Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-04 22:07
Iemand ervaring met het encrypten van zijn X205TA? Met VeraCrypt (opvolger van TrueCrypt) krijg ik de melding: "Your system drive has a GUID partition table (GPT). Currently, only drives with a MBR partition table are supported.".
Een GUID partitie wordt dus helaas niet ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door 3E3A37 op 16-12-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 10:52
Ik heb deze laptop net binnen , staat nog windows 8.1 op, maar de wifi doet het niet.

Probleem is dat de netwerkkaart het niet doet. In device manager een gele driehoek met uitroep teken.
En foutmelding code 10, cannot start device.

Windows troubleshooter laten draaien, deze meldt:
"The broadcom 802.11n network adapter is experiencing driver or hardware related problems"

Ik heb alle oplossingen die ik op internet kon vinden al uitgeprobeerd:

- Netwerk-kaart ge-uninstalled, en opnieuw laten detecteren/installeren door Windows.
- Netwerk-kaart ge-uninstalled, en drivers handmatig uit de lijst kiezen.
- Wifi driver van de Asus site installeren. Alle verschillende versies geprobeerd. Blijft de zelfde foutmelding geven.
- Ook handmatig oudere driverversies voor de Asus T100 geprobeerd, en een Windows 10 versie van de wifi driver voor de X205TA. Deze laatste pakte hij helemaal niet.
- Chipset driver van de Asus site geinstalleerd. Maakte ook geen verschil. Gaf ook de melding dat deze ouder of even oud is als de versie die er al op stond.
- Factory reset gedaan, helpt ook niet, komt direct terug met dezelfde foutmelding.

Vraagjes:
- Komt dit probleem bekend voor? Iemand een idee hoe dit op te lossen?

- Wat ik nog niet geprobeerd heb is om te upgraden naar Windows 10. Ik weet namelijk niet of ik office365 nog kan gebruiken/registreren als ik die niet eerst onder Windows 8 geregistreerd heb. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:45
Mijn AsusF205-TA is gecrasht helaas geen recovery usb, wie heeft deze voor mij. Heb al gezocht of ik deze online kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:17
de Rochebrune schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:13:
Ik heb deze laptop net binnen , staat nog windows 8.1 op, maar de wifi doet het niet.

Probleem is dat de netwerkkaart het niet doet. In device manager een gele driehoek met uitroep teken.
En foutmelding code 10, cannot start device.

Windows troubleshooter laten draaien, deze meldt:
"The broadcom 802.11n network adapter is experiencing driver or hardware related problems"

Ik heb alle oplossingen die ik op internet kon vinden al uitgeprobeerd:

- Netwerk-kaart ge-uninstalled, en opnieuw laten detecteren/installeren door Windows.
- Netwerk-kaart ge-uninstalled, en drivers handmatig uit de lijst kiezen.
- Wifi driver van de Asus site installeren. Alle verschillende versies geprobeerd. Blijft de zelfde foutmelding geven.
- Ook handmatig oudere driverversies voor de Asus T100 geprobeerd, en een Windows 10 versie van de wifi driver voor de X205TA. Deze laatste pakte hij helemaal niet.
- Chipset driver van de Asus site geinstalleerd. Maakte ook geen verschil. Gaf ook de melding dat deze ouder of even oud is als de versie die er al op stond.
- Factory reset gedaan, helpt ook niet, komt direct terug met dezelfde foutmelding.

Vraagjes:
- Komt dit probleem bekend voor? Iemand een idee hoe dit op te lossen?

- Wat ik nog niet geprobeerd heb is om te upgraden naar Windows 10. Ik weet namelijk niet of ik office365 nog kan gebruiken/registreren als ik die niet eerst onder Windows 8 geregistreerd heb. Weet iemand dat?
Wazig, ik heb vandaag exact hetzelfde probleem.
Alleen: de mijne draait al een maandje probleemloos op Windows 10. In mijn beleving is er niks aangepast, maar ik vermoed dat een Windows update roet in het eten gooit...

/EDIT:
Volgens het internet werkt de 2015 Braodcom driver slecht, en is de 2014 versie beter.
Ik heb de oude driver weggegooid en de Windows 8.1 driver (ik draai Win 10!) geÏnstalleerd en nu werkt het weer naar behoren! Die gooi ik dus niet weg :-)
https://www.asus.com/nl/N...X205TA/HelpDesk_Download/

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 11-01-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 19:05

BertV

Handgemaakt

klopt...
Een paar post terug staat dit ook.
Ik ben er ook achtergekomen dat het alleen werkt met een oude wifi driver.

Verbaas me er over dat dit nog niet opgelost is. Hoeveel pc-gebruikers zitten er nu zo "diep" in dat ze teruggrijpen naar een oude wifi-driver?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 20:06
Op http://www.unlockpwd.com/...6-inch-atom-x5-980-grams/ en andere sites lees is dat de X206HA de opvolger is van de x205ta. Voor zover ik lees is het verschil met name de processor welke een Intel cherry trail is ipv een baytrail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
Inderdaad blijft de WiFi Netwerk drivers het probleem.
Ik heb hier ook 2 van deze laptopjes voor mijn kinderen gekocht (puur voor school werk). En die WiFi blijft problemen geven. Ook met de nieuwste drivers werkt WiFi niet.
Voor veel mensen schijnt de laatste BIOS update een oplossing te zijn, maar dat is hier niet het geval. Regelmatig wordt de WiFi driver geupdate, en dan werkt het niet meer.

Oplossing: Teruggaan naar vorige stuur programma.

Stuurprogramma van 2014 (Ik weet zo even niet welke versie) is de oplossing. Die doet het wel. Dit is een Windows 8.1 driver. Geen van de Win10 drivers werkt (hier)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Unicron schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:42:
Op http://www.unlockpwd.com/...6-inch-atom-x5-980-grams/ en andere sites lees is dat de X206HA de opvolger is van de x205ta. Voor zover ik lees is het verschil met name de processor welke een Intel cherry trail is ipv een baytrail.
Voor waar ik de Eeebook gebruik loop ik nooit tegen de beperkingen van CPU aan.
Ik zou liever een beter scherm zien in dezelfde behuizing met een minimale bezel en maximale kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Wat is jullie ervaring nu na enige tijd w10 op dit apparaat? Vooruitgang of problematisch? Krijg namelijk morgen eentje binnen en weet eigenlijk niet of upgraden aan te raden is. Ik geef verder niks om w10 tenzij de performance vooruit gaat of problemen opgelost zijn (mochten die er zijn).

Ik heb al gelezen over het op te lossen wifi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 10:07
Moet zeggen dat Windows10 me best bevalt, loopt soepel. Om één of andere reden heb ik bovengenoemd WiFi probleem niet gemerkt, heel sporadisch verliest hij de verbinding. Na een reboot is dit probleem vervolgens weer verholpen. Of dit toch aan de driver ligt, of aan mijn eigen netwerk weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
webbier schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:10:
Moet zeggen dat Windows10 me best bevalt, loopt soepel. Om één of andere reden heb ik bovengenoemd WiFi probleem niet gemerkt, heel sporadisch verliest hij de verbinding. Na een reboot is dit probleem vervolgens weer verholpen. Of dit toch aan de driver ligt, of aan mijn eigen netwerk weet ik niet.
Oke, ik zal wel kijken wat ik doe, eigenlijk zou ik het liefste w7 erop gooien maar dat zal wel lastig tot onmogelijk zijn gezien de ietwat afwijkende hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Lo0t
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik hou dit topic al een tijdje in de gaten maar zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met Linux op de EeeBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik vind de bluetooth verbinding slecht, erg gevoelig voor verandering van locatie en dan bedoel ik niet tientallen meters maar een decimeter kan al voor een onderbreking zorgen in de muziekstream. Met mijn telefoon helemaal geen last van. ( x205ta met windows 10 )
Heb eigenlijk gekocht als mp3 speler, vanaf nas naar amp met als software mediamonkey. Werkt dus op zich goed maar bluetooth is niet zo spetterend of het is een driver issue. (2,5 meter van ontvanger)
Wat mij ook opvalt is dat bij het openen van een audio bron je een pets/klik hoort, in ieder geval bij heel duidelijk te horen bij systeemgeluiden.

Het scherm vind ik ook zeer ondermaats, zo erg had ik het niet verwacht haha, gelukkig bied hoog contrast mode soelaas, dan zien websites er wel gaar uit maar dat heb ik er wel voor over.

Snelheid van het systeem had ik eigenlijk iets meer van verwacht, vaak vraag ik mij af of ik wel goed geklikt hebt zolang duurt het openen of sluiten van bepaalde apps.

Grappig dingetje maar in mijn ogen overpriced.

[ Voor 153% gewijzigd door Sunrise op 28-01-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05 23:45

Aapje

Opel-beun
webbier schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:10:
Intussen een avond Windows 10 gebruiken verder op mijn netbookje... De herstelpartitie omzeep gebracht, kortom hoi 8gb vrije ruime.... :Y)

Windows 10 via de windows updater lekker laten gaan, duurde effe maar installeerde prima. Daarna nog wat updates. Toen geverifiveert dat ie geactiveerd is onder mijn Live account. Gevolgd door de herstelpartitie eruit te slopen... Oude "windows.old" verwijderd. En te rebooten. En voila alles werkte nadat er een windows update de display driver geinstalleerd had. Alle programma's die erop stonden werkten nog, zelfs office & chrome.

Geen problemen met WiFi sofar, mijn WiFi setup is een wrt54g met dd-wrt-lite erop. Dus geen N verbinding o.i.d. misschien maakt dat nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik heb alle font-antialiasing uitgezet wat echt een verademing is voor mijn ogen op zo'n klein scherm.
Tutorial voor w7 & w8 maar werkt hetzelfde met w10 maar maak voor de zekerheid altijd een backup van je register.

Is er niemand die bluetooth gebruikt voor audio streamen? Graag ervaringen ? Vind het namelijk ondermaats qua verbinding, zelf alleen ervaring met w10.

En bij het openen van een audio bron hoor ik een pets ( staat los van het bluetooth verhaal ), duidelijk te horen bij systeemgeluiden. (w10) Niemand 'last' van?
Aapje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:13:
[...]

Intussen een avond Windows 10 gebruiken verder op mijn netbookje... De herstelpartitie omzeep gebracht, kortom hoi 8gb vrije ruime.... :Y)

Windows 10 via de windows updater lekker laten gaan, duurde effe maar installeerde prima. Daarna nog wat updates. Toen geverifiveert dat ie geactiveerd is onder mijn Live account. Gevolgd door de herstelpartitie eruit te slopen... Oude "windows.old" verwijderd. En te rebooten. En voila alles werkte nadat er een windows update de display driver geinstalleerd had. Alle programma's die erop stonden werkten nog, zelfs office & chrome.

Geen problemen met WiFi sofar, mijn WiFi setup is een wrt54g met dd-wrt-lite erop. Dus geen N verbinding o.i.d. misschien maakt dat nog iets uit?
Mijn windows old dir is maar 1 mb groot maar ik heb het idee dat ik voorgelogen wordt want ik heb maar 14gb vrij. Heb je een linkje naar de procedure van dit geheel? Zal ondertussen ook even zoeken, want ik was het al tegengekomen maar nu ben ik het weer kwijt.

[ Voor 47% gewijzigd door Sunrise op 29-01-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Robert777 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:06:

Mijn windows old dir is maar 1 mb groot maar ik heb het idee dat ik voorgelogen wordt want ik heb maar 14gb vrij. Heb je een linkje naar de procedure van dit geheel? Zal ondertussen ook even zoeken, want ik was het al tegengekomen maar nu ben ik het weer kwijt.
Mijn windows.old was rond de 4GB o.i.d. Maar linkje? Nope, ik heb best wat ervaring met Windows, dus klik gewoon eigenlijk alles om/aan wat ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
BertV schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:20:
Ik heb een probleem met de energiebesparing in Windows 10.

Als ik de laptop gebruik voor het luisteren naar MP3 dan knalt hij na een paar minuten op een zwart scherm en de muziek stopt. (anders was het geen probleem geweest)

Ik heb vanzelfsprekend de spaarstand van het scherm en slaapstand uitgezet maar dat lijkt niet te helpen.

Waar kan ik nog meer uitzetten in die energiebesparing of is dit een bug?

edit: ik zie nu onder de Geavanceerde instellingen > Multimedia-instellingen > Wanneer media wordt gedeeld >

thuis even proberen.
edit: deze optie is dus NIET beschikbaar bij de X205. :/
Weet niet of je het al opgelost hebt maar ik het is makkelijk in te stellen dat er niks gebeurt als je de klep sluit, behalve dat het scherm uitgaat blijft ie gewoon muziek spelen of wat dan ook.

http://www.techrepublic.c...windows-10-power-options/

De mijne ging ook slapen na een aantal minuten, sleep op never / nooit gezet en dan blijft ie altijd aan, wat fijn is als muziekspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

klep sluiten staat op "geen actie ondernemen", alle spaarstanden uit. Werkt nog steeds niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
BertV schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:21:
klep sluiten staat op "geen actie ondernemen", alle spaarstanden uit. Werkt nog steeds niet helaas.
Zal even mijn settings voor je neerzetten. Kunnen ertussen zitten die daar geen effect op hebben maar zet ze toch maar neer voor de zekerheid zodat we niks missen.

Bij batterij besparing:
uit

Energiebeheer en slaapstand:
Scherm: nooit / nooit
slaapstand: 4 minuten / 10 minuten

Wifi:
allebei aangevinkt

-> extra instellingen

Instellingen voor beheerschema
Op batterij: Nooit / 4 minuten
Netstroom: Nooit / 10 minuten

Geavanceerde energie- instellingen wijzigen:
Gebalanceerd [actief]

diavoorstelling, batterij onderbroken, netstroom beschikbaar.

Aan/uit-knoppen en deksel
!! Actie voor sluiten deksel
Op batterij: Geen actie ondernemen (beeld gaat wel uit maar verder gebeurt er niks)
Netstroom: Geen actie ondernemen

Actie voor aan/uit knop n.v.t. (slaap/slaap)
" " slaapstandknop n.v.t. (slaap/slaap)

Beeldscherm
beeldscherm uitschakelen na
Op batterij: nooit
Netstroom: nooit

De rest heb ik ongemoeid gelaten. Met deze instellingen gaat mijn laptop niet in slaapstand tenzij ik daar een opdracht voor geef. Muziek via software blijft spelen, idem dito voor internet radio via browser, met andere woorden alles blijft het zelfde alleen het scherm gaat uit bij het sluiten van de deksel waardoor hij nauwelijks batterij verbruikt.

Hoop dat het jou ook lukt met deze settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dank voor de moeite, ergens zat een instelling tussen de suggesties die er voor zorgde dat s'ochtends nog muziek speelde op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
BertV schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:25:
Dank voor de moeite, ergens zat een instelling tussen de suggesties die er voor zorgde dat s'ochtends nog muziek speelde op de laptop.
Fijn om te horen.

Gisteren bf1942 geïnstalleerd en met de standaard settings op de native resolutie (1366x768 ) draait het soepel (60 a 70 fps). Spelend op een 64 spelers server.
Ondanks dat het een oud spel is vind ik het zeer indrukwekkend voor zo'n dingetje.

Er schijnt ook een ander scherm in deze laptop te passen met een kleine ingreep, prijs is gunstig en het is een mat scherm, gezien de positieve reviews op amazon zal deze wel betere kijkhoeken hebben maar dat is slechts een gedachte, ik ga mij er nog verder in verdiepen.

YouTube: ASUS X205TA Laptop Screen Replacement Procedure
http://www.amazon.com/gp/...oh_aui_detailpage_o01_s00
Aapje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Mijn windows.old was rond de 4GB o.i.d. Maar linkje? Nope, ik heb best wat ervaring met Windows, dus klik gewoon eigenlijk alles om/aan wat ik weet :)
Na een grote update kon ik ook de vorige windows verwijderen via schijfopruiming maar ik blijf zitten met 4gb.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/209ob5c.jpg
Ik zit me suf te googlen maar kan nog geen oplossing vinden. Alle mapjes bij elkaar zijn 13,5 gb en heb iets van 13 gb vrij dus er is nog winst te behalen. Ik blijf verder zoeken maar hulp is welkom.

[ Voor 56% gewijzigd door Sunrise op 01-02-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Eigendom claimen van de map (Windows.Old), daarna shift+delete erop? Dat is wat ik gedaan heb.

https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Aapje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:07:
Eigendom claimen van de map (Windows.Old), daarna shift+delete erop? Dat is wat ik gedaan heb.

https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659.aspx
Machtiging overgedragen van systeem naar administrator en shift+del op mapje, alles gedelete op 3 sys bestanden na, btwserialsbus.sys, iaiogpioe.sys en iaioi2ce.sys. Zal daar wel even naar zoeken, waarom die niet gedelete willen worden.

Nu klopt het wel qua statistieken maar ik begrijp niet waar die 4gb van Overige voor staat bij Opslaggebruik. Hebben jullie dat ook? Als ik er op klik zie ik een aantal mb's voor bepaalde apps en C\$SysReset maar dat komt tezamen niet boven de 40mb uit. Misschien dat asus webstorage 4gb claimt, dat zal ik even onderzoeken. Maar die had ik al verwijderd, vreemd dat die daar nog tussen staat, misschien heeft ie iets vervelends achter gelaten.

Edit:
Via Spacesniffer het probleem gevonden, het is de recovery partitie, vreemd dat je die niet ziet in schijfbeheer.
Als ik die weghaal kan ik dan nog de laptop eenvoudig in verkoopstaat brengen, dat windows vers en schoon is?

[ Voor 16% gewijzigd door Sunrise op 01-02-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Nee, als je die partitie weg dondert heb je geen recovery partitie meer ;)

Maargoed, je hebt dan wel als 't goed is een geactiveerde Windows 10 licentie... Dus die zou wel weer te herinstalleren zijn. Maar inderdaad heb die schijf weggemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:57
Ik heb de laptop opnieuw proberen te installeren via de optie in windows 10 om alle bestanden te verwijderen.

Hij was op een gegeven moment op 53% en na 1.5/2 uur stond hij hier nog steeds op. Hierop heb ik de laptop uitgezet en hij zit nu constant in een bootloop, ik krijg heel kort te zien dat hij nu op 65% is en hij herstart zich direct en dit blijft hij doen (dit zijn niet de normale restarts tijdens een installatie).

Ik heb vanalles geprobeerd. Booten vanaf usb werkt ook niet, in de BIOS herkent hij de usb wel maar wil niet doorstarten (ik heb de windows 7 usb tool en YUMI gebruikt om een bootable win 10 usb te maken). Daarnaast met YUMI geprobeerd om Hirens Boot CD te starten ook dit lukt niet (geen foutmelding) Hij start direct weer door naar de 65% om vervolgens weer opnieuw op te starten en dan herkent hij de usb helemaal niet meer in de bios.

Ik heb de bios voor de zekerheid even geupdate, dit werkte weer wel maar heeft geen baat voor de rest.

Ik weet dat dit niet specifiek om deze laptop gaat maar meer een windows 10 issue, maar zijn hier mensen die het zelfde hebben, heb al behoorlijk liggen googlen maar kan niemand met het zelfde probleem ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Aapje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:34:
Nee, als je die partitie weg dondert heb je geen recovery partitie meer ;)

Maargoed, je hebt dan wel als 't goed is een geactiveerde Windows 10 licentie... Dus die zou wel weer te herinstalleren zijn. Maar inderdaad heb die schijf weggemikt.
Ik heb een herstel image gemaakt op een usb stick maar zag geen optie om de partitie op de ssd schijf te verwijderen naderhand. Maar als ik het bovenstaande lees denk ik dat ik die maar laat zitten, bespaard me een hoop ellende waarschijnlijk. Heb de ruimte nu ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Ik zou graag extra opties willen voor het touchpad, zoals hier. Ik dacht dat ik die opties misschien zou krijgen als ik de asus touchpad software zou verwijderen maar helaas geen extra opties voor het touchpad zoals bij het voorbeeld plaatje.

( http://www.windowscentral...inger-gestures-windows-10 )

Wat ik wel merkte is dat nu het hele touchpad te gebruiken is ipv een kleiner oppervlak. In het verleden installeerde ik synaptics drivers voor meer functionaliteit maar helaas werkt dat ook niet. Met name side scroll mis ik maar waar het eigenlijk mee begon is dat ik de 3 vinger optie wou veranderen, ipv standaard alt + tab wou ik liever Back & Forward. Handig met browsen.

Iemand een idee wat voor alternatieven er zijn ? De originele asus drivers laten mij in kou staan qua functionaliteit of ik zie iets over het hoofd.

EDIT:
Probleem al opgelost door een slim iemand.
ars1234 8 punten 6 maanden geleden*

Lookup autohotkey it is an alternate fix until Asus gives us an update on the situation

When you swipe left with 3 fingers in w10 it sends Alt + Tab + left arrow. Similarly for the right swipe it'll be Alt + Tab + right

Now you can use autohotkey to change those to browser_back and browser_Forward to solve the issue. However, you would need to use Ctrl + Alt + Tab for the AltTab menu instead of just AltTab (there might be a fix for this idk I prefer 3 finger swipe up anyway)

So in steps go to http://www.autohotkey.com download and install download my script (deleted the code because formatting is pretty important) https://mega.nz/#!xkMwiYY...QYby7AA1zwX1Nc_bD0_Itf8tY double click to run it or right click and run this script
https://www.reddit.com/r/...re_on_windows_10_preview/

Daarmee kan je met drie vingers back en forward. :)

Nu ik smart gesture asus drivers weer geintalleerd heb is het werkbare veld weer iets kleiner op het touchpad, waarom zouden ze dat toch gedaan hebben? Vreemd.

[ Voor 36% gewijzigd door Sunrise op 26-02-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 786717

Opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 786717 op 27-06-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Net de Windows 10 anniversary update handmatig geïnstalleerd.

Hou er weer rekening mee dat je geen wifi hebt na installatie!
Je moet de oude 2014 drivers weer gebruiken voor verbinding.

Ook accepteert (iig de handmatige) installatie niet de extra ruimte op een SD-kaart.
Je zult 16GB vrij moeten maken op de "harddisk".

Na installatie loopt het prima. :)

[ Voor 6% gewijzigd door BertV op 04-08-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:39
Windows 10 Version 1607 (32-bit) schoon geinstalleerd op de Asus EeeBook F205TA-BING-FD018BS met de Media Creation Tool en het viel me op dat het touchpad/toetsen tijdens de setup al niet werkten, waardoor ik een (draadloze) muis/keyboard moest verbinden.

Na de installatie werden er met Windows Update nog steeds geen drivers gevonden voor de touchpad/toetsen, dus moest ik op zoek naar de chipset drivers. Ik had overigens wel prima wlan/WiFi.

Bij de support pagina van de F205TA was er helemaal niets te vinden, wel gelukkig bij de X205TA waar ik de Chipset_Intel_Baytrail_X205TA_Win10_32_VER112.zip driver van heb kunnen installeren.

Uiteindelijk was het probleem hiermee opgelost maar ik vind het wel vreemd dat er niemand anders vergelijkbare ervaringen had (alleen wlan driver problemen) met het schoon opnieuw installeren van Windows 10, ipv een upgrade vanaf Windows 8.1 :?

[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 20-11-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik heb dan ook geen schone install gedaan, Ketho.

De touchpad/toetsen drivers zijn hierdoor waarschijnlijk automatisch behouden.
Alleen bij de Wifi-drivers dacht Microsoft dat nieuwe beter zouden zijn waardoor je weer op zoek moet naar de vorige drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:26
Bij een clean install moet inderdaad, zoals Ketho mededeelde, de chipset driver geïnstalleerd worden willen keyboard & muis (correct) werken.

Dus zorg dat je toegang hebt tot een externe muis en keyboard.

De wifi drivers werden wel automatisch geïnstalleerd maar deze zorgde voor een heel erg trage connectie, dus ook hier weer handmatig installeren en auto-driver update uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelwaarde
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-10-2020
Met een vraag over een EeeBook F205TA zou ik hier toch terecht moeten kunnen _/-\o_

Sinds de nieuwste Windows update krijg ik met geen mogelijk het geluid meer werkend, het taskbar speakertje heeft een rood kruis en ik heb de drivers van de Asus site voor W10 maar ook voor W8 geprobeerd maar niks brengt het geluid weer tot leven.. 8)7
Iemand hier tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik zou bij apparaatbeheer een terugrol van deze driver proberen. Dat was eerder bij de wifi-drivers de oplossing.

Gek is het wel. Het laptopje is nu in het bezit van mijn dochtertje, werkt prima, ook met de laatste updates.

Mijn huidige laptop is 5 (!) keer zo duur, maar ik mis de lange accuduur, en de normale hoeveelheid aansluitingen van de Eebook.

Zo gek is dat ding nog niet.

[ Voor 26% gewijzigd door BertV op 05-09-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videoland
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik heb letterlijk tientallen links geprobeerd, zelfs bij Asus zelf, of Asus Live Update maar nergens was de Bay Trail v112 te vinden. Voor al diegenen die geen klavier of touchpad meer hebben na een Windows update.....
Hier is er eentje die perfect werkt:

https://drivers.plus/es/a...l-soc-driver-v112/202946/

Dik 2 uur zoekwerk, maar graag gedaan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

SeatRider

Hips don't lie

Voor de mensen die dit topic via de search vinden (zoals ik) een handige walkthrough voor het uitvoeren van een schone Windows 10 installatie:

-Via de Microsoft Media Creation Tool bootable USB gemaakt voor Windows 10 (32 bits)
-Chipset driver (Baytrail 1.12: https://dlcdnets.asus.com...2_VER112.zip?model=x205ta) downloaden en uitgepakt op USB stick zetten
-Installatie starten op laptop, die klaagt op enig moment dat er een driver niet gevonden kon worden (van de eMMC drive)
-Dan verwijs je naar de Baytrail drivers die je eerder had uitgepakt op de USB stick
-Na installatie Windows 10 moet je de Baytrail drivers nog een keer volledig installeren (voor onder meer herkenning toetsenbord en touchpad)
-ATK package (https://www.asus.com/supportonly/x205ta/helpdesk_download/) handmatig installeren
-Via Windows update alle optionele updates (drivers) installeren
-Blijft over: geen audio, probleem in het ontbreken van Intel SST (Realtek I2S) audio device driver (ACPI 80860F28)
-Opgelost door installatie van Intel Atom X37xx driver package van Lenovo (https://download.lenovo.c...cbbs/mobiles/gthm18ww.exe). Er zijn misschien ook nog wel losse drivers voor te vinden, maar na 2+ uur pielen vond ik het wel best zo :+

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 30-01-2023 15:26 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OscarF1
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-01 11:15

OscarF1

fotostudio.nl

Oud topic over een oud netboekje.(asus f205t)
Maar die van mij werk nog prima,
en zelfs de accu heeft nog genoeg leven in zich.

Met de laatste Windows 10 updates is het niet meer vooruit te branden.

Is het iemand met succes gelukt er een linux distro op te zetten?
Ik heb daar in het verleden ook naar gezocht,
maar de meeste mensen kregen de wifi niet werkend.
( Broadcom 802.11a/b/g/n)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/reviews/3820/3/asus-f205-wedergeboorte-van-de-netbook-hardware-en-synthetische-benchmarks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LM1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34

LM1

Mij in ieder geval niet, en heb afgelopen maand een flink aantal pogingen gedaan, o.a. met Ubuntu en Mint. Live usb gaat prima, het probleem is het installeren en dat het booten niet werkt.

Heb het opgegeven en W8.1 geinstalleerd. Een verading qua snelheid in vergelijking met W10. Geen ondersteuning meer dus bewust geen wifi drivers geinstalleerd zodat hij alleen offline te gebruiken is voor muziek, (4K) video afspelen en teksverwerken. Nu heb ik er tenminste nog iets aan, want ook hier gaat de batterij gaat nog gemakkelijk 5 uur mee.

edit: zie nu pas dat de laatste post van 2023 was, niet 2024..

[ Voor 6% gewijzigd door LM1 op 27-12-2024 21:37 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste