Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-06 21:08
rimave schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:35:
[...]

Ik kan alle vragen met ja beantwoorden. :) Windows 10 draait nu als een zonnetje.
Wel moet ik er een kantekening bij plaatsen. Door een poging om Windows 10 Pro er op te zetten was ik mijn recovery partitie al kwijt (zelf bewust verwijderd). Doordat die upgrade mislukte heb ik Windows 8 met Bing er weer op gezet, maar doordat ik de recovery partition niet meer heb had ik 20 GB aan vrije ruimte op C. Dat was ruimschoots voldoende om via de download tool van Microsoft Windows 10 Home er op te krijgen. Wil je de recovery partition behouden dan moet je gaan werken met een usb stick denk ik.
Ah dank je wel!
Ik had volgens mij gezien dat Asus een tooltje had uitgebracht waarmee je de recovery partitie op een USB stick kan zetten dus dat komt goed! :D

MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) //  Mac mini (2018) //  iPhone 13 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 00:07
Ik heb gisteravond via de media creation tool Windows 10 op m'n f205ta gezet. Helaas is bij mij bitlocker nog steeds actief, dus kan de 8gb recovery partitie niet gebruiken.

Wellicht dat mijn fout is geweest dat ik de installatie van win10 vanuit win8 heb gestart, dus niet geboot van USB. Misschien dat iemand dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:41
JasonEarl schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 07:59:
Ik heb gisteravond via de media creation tool Windows 10 op m'n f205ta gezet. Helaas is bij mij bitlocker nog steeds actief, dus kan de 8gb recovery partitie niet gebruiken.

Wellicht dat mijn fout is geweest dat ik de installatie van win10 vanuit win8 heb gestart, dus niet geboot van USB. Misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Met de installatie van Win10 via usb dmv de iso heb je wel de mogelijkheid om die 8gb partitie weg te halen. Wel moet je dan eerst in de bios de bitlocker van deze drive uitzetten. Ik geloof dat het een optie 'secure disk' oid is in de bios.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
rimave schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:25:
[...]

Met de installatie van Win10 via usb dmv de iso heb je wel de mogelijkheid om die 8gb partitie weg te halen. Wel moet je dan eerst in de bios de bitlocker van deze drive uitzetten. Ik geloof dat het een optie 'secure disk' oid is in de bios.
Heb even gekeken in de bios, maar daar kan ik vrij weinig aanpassen, zo ook de bitlocker niet.

Ik vind Windows 10 overigens wel erg fijn werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
In de bios heb ik de optie Secure Boot uitgezet, daarna via de Win10 iso op usb geboot en de hele hdd gewist. Dat ging prima. Zo ben ik van de 8GB recovery partition af gekomen. Instructies staan verder terug in dit topic. Je moet dan dus wel de iso van Win10Home gebruiken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
Ik zal morgen wel ff proberen vanaf USB zonder secure boot win10 te installeren. Ik zal mijn bevindingen delen

Inmiddels Secure Boot uitgezet en Windows 10 geïnstalleerd vanaf een usb stick. Toetsenbord, touch pad en geluid deden het niet. Maar dit is op te lossen door drivers te downloaden via deze link

De recovery partitie kon ik ook weghalen.

[ Voor 60% gewijzigd door JasonEarl op 11-08-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-06 21:08
Ik heb vandaag de Eeebook X205TA ontvangen. :D Ben 'm nu aan t upgraden naar Windows 10 Home. Gaat vrij langzaam maar dat komt misschien doordat de installer aangaf dat ik hij nog 9 GB nodig had op een ander station. Ik heb toen maar een MicroSD kaartje gebruikt. De installer zegt dat ik dat moet bewaren voor als ik terug wil naar de vorige versie van Windows. Ik heb echter daarvoor ook met Backtracker een Recovery USB stickie gemaakt en ergens veilig opgeborgen. Ik neem aan dat ik die MicroSD gewoon kan formatteren omdat ik die bestanden die de installer daar wegzet toch niet nodig heb, daar ik een back-up met Backtracker heb gemaakt.

Update 23:13
Net Windows 10 geïnstalleerd en wat software die ik nodig heb. Met OneDrive op n MicroSD heb ik nauwelijks last van de geringe opslag. Het dingetje draait als een zonnetje!

[ Voor 12% gewijzigd door TheLion01 op 15-08-2015 23:13 ]

MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) //  Mac mini (2018) //  iPhone 13 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 15:59

BertV

Handgemaakt

- Bitlocker uitzetten al gedaan
- UEFI boot secure uitzetten al gedaan
- rescue partitie verwijderen en toevoegen aan de rest

Ik neem aan dat ik dit laatste niet voor de automatische installatie van W10 kan doen omdat er anders WIMboot niet meer werkt?

Of krijgen we een WIMboot Windows 10 op onze herstelpartitie?

[ Voor 38% gewijzigd door BertV op 17-08-2015 22:35 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amu-pyon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02-2022
Zojuist de F205 besteld via Pricewatch.
Er zijn meerdere webshops die hem voor € 209 verkopen.
Uiteindelijk uitgekomen bij Internetshop.nl vanwege een 25 euro kortingsactie, waardoor ik slechts € 184 hoefde te betalen.

http://www.internetshop.nl/page/25-euro-korting-op-alle-laptops/9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Dank Amu-pyon!! Ik heb 'm zo juist ook besteld!

Geen idee nog wat ik er mee ga doen maar voor € 184,- kon ik 'm niet laten liggen :P :)

Gisteravond om 22:55 besteld, vandaag om 14:30 afgeleverd!

Snel de EeeBook uitgepakt, aangezet en kreeg al vrij snel de melding dat Windows 10 klaar stond om gedownload te worden. Hij is nu 2 taken tegelijkertijd aan het uitvoeren: Windows 10 downloaden en Office aan het installeren. Ben benieuwd hoe dit zal aflopen :)

Update:

Windows 10 is inmiddels geinstalleerd! Enige probleempje waar ik tegenaan liep was dat er niet genoeg ruimte vrij was op de C-schijf. Door een Micro-sd kaartje te installeren gaf Windows zelf al aan de recovery partitie daar naar te kunnen verplaatsen.
Voor de installatie 6.9 GB vrij, na de installatie 13.2 GB vrij :)

Nu kom ik alleen nog de Windows.Old directory tegen. Kan ik deze zonder problemen verplaatsen naar het SD-kaartje of staan hier nog files in die Windows nodig heeft?

[ Voor 140% gewijzigd door MadMax op 20-08-2015 00:16 . Reden: Regel toegevoegd ]

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Amu-pyon schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:40:
Zojuist de F205 besteld via Pricewatch.
Er zijn meerdere webshops die hem voor € 209 verkopen.
Uiteindelijk uitgekomen bij Internetshop.nl vanwege een 25 euro kortingsactie, waardoor ik slechts € 184 hoefde te betalen.

http://www.internetshop.nl/page/25-euro-korting-op-alle-laptops/9500
Daar is ie nu omhooggegooid naar 219, kom je dus uit op €194. Naja, nog steeds netjes.

Voor mij is de http://www.asuspromotie.nl/reliability/ actie nog een reden om in te stappen. Je zou bijna gaan hopen dat ie het eerste jaar stuk gaat ;).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

MadMax schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:00:

Nu kom ik alleen nog de Windows.Old directory tegen. Kan ik deze zonder problemen verplaatsen naar het SD-kaartje of staan hier nog files in die Windows nodig heeft?
die kan weg.... iig 100% zeker als je niet terug wil naar W8.1.

ik snap niet waarom ik de update nog niet aangeboden heb gekregen.

• MadMax

MadMax

Dammax

Ik kreeg de update direct aangeboden toen ik 'm voor de eerste keer aan het opstarten was. Wel bijzonder omdat ik 'm op mijn hoofd PC nog steeds niet aangeboden heb gekregen?!

Bij het verplaatsen van de Windows.Old directory krijg ik direct een foutmelding dat hij een bepaald bestand niet kan verplaatsen. Wel kan ik zonder problemen de directory hernoemen naar Windows.Old.temp dus hij heeft blijkbaar geen files uit die map in gebruik.

Eens kijken hoe ik dit ga oplossen :P

Oplossing:

Na veel proberen maar steeds de melding krijgen dat ik niet gemachtigd was om de files te verplaatsen dan wel te verwijderen vond ik het volgende:

Vanuit een als Admin uitgevoerde DOS-prompt:

takeown /F C:\Windows.old\* /R /A
pause
cacls C:\Windows.old\*.* /T /grant administrators:F
pause
rmdir /S /Q C:\Windows.old\
pause

Ben alles bij elkaar ongeveer 2 uur bezig geweest maar het resultaat mag er zijn!

22,2 GB vrij van de 28,4!! Nette score volgens mij :)

[ Voor 80% gewijzigd door MadMax op 20-08-2015 02:00 . Reden: Update ]

• BertV

BertV

Handgemaakt

zou jij in schijfbeheer willen kijken of de OS partitie nog steeds "opstarten via WIM" gelabeld is?

Ik ben benieuwd of W10 er zonder compressie op staat, of dat het weer een WIMboot constructie is.

edit: 22GB vrij, het lijkt alsof de rescue-partitie er bijgekomen is.

[ Voor 15% gewijzigd door BertV op 20-08-2015 06:59 ]

• MadMax

MadMax

Dammax

BertV schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 06:57:
zou jij in schijfbeheer willen kijken of de OS partitie nog steeds "opstarten via WIM" gelabeld is?

Ik ben benieuwd of W10 er zonder compressie op staat, of dat het weer een WIMboot constructie is.

edit: 22GB vrij, het lijkt alsof de rescue-partitie er bijgekomen is.
Ja, er staat nog steeds "Opstarten via WIM" bij.

De rescue partitie was al verplaatst naar de micro-sd. Wat vrije ruimte betreft ben ik iets te voorbarig geweest :? Bij het selecteren van de Windows.Old directory kreeg ik de melding dat deze ongeveer 11 GB groot zou zijn. Tijdens het verwijderen kwam er ook daadwerkelijk wat ruimte beschibaar maar uiteindelijk is hij op 15.2 GB vrije ruimte blijven hangen maar is de Windows.Old directory wel verdwenen, erg vreemd! Misschien heb ik gekeken naar "Schijfruimte" i.p.v. "Schijfruimte op schijf".

Zal eens even kijken met Windirstat....

[ Voor 6% gewijzigd door MadMax op 20-08-2015 07:57 . Reden: Update ]

• BertV

BertV

Handgemaakt

ik neem aan dat jij zelf die rescue partitie verplaatst hebt naar de SD?
edit: W10 maakt zijn eigen rescue partitie op SD?

Verwarrend dat daar nog WIMboot staat, dan is het nog niet zeker of de partitie weg kan na een automatische update. :P

[ Voor 58% gewijzigd door BertV op 20-08-2015 08:33 ]

• rimave
MadMax schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:02:
Ik kreeg de update direct aangeboden toen ik 'm voor de eerste keer aan het opstarten was. Wel bijzonder omdat ik 'm op mijn hoofd PC nog steeds niet aangeboden heb gekregen?!

Bij het verplaatsen van de Windows.Old directory krijg ik direct een foutmelding dat hij een bepaald bestand niet kan verplaatsen. Wel kan ik zonder problemen de directory hernoemen naar Windows.Old.temp dus hij heeft blijkbaar geen files uit die map in gebruik.

Eens kijken hoe ik dit ga oplossen :P

Oplossing:

Na veel proberen maar steeds de melding krijgen dat ik niet gemachtigd was om de files te verplaatsen dan wel te verwijderen vond ik het volgende:

Vanuit een als Admin uitgevoerde DOS-prompt:

takeown /F C:\Windows.old\* /R /A
pause
cacls C:\Windows.old\*.* /T /grant administrators:F
pause
rmdir /S /Q C:\Windows.old\
pause

Ben alles bij elkaar ongeveer 2 uur bezig geweest maar het resultaat mag er zijn!

22,2 GB vrij van de 28,4!! Nette score volgens mij :)
Via Instellingen kun je makkelijker de bestanden verwijderen. :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik ga morgen de laptop vers installeren. Wat is op dit moment de meest handige manier om om te gaan met de Win10 update? Ik heb geen behoefte aan een recoverypartitie. Ik heb een grote SD kaart en een 750Gb externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax

MadMax

Dammax

BertV schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:11:
ik neem aan dat jij zelf die rescue partitie verplaatst hebt naar de SD?
edit: W10 maakt zijn eigen rescue partitie op SD?

Verwarrend dat daar nog WIMboot staat, dan is het nog niet zeker of de partitie weg kan na een automatische update. :P
Bij de upgrade naar Windows 10 checkt Windows of er genoeg ruimte is om de installeren. Indien dit niet het geval is geft de installatie jou de keuze om die rescue partitie naar de SD-kaart over te zetten, dit hoef je dus niet zelf handmatig te doen :)
rimave schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:17:
[...]

Via Instellingen kun je makkelijker de bestanden verwijderen. :)
Heb ik geprobeerd, werkte niet. De files kreeg ik op geen enkele manier verwijderd behalve door mijn eerder genoemde manier.... :)
SeatRider schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:54:
Ik ga morgen de laptop vers installeren. Wat is op dit moment de meest handige manier om om te gaan met de Win10 update? Ik heb geen behoefte aan een recoverypartitie. Ik heb een grote SD kaart en een 750Gb externe HDD.
Je gaat 'm vers installeren maar je geeft niet aan wat je vers gaat installeren, eerst W8.1 en dan de update naar W10? Zo ja, dan kan je de recovery partitie verplaatsen vanuit de W10 update (weet niet meer of je tijdens de upgrade de mogelijkheid krijgt om deze files direct te verwijderen). Na het verplaatsen van de recovery files zal de update uitgevoerd worden. Zodra deze klaar is kan je uiteraard de files van je SD kaart verwijderen indien je dit wilt. Vergeet niet de Windows.old directory te verplaatsen of te verwijderen na de update.

Succes!

[ Voor 53% gewijzigd door MadMax op 21-08-2015 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

MadMax schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:51:
Je gaat 'm vers installeren maar je geeft niet aan wat je vers gaat installeren, eerst W8.1 en dan de update naar W10? Zo ja, dan kan je de recovery partitie verplaatsen vanuit de W10 update (weet niet meer of je tijdens de upgrade de mogelijkheid krijgt om deze files direct te verwijderen). Na het verplaatsen van de recovery files zal de update uitgevoerd worden. Zodra deze klaar is kan je uiteraard de files van je SD kaart verwijderen indien je dit wilt. Vergeet niet de Windows.old directory te verplaatsen of te verwijderen na de update.

Succes!
:) Ik bedoelde dat ik de laptop vandaag ontvang en dan dus eerst de Win 8.1 setup zal afmaken, alwaarna de Win 10 update zich zal aandienen. Ik vroeg me dus af wat de handigste stappen waren om niet tegen schijfkrapte aan te lopen.

Je zegt dat als ik de Win 10 update opstart, deze zelf aanbiedt de recoverypartitie te verplaatsen, die kan ik dan mooi op mijn externe schijf zetten.

Edit: Inmiddels is de postbode langsgeweest, en staat het netboekje zichzelf te installeren. Heb er voor nu een 32Gb micro SD ingestoken, en de Win 10 update is net gedownload. Eerste ervaring is dat het een heel erg mooi apparaatje is, zeker voor dit geld.

Edit2: Win 10 update moest een hoop voorbereidingsstappen doen, maar inmiddels is ie wel aan de update begonnen. Dat gaat slopend traag. Hij heeft zeker een uur nodig gehad om van 18% naar 19% te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 21-08-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax

MadMax

Dammax

SeatRider schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:30:
[...]

Edit2: Win 10 update moest een hoop voorbereidingsstappen doen, maar inmiddels is ie wel aan de update begonnen. Dat gaat slopend traag. Hij heeft zeker een uur nodig gehad om van 18% naar 19% te komen.
Ben er zelf ook wel een avond / nacht mee bezig geweest.

Heb nu alleen af en toe iets vreemds. Als de laptop terug komt uit standby dan is soms m'n draadloze netwerk verdwenen. Kijk ik bij apparaatbeheer dan staat er een uitroepteken bij de wireless netwerkkaart. Geen mogelijkheid om dat ding dan weer aan de praat te krijgen totdat ik reboot. Het wachtwoord van de wifi is dan ook verdwenen en moet ik weer opnieuw opgeven. Erg vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax

MadMax

Dammax

Om de laptop beter te beschermen tijdens vervoer ben ik opzoek naar een goede hoes.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb Win8.1 eraf geflikkerd, middels de boot USB heb ik alle partities verwijderd, maar nu vraagt Windows 10 om een serienummer?

Ik dacht dat die automatisch werd meegenomen vanuit de UEFI/BIOS, of heb ik het mis?

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SalimRMAF schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:54:
Heb Win8.1 eraf geflikkerd, middels de boot USB heb ik alle partities verwijderd, maar nu vraagt Windows 10 om een serienummer?

Ik dacht dat die automatisch werd meegenomen vanuit de UEFI/BIOS, of heb ik het mis?
Heb je uberhaupt dit topic gelezen? Het is meermaals genoemd dat je eerst de win 10 update moet installeren, die activeren, en dat gegeven wordt bijgehouden door Microsoft, dus niet lokaal. Daarna kun je alles weggooien en een kale Win 10 setup doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

SeatRider schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:39:
[...]

Heb je uberhaupt dit topic gelezen? Het is meermaals genoemd dat je eerst de win 10 update moet installeren, die activeren, en dat gegeven wordt bijgehouden door Microsoft, dus niet lokaal. Daarna kun je alles weggooien en een kale Win 10 setup doen.
Oops, wat nu? }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Win 8.1 key zoeken (onderkant laptop, documentatie?), Win 8.1 media downloaden, Win 8.1 opnieuw installeren, en dan de win 10 update afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

..

[ Voor 107% gewijzigd door BertV op 09-09-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Laatst online: 17-06 08:51
Maar je hebt toch gewoon een hersteldisk gemaakt op usb toen je hem net had aangeschaft...

Daarmee kan je hem weer herstellen, naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Basement schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:43:
[...]

Maar je hebt toch gewoon een hersteldisk gemaakt op usb toen je hem net had aangeschaft...

Daarmee kan je hem weer herstellen, naar 8.1
Thanks, omdat ik vanaf morgen weg ben heb ik helaas geen tijd om het op 'deze manier' te doen. >:) Als ik terugkom zal ik eens kijken.

Win10 is in ieder geval wel vele malen sneller dan Win 8 is me opgevallen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

BertV schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:48:
[...]

http://www.bol.com/nl/p/c...h-zwart/1003004012010530/

[afbeelding]

Een dunne sleeve beschermd niet genoeg, een echte laptoptas "molt" de compactheid.
1 nadeel, geen vakje voor de adapter, maar een volle acculading is voor mij onderweg genoeg.
Thx voor de tip, net besteld. Nog een tip: bij MediaMarkt is ie 14 euro incl gratis verzenden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 19:56
Ik zit zelf enorm te twijfelen of ik dit netbookje zal kopen of niet.
Het formaat is voor mij ideaal, de accu duur ook. Alleen loop ik met het beperkte geheugen en opslag wat tegen de lamp.
Voor mijn werk zal ik verschillende office applicaties moeten/willen draaien (Ik ben nogal een multitasker en heb zo 5 word doc's, 3 powerpoints, 2 excels en een paar PDFjes open staan, dit terwijl spotify mij van muziek voorziet en ik Google Chrome (goodbye ram) gebruik om alle Feestboek items bij te houden).
Omdat het netbookje niet te upgraden valt op deze twee punten (Behalve een usb/sd kaart wat niet ideaal is.)

Heeft er iemand ervaring met dit netbookje en "intensief" Office gebruik?

Alvast bedankt en excuses als ik hier m'n vraag verkeerd stel :O

Antfarmer

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Artilux schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:36:
Voor mijn werk zal ik verschillende office applicaties moeten/willen draaien (Ik ben nogal een multitasker en heb zo 5 word doc's, 3 powerpoints, 2 excels en een paar PDFjes open staan, dit terwijl spotify mij van muziek voorziet en ik Google Chrome (goodbye ram) gebruik om alle Feestboek items bij te houden).
Dat zou ik gewoon niet doen. Als je er zo intensief gebruik van maakt, ga je je echt ergeren aan het kleine scherm en toetsenbord. Doe jezelf een plezier en koop dan iets met een 15" scherm.

Ik gebruik hem als 2e machientje voor naast me op de bank, of om op het balkon een serietje te kijken, en dat gaat prima. Het is geen werkpaard.

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 23:21
Artilux schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 20:36:
Ik zit zelf enorm te twijfelen of ik dit netbookje zal kopen of niet.
Het formaat is voor mij ideaal, de accu duur ook. Alleen loop ik met het beperkte geheugen en opslag wat tegen de lamp.
Omdat het netbookje niet te upgraden valt op deze twee punten (Behalve een usb/sd kaart wat niet ideaal is.)

Heeft er iemand ervaring met dit netbookje en "intensief" Office gebruik?

Alvast bedankt en excuses als ik hier m'n vraag verkeerd stel :O
Ik zou inderdaad verder kijken. Dit gaat'ie nooit redden ;)

• Artilux
Bedankt voor de reacties.

Ik ben vergeten te melden dat het netbookje ook mijn 3e machine wordt.
Normaliter werk ik op m'n PC of 15.6" laptop, maar deze passen dan weer niet in m'n "Hipster" tas welke ik voor het werk gebruik.
Dit netbookje zou dan voor 2 dagen in de week de oplossing moeten zijn (voor het niet meezeulen van een extra laptop tas of extra kilo's bij groter formaat.).

Misschien toch maar even een verzoekje posten op het forum voor wat tips ;)

[Edit]

Na wat rondneuzen ben ik bang dat er in dit formaat niet veel anders is.
Als ik mijn hardcore multitask verbruik nu eens inruil door een relaxter werksfeertje, let's say:
2x word, 1 powerpointje en een pdf'je, met of zonder spotify op de achtergrond.

Is zo iets voor het beestje wel haalbaar?
Ik stel misschien wat aparte vragen, maar het blijft moeilijk om voor reiscomfort en accuduur te kiezen ipv werkcomfort. Maar daar heb ik nu eigenlijk wel net dit beestje voor nodig. Iets wat ik zo kan oppakken, in de tas gooien en op naar de volgende locatie, uitklappen en weer verder typen/presenteren.

Excuses en bedankt _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Artilux op 27-08-2015 14:44 ]

Antfarmer

• BertV

BertV

Handgemaakt

Artilux schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:30:
let's say:

geen probleem.

bertv, de consuminderaar die alleen de F205 heeft. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Artilux schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:30:
Bedankt voor de reacties.

Ik ben vergeten te melden dat het netbookje ook mijn 3e machine wordt.
Normaliter werk ik op m'n PC of 15.6" laptop, maar deze passen dan weer niet in m'n "Hipster" tas welke ik voor het werk gebruik.
Dit netbookje zou dan voor 2 dagen in de week de oplossing moeten zijn (voor het niet meezeulen van een extra laptop tas of extra kilo's bij groter formaat.).

Misschien toch maar even een verzoekje posten op het forum voor wat tips ;)

[Edit]

Na wat rondneuzen ben ik bang dat er in dit formaat niet veel anders is.
Als ik mijn hardcore multitask verbruik nu eens inruil door een relaxter werksfeertje, let's say:

Ik stel misschien wat aparte vragen, maar het blijft moeilijk om voor reiscomfort en accuduur te kiezen ipv werkcomfort. Maar daar heb ik nu eigenlijk wel net dit beestje voor nodig. Iets wat ik zo kan oppakken, in de tas gooien en op naar de volgende locatie, uitklappen en weer verder typen/presenteren.

Excuses en bedankt _/-\o_
Dit moet inderdaad wel lukken. Het is geen snelheidsmonster, ik merk het al met simpel scrollen onder Firefox, dat gaat al niet soepel. Word enzo doet het laptopje echter prima, Powerpoint ook en Spotify ook. Ik denk dat je het laptopje wel extreem pushed met deze dingen naast elkaar, maar het zal moeten lukken.

Voor m'n gevoel moet je deze F205 qua snelheid een beetje vergelijken met een gemiddelde PC van 8-10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
marhalm schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:38:
[...]
Voor m'n gevoel moet je deze F205 qua snelheid een beetje vergelijken met een gemiddelde PC van 8-10 jaar geleden.
Bedankt! Ik heb gelukkig al jaren lang een voorliefde voor het schreeuwen tegen m'n computer als er iets niet binnen 3 seconden opgestart is, dus dit wordt echt genieten :D
Maar alle gekheid op een stokje, wat kun je verwachten van een 200 euro netbook?
Ik denk dat ik er vanmiddag om ga een ga kopen en eens ga kijken of ik windows 10 er op gepielt krijg (Al zal dat waarschijnlijk nog even op zich laten wachten.).

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Is er iemand met de F205 die ook nog geen windows 10 aangeboden heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
BertV schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:21:
Is er iemand met de F205 die ook nog geen windows 10 aangeboden heeft gekregen?
Hey BertV,

Heb je de updates aanstaan? Ik kreeg namelijk na het succesvol updaten de melding dat Win10 gereserveerd stond. Ik moet dus nog even wachten voor ik hem ook (net als wat jij nu hebt?) kan upgraden.

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

ja, alle updates komen binnen.
De laatste reeks (niet-windows defender) updates zijn van 19-08-15

Ik krijg inderdaad de maak-je-geen-zorgen-win10-is-gereserveerd-melding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Artilux schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Bedankt! Ik heb gelukkig al jaren lang een voorliefde voor het schreeuwen tegen m'n computer als er iets niet binnen 3 seconden opgestart is, dus dit wordt echt genieten :D
Maar alle gekheid op een stokje, wat kun je verwachten van een 200 euro netbook?
Ik denk dat ik er vanmiddag om ga een ga kopen en eens ga kijken of ik windows 10 er op gepielt krijg (Al zal dat waarschijnlijk nog even op zich laten wachten.).
Één van de weinige dingen waar de F205 wel echt extreem snel in is, is opstarten. Ik schakel de laptop altijd geheel uit omdat de batterij gewoon doordraint als ik het scherm dichtklap (Winows blijft dan allemaal dingen doen, dan is ie in twee dagen vaak wel leeg). Vanuit uitgeschakeld naar het inlogscherm van Windows 10 is zo'n 3-5 seconden. Persoonlijk vind ik dat echt supersnel.

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 22:43

iChaos

It's Lupus.

Wat gebeurt er eigenlijk met de recoverypartitie wanneer je naar Windows 10 upgrade? Zorgt de recoveryoptie er dan voor dat je weer terug gaat naar Windows 8.1, of wordt de recovery ook geupgrade naar Windows 10? En wat is de toetsencombinatie om in het UEFI te komen, of kan dat alleen vanuit Windows? (zo ja, wat gebeurt er dan als je wel een herstel-USB hebt maar je Windows niet meer kunt opstarten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
iChaos schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:40:
Wat gebeurt er eigenlijk met de recoverypartitie wanneer je naar Windows 10 upgrade? Zorgt de recoveryoptie er dan voor dat je weer terug gaat naar Windows 8.1, of wordt de recovery ook geupgrade naar Windows 10? En wat is de toetsencombinatie om in het UEFI te komen, of kan dat alleen vanuit Windows? (zo ja, wat gebeurt er dan als je wel een herstel-USB hebt maar je Windows niet meer kunt opstarten?)
Bij mij verdween de recovery-partitie. Na de update had ik ineens zo'n 8-9 GB extra vrije ruimte. Normaal gesproken kun je Windows herstellen als er iets misgaat. Wat je moet doen als je Windows totaal verneukt hebt en herstellen niet meer werkt, weet ik niet. De recovery-partitie mist dus dat is geen optie.

Kleine tip voor extra ruimte: op C staat een 'esupport' folder. Dit is een folder met allerlei drivers voor Windows 8.1. Ik heb deze naar de SC card verplaatst. Scheelt weer 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Iemand een tip voor een sleeve voor de F205?
De eerder benoemde CaseLogic http://www.laptopshop.nl/product/127855 komt naar mijn idee in de buurt, maar ik lees dat ie vrij krap is, en geen handvat en geen extra ascessiores vak heeft. Dus muis en oplader kunnen er niet in mee.... Nou is handvat geen prioriteit, maar (zij)vak voor ascessoires, of in iedergeval ruimte in de sleeve zelf om deze op de laptop te leggen, zijn wel belangrijk.
Dan komt naar mijn idee deze (voor 12 inch) het meest in de buurt, maar die ziet er niet al te steving uit.... maar wel wat ruimer zodat muis/lader er ook bij kunnen

http://www.bol.com/nl/p/b...rt-rood/9000000007157168/

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/6/1/7/9000000007157168.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door LessRam op 05-09-2015 20:46 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Kleine tip voor mensen die upgraden naar Win10, en de recovery partitie wegdoen (wat heb je daaraan als Win10 eenmaal draait?);
Voordat je Win10 installeert eerst even Jellybean Keyfinder downloaden en opstarten. Dan krijg je de OEM-key van Win8.1, schrijf die ergens op. Zodat als het misgaat, en je dus geen recovery partitie hebt, je altijd nog Win8.1 kunt installeren en je originele key kunt gebruiken.

Ik heb van al mijn/familie/vrienden computers de Win8.1 of Win7 key genoteerd, je weet maar nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door LessRam op 05-09-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

http://www.bol.com/nl/p/e...h-zwart/9000000010911788/

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/8/7/1/9000000010911788.jpg

|:( Deze was het dus.
LessRam schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:58:
Ik heb van al mijn/familie/vrienden computers de Win8.1 of Win7 key genoteerd, je weet maar nooit.
Bedankt voor de tip. :) Ik heb inderdaad al een keer naar zoiets gezocht om niet afhankelijk te zijn van Microsoft en hun registratie van de serial in combinatie met de laptop.

[ Voor 88% gewijzigd door BertV op 09-09-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
BertV schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:28:
[...]
Hij is absoluut niet krap voor onze netbook, maar voor andere zogenaamde kleine laptops.
Daarbij heeft hij wel een handvat, maar inderdaad geen zijvak.
Dat laatste hoeft geen probleem te zijn met onze accuduur.
De caselogic heeft een min of meer harde hoes, wat onze dunne laptop beter beschermt dan een zachte hoes.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

marhalm schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:27:
[...]

Één van de weinige dingen waar de F205 wel echt extreem snel in is, is opstarten. Ik schakel de laptop altijd geheel uit omdat de batterij gewoon doordraint als ik het scherm dichtklap (Winows blijft dan allemaal dingen doen, dan is ie in twee dagen vaak wel leeg). Vanuit uitgeschakeld naar het inlogscherm van Windows 10 is zo'n 3-5 seconden. Persoonlijk vind ik dat echt supersnel.
Ik heb hem ingesteld dat ie dan hybernate (geheugen wegschrijft naar hdd, zodat ie de volgende keer verdergaat waar ik was gebleven, ipv schoon opstart). Weet niet of dat sneller is, maar werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackarleth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 09:23
Hallo iedereen,

Een kleine off-topic vraag voor zij die de laptop reeds in hun bezit hebben: wat is de maximale resolutie die uitgestuurd kan worden over de micro-HDMI poort?

Heb het toestel dit weekend voor het eerst gezien en was zeer geïnteresseerd maar de sales-man kon me geen antwoord bieden. Het internet bied jammer genoeg ook geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

LessRam schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:58:
Kleine tip voor mensen die upgraden naar Win10, en de recovery partitie wegdoen (wat heb je daaraan als Win10 eenmaal draait?);
Voordat je Win10 installeert eerst even Jellybean Keyfinder downloaden en opstarten. Dan krijg je de OEM-key van Win8.1, schrijf die ergens op. Zodat als het misgaat, en je dus geen recovery partitie hebt, je altijd nog Win8.1 kunt installeren en je originele key kunt gebruiken.

Volgens mij maakt dat niet uit, in het geval van Win8.1 (en 10) wordt je activatiestatus bewaard bij MS, en hoef je dat niet zelf te doen adhv een key,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Bewaren bij MS wordt volgens mij pas vanaf win10 gedaan. Win8.1 code staat alleen in het UEFI BIOS, en doe je dus een 100% schone instal van win10 dan ben je je code kwijt wanneer het misgaat. Wanneer win10 eenmaal is geïnstalleerd heb je idd niets meer aan de code. (althans als dat een OEM code is) ook niet bij een evt herinstallatie want de hardware is al gekoppeld aan een activatie code op de servers van MS

[ Voor 15% gewijzigd door LessRam op 09-09-2015 19:22 ]

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 08:10
Sinds ik mijn laptopje heb geupgrade naar windows 10 heb ik een probleem met de wifi. Als ik mijn laptop uit de slaapstand haalt werkt vaak de netwerkadapter niet meer. Ik moet de laptop dan weer opnieuw opstarten op te kunnen internetten. Iemand een oplossing?
Een ander irritant ding is dat ik op windows 10 de helderheid niet meer handmatig kan instellen is hier nog wat aan te doen?

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Joel22 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:21:
Sinds ik mijn laptopje heb geupgrade naar windows 10 heb ik een probleem met de wifi. Als ik mijn laptop uit de slaapstand haalt werkt vaak de netwerkadapter niet meer. Ik moet de laptop dan weer opnieuw opstarten op te kunnen internetten. Iemand een oplossing?
Herkenbaar probleem, volgens mij is dat standaard bij dit laptopje. Ik heb het hier 2 van deze laptopjes en beiden hadden dit probleem. Erg irritant.
Opgelost door in apparaatbeheer de netwerk kaart te verwijderen, en vervolgens weer toe te voegen. Lijkt me dus een driver probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

LessRam schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:54:
[...]

Herkenbaar probleem, volgens mij is dat standaard bij dit laptopje. Ik heb het hier 2 van deze laptopjes en beiden hadden dit probleem. Erg irritant.
Opgelost door in apparaatbeheer de netwerk kaart te verwijderen, en vervolgens weer toe te voegen. Lijkt me dus een driver probleem.
Ik heb hier dus geen last van. Zou het exemplarisch zijn? Of heb ik een nieuwere/oudere netwerkdriver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
SeatRider schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:03:
[...]

Ik heb hier dus geen last van. Zou het exemplarisch zijn? Of heb ik een nieuwere/oudere netwerkdriver?
Zou kunnen..
Ik had over dit "probleempje" ook al van anderen gelezen. Probleem ontstaat meteen na de upgrade naar Win10. Wanneer je de laptop dichtklapt en weer open doet gebeurd het nogal eens dat de WiFi verbinding opeens weg, incl. wachtwoord.
Heb het zelf dus opgelost door "Netwerk kaartje" verwijderen en weer herinstalleren. Maar mogelijk zijn er andere oplossingen. (?)

[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 11-09-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Oh wacht, maar mijn laptop gaat in hybernate als ik m dichtklap, das wel wat anders dan in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Laatst online: 17-06 08:51
jackarleth schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:24:
Hallo iedereen,

Een kleine off-topic vraag voor zij die de laptop reeds in hun bezit hebben: wat is de maximale resolutie die uitgestuurd kan worden over de micro-HDMI poort?

Heb het toestel dit weekend voor het eerst gezien en was zeer geïnteresseerd maar de sales-man kon me geen antwoord bieden. Het internet bied jammer genoeg ook geen antwoord.
Ik heb mijn 205 even op mijn tv aangesloten, en kan gewoon fullhd aan. 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcrobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 22:36
Jongens,

Een vraagje. Zoals ik van deze netbook heb gelezen zijn de beperkingen en voordelen wel een beetje bekend. Maar kunt je met deze netbook óók Popcorn time en YouTube op 720/1080p afspelen? En hoe is de vloeiendheid in het OS?

Groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

kcrobin schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:28:
Maar kunt je met deze netbook óók Popcorn time en YouTube op 720/1080p afspelen? En hoe is de vloeiendheid in het OS?

Groetjes!
720p is geen probleem, met 1080p in een browservenster loopt je 'm toch wel te pushen.
Maar met de resolutie van het scherm heeft meer dan 720p bijna geen nut.

Gek genoeg doet de netbook met VLC-player 1080p op z'n sokken dus het blijft gewoon een software / browser probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcrobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 22:36
Dankjewel BertV

• BertV

BertV

Handgemaakt

The Elder Scrolls IV: Oblivion net geinstalleerd.
Spel van bijna 10 jaar oud, waar ik toen een deftige pc voor had staan, met losse videokaart.

De Eeebook draait het gewoon met alle details vol aan en op volledige schermresolutie. _/-\o_
(schaduwen uit, net als op mijn eerder genoemde pc)
LOL, alles vol aan, ook de schaduwen en het loopt soepel.

Voorbeeld, dus niet mijn pc:

YouTube: Elder Scrolls IV: Oblivion Gameplay.

[ Voor 13% gewijzigd door BertV op 17-09-2015 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 14:25
Hoi! Ik heb een klein probleempje. Ik ben de laptopoplader verloren van de F205 en weet niet waar ik hem opnieuw (voor een redelijke prijs) kan bestellen. Asus levert hem zelf niet in Nederland, helaas. Heeft iemand er eentje over toevallig, of weet een adresje?

Dankjewel!

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Sier schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:40:
Hoi! Ik heb een klein probleempje. Ik ben de laptopoplader verloren van de F205 en weet niet waar ik hem opnieuw (voor een redelijke prijs) kan bestellen. Asus levert hem zelf niet in Nederland, helaas. Heeft iemand er eentje over toevallig, of weet een adresje?

Dankjewel!
Erg benieuwd of iemand iets weet. Was mij ook al opgevallen dat je die adapters alleen voor hoge prijzen kunt kopen. Zelfs op AliExpress en eBay vind ik ze prijzig. Met twee pubers die deze laptop voor school gebruiken, is het gewoon aftellen tot de eerste zijn oplader is kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Ik heb deze (http://interngeheugen.com...html-asus-eee-x205ta.html) besteld. Ik krijg hem dinsdag binnen, ik zal mededelen of hij past of niet (gok van wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dat moet 'm zijn. Prijs is nog redelijk. Dat scheen een tijd geleden lastiger geweest te zijn.
Asus heeft er eindelijk genoeg geleverd.

• Sier
Ik heb 'm binnen en hij doet het!

• BertV

BertV

Handgemaakt

mooi... :)

Nogmaals wil ik hier vragen of er iemand is met deze laptop die nog steeds geen Windows 10 aangeboden heeft gekregen?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 21:39

Aapje

Opel-beun
Volgens mij hoef je niet te wachten op die 'aanbieding' hoor. Je kan gewoon met een programmatje een bootable USB stick maken waarmee je (VANUIT Windows 8.1) de upgrade kan starten (letop: Net ermee booten!).

• Reinier688
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06-2020
ik heb windwos 10 erop gezet, en word en excel, verder geen persoonlijke bestanden o.i.d. toen was de harde schijf ongeveer half vol. Na een dag was de schijf uit het niets ineens vol, toen heb ik de oude windwos 8 installatie verwijderd met behulp van windows schijfopruiming. Nu had ik weer ongeveer 17 GB vrije ruimte. nu zijn we weer een dag verder en staat de schijf weer helemaal vol, terwijl ik de laptop vandaag niet eens heb gebruikt. Iemand een verklaring / oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Probleempje...ik heb een tijdje terug met Macrium Reflect (via USB recue disk) een image gemaakt van mijn F205TA (hele disk, dus alle partities incl. rescue). Deze ook weer getest door restore te doen wat werkte. Daarna Windows 10 evaluatie versie geinstalleerd en recovery partitie eraf gegooid voor extra ruimte. Nu maanden later wil ik de officiele Windows 10 installatie doen over de Windows 10 evaluatie versie heen maar dat gaat blijkbaar niet.

Vandaar met Macrium Reflect weer een een USB rescue disk aangemaakt om mijn image terug te zetten. Maarrrrrrrr dat image waarmee een paar maanden geleden nog netjes met restore teruggezet kon worden, lijkt niet meer te werken. Het grote probleem is nu dat gedurende de restore het tool eerst alle partities heeft verwijderd om vervolgens een fout te geven dat hij een van de restore file niet kan vinden terwijl deze gewoon aanwezig is. De restore files komen op andere PC (Marcium Reflect) als desktop applicatie wel door de verify heen?!?!?!

Dus nu zit ik met een F205TA met lege SSD. Met nieuwste Marcium Reflect een USB rescue disk aangemaakt, maar deze start wel op maar op het moment dat Macrium Reflect start hangt alles en reset na een tijdje.

Iemand nog ideeën om Windows 10 of Windows 8.1 hierop te krijgen? Zelfs met Windows MediaCreationTool een ISO gedownload en op USB gezet welke wel start (PE) maar na een tijdje ook hangt en uiteindelijk reset.

Dus ik heb een valide Macrium Reflect image wat ik niet meer teruggezet krijg vanwege missende/foute file (ondanks 100% OK verify hele image) of met nieuwe Macrium Reflect Rescue disk hangt de boel. Dat laatste ook voor Windows 10 obv USB install.

Ik hoor graag jullie reacties :)!

[ Voor 4% gewijzigd door JD_1971 op 25-09-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Reinier688 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:19:
ik heb windwos 10 erop gezet, en word en excel, verder geen persoonlijke bestanden o.i.d. toen was de harde schijf ongeveer half vol. Na een dag was de schijf uit het niets ineens vol, toen heb ik de oude windwos 8 installatie verwijderd met behulp van windows schijfopruiming. Nu had ik weer ongeveer 17 GB vrije ruimte. nu zijn we weer een dag verder en staat de schijf weer helemaal vol, terwijl ik de laptop vandaag niet eens heb gebruikt. Iemand een verklaring / oplossing?
gebruik SpaceMonger!
Je krijgt dan een (werkbaar) visueel overzicht van wat er ruimte inneemt.

JD_1971, ik hoop dat er iemand hier iets met jouw uitgebreide uitleg kan.
Dit soort onverklaarbare onlogische situaties zijn de reden dat ik het niet "aandurf" om de update te forceren. Al zullen er hier genoeg zijn die het succesvol hebben gedaan.

...zijn er bios settings veranderd nadat je die image succesvol hebt gecontroleerd!?

[ Voor 22% gewijzigd door BertV op 25-09-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Joel22 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:21:
Een ander irritant ding is dat ik op windows 10 de helderheid niet meer handmatig kan instellen is hier nog wat aan te doen?

Alvast dank :)
Dit heb ik dus ook. Nog een oplossing gevonden?
(Heb overiges zelf nog niks geprobeert, dus misschien is het wel zo simpel als driver opnieuw installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Reinier688 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:19:
OneDrive uizetten!
Vermoedelijk heb je daar een boel data staan (foto's)?
En die worden automatisch naar je laptop gesynched.....
(Zelf ook gehad) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggy13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-02 12:30
Ik heb een acronis image (True image 2015) welke ik terug wil zetten op een X205TA, maar begrijp dat ik niet kan booten in deze UEFI 32bit omgeving, via een bootable USB gemaakt via acronis. Weet iemand een andere optie, of kan het toch nog op een andere manier met acronis? Of kan ik iets soortgelijks met Backtracker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JD_1971
Pfffffffffff :).... Heb op een Windows 10 32 bit systeem een vorige versie (niet 6) van Macrium Reflect geinstalleerd om van daaruit weer een USB Rescue disk te genereren. Daarop heb ik vervolgens mijn bewaarde Windows 8.1 backup image teruggezet. En wat denk... nu restored het wel weer zoals verwacht en heb ik zojuist Windows 8.1 terug gezet inclusief recovery partitie _/-\o_ . Zo nu weer van windows 8.1 naar windows 10 :) en dan met tools Windows op USB om zo schone installatie te doen en alles de recovery te verwijderen.

Probleem lijkt ermee te maken te hebben dat ik op main systeem destijds Windows 7 had met macrium reflect om zo rescue disk aan te maken. Met update naar Windows 10 is er ook iets veranderd mbt macrium reflect aangezien het anders reageerde (misschien 32 vs 64 bit issues??). Ik kan hier niet echt de vinger achter krijgen, maar het werkt weer en dat is voor nu even key.

Dus wat reactie hierboven betreft (arcornis)... wellicht macrium reflect eens checken aangezien deze kan booten van USB op 32bit UEFI systemen.

Allemaal dank voor jullie reacties en het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Zo ... Windows 10 Home 32 Bit helemaal clean installatie gedaan (de Windows 10 Home versie via MS upgrade tool als ISO gedownload en daarna de update uitgevoerd van 8.1 naar 10 -> vergeet daarna niet de key uit te lezen met JellyBean). Gedurende installatie alle partities verwijderd om dan na voltooiing meer dan 20Gbyte free space over te houden op de SSD/eMMC/HD. Tijdens installatie wel separaat muis en toetsenbord gebruiken aangezien deze out-of-the-box niet direct werken. Bij Dell de Windows 8.1 drivers etc. gedownload en geinstalleerd aangezien sommige Windows 10 drivers niet wilde installeerde. Widnows 10 op F205TA lijkt toch wel sneller te draaien dan Windows 8.1 en ben gelijk verlost van allerlei additionele software van asus/etc.. Daarna backup gemaakt van hele disk met (jawel daar is tie weer, de free versie van Macrium Reflect v5 obv PE USB disk).

Zo dat is even de laatste status en dat had wel wat voeten in de aarde :) na de beschreven start positie een paar post hierboven. Alleen jammer dat we hierop geen goedwerkende native Linux installatie kunnen zetten (geluid, accu indicator, Wifi, etc..). Hoe dan ook succes allemaal voor de pioneers die nog volgen....

• Geronnimo87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 18:13
Hallo allemaal,

Ook net eigenaar van de eeebook geworden, en zoals zovelen kan ik echt niet begrijpen waarom dit toestel niet veel populairder is!
Ik ben heel tevreden over het ganse toestel, de prijs indachtig 😉.

Ik schrijf momenteel een review, zijn er zaken waar ik aandacht aan moet besteden?

Ik zie dat sommigen onder jullie problemen hadden met het upgraden naar win10. Ik heb alles stock gedaan, gewoon afgewacht tot Windows me zelf liet upgraden, en dat lukte zonder noemenswaardige problemen.

Ik gebruik het toestel ook voor wat lichte games en was erg enthousiast te lezen dat oblivion (wat een knaller van een game overigens) gewoon draait?! Ik kan niet wachten om m te installeren..

Zodra up and running, meer nieuws!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Geronnimo87 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:10:

Ik schrijf momenteel een review, zijn er zaken waar ik aandacht aan moet besteden?
Ik denk dat de doelgroep klein is.

Veel consumenten zijn zo verwend met de huidige perfecte schermen en grote opslagruimte dat ze dit dingetje bij voorbaat al afserveren.

Het scherm is toch wel het zwakte punt, kijkhoek is heel klein.

Ik ben er persoonlijk heel blij mee. Het is een soort windows tablet met toetsenbord. Dat gerommel om schijfruimte over te houden doet me nostalgisch denken aan mijn eerste pc's met 40MB hardeschijf.

De Office/Windows/Internet prestaties zijn in de praktijk gelijk aan een middenklasse notebook uit pak 'm beet 2007. Waarbij video vloeiender werkt door recente hardware-versnelling.

Tot mijn grote verbazing draait het 10 jaar oude 3d spel Oblivion beter dan op op mijn toenmalige middenklasse spel-PC. Dat 100+ watt verbruikende ding had daarvoor een losse videokaart met actieve koeling voor nodig. :P

[ Voor 41% gewijzigd door BertV op 30-09-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggy13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-02 12:30
JD_1971 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:08:
Dus wat reactie hierboven betreft (arcornis)... wellicht macrium reflect eens checken aangezien deze kan booten van USB op 32bit UEFI systemen.
Thnx! Met macrium is het inderdaad gelukt een image te maken en te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494069

JD_1971 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:04:
Zo ... Windows 10 Home 32 Bit helemaal clean installatie gedaan (de Windows 10 Home versie via MS upgrade tool als ISO gedownload en daarna de update uitgevoerd van 8.1 naar 10 -> vergeet daarna niet de key uit te lezen met JellyBean). Gedurende installatie alle partities verwijderd om dan na voltooiing meer dan 20Gbyte free space over te houden op de SSD/eMMC/HD. Tijdens installatie wel separaat muis en toetsenbord gebruiken aangezien deze out-of-the-box niet direct werken. Bij Dell de Windows 8.1 drivers etc. gedownload en geinstalleerd aangezien sommige Windows 10 drivers niet wilde installeerde. Widnows 10 op F205TA lijkt toch wel sneller te draaien dan Windows 8.1 en ben gelijk verlost van allerlei additionele software van asus/etc.. Daarna backup gemaakt van hele disk met (jawel daar is tie weer, de free versie van Macrium Reflect v5 obv PE USB disk).

Zo dat is even de laatste status en dat had wel wat voeten in de aarde :) na de beschreven start positie een paar post hierboven. Alleen jammer dat we hierop geen goedwerkende native Linux installatie kunnen zetten (geluid, accu indicator, Wifi, etc..). Hoe dan ook succes allemaal voor de pioneers die nog volgen....
Van welke link precies heb je de chipset drivers vandaan? Ik probeer een windows 10 clean instal te doen, maar krijg een foutmelding als ik de chipset drivers wil installeren. Heb de drivers van de Asus website gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

BertV schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:15:
Het scherm is toch wel het zwakte punt, kijkhoek is heel klein.
Ingebouwd privacy-screen! Ideaal voor in het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

SeatRider schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Ingebouwd privacy-screen! Ideaal voor in het OV.
ja, al heb ik nog nooit meegemaakt dat het scherm te breed is voor zijn eigen kijkhoek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

BertV schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

ja, al heb ik nog nooit meegemaakt dat het scherm te breed is voor zijn eigen kijkhoek. :P
Wahaha, dat was me eigenlijk nooit zo opgevallen. Ik weet dat het geen fantastisch scherm is, maar ik vind voornamelijk de verticale kijkhoek ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Mat871,

Ik denk dat ik ze van onderstaande link gedownload heb (zijn Windows 8.1 drivers in mijn geval).
Het betreft dus X205TA drivers ipv F205TA, maar dat maakt niet veel uit.
https://www.asus.com/us/N...X205TA/HelpDesk_Download/

[ Voor 115% gewijzigd door JD_1971 op 08-10-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704539

Hallo! Ik heb net een asus eeebook aangeschaft en ben er erg blijf mee! Eén vraagje alleen: piept jullie laptop ook heel zacht als hij aanstaat? Rechts bovenin hoor ik als het stil is in de ruimte een zachte piep. Was benieuwd of jullie dit ook horen!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

De voedingsadapter ratelt in een hoge frequentie, de laptop is voor mij onhoorbaar.
(of ik moet echt mijn oor op de behuizing leggen)

Ik heb het idee dat mijn accu minder lang mee gaat!
Nog steeds prima, of ik wen aan de luxe van meerdere uren accuduur, maar de laptop hangt voor mijn gevoel vaker aan de lader.

Ik zal de accuduur de volgende keer meten.

7 uur en 37 minuten.
Ingesteld op finke helderheid, internetten, netflix, youtube.

[ Voor 69% gewijzigd door BertV op 29-10-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik ga deze laptop deze week binnenkrijgen, ben zeer benieuwd door de positieve reviews. Mooi om te zien dat ie zelfs spellen als oblivion aankan, daar had ik toendertijd een dikke workstation voor nodig. Hoe heb je dat gedaan met de beperkte opslagruimte Bert? Geinstalleerd op een USB stickje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

ja, een 64Gb sd-kaartje. no-cd patch heb je nodig, maar ik denk dat jij er al raad mee weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronnimo87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 18:13
De review staat (eindelijk) online. Aanvullingen zijn van harte welkom!
productreview: Asus EeeBook X205TA-BING-FD015BS review door Geronnimo87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ben zeker de eerste die aan 't zoeken was naar een resetknop? :P M'n powersettings hadden ervoor gezorgd dat de laptop goed gecrashed was... Zelfs de aanknop inhouden deed niets :) Best lastig als je de accu niet eruit halen kan/reset knop hebt e.d. :D Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Aapje schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:38:
Ben zeker de eerste die aan 't zoeken was naar een resetknop? :P M'n powersettings hadden ervoor gezorgd dat de laptop goed gecrashed was... Zelfs de aanknop inhouden deed niets :) Best lastig als je de accu niet eruit halen kan/reset knop hebt e.d. :D Haha
Ja, de reset is het (heel) lang inhouden van aanknop en bidden dat de hardwaregoden je goed gezind zijn.

Ik ben meer van de tijd van de (desktop)zelfbouw, boot-CD, resetknop en de oude "bios".
Met ding ben je toch overgeleverd aan de nukken van het apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door BertV op 11-11-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
BertV schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:12:
[...]

Ja, de reset is het (heel) lang inhouden van aanknop en bidden dat de hardwaregoden je goed gezindt zijn.

Ik ben ook nog van (desktop)zelfbouw, boot-CD, resetknop en de oude "bios".
Met ding ben je toch nog meer overgeleverd aan de software.
Had zelf eigenlijk verwacht dat er wel ergens een pin-hole zou zitten op de onderkant. Kleine moeite zoiets, kost geen ruimte, helpt wel een hoop frustratie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Aapje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:14:
[...]

Had zelf eigenlijk verwacht dat er wel ergens een pin-hole zou zitten op de onderkant. Kleine moeite zoiets, kost geen ruimte, helpt wel een hoop frustratie :P
Je quote mijn spelfouten. :P

Ik moet ook nog wennen aan het feit van een vaste accu.
De levensduur van het apparaat hangt vast van de levensduur van de accu.

mgoed, anders dan bij mijn eerdere laptops is de levensduur toch niet te verlengen met meer geheugen, ssd en andere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noizje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-04 00:32
Met de nieuwe build van Windows 10, die gisteren is vrijgegeven, kreeg ik eerst mijn WIFI niet aan de praat.

Kon op internet nergens een oplossing vinden, maar het bleek vrij eenvoudig te verhelpen door eerst de Intel Atom Driver Package van de Asuswebsite opnieuw te installeren, en vervolgens de Broadcom driver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

noizje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:11:
Met de nieuwe build van Windows 10, die gisteren is vrijgegeven, kreeg ik eerst mijn WIFI niet aan de praat.

Kon op internet nergens een oplossing vinden, maar het bleek vrij eenvoudig te verhelpen door eerst de Intel Atom Driver Package van de Asuswebsite opnieuw te installeren, en vervolgens de Broadcom driver!
Gisteren de installatie van windows 10 geforceerd vanaf 8.1 en liep tegen hetzelfde aan.
Ik heb het opgelost met de oude 8.1 wifi driver, ipv die met windows 10 mee kwam.
Ook de officiële Windows 10 driver op de site van Asus werkte niet.
(niet logisch, een niet tweaker zou hier nooit uitkomen)

18 GB vrij nu!
(Met alleen Open Office en wat kleine programma's)

De grote rescue-partitie is dus verwijderd, maar er nu een partitie bij gemaakt van 449MB.
Heb er even geen fut voor om een verse installatie te starten om deze partitie te verwijderen.

[ Voor 23% gewijzigd door BertV op 23-11-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Interessante laptop. Helaas lijkt die end-of-life? Hij is namelijk bij redelijk veel winkels niet meer op voorraad.
Is er al een opvolger aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-04 22:07
Unicron schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:39:
Interessante laptop. Helaas lijkt die end-of-life? Hij is namelijk bij redelijk veel winkels niet meer op voorraad.
Is er al een opvolger aangekondigd?
Ik denk dat je dit verkeerd ziet. De oude Windows 8.1 (BING-FD00xxBS) modellen zijn inderdaad bijna niet meer leverbaar.

Maar de Windows 10 modellen zijn nog steeds goed leverbaar. Blauw, wit en goud.
De gouden versie is inmiddels weer bij 6 winkels op voorraad en Coolblue (waar ik op wacht) verwacht hem ook deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
3E3A37 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:05:
[...]

Ik denk dat je dit verkeerd ziet. De oude Windows 8.1 (BING-FD00xxBS) modellen zijn inderdaad bijna niet meer leverbaar.

Maar de Windows 10 modellen zijn nog steeds goed leverbaar. Blauw, wit en goud.
De gouden versie is inmiddels weer bij 6 winkels op voorraad en Coolblue (waar ik op wacht) verwacht hem ook deze week.
Thanks, ik had inderdaad nog niet gezien dat er ook een windows 10 model was. Voor zover ik kan zien zijn de windows 8.1 en 10 versie identiek qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik heb een probleem met de energiebesparing in Windows 10.

Als ik de laptop gebruik voor het luisteren naar MP3 dan knalt hij na een paar minuten op een zwart scherm en de muziek stopt. (anders was het geen probleem geweest)

Ik heb vanzelfsprekend de spaarstand van het scherm en slaapstand uitgezet maar dat lijkt niet te helpen.

Waar kan ik nog meer uitzetten in die energiebesparing of is dit een bug?

edit: ik zie nu onder de Geavanceerde instellingen > Multimedia-instellingen > Wanneer media wordt gedeeld >

thuis even proberen.
edit: deze optie is dus NIET beschikbaar bij de X205. :/

[ Voor 19% gewijzigd door BertV op 03-12-2015 20:57 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste