Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.asus.com/websites/global/products/tLVjLGQSRF5PGYqG/img/d/cover-r.png

Asus heeft weer een nieuwe EeeBook uitgebracht!
De X205TA, in Nederland F205 genaamd.
Tweakers.net review:
reviews: Asus F205: wedergeboorte van de netbook
Link naar de asus website:
https://www.asus.com/Note..._EeeBook_X205TA/overview/

pricewatch: Asus EeeBook F205TA-FD015B
Vanaf €219 euro te koop op het moment van schrijven.
Alleen in blauwe uitvoering te koop in Nederland, of je moet een net iets andere uitvoering nemen, die is er in wit en ik meen ook in het zwart te koop.
Heb m zelf sinds kort en bevalt prima moet ik zeggen.

Laten we er een groot discussietopic van maken.
Zo merk ik zelf dat ie meteen vol zit en ik een microSD kaartje moet gaan aaanschaffen, naast de reeds in huis gehaalde USB stick van 64GB.
Wat ik me meteen afvraag is de maximale grootte die asus ondersteund, wellicht is er geen limiet maar toch altijd handig om te weten voordat je zon ding koopt.

En.. hij is een stuk sneller dan verwacht :) :D

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 01-03-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De batterij gaat overigens gigantisch(!) lang mee.
Wat je er ook maar mee doet de accu blijft het doen.
Ee d:)b n hele dag haalt ie wel waarschijnlijk wel, in ieder geval in het begin(slijtage van de accu) als je niet de hele tijd mee bezig bent. Met alle stroombesparings instellingen op uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276025

Ik ben sinds zaterdag ook in het bezit van een EeeBook. Tot zover tevreden maar wil toch een paar dingen noemen. Volgens mij is de schrijf/lees snelheid van het eMMC geheugen niet al te snel? Ik heb nog geen benchmark gedraaid maar vond het met wat grotere bestanden toch al wel merkbaar, meer dan dat ik had verwacht. Ben benieuwd naar hoe anderen dit ervaren.
Een ander minpunt vind ik de aansluiting van de voedings adapter. Vreemd waarom hier geen "standaard" aansluiting voor is gekozen.

Aan de andere kant krijg je een heel mooi notebookje voor weinig geld. Ik vind de afwerking heel goed, het voelt zeker niet als een goedkoop product. Het scherm is prima, al moet je even zoeken naar de goede stand (verticaal). De accu presteert in combinatie met de zuinige Atom processor heel goed. Ik heb de laptop van 14:00 tot ongeveer 18:00 gebruikt, met af en toe dichtgeklapt om boodschappen etc te doen.. En s'avonds tot een uur of 23:00 met nog voldoende over om de volgende ochtend ook even door te kunnen werken. Indrukwekkend! En het maakt inderdaad niet echt uit wat je er mee doet.

Ik twijfelde tussen de HP Stream 11 en de Asus F205.. Toen ik ze alle 2 in het echt had gezien gaf het scherm, uiterlijk en gewicht de doorslag.. Ookal is de HP op papier wat sneller heb ik toch gekozen voor de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:24
Heeft iemand al geprobeerd om ubuntu erop te krijgen?
Ik lees namelijk dat het niet mogelijk is.
Maar aan de andere kant lees ik weer dat de het vanaf linux kernal 3.15 het weer wel mogelijk is.
Dus ubuntu 14.10 zou moeten werken, deze draait 3.16.

Misschien kan iemand het testen? Een usb maken en kijken of deze geboot wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:52
Leuk dit topic! Ik ben een enthousiaste gebruiker van de f205ta. Zoals hierboven al genoemd ben ook ik onder de indruk van de bouwkwaliteit, het gewicht en de extreme accuduur :) En voor de meeste taken volstaat wat mij betreft ook de snelheid en opslag.
Ik vraag me af of hier straks ook windows 10 op te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633567

Heb sinds ongeveer een maand de F205. Geweldig apparaat! Ziet er strak uit, degelijk gebouwd, uitstekend touchpad, lange accuduur en voldoende kracht om te browsen en met Office te werken. Vooral over de styling, gewicht en accuduur ben ik zéér tevreden. Wanneer je goed voor het scherm zit, is ook dat prima (kijkhoeken zijn wel wat minder). Ik gebruik de laptop dagelijks tijdens college of 's avonds om nog wat te browsen. Hiervoor is de laptop perfect! Met dit soort redelijk sporadisch doch intensief gebruik gaat de laptop meestal zo'n 3 dagen mee op de accu. Leuke bijkomstigheid is dat de oplader zelf heel klein is. Vooral voor het reizen is dat mooi meegenomen.

Ik ben zelfs zó tevreden over de form-factor, dat ik overweeg volledig over te gaan op een laptop met gelijke portability. Ben nu van plan voor de XPS 13 te gaan i.v.m. het nagenoeg gelijke formaat en accuduur, maar met wel de rekenkracht om bijvoorbeeld Mathematica te draaien. Dan kan kunnen ook meteen m'n logge 15inch laptop en desktop de deur uit. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn; binnekort zal er een F205 op Vraag & Aanbod voorbijkomen :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan iedereen aanraden om ESET Smart Security te installeren in plaats van de meegeleverde antivirus software. Dit draait een stuk soepeler.
Heeft iemand toevallig een link hoe ik de windows store op de allerlaagste prioriteit zet?
Ik wil de store niet per se uit hebben, maar ook niet dat het (allerlei) achtergrond processen draait.
Noem mij een prutser maar ik kan er maar niet achter komen hoe ik die 8GB aan herstelpartitie kan gebruiken, ik heb maar een mailtje naar Asus gedaan.
edit: Asus stuurt een mail als antwoord dat ik maar op F9 moet drukken bij het opstarten om te kunnen herstellen.
Echter zelf een oplossing gevonden, en de asus support ook maar even op gewezen :X
http://www.asus.com/nl/support/FAQ/1008640/

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 10-03-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ASUS Backtracker werkt niet. Dat is 1 ding wat zeker is }:|
Verder ga ik eens kijken of ik readyboost draaiende kan krijgen op een microSD kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 16:56

BertV

Handgemaakt

Vreemd dat deze laptop niet populairder is. Volgens mij is de gangbare mening dat dit nooit goed kan zijn voor deze prijs.

Ik ga 'm aanschaffen te vervanging van mijn 8 jaar oude 15,4" 2,5 kg zware Toshiba met baksteen adapter.
Ik verwacht ongeveer dezelfde prestaties, wel flink soepeler met Netflix / Youtube etc.

Het lijkt een soort (geslaagd) Windows offensief tegen de Chromebook XE303.

Ik heb die laatste nu al twee jaar als tweede computer.
Wat een dapper apparaatje is dit, die twee peuters van mij zeulen er mee rond alsof het speelgoed is als ze er de kans voor krijgen.

http://tweakers.net/produ...sung-chromebook-xe303c12/

[ Voor 34% gewijzigd door BertV op 20-03-2015 10:23 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het ook vreemd, de eerste Asus EeeBook was ook erg populair.
Maar die viel blijkbaar dusdanig tegen dat men er nu een afkeer van heeft? ;)
Kan iemand me een microSD kaartje aanraden?
Haalt het veel uit of ik een duur of goedkoop kaartje koop/heb ik wat aan een sneller kaartje of is de CPU oid toch de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Backtracker werkt prima, download de laatste 32-bit versie hier, pak de ZIP file uit en start setup vanuit de .\DATA folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
Citroentjuh schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:34:
Ik vraag me af of hier straks ook windows 10 op te zetten is?
Build 10041 werkt wanneer je vanaf een USB stick installeert en eerst de ingebouwde storage helemaal leeg maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Kun je de hoeveelheid standaard ASUS crapware er makkelijk afhalen? Komt er veel crap mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Doctor-B schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 06:07:
[...]

Build 10041 werkt wanneer je vanaf een USB stick installeert en eerst de ingebouwde storage helemaal leeg maakt.
Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
170074 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:01:
Kun je de hoeveelheid standaard ASUS crapware er makkelijk afhalen? Komt er veel crap mee?
De hoeveelheid meegeleverde 'crapware' valt me behoorlijk mee eigenlijk. Er wordt bijvoorbeeld geen demoversie van een virusscanner ofzo meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:20
Is het iemand al gelukt om die 8GB recovery partitie te verwijderen?
Door een nieuwe te kopieeren naar een USB stick via windows krijg ik de laatste optie niet op de huidige partitie te verwijderen.

En bij backtracker krijg ik ook de optie delete recovery paritition niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

sheepsonn schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:22:
Door een nieuwe te kopieeren naar een USB stick via windows krijg ik de laatste optie niet op de huidige partitie te verwijderen.

Als je windows key uit de laptop gepeuterd krijgt, denk niet dat hij meegeleverd wordt, dan zou je toch via een USB-stick Windows 8 kunnen installeren?

Op die manier heb ik bij een andere ASUS laptop de hele kerstboom met partities kunnen wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Citroentjuh schreef op woensdag 01 april 2015 @ 06:49:
[...]

De hoeveelheid meegeleverde 'crapware' valt me behoorlijk mee eigenlijk. Er wordt bijvoorbeeld geen demoversie van een virusscanner ofzo meegeleverd.
Hier wel degelijk, McAfee met een 1 jarige licentie.
Kon er niet mee overweg omdat hierdoor de hele laptop draag werd, toen naar ESET Smart Security gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
sheepsonn schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:22:

De 8GB partitie is er niet alleen om recovery te kunnen doen, maar ook om Windows 8.1 te starten. Dit is gebasseerd op WIMBOOT. Als je hem weg zou halen dan zal je zien dat de partitie met Windows 8.1 niet meer start.

Alles verwijderen kan wel, als je dan Windows 8.1 zou installeren zal je zien dat je effectief meer diskruimte gebruikt dan de Windows 8.1 installatie met recovery partitie zoals 'ie uit de winkel komt.

Dat is dus de reden dat de delete partition optie niet te selecteren is in Backtracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 13:47
Wat gek dat hier niet meer aandacht voor is... Geweldig apparaatje voor de prijs. Merk dat ik mijn andere Asus die specswise stukken beter is echt amper meer gebruik. Perfect dingetje om met zijn gewicht van een kilo achterin je rugzak te gooien en er niet meer naar om te kijken. Zeker voor de armlastige student kan ik hem absoluut aanraden! Toetsenbord was even wennen maar inmiddels heb ik geen of weinig misslagen meer.

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Met Macrium Reflect (gratis) kan je een WinPE bootdisk (op USB) maken en zo een compleet disk image/clone maken/restoren. Zo heb ik met diskpart vanaf dezelfde WinPE bootdisk de restore partitie kunnen verwijderen maar helaas start de laptop dan niet meer op. Dus gewoon image restore gedaan en dan is het weer in orde. Nu kan ik toch een beetje hobbyen zonder risico op dit laptopje met het doel alle software/rommel/partities eraf te gooien en indien het niet werkt volledig te restoren. Om te kunnen booten van USB met je wel de secure boot optie aanpassen: https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn481258.aspx.

Wat niet lukt ..... Ik heb een Windows 8.1 with Bing ISO (64bit) welke boot vanaf USB stick om zo een clean installatie te doen. Deze boot op elke computer behalve op de laptop (en mijn andere Atom Z3735F mini PC -Windows 8.1 with Bing systemen> VoYo mini PC of Wintel CX W8). Booten vanaf USB kan dus wel op deze laptop getuige de Macrium Reflect WinPE bootdisk, maar er is nog een security issues wat ervoor zorgt dat 'gewone' iso usb boot nog te realiseren is voor een clean installatie. Kan zijn dat een 32Bit OS variant het wel doet, maar die heb ik niet :(.

Vandaar mijn vraag of het iemand gelukt om windows 7/8 of Linux hierop te installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door JD_1971 op 15-04-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
JD_1971 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:44:
Met Macrium Reflect (gratis) kan je een WinPE bootdisk (op USB) maken en zo een compleet disk image/clone maken/restoren. Zo heb ik met diskpart vanaf dezelfde WinPE bootdisk de restore partitie kunnen verwijderen maar helaas start de laptop dan niet meer op.
Die partitie is er niet alleen voor recovery, maar ook om te booten.
Wat niet lukt ..... Ik heb een Windows 8.1 with Bing ISO (64bit) welke boot vanaf USB stick om zo een clean installatie te doen. Deze boot op elke computer behalve op de laptop (en mijn andere Atom Z3735F mini PC -Windows 8.1 with Bing systemen> VoYo mini PC of Wintel CX W8). Booten vanaf USB kan dus wel op deze laptop getuige de Macrium Reflect WinPE bootdisk, maar er is nog een security issues wat ervoor zorgt dat 'gewone' iso usb boot nog te realiseren is voor een clean installatie. Kan zijn dat een 32Bit OS variant het wel doet, maar die heb ik niet :(.

Vandaar mijn vraag of het iemand gelukt om windows 7/8 of Linux hierop te installeren?
Deze PC heeft alleen ondersteuning voor 32-bits UEFI, een standaard 64-bit Windows ISO zal dus niet werken. Het is mij evenwel gelukt om de 32-bit versie van Windows 10 Technical Preview te installeren.

Windows ISO's kan je hier vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Doctor-B op 20-04-2015 20:08 . Reden: Linkje naar ISO's toegevoegd aan de reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Hoi Doctor-B, Sorry dat ik dat stukje van recovery/boot partitie gemist heb. Dank voor je feedback, maar kun je in iets meer details uitleggen hoe je het gelukt is om andere windows versie erop te installeren? Heb daarvoor de mediacreationtool gebruikt of gewoon een 32bits ISO van windows installatie gedownload en op USB gezet met Rufus? Ik ben geïnteresseerd in je werkwijze :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
Windows 10 Technical Preview ISO gedownload, de 32-bits versie. Mount de ISO (context menu) en noteer de drive letter toewijzing bijvoorbeeld E:

Pak 2 USB sticks, op 1 van die 2 download je alle actuele drivers van de ASUS website. Verwijder de stick en plaats de 2e stick.

Vanaf een elevated command prompt

diskpart.exe
lis dis (noteer het nummer van je USB stick)
sel dis 1 (hier dus het bewuste nummer)
cle
cre par pri
sel par 1
act
for quick fs=fat32 (UEFI boot kan niet vanaf NTFS)
ass (noteer de drive letter toewijzing, bijvoorbeeld F:)
exi
e:\boot\bootsect.exe /NT60 F:
xcopy E:\*.* F:\ /e /f /h

Herstart de laptop en boot vanaf de USB stick. Op het scherm waar je partities kan kiezen druk je SHIFT+F10, je ziet dan een command prompt en voert dan het volgende in:

diskpart
lis dis (noteer het nummer van de interne storage van de laptop)
sel dis 1 (hier dus het bewuste nummer)
cle (alle partities, dus ook je recovery partitie verdwijnen)
exit

Druk op de refresh button on het partitie keuze scherm, alle partities verdwijnen. Druk op next en je krijgt de standaard partitie layout voor Windows 10 en de installatie gaat verder.

Nadat Windows is geinstalleerd plaats je de 1e USB stick en installeer je alle drivers te beginnen met de chipset drivers.

[ Voor 0% gewijzigd door Doctor-B op 26-04-2015 21:48 . Reden: Foutje in xcopy instructie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Dank aan Doctor-B,
Ik snap je instructies/werkwijze van A-Z en heb deze met succes uitgeprobeerd!

Paar aanpassingen in je xcopy instructie:
- xcopy E:\*.* F:\ /e /f /h
- bij tweede Select Disk actie betreft het de interne SSD dus hier niet 1 maar 0 kiezen!

Heb alleen nog geen WiFI aan de praat :(, nog even verder zoeken.
wel mooi 20 Gbyte diskruimte vrij op C: en daarmee dus verlost van de 8Gbyte recovery partitie :)!

Succes aan de anderen :)!

[ Voor 90% gewijzigd door JD_1971 op 27-04-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
Welke driver en versie voor de WiFi adapter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Interessant apparaat, ik neem aan dat deze ook gratis kan worden geüpdatet naar Windows 10 zodra deze uitkomt, kan iemand dit bevestigen. Ervan uitgaande dat dit het geval is, zal dit een negatieve invloed hebben op de prestatie. Gezien het feit dat dit apparaat zich aan de onderkant van de markt bevind, bestaat het gevaar dat bij een upgraden van het OS de laptop waardeloos wordt door verstikkende traagheid. Of heb ik het mis?

Daarnaast ben ik nieuwsgierig of deze laptop soepel met de Chrome browser overweg kan (hoeveel tabbladen) alsmede met de chromecast. Kan iemand hier iets over delen?

[ Voor 16% gewijzigd door groggy op 27-04-2015 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
@Groggy

Microsoft heeft aangekondigd dat de upgrade naar Windows 10 gratis is. Ik zie geen aanleiding om te vermoeden dat dat voor deze laptop anders is, jij wel?

Waarom neem je aan dat de laptop waardeloos word door een OS upgrade? De requirements voor Windows 10 zijn hetzelfde als voor Windows 8.1. De prestatie met Windows 8.1 zijn prima zolang je geen zware taken uitvoerd. Voor browsen van het web en Office is het voldoende maar het is zeker geen racemonster, dat is met de huidige technical preview van Windows 10 ook zo.

Chrome draait ok, tot een tab of 8 gaat het prima, meer gebruik ik er niet. Het is wel een beetje een slokop als het gaat om geheugengebruik.

Als jij meer performance zoekt in een laptop dan raad ik je dit specifieke model af. Zoek je een productivity machine met een lange accuduur en een die stil is dan is dit zeker geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Doctor-B schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:34:

Microsoft heeft aangekondigd dat de upgrade naar Windows 10 gratis is. Ik zie geen aanleiding om te vermoeden dat dat voor deze laptop anders is, jij wel?
Ik heb de aankondiging meegekregen, maar ik stel de vraag, Just to ben sure, dat dit geen uitzondering is.
Waarom neem je aan dat de laptop waardeloos word door een OS upgrade? De requirements voor Windows 10 zijn hetzelfde als voor Windows 8.1. De prestatie met Windows 8.1 zijn prima zolang je geen zware taken uitvoerd. Voor browsen van het web en Office is het voldoende maar het is zeker geen racemonster, dat is met de huidige technical preview van Windows 10 ook zo.
Ik denk niet dat de laptop waardeloos wordt, maar ik wil voorkomen dat ik een kat in de zak koop
Chrome draait ok, tot een tab of 8 gaat het prima, meer gebruik ik er niet. Het is wel een beetje een slokop als het gaat om geheugengebruik.
good to know
Als jij meer performance zoekt in een laptop dan raad ik je dit specifieke model af. Zoek je een productivity machine met een lange accuduur en een die stil is dan is dit zeker geen miskoop.
Ik zoek geen high performance apparaat, maar wel een die past bij mijn beperkte gebruik. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Doctor-B, ik heb de wifi (win8.1 -> Broadcom Wireless Lan Driver and Application van 2014/12/17) zoals deze aangeboden wordt door Asus. Dus ik gebruik de Windows 8.1 wifi driver voor Windows 10. Helaas krijg ik met deze en andere drivers Wifi onder Windows 10 niet aan de praat. De rest werkt wel goed!

@Groggy... De laptop is redelijk snel moet ik zeggen (wind 8.1 en win10) maar als je heel veel opent...tja dan wordt het wat tragger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ik ben er over uit dat ik een compacte laptop wil die lang op zijn accu kan. Deze laptop zal ik gebruiken als een tablet waarop gemakkelijk getypt kan worden. Ik twijfel echter tussen deze asus en een chromebook. Veel zal online gebeuren.
Voordeel chroombook: specifiek os, iets sneller
Nadeel: beperkingen os

Voordeel asus cloudbook: volwaardig os,
Nadeel: toch wat logger os, waardoor wat trager.

Ik ben er nog niet over uit. Mogelijk heeft iemand van jullie voor dezelfde afweging gestaan en kan mij adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 17:42
Ik heb deze laptop ook sinds een aantal weken en hij bevalt prima. Zolang je het houdt bij enkele taken tegelijkertijd (bv mail, Word etc) dan presteert dit laptopje prima. Het scherm is mooier dan de reviews je doen geloven en dankzij het kleine formaat toch scherp. Toetsenbord vind ik prima. Tikt lekker weg. ook het trackpad bevalt goed. De styling is mooi luxe en ziet er stijlvol uit (heb de donkerblauwe versie). De grootste concurrent is de HP stream 11. Deze is denk ik iets sneller maar ziet er erg kinderachtig uit met de harde candykleuren. Accuduur 8 tot 10 uur.

Twee negatieve punten: het scherm is extreem kwetsbaar. De laptop is dichtgeklapt op het scherm makkelijk in te drukken. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om de electronica van het scherm via de bovenkant van het scherm te raken. Zo is mijn eerste F205 via een extreem klein valletje met een boek op het deksel al gestorven. Dit had nooit moeten gebeuren en is een designfout imho. Dus direct een hoes kopen! Tweede puntje zijn de 'pootjes' onder het deksel in uitgeklapte stand. Deze zijn van metaal en vrij scherp. Als je de laptop openklapt en op een gevoelig oppervlak plaatst, zal deze dit hele oppervlak bekrassen. Ikzelf doe altijd het viltje van het toetsenbord direct onder de laptop op tafel om dit te voorkomen.

Op deze twee punten na een prima laptopje met een fantastisch lange accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Laatst online: 30-11-2023
@groggy heb je dan over windows ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
SRich schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:11:
@groggy heb je dan over windows ?
Ja, windows al voor waardig os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor-B
  • Niet online
JD_1971 schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:16:
@Doctor-B, ik heb de wifi (win8.1 -> Broadcom Wireless Lan Driver and Application van 2014/12/17) zoals deze aangeboden wordt door Asus. Dus ik gebruik de Windows 8.1 wifi driver voor Windows 10. Helaas krijg ik met deze en andere drivers Wifi onder Windows 10 niet aan de praat. De rest werkt wel goed!
Ik heb versie 5.93.103.12 van 24-12-2014. Ondertussen zit ik wel op Windows 10 Build 10074 dus het kan dat die driver word meegeleverd met die build.

In welk opzicht doet de wireless het niet? Heeft het device een uitroepteken in device manager? Kan je met geen enkel WLAN verbinden of alleen met specifieke niet? Ik had wat gedoe met 5Ghz netwerken welke ik kon oplossen door de Preamble optie in de advanced settings van het device van auto naar mixed mode te veranderen.

P.S. Eerder had je het over 64-bit Windows wat dus niet gaat. Wat wel schijnt te kunnen ondanks de 32-bit UEFI is een 64-bit linux, ik heb dat nog niet geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
In welk opzicht doet de wireless het niet? Heeft het device een uitroepteken in device manager? Kan je met geen enkel WLAN verbinden of alleen met specifieke niet? Ik had wat gedoe met 5Ghz netwerken welke ik kon oplossen door de Preamble optie in de advanced settings van het device van auto naar mixed mode te veranderen.
Wifi is werkend een geeft geen "fouten" middels icon in device manager of via andere uitingen maar desondanks zie ik geen enkel netwerk om mee te connecten.

Ik heb van de Asus support site Wifi Driver versie V5.93.103.4 (win8.1 wifi driver van 2014/12/17) gedownload. Ik zie helemaal geen andere versie hier en er zijn ook geen specifieke windows 10 drivers te download. Hoe ben jij aan versie V5.93.103.12 gekomen?!?. Alvast dank voor je antwoord!

[ Voor 22% gewijzigd door JD_1971 op 01-05-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Zal eens kijken naar nieuwe build en Linux 64 bit :).

Heb gezocht in google op asus icm driver nummer en kwam op een Asus Book T90 tablet uit. Daar maar even de driver gedownload om te proberen.
http://asusdriversoft.blo...t-windows-81-drivers.html

[ Voor 87% gewijzigd door JD_1971 op 01-05-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Is het ook mogelijk om wanneer ik dat zou willen chromium os op deze laptop te installeren? Kan online er niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Met de Wifi drivers waaraan ik hierboven refereer, krijg ik wifi werkend onder Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Slechte customer service daar bij Asus zeg.
De usb kabel die in de computer moet is verbogen bij mij ik moet een nieuwe hebben.
Ik kreeg een link van de Asus support naar een website om een nieuwe te kopen voor €50, terwijl ze die dingen waarschijnlijk maken voor een prijs van hooguit een tientje.(€5 euro dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Groggy

Je kunt nog best een hoop bereiken met deze laptop.
Wel een hoop veranderingen moet je dan aanbrengen.
De belangrijkste is de meegeleverde antivirusscanner vervangen.
Voor de rest, 's nachts een video encoden gaat prima, evenals Diablo 2 spelen, om maar wat te noemen.
Het beeldscherm is echter gigantisch slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 16:55

robhof

Lembongan view

Anoniem: 207968 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:33:
[...]

Je kunt nog best een hoop bereiken met deze laptop.
Wel een hoop veranderingen moet je dan aanbrengen.
De belangrijkste is de meegeleverde antivirusscanner vervangen.
Voor de rest, 's nachts een video encoden gaat prima, evenals Diablo 2 spelen, om maar wat te noemen.
Het beeldscherm is echter gigantisch slecht.
Mij heeft het scherm juist zeer positief verrast. Behoorlijk scherp en prima kleuren. De kijkhoek is beperkt, maar daar kan ik mee leven gezien de prijs-kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf nooit een computer gehad met een slechter scherm voor zover ik me kan herinneren ;)

Ik zit met een probleem;

Mijn "mousepad" werkt niet meer.
Apparaatbeheer geeft geen fouten aan.

RMA sturen of bepaalde drivers verwijderen en opnieuw installeren? (welke en waar te vinden?)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 07:10
Ik ben ook positief verrast door het scherm, vooral ook door mijn lage verwachtingen. Kijkhoek is natuurlijk beperkt, maar makkelijke aan te passen. Als ik erachter zit verlang ik in ieder geval niet meteen naar mijn Ipad of PC (beide hogere resolutie IPS schermen).

@StEeID - je kunt de trackpad uitschakelen met een Fn+functietoets combinatie (meen F6 of daar in de buurt). Misschien heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Is het al duidelijk of de F205 geschikt is voor de automatische upgrade naar Windows 10?
(vanwege de beperkte opslagruimte)

...ik zag dat het al gevraagd werd maar het is natuurlijk niet zo vanzelfsprekend dat het geaccepteerd wordt met pak'm beet een paar GB beschikbaar.

[ Voor 37% gewijzigd door BertV op 13-05-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
BertV schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:26:
Is het al duidelijk of de F205 geschikt is voor de automatische upgrade naar Windows 10?
(vanwege de beperkte opslagruimte)

...ik zag dat het al gevraagd werd maar het is natuurlijk niet zo vanzelfsprekend dat het geaccepteerd wordt met pak'm beet een paar GB beschikbaar.
Ik vraag me hetzelfde af. Ik heb zelf hopelijk dit probleem voorkomen door een 64GB micro SD kaart te gebruiken waar ik alles op installeer (alleen Photoshop cs 5.5 wil niet op SD). Ook Firefox en programmaatjes als Daemon Tools enzo heb ik op C. Nu echter nog maar 7,87 GB vrij en dit slinkt iedere week terwijl ik niets doe. Ik vermoed dat mijn C volledig gevuld is met Windows Updates tegen de tijd dat Windows 10 uit is en dan is er geen ruimte meer om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 14:56
Vandaag gekocht deze laptop, mooi apparaat.

Wel is het zo dat bij mij de touchpad nogal wat geluid maakt als je erop tapt, alsof het een beetje los zit. Is dit bij jullie ook zo of heb ik een vervelend exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op dit moment de "oude" variant van de Asus EEE book in handen.
Kleiner scherm, maar wel een stuk mooier, qua kleurweergave.
De harde schijf is iets langzamer, omdat het geen SSD(achtige) harddisk betreft maar een 5400toeren HDD.
Deze biedt echter wel 160GB opslag.
Verder staat er Windows XP op. Deze wordt weliswaar niet meer ondersteund, het gaat wel lekker vlot.
De CPU en het RAM geheugen zijn evenals de HDD wat beter op de nieuwe Asus EEE book, het beeldscherm is erop achteruit gegaan. Het toetsenbord daar ben ik nog niet over uit.
De pijltjestoetsen liggen mijn insziens niet goed op die nieuwe, probeer er maar eens trackmania mee te spelen.
Het is mij om het even welke van de 2 ik gebruik. Op de oude zit een gewone harde schijf met 160GB opslag ruimte daar kun je nog wat mee, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 12:18
Beste mensen,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een asus f205.
Ik heb deze 2e hands gekocht, maar in eerste instantie kan ik geen herstelbestand vinden. Is deze verborgen of mogelijk door de vorige gebruiker verwijderd?

Ten tweede. Ik heb in windows gewoon een herstelusbstick gemaakt. Deze kost alleen 8 gb ruimte, klopt dat? Windows zelf kost toch veel meer ruimte? Is door deze actie mijn backup voldoende? Mocht windows er mee nokken kan ik hiermee dan gewoon aan de slag of moet ik nog dingen in de bios veranderen o.i.d.?

Verder is de bottleneck van dit apparaatje natuurlijk het werkgeheugen. Hebben jullie nog mooie tricks om het gebruik hiervan zo laag mogelijk te houden?

Hartelijk dank :)

Een gelukkige gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:14
Hallo,

Weet iemand op dit forum wat de verschillen zijn tussen de F205 en de X205? Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ook als ik op google zoek kan ik het niet vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 21:04
MBAMG schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:27:
Hallo,

Weet iemand op dit forum wat de verschillen zijn tussen de F205 en de X205? Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ook als ik op google zoek kan ik het niet vinden.

Alvast bedankt!
Volgens mij zijn ze het zelfde.
Alleen een Europese en Amerikaanse naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:14
Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik vroeg het me af, omdat ze wel allebei te koop zijn in Nederland, alleen is de X iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Omdat ik al in het bezit ben van z'n directe rivaal, (en de reden waarom Microsoft als een wilde zijn software gratis weg geeft) de XE303 chromebook, kan ik ze goed vergelijken.

De X205 voelt steviger, kraakt minder, scharniert beter en is dichtgeklapt een reepje minder "vierkant".
Het plastic is dikker met een zachte afwerking... geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen.
De XE is hard en krakerig. (Maar overleeft ook al heel lang twee peuters)

Op het oog doet de X205 een fractie dunner aan dan de XE303.
De XE is achteraan dikker dan aan de voorkant, de X is overal even dik.

De trackpad van de Chromebook klikt blikkerig goedkoop, maar is wel een stuk preciezer.
Als je links onder het trackpad bij de X205 knijpt knarst de behuizing, het is natuurlijk geen Apple maar dat mag je ook niet verwachten.

Het gebrek aan ruimte is op een Windows 8.1 pc wel storender dan met een chromebook die alleen als internetcomputer gebruikt wordt. (na installatie van wat basic programma's heb ik nu 9 GB vrij.)

Het scherm van de EeeBook is zeker niet goed te noemen maar acceptabel voor de prijs.
Ook hier weer beter dan van zijn chromebook concurrent. Hoger contrast, betere kleuren en wit is helder. Zwart is alleen niet zwart. Verschillende kijkhoeken geven een afwisselend beeld. :+

Samengevat een betere keuze, al zou ik de voordelen van ChromeOS niet willen missen bij een computer voor mijn vriendin en de kinderen. (Anders ben ik voortdurend bezig met het opschonen en redden van een windows installatie)

Metingen Voltcraft energy check 3000

standby 0,4 watt
idle (browser) 2,4 watt
video (720p) 4,5 watt

[ Voor 78% gewijzigd door BertV op 23-06-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Kan iemand mij helpen? Na een aantal windows updates kreeg ik nog steeds geen icoontje om een windows 10 editie te reserveren voor de x205. Ik heb daarom de preview versie gedownload van windows 10, sindsdien geen werkende wifi en touchpad meer. Ik heb van de asus website de drivers gedownload voor wifi en via een usb geïnstalleerd. Geen resultaat. Ik zou heel graag wifi werkend krijgen. het liefst ook de touchpad maar dat kan anders nog wel even wachten tot de officiële release van Windows 10.

Thx :)

Hoera, wifi is gelukt. Doordat ik drivers heb gedownload van een tablet (eerder genoemd in dit topic). Touchpad nog niet aan de praat iemand ideeën?

Hoera x2. Ik heb de drivers van de muis volledig van het apparaat verwijderd en hierna opnieuw geïnstalleerd, probleem opgelost. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joel22 op 06-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanwijk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 17:51
Heeft iemand enig idee in hoeverre de eMMC flash opslag is te upgraden? Zit het in een mSATA slotje of is het vastgesoldeerd op het moederbord? Ik kan het op internet niet zo 1-2-3 vinden en om nou eentje aan te schaffen en 'm op te halen om vervolgens erachter te komen dat het niet is uit te breiden is ook zo zonde van m'n geld 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

eMMC is niet uit te breiden / vast gesoldeerd.
In deze test bevestigd:
http://www.tlbhd.com/asus-eeebook-x205ta-19242/

Je kunt nog een MicroSD plaatsen van 64GB. Die werkt alleen wel met USB2.0 snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanwijk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 17:51
He jammer. Had zo leuk geweest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 07:10
Heeft iemand al een Windows 10 upgrade uitnodiging op zijn Eeebook gekregen? Ik nog niet, maar wel op mijn desktop PC. Als ik het goed begrijp is Windows 8.1 with Bing wel 'upgrade-eligble'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik ook niet. In het "ergste" geval krijgen we het niet omdat we te weinig diskruimte hebben.
Mijn Windows 8.1 is toch al verbouwd tot een semi-10 met startmenu. :P

De laatste touchpad-drivers van Asus maken het ding een stuk preciezer/voorspelbaarder.
Weer op het niveau van mijn 11.6 inch Chromebook.

http://dlcdnet.asus.com/p...ture_Win81_32_VER3012.zip

[ Voor 87% gewijzigd door BertV op 10-06-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Ik kreeg het ook niet, maar toen een preview gedownload. Die kreeg ik gewoon binnen via updates. Zo hoop ik toch windows 10 binnen te halen. Let wel: na downloaden doet de touchpad en wifi het in eerste instantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Interessant stuk over Windows 10 en dit soort laptops met weinig opslagruimte:

http://www.zdnet.com/arti...-space-use-for-windows-10

...ze denken aan ons... :P

nieuws: Microsoft geeft testversie van Windows 10 voor Raspberry Pi 2 vrij

Als het zelfs draait op zo'n veredelde wasmachine printplaat met een 8 gigabyte SD-kaart dan komen wij ook aan de beurt.

Sorry raspberry fans. :+

[ Voor 218% gewijzigd door BertV op 16-06-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Sinds ik ben overgestapt naar windows 10 loopt mijn batterij veel sneller leeg. Iemand die daar ook last van heeft is daar nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Joel22 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:11:
Sinds ik ben overgestapt naar windows 10 loopt mijn batterij veel sneller leeg. Iemand die daar ook last van heeft is daar nog wat aan te doen?
Windows 8.1 clearly outperforms Windows 10 Technical Preview, even with Battery Saver turned on.
The reason Windows 10 performed so poorly is most likely due to the nature of the operating system. Keep in mind that it’s essentially an alpha version, which runs a host of processes in the background that collect data to monitor and analyze usage, catch bugs, and learn from user behavior.
bron:
http://www.digitaltrends....tery-saver-feature-tested

Mijn EeeBook houdt zich prima. Dit is wel een goede koop geweest!

[ Voor 31% gewijzigd door BertV op 23-06-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

BertV schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Mijn EeeBook houdt zich prima. Dit is wel een goede koop geweest!
...en te vroeg gejuicht. Ik zit nu al een half uururen te staren naar een update proces.
¨bezig met functies 100% voltooid. Schakel de computer niet uit¨

Zou dit de update van Microsoft zijn om het systeem geschikt te maken voor windows 10
(ruimte vrij maken)

ChromeOS is zo gek nog niet :(

edit: tweemaal geforceerd uit moeten zetten. Kwam er eindelijk doorheen. Gek genoeg lijkt er niks gebeurd te zijn, zelfs geen updates geïnstalleerd.
Je zou verwachten dat jullie dit allemaal voor de kiezen zouden moeten krijgen?

[ Voor 19% gewijzigd door BertV op 26-06-2015 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-03 10:54
In maart werd dit onderwerp hier al aangesneden, maar ik kan er nog steeds weinig over vinden. Weet iemand hoe je Mint of Ubuntu Linux op kunt installeren? En ook daarmee de 8 GB recovery partitie overbodig maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Ik wil ook graag CentOS of Ubuntu hierop installeren maar lees dat er nog een issue is met geluids driver. Wifi en accu issues schijnen opgelost te zijn voor diverse distros. Heeft iemand al naar tevredenheid een Linux variant compleet werkend draaien (dus niet in een VM omgeving al laat het geheugen dit maar maar amper toe)?

@Hermanleen met Windows 10 installatie ben je ook van de recovery partitie af...scheelt toch weer diskruimte en het werkt helemaal top in mijn geval.

Arch on Asus 205TA: http://ifranali.blogspot....linux-on-asus-x205ta.html

[ Voor 29% gewijzigd door JD_1971 op 30-06-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 20:45
Hij is nu ook in de aanbieding bij onze vrienden van de Mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...0,1688885.html?langId=-11

209 euries

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
JD_1971 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:42:
Ik wil ook graag CentOS of Ubuntu hierop installeren maar lees dat er nog een issue is met geluids driver. Wifi en accu issues schijnen opgelost te zijn voor diverse distros. Heeft iemand al naar tevredenheid een Linux variant compleet werkend draaien (dus niet in een VM omgeving al laat het geheugen dit maar maar amper toe)?

@Hermanleen met Windows 10 installatie ben je ook van de recovery partitie af...scheelt toch weer diskruimte en het werkt helemaal top in mijn geval.

Arch on Asus 205TA: http://ifranali.blogspot....linux-on-asus-x205ta.html
Ubuntu draait erop, alleen het geluid is nog steeds een probleem aangezien er weinig info van is en er ook geen drivers zijn die werken. Houd me nu een beetje tegen om de laptop te kopen.

Overigens wacht ik op de opvolger die al aangekondigd is, wellicht heeft deze hardware die wel out-of-the-box werkt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 30-06-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

rimave schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:07:
Hij is nu ook in de aanbieding bij onze vrienden van de Mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/...0,1688885.html?langId=-11

209 euries
Afbeeldingslocatie: http://picscdn.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-68383802/fee_70_y_png

Mediamarkt gelooft er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De Windows Store weigert ineens. Apps zijn te vinden, maar downloaden lukt niet omdat z'n 30 mbps wifi snelheid te laag zou zijn. Zucht.... hoe krijg ik dit nu weer opgelost?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Ik heb de laptop ook.... Windows 10 is me al aangeboden via een icoon
Toen ik daar op klikte kon ik me aanmelden voor de upgrade en werd via mn email adres op de hoogte gehouden
Ook ik ben zeer geintreseerd in Ubuntu op deze machine....en geloof me heb alles afgezocht
Die hards krijgen t aan de praat maar dan zonder mousepad , wifi issues , en geluidsproblemen
Schijnt te komen door de lack of support van de 32 bit uefi bootloader
Wie weet komen de Ubuntu boys met een oplossing hiervoor
Als dat zo is ga ik t zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Vergis ik me nu of las ik goed dat de geupdate variant van deze laptop alleen een groter (14") scherm krijgt en het geheugen 32GB blijft?

Trouwens de store doet het weer. Er waren wat windows updates voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
rimave schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:16:
Vergis ik me nu of las ik goed dat de geupdate variant van deze laptop alleen een groter (14") scherm krijgt en het geheugen 32GB blijft?

Trouwens de store doet het weer. Er waren wat windows updates voor nodig.
Nee ook een 11 inch versie:

Asus EeeBook E202
http://liliputing.com/201...ype-c-intel-braswell.html

A USB-C
1 full-sized USB 3.0 port and 1 full-sized USB 2.0 port
802.11ac WiFi
4GB of RAM
500GB hard drive

Wat opvalt is de 500gb hd wat bij de demo erin zat. Zou leuk zijn dat we zelf een ssd kunnen inbouwen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ryatzu op 03-07-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-03 10:54
Omdat ik wel van een gokje hou en van de recovery partitie afwilde, heb ik naar windows 10 preview ge-upgrade, waarna inderdaad de recovery partitie probleemloos verwijderd kon worden (ik gebruik voor al mijn partitie-zaken EaseUs).
Ik neem aan dat de sleutel van win 8.1 is overgenomen in win 10 preview, en dat ik na 29 juli een definitieve versie van win 10 krijg, gezien wat ik hier (Wikipedia: Windows 10) las:
The Windows Insider Preview version of Windows 10 will automatically update itself to the RTM version and future builds, as it had throughout the testing process; it will only remain activated and considered genuine if the user continues opting into automatic updates to beta builds. If the user opts-out to stable builds, they must have a valid Windows license for 7, 8, or 10. The license can be carried over from an in-place upgrade to 10 Insider Preview from Windows 7 or 8.

Die laatste zin dus ...

[ Voor 1% gewijzigd door Hermanleen op 04-07-2015 06:39 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

yes, gratis windows 10, nu ook op EEEpc...

geen blije mensen hier? :?

[ Voor 26% gewijzigd door BertV op 14-07-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 19:40
Heb ook windows 10 geìnstalleerd. Bij windows update loop ik tegen de volgende foutmelding aan: "Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.201.1847.0) - Fout 0x80070643". Daarbij geeft windows defender aan dat er een probleem met internet- of netwerkverbinding is.

Op internet gezocht naar eventuele oplossingen, maar voor mij werkte geen van de gevonden voorstellen. Iemand hier ervaring met het probleem?
In tweede poging toch gefixt door dit draadje.

Verder loopt alles soepel. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Huubertus op 15-07-2015 20:11 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Heb vanochtend Windows 10 erop gezet. Daarbij was het nodig de downloadtool te gebruiken die Microsoft online had geplaatst, want kreeg geen automatische uitnodiging zoals ik wel kreeg met mijn Windows 7 laptop. De installatie verliep eigenlijk behoorlijk voorspoedig, maar moest wel even een externe harddisk eraan hangen tijdens het proces wegens gebrek aan schijfruimte. Na de installatie werkte mijn trackpad niet meer, maar na het opnieuw installeren van de laatste drivers vanaf de Asus website was dat snel verholpen. Draait nu als een zonnetje 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb wel degelijk een automatische uitnodiging gekregen, echter ik ben net gewend geraakt aan 8.1, dit laat ik er mooi op staan voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
Dat kan natuurlijk, 8.1 werkt ook prima! Maar ik kan je in elk geval zeggen dat Windows 10 er net zo soepel op draait en persoonlijk vind ik de interface net iets prettiger werken en ook net iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25
Ik heb een kale installatie gedaan van Windows 10. Dat ging niet probleemloos, omdat de driver van het touchpad niet in win10 opgenomen is, Hoop gedoe om hem weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ben ook even met de w10 install bezig. Daar zaten wat hobbels in de weg.
Eerst was daar secure boot. Deze uitzetten resulteerde in een bitlocker scherm. Daar was alleen uit te komen door te kiezen om de pc naar factory defaults terug te zetten.
Vervolgens de tips hierboven uitgevoerd (waarvoor dank). Ik bleef echter hangen bij de stap op de pc van de nieuwe usb stick te booten. Hij sjeesde zo hard door dat ik met geen mogelijkheid in de bios kwam. Gelukkig reargeerde de laptop nog wel op de ESC toets. Daaronder zit en boot menu verstopt. Nu de usb stick gekozen en daar gaat ie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mhh, ik krijg win10 niet geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25
als je eerst de normale update hebt gedaan en vervolgens een clean install moet het automatisch gaan, Bij mij lukte dat in ieder geval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Bitlocker was hier geen probleem. Gewoon tooltje uitgevoerd, USB stick gebruikt voor extra ruimte, en geïnstalleerd.
Bitlocker bleef gewoon draaien.

Wel jammer dat je niet gewoon direct van USB kunt booten, maar goed, het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
wat een fijn apparaat.

veel fijner dan die rot Tablets.

heerlijk dat hij zo stil is en mijn 15" Dell laptop lijkt nu gigantisch.
ok hij is een beetje budget, maar voor erbij en deze mooie prijs erg fijn.

een klein nadeeltje is dat bij het produceren van geluid er een soort storing ontstaat.
alleen de eerste keer dat ik iets afspeel van geluid.
een soort een "knetter" sound, ik kan het slecht omschrijven.alsof je de draad van een speaker niet goed inplugt, dat krijg je ook zo'n blikkerig geluid.

het is maar kort, nog geen halve seconde.

heeft iemand dit ook, of weten jullie hoe dit heet?

en iemand een idee wanneer de nieuwe 13" inch versie uitkomt?

[ Voor 11% gewijzigd door fespen op 01-08-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Hij geeft nu aan dat de key geblokkeerd is en ik een nieuwe kopen moet... zucht.
Ik heb de iso gedownload en niet via de tool geïnstalleerd.
Kan nu ook niet meer proberen want de hdd is gewipped incl. recovery partition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

fespen schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:15:

een soort een "knetter" sound, ik kan het slecht omschrijven.alsof je de draad van een speaker niet goed inplugt, dat krijg je ook zo'n blikkerig geluid.
Alleen dit gedeelte kan ik beantwoorden met het feit dat ik dat ook af en toe heb.
Wellicht een driver probleem die met Windows 10 wordt opgelost.

Ben blij dat ik mijn rescue partitie nog niet gewist hebt en Windows 10 zelf heb geïnstalleerd.
Het was ook iets voor mij geweest hoor... en dan alsnog die Windows 10 moeten aanschaffen. 8)

Net een SD-kaartje aangeschaft van 64GB.

...ik wil die rescue partitie ook weg hebben maar lees over opstart problemen... waarom nu dat ingewikkelde UEFI bios? Vroeger was het zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
He mensen,

Ik heb ook zo'n mooi laptopje. Ik probeer te volgen hoe mensen hier naar Windows 10 upgraden, maar ik snap het niet of ik krijg het niet voor elkaar.

Ik download die mediatools van ze. Dan kies ik PC upgraden. Vervolgens gaat ie alles downloaden (ik kies expres voor installatie op een ander medium) vervolgens wil ik vanaf die USB windows 10 installeren, maar ik heb minimaal 12 gig vrije ruimte nodig. Nu heb ik de laptop net, er staan nog geen programma's op maar ik heb sowieso dus nooit genoeg ruimte om naar windows 10 te gaan.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik lees iets over 2 USB's sticks, maar heel eerlijk dat verhaal snap ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
BertV schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:32:
[...]

Alleen dit gedeelte kan ik beantwoorden met het feit dat ik dat ook af en toe heb.
Wellicht een driver probleem die met Windows 10 wordt opgelost.

Ben blij dat ik mijn rescue partitie nog niet gewist hebt en Windows 10 zelf heb geïnstalleerd.
Het was ook iets voor mij geweest hoor... en dan alsnog die Windows 10 moeten aanschaffen. 8)

Net een SD-kaartje aangeschaft van 64GB.

...ik wil die rescue partitie ook weg hebben maar lees over opstart problemen... waarom nu dat ingewikkelde UEFI bios? Vroeger was het zo makkelijk.
O, dat opstarten gaat nu juist prima!
Ik ga van mijn Win7 dvd nu maar een usb boot stick maken.

Dan win7 er op. SP1 er achteraan. En dan win8 er weer op via de upgrade tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
pongthamong schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:01:
He mensen,

Ik heb ook zo'n mooi laptopje. Ik probeer te volgen hoe mensen hier naar Windows 10 upgraden, maar ik snap het niet of ik krijg het niet voor elkaar.

Ik download die mediatools van ze. Dan kies ik PC upgraden. Vervolgens gaat ie alles downloaden (ik kies expres voor installatie op een ander medium) vervolgens wil ik vanaf die USB windows 10 installeren, maar ik heb minimaal 12 gig vrije ruimte nodig. Nu heb ik de laptop net, er staan nog geen programma's op maar ik heb sowieso dus nooit genoeg ruimte om naar windows 10 te gaan.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik lees iets over 2 USB's sticks, maar heel eerlijk dat verhaal snap ik niet :?
Ik herken dit niet echt. Ik moest op een gegeven moment een USB-stick met minimaal 9 gig vrij gebruiken om de tijdelijke bestanden op kwijt te kunnen. Toen liep de installatie gewoon. Ik heb de mediatools ook nooit gebruikt. Nu heb ik Windows 10 met nog een 11 GB aan vrije ruimte, waar ik eerst met moeite 2,9GB vrij had. Weet je zeker dat je alles goed uitvoert? Dus Windows update -> systeem controleren (moest bij mij) -> update starten -> downloaden -> USB stick gebruiken -> installeren en gaan?

Nog even iets heel anders: op C is nu een grote map genaamd E-Support met allerlei drivers van Asus erin. Zou deze map nog nodig zijn nu met Windows 10? Aangezien ruimte op C extreem schaars is bij dit apparaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687667

Lekker apparaat die X205TA, helemaal tevreden. Alleen volgende aanschaf toch iets vergelijkbaars, maar dan met touchscreen
Ik kreeg ook het icoontje niet om Windows 10 te downloaden. Vervolgens via PC-instellingen / Bijwerken en herstellen / Details weergeven. En daar alle Optionele en Aanbevolen updates aangevinkt, gedownload en geïnstalleerd. KB 2938104 lukt niet. Maar na opnieuw opstarten stond Windows 10 icoontje wel opeens in de taakbalk. Windows 10ngereserveerd en nu maar afwachten tot ik aan de beurt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Anoniem: 687667 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:16:
Windows 10ngereserveerd en nu maar afwachten tot ik aan de beurt ben
Volgens mij wachten we op een update van Asus, van het touchpad oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
BertV schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Volgens mij wachten we op een update van Asus, van het touchpad oid.
Die staat al op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

rimave schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

Die staat al op hun website.
Dank, ja dat wist ik.
Ik wil 'm automatisch laten uitrollen omdat ik geen problemen wil krijgen met activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ja, daar zit ik ook steeds mee te kloten. Baggerzooi.
Ik kan win7 niet instaleren omdat hij niet van die usb stick wil booten.
De stick is op dezelfde manier gemaakt als hierboven.
Snap er geen bal meer van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Yes, succesvol Win8 met Bing er weer op gekregen. Nu win10 via de download tool proberen.
Aaaand problem solved! Ik probeerde Win10 pro er op te zetten. Daar ging het fout, want via de tool download hij Win10 Home. Dus vanaf Win8.1 with Bing mag je alleen upgraden naar Win10 Home.

[ Voor 52% gewijzigd door rimave op 08-08-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
^^ Klopt!

Vraagje, hoe heb je 8.1 "met bing" teruggezet zonder recovery partitie?
En had je nog wel de optie te starten vanaf USB? Ik heb die mogelijkheid namelijk niet in mijn bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Laatst online: 05-05 14:28
rimave schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:04:
Yes, succesvol Win8 met Bing er weer op gekregen. Nu win10 via de download tool proberen.
Aaaand problem solved! Ik probeerde Win10 pro er op te zetten. Daar ging het fout, want via de tool download hij Win10 Home. Dus vanaf Win8.1 with Bing mag je alleen upgraden naar Win10 Home.
Ik ben van plan de Eeebook aan te schaffen maar ik wil er wel zeker van zijn dat er Windows 10 op draait. Ik heb daarom een paar vragen:

Is de installatie gelukt? Hoe heb je Windows 10 geïnstalleerd? Door middel van de upgrade-app die je via Windows Update krijgt of via de Media Creation Tool? Heb je tijdens de installatie last gehad van de kleine opslag (32 GB)? Werken alle drivers bij jou? :)

MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) //  Mac mini (2018) //  iPhone 13 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
TheLion01 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:46:
[...]

Ik ben van plan de Eeebook aan te schaffen maar ik wil er wel zeker van zijn dat er Windows 10 op draait. Ik heb daarom een paar vragen:

Is de installatie gelukt? Hoe heb je Windows 10 geïnstalleerd? Door middel van de upgrade-app die je via Windows Update krijgt of via de Media Creation Tool? Heb je tijdens de installatie last gehad van de kleine opslag (32 GB)? Werken alle drivers bij jou? :)
Ik kan alle vragen met ja beantwoorden. :) Windows 10 draait nu als een zonnetje.
Wel moet ik er een kantekening bij plaatsen. Door een poging om Windows 10 Pro er op te zetten was ik mijn recovery partitie al kwijt (zelf bewust verwijderd). Doordat die upgrade mislukte heb ik Windows 8 met Bing er weer op gezet, maar doordat ik de recovery partition niet meer heb had ik 20 GB aan vrije ruimte op C. Dat was ruimschoots voldoende om via de download tool van Microsoft Windows 10 Home er op te krijgen. Wil je de recovery partition behouden dan moet je gaan werken met een usb stick denk ik.

Pagina: 1 2 3 Laatste