Terug naar de basis
Door problemen in de relatie sfeer (relatie uitgegaan, vriendin het huis uit) staat ineens alles op losse schroeven. In een moment van zelf reflectie heb ik besloten dat ik mijn leven eens om moet gooien. Terug naar de basis, terug naar wat er écht toe doet. Ik had bijv een mooie Mazda 6 met alles erop en eraan en rijd nu in een Hyundai I20 en ook die auto brengt me van a naar b...Mijn mooie Surface Pro 3 is de deur uit en ik werk wel verder op mijn Vaio laptop uit 2009 want die doet het nog steeds uitstekend. Ik heb 2 motorfietsen, een Suzuki GSX-R750 '96 en een opknapper Honda CB550 '76 en ook daar ga ik de Suzuki verkopen aangezien ik toch maar op 1 fiets tegelijk kan rijden.
Niet gemaakt om te zitten
Nu het volgende dilemma. Ik ben al sinds 2005 actief in de IT, altijd projecten gedaan op gebied van Server 2008, 2012, Exchange, Citrix, RES enz...De laatste jaren ga ik met steeds meer tegenzin naar het werk. Zeker in de zomermaanden de hele dag binnen zitten...
Ik geloof sowieso niet dat een mens gemaakt is om 8 uur per dag te zitten. Ik hoorde laatst iemand zeggen: "zittend werken is het nieuwe roken" en dat geloof ik echt! Ik wil zó graag achter dat bureau vandaan en weer eens écht lekker met mijn handen werken. 's avonds als ik thuis kom ben ik echt een zombie omdat ik de hele dag naar dat computerscherm zit te staren. Herkent iemand dit ?
Nu heb ik in het verleden elektrotechniek gestudeerd (VMBO en MBO) alleen dat is natuurlijk héél lang geleden (ruim 12 jaar) maar ik denk dat ik toch weer graag terug wil. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft ? met een carrière switch ? waar moet ik op letten en hoe kan ik dat het beste aanpakken ?
Mijn huidige IT opdracht loopt naar verwachting eind april af en ik wil eigenlijk dan gelijk de stekker eruit trekken...
Financiën
Op dit moment werk ik als ZZP'er dus ik ben me er van bewust dat ik écht een hoop minder zal gaan verdienen. Vandaar ook dat ik de Surface verkocht heb, een kleinere auto met gunstigere lease voorwaarden ben gaan rijden (deze auto is per maand opzegbaar bijvoorbeeld). Ik ga mijn 100/100 glaslijn omzetten naar 50/50. Van alles om kosten te besparen. De motor gaat er zoals gezegd uit, dat scheelt weer in de verzekering en MRB. Hebben jullie nog meer tips?Bedankt!
Het is een heel verhaal en als je het doorgelezen hebt, ontzettend bedankt! Bij deze ook alvast bedankt aan een ieder die de moeite neemt om met me mee te denken en te reageren!You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.