Jean Paul schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:42:
[...]
Zo gewoon is het niet voor iedereen, maar ik begrijp uit jouw opmerking dat het voor jou in ieder geval wel doodnormaal is, good for you.
Waar het moeten schamen vandaan komt weet ik niet, not my words. Wat ik vooral adresseer is dat het eigenlijk nooit goed is. Je hebt een leaseauto, je hebt een
tankpas van de zaak, voor zover op te maken staan daar ook zijn privékilometers op, en dan schiet je gelijk in de gevechtshouding wanneer de werkgever wijst op het tanken van dure brandstof. Valt mij alleszins nog mee dat het tanken langs de snelweg niet aangekaart is, menig werkgever welke daar ook steeds meer op stuurt.
Mijn vraag is meer; waarom kruipt men gelijk in de slachtofferrol en worden hier gelijk zulke topics geopend om een juridisch gevecht aan te gaan? Wat is er mis met het gesprek aangaan met je werkgever!? Moeten anderen het maar voor je oplossen, wil je horen dat je gelijk hebt? Wat is nu eigenlijk het doel dat de TS heeft?
De enige die het hem op een goede manier vertellen kan, is toch echt de werkgever. Andere routes sturen alleen maar aan op het verstoren van de werkrelatie. Tenzij TS er niet langer wil werken, adviseer ik om het gesprek aan te gaan.
Hear! Hear!
Het zou zomaar mijn reactie kunnen zijn.
TS:
1. Je krijgt (!) een auto tot je beschikking; en
2. Je gaat voor je eigen maximale voordeel; en
3. Je vergeet te kijken/beoordelen of dat praktisch haalbaar is; en
4. Je bent te lui om even een straatje om te gaan (omdat je het al zo druk hebt met de kinderen etc

) (misschien leuk om met je kinderen te gaan tanken? Ik vond dat vroeger altijd erg leuk om met mijn vader naar het tankstation te gaan, mocht ik altijd de slang aansluiten, ja mijn vader had ruim 30 jaar geleden al LPG..)
5. Je werkgever VRAAGT of je voortaan CNG wil gaan tanken; en
6. Je wilt gaan eisen dat je dat niet hoeft. (en dan komen anderen er ook nog mee om dan maar onder werktijd te gaan tanken)
Elk recht brengt ook verplichtingen met zich mee, wanneer realiseert men zich dat eens, ik word hier zo moe van...
(ik persoonlijk zou per direct verbieden om nog maar 1 kilometer prive met die auto te rijden en als dat wel zou gebeuren daar een vergoeding voor vragen, om maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien.)