Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
@!null Het grote voordeel van deze 360-graden camera's is toch wel dat je in een keer een volledige bol vastlegt. Geen verspringende onderwerpen, weinig stitching issues en mogelijkheid tot dingen als stabilisatie en reframen. Als je dat allemaal niet nodig hebt en gewoon statische 360-graden foto's wil maken zijn daar inderdaad drones voor.

Ik krijg vrijdag een Galaxy S7 en ben nu op zoek naar een Gear 360 die ik goedkoop op de kop kan tikken, puur om wat te experimenteren. Zodra ik dan een beetje weet wat ik wil en de volgende generatie 360-graden camera's op de markt is volgt er een serieuze camera (Fusion / Virb achtig).

Het hangt er dus heel erg vanaf waar je naar op zoek bent. :) Ik wil in eerste instantie dingen met foto's en time-lapses gaan doen, dus daarvoor is de Gear 360 behoorlijk prima. Voor video zou ik hem echter nooit aanraden, daarvoor kan je beter een Rylo, GoPro Fusion, Xiaomi Mi Sphere, Theta V, Garmin VIRB 360, Insta360 One of Yi 360 VR pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Nog twee intersante updates: De Ricoh Theta V heeft nu als eerst ondersteuning voor de Google Street View Video-modus, waar mee continue Street View opnames kunnen worden gemaakt.En CreatorUp heeft een interview met met Eli MacKinnon, de Global Brand Strategist van Insta360 gepubliceerd, met meer informatie over de Insta360 Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:17
@Balance Ja voor de foto toepassingen (al dan niet timelapse) is het mooi, en bovendien vrij goedkoop om even een Gear 360 mee te nemen. Wil op pad gaan met laatste Samsung telefoon. Waarschijnlijk kan ik het toch niet laten en dat dan op z'n minst doen.
En zo'n camera van 99 euro laat je ook wat makkelijker een nachtje buiten staan.

Maar het filmen lijkt me ook praktisch
Ik had de Yi 360 in gedachten, beeld stabilisatie komt mooi uit met de ruige ritten en achteraf het beeld kaderen waar het mooi is, lijkt me heel handig.
Toch weet ik niet of ik er dan genoeg uithaal ten opzichte van de gopro gewoon op de auto plakken. Filmt alleen maar rechtdoor en gaat net zo heen en weer als de auto. Maarja, niet de kosten van weer een nieuwe camera. En in een mooie omgeving film je ook al gauw met drone.

Nou ja, beslissing is nog niet genomen en ik blijf het 360 verhaal volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door !null op 04-03-2018 22:20 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
20 maart (dinsdag) komt Insta360 met of nieuwe camera's of een flinke nieuwe firmware-update! :)
The next generation of cameras is built to move. See it March 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Insta360 FlowState™ Stabilization
Go with the flow.
All-new FlowState™ stabilization uses the ONE’s gyroscope and super wide-angle lenses to capture ridiculously smooth video. With FlowState™, even your dog can shoot like a pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Balance schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:27:
20 maart (dinsdag) komt Insta360 met of nieuwe camera's of een flinke nieuwe firmware-update! :)

[...]

[video]
Dat blijkt dus een firmware update te zijn, bizar!
Daarnaast krijgt de app ook een update naar 3.0.

Zelf ben ik in het bezig van een Insta360 ONE, sinds een week en wat een geweldige camera.

De firmware update is hier te downloaden: https://www.insta360.com/...e?inspm=77c1c2.89f76e.0.0

App update naar 3.0 volgt 23 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Mark04 Gaaf, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! Als je tijd hebt kan je misschien ook een (korte) review schrijven zodra de update uit is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Qua beeldkwaliteit/opties nog steeds aan het tobben over een Fushion, maar in de FB-groep is de teneur dat het product nog steeds niet "af" is. Wat is momenteel de 2nd best? Het gaat zo snel nu ze met FW-updates issues verhelpen maar tegelijk functionaliteit toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door onsgeluk op 22-03-2018 21:52 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@onsgeluk Hier een toffe vergelijking: Balance in "\[360°x180° foto&video] Algemeen 360 graden camera topic"

Ik denk dat je op de YI 360 VR of de Garmin Virb 360 uitkomt, maar het hangt er heel erg vanaf waarvoor je heb wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik zal veelal aan of in het water vertoeven....wel zoetwater, dat scheelt dan weer.

Dat filmpje heb ik trouwens bekeken, maar dat is natuurlijk voor de FW-update van de insta360.

[ Voor 37% gewijzigd door onsgeluk op 22-03-2018 22:43 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Net even het filmpje gescand. Als ik het goed heb blijft de keuze hangen tussen een insta360 die het gewoon doet en een fushion die aan de bovenkant zit qua beeldkwaliteit maar waarvan de software nog niet optimaal is. Ik heb gelukkig nog een maand voordat ik de cam echt nodig heb.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@onsgeluk Moeilijke keus inderdaad. Aan de andere kant kan je eigenlijk ook niet verkeerd kiezen, voor het geld zijn het allebei uitstekende camera's! :)

Insta360 One heeft na de gigantische firmware-update met FlowState-stabilisatie, SmartTrack en Pivot Points ook nog een kleine update voor de Android-app uitgebracht. Hiermee kan direct foto's naar Google Street View worden gedeeld.
Android v1.6.0 - 2018-04-04
You can now share 360 photo straight to Street View.
Te downloaden in de Google Play Store.

Ik heb zelf sinds een twee weken mijn Gear 360 binnen. Net even een korte review geplaatst, over het algemeen erg tevreden. Nu vooral aan 't experimenteren met foto's en Google Street View, later gaan we eens spelen met video en time-lapses (even wachten om goeie wolkjes). Cupix is ook erg leuk voor Virtual Tours, later daarover meer.

Lees vooral mee vanaf hier: Balance in "[Ervaringen] Samsung Gear 360" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
NAB 2018 begint nu, de grootste jaarlijke video- en filmbeurs. Wordt altijd veel hardware verwacht, en ook het een en ander aan 360 Gear. Hier wat leuke dingen die ik tegen kwam. Veel van deze dingen kunnen we over een aantal jaar in consumentenapparatuur verwachten, dus het is een leuke preview.

Samsung 360 Round, een professionele 4K 3D 360-graden camera van ongeveer €10k. Was al aangekondigd, lijkt nu verkrijgbaar. Ook een nieuwe video:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BeH9Wg2XK68]

YI lijkt niet met nieuwe gear te komen, maar demonstreert wel de huidige producten.
  • YI Horizon VR180 Camera
  • YI 360 VR Camera
  • YI HALO VR Camera
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5Gu4J7rfOck]

Z CAM komt met de Z CAM V1, een 7K 30fps / 6K 60fps, stereoscopic 360º VR camera voor USD $8,880.

Insta360 is nog onduidelijk, ze hebben al best wat producten uitgebracht maar dit zou wel het moment zijn om meer over de Insta360 Titan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 18:36

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een weekje geleden een serie foto's gemaakt met de intentie om het op google maps te zetten. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de Ricoh Theta V. In eerste instantie aangeschaft vanwege over het algemeen positieve reviews en de gunstige prijs.
Nu ik de foto's op google maps gezet heb valt me pas op hoe gigantisch veel ruis er in de schaduwen zit, en hoe weinig detail er nog op objecten in de verte te zien is.
Eigenlijk zit ik er over te denken om hem terug te brengen en iets anders uit te zoeken. Hoewel in eerste instantie de goedkope prijs aanlokkelijk leek, zit ik er nu over te denken om er maar wat meer geld tegenaan te gooien, als dat betekend dat ik er meer beeldkwaliteit voor terug krijg. Wat zijn 360 camera's waarmee ik betere beeldkwaliteit krijg dan bij de Ricoh Theta V? Hetzij met betere sensoren (dat die ruis niet zo overduidelijk aanwezig is als het wat minder licht is), of dat het detail beter bewaard blijft op objecten die verder dan 10 meter van de camera af staan?

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Morahnah Is het niet de compressie van Google Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 18:36

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

!null schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:41:
@Morahnah Is het niet de compressie van Google Maps?
Daar heb ik ook naar gekeken inderdaad, maar daar lijkt het niet op. Ook als ik de foto's direct in de Ricoh Theta viewer bekijk zie ik het terug. En daarnaast zie ik andere voorbeelden van content die door gebruikers geüpload is, die vele malen scherper en lijkt dan de foto's die met de Theta geschoten zijn, en waar geen duidelijk zichtbare noise in de schaduwen zit.
Die noise is trouwens iets waar ik wel mee kan leven, of omheen kan werken. Blijkbaar is de sensor van de Theta niet zo heel goed, en bij weinig licht pompt hij de ISO omhoog waarbij er bij hogere ISO waarden blijkbaar veel noise ontstaat. Maar het gebrek aan scherpte mis ik wel echt, en ik ben benieuwd of andere mensen dezelfde ervaring hebben en/of ervaring hebben met een betere camera in dat opzicht.

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Morahnah Heb je een voorbeeld? Ik was in eerste instantie ook enig sinds teleurgesteld over de foto-kwaliteit van mijn Gear 360 op Google Maps, maar dat bleek vrij terecht te zijn. Google gebruikt zelf een custom rig van 7 camera's met elk 20 megapixel, het is niet heel gek dat een consumenten camera niet die kwaliteit biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
New: Fusion OverCapture
With OverCapture, turn your Fusion spherical media into traditional 1080p video that you can share with friends. Pan, tilt and zoom to frame the best parts of your 360 footage. It's fun, easy, and the results are amazing!

De Android-app voor de GoPro Fusion ondersteunt nu OverCapture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat zijn de mogelijkheden nu om 360 video/foto te "delen" zonder gebruik te maken van facebook of youtube eigenlijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Voor foto's zijn er in ieder geval van die diensten die je een foto op een website laten zetten met een 360 viewer.
Dat zal er denk ik voor video ook wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@kmf Meestal worden 360-graden foto's in een equirectangular formaat opgeslagen. Dat ziet er uit als een soort uitgerekte rechthoekige foto. In principe kan je die foto's gewoon delen, veel apps herkennen het formaat ondertussen en geven hem dan in 360-graden weer. Voor video's geldt zo'n beetje hetzelfde verhaal, je kan gewoon de bestanden delen.

Rylo heeft een flinke firmware-update uitgebracht! Remote control via Bluetooth, een 180-graden modus waarbij 1 lens met een hogere resolutie wordt gebruikt en een blur-effect voor time-lapses.

Afbeeldingslocatie: https://1.img-dpreview.com/files/p/E~C218x0S3495x2621T200x150~articles/2747286290/rylo-on_counter.pngRylo update adds 180° mode, bluetooth capture and motion blur timelapse effect
Published Apr 19, 2018 | DL Cade
One of the most usable 360° cameras on the market is getting even better. With its latest update, Rylo adds a 180° mode, bluetooth remote capture, and a cinematic motion blur effect for your timelapse shots.

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 19-04-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:57
kmf schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:53:
Wat zijn de mogelijkheden nu om 360 video/foto te "delen" zonder gebruik te maken van facebook of youtube eigenlijk.
Google Photo's ondersteunt ook 360 foto's. Ik heb het toevallig net geprobeerd met mijn insta360 one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ondertussen heb ik ook een insta360 gehaald. Met een heuse bullettime selfiestick. (Wist niet echt wat het was, maar bleek dus een versterkte selfiestick te zijn met afneembare royeerbare aanhangsel)

Ik ben nog volop aan het experimenteren, maar het is zeker een leuk ding. Ben wel iets minder gecharmeerd door de wat mindere beeldkwaliteit vind ik. Lage lichtgevoeligheid en veel last van lens flares.

En het sharen via WhatsApp is een link naar de insta360 site. Als mensen daar naar toe gaan krijgen ze echter standaard de fisheye view. Jammer dat je niet een andere default kan kiezen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
kmf schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:27:
En het sharen via WhatsApp is een link naar de insta360 site. Als mensen daar naar toe gaan krijgen ze echter standaard de fisheye view. Jammer dat je niet een andere default kan kiezen...
Ik gebruik de export naar Instagram optie, dan kan je kiezen wat je wilt qua uitvoer. Dat wordt gewoon opgeslagen op je filmrol en kan je later zelf kiezen wat je er mee wilt doen zoals kiezen of je het wel of niet op Instagram wil zetten.

Ik mis de optie om wat standaard camera dingen in te stellen die bij gebruiken zonder smartphone gebruikt kunnen worden zoals 1 stop onderbelichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anakin239 op 07-05-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@kmf Tof, leuk om te horen! :) Afgelopen donderdag is er een nieuwe firmware uitgekomen die de exposure en dynamic range in ieder geval iets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Korte maar degelijke uitleg hoe de stabilisatie bij 360-graden camera's werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12

qless

...vraag maar...

Ik deel nu mijn 360 fotos via facebook, door met een exif tool te doen alsof het gemaakt is met een Theta, maar dan is de max resultie 6000x3000.

Via roundme gaat het beter, met een gratis account is het formaat daar 10000x5000, en geen exif faken nodig, en ik kan tours maken met doorlinken naar andere panorama's.

Voorbeeld van zo'n tour (allemaal gemaakt met een mavic pro drone)
https://roundme.com/tour/271881/view/832084/

[ Voor 7% gewijzigd door qless op 18-05-2018 09:19 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@qless Gaaf! Kan een Mavic Pro tegenwoordig zelf een panorama nemen of moet dat nog handmatig? Resultaat ziet er goed uit in ieder geval!

Facebook is inderdaad zeer triest met foto's. Reguliere foto's worden ook gedownsized naar 2048 pixels breedt en 6000 pixels voor een 360-foto is ook erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Ik deed dat eerst met Litchi (alternatieve besturings app), maar tegenwoordig zit dat gewoon in de mavic foto modes, hij maakt dan 34 foto's.

Hij kan het zelf ook stitchen, maar ik doe dat achteraf altijd met de dng files in PTGui, en maak dan ook zelf een zenith.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@qless Ah, mooi. Heb net een Maciv Pro, en had al gehoopt dat de 360 graden optie uit de nieuwe Mavic Air er ook in zou komen. Had de knop nog niet gezien, zal binnenkort even kijken.
Voor mij helaas weer een reden om geen losse 360 graden camera mee te nemen.

Wat is voor jou de reden om zelf te stitchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

De mavic pro ingebouwde stitch kan fouten maken, levert een kleiner bestand op dan bij de air, en doet geen zeniths.

Ik had zowieso al PTGui in gebruik (voor mijn urbex pano's met een fisheye) en daarmee kan ik veel meer finetuning doen. Na PTGui open ik het in pano2vr, waarmee ik de zentih toevoeg (of bij gewone pano's een nadir) en kan ik verschillende projecties als uitvoer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@qless Wat bedoel je met een zenith?

Ik wil veel onderweg doen op reis, met de smartphone + drone. Ik denk dat ik voor die paar 360 momenten genoegen ga nemen met de standaard opties. En hooguit nog een beetje standaard foto bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zenith = plafond (lucht) stuk. De drone kan dat stuk niet op de foto krijgen.
Nadir = grond. Dat lukt met een drone heel goed, met statief totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Insta360 One Android Update
We're introducing FlowState Stabilization and adding new ways to turn your 360° footage into brilliant cinematic edits. Here are the details:
  1. Adds FlowState stabilization for ultra-smooth footage.
  2. Adds new Pivot Points, letting you mark off the best parts of your video and connect them with cinematic camera movements.
  3. Improves SmartTrack feature for more accurate, more stable shots.
  4. Improves FreeCapture editing features.
  5. Allows exporting videos in up to 64x speed.

Update voor de Android app van de Insta360 One is uit, nu met FlowState-stabilisatie, SmartTrack en Hyperlapse!

[ Voor 6% gewijzigd door Balance op 24-05-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:59

BLACKfm

o_O

Ik zou haast zeggen dat de Samsung Gear 360 (2017) ook niet je-van-het is als het nu al zover in de 'aanbieding' is.

maar voor minder dan 130 euro kun je hem thuis hebben. pricewatch: Samsung Gear 360 (2017) Wit. Paar maanden terug nog voor 100 euro de V1 versie gehaald, maar weet niet of het een waardige upgrade is...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51
BLACKfm schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:46:
Ik zou haast zeggen dat de Samsung Gear 360 (2017) ook niet je-van-het is als het nu al zover in de 'aanbieding' is.

maar voor minder dan 130 euro kun je hem thuis hebben. pricewatch: Samsung Gear 360 (2017) Wit. Paar maanden terug nog voor 100 euro de V1 versie gehaald, maar weet niet of het een waardige upgrade is...
Ik zag de 2016 versie al voor €49 voorbij komen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor bij het wandelen zoek ik een betaalbare fotocamera waarbij ik anderen wat kan laten rondkijken. Vanaf 180 graden voldoet naar ik verwacht. 3D t.b.v. een VR bril zou het interessanter maken. Ik ben het topic achteruit aan het teruglezen om te zien of hier de juiste tip voor staat.

Edit: 3D wordt het niet zie ik. Te duur, te nieuw, te weinig aanbod.

[ Voor 11% gewijzigd door Milmoor op 22-07-2018 22:24 . Reden: Verder gelezen ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:59

BLACKfm

o_O

Milmoor schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:18:
Voor bij het wandelen zoek ik een betaalbare fotocamera waarbij ik anderen wat kan laten rondkijken. Vanaf 180 graden voldoet naar ik verwacht. 3D t.b.v. een VR bril zou het interessanter maken. Ik ben het topic achteruit aan het teruglezen om te zien of hier de juiste tip voor staat.

Edit: 3D wordt het niet zie ik. Te duur, te nieuw, te weinig aanbod.
De samsung gear 360 camera's zijn volgens mij prima te betalen. De insta 360 module die je in de iphone of android device kan prikken via usb/lightning komt zo af en toe (van de week nog op ibood) voor een prikkie voorbij.

Als je echt 3D wilt kun je eens expirimenteren met je eigen camera, door 2 foto's te maken die net iets van elkaar verschuiven (op het horizontale vlak). Uit de hand is dat wat lastig, maar als je een statief met een rail gebruikt kun prima 3D foto's maken.

Mogelijk is een oplossing als dit een optie? https://www.cameraland.nl...1ZeAFaEAQYBSABEgI0LPD_BwE

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

BLACKfm schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:37:
[...]

De samsung gear 360 camera's zijn volgens mij prima te betalen. De insta 360 module die je in de iphone of android device kan prikken via usb/lightning komt zo af en toe (van de week nog op ibood) voor een prikkie voorbij.

Als je echt 3D wilt kun je eens expirimenteren met je eigen camera, door 2 foto's te maken die net iets van elkaar verschuiven (op het horizontale vlak). Uit de hand is dat wat lastig, maar als je een statief met een rail gebruikt kun prima 3D foto's maken.

Mogelijk is een oplossing als dit een optie? https://www.cameraland.nl...1ZeAFaEAQYBSABEgI0LPD_BwE
Ik ga de Insta360 bekijken, bedankt. Totdat hij per ongeluk ging zwemmen heb ik deze gehad: https://www.techradar.com...ix-dmc-3d1-1074245/review. Dus gewone 3D foto's ken/heb ik.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529176

Hallo allen,

Ik ben me wat aan het inlezen in deze markt en op het eerste zicht vind ik niet meteen wat ik in gedachten heb.

Ik ben op zoek naar een toestel waarmee ik via een arm (?) foto's kan maken van grote objecten.
Dien ik hiervoor naar 360 fotografie te kijken?
Welke opties zijn er dan?

Zo neen: een klassiek toestel met een arm die het object detecteert en rondom om dan foto's maakt?
Is er software die deze dan aan elkaar kan 'plakken'?

Kunnen jullie me wat tips, tricks en advies geven?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Anoniem: 529176 Ik snap nog niet precies wat je bedoelt. Je wilt een soort 3D-scan maken van grote objecten? Of moet het meer panorama-achtig worden? Een voorbeeld foto zou helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529176

Balance schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:22:
@Anoniem: 529176 Ik snap nog niet precies wat je bedoelt. Je wilt een soort 3D-scan maken van grote objecten? Of moet het meer panorama-achtig worden? Een voorbeeld foto zou helpen :).
Ik wil een groot object helemaal kunnen fotograferen vandaag.

Ik wil datzelfde object morgen opnieuw fotograferen en de verschillen adhv software detecteren.

3D en panorama lijken me mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Anoniem: 529176 Ik denk dat je dan gewoon een spiegelreflex of systeemcamera met groothoeklens nodig hebt. Open even een eigen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Shit. Just. Got. Real.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Natuurlijk niet helemaal fair om een 360 te vergelijken met 2 action cams.
Echter ziet er wel gaaf uit.. ben benieuwd hoe de nieuwe ista360 is. Beeldkwaliteit bij de vorige was soms beetje te korrelig. De superslowmo op de beelden ziet er ook top uit

• Balance
@R.van.M Resolutie is inderdaad nog wel echt iets waar Insta360 in hun consumenten camera's mee achter loopt. Ik hoop zelf op minimaal 5.7K 30fps, 4k 60fps en 3K 120fps, maar de concurrentie is ook al hard bezig aan 8K.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Balance schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:50:
@R.van.M Resolutie is inderdaad nog wel echt iets waar Insta360 in hun consumenten camera's mee achter loopt. Ik hoop zelf op minimaal 5.7K 30fps, 4k 60fps en 3K 120fps, maar de concurrentie is ook al hard bezig aan 8K.
Resolutie met een 360 camera is natuurlijk heel anders. 8k 360 graden opnemen en vervolgens exporteren naar 16:9 output is natuurlijk maar een kleine uitsnede van het totale wat opgenomen is.

Daarnaast is er nog bitrate en sensor kwaliteit. Je ziet bijvoorbeeld dat de Gopro fusion veel betere beeldkwaliteit heeft bij dezelfde resolutie.

• Balance
@R.van.M Precies, daarom. Je houd ongeveer een kwart van je breedte over bij een uitsnede met normale kijkhoek, dus 8K (7680) wordt Full-HD (1920). Maar het is ook ontzettend moeilijk om fisheye-lenzen te maken die zo scherp genoeg zijn voor 8K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:33
Ik heb nu een jaartje een LG 360 CAM. Ik heb wat foto's en video's, maar merk dat ik weinig doe met de video's. Ik zou graag wat video's willen maken, zodat deze op tv afgespeeld kunnen worden. Nu krijg ik twee keer een ronde bol met zwarte randen. Hoe kan ik daaruit een beeld vullend beeld halen en zelf het standpunt/onderwerp bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
HeyJIJdaar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:02:
Ik heb nu een jaartje een LG 360 CAM. Ik heb wat foto's en video's, maar merk dat ik weinig doe met de video's. Ik zou graag wat video's willen maken, zodat deze op tv afgespeeld kunnen worden. Nu krijg ik twee keer een ronde bol met zwarte randen. Hoe kan ik daaruit een beeld vullend beeld halen en zelf het standpunt/onderwerp bepalen?
Ik gebruik zelf de Insta360 studio daar kan je ook 360 video's van andere fabrikanten in laden en dan zelf standpunten, tiny plantes enz mee maken. check ook deze tutorial:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
Hele vette video. Dat overcapture heeft toch hier en daar z'n meerwaarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Wat is een goede 360 camera met een RTSP server? Ik wil de stream rechtstreeks kunnen aftappen via mijn pc en dan bewerken.

Ik zag de 360Fly en die lijkt dat te kunnen, als er anderen zijn hou ik me aanbevolen.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Niet helemaal mijn stijl, maar een interessante nieuwe app om 360° video's te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Nieuwe accessoire van Insta360: The Back Bar. Er zijn twee versies:
  • Een losse waist strap voor €28
  • Een bundel met invisible selfie stick voor €42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HW2p6rmHQKnVihkjlUo0VA3O/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HgnOMR4ReS8axNNTY2Ehm0yK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kG6t9aVF8LzgN1FWavjuxgkk/full.jpgRylo software update increases video resolution from 4K to 5.8K
Published Nov 8, 2018 | Lars Rehm
A new software update allows users of the Rylo camera to squeeze more resolution out of the camera's 360-degree footage.

Okay je hebt software-updates, en je hebt software updates. Maar deze had ik niet aan zien komen. Eventjes de opname resolutie meer dan verdubbelen. De Rylo gaat met een software-update van 4K naar 5.8K.

Ik heb het even opgezocht, en er zit dus een Ambarella H2 SoC in. En die kan inderdaad prima 6K video aan.

Tevens hebben ze ook een desktop app voor macOS uitgebracht, en komt er een voor Windows aan in de komende maanden.

Zie ook de Rylo-blog: Same Camera. Even More Unbelievable.

[ Voor 45% gewijzigd door Balance op 08-11-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Goeie video. Ik kijk al jaren af en toe hoe het gaat met de 360 camera's, maar telkens was het het net niet, of veel te duur voor wat je krijgt. Nu lijkt de tijd rijp :9

Ik twijfel tussen de geprezen Insta360 One X en de goedkopere Xiaomi Mi Sphere en Yi 360 VR. Ik moet me nog meer inlezen, maar wat in in elk geval belangrijk vind ik RAW/DNG support en support in het algemeen, via firmware updates en app-ondersteuning. Ik ben een Android gebruiker. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel ik zo'n camera daadwerkelijk ga gebruiken, en dan is 459 euro toch een hoop geld.

Heeft iemand goede ervaringen met de Chinese camera's? Die hebben vaak ook een grote groep gebruikers en dat verhoogt altijd de kans op hobbyisten die alles uit devices persen, zoals mijn oude XiaoYi camera.

Ik kan ook eens beginnen met zo'n Samsung Gear 360 2016 model, die zijn nu erg goedkoop.

/edit: over de Yi las ik net dit in de YouTube comments:
I have the Yi and would say that i regret buying it - even though it was now on sale for €150 I wouldn't recommend it. The firmware, app and desktop software still has bugs and they have officially abandoned it. While it works somewhat, the display is unreadable outside making it unusable for me, as I wanted to finally just use the camera without taking out my phone to change modes etc. Not to mention the super fragile Mount etc ...

[ Voor 22% gewijzigd door jelbo op 11-04-2019 15:46 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
jelbo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:38:
Goeie video. Ik kijk al jaren af en toe hoe het gaat met de 360 camera's, maar telkens was het het net niet, of veel te duur voor wat je krijgt. Nu lijkt de tijd rijp :9

Ik twijfel tussen de geprezen Insta360 One X en de goedkopere Xiaomi Mi Sphere en Yi 360 VR. Ik moet me nog meer inlezen, maar wat in in elk geval belangrijk vind ik RAW/DNG support en support in het algemeen, via firmware updates en app-ondersteuning. Ik ben een Android gebruiker. Aan de andere kant weet ik niet hoeveel ik zo'n camera daadwerkelijk ga gebruiken, en dan is 459 euro toch een hoop geld.

Heeft iemand goede ervaringen met de Chinese camera's? Die hebben vaak ook een grote groep gebruikers en dat verhoogt altijd de kans op hobbyisten die alles uit devices persen, zoals mijn oude XiaoYi camera.

Ik kan ook eens beginnen met zo'n Samsung Gear 360 2016 model, die zijn nu erg goedkoop.

/edit: over de Yi las ik net dit in de YouTube comments:

[...]
Vandaag is de Insta360 One X maar €319,19 inclusief verzenden bij eGlobal Central.
Zelf net één besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Gutteguttegut schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:08:
[...]
Vandaag is de Insta360 One X maar €319,19 inclusief verzenden bij eGlobal Central.
Zelf net één besteld.
Mooie prijs, maar ik lees weinig goeds over deze shop.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
jelbo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:20:
[...]

Mooie prijs, maar ik lees weinig goeds over deze shop.
Achja, ik heb er 2x GoPro 7 Black gehaald en dat ging prima.
Support kan ook via GoPro mocht dat nodig zijn, en ik weet dat support van Insta360 ook best goed is (volg de Facebook groepen maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier al bijna 20 bestellingen en nog nooit iets mis gegaan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-03 14:05
Iemand ervaring met The Back Bar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Als een Insta360 Pro 2 niet genoeg is, kan je nu ook kiezen voor een Insta360 Titan a €17000. Je gaat dan van zes 1/3" sensoren naar acht 4/3" sensoren, met dus een gigantische stap in beeldkwaliteit.

Interne foto's gepubliceerd door de FCC zien er ook interessant uit: https://fccid.io/2AFSH-TI...ternal-photos-4282517.pdf

Het zijn eigenlijk gewoon 8 volledige camera's in een behuizing, inclusief allemaal een eigen Ambarella H2 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
GoPro heeft vandaag de GoPro Max onthuld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Ik had er meer van verwacht.
(6K24/25/30, 5.xK50/60, 4K100/120.
Hogere bitrates, zelfde accu als Fusion, raw foto's.

Maar nu gelukkig wel lenzen die vervangbaar zijn (ik heb al twee Fusion's "versleten").

Maar ik wacht de eerste reviews even af, misschien valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut Ik ook, zowel voor de Hero 8 als de Max had ik verwacht dat ze gebruik zouden maken van een nieuwe GP2 processor, met dubbele frame rates. Waarom de Max geen RAW-foto's schiet is me ook echt een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Het zou mij niets verbazen als er één en ander met firmware updates wordt aangepast/verbeterd.
Zoals bv met de bèta firmware van de Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Nog steeds blij met m'n Fusion's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
-gewijzigd-

[ Voor 98% gewijzigd door joostvanpoppel op 11-08-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 22:13
Mensen hier die gaan fietsen met een 360 camera?

Tijdens het fietsen kom ik veel mooie plaatsen tegen. Nu moet ik altijd stoppen met fietsen, smartphone van de houder halen, navigatie pauzeren en foto trekken. En soms zit je in de flow van het rijden dat je gewoon geen zin hebt om weer te stoppen.

Daarom dacht ik, corrigeer me als mijn verwachtingen fout zijn, aan een 360 camera. De reden is gewoon dat je niet voortdurend moet je shot kadreren, je kan dan achteraf kiezen welk beeld je wilt vastleggen. Bij insta360 kan je in de software ook verschillende camerastandpunten aanpassen. Is een 360 camera dan de juiste piste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
pina schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:17:
[..]
Twee dingen waar je rekening mee moet houden..
1) Je zult resolutie inleveren doordat je gaat framen. Afhankelijk van hoeveel resolutie de 360cam in kwestie biedt en hoe ver je wilt inzoomen, kan dit snel tot - naar de standaard van tegenwoordig - lage resolutie foto's leiden.
2) Je zult tóch moeten stilstaan voor je een foto maakt. Anders krijg je namelijk te maken met bewegingsonscherpte. Niet zo erg als er rondom je enkel weilanden zijn met zicht op de horizon, maar als er objecten dichterbij zijn bijvoorbeeld hekjes, bossages, een koe op 5 tot 10 meter afstand naast je in het weiland die je staat aan te loeren... Dat soort dingen zijn gewoon niet scherp, als je doorfietst.
Daarbij is fotomodus vaak ook een hogere resolutie dan videomodus, hiermee weer inhakend op punt 1, dus een foto vanuit stilstand is in 9 van de 10 gevallen gewoon noodzaak.
Conclusie: Als je in deze usecase dan tóch al met een extra apparaat op stap gaat, kies dan gewoon lekker voor een knappe compactcamera of smartphone-die-in-de-la-ligt-camera (ik neem aan dat een systeemcamera of dslr te bulky is) dan heb je veel meer lol van de foto's die je maakt.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Daar heb je idd wel belangrijke zaken aangehaald. En stel nu dat ik in fotomodus ben en ik het beeld achteraf pas kadreer zonder in te zoomen, moet ik dan ook met die zaken rekening houden? Dan zou je in principe snel kunnen een foto trekken zonder lang te moeten kadreren

[ Voor 23% gewijzigd door pina op 23-08-2020 01:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
pina schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 01:23:
Daar heb je idd wel belangrijke zaken aangehaald. En stel nu dat ik in fotomodus ben en ik het beeld achteraf pas kadreer zonder in te zoomen, moet ik dan ook met die zaken rekening houden? Dan zou je in principe snel kunnen een foto trekken zonder lang te moeten kadreren
Als je (in fotomodus uiteraard) de foto vanuit stilstand maakt, zit je alsnog met het inleveren op resolutie (en in het geval van een lastige compositie met misschien een focus op het onjuiste onderwerp.) Het focus aspect kun je met een remote app op je telefoon wellicht goed genoeg zien. Dan houd je enkel het resolutie aspect over.
Voor mij voelt het toch als een makeshift oplossing. Voor situaties, waarin je anders geen foto had kunnen maken. Dan is 'iets' beter dan niets. Maar: bij situaties waarbij je zélf in de hand hebt of en zo ja hoeveel tijd je ervoor over hebt, tipt voorlopig nog niets aan een live geframede en desgewenst gezoomde foto vanuit stilstand op een daarvoor bedoeld toestel.

NB. Uiteraard sta je in een 360 opname ook constant zelf in beeld, daarmee mis je ook een hele hap perspectief. Wellicht te ondervangen door een statief van enkele meters hoogte aan je fiets te knopen, maar dat fietst zwaar onhandig ;')

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• pina
Uiteindelijk toch de Insta360 One R twin aangekocht na lang kijken. Mijn hero session was toch aan vernieuwing toe en met dit toestel heb ik beiden wat in 1.

Eerste rit gedaan met de fiets, toch wat bang dat het van de selfiestick zou donderen met de hobbels maar dat was niet het geval. Durf hem niet te lang uittrekken want dan lijkt hij mij niet zo stabiel.

Enige wat mij nu wel stoort is, dat de iPad app eigenlijk niet echt is aangepast voor de iPad pro. Je kan niet eens in landscape modus je filmpjes bewerken. Een serieus nadeel.

Iemand die weet of er een alternatief is waarmee je de 360 video's kan inladen en dan kan reframen? Ik gebruik namelijk mijn iPad pro als laptop vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@pina Gefeliciteerd met (tóch) je aankoop ;)
Eens je je werkwijze een beetje hebt uitgekristaliseerd, doe gerust wat pics posten zodat anderen die misschien met dezelfde gedachte spelen een idee krijgen van het (mogelijke) resultaat.
NB. Helaas geen ervaring met deze 360 cam specifiek, dus kan je bij de iPad app ook niet helpen. Succes iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 09:49
Ik fiets sinds kort met een gopro max, 360 video's. Hiervoor had ik 5 jaar een virb en later 2 (voor en achter).

YouTube: 2020 aug 1 SPAAKRIT 360 video Hooiweg Vries en Lettelbert.

Er zijn veel voordelen, beeld rondom. Vooral in groepen mooi rondkijken of mooie natuur.
Goede batterijduur gelukkig en remote via telefoon werkt goed.

Nadelen, de gopro max schiet ernstig tekort qua software. Er is geen goede editor, de bijgeleverde app maakt 2D video's ervan.
Onderwater 360 niet scherp. Ik vraag me af of de prijswinnende gopro video wel op een max in 360 is gemaakt...
Video's monteren op gopro max is nog voornamelijk "zoek het zelf maar uit".
pina schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:17:

Tijdens het fietsen kom ik veel mooie plaatsen tegen. Nu moet ik altijd stoppen met fietsen, smartphone van de houder halen, navigatie pauzeren en foto trekken. En soms zit je in de flow van het rijden dat je gewoon geen zin hebt om weer te stoppen.

Daarom dacht ik, corrigeer me als mijn verwachtingen fout zijn, aan een 360 camera. De reden is gewoon dat je niet voortdurend moet je shot kadreren, je kan dan achteraf kiezen welk beeld je wilt vastleggen. Bij insta360 kan je in de software ook verschillende camerastandpunten aanpassen. Is een 360 camera dan de juiste piste?

[ Voor 3% gewijzigd door tweakerharrie op 28-08-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
dat is een serieuze snelheid zeg :Y. De Hero mode op de Max is absoluut niet van dezelfde kwaliteit. Meer nog: het is een stukje slechter want in Hero mode heb je max 5MP foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
"dat is een serieuze snelheid zeg "

Een nadeel van achterin een groep hangen, je moet dan flink aanzetten (800 watt) na een bocht. Aan het eind van de video gaan de snelle mannen nog harden en ik moet ze laten gaan.

Alleen voor foto's? Kan je dan niet een simpele kodak in je kontzak steken?
Het gaat mij juist om video plus de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Vraagje;
Ik twijfel of ik een nieuwe Ricoh Theta SC-2 moet gaan kopen (300 euro), of een tweedehands Ricoh Theta S (100 euro). Doelgebruik betreft het maken van foto's (still-images) binnenshuis. Beide camera's hebben een still-image resolutie van 5376 x 2688. Wat zou jullie advies zijn? Voor de cheapo versie gaan? Of zit er wel degelijk verschil in foto's op de twee 360-camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
tweakerharrie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:00:
Ik fiets sinds kort met een gopro max, 360 video's. Hiervoor had ik 5 jaar een virb en later 2 (voor en achter).

YouTube: 2020 aug 1 SPAAKRIT 360 video Hooiweg Vries en Lettelbert.

Er zijn veel voordelen, beeld rondom. Vooral in groepen mooi rondkijken of mooie natuur.
Goede batterijduur gelukkig en remote via telefoon werkt goed.

Nadelen, de gopro max schiet ernstig tekort qua software. Er is geen goede editor, de bijgeleverde app maakt 2D video's ervan.
Onderwater 360 niet scherp. Ik vraag me af of de prijswinnende gopro video wel op een max in 360 is gemaakt...
Video's monteren op gopro max is nog voornamelijk "zoek het zelf maar uit".

[...]
ik heb een 360 video op youtube willen plaatsen, maar hij toont hem enkel in SD. Hetfilmpje zelf is zeker 1080p. Is er een setting in youtube die ik moet aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
Er zijn twee dingen. Ten eerste kan het wel 20 uur duren voordat Youtube hem als hoge kwaliteit weer kan geven (..........)

Ten tweede "herkent" youtube het soms niet als een 360 video. Ik gebruik dan "Spatial Media Metadata Injector". Die maakt van de platte video een "360" als kenmerk zodat youtube het herkent.

Stuur link als het gelukt is..

H
pina schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:45:
[...]

ik heb een 360 video op youtube willen plaatsen, maar hij toont hem enkel in SD. Hetfilmpje zelf is zeker 1080p. Is er een setting in youtube die ik moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
tweakerharrie schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:04:
Er zijn twee dingen. Ten eerste kan het wel 20 uur duren voordat Youtube hem als hoge kwaliteit weer kan geven (..........)

Ten tweede "herkent" youtube het soms niet als een 360 video. Ik gebruik dan "Spatial Media Metadata Injector". Die maakt van de platte video een "360" als kenmerk zodat youtube het herkent.

Stuur link als het gelukt is..

H

[...]
Als ik het filmpje bekijk op een laptop in Chrome of op mijn iPad Pro in Safari, dan is het Full HD, maar als ik het via de youtube-app bekijk, is het altijd slechts SD. Zeer bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Dat is normaal. Mijn videos op 4K worden op verschillende telefoons en browsers in lagere resolutie weergegeven. Youtube gaat er blijkbaar vanuit wat het apparaat standaard aan zou kunnen. Met hand kan je het soms aanpassen en heb ook gezien dat de lage resolutie alleen de eerste 30 seconden er is.
pina schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:42:
[...]

Als ik het filmpje bekijk op een laptop in Chrome of op mijn iPad Pro in Safari, dan is het Full HD, maar als ik het via de youtube-app bekijk, is het altijd slechts SD. Zeer bizar...
Pagina: 1 2 3 Laatste