Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 14:20
Ik werk er een paar weekjes mee, prima opname appratuur. Het enige waar ik minder tevreden over ben zijn de stiches die zijn toch ''harder'' aanwezig dan verwacht, al dit vaak makkelijk op te vangen door een tactische plaasting van de camera.

Voorbeeld footage:

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

qless

...vraag maar...

Balance schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:57:
Een andere camera die nu verkrijgbaar is: De Panono!

Met €1500 zit deze in een iets hogere prijscategorie dan vele andere 360 graden camera's, en neemt ook geen video op. Wat hij wel doet is 108MP foto's maken, (letterlijk :+) hoger dan elke andere 360 graden camera!

[video]
Maar totaal geen controle over het stitchen, dat gebeurd op hun servers, dus als ze de stekker eruit trekken zit je met een 1500,- kostende voetbal ... ( of je moet zelf aan de slag kunnen met hun raw formaat en software zoals PTGui e.d. )

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:51
Ik wil er ook mee starten en heb als test deze gekocht. Een goedkoop ding dus echt superveel kan ik er niet van verwachten maar om mee te beginnen voordat ik 1000/1500,- uit ga geven.

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 10:45

wasco

brightest crayon in the box

Iemand een tip waar je gemakkelijk en goed 360° foto's kan hosten. Iets lightweight met een goede player.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ruffian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:41:
Ik wil er ook mee starten en heb als test deze gekocht. Een goedkoop ding dus echt superveel kan ik er niet van verwachten maar om mee te beginnen voordat ik 1000/1500,- uit ga geven.
Die heb ik net ook binnengekregen. Leuk om mee te werken, heeft wat last van CA. Software is niet echt om naar huis te schrijven.. Filmpjes kan de software niet aan.
Als er meer dan 10MB van de camera gedownload moet worden, dan hangt de app 9 van de 10 keer.

Direct filmpjes streamen vanaf de camera is te traag. En je kan de filmpjes niet via een omweg in de app plaatsen. (je kan de filmpjes en foto's overzetten naar de app, dus op je telefoon, waardoor het sneller gaat).

Daarom... ik ben ook op zoek naar externe sites/software om de filmpjes te editen/inzien.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 21:00

TradeMarkNL

Videoproducer
wasco schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:21:
Iemand een tip waar je gemakkelijk en goed 360° foto's kan hosten. Iets lightweight met een goede player.
Misschien vind je Kuula wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 10:45

wasco

brightest crayon in the box

Hey wow bedankt, dat ziet er goed uit die Kuula!

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
kmf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Die heb ik net ook binnengekregen. Leuk om mee te werken, heeft wat last van CA. Software is niet echt om naar huis te schrijven.. Filmpjes kan de software niet aan.
Als er meer dan 10MB van de camera gedownload moet worden, dan hangt de app 9 van de 10 keer.

Direct filmpjes streamen vanaf de camera is te traag. En je kan de filmpjes niet via een omweg in de app plaatsen. (je kan de filmpjes en foto's overzetten naar de app, dus op je telefoon, waardoor het sneller gaat).

Daarom... ik ben ook op zoek naar externe sites/software om de filmpjes te editen/inzien.
Jij hebt hem al binnen gekregen? En ze gaan de 30ste pas uitleveren, hoe doe je dat?
Zijn er geen 3e apps die er mee kunnen werken? Ik dacht dat er wel wat algemene apps waren die alle 360 camera's konden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ruffian schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:56:
[...]

Jij hebt hem al binnen gekregen? En ze gaan de 30ste pas uitleveren, hoe doe je dat?
Zijn er geen 3e apps die er mee kunnen werken? Ik dacht dat er wel wat algemene apps waren die alle 360 camera's konden lezen.
Ik heb het bij AliExpress gekocht: http://www.aliexpress.com...ramic-IR/32654589445.html

Het zijn allemaal rebrands.Of elke leverancier een eigen app hebben weet ik niet en of ze compatible zijn weet ik ook niet. Je kan ze niet makkelijk vinden in de appstore :/

De 360fly directory kan de filmpjes en plaatjes iig niet importeren

[ Voor 18% gewijzigd door kmf op 29-06-2016 12:12 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
kmf schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb het bij AliExpress gekocht: http://www.aliexpress.com...ramic-IR/32654589445.html

Het zijn allemaal rebrands.Of elke leverancier een eigen app hebben weet ik niet en of ze compatible zijn weet ik ook niet. Je kan ze niet makkelijk vinden in de appstore :/

De 360fly directory kan de filmpjes en plaatjes iig niet importeren
Ik heb als advies gekregen de XDV360 app te gebruiken, die gebruik jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ruffian schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Ik heb als advies gekregen de XDV360 app te gebruiken, die gebruik jij ook?
ja. maar zoals ik al zei. Onstabiel. Je kan alleen filmpjes via wifi van camera halen. Kan niet direct via computer op app krijgen. Dus lukt het pas na x keer proberen omdat de app na 10MB crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffexx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07-2021
Als hier mensen nog geïnteresseerd zijn in de 360 cam van Giroptic van kickstarter dan kan je de review checken die ik samen met mijn vriendin heb gemaakt op youtube! :D

YouTube: Review: Giroptic 360 cam (Kickstarter product) - Was It Worth The Wa...

Het gaat niet heel in depth op de tech in, maar meer op de functionaliteit etc.
Tis een hele toffe camera, maar de vertraging van 1,5 jaar (!) was iets wat het voor mij wel heeft verpest. Het is nu voor de prijs die ik heb betaald een qua beeldkwaliteit wat je zou verwachten (vooral foto's zien er goed uit), maar de prijs die ze na de kickstarter vragen van 500 dollar kan je beter bij een betere camera leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 20:00
Dat is wel een herkenbaar probleem met Kickstarter 360 camera's... Ik heb een jaar geleden nog veel meer geld neergelegd voor de Sphericam 2, en ik ben bang dat als hij ooit uitgeleverd wordt het ook een flinke domper gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffexx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07-2021
arnoud_h schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:31:
Dat is wel een herkenbaar probleem met Kickstarter 360 camera's... Ik heb een jaar geleden nog veel meer geld neergelegd voor de Sphericam 2, en ik ben bang dat als hij ooit uitgeleverd wordt het ook een flinke domper gaat worden...
Ja daar ben ik inderdaad op de harde manier achter gekomen :-( Het was voor mij wel even een uitdaging om gewoon de camera te gebruiken zonder nasmaak van de vertraging en de mindere video kwaliteit doordat hij nu eigenlijk al weer verouderd is, maar met foto's is deze camera gelukkig nog wel aardig goed!

voorbeeld van foto: http://share.360.tv/play&f=plWvtk3D

Met de video kwaliteit ben ik niet heel erg tevreden. De 3D audio die erbij zit is vrijwel niet te merken aangezien het geluid vrijwel niet te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 12:22

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 20:41
JK schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:32:
Die Panono.. dat zijn een stelltje oplichters. Via kickstarter geld inzamelen en de early adopters konden de pot op daarna en kregen geen camera. Alleen tegen betaling van 1500 euro krijgen ze er nu een.
Zoals zoveel crowdfunding projecten heeft de Panono organisatie last van geld tekort. Dit proberen ze op te lossen door nu via internet Panono camera's te verkopen voor een stuk hogere prijs dan wat de Indiegogo supporters betaald hebben. Ondertussen worden mondjesmaat Panono camera's afgeleverd aan de early adopters, en als het goed is krijg ik hem vandaag geleverd :) .

Wat ik zo ziet is de kwaliteit van de Panono foto's uitstekend te noemen vergeleken met de rest, maar ik zou er nu als particulier ook geen 1500 euro voor betalen, maar voor makelaars / trouwfotografen / enz. is het een geweldig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

wim-vdv schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Zoals zoveel crowdfunding projecten heeft de Panono organisatie last van geld tekort. Dit proberen ze op te lossen door nu via internet Panono camera's te verkopen voor een stuk hogere prijs dan wat de Indiegogo supporters betaald hebben. Ondertussen worden mondjesmaat Panono camera's afgeleverd aan de early adopters, en als het goed is krijg ik hem vandaag geleverd :) .
Toch hebben ze dan een verkeerde aanname gedaan bij het starten van het crowdfunding project.
Ik hoop dat je 'm snel krijgt, volgens mij was het toch een issue dat als je 'm niet op zou vangen, dat de camera dan niet sterk genoeg zou zijn en ze 'm daarom nog niet hebben uitgegeven?

Ik ga in elk geval voor Samsung Gear 360 of Nikon KeyMission, de Gear 360 heeft lees ik hier en daar blur/focus probleempjes door condens achter het glas wat de lens moet beschermen. Hierdoor zijn filmpjes waardeloos, maar niet elke Gear 360 heeft dit. KeyMission komt meen ik in Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 20:41
JK schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:18:
[...]Toch hebben ze dan een verkeerde aanname gedaan bij het starten van het crowdfunding project.
Ik hoop dat je 'm snel krijgt, volgens mij was het toch een issue dat als je 'm niet op zou vangen, dat de camera dan niet sterk genoeg zou zijn en ze 'm daarom nog niet hebben uitgegeven?
Het originele idee van de camera was dat je hem omhoog gooit en hij op het hoogste punt een foto maakt. Dit is nog steeds mogelijk, alleen hij zou ook shockproof zijn voor het geval dat je hem niet zou vangen. Dit laatste hebben ze niet geheel kunnen waarmaken, want zo'n camera 3 meter omhoog gooien en dan op een betonnen vloer laten vallen vereist een grote stevigheid. De camera schijnt redelijk schokbestendig te zijn, maar ze kunnen het dus niet garanderen.

De originele supporters die een shockproof camera willen hebben, moeten nog wachten op verder ontwikkeling tot de "consumers" versie, en voorlopig leveren ze een "explorer" versie. Deze heeft wel alle andere opties en je kan de foto's ook maken met een stick (boven je uit steken) of met een tri-pod. Als je lef hebt, kan je hem altijd omhoog gooien, maar wel vangen dus.

Wat ze verder niet hebben kunnen waarmaken was de levertijd. Ik heb hem eind 2013 besteld en zou hem eind 2014 ontvangen, maar dit is dus juli 2016 geworden. Er zijn backers die hem begin dit jaar hebben ontvangen, maar er zijn er ook nog genoeg die nog wachten op levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 14:20
Weet iemand ook een handige manier om 360 beelden om te zetten naar een normale video? (dus alleen het kijkpunt te exporteren zeg maar)

Wat is metro? | Webdesign met een grid

• arnoud_h
Zojuist een bericht gekregen van Sphericam dat ze flink achterlopen met de ontwikkelingen en dat het nog maar de vraag wordt wanneer en of zie iets kunnen leveren :-(

Toch maar van de refund gebruik gemaakt ( http://www.sphericam.com/refund-instructions/ ) in de hoop nog iets van mijn centen terug te zien. Wel prettig dat het geld daarvoor hopelijk nog in kas is...

Nu maar opzoek naar een alternatief...

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
arnoud_h schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:02:
Zojuist een bericht gekregen van Sphericam dat ze flink achterlopen met de ontwikkelingen en dat het nog maar de vraag wordt wanneer en of zie iets kunnen leveren :-(

Toch maar van de refund gebruik gemaakt ( http://www.sphericam.com/refund-instructions/ ) in de hoop nog iets van mijn centen terug te zien. Wel prettig dat het geld daarvoor hopelijk nog in kas is...

Nu maar opzoek naar een alternatief...
Ja jammer he. Heb ook al contact met hen gehad, voor een opkomend project. Maar dat gaat hem nu nog niet worden helaas. Ze wilden misschien wel een beta-versie van de camera opsturen trouwens.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• arnoud_h
Heel jammer inderdaad. Het probleem begint natuurlijk ook een beetje te worden dat wat ze in het voorjaar van 2015 beloofden toen nog revolutionair was voor die prijs, en dat ondertussen voor een fractie van die prijs producten in de winkel liggen die al aardig in de buurt komen van wat zij beloofden...

• arnoud_h
De refund stond binnen een week weer op mijn rekening, dus dat gedeelte van de organisatie bij Sphericam werkte dus wel :-)

Ze schijnen op de IBC beurs in Amsterdam te staan, dus morgen maar eens aanwippen om uit te vogelen wat ze precies van plan zijn...

edit:

Ze stonden inderdaad op de IBC, en behalve de informatie die ik via Kickstarter al ontvangen had, hadden ze niet zo veel te melden. En aan iedereen die daarvan niet op de hoogte was hielden ze gewoon het normale verkooppraatje.

Wel interessant was dat ze bezig zijn met een nieuwe camera, die schijnbaar de beast360 zou gaan heten, hier is alvast de website: http://www.beast360camera.com/

[ Voor 43% gewijzigd door arnoud_h op 09-09-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb onlangs de Samsung Gear 360 aangeschaft, zelfs ondanks eerdere berichten in dit topic over de onscherpte van een van de lenzen - waar ik zelf overigens geen last van heb - en ik ben onder de indruk met hetgeen Samsung voor deze prijs weet te leveren.
Één ding dat ik wel direkt heb veranderd: het meegeleverde pootje vervangen door een mini-tripod.
Het pootje zorgt er door de geringe hoogte namelijk voor dat de ondergrond een relatief veel te grote portie van de foto in beslag neemt, ruimte die je liever benut om je onderwerp centraler in beeld te krijgen. Met een mini-tripod kun je wat meer hoogte genereren tussen de ondergrond en de camera zodat dit veel prettiger oogt in het eindresultaat.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik gebruik een Velbon Pole Pod voor mijn 360 camera's. Met een minimale voetafdruk kun je de camera netjes op ooghoogte brengen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51
Ik gebruik zoiets:
http://www.benel.nl/websh...atief-w803-86-205-cm.html
Afbeeldingslocatie: http://www.benel.nl/images/webshop/falcon-eyes-lampstatief-w803-86-205-cm-full-2952025-1-34770-332.jpg
Als ik dan de driepoot helemaal omlaag duw is de footprint minimaal en toch ruim 210cm hoog.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb dit onlangs besteld:
https://www.aliexpress.co...h-Remote/32669590298.html
Eigenlijk een monopod (selfiestick) maar dan met een tripod in de handlebar.
In de uitgeschoven lengte toch nog 85cm, hier zijn wel wat creatieve shots mee te maken.

Mijn reden om voor zoiets te gaan, terwijl ik al enkele goede tripods en een stevige monopod bezit, is enerzijds de hoge portabiliteit (lekker compact dus makkelijk mee te nemen) en ook niet onbelangrijk, hier zit niet een camerahandvat aan zoals de meeste degelijke tripods/monopods die hebben (maar die op 360 materiaal dus hinderlijk in beeld zijn!)

Het is toch nog een beetje zoeken naar de écht ideale oplossing, uiteindelijk, misschien dat er op deze (als hij zo goed bevalt als ik hoop) nog weer een extender kan worden gemonteerd van bijvoorbeeld 50cm, om je nog net even wat hoger te krijgen, maar hij moet ook weer niet topzwaar worden want voor je het weet loop je dan alsnog met allemaal onderdelen te slepen. Maar voor nu wacht ik eerst deze gewoon eens even rustig af.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

• Gutteguttegut
Veel info over de Nikon Keymission 360:
http://www.nikonusa.com/e...amera/keymission-360.html

Max 24p in 4K.....

• arnoud_h
Dat valt inderdaad tegen, zelfs FHD komt hij niet hoger...

Wel vreemde resoluties van de camera, want voor 360 x 180 graden video zou je toch een 2:1 verhouding van de content verwachten?

• Gutteguttegut
En nog 1...
Kodak Pixpro 4KVR360
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_atXPrGSW7k/V-E8Vb2DjLI/AAAAAAABqYg/iyijGDNSCKM/s640/blogger-image-351847589.jpg
Maar ook max 24p op 4K... :(

• Peter_Aragorn
Wij blijven voorlopig toch nog bij onze GoPro (7x) rig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Peter_Aragorn schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:42:
Wij blijven voorlopig toch nog bij onze GoPro (7x) rig...
Alleen dat stitchen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Klopt. Maarja, dat hoort erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Peter_Aragorn schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:58:
[...]

Klopt. Maarja, dat hoort erbij :+
Maar wordt het mooi (genoeg)..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Gutteguttegut schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:32:
[...]
Maar wordt het mooi (genoeg)..?
Tot nu toe wel ja. Het kost wel wat tijd, maar we hebben de stitches eigenlijk altijd perfect gekregen. Enkel bij ons eerste project niet echt, maar dat kwam omdat we toen binnen in een auto op hadden genomen. Objecten dichtbij hadden toen wat veel vertekening, wat op sommige punten erg moeilijk was in de stitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Net gezien dat Xiaomi met Xiaomi Mijia 360° Panoramic Camera (YouTube: Xiaomi Mijia 360° Panoramic Camera Trailer binnenkort uitkomt.
Ik ben benieuwd naar de resultaten...
Eerste test kan je zien op YouTube: \[360 video]Original footage from Xiaomi Mijia 360° Panoramic Camera ...

Prijs komt op 350 euro ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 21:28
Nieuwe interessante camera van, de YI 360 VR! :)
Afbeeldingslocatie: https://www.yitechnology.com/Public/index/images/vrcamera/specs-2.svg
Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/1920/005183.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb sinds korte tijd de Insta360 Air, bevalt me uitstekend en is erg betaalbaar, werkt via USB-C/Micro-USB op je telefoon en gebruikt dus ook je telefoon accu en opslag waardoor hij dus altijd direct bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2022
Er is een hoop leuk nieuws

- Insta360 Air (officiëel nog niet in NL, alleen via grijze circuit al wel verkrijgbaar)
- Insta360 Pro 8K (pro-consumer)
- Kodak Pixpro 4KVR360 / Kodak Pixpro Orbit360 4K (deze neem ik zelf binnenkort waarschijnlijk)
- Samsung Gear 360 (2017 model)
- Acer Holo 360

Insta360 heeft ook een interessante nieuwe firmware update voor hun Nano en Air series die stabilisatie toevoegd aan de camera.

Op VRLA2017 zijn echt een hoop nieuwe camera's naar voren gebracht. Voor consumers wordt het na een kleine aanloop in 2016 nu pas echt leuk. Stabilisatie en livestreaming zijn een beetje de speerpunten, en natuurlijk het eeuwenoude resolutie-gevecht.

[ Voor 8% gewijzigd door alexnauta op 29-04-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Door een rondje Gardameer afgelopen week, wil ik eigenlijk een 360 cam die ik goed en stevig op het dak van de auto kan monteren.

Ik kwam deze tegen voor €91:
knip

Dit zijn beelden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GjEpZ5ESEh0]

Is het wat voor 91 euro, of beter iets meer uitgeven?

Ik vind de beelden wat tegenvallen, maar ik wil ook niet al te veel geld kwijt zijn...

Als ik de gear 360 op een auto zie, vind ik het ook niet echt super mooi beeld:

Als je echt goed beeld wil, wordt het zeker heel duur?
Zijn er überhaupt goede montagemogelijkheden op je dak (overigens is het een glazen dak)?

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 31-10-2017 13:30 . Reden: geen trackinglinks aub ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
[url="url=https://tweakers.net/ext/f/isPda0fmQ3kKpEwKbpUwKipG/full.png"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i8ykeXUoN27FvGpz9O0JwGrV/full.png[/url]
De Insta360 ONE is nu verkrijgbaar. Best indrukwekkende 360-graden camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
De eerste generatie Gear 360 nu voor €129 bij Coolblue en Samsung.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHr9puEWvlfN3VMTpOJXGlsLy60=/i/2001284053.jpeg

YI 360 VR is nu ook verkrijgbaar. Hier ook wat nieuwe footage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Dit is wel super gave stabilisatie!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FeWxLbEJFFM]

Hele review van DPReview: Review: Rylo is a 360º camera done right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Aanbiedingen worden ook steeds beter: Originele Gear 360 nu voor €99 bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Hoe wordt 360 materiaal tot nu toe eigenlijk geconsumeerd?
Mensen hebben geen "360 graden tv" thuis staan :+ en het film materiaal van de meeste consumenten camera's zullen niet goed zijn voor een bioscoop ala omniversum o.i.d.

Dus het blijft behouden aan vooral het Youtube platform. En als bonus, mensen dus met een VR set die het nog veel leuker kunnen ervaren. Niet dat dat niks voorstelt, maar ik probeer mijn beeld te verifieren. Vooral wat voor potentie het heeft.

Gezien vanaf het Full HD tijdperk zijn er nu veel nieuwe technieken, en ik denk er over na welke ik tijd in "moet" investeren. Uiteraard wordt van alles nu 4K.
Maar daarnaast heb je dus 360 graden filmen, 3d filmen en/of HDR.

Edit: 2e vraag: Hoe zit het met het stitchen waar ik over lees? Als je een van de recente camera's koopt, komt daar dan niet video materiaal uit wat direct te bekijken is (of te uploaden naar Youtube bijvoorbeeld na wat knippen en plakken) ?
Of heb je echt minstens een laptop nodig om er iets mee te kunnen?
Heb nog helemaal niks met 360 of VR gedaan (behalve kijken op Youtube) dus heb geen idee van bestandsformaten en wat er moet gebeuren.

[ Voor 27% gewijzigd door !null op 10-01-2018 16:14 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
@!null Een van de populairste technieken rond 360-graden video is nu reframing. Je neemt de hele bol op en achteraf kies je de stukjes die je wilt houden. Je kan er heel veel mee, zoals extreme wide-angle shots, tiny-planets en fancy pan- en tilt-bewegingen. Aantal voorbeelden van Garmin en GoPro. Maar iedereen is er mee bezig, kijk bijvoorbeeld ook eens naar Insta360 en Rylo.

Verder is gyroscopische stabilisatie een ding aan het worden. Via de gyroscoop (en versnellingsmeter) kan de camera rotaties compenseren en zo je beeld altijd recht houden. De Rylo is hier bijvoorbeeld extreem goed in, maar veel andere camera's doen dit ook steeds beter.

360-graden video is nu meer een hulpmiddel om gave 'platte' video's te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Balance
Ok ziet er goed uit maar dit zijn geen bewerkingen die je even onderweg kan doen op een recente telefoon lijkt me.
Bijvoorbeeld als ik een Samsung S8 of S9 mee zou nemen met Dex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@!null Ja hoor, de apps worden ook letterlijk met de week beter. Vooral de Insta360-app schijnt al heel goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Erg toffe video waarin alle recente 360 graden camera's besproken en vergeleken worden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Gyroscopische stabilisatie wordt ook op steeds meer camera's een mogelijkheid. Deze feature maakt 360-graden video wel een heel erg stuk aantrekkelijker en samen met reframing begint het echt ergens op te lijken. Nieuwste toevoeging is de Yi 360 VR, die met een software-update over stabilisatie beschikt. Samen met de 5.7K-resolutie en aantrekkelijke prijs ($399 / €337 op AliExpress) nu een erg interessante camera.

De volgende camera's hebben nu gyroscopische stabilisatie voor video:

[ Voor 59% gewijzigd door Balance op 17-01-2018 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Iets anders. Het hele 3D VR 360 gedeelte wordt maar door weinig mensen/bedrijven naar gekeken lijkt het.
Je hebt wel een camera zoals de Vuze, maar de meeste doen niks met 3d lijkt het.
Misschien is het ook niet zo belangrijk voor de consument. Maar 3d + 360 is wel de manier om totale immersion te bereiken lijkt mij.

Ik neig nu naar het simpel houden qua 360 filmen. Qua alle filmtechnieken en keuzes wat mee te nemen staat een drone toch bovenaan, en ik denk 360 filmen op 2. Misschien hou ik het dan maar simpel met de Mi Sphere of zelfs de eerste Gear 360 voor 99 euro als het budget nog krapper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@!null Voor 3D heb je meer camera's en meer processorkracht nodig, wat een camera groot en duur maakt. Verder is er nog maar een kleine doelgroep, je hebt immers een VR-headset nodig. Er zijn echter toch wel behoorlijk wat camera's die in 3D kunnen filmen:
  • Insta360 Pro
  • Insta360 Titan
  • Vuze Camera
  • Vuze+ Camera
  • Samsung 360 Round
  • TwoEyes VR
  • Facebook Surround 360
  • Jaunt ONE
  • Z CAM V1 Pro
  • Pisofttech Pilot Era
  • YI HALO (Google Jump)
  • GoPro Odyssey (Google Jump)
Je hebt de Vuze op €900, de Vuze+ op €1200 en dan de Insta360 Pro op €3000. Daarna wordt het alleen maar duurder. Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat 3D 360 nog geen ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Ik heb hier een Vuze liggen maar wat een ramp is dat.
Als je een Theta S, Gear 360, Yi 360VR, GoPro Fusion, Insta360 ***, etc gewend bent is de Vuze echt een bèta product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut Ze hebben net een flinke firmware-update aangekondigd, geen idee of dat dingen verbeterd.
Software version: 2.0.31228 (January 9, 2018)
  • Native in-camera still image mode, capture in JPEG format.
  • 2D 360 video capture at 60FPS.
  • Support of Vuze LIVE – streaming via USB.
  • Support for camera gallery in the mobile app with thumbnails preview.
  • Change in audio format (PCM instead of AAC)‎.
  • Support for in app preview of all four directions.
  • Exposure compensation support (global and per-pair) from -2EV to +2EV.
  • Manual exposure setting support (global or per-pair Shutter Speed and ISO ‎control)‎.
  • Auto White Balance improvements.
  • Image quality enhancements.
  • Audio enhancements.
https://vuze.camera/vr-software/
Als je ziet wat voor basale features er zo laat in de productcycle nog toegevoegd worden lijkt het inderdaad niet veel soeps.

Heb je recent nog een 360 graden-camera onder een drone gehangen? Die gyroscopische stabilisatie lijkt me een enorme verbetering. Met een beetje reframing moet je volgens mij ook gave dingen kunnen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is wat ik bedoelde, dat er weinig afzet markt lijkt te zijn voor 3d 360 en dus ook commercieel niet zo interessant. Terwijl het wel de meest complete immersion is. VR 360 wordt blijkbaar gedaan met 2d beeld en dat is dan blijkbaar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Natuurlijk ook een beetje een kip-ei probleem. 3D 360 is nog niet een ding omdat er weinig mensen het kunnen bekijken en weinig mensen kunnen het bekijken omdat er nog weinig content is. Het is nu wachten op een extern duwtje, dat waarschijnlijk uit de gamingindustrie gaat komen. Hoe meer (mobiele) VR-headsets voor gaming er worden verkocht, hoe groter de doelgroep voor 3D 360 video wordt.

Tot dan moeten we het doen met wat we nu hebben: platte schermen. En 360-video reframen begint een steeds betere techniek te worden om interessante video's voor platte schermen te maken.

Ik zit nu zelf op het randje om een YI 360 VR te kopen, zeker nu ze gyroscopische stabilisatie hebben toegevoegd. Kijk nog even aan hoe ze zich qua software ondersteuning ontwikkelen, maar ik vrees dat hij binnen twee maanden gekocht is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Het tweede probleem van de Vuze is, om 3D te krijgen de lenzen een bepaalde afstand uit elkaar moeten staan wat het weer erg lastig maakt om "dichtbij" te stitchen en juist het verschil tussen dichtbij en ver af maakt de 3D ervaring.
Van de week in mn auto de Vuze op hoofdhoogte van de passagier gemonteerd maar het parallax punt lag pas buiten de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:26:

Ik zit nu zelf op het randje om een YI 360 VR te kopen, zeker nu ze gyroscopische stabilisatie hebben toegevoegd. Kijk nog even aan hoe ze zich qua software ondersteuning ontwikkelen, maar ik vrees dat hij binnen twee maanden gekocht is :P.
Van de week met de Yi gespeeld en het is een erg mooi apparaat.
Alleen verkijk je niet op het stitchen van 5.7K beelden, dat kost erg veel tijd.
Met de laatst update van de desktop software krijg je ook de optie van EIS bij het renderen.

Prijs prestatie is het een erg goede keuze, maar de GoPro Fusion lijkt op dit moment nog ietsjes beter.

Mocht je Mistika VR gebruiken kun je de zelfde stabilisatie kwaliteit krijgen met de Yi ten opzichte van de Fusion.
Alleen vind ik die software veel te duur.

Een andere optie is de Rylo met op dit moment out of the box de beste stabilisatie.
De Insta360 One heeft ook al erg goede stabilisatie en krijgt zeer binnenkort een update om dat nog beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Dat is inderdaad dan een goede flop van de Vuze. Ben benieuwt hoe die industrie zich ontwikkeld, een aantal grote spelers lijken er voorlopig aan vast te houden (Insta360 Titan al gezien?).

De Insta360 Pro heeft in firmware 2.0 nu een feature waarbij 8K-video in de camera wordt gesticht, maar niet in real-time. Qua processingkracht kan de camera niet meer aan dan real-time 4K stitching. Dus als je een paar minuten 8K-video hebt geschoten doe je even een bakkie koffie en vervolgens is de footage dus al voor je gesticht, ook al is de resolutie dus te hoog om het in real-time te doen. Mij lijkt dat een super handige feature om als optie te hebben, hopelijk komt het ook naar andere camera's.

Rylo en Insta360 One zijn erg mooie apparaatjes maar ik wil meer pixels :P. De software waar die op draaien is dan wel weer fenomenaal, de eerste keer dat ik Rylo-footage zag dacht ik dat ie op een gimbal zat.

Ik kijk het dus nog heel even aan, gebeurd nu heel veel qua software en ik verwacht stiekem op CP+ of MWC (beide in februari) nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik kreeg zojuist een aanbod om een Galaxy S7 voor een schappelijke prijs over te nemen, leuke upgrade van m'n S5+. Betekend ook dat hij met de originele Gear 360 werkt, die nu voor €99 te koop is. Misschien daar eens mee experimenteren en dan voor de zomer iets leuks met 6K / 8K, stabilisatie, reframing en al die zooi kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:59:
Dat is inderdaad dan een goede flop van de Vuze. Ben benieuwt hoe die industrie zich ontwikkeld, een aantal grote spelers lijken er voorlopig aan vast te houden (Insta360 Titan al gezien?).

De Insta360 Pro heeft in firmware 2.0 nu een feature waarbij 8K-video in de camera wordt gesticht, maar niet in real-time. Qua processingkracht kan de camera niet meer aan dan real-time 4K stitching. Dus als je een paar minuten 8K-video hebt geschoten doe je even een bakkie koffie en vervolgens is de footage dus al voor je gesticht, ook al is de resolutie dus te hoog om het in real-time te doen. Mij lijkt dat een super handige feature om als optie te hebben, hopelijk komt het ook naar andere camera's.

Rylo en Insta360 One zijn erg mooie apparaatjes maar ik wil meer pixels :P. De software waar die op draaien is dan wel weer fenomenaal, de eerste keer dat ik Rylo-footage zag dacht ik dat ie op een gimbal zat.

Ik kijk het dus nog heel even aan, gebeurd nu heel veel qua software en ik verwacht stiekem op CP+ of MWC (beide in februari) nog wel wat.
Titan inderdaad (online) gezien, ze noemen het een platform dus ik verwacht dat er diverse versies van gaan komen. 10K voor $12K :X
De Pro doet nu 8K 60fps dat is best indrukwekkend maar voor die €3700 moet je wel een goede klant/businesscase hebben.
Balance schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:23:
Ik kreeg zojuist een aanbod om een Galaxy S7 voor een schappelijke prijs over te nemen, leuke upgrade van m'n S5+. Betekend ook dat hij met de originele Gear 360 werkt, die nu voor €99 te koop is. Misschien daar eens mee experimenteren en dan voor de zomer iets leuks met 6K / 8K, stabilisatie, reframing en al die zooi kopen.
De Gear360 (2016) is een erg leuke camera, helaas niet optimaal benut in mijn ogen vanuit Samsung.
De timelapse optie slaat nergens op en de instellingsmogelijkheden zijn erg beperkt tot 4 iso instellingen, wat aanpassingen van EV waardes en een HDR optie.

Ik ga komende week een test starten met een Gear360 (2016) voor een timelapse over 6 maanden.
Daarvoor ga ik hm wel aanpassen maar als alles gaat zoals ik hoop dat het gaat moet het resultaat een 8K timelapse zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Gaaf! Time-lapses is ook een van mijn (koude, tijdrovende) hobbies, ben erg benieuwd. Ik neem aan dat je eerst nog een of twee korte testruns doet (of al gedaan hebt)? Intervalometer of toch de ingebouwde functie? Als het goed is poept hij 7776x3888 foto's uit (30MP), dus daar moet je 8K (7680x3840) precies mee redden.

Op Amazon kan je nu volgens mij voor €69 een Gear 360 krijgen. Er zal ongetwijfeld het een en ander brak aan zijn maar het geeft mij een mooie kans goed te analyseren wat ik precies wil in een 360 camera. En daarnaast is het inderdaad altijd leuk om als time-lapse unit of back-up camera in te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Balance op 18-01-2018 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Over die beeldstabilisatie. Waar ligt het limiet daarvan?
Het lijkt me namelijk gaaf om op de hoek van de auto (of op een stok helemaal boven de auto) een 360 camera te hangen wanneer we aan het terreinrijden zijn. Maar aangezien de auto dan alle kanten op kan gaan, en onder verschillende hoeken, is er aardig wat beeldstabilisatie nodig.
Maar gezien het 360 graden is, maakt het misschien niet uit dat je de camera steeds van hoek verandert, je ziet in het fiets filmpje al dat 1 van de twee de horizon altijd recht kan houden. Toch denk ik dat het meer iets is voor een gimball oplossing?
Als ik de camera boven op een stuk boven de auto zou hangen, zou dat mooi beeld geven, maar is de uitslag nog veel erger, waardoor de camera zo 1 meter heen en weer verplaatst. Dat zal wel totaal niet te doen zijn en misselijkmakende beelden opleveren :+
(tenzij je natuurlijk op een vlakke weg aan het rijden bent)
Waarschijnlijk zou ik dan een 360 camera met gyroscopische hardware (sensor) moeten hebben en is alleen softwarematig niet voldoende.

Wat betreft de Gear 360 van 2016 staat er zo'n simpele modificatie met intervalometer op youtube, maar die hebben jullie vast al gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 18-01-2018 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance

Oordeel zelf ;) (vanaf 3:22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Balance Ha dat is mooi en overtuigend. Hopelijk is er ook een goedkopere camera die dat ook zo goed kan (zal toch wel verschil maken in de hardware) want de GoPro Fusion is wel pittig aan de prijs.
Ik zal eens op zoek gaan tot hoever die YI 360 camera gaat in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
!null schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:39:
@Balance Ha dat is mooi en overtuigend. Hopelijk is er ook een goedkopere camera die dat ook zo goed kan (zal toch wel verschil maken in de hardware) want de GoPro Fusion is wel pittig aan de prijs.
Ik zal eens op zoek gaan tot hoever die YI 360 camera gaat in dit geval.
Steeds meer cameras kunnen dit, de Rylo is 1 van de beste en de Insta360 One wordt steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Scroll even naar boven naar m'n post van zondag januari, filmpje is de moeite waard. Hardware verscheelt trouwens helemaal niet zo gek veel, GoPro is vooral duur vanwege de naam en wellicht ondersteuning.

Gutteguttegut, bevalt de combinatie van drones en 360-graden-camera's nog een beetje?

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 18-01-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:00:
Gutteguttegut, bevalt de combinatie van drones en 360-graden-camera's nog een beetje?
Ik heb hier een DJI S800 Evo omgebouwd staan voor een 360 camera maar nog niet mee gevlogen.
Gewoon geen tijd voor.

Ik heb wel een keer een Gear360 onder een MLA (Sirius TL 3000) geplakt en dat leverde een erg leuk resultaat op.
Ook in de cockpit trouwens:

Maar het is nog allemaal test werk....

[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 18-01-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Tof! Nog van plan een keer een gestabiliseerde 360-graden camera (GoPro Fusion / Garmin Virb 360 / Rylo / YI 360 VR / Insta360 One) eronder te hangen? Moet volgens mij ontzettend gaaf beeld op leveren.

Nadeel van die 360 camera's is trouwens wel dat die lenzen bijzonder kwetsbaar zijn, je kan ze niet even beschermen met een zonnekap :P.

Super gaaf die helikopterbeelden! Maastoren is best leuk uitzicht maar dit is toch weer wat anders. Gezellig ook zo'n Ronin 2 in de cockpit O-). Is een drone hier trouwens niet veel doelmatiger voor?

[ Voor 22% gewijzigd door Balance op 18-01-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Het is absurd hoeveel start-ups in deze business proberen te komen. Met van allerlei gekke slogans en wilde claims. Hier weer een leuke :)

VR-Startup, Unicornis Limited, launches a brand new 360-camera that supports live streaming
The World's Easiest Live-streaming VR-Camera will be Launched in Q1 2018

Unicornis proudly announces the launch of its revolutionary 360-degree
camera, Unicornis360. While many predecessors require an external device
and application softwares to create 360-degree images, Unicornis360
transformed the 360-degree camera game by enabling real-time processing.
Long stitching time and heavy gadgets are officially a thing of the past.

Unicornis360 enables users to preview the shots and operates directly
through a mobile app. The companion app even allows users to store pictures
or videos on the mobile phones and share with their friends on social media.
Another powerful feature is that you can stream live 360-degree panoramic
video to social media platforms by connecting the camera to the internet, so
that users can interact with friends in real time. Unicornis360 solves the
trouble of live streaming by simplifying the setup and production procedures.
With Unicornis360, users can enjoy the easy to use, yet professional 360-
degree shooting experience.

Revolutionary Features of Unicornis360:
  • Live-stitching - Unicornis360 allows stitching in real time, in addition to instant preview of footages.
  • Live-streaming - Its Live-stitching function makes it possible to Live-stream videos on all social platforms.
  • Lightweight - Weigh just at 750g, Unicornis360 is very portable.
Visit Unicornis’ website (https://www.unicornis.io/) to see the magic and meet
the creators. Learn more about how the product is changing the way we
make 360-degree videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
-404-

[ Voor 97% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-01-2018 12:43 . Reden: werkt niet meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:54:
Tof! Nog van plan een keer een gestabiliseerde 360-graden camera (GoPro Fusion / Garmin Virb 360 / Rylo / YI 360 VR / Insta360 One) eronder te hangen? Moet volgens mij ontzettend gaaf beeld op leveren.

Nadeel van die 360 camera's is trouwens wel dat die lenzen bijzonder kwetsbaar zijn, je kan ze niet even beschermen met een zonnekap :P.

Super gaaf die helikopterbeelden! Maastoren is best leuk uitzicht maar dit is toch weer wat anders. Gezellig ook zo'n Ronin 2 in de cockpit O-). Is een drone hier trouwens niet veel doelmatiger voor?
Ooit gaat er een dikke 360 onder komen maar voorlopig hou ik het bij een Gear360 (2016).

Het zijn geen helicopter beelden maar gefilmd vanuit een MLA.
Afbeeldingslocatie: http://www.tl-ultralight.cz/file/edee/_generated/holandsko-aircraft-brothers/ph4n5/gallery-detail/dsc_2800.jpg
De camera is een Red Helium, de lens een Canon CN-E18-80mm, de gimbal een Movi Pro.
Boven Rotterdam mag er niet met een drone gevlogen worden ivm de CTR dus pakken we het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Interessant! Eigenlijk best vreemd dat het makkelijker is om met een vliegtuig laag over Rotterdam te vliegen dan met een drone. Oef, nette gear trouwens!

De Yi 360 VR is nu in de aanbieding op AliExpress, €282 i.p.v. €332.

[ Voor 7% gewijzigd door Balance op 22-01-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik vind de Yi nu erg interessant, omdat deze mooie beeld stabilisatie heeft. De Mi Sphere is ook interessant en heel betaalbaar, maar volgens mij is de YI wel een stapje hoger met de goede specialisatie.

Je had al dat "fietsfilmpje" van CreatorUp gepost, maar in het onderstaande filmpje komt de Yi veel beter uit de verf. Ik snap niet zo goed waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@!null Beiden hebben hier een iets oudere firmware (filmpje is van 30 november), de GoPro Fusion is flink verbeterd via firmware-updates (de YI 360 VR ook, maar minder). Naar mijn mening is met beiden de stabilisatie meer dan goed genoeg, en dan blijft voornamelijk de prijs als verschil over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Voorbereidingen nieuw project.
Een nieuwe Samsung Gear360 (2016).
Ontleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/42rvq4eVh9PuZ8nMhyYpMQY7/full.jpg

Modificeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i19owIs0gI8NcI0tDFPCmWp1/full.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vizNzorBY4JQIBpxiDW9wNZj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Is dit de nieuwste versie van remote shutter? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Garmin Virb 360 is nu flink afgeprijsd dankzij de BTW-actie van de MediaMarkt: € 630,54 i.p.v. €763.

De Garmin Virb 360 is op dit moment een van de meest capabele 360-graden camera's voor consumenten, maar ook een van de duurdere. Met ruim €130 korting wordt hij echter een stuk aantrekkelijker. De 5.7K-video, stabilisatie en reframing mogelijkheden van deze camera zijn namelijk uitstekend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/krEuybRVgyYKDZ3le24eNNML/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E8h5zBB5k8Pg5HwCWz2HgZqn/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WaL6aZE9iAbnqcZ8m1mEJ3Ru/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:27:
Garmin Virb 360 is nu flink afgeprijsd dankzij de BTW-actie van de MediaMarkt: € 630,54 i.p.v. €763.

De Garmin Virb 360 is op dit moment een van de meest capabele 360-graden camera's voor consumenten, maar ook een van de duurdere. Met ruim €130 korting wordt hij echter een stuk aantrekkelijker. De 5.7K-video, stabilisatie en reframing mogelijkheden van deze camera zijn namelijk uitstekend!

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[video]
[video]
Als je goed zoekt is deze voor minder dan 600 euro te krijgen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Weer een erg toffe review verschenen van de Insta360 Pro. Helaas nog niet met firmware 2.0, maar verder erg sterk.

Immersive Shooter | Insta360 Pro: The go-to camera for beginners and pros
Posted on 29th jan 2018 by Rober Hernandez
Insta360 continues to take the 360-video industry by storm, not only with its mobile friendly devices, but also with higher-end ones.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UKoTVL-g1Bo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Leuk artikel van DPReview!

Afbeeldingslocatie: https://3.img-dpreview.com/files/p/E~C0x0S3000x2250T200x150~articles/2517396542/theta-v-beauty-shot-v2.jpegBiospheres with a spherical camera: the Theta V at Amazon HQ
Published Feb 1, 2018 | Carey Rose
Inside the newly-opened biospheres near DPR's office, Carey Rose found the perfect opportunity to try out the Ricoh Theta V and take a second try at wrapping his head around 360 photography.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Gutteguttegut Holy shit, dat is best wel netjes. Je ziet weinig van de mount en de stabilisatie is helemaal niet verkeerd. Die gast vliegt flink door trouwens.

Meer mensen beginnen hiermee te experimenteren. Ik kwam ook al een aantal toffe video's van CreatorUp tegen (helaas spreekt hij niet heel fantastisch Engels):Die drone uit de video photoshoppen is slim gedaan, maar het werkt natuurlijk wel alleen bij een constante lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Gear360 (2016) hack intervalometer:

Maar helaas ging mijn intervalometer kapot..(eBay zooi).
Dus een Raspberry Pi Zero W icm een relais er voor in de plaats:

En na een weekje proefdraaien:

Gisteren op locatie geplaatst voor de komende 6 maanden.

• Balance
@Gutteguttegut Tof! Wat voor locatie is het? Natuur? Constructie? Foto's ;)

Lekker low budget trouwens, voor minder dan €200 een 8k time-lapse rig in elkaar knutselen is netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
Balance schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:51:
@Gutteguttegut Tof! Wat voor locatie is het? Natuur? Constructie? Foto's ;)

Lekker low budget trouwens, voor minder dan €200 een 8k time-lapse rig in elkaar knutselen is netjes gedaan.
Het budget is inderdaad bepalend voor dit project. Voor mij is het een testcase.
De locatie is een oude kerk welke wordt omgebouwd naar een kantoren locatie.
De camera hangt in de nok van de kerk ongeveer 2 meter omlaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SwQNP9x5ehfiUcOJuq5WqlZv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ah, dat maakt het een stuk makkelijker qua weer en stroomvoorziening. Gaaf project, ben benieuwd wat eruit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:59

BLACKfm

o_O

Balance schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:18:
Is dit de nieuwste versie van remote shutter? O-)
Ik heb die Gear 360 en merkte dat de volume rocker op mijn note 8 ook gewoon een foto maakt ipv de shutter knop in de app.

Een https://www.bol.com/nl/p/...cP4U51474IbxoCG98QAvD_BwE veranderd bij mij ook het volume als ik geen camara app gebruik. Heb het nog niet getest, maar denk dat dit een 'mooiere' remote oplossing is. De telefoon heb je in principe toch altijd bij je en je hoeft er geen 'hacks' voor te doen.
dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:19:
Als je echt goed beeld wil, wordt het zeker heel duur?
Zijn er überhaupt goede montagemogelijkheden op je dak (overigens is het een glazen dak)?
Ik ga zelfs iets fabriceren met deze voetjes

Klein frame / planktje met een paar van die magneten en dat waait niet van je (stalen) dak af. Korte selfiestick er op en je hebt je eigen google streetview auto.

Een zuignap lijkt mij wat beter geschikt voor een glazen dak, maar er zal toch vast wel ergens een stuk metaal op het dak zitten. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een magneet dan een zuignap die om wat voor reden dan ook ineens zijn grip kan verliezen.
De magneetvoetjes kunnen echter wat meer lakschade met zich mee brengen, maar vandaar ook de rubberen voetjes (en anders nog een stukje vilt ofzo er onder).

[ Voor 45% gewijzigd door BLACKfm op 16-02-2018 10:41 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
BLACKfm schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:21:
[...]Ik heb die Gear 360 en merkte dat de volume rocker op mijn note 8 ook gewoon een foto maakt ipv de shutter knop in de app.

Een https://www.bol.com/nl/p/...cP4U51474IbxoCG98QAvD_BwE veranderd bij mij ook het volume als ik geen camara app gebruik. Heb het nog niet getest, maar denk dat dit een 'mooiere' remote oplossing is. De telefoon heb je in principe toch altijd bij je en je hoeft er geen 'hacks' voor te doen.
Voor mij is de hack noodzakelijk omdat hij 6 maanden lang moet "klikken".
Ik ga zelfs iets fabriceren met deze voetjes

Klein frame / planktje met een paar van die magneten en dat waait niet van je (stalen) dak af. Korte selfiestick er op en je hebt je eigen google streetview auto.

Een zuignap lijkt mij wat beter geschikt voor een glazen dak, maar er zal toch vast wel ergens een stuk metaal op het dak zitten. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een magneet dan een zuignap die om wat voor reden dan ook ineens zijn grip kan verliezen.
De magneetvoetjes kunnen echter wat meer lakschade met zich mee brengen, maar vandaar ook de rubberen voetjes (en anders nog een stukje vilt ofzo er onder).
Vilt gaat glijden, dun rubber werkt het beste.

• Balance

• Gutteguttegut
Deze gaat er zeer waarschijnlijk komen hier.

Maar ben nu aan het onderzoeken hoe we het makkelijkste een live 4+K 360 stream kunnen doen vanonder een drone. Dat is nog best lastig uit te vogelen.

• Balance
@Gutteguttegut Gaaf! Eigenlijk zouden die dingen LTE ingebouwd moeten hebben.

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Al ff aan het meelezen als potentieel geïnteresseerde

In de review van de Fusion rept hij over de instabiliteit van de Gopro software op de computer. Hij werkt echter met een Mac. Gaat die klacht eigenlijk ook op wanneer je de software op een Win-machine draait?

edit: ja dus :( Als ik de berichten op diverse fora goed begrijp, verbruikt de software 100% van je ram waarna je mac/pc gaat hangen. Een rare workaround is het renderen te pauzeren wanneer je ram volloopt. Zodra het verbruik terugloopt kan je verder gaan. Op FB zit een gebruikersgroep waar allerlei succes, maar ook (soft & hardware) issues voorbij komen.

Klopt het dat de Fusion vooralsnog alleen bij Gopro zelf te bestellen is? Ik kan geen NL winkel vinden namelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door onsgeluk op 23-02-2018 10:01 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@onsgeluk De Fusion is echt een eerste generatie product. Super gaaf, kan echt iets nieuws, maar zeker niet zonder kinderziekten. Ik vind het opnemen op twee verschillende SD-kaartjes ook behoorlijk onhandig, en de software is inderdaad nog behoorlijk brak. Het resultaat mag er dan uiteindelijk wel wezen :).

Toepassing voor 360-graden camera's die ik niet zag aankomen: https://nos.nl/artikel/22...-op-piraten-schieten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Dat je af en toe de batterij moet ontkoppelen is niet eens zo erg. Maar dat de software eigenlijk nog in beta fase verkeerd vind ik wel bezwaarlijk voor ruim €700 aanschafwaarde. Naar wat ik begrijp is het vooralsnog niet mogelijk om met een ander pakket het materiaal te bewerken. Want dan zou dat een serieus te overwegen optie zijn

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://1.img-dpreview.com/files/p/E~C200x0S1200x900T200x150~articles/4744800536/rylo_169.jpegThe intelligent Rylo 360° camera is now compatible with Android
Published Mar 2, 2018 | Lars Rehm
The Rylo 360° camera we called "a 360° camera done right" is finally compatible with the Android operating system, and works with most devices running Android 6.0 or later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb nu gezien dat sommige drones ook een 360 graden foto kunnen maken. Dat is dan uiteraard niet in 1 keer, die bouwt hij dan op. En filmen in 360 kan dan dus ook niet natuurlijk.
Maar het doet me wel even twijfelen of ik dan echt nog een aparte 360 camera mee moet nemen, neem al genoeg zooi mee op reis.

Filmen in 360 heeft natuurlijk wel wat voordelen. Vooral het achteraf kaderen.
Maarja, heb ook al zo'n simpele gopro liggen die ik op de auto plak en al leuke beelden oplevert.

[ Voor 22% gewijzigd door !null op 04-03-2018 08:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste