Ja ze werken prima, geen condens gezien. Misschien heb ik de camera ook niet tot het uiterste gebruikt, meer dan 1080p 60fps filmpjes van 8 minuten heb ik niet gemaakt; gewoon zelf testen dus!Steeldunes schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:48:
[...]
Thanks voor de tip! Werken ze ook goed of heb je ze zelf niet getest?
Ook de yi cam besteld met de originele waterdichte behuizing. Wat ik me afvraag. Ik zie dat de meeste instellingen met de app gedaan moeten worden, maar is er ook een redelijke automatische stand (of na één keer instellen) zodat de app niet steeds gebruikt moet worden ?
Verwijderd
Ja alle instellingen blijven gewoon behouden, ook als je de batterij eruit haalt. Zo kun je dus de kwaliteit en andere foto/video-instellingen eenmalig instellen en ook instellen of de camera opstart in de video- of in de fotostand.Steefmeister schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:32:
Ook de yi cam besteld met de originele waterdichte behuizing. Wat ik me afvraag. Ik zie dat de meeste instellingen met de app gedaan moeten worden, maar is er ook een redelijke automatische stand (of na één keer instellen) zodat de app niet steeds gebruikt moet worden ?
Dan is het een kwestie van camera aanzetten en gaan
Kom net terug van vijf weken backpacken in Azie. Heb dezelfde case gebruikt, zowel onderwater als in de buurt van water. Tijdens de tweede week heb ik 'm pas echt veel gebruikt en merkte inderdaad ook dat de case snel wazig wordt. Heb van een andere reiziger twee fog inserts gekregen en die werkten perfect. Heb na enkele dagen een afgescheurde tissue erbij geplaatst en heb nagenoeg geen last meer gehad van condensvorming. Merkte overigens wel dat de beeldkwaliteit met case wel beduidend minder is dan zonder case!Dix0r schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:59:
Mijn ervaring met de 60m case is tot nu toe helaas niet al te positief. Afgelopen vrijdag 1,5 uur gefietst in het hete weer, had ik last van condens. Kwam de video niet echt ten goede.
Voor de liefhebbers, hier de video .
Toffe video. Kijkt fijn weg. In welk programma heb je deze gemaakt?
Leuke compilatie!Drolbert schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
Kom net terug van vijf weken backpacken in Azie. Heb dezelfde case gebruikt, zowel onderwater als in de buurt van water. Tijdens de tweede week heb ik 'm pas echt veel gebruikt en merkte inderdaad ook dat de case snel wazig wordt. Heb van een andere reiziger twee fog inserts gekregen en die werkten perfect. Heb na enkele dagen een afgescheurde tissue erbij geplaatst en heb nagenoeg geen last meer gehad van condensvorming. Merkte overigens wel dat de beeldkwaliteit met case wel beduidend minder is dan zonder case!
Valt me idd wel op dat je wat problemen hebt gehad met condens (3:49 bijvoorbeeld). De kwaliteit is ook niet altijd optimaal, op welke setting heb je met name gefilmd?
Heb gisteren de fog inserts besteld bij Ali. Hopelijk heb ik ze voor volgende week zaterdag binnen (+case) aangezien ik dan een maandje ga backpacken.
Dankje! Wegens tijdgebrek en zeer benieuwde familie/vrienden heb ik iMovie gebruikt. Hier en daar wat color correction/balance aanpassingen. Heb zo'n 20GB aan materiaal geschoten en wil 't op een ander moment nog chronologisch aan elkaar zetten met Premiere Pro + After effects.Neefdave schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:41:
Toffe video. Kijkt fijn weg. In welk programma heb je deze gemaakt?
Ja baalde er best wel van. Heb nagenoeg alles geschoten in 1080p 60 FPS, 16:9 verhouding. Heb voornamelijk zitten klooien met low light en de metering mode. Wanneer het zonnetje goed schijnt en de camera niet in de case zit, is de kwaliteit echt wonderbaarlijk. Maar, met wat minder licht en met de case is het af en toe niet om aan te zien. Ik heb de case zelf heel vaak gebruikt, ook als beschermhoes tijdens regenbuien, jungletrekkings, stedentrips en brommertochtjes. Ben benieuwd naar je ervaringen met de fog inserts! Waar ga je backpacken?Dix0r schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:19:
[...]
Leuke compilatie!
Valt me idd wel op dat je wat problemen hebt gehad met condens (3:49 bijvoorbeeld). De kwaliteit is ook niet altijd optimaal, op welke setting heb je met name gefilmd?
Heb gisteren de fog inserts besteld bij Ali. Hopelijk heb ik ze voor volgende week zaterdag binnen (+case) aangezien ik dan een maandje ga backpacken.
p.s. ik merkte dat iMovie alleen maar kon exporteren in 720p? Zal ook wel van invloed zijn geweest op de algehele kwaliteit!
[ Voor 4% gewijzigd door Drolbert op 25-08-2015 15:09 ]
Kwaliteit algemeen is goed. Je ziet wel enkele shots waar je last heb van condens.
Ik meen ergens in een videoreview gezien te hebben dat de beste beeldkwaliteit te verkrijgen is op de 1080p 30fps setting. 60fps met name gebruiken wanneer je veel bewegende beelden hebt, of misschien nog wel beter, voor slow motion effecten de 720p 120fps instelling.Drolbert schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:07:
[...]
Dankje! Wegens tijdgebrek en zeer benieuwde familie/vrienden heb ik iMovie gebruikt. Hier en daar wat color correction/balance aanpassingen. Heb zo'n 20GB aan materiaal geschoten en wil 't op een ander moment nog chronologisch aan elkaar zetten met Premiere Pro + After effects.
[...]
Ja baalde er best wel van. Heb nagenoeg alles geschoten in 1080p 60 FPS, 16:9 verhouding. Heb voornamelijk zitten klooien met low light en de metering mode. Wanneer het zonnetje goed schijnt en de camera niet in de case zit, is de kwaliteit echt wonderbaarlijk. Maar, met wat minder licht en met de case is het af en toe niet om aan te zien. Ik heb de case zelf heel vaak gebruikt, ook als beschermhoes tijdens regenbuien, jungletrekkings, stedentrips en brommertochtjes. Ben benieuwd naar je ervaringen met de fog inserts! Waar ga je backpacken?
p.s. ik merkte dat iMovie alleen maar kon exporteren in 720p? Zal ook wel van invloed zijn geweest op de algehele kwaliteit!
Wordt voor mij een maandje Vietnam+Cambodja, voldoende aanleiding om dus wat mooie beelden te schieten!
Ik gebruik momenteel GoPro studio als drag&drop tool, prima om te exporteren naar 1080p!
Dat zal vooral voor binnengebruik zijn geweest: je sluitertijd bij 30fps kan 2x zo lang zijn als bij 60fps, dus lagere ISO dus betere beeldkwaliteit.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Heeft er hier iemand ook last gehad van corrupte SD kaartjes? Op vakantie heeft mijn Yi 2 kaartjes gecorrupeerd, een Kingston kaartje en een Samsung kaartje. Op een gegeven moment kon ik geen fotos of filmpjes meer maken. Als ik daarna de app (originele, via de Play store) opende waren al mijn fotos en filmpjes verdwenen van de sd kaart (als hij al ooit uit de 'loading' fase kwam)...
Via mijn camera kon ik soms het sd kaartje nog fixen, maar niet altijd met behoud van data.
Heel irritant als ineens al je foto's en filmpjes van de afgelopen dagen van je vakantie verdwenen zijn
Via mijn camera kon ik soms het sd kaartje nog fixen, maar niet altijd met behoud van data.
Heel irritant als ineens al je foto's en filmpjes van de afgelopen dagen van je vakantie verdwenen zijn
Vandaag eindelijk mijn Yi cam toegekregen (zie error 404 in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a")
Hebben jullie wat beginnerstips?
Hebben jullie wat beginnerstips?
Heb een Yi al een tijdje binnen en een 2e is onderweg.
Was van plan om de focus te controleren en evt. te veranderen maar ik heb nu ineens maar een 480p 60fps. output op de HDMI-uitgang.
Resolutie staat nog gewoon op 1080p.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Stond gisteren namelijk nog prima op 1080p 60fps.
EDIT: lijkt opgelost. Heb firmware geüpdate en nu geen probleem meer.
Zit op firmware 1.2.12; o.a. met 2K resolutie in video.
EDIT #2: en weer krijg ik niet de 1080p output uit de HDMI. Soms 480p, soms 576p of 720p, maar geen 1080p...
Was van plan om de focus te controleren en evt. te veranderen maar ik heb nu ineens maar een 480p 60fps. output op de HDMI-uitgang.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Stond gisteren namelijk nog prima op 1080p 60fps.
EDIT #2: en weer krijg ik niet de 1080p output uit de HDMI. Soms 480p, soms 576p of 720p, maar geen 1080p...
[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 26-08-2015 16:29 ]
Ik heb een windows phone dus geen app maar dat doe ik via mijn ipad. Maar op de app zelf kan ik de filmjes niet terugkijken. Weet iemand waar dit aan ligt?
Doordat ik geen app op mijn mobiel heb moet ik de instellingen thuis ook al goed zetten. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar de beste vaste instellingen voor op de fiets. Iemand tips hiervoor? Zelf ben ik niet zo'n kenner van fps enz.
Vanaf januari wordt het weer android dus dan kan ik weer wijzigen wat ik wil ter plekke.
Doordat ik geen app op mijn mobiel heb moet ik de instellingen thuis ook al goed zetten. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar de beste vaste instellingen voor op de fiets. Iemand tips hiervoor? Zelf ben ik niet zo'n kenner van fps enz.
Vanaf januari wordt het weer android dus dan kan ik weer wijzigen wat ik wil ter plekke.
[ Voor 10% gewijzigd door stansfield op 27-08-2015 09:13 ]
Ik heb zelf geen Apple apparatuur dus ik kan niks met zekerheid zeggen, maar ook met Android kan dit niet. Met Android moet je het filmpje downloaden voordat je het kan bekijken. Foto's kan je wel direct bekijken maar als je een beetje kwaliteit wil hebben moet je ook deze downloaden.stansfield schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:35:
Ik heb een windows phone dus geen app maar dat doe ik via mijn ipad. Maar op de app zelf kan ik de filmjes niet terugkijken. Weet iemand waar dit aan ligt?
Verwijderd
Met android kan je ook filmpjes meteen bekijken zonder te downloaden, zei het in lage kwaliteitrattejong schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:28:
[...]
Ik heb zelf geen Apple apparatuur dus ik kan niks met zekerheid zeggen, maar ook met Android kan dit niet. Met Android moet je het filmpje downloaden voordat je het kan bekijken. Foto's kan je wel direct bekijken maar als je een beetje kwaliteit wil hebben moet je ook deze downloaden.
Inderdaad, heb wel het idee dat je ingestelde opname kwaliteit wel bepaald of hij afgespeeld kan worden op je telefoon/tablet. Sommige filmpjes worden namelijk bij mij wel afgespeeld, en sommige niet.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:31:
[...]
Met android kan je ook filmpjes meteen bekijken zonder te downloaden, zei het in lage kwaliteit
Zojuist trouwens even mijn vandaag ontvangen Kingma case getest op waterdichtheid, so far so good. Blijf me verbazen over de relatieve snelheid en cheapness van Aliexpress
Gisteren de vakantiefilm gemonteerd en ik heb voornamelijk de Yi gebruikt voor video's. En ik ben enorm onder de indruk van het dingetje kan voor het geld. Zelfs direct in het zonlicht is de beeldkwaliteit uitstekend. Ook heb ik weinig last van de mic, maar daar gebruik je de Yi dan ook niet voor. Beelden zet ik hier niet neer, in verband met personen die niet herkenbaar online hoeven te staan.
Ik heb bij de aanbieding van BG ook maar de camera aangeschaft. Camera is nog niet binnen, maar de waterdichte behuizing wel (goedkoopste van TinyDeal). Ik heb m al een paar uur in een bakje water ondergedompeld gehouden en voor zover ik kon zien/voelen zat er geen water in, dus dat is prima. Wel vroeg ik me af of al die behuizingen zo'n flimsy sluiting hebben, als ik de behuizing oppak aan de sluiting en een beetje ermee rammel schiet hij al open. Als je dus straks iets ermee raakt zal hij ook open schieten gok ik, met alle gevolgen van dien.
Verwijderd
Naast die condens-doekjes, werkt het met warm weer ook erg goed om de camera én behuizing open voor een half uur in de volle zon te leggen. Dan stop je daarna de camera in de behuizing en houd je die dicht totdat je gaat filmen. De lucht in de behuizing is dan al warm en je hebt geen last meer van condens.Dix0r schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:59:
Mijn ervaring met de 60m case is tot nu toe helaas niet al te positief. Afgelopen vrijdag 1,5 uur gefietst in het hete weer, had ik last van condens. Kwam de video niet echt ten goede.
Lastigste vind ik juist om de behuizing met nat of koud weer condensvrij te houden. Daarom heb ik ook die €1 doekjes besteld, misschien maakt dat het verschil. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik de camera meestal aanzet totdat de batterij op is, dus dat zorgt natuurlijk ook voor maximale condensvorming.
Zet de preview optie eens uit en vervolgens WiFi uit. Was voor mij de truuk iig.Piet91 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:19:
Gisteren de cam maar eens meegenomen naar het zwembad. Vooral de stroomversnellingen zijn met duikende kinderen leuk om te doen
Nu heb ik met de firmware update een probleem. Ik probeer te updaten naar de laatste firmware, maar na 70-80% zegt hij dat het mis is gegaan. Heb het 3x geprobeerd, maar telkens hetzelfde resultaat. De cam doet het overigens nog wel gewoon met de oudere firmware, geen brick ofzo. Doe ik iets verkeer? Ik doe het gewoon vanuit de app updaten...
Nu heb ik met de firmware update een probleem. Ik probeer te updaten naar de laatste firmware, maar na 70-80% zegt hij dat het mis is gegaan. Heb het 3x geprobeerd, maar telkens hetzelfde resultaat. De cam doet het overigens nog wel gewoon met de oudere firmware, geen brick ofzo. Doe ik iets verkeer? Ik doe het gewoon vanuit de app updaten...
Hoe is het beeld met de watercase behuizing?koelkast schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:36:
Gisteren de cam maar eens meegenomen naar het zwembad. Vooral de stroomversnellingen zijn met duikende kinderen leuk om te doen![]()
Ik probeerde gisteren mijn mijn oude iphone 3gs met de app te werken. Thuis kreeg ik wel verbinding met mijn xiaomi. Maar buitenshuis niet. De iphone heeft geen simkaart met abonnement meer maar kan uiteraard wel wifi verbinding maken. Maar klopt het dat dit niet buiten werkt om wifi verbinding te maken met mijn xiaomi?
Ik heb in de nieuwe (play store versie van de) app (1.12.3) al een paar dagen de hint dat er een nieuwe firmware (1.2.12) zou zijn, maar de download wil maar niet binnen komen (blijft steken bij downloading 0%). Meer mensen hier last van? Ja, ik heb gewoon verbinding 
Met name de Optimized Power-saving mode lijkt me nou juist een waardevolle toevoeging in deze firmware...
Met name de Optimized Power-saving mode lijkt me nou juist een waardevolle toevoeging in deze firmware...
Prima, ik zal binnenkort eens wat laten zien. Het beeld is minder goed dan zonder, je hebt toch een extra laagje plastic voor de lens waardoor het iets minder scherp wordt. Ondanks dat ben ik zeer tevreden over deze behuizing, deze 'rode' 60 m case. : http://www.banggood.com/W...i-yi-Camera-p-983104.htmlalwaysleft schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 06:24:
[...]
Hoe is het beeld met de watercase behuizing?
En met 3-4 anti-condenslapjes erin heb ik vrijwel geen last meer van condens.
Herinstallatie en verwijderen van de Sports Camera folder op de SD card deed wonderen. FW nu op 1.2.12.mrvanes schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:42:
Ik heb in de nieuwe (play store versie van de) app (1.12.3) al een paar dagen de hint dat er een nieuwe firmware (1.2.12) zou zijn, maar de download wil maar niet binnen komen (blijft steken bij downloading 0%). Meer mensen hier last van? Ja, ik heb gewoon verbinding
Klinkt goed. Is de onderwaterbehuizing makkelijk te plaatsen op de camera?koelkast schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:13:
[...]
Prima, ik zal binnenkort eens wat laten zien. Het beeld is minder goed dan zonder, je hebt toch een extra laagje plastic voor de lens waardoor het iets minder scherp wordt. Ondanks dat ben ik zeer tevreden over deze behuizing, deze 'rode' 60 m case. : http://www.banggood.com/W...i-yi-Camera-p-983104.html
Bij gearbest is die case ongeveer de helft vd prijs tov banggood, ik heb die daar besteld aangezien deze sluiting er wat beter uit zag, de case die ik nu heb liggen gaat onder zn eigen gewicht open als je hem aan de sluiting optilt.koelkast schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:13:
[...]
Prima, ik zal binnenkort eens wat laten zien. Het beeld is minder goed dan zonder, je hebt toch een extra laagje plastic voor de lens waardoor het iets minder scherp wordt. Ondanks dat ben ik zeer tevreden over deze behuizing, deze 'rode' 60 m case. : http://www.banggood.com/W...i-yi-Camera-p-983104.html
Plaats dan meteen even een url: http://www.gearbest.com/a...ccessories/pp_210691.html
Was een optie geweest maar zat in de trein en t internet deed al kut.
Die case is makkelijk te bevestigen?mark-k schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:51:
[...]
Bij gearbest is die case ongeveer de helft vd prijs tov banggood, ik heb die daar besteld aangezien deze sluiting er wat beter uit zag, de case die ik nu heb liggen gaat onder zn eigen gewicht open als je hem aan de sluiting optilt.
Geen idee, heb net pas de mail dat hij verzonden is.alwaysleft schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:00:
[...]
Die case is makkelijk te bevestigen?
Hoe lang duurde het om te verzenden? Vanuit China neem ik aan?mark-k schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:17:
[...]
Geen idee, heb net pas de mail dat hij verzonden is.
China ja, dus kan tussen de 3 en 30 dagen liggen, is echt geen pijl op te trekken.alwaysleft schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:38:
[...]
Hoe lang duurde het om te verzenden? Vanuit China neem ik aan?
Wie graag de originele Bluetooth remote control voor Xiaomi Yi camera wil momenteel is deze bij Gearbest te krijgen voor $7.99.

Het is zeker een aanrader om dat ding te bestellen. Maakt het stuk makkelijker om een foto te schieten als je een stick gebruikt. Hoef je je mobiel er niet meer bij te pakken
En voor die prijs zal ik hem niet laten liggen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ook $7,99 bij allbuy: https://www.allbuy.com/de...ports-Camera-BLACK-134763
Is er nog steeds geen mogelijkheid om andere bluetooth afstandsbedieningen de Yicam te laten bedienen? Ik heb al een tijdje de Blitzwolf, en zou daar ook graag de Yi mee willen starten / stoppen.
Klopt dit wel? Gaat dat bluetooth niet via je telefoon naar de camera?hupske schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:50:
Het is zeker een aanrader om dat ding te bestellen. Maakt het stuk makkelijker om een foto te schieten als je een stick gebruikt. Hoef je je mobiel er niet meer bij te pakkenEn voor die prijs zal ik hem niet laten liggen.
Werkt zonder mobiel. Heb de remote nu al een geruime tijd en het werkt stukken fijner. Click and shootWhatTheFuck schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:42:
[...]
Klopt dit wel? Gaat dat bluetooth niet via je telefoon naar de camera?
Na het doorspitten van internet en deze thread, ga ik maar eens zo'n Yi'tje bestellen!
Nog een vraagje over de firmware... Kun je die via de app updaten?
Heeft er trouwens iemand echt ervaring met de originele (iets duurdere) waterproof case?
Heeft er trouwens iemand echt ervaring met de originele (iets duurdere) waterproof case?
Yep, je update via de app. Update downloaden op je telefoon en uploaden naar je camera. Appeltje, eitje.jaspernts schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:48:
Na het doorspitten van internet en deze thread, ga ik maar eens zo'n Yi'tje bestellen!
Overigens geen ervaring met de originele case, maar ik heb de 60 meter case met rode rubberrand en die is zeer zeker aan te raden. Het is bij mijn weten de enige case die niet zomaar open kan springen. Wel gelijk een paar fog inserts erbij bestellen, want je lens beslaat binnen no-time
Vandaag naar Duinrell tiki zwembad geweest. 3 Fog inserts gebruikt en geen vocht meer gezien
Uitstekende case. Sluitingsmechanisme werkt zoals het hoort en daar had ik met een goedkopere case nogal last mee. Ook zijn de knoppen mooi afgewerkt. Heb de case twintig min in een zwembad gebruikt en een halfuur op een jetski, niets aan de hand.jaspernts schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:48:
Dit lukt mij inderdaad ook niet. Nu heb ik de cam maar scherpgesteld dmv foto's.. Alsnog een prima resultaat.Piet91 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:19:
Heb een Yi al een tijdje binnen en een 2e is onderweg.
Voor diegene die hem nog niet hebben:
Bij Allbuy heb ik zojuist de Yi gekocht voor €54.06
https://www.allbuy.com/de...luetooth-V40-Green-127358
Hij staat voor €60,06 en na gebruik van de coupon FOKNLAB gaat er nog 6 euro van af.
Hij staat voor €60,06 en na gebruik van de coupon FOKNLAB gaat er nog 6 euro van af.
Ik heb de yi nu al een tijdje maar sinds kort wil ik er langere video's mee maken. Nu valt mij op dat hij dan steeds om de +-2gb/10mins de video stopt en verder gaat. Is dit een instelling en is dit aan te passen? Het is namelijk een beetje veel werk om ze steeds achter elkaar te moeten plakken.
Maar wel 50% kans om extra btw te betalen door invoerrechtenWhatTheFuck schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:55:
Vraagje, mensen hier last van het focus probleem wat sommige hebben met deze cam? Je ziet het ook vaker op Youtube.
Er zijn naar mijn weten wel wat mensen. Op het internet en overal staan genoeg filmpjes hoe je dit kan oplossen (voorkant eraf, lijm van de lens, lens draaien en aansluiten via hdmi om te kijken hoe hij staat).alwaysleft schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:11:
Vraagje, mensen hier last van het focus probleem wat sommige hebben met deze cam? Je ziet het ook vaker op Youtube.
Wat is je vraag?
Of mensen die hem hier hebben, er ook last van hebben gehad dit probleem....Herr Flicker schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:39:
[...]
Er zijn naar mijn weten wel wat mensen. Op het internet en overal staan genoeg filmpjes hoe je dit kan oplossen (voorkant eraf, lijm van de lens, lens draaien en aansluiten via hdmi om te kijken hoe hij staat).
Wat is je vraag?
Kan aan de manier waarop je sd kaartje is geformaatteerd liggen.tisssmartijn schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:50:
Ik heb de yi nu al een tijdje maar sinds kort wil ik er langere video's mee maken. Nu valt mij op dat hij dan steeds om de +-2gb/10mins de video stopt en verder gaat. Is dit een instelling en is dit aan te passen? Het is namelijk een beetje veel werk om ze steeds achter elkaar te moeten plakken.
FAT32, heb hem via de yi app geformatteerd. Is er een andere type die beter is in dit geval?Deesisgoe schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:17:
[...]
Kan aan de manier waarop je sd kaartje is geformaatteerd liggen.
Met FAT32 kan je maximaal bestanden van 4gb wegschrijven. Misschien exFAT eens proberen.tisssmartijn schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:09:
[...]
FAT32, heb hem via de yi app geformatteerd. Is er een andere type die beter is in dit geval?
xbl: superlucky luke
Huh? Hoe kom je daar bij?alwaysleft schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:48:
[...]
Maar wel 50% kans om extra btw te betalen door invoerrechten. Dat is minder....
Heel veel mensen snappen nog steeds invoerkosten + btw nog niet, bij China shopping.
Bestel je in China of buiten de EU, dan kan (lees: niet altijd, 50/50 kans) je pakketje worden onderzocht naar de waarde (soms via de bon, soms schatten zij de waarde in).
Na dit betaal je inklaringskosten aan het koeriersbedrijf (vaak ligt dat tussen de 10 a 20 euro). En dan betaal je over het gehele bedrag (verzenden + product + inklaringskosten door bijv. DHL). En de BTW is natuurlijk 21%.
Overigens betaal je ook nog eens invoerrechten als je waarde boven de 150 euro ligt. En die invoerrechten verschillen weer PER product(categorie). Voor een camera is het 4% uit mijn hoofd.
Doen we dit rekenvoorbeeld op die mooie aanbieding:
Camera - 60eu
Verzenden - 0eu
Inklaringskosten (PostNL) - 13eu
BTW (Alleen over de 60eu) - 12,60eu
-------------------------
Bedrag betalen bij ontvangst - 25,60eu
Dit gebeurt alleen als je pakket wordt onderschept door de douane. Hoe dit proces precies verloopt weet niemand. Zie het een beetje als roulette.
Ah, alwaysleft heeft het dus niet specifiek over ALLbuy maar over kopen in het algemeen. Dat had hij beter wat duidelijker kunnen opschrijven dan.
Risico van invoerkosten+BTW begrijp ik uiteraard. Herr Flicker toch bedankt voor de toelichting.
Risico van invoerkosten+BTW begrijp ik uiteraard. Herr Flicker toch bedankt voor de toelichting.
Maar de kans is niet echt 50 procent. Ik heb al vaak genoeg iets boven de grens besteld maar nog steeds niks hoeven betalen. Ook niet bij de Yi camera die zaterdag gearriveerd is (via bg).
Heb hem meteen even getest en gisteren ook onder water geprobeerd. Werkt prima, beelden zagen er via de app ook wel prima uit (uiteraard wel lage resolutie, maar iig wel scherp). Moet ze nog op de pc bekijken.
Heb hem meteen even getest en gisteren ook onder water geprobeerd. Werkt prima, beelden zagen er via de app ook wel prima uit (uiteraard wel lage resolutie, maar iig wel scherp). Moet ze nog op de pc bekijken.
Als ik exFAT formatteer via pc dan geeft de yi aan dat die geformatteerd moet worden (in de app)Annoying-Orange schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:54:
[...]
Met FAT32 kan je maximaal bestanden van 4gb wegschrijven. Misschien exFAT eens proberen.

Daarna is die weer FAT32 en volgt het probleem.
Ik heb ook problemen met mijn SD kaartje. Nadat de Yi het kaartje op vakantie ineens niet meer kon vinden heb ik ter plekke een nieuw kaartje gekocht. Nu heb ik beide kaartjes op FAT32 geformatteerd en de Yi weten te update naar de laatste firmware versie, maar geen van beide kaartjes doet het meer. Als ik er een in stop kunnen ze niet gevonden worden (en dus ook niet geformatteerd). Kaartjes zijn van Samsung (8GB) en van Sandisk (64GB).tisssmartijn schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:00:
[...]
Als ik exFAT formatteer via pc dan geeft de yi aan dat die geformatteerd moet worden (in de app)![]()
Daarna is die weer FAT32 en volgt het probleem.
Heeft dit ook meegemaakt en misschien een oplossing?
Heb je de FAQ toevallig nog nooit gelezen in de Yi app? Daar staat gewoon dat de camera alles opdeelt in bestanden van 2GB, er is dus geen oplossing anders dan een andere camera kopen.
Edit:
Weet iemand trouwens of je ook kunt filmen terwijl je aan het opladen bent? Zou wel handig zijn voor in de auto aangezien die accuduur van anderhalf uur niet echt veel is.
Edit:
Weet iemand trouwens of je ook kunt filmen terwijl je aan het opladen bent? Zou wel handig zijn voor in de auto aangezien die accuduur van anderhalf uur niet echt veel is.
[ Voor 33% gewijzigd door mark-k op 08-09-2015 16:05 ]
Er wordt aangeraden de batterij te verwijderen wanneer je hem als dash cam met externe voeding gebruikt en dat lijkt me inderdaad ook veel beter voor de batterijmark-k schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:28:
Verwijderd
Ik had dat gisteren met m'n nieuwe Yi en een oud geheugenkaartje. Kaartje via laptop geformatteerd en daarna was ie weer te gebruiken met de Yi.Heeft dit ook meegemaakt en misschien een oplossing?
2GB is de beperking die is opgelegd door Xiaomi. De Xiaomi Yi kan alleen omgaan met FAT32, dus de bestandsgrootte zou maximaal een grootte van 4GB kunnen hebben. Hoewel dat misschien geen spectaculaire verbetering is, kan eea via een autoexec.ash script geregeld worden,tisssmartijn schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:50:
bron
Ik heb precies dezelfde reis gemaakt vorige maand, na lang twijfelen geen camera meegenomen. Volgend jaar toch even anders doenDrolbert schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
Kom net terug van vijf weken backpacken in Azie. Heb dezelfde case gebruikt, zowel onderwater als in de buurt van water. Tijdens de tweede week heb ik 'm pas echt veel gebruikt en merkte inderdaad ook dat de case snel wazig wordt. Heb van een andere reiziger twee fog inserts gekregen en die werkten perfect. Heb na enkele dagen een afgescheurde tissue erbij geplaatst en heb nagenoeg geen last meer gehad van condensvorming. Merkte overigens wel dat de beeldkwaliteit met case wel beduidend minder is dan zonder case!
Haha, ja ik zou 'm zeker meenemen als ik jou was! Wie weet zijn we elkaar overigens ergens onbewust gepasseerd. Voordeel is wel dat je exact hetzelfde filmpje kunt gebruiken om te laten zien wat je allemaal gedaan hebt en waar je geweest bentCrazyanz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:36:
[...]
Ik heb precies dezelfde reis gemaakt vorige maand, na lang twijfelen geen camera meegenomen. Volgend jaar toch even anders doen

Ja er zaten wel erg veel bekende elementen in, even slim editen en wat eigen materiaal er in en niemand die het door heeft
Gisterenavond een bruiloft gehad en de yi cam meegenomen om wat kiekjes te schieten en filmpjes te maken.
Ik begrijp dat een dergelijke cam het beste rendent geeft bij daglicht. Toch ben ik behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van zowel de foto's als de video's.
Werkelijk iedere foto is bewogen terwijl het nog niet eens om 'action' foto's ging. Qua licht lijkt er op het beeld toch genoeg te zijn.
De video's zijn nog slechter. Vol met schokken terwijl de video opgenomen is terwijl ik stil stond en de cam op zo een stick had staan. (Ik filmde een openingsdans). Weer lijkt licht niet zo het probleem te zijn, maar de video schokt als een gek en is verre van smooth.
Iemand zelfde soort ervaringen die ze heeft weten op te lossen?
Ik begrijp dat een dergelijke cam het beste rendent geeft bij daglicht. Toch ben ik behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van zowel de foto's als de video's.
Werkelijk iedere foto is bewogen terwijl het nog niet eens om 'action' foto's ging. Qua licht lijkt er op het beeld toch genoeg te zijn.
De video's zijn nog slechter. Vol met schokken terwijl de video opgenomen is terwijl ik stil stond en de cam op zo een stick had staan. (Ik filmde een openingsdans). Weer lijkt licht niet zo het probleem te zijn, maar de video schokt als een gek en is verre van smooth.
Heb je toevallig alles op je telefoon bekeken of alles naar je pc gekopieerdSteefmeister schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:25:
Gisterenavond een bruiloft gehad en de yi cam meegenomen om wat kiekjes te schieten en filmpjes te maken.
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Ik heb de filmpjes gedownload naar mijn telefoon.
Class 10+ SD kaartje gebruikt? En gekeken naar je settings (low ligh functie aan, meteringmode goed gezet, etc.)?Steefmeister schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:47:
ik heb dit kaartje gebruikt. Settings staat op high meteringmode moet ik even uitzoeken.Drolbert schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:17:
[...]
Class 10+ SD kaartje gebruikt? En gekeken naar je settings (low ligh functie aan, meteringmode goed gezet, etc.)?
Voor iemand die nog een originele case zoekt voor de Yi. Hier voor minder te krijgen als in de bekende webshops. Was bij mij in een week binnen en is voor zover ik kan zien origineel. Zijn er uberhaupt neppers van de case?
Kijk ze eerst eens op je pc, kan ook gewoon zijn dat je telefoon het niet aankan of dat je een slechte kwaliteit gedownload hebt (de preview file).Steefmeister schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:47:
Hoe bevalt deze case? Goed waterdicht? Last van condens? Je kunt als je een link plaatst beter even de prijs er bij zetten, kunnen we zien of deze veranderd: US $16.04Sleepto schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:08:
Voor iemand die nog een originele case zoekt voor de Yi. Hier voor minder te krijgen als in de bekende webshops. Was bij mij in een week binnen en is voor zover ik kan zien origineel. Zijn er uberhaupt neppers van de case?
Bij gearbest zijn de cases ook in de aanbieding:
Kingma 60M for Xiaomi Xiaoyi Yi Action Sports Camera: $7.99
60M RED for Xiaomi Xiaoyi Yi Action Sports Camera $8.99
Wat is momenteel trouwens de beste case? Welke raden jullie aan?
Moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet heb getest omdat ik mijn Yi nog niet heb ontvangenWhatTheFuck schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:18:
[...]
Hoe bevalt deze case? Goed waterdicht? Last van condens? Je kunt als je een link plaatst beter even de prijs er bij zetten, kunnen we zien of deze veranderd: US $16.04
Bij gearbest zijn de cases ook in de aanbieding:
Kingma 60M for Xiaomi Xiaoyi Yi Action Sports Camera: $7.99
60M RED for Xiaomi Xiaoyi Yi Action Sports Camera $8.99
Wat is momenteel trouwens de beste case? Welke raden jullie aan?
En om nog even op je laatste vraag te reageren. Ben een aantal keer tegengekomen dat de kingma niet goed waterdicht was. Over de red heb ii betere ervaringen gelezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sleepto op 14-09-2015 15:27 ]
Ik heb al eerder deze case hier kort besproken. Waterdicht is ie zeker, goede knoppen, condens ja.WhatTheFuck schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:18:
[...]
Hoe bevalt deze case? Goed waterdicht? Last van condens? Je kunt als je een link plaatst beter even de prijs er bij zetten, kunnen we zien of deze veranderd: US $16.04
Ik heb een Jiayu S3. Die zou over genoeg power moeten beschikken. Zal ze ook eens op de laptop zetten.mark-k schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:45:
[...]
Kijk ze eerst eens op je pc, kan ook gewoon zijn dat je telefoon het niet aankan of dat je een slechte kwaliteit gedownload hebt (de preview file).
Is er iemand die een handheld 2-axis / 3-axis gimbal gebruikt in combinatie met de Xiaomi Yi? Zo ja, welke? Ik ben op zoek naar een ietwat goedkopere gimbal (geen 300 euro) ;-)
Een kant en klare goedkope handheld gimbal ga je niet vinden. De goedkoopste optie is zelf samenstellen.koentjje schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:04:
Is er iemand die een handheld 2-axis / 3-axis gimbal gebruikt in combinatie met de Xiaomi Yi? Zo ja, welke? Ik ben op zoek naar een ietwat goedkopere gimbal (geen 300 euro) ;-)
Ik heb er één gemaakt van de budget 2 axis versie. Totale kosten ca € 55,-
Een voordelige 3 axis gimbal zal zo'n €30,- duurder uitkomen.
Aan het kaartje kan 't niet liggen dan, die is meer dan prima!Steefmeister schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:28:
[...]
ik heb dit kaartje gebruikt. Settings staat op high meteringmode moet ik even uitzoeken.
Vraagje aan de kenners. Ik zit te kijken op Banggood voor een Xiaomi Yi. Ik zie de normale en travel edition, echter zou ik ook de bijbehorende Bluetooth adapter er bij willen nemen.
Past onderstaande module op de selfiestick van de travel edition?

Deze selfiestick:

Of moet je dan toch de complete kopen?

De sticks lijken van elkaar te verschillen.

Deze selfiestick:

Ik zie exact dezelfde stick, alleen dan een kwartslag gedraaid (met de bracket voor de remote ook gedraaid).Acradavos schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:36:
Vraagje aan de kenners. Ik zit te kijken op Banggood voor een Xiaomi Yi. Ik zie de normale en travel edition, echter zou ik ook de bijbehorende Bluetooth adapter er bij willen nemen.
[afbeelding]
Deze selfiestick:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal het maar niet hebben over hoe kansloos ik het concept 'selfiestick' vind trouwens

Klopt, ik had het antwoord zojuist gevonden. Travel Edition + Bluetooth Remote los kopen scheelt je een paar dollar. Die stick vind ik voornamelijk handig om te filmen 'boven' het publiek, tijdens festivals. 
Hoe zit het met die cases? Zijn de waterproofcases ook nog deels geluidsdoorlatend af te stellen? Of volledig dicht? Ik wil bescherming, maar wel geluid kunnen opnemen..
Hoe zit het met die cases? Zijn de waterproofcases ook nog deels geluidsdoorlatend af te stellen? Of volledig dicht? Ik wil bescherming, maar wel geluid kunnen opnemen..
Oh relaxed, mag de rest achter je tegen die stok van je aankijken. Gelukkig zijn die dingen op steeds meer festivals verboden.Acradavos schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:14:
Klopt, ik had het antwoord zojuist gevonden. Travel Edition + Bluetooth Remote los kopen scheelt je een paar dollar. Die stick vind ik voornamelijk handig om te filmen 'boven' het publiek, tijdens festivals.
Gelukkig zal ik jou niet tegenkomen.Crazyanz schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:59:
[...]
Oh relaxed, mag de rest achter je tegen die stok van je aankijken. Gelukkig zijn die dingen op steeds meer festivals verboden.
ik zie niet waar je die coupon code kan invullen..WhatTheFuck schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:55:
Cart -> Checkout knop -> Onderaan "Coupon Code" -> Apply -> €53.51williamf schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:55:
[...]
ik zie niet waar je die coupon code kan invullen..het staat nergens bij de checkout
Misschien moet je al ingelogd zijn?
thanks, het is gelukt. Uiteindelijk €53,55 betaaldWhatTheFuck schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:19:
[...]
Cart -> Checkout knop -> Onderaan "Coupon Code" -> Apply -> €53.51
Misschien moet je al ingelogd zijn?
Ik wilde net een Gopro Hero4 Black 2e hands overnemen, maar dit is wel heel erg mooie deal.
Is het wat in vergelijking met de H4 Black? Ben niet een hardcore user, maar ik gebruik het vooral voor feestjes. Aangezien die niet "overgedaan" kunnen worden, moet het wel werken.
Tijdens deze feestjes wordt dit ding vaak heen en weer getild. Dus het moet wel scherp blijven. Met een H3 was ik niet geheel tevreden, de H4 vond ik wel beter eruit zien.
Iemand een vergelijking gedaan ermee?
----------edit------------
Voor iets meer dan 50 euro is het proberen wel waard. Heel erg teleurgesteld kan ik ook neit raken van zoiets dunkt me.
Is het wat in vergelijking met de H4 Black? Ben niet een hardcore user, maar ik gebruik het vooral voor feestjes. Aangezien die niet "overgedaan" kunnen worden, moet het wel werken.
Tijdens deze feestjes wordt dit ding vaak heen en weer getild. Dus het moet wel scherp blijven. Met een H3 was ik niet geheel tevreden, de H4 vond ik wel beter eruit zien.
Iemand een vergelijking gedaan ermee?
----------edit------------
Voor iets meer dan 50 euro is het proberen wel waard. Heel erg teleurgesteld kan ik ook neit raken van zoiets dunkt me.
[ Voor 13% gewijzigd door kx22 op 17-09-2015 16:01 ]
Er is blijkbaar een nieuwe revisie uitgebracht. De Z23 word hij genoemd. Dit moet het focus probleem oplossen out of the box. Verdere verschillen heb ik nog niet kunnen vinden.
Weet iemand er toevallig meer van?
edit: Dit was dus sinds eind juni al zo. Alleen toen werden de versies allebei nog verkocht en moet je geluk hebben welke je in huis krijgt.
Nu is het mogelijk om puur alleen versie 23 te kopen
edit: Dit was dus sinds eind juni al zo. Alleen toen werden de versies allebei nog verkocht en moet je geluk hebben welke je in huis krijgt.
[ Voor 32% gewijzigd door Hupske op 18-09-2015 11:32 ]
Kan je dit ergens zien welke versie je koopt?hupske schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:28:
Er is blijkbaar een nieuwe revisie uitgebracht. De Z23 word hij genoemd. Dit moet het focus probleem oplossen out of the box. Verdere verschillen heb ik nog niet kunnen vinden.
Wil de Yi namelijk graag kopen, maar heb geen zin om hem open te maken om de beste kwaliteit te krijgen...
http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-995831.htmlDaanDH schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:56:
[...]
Kan je dit ergens zien welke versie je koopt?
Wil de Yi namelijk graag kopen, maar heb geen zin om hem open te maken om de beste kwaliteit te krijgen...
Hier bij banggood word specifiek gemeld dat je de z23 krijgt.
Dankjewel!hupske schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:57:
[...]
http://www.banggood.com/O...tion-Camera-p-995831.html
Hier bij banggood word specifiek gemeld dat je de z23 krijgt.
Nog even een waterdichte case uitzoeken en ik ga hem bestellen.
Iemand nog kortingscodes?
Heb je een bron van die verbetering? Ik had de vraag zojuist willen stellen, ik zie dat de Z23 echter niet te krijgen is als Travel Edition. Z23 is toch puur nieuwer firmware? Overigens is die wel 12 euro duurder als de normale variant.hupske schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:28:
Edit: Net even gechat met Banggood support. "Z23 version fixes a focus problem and audioproblem and battery drain problem."
[ Voor 7% gewijzigd door Acradavos op 18-09-2015 14:06 ]
Ik heb geen specifieke bron van de verbetering. Banggood advertereerd ermee. 1e google resultaat laat ook een forum zien waarin iemand stelt dat versie 23 er geen last van zal moeten hebben.
Maar lijkt mij sowieso dat xiaomi er zelf niet graag veel over kwijt wilt.
Maar lijkt mij sowieso dat xiaomi er zelf niet graag veel over kwijt wilt.
Met de code BGDEAL krijg je 10 dollar korting op Banggood.DaanDH schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:04:
[...]
Dankjewel!
Nog even een waterdichte case uitzoeken en ik ga hem bestellen.
Iemand nog kortingscodes?