen. Is het bij de lenovo e550 mogelijk om(makkelijk) een ssd naast je hdd te plaatsen?
Goeie vraag. Ik heb dezelfde twijfels. Ik zou de standaard HDD graag vervangen door een Crucial MX100 256GB. Is dit mogelijk? En kan ik Windows 8.1 dan ook eenvoudig opnieuw installeren met de licentie die je erbij krijgt?

• Jornv
hdd voor ssd vervangen is in principe altijd mogelijk. een hdd en ssd tegelijk in je laptop is vaak mogelijk als je een dvd drive hebt die je eruit kan halen (en vervolgens omwisselt voor een hdd caddy)

Wat de windows installatie betreft, je kan in ieder geval die licentie gebruiken. Ik heb zelf altijd een verse installatie gedaan, maar je hebt dan in ieder geval windows dvd of usb-stick nodig.

Hier wil ik het ook bij laten, want dit topic is natuurlijk niet bedoeld om het over het hoe en wat van ssd's installeren te hebben.

Verwijderd

EDIT: De M.2 kaart optie blijkt dus uit de E550 weggelaten te zijn! Er zit slechts een loze ruimte waar de M.2 aansluiting zit in de E540.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 20:24 ]

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-11 17:29
Ik zou voor de Acer Aspire E5 55KE http://tweakers.net/price.../acer-aspire-e5-55ke.html kiezen met een Ci5-5200U, 6GB geheugen en Full HD scherm. Met een prijs van €529,- blijft budget over om een SSD in te bouwen.

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mijn ervaring met consumer- en business-toestellen is dat je best wegblijft bij Acer Aspire-series toestellen. Deze hebben vaak bovengemiddelde slijtage aan behuizing, toetsenbord, touchpad, schermscharnier, poorten en voedingskabel. Afhankelijk van het model natuurlijk, maar de lage prijs moet ergens van komen. De TravelMate reeks is op dat gebied veel degelijker.

Asus heeft ook zijn hits en misses. Als er een stevige laptop gezocht wordt, moet er kritisch gekeken worden naar de verschillende modellen, want bij Asus loopt de stevigheid behoorlijk uiteen.

De Lenovo Flex 2 heeft een glanzende rand rond het scherm, evenals een scherm met glanzende afwerking zonder enige reflectiecoating. Persoonlijk vind ik dat zeer onwenselijk in deze tijd, zeker voor een toestel met zo'n brede flexibiliteit die het belooft.

Zelf heb ik recent voor een bedrijf onderzoek gedaan voor een degelijke, zakelijke laptop rond de 600€. De uitschieters daarin waren de Lenovo Thinkpad Edge E540 (zoals al eerder genoemd), maar ook de Toshiba Satellite Pro R50-B-series en de Dell Latitude 5540. Deze drie modellen met SSD én FullHD IPS scherm zie ik niet meteen voor die prijs echter.

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32

xpc

De aanbieding van de Lenovo E550 is alweer voorbij helaas, dezelfde configuratie met FHD scherm en 128 GB SSD komt nu op 658 euro 8)7

Er is ondertussen wel een review verschenen op notebookcheck van de E550, zoals verwacht de bouwkwaliteit en toestenbord zijn goed maar het scherm is inderdaad maar matig. Helaas inderdaad geen M.2 aansluiting, voordeel is wel dat je de hardeschijf gemakkelijk kan omwisselen.

• Jornv
pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC007H is wat in prijs gedaald en zit nogsteeds aardig boven het budget, maar toch wordt het met een prijs onder de €700 best een interessante optie.
Als ik trouwens naar de pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00877 kijk is die bij meer dan genoeg winkels beschikbaar om aan te kunnen bevelen. Met een prijs van €500 houd je in het budget nog mooi wat over voor een 250GB SSD.
Wel een mooie ontwikkeling dat je voor €600 een mooie laptop hebt met full hd IPS touchscreen, een processor met voldoende kracht voor de meeste taken en een snelle SSD van 250GB.

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11 19:03
De Lenovo Flex 2 heeft een i3 processor, zou je niet beter iets kiezen met i5?

• Jornv
Grandshock schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:32:
De Lenovo Flex 2 heeft een i3 processor, zou je niet beter iets kiezen met i5?
Omdat mensen de snelheid van een i5 nodig hebben? Dat valt wel mee. Een ssd staat hoger op het prioriteitenlijstje wanneer je een snelle pc wil. Als je het geld hebt kan je natuurlijk ook voor allebei kiezen, maar ik zou dat zelf niet ten koste willen laten gaan van iets belangrijks als de schermkwaliteit.

• asikkema
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:30
Een SSD is idd belangrijker dan een i3 of i5 als het gaat om gebruikerservaring. Heb hele oude PC's weer een nieuw leven gegeven met een SSD....
Jornv schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:10:
[...]

Omdat mensen de snelheid van een i5 nodig hebben? Dat valt wel mee. Een ssd staat hoger op het prioriteitenlijstje wanneer je een snelle pc wil. Als je het geld hebt kan je natuurlijk ook voor allebei kiezen, maar ik zou dat zelf niet ten koste willen laten gaan van iets belangrijks als de schermkwaliteit.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Gezien het overweldigende enthousiasme voor de Lenovo E550 lijkt me dat buiten de kortingsactie om alsnog een goeie deal? Voor 590 heb je 'm met een fhd-scherm en Broadwell, helaas wel zonder ssd, maar als 'ie een beetje op de E540 lijkt is achteraf upgraden een fluitje van een cent. De Flex 2 blijft een een riskante keuze, want op dit moment zijn er nog maar twee webshops waar 'ie leverbaar is en we zouden een beetje de plank mis slaan door een laptop in de bbg op te nemen die op 1 april helemaal niet meer leverbaar is. E550 dan maar? :)

LBBG-update:
We hebben even gekeken naar een reviewsample van de ThinkPad E550, die dankzij een nieuwe kortingsactie inclusief ssd en fhd weer binnen het budget valt, maar exact die uitvoering kunnen we helaas niet krijgen om te testen voor de bbg. Het alternatief is deze uitvoering, die vrijwel hetzelfde is, alleen verschilt het scherm, want het is geen full hd, maar 1366x768.

Voorstel: de basislaptop van april wordt de Lenovo E550 met i3, en fhd-scherm, die voor <600eu op de site van Lenovo te krijgen is. We testen dit sample van de E550 voor de bbg, waarbij we in ieder geval iets kunnen zeggen over bouwkwaliteit, upgradebaarheid, toetsenbord en prestaties van de Broadwell-cpu en gaan voor de schermkwaliteit van het fhd-scherm uit van externe reviews.

[ Voor 47% gewijzigd door PiweD op 20-03-2015 11:11 ]

• Jornv
De E550 wordt nog steeds met hetzelfde goedkope TN paneel geleverd. Daarnaast is de stap van haswell M naar broadwell U ook niet echt een upgrade in mijn ogen.
Ik denk dat een vergelijking tussen de flex 15 en de E550 wel op zijn plaats is (gebaseerd op de reviews van notebookcheck)
- Qua processor is de flex 2 met de i5-4200 een stukje sneller dankzij de Turbo Boost.
- Qua scherm is het verschil minder groot dan je misschien zou denken omdat het ips scherm in de flex 2 ook erg budget is met een matig contrast bijvoorbeeld. Toch blijven de kijkhoeken superieur en op andere vlakken is het nog gelijk of beter aan het budgetscherm van de E550. Wel is heeft de E550 een mat scherm.
- Qua input devices: de E550 wint hier met afstand. Waar deze bij de flex 2 matig zijn, wordt vooral het toetsenbord van de E550 geprezen. De flex 2 heeft dan weer een touchscreen, wat in veel situaties ook een hele fijne manier van invoer kan zijn (ik denk dan aan 'beetje browsen' bijvoorbeeld)
- Qua bouwkwaliteit denk ik dat de E550 de betere is, want er wordt gesproken over een stevige plastic constructie, terwijl de flex 2 zijn naam de twijfelachtige eer aandoet door last te hebben van wat flex in de behuizing.
- Qua accuduur is het voordeel voor de E550 met 6.5 uur tegenover 4 uur bij wifi surfing.

Dit leken mij wel een beetje de belangrijkste punten. Persoonlijk vind ik het scherm het belangrijkste en eigenlijk had ik daarom al een voorkeur voor de flex 2, maar de E550 is op een aantal punten gewoon een stuk degelijker. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die vooral content consumeren in plaats van creëren en voor hun denk ik nog steeds dat de flex 2 de betere optie is. Voor iedereen die meer moet typen en vaker mobiel moet zijn is de E550 beter geschikt.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 17:50
Er is een laptop met een i5 binnen een budget van €550, dan heb je voor €50 + V&A-waarde HDD zelf een 256GB SSD:
pricewatch: Acer Aspire E5 55KE

Als een i5 geen vereiste is zou je ook naar deze kunnen kijken: pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00877

Op dit moment wordt er in mijn ogen teveel gevraagd voor een out-of-the-box SSD, danwel moet je het doen met 120GB. Dat is gewoon te weinig, misschien dat je het in het begin er prima mee uithoudt, maar al snel zal het aan de krappe kant zijn en kun je alsnog een nieuwe SSD kopen.

Een alternatief voor mensen die een 1366x768 scherm ook werkbaar vinden is de pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1WJ Zo bespaar je toch een leuke duit.
Mijn broertje heeft er een en het is een prima laptop voor de prijs, het toetsenbord is inderdaad niet geweldig, maar er valt goed mee te leven.

[ Voor 21% gewijzigd door HallonRubus op 20-03-2015 11:50 ]

• Jornv
sdk16420 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:47:
....

Een alternatief voor mensen die een 1366x768 scherm ook werkbaar vinden is de pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1WJ Zo bespaar je toch een leuke duit.
Mijn broertje heeft er een en het is een prima laptop voor de prijs, het toetsenbord is inderdaad niet geweldig, maar er valt goed mee te leven.
Toetsenbord en scherm zijn allebei niet best zeg je. Hoe is het een aanrader dan? Qua hardware is die ook niet bijzonder, want onder de 480 staan 12 laptops met een core i5 processor in de pricewatch. Waaronder deze pricewatch: Dell Latitude 3549-8567 welke in ieder geval een snellere broadwell i5 heeft.

• NMorsink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Ik heb voor mijn zwager de Acer Aspire v3 aangeraden. Deze paste het beste bij zijn wensen.
pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC
Ik heb er zeer tevreden over. Voor een prijs van ± €550 krijg je in mijn ogen een hele mooie combinatie aan hardware:
- i3 processor
- mat full HD scherm
- SSD: 128 gb

Ik ben er dus zeer te spreken over. Maar ik heb wel een aantal kritische punten die hopelijk in de volgende generatie beter zijn.
- Touchpad is niet echt een fijn ding (werk normaal met een macbook air)
- Touchpad werkt soms niet (een muis is dus eigenlijk een must in mijn ogen)
- De adapter had wat degelijker gemogen. (Het pinnetje dat in de laptop gaat, zit nou niet echt lekker en het zou mij ook niet verbazen als deze nog een keer sneuvelt)
- Er stond ontzettend veel troep op. Ik heb geen idee hoe dat hedendaags bij andere laptops zit maar de laptop stond vol met Acer software, andere troep en ook nog wat advertenties.

Bij de laptop zal ik dus een muis aanraden. Voorzichtig zijn met de adapter en even de laptop schoonmaken bij het in gebruik nemen. Dan heb je voor een zeer scherpe prijs een mooie machine.

Ik heb even een review geschreven en een aantal foto's geschoten.
productreview: Acer Aspire V3-371-39JC review door NMorsink

[ Voor 8% gewijzigd door NMorsink op 29-03-2015 14:18 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:06
Het baart me zorgen dat er in de best buy een laptop zit met slechts 3 sterren. Zijn basis laptops zo matig vandaag de dag?

Ik zoek een simpele, snelle werklaptop, met SSD. Gebruiksgemak is belangrijk, dingen zoals gaming niet. Als het uiterlijk ook nog een beetje aantrekkelijk eruit ziet voor een vrouw zou dat top zijn (dat is toch vaak de voornaamste reden waarom ze een macbook willen).

• Jornv
SCIxX schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:24:
Het baart me zorgen dat er in de best buy een laptop zit met slechts 3 sterren. Zijn basis laptops zo matig vandaag de dag?
Eens, ik vind die toshiba ook geen aanrader.
Ik zoek een simpele, snelle werklaptop, met SSD. Gebruiksgemak is belangrijk, dingen zoals gaming niet. Als het uiterlijk ook nog een beetje aantrekkelijk eruit ziet voor een vrouw zou dat top zijn (dat is toch vaak de voornaamste reden waarom ze een macbook willen).
Als je een mooie snelle simpele laptop voor een vrouw wilt zou ik denken aan pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC007H

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 14:13
Ik overweeg ook een Asus Zenbook UX305 aan te schaffen, maar de beperkte RAM en schijfruimte baart me zorgen. Het lijkt me daarom beter om 'm bijvoorbeeld uit het buitenland te halen. Zo kwam ik de volgende variant tegen (met 8GB en 256GB SSD):

http://www.amazon.com/Zen...im-Aluminum/dp/B00SGS7ZH4

Heeft een van jullie ervaring met importeren? Komen de aanvullende kosten neer op 21% BTW en 6% invoerkosten? Dan zou het tarief op 814 euro neerkomen: 64 euro extra voor meer RAM en schijfruimte lijkt mij een prima deal. Of zijn er nog andere, bijkomende kosten of andere valkuilen?

• Jornv
Ik zou zelf zeker €64 over hebben voor die upgrades (ook €100 in de meeste gevallen), dus wat dat betreft heb je dan een betere deal. Echter dacht ik dat de prijs in de US $699 was (volgens Anandtech) dus met een beetje geluk is die $822.99 inclusief aanvullende kosten en dan zou ik het zeker een goede deal noemen.

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 14:13
Ja, precies! Ik houd wel rekening met 21% BTW en 6% invoerkosten, wat met de huidige koers neer zou komen op ongeveer €825 of zo'n $900.

Alleen vrees ik voor zaken als garantie, toetsenbord indeling en maximale voltage voor de adapter. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 19:27
Jornv schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:32:
hdd voor ssd vervangen is in principe altijd mogelijk. een hdd en ssd tegelijk in je laptop is vaak mogelijk als je een dvd drive hebt die je eruit kan halen (en vervolgens omwisselt voor een hdd caddy)
Weet iemand ook of je 2 SSD schijven naast elkaar laten draaien met zo'n HD caddy?
hoor graag van jullie. Groeten! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Unito op 08-04-2015 16:35 . Reden: tekstwijziging ]

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 22:32
En wat wat denken jullie van de http://tweakers.net/price...ya-s6213t-(30017711).html?

Deze voldoet aan de eisen: FHD-scherm + SSD + <€600, echter verschijnt die niet in de PW omdat er een HDD én een SSD in zit, wat volgens mij alleen maar voordelig is. Verder is het een tablet-laptop dus het IPS scherm is afneembaar en touchscreen.

Ik vraag me vooral af hoe het met de bouwkwaliteit en processorsnelheid zit. Er zit een Intel Pentium N3530 in en ik vraag me af of die zich daarmee qua prestaties kan meten met andere laptops rond de €600,-?

Oh, tijdens het typen kijk ik wat verder en volgens mij zit geen echte SSD maar wel 64GB flashgeheugen (eMMC).

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De Basislaptop van April 2015 is inmiddels al gekozen:

reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2015

Ik heb het al eerder gezegd in een BBG..........het is erg vervelend dat de BBG al opgesteld is zonder dat in het topic even te melden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik wil jullie wijzen op een leuke deal, bang for the buck gaming laptop.

De Acer Aspire Nitro VN7-571G-52V0 voor slechts €719,42 i.p.v. €850,- wat ook een prima prijs is voor deze laptop. Vergelijkbare hardware kost al gauw €800-1000,- Er zit een i5 5200u in combinatie met een GTX 850M en het gaat om de black edition..!

De laptop is nu in de aanbieding voor €830, als je je aanmeldt bij Dixons krijg je 10% korting in je mail als je aangeeft dat je morgen jarig bent. Dus dan is het €750,-

Daarnaast kun je via cashbackxl nog 3% terug krijg, dus €27,53 gaat er extra af.

https://www.cashbackxl.nl/
https://www.dixons.nl/lap...spire-nitro-vn7-571g-52v0
https://www.dixons.nl/account

[ Voor 87% gewijzigd door NeoMe op 26-04-2015 12:11 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1