Opgelicht bij aankoop tweedehands PS4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 12:17
Hallo,

Ten eerste ; ik kon geen passende categorie vinden om deze post in de plaatsen dus als een Admin zo vriendelijk zou willen zijn om deze op de goede plek te zetten zou dit fijn zijn.

In deze post vraag ik hulp bij het terugkrijgen van mijn geld (als dit al mogelijk is).
Ik zal zo gedetailleerd mogelijk alle informatie geven.

------------------Hoe en Wat--------------------
Ik heb iemand via tweedehands.nl benaderd over een advertentie van een Playstation 4.
Ik heb in het begin contact gehad met deze persoon via het mail systeem van tweedehands.nl (hierdoor zag ik de mail van de persoon niet). Uiteindelijk zijn wij overgegaan naar Whatsapp, aangezien dit makkelijker praat.

Na het een en ander onderhandelt te hebben waren we op een prijs van 250 euro uitgekomen. (ja, achteraf denk ik toch dat dit misschien iets te mooi was om waar te zijn). De persoon sprak net en kwam geloofwaardig over, dit maakte mij een gevoel gevend dat de zaak wel klopte. Deze persoon zou het pakket aangetekend naar mij toe sturen nadat ik het geld had overgemaakt. Dit heb ik gedaan, helaas kon ik het niet via Paypal doen en is het via mijn bank gegaan, ING. De persoon zit bij de Rabobank. Ik zou volgens afspraak meteen de Track & Trace code ontvangen van het pakket, dit was echter niet het geval..
De persoon zei tegen me dat ik rond 11 uur de code zou ontvangen, en heeft vervolgens niet meer gereageerd. Ik begon me toen dus al flinke zorgen te maken, de dag erna heeft de persoon rond 6 uur gereageerd en gezegd dat ik het 'straks' zou krijgen. Alsvolgt heeft de persoon niks meer gezegd en mij rond de nacht geblokkeert.

Nadat ik al opgelicht was kwam ik er dus achter dat de persoonlijke gegevens van de persoon incorrect zijn,
Ik kan deze dus geen bezoekje brengen of dergelijke.

--------------Wat heb ik al gedaan-------------
- Ik heb tweedehands.nl gemaild met het verhaal en gevraagd of deze personen mij een IP-adres van de betreffende persoon konden geven. Helaas konden zij dit niet ivm privacyregels. Dit zou alleen kunnen dmv een aangifte.
- Geprobeert het IP-adres van de persoon te achterhalen dmv de mail, helaas maak ik geen resultaat en kom ik op een of andere manier telkens op het IP-adres van microsoft. *knip*
- Ik heb de cijferreeks van het telefoonnummer nagekeken en ben erachter gekomen dat de persoon zich bij Telfort bevind. (prepaid of abbonement weet ik niet)

-------------Hoe nu verder?-------------------
Mijn doel is om mijn geld terug te krijgen, de persoon de bak in krijgen is niet persé nodig.

Ik wil geen aangifte doen, aangezien dit uiteindelijk leidt tot een rechtspraak (of niet?) , dit kost mij alleen maar meer geld en daarom bereik ik hier niet meer mee dan de desbetreffende persoon te pakken (dit tovert mijn geld niet terug).

Nu is mijn vraag aan jullie, is het mogelijk om de provider Telfort om informatie te vragen van de desbetreffende persoon? (deze zal waarschijnlijk ook reageren dat zij dit niet kunnen doen ivm privacyschending)

*knip*

Wat zou ik verder nog kunnen ondernemen tot een poging van terugkrijgen van mijn geld?

ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen, dit zou ik erg waarderen.

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 25-02-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 22:41
Je verlies accepteren en er van leren.

Je gaat geen ene cent terug krijgen en de politie doet er toch niks mee. Tenzij er tig aangiftes komen.

IP adressen etc ga je toch niet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Een aangifte doen is sowieso altijd aan te raden. Heb je alle communicatie (whatsapp/mail) bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:10
Bel hem op en vraag wat er nou precies aan de hand is?

Als ie contact weigert rest je niets anders dan aangifte te doen (hoeft helemaal niet tot een rechtzaak te leiden, lijkt mij zelfs sterk dat dat gebeurt).

De derde stap is je verlies accepteren en er lering uit trekken. Het is niet anders.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast, die was erg schreeuwerig.

Je zult toch echt aangifte moeten doen, en zult hier geen hulp krijgen bij het illegaal verkrijgen van persoonsgegevens. Ga naar de politie. Echter, de kans op je geld terugkrijgen is erg klein.

Verder hebben we een aantal informatieve topics die je kunt doorlezen, zowel voor wat nu te doen, en om er van te leren voor de toekomst:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
How to - Help! Ik ben opgelicht op V&A!
How to - Veilig handelen op V&A

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Sorry to say, maar verspilde moeite vrees ik. Wat Isane al zei; je verlies accepteren en er van leren.
Politie doet toch niks; algemeen bekend in Nederland.

Het enige jammerlijke aan dit alles is, is dat je vertrouwen in betrouwbare, en dus eerlijke, verkopers nihil zal zijn na deze ervaring. Dus zoals vaak het geval is; de goeden lijden onder de kwaden...

...maar sowieso een PS4 voor 250,- Euro? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:47
Zwijntjesdrecht schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:09:

...maar sowieso een PS4 voor 250,- Euro? :|
hoeft geen ongeloofwaardig bedrag te zijn. hier op tweakers al meerdere ps4 systemen met 1/2 spellen tegengekomen voor 300 euro. (bij tweakers met aardig wat positieve feedback)

ik zou zeggen aangifte doen en verder je verlies nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 20:22

Ypho

Allround Nerd

Wel aangifte doen. Dit kan online en kost je niet zo heel veel tijd. Waarschijnlijk gebeurt er toch niets mee, maar als er meerdere aangiften komen, of als deze persoon ooit wordt opgepakt voor iets en jouw aangifte komt naar boven, maak je een kleine kans.

Als er nooit aangifte wordt gedaan gebeurt er sowieso niets. Als blijkt dat internetoplichting steeds meer en vaker gebeurt, komt er ooit een moment dat de politie(k) er iets aan zal moeten doen. Het rekeningnummer en telefoonnummer wordt ook opgeslagen bij de politie. Een volgende koper kan dan worden gewaarschuwd als zij dit controleren via https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Verder: Altijd voorstellen om af te halen bij dit soort bedragen. Kost je wat meer tijd en (benzine)geld, maar kans op oplichting een stuk kleiner.

[ Voor 13% gewijzigd door Ypho op 25-02-2015 13:15 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:59
Je hebt wel twee gegevens van hem: zijn rekeningnummer en zijn telefoonnummer.
Nu kan het goed zijn dat het telefoonnummer een prepaid nummer is en het rekeningnummer ook maar een tussenrekening, maar je zou er eens verder op kunnen zoeken.

Maar ook dan geldt, je hebt je geld dan nog lang niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Gewoon aangifte doen, en eventueel even een topic openen op opgelichtopinternet.nl oid met de gegevens die je hebt. Bijv bank rek nummer en telefoonnummer. Ook al is de kans vrijwel nihil dat jij je geld terug krijgt, kan je wel mogelijk toekomstige slachtoffers waarschuwen als ze zijn of haar telefoonnr of bankrekeningnr opzoeken op internet. Voor de rest, klote.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:17
Kan je eens controleren of zijn gegevens (rekeningnummer, telefoonnummer, e-mailadres) voorkomen in de databank van de Politie?

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
coyote1980 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:07:
Bel hem op en vraag wat er nou precies aan de hand is?

Als ie contact weigert rest je niets anders dan aangifte te doen (hoeft helemaal niet tot een rechtzaak te leiden, lijkt mij zelfs sterk dat dat gebeurt).

De derde stap is je verlies accepteren en er lering uit trekken. Het is niet anders.
Bellen zal ik vanmiddag proberen, maar ik ga er vanuit dat dit tot niks leidt. Aangezien deze persoon mensen bedriegt zonder pardon, is de vraag of deze niet meteen ophangt..
Spixo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:15:
Kan je eens controleren of zijn gegevens (rekeningnummer, telefoonnummer, e-mailadres) voorkomen in de databank van de Politie?

https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Ja, de persoon is nergens eerder vermeld.
justVR schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:06:
Een aangifte doen is sowieso altijd aan te raden. Heb je alle communicatie (whatsapp/mail) bewaard?
Ja, deze heb ik nog allemaal.

Bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:03
Koop een prepaid kaartje, laat het een tijdje rusten, wedden dat ie binnenkort weer een advertentie te koop heeft staan en reageer onder andere naam.

Dan heb je in ieder geval weer nieuwe kans op IP gegevens. Wat je ook kunt doen, is naar de rabobank stappen, het verhaal uitleggen en zo proberen het rekeningnummer te laten achterhalen.

Weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis.
Anders dan dat, weinig kans, weinig keuze, huil eens een keer flink uit, geef de biobak een trap en slik die drol door.

Volgende keer dingen ophalen, zeker als het te mooi is om waar te zijn......

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd aangifte doen in dit soort situaties. Of je hem ook wil vervolgen is een tweede natuurlijk.

Het kan wel zo zijn dat, als er aanzienlijk meerdere mensen zijn die door deze persoon zijn opgelicht, dat je wordt gevraagd om bij te dragen in een zaak. Hoe en wat qua kosten kun je dan altijd nog vragen.

Mijn ervaring (door anderen iig) is dat je weinig kans hebt om je geld terug te krijgen. Eigenlijk enkel na het vervolgen van zo'n persoon hoor ik verhalen over vergoedingen e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:07

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb destijds veel aan deze website gehad. Daarnaast sowieso aangifte doen. Mijn ervaring is dat de politie er wel wat aan doet, al zal het aantal aangiftes tegen een persoon daar ook invloed op hebben (in mijn geval is de oplichter uiteindelijk opgepakt en mocht 2 jaar zitten, helaas geen geld terug).

[ Voor 17% gewijzigd door hilgo op 25-02-2015 15:52 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Laatst online: 30-07 16:36
hilgo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:42:
Ik heb destijds veel aan deze website gehad. Daarnaast sowieso aangifte doen. Ondanks wat anderen beweren doet de politie er wel wat aan (in mijn geval is de oplichter uiteindelijk opgepakt en mocht 2 jaar zitten, helaas geen geld terug).
"beweren" klinkt alsof je minder waarde hecht aan de realiteit van een ander en het afdoet als vage verhalen,
het is gewoon de realiteit dat het gros van deze zaken blijft liggen en er nooit wat mee gebeurt. mede omdat de oplichters precies weten hoe ver ze kunnen gaan voordat ze even dekking moeten zoeken en daarna weer verder gaan. zonder consequenties. tuurlijk zal de politie af en toe een zaak wel oppakken, maar vaker niet dan wel. en ik spreek niet alleen uit eigen ervaring maar ook zat mensen die ik heb proberen te helpen die niet zo slim online op marktplaats hebben gewinkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
Dit vind ik op de site van de Rabobank: copypaste

Te veel, verkeerd of dubbel overgeboekt

Heeft u via internetbankieren, een overschrijvingsformulier of acceptgiro te veel overgemaakt, een bedrag dubbel betaald of geld overgeboekt naar een verkeerd rekeningnummer? Dergelijke betalingen kunt u niet intrekken. Ook de banken mogen deze betalingen niet terugboeken. De begunstigde zal het bedrag zelf moeten terugboeken.

Heeft u contactgegevens van de begunstigde ? Bijvoorbeeld een adres, telefoonnummer of e-mailadres? Vraag diegene om het te veel of dubbel betaalde bedrag terug te boeken.
Heeft u een fout gemaakt bij het invullen van het IBAN en is het geld bij een onbekend persoon of bedrijf terecht gekomen? Neem dan contact op met uw Rabobank. Wij vragen het adres van de begunstigde op, sturen een brief en vragen het geld naar u terug te boeken. Als de begunstigde hier niet op reageert mogen wij u zijn naam en adres verstrekken zodat u contact met de begunstigde kunt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:56
Bij de bank melden onder de noemer "naar het verkeerde nummer overgemaakt" misschien een optie. Wellicht heb je dan kans dat je zijn adresgegevens krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:07

hilgo

Clear your mind of can't.

Serman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:45:
[...]

"beweren" klinkt alsof je minder waarde hecht aan de realiteit van een ander en het afdoet als vage verhalen,
het is gewoon de realiteit dat het gros van deze zaken blijft liggen en er nooit wat mee gebeurt. mede omdat de oplichters precies weten hoe ver ze kunnen gaan voordat ze even dekking moeten zoeken en daarna weer verder gaan. zonder consequenties. tuurlijk zal de politie af en toe een zaak wel oppakken, maar vaker niet dan wel. en ik spreek niet alleen uit eigen ervaring maar ook zat mensen die ik heb proberen te helpen die niet zo slim online op marktplaats hebben gewinkeld
Het was niet mijn bedoeling om de ervaring/realiteit van anderen weg te zetten als vage verhalen, ik zal het proberen beter te verwoorden.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
somers1234 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:49:
Bij de bank melden onder de noemer "naar het verkeerde nummer overgemaakt" misschien een optie. Wellicht heb je dan kans dat je zijn adresgegevens krijgt.
De bank is echt niet gek hoor. Daar krijg je geen persoonsgegevens van. Als je geld overmaakt naar het verkeerde nummer moet je vaak contact opnemen met je eigen bank. Die neemt vervolgens contact op met de andere bank en de andere bank met de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
Deveon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:51:
[...]

De bank is echt niet gek hoor. Daar krijg je geen persoonsgegevens van. Als je geld overmaakt naar het verkeerde nummer moet je vaak contact opnemen met je eigen bank. Die neemt vervolgens contact op met de andere bank en de andere bank met de tegenpartij.
Heb je dit niet gelezen dan??
Als de begunstigde hier niet op reageert mogen wij u zijn naam en adres verstrekken zodat u contact met de begunstigde kunt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Kan je het geld niet gewoon storneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:56
Deveon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:51:
[...]

En mocht dat niet lukken, dan krijg je de adresgegevens toegestuurd zodat je zelf actie kunt ondernemen. Zie het bericht van macweeds maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Xecuter NL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:55:
Kan je het geld niet gewoon storneren?
Heb je dat ooit geprobeerd bij overboekingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
nee, zie net dat het vooral bij auto incasso geldt. Maar is het onderzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
macweeds schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:54:
[...]

Heb je dit niet gelezen dan??
Nee, TLDR
Als de begunstigde hier niet op reageert mogen wij u zijn naam en adres verstrekken zodat u contact met de begunstigde kunt opnemen.
Of de adresgegevens kloppen niet of hij reageert wel, maar weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Aangifte doen en verlies nemen is het enige dat je kunt doen. Wij zijn ook in totaal 2 keer opgelicht (50 en 70 euro) en het is vervelend en er is helaas geen zak aan te doen. Wel de rekeningnummers etc allemaal plaatsen op internet zodat een volgende er niet in trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serman
  • Laatst online: 30-07 16:36
hilgo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Het was niet mijn bedoeling om de ervaring/realiteit van anderen weg te zetten als vage verhalen, ik zal het proberen beter te verwoorden.
hilgo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:51:
[...]

dank u :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je gewoon houden aan de betekenis van woorden. Niet nodig om je excuses te maken voor andermans lange tenen ;) .

Betekenis ' beweren '

be·we·ren (beweerde, heeft beweerd) 1(van een mening enz.) verdedigen, staande houden; zeggen, stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

terug on-topic svp, dat gebabbel over definities is voor woordenboekforum.nl, niet hier.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zwijntjesdrecht schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:09:
Sorry to say, maar verspilde moeite vrees ik. Wat Isane al zei; je verlies accepteren en er van leren.
Politie doet toch niks; algemeen bekend :|
En dat is dus niet waar.
Ik heb iemand iets verkocht, in goed vertrouwen opgestuurd waarna meneer het niet meer nodig vond om te betalen.
Ik aangifte gedaan, waarbij de politie agente aan gaf dat er contact opgenomen ging worden met het heerschap en hij tot de vrijdag er na de kans zou krijgen om te betalen. Als hij dan nog niet betaald had, zou hij een "niet -vrijblijvende uitnodiging " krijgen om op het politie bureau te verschijnen...
Geld stond inderdaad binnen no-time op mijn rekening, de agente heeft zelfs nog gebeld met mij om te controleren of het wel binnen was. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Pietervs schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:22:
[...]

En dat is dus niet waar.
Ik heb iemand iets verkocht, in goed vertrouwen opgestuurd waarna meneer het niet meer nodig vond om te betalen.
Ik aangifte gedaan, waarbij de politie agente aan gaf dat er contact opgenomen ging worden met het heerschap en hij tot de vrijdag er na de kans zou krijgen om te betalen. Als hij dan nog niet betaald had, zou hij een "niet -vrijblijvende uitnodiging " krijgen om op het politie bureau te verschijnen...
Geld stond inderdaad binnen no-time op mijn rekening, de agente heeft zelfs nog gebeld met mij om te controleren of het wel binnen was. :)
Ja maar jij had dan wel alvast een/zijn adres. Best dat de politie ingrijpt dus. Als jij daar zelf heen trekt kan het fout aflopen voor iemand. Goed inzicht van die agente om de situatie te ontmijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timotje21
[...]

En dat is dus niet waar.
Had je dit dan : persoonlijk naar politiebureau aangiften doen of het online formulier invullen gedaan?

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:35:
terug on-topic svp, dat gebabbel over definities is voor woordenboekforum.nl, niet hier.
Die website doet het niet, of bestaat niet. :P ;)

(sorry kon het niet laten) :P

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
[...]

En dat is dus niet waar.
Wow, dan heb je echt geluk gehad. De kans dat je de Staatsloterij wint en tegelijk door de bliksem geraakt wordt acht ik nog groter.

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-10 22:30
Tip maak een account aan op OpgeletOpInternet.nl en plaats daar een topic met dat je opgelicht bent. Wellicht is er iemand door het zelfde persoon opgelicht dan kan je daar in het topic gewoon reageren. Zo komt er een overzicht met mensen die opgelicht zijn door hem.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

WhiteDog schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:59:
[...]

Ja maar jij had dan wel alvast een/zijn adres. Best dat de politie ingrijpt dus. Als jij daar zelf heen trekt kan het fout aflopen voor iemand. Goed inzicht van die agente om de situatie te ontmijnen.
Gezien het feit dat ik 2 uur op het bureau heb gezeten voor ik aangifte kon doen, deed ze wel vermoeden dat ik niet van plan was om het zo maar over me heen te laten komen, inderdaad ;)
Niet dat ik geweld zou gebruiken of zo hoor.
timotje21 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:22:
[...]

Had je dit dan : persoonlijk naar politiebureau aangiften doen of het online formulier invullen gedaan?
Ik ben naar het bureau gegaan. Zo vaak doe ik ten slotte ook geen aangifte :)

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zwijntjesdrecht schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Wow, dan heb je echt geluk gehad. De kans dat je de Staatsloterij wint en tegelijk door de bliksem geraakt wordt acht ik nog groter.
Tja, ik zal niet zeggen dat mijn ervaring exemplarisch is, maar ik vind het wel véél te kort door de bocht om te roepen dat de politie niks doet.

• Zwijntjesdrecht
  • Niet online
Pietervs schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:47:
[...]
Tja, ik zal niet zeggen dat mijn ervaring exemplarisch is, maar ik vind het wel véél te kort door de bocht om te roepen dat de politie niks doet.
Laat ik het, speciaal voor jou dan, anders stellen; mijn persoonlijke ervaring is dat de politie er helemaal niks met je aangifte doet. Het was voor mij, persoonlijke, pure tijdverspilling. Tevens heb ik, persoonlijk, er nooit meer iets van vernomen, noch mijn geld teruggehad.

Nu blij?

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zwijntjesdrecht schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Laat ik het, speciaal voor jou dan, anders stellen; mijn persoonlijke ervaring is dat de politie er helemaal niks met je aangifte doet. Het was voor mij, persoonlijke, pure tijdverspilling. Tevens heb ik, persoonlijk, er nooit meer iets van vernomen, noch mijn geld teruggehad.

Nu blij?
Ik ben per definitie een blij persoon :)
Ik begrijp dat je je persoonlijk aangesproken voelt, was niet mijn bedoeling. Sorry daarvoor.

Maar zoals ik al zei: ik ga niet beweren dat mijn situatie exemplarisch is (dus dat de politie altijd reageert zoals ze bij mij reageerden).
Het feit dat het voor jou uiteindelijk tijdverspilling bleek, is lullig voor je. En ik snap dat je daar flink van baalt. Maar het *kan* (zeg niet dat het zo is) zijn, dat de politie meerdere dossiers verzamelt tegen 1 persoon. Het *kan* ook zijn dat de politie er achter is gekomen dat degene die ze zoeken inmiddels met de noorderzon vertrokken is. En er kunnen ook tig andere redenen zijn waarom jij je geld niet terug hebt gehad (maar dan vind ik ook dat de politie jou daar op z'n minst even over hadden kunnen bellen).

Even uit nieuwsgierigheid: Heb je zelf nog naar het bureau gebeld om te informeren naar de status?
Agenten zijn ook maar mensen, en die vergeten nog wel eens wat (zeker als ze Pietervs heten... 8)7 )

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:49
sebastius schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:00:
Aangifte doen en verlies nemen is het enige dat je kunt doen. Wij zijn ook in totaal 2 keer opgelicht (50 en 70 euro) en het is vervelend en er is helaas geen zak aan te doen. Wel de rekeningnummers etc allemaal plaatsen op internet zodat een volgende er niet in trapt.
Onlangs op 2 dagen tijd door 2 verschillende 'verkopers' genaaid voor gelijkaardige bedragen.
Ik kon het haast zelf niet geloven, 2 keer op 2 dagen, zoveel jaar altijd al goeie deals gedaan en dan knal in je gezicht. Mijn frauderadar is weer op scherp gesteld... |:(
Net omdat het relatief kleine bedragen zijn heb ik vooruit betaald, iets wat ik uiteraard zeer zelden doe. Dan doe je het die zeldzame keren...

Aangifte politie (eentje voor de statistieken), een dag rot voelen omdat je in de val getrapt bent en dan weer vooruit kijken zeker? Via opgeletopinternet kan je de gegevens (username, mail, bankrekening) verspreiden en dan kan je hopelijk anderen helpen vermijden in dezelfde val te trappen.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:10
timotje21 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Bellen zal ik vanmiddag proberen, maar ik ga er vanuit dat dit tot niks leidt.
Heb je hem uiteindelijk nog gebeld? En wat gebeurde er?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• timotje21
Ik heb de persoon proberen te bellen, maar deze springt om een of andere reden zonder pardon meteen over naar de voicemail.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58

nexhil

BAM!

*knip* beter geen advies dan slecht advies

[ Voor 69% gewijzigd door gambieter op 26-02-2015 23:31 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En die dan in de problemen te brengen, door iets van ze te vragen, wat ze niet mogen doen (als ze er al toe bereid zouden zijn) ?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 26-02-2015 23:32 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
timotje21 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:03:
Ik heb de persoon proberen te bellen, maar deze springt om een of andere reden zonder pardon meteen over naar de voicemail.
Waarschijnlijk geblokkeerd met een tooltje als sync-me.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• timotje21
Hyp Hyper schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:12:
[...]

Waarschijnlijk geblokkeerd met een tooltje als sync-me.
Oke, merci voor de info! Dan zal ik eens met een ander nummer bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
timotje21 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:00:
[...]

Oke, merci voor de info! Dan zal ik eens met een ander nummer bellen ;)
En gewoon vaag vragen of hij nog wat spul te koop heeft, spreek een ontmoetingsplaats plaats af.
Nóóit naartoe gaan, maar dan weet je in ieder geval in welke hoek/plaats je verkoper zit.
En brengt je zo weer een stapje dichterbij.
Want je hebt nu wel héél weinig informatie over de verkoper.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mij is hetzelfde overkomen als TS, maar dan met de voorloper: de PS3. Ik had wel betaald met Paypal, maar ondanks dat ik na het aanmaken van een geschil en opschalen naar claim gelijk kreeg kon Paypal niet meer dan 3,18 euro terugboeken naar mijn account in 2008. Dat was het bedrag wat nog resteerde op het Paypal account van de verkoper. Aangifte bij politie werd niet opgenomen want civielrechtelijke zaak over niet-nakoming, over het strafrechtelijke delict oplichting wou men niks horen. Dreigen met klacht, want ze zijn verplicht een aangifte op te nemen volgens de wet maakte niks uit. De gegevens die ik had vervolgens doorgespeeld naar de bank (ING) kreeg van de fraudeafdeling terug dat ze ivm privacy geen gegevens zouden verstrekken tenzij er een rechterlijk bevel was uitgevaardigd tegen de rekeninghouder en/of de officier van justitie dit eiste in een lopend onderzoek.

Tl;dr: zelfde meegemaakt, dan met een PS3 en wèl betaald met Paypal. Van 350 euro 3,18 euro terug ontvangen. Naar de rest kon ik fluiten, politie/banken/Paypal konden verder niks voor mij betekenen. Duur lesgeld, maar sindsdien, ongeacht het bedrag: ik haal sindsdien alles af. Of het nu om een flut ding van 1 euro is. Afhalen doe ik, ik laat me niet meer zo afschepen. Sindsdien af en toe nog voor een dichte deur komen te staan, aangebeld: vertelt de bewoner dat zijn adres gebruikt wordt voor marktplaats advertenties. Prima, ik mijn reistijd kwijt, maar in elk geval geen geld meer.

Topic aanmaken op opgelichtopinternet of internetoplichting of hoe die site ook heet maakte geen verschil. Mijn tip: de moeite/tijd die je erin steekt levert enkel meer frustratie op. Het is zuur, ik was er de eerste weken nadat het mij overkwam ook pissig om, elke keer dat politie/bank/Paypal niks voor mij kon betekenen en zelfs via toevoeging bij een advocaat aanbelandde die ging kijken of ie hem niet kon dagvaarden maakte geen klap uit. Brieven werden er namens mij door die advocaat gestuurd naar Paypal en de bank, maar denk maar niet dat het hun overtuigde wel mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:31
Joosie200 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:53:kon Paypal niet meer dan 3,18 euro terugboeken naar mijn account in 2008. Dat was het bedrag wat nog resteerde op het Paypal account van de verkoper.
Dit vind ik nogal merkwaardig met wat ik zelf heb meegemaakt op Ebay. Iets verkocht, netjes betaald gekregen via Paypal en opgestuurd (Verenigd Koninkrijk). Volgens de koper nooit aangekomen (helaas zonder T&T verstuurd) en ook een geschil en claim aan m'n broek waarbij de koper vervolgens gelijk kreeg. Het geld was uiteraard al lang van mijn Paypal af. Ze konden alsnog het hele bedrag incasseren, waardoor ik dus negatief stond op mijn Paypal. Dit heeft enige tijd zo geduurd, totdat ik brieven en telefoontjes kreeg van Paypal om het saldo even aan te zuiveren tot aan de nul. Ging overigens om +/- 240 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:00:
[...]

Dit vind ik nogal merkwaardig met wat ik zelf heb meegemaakt op Ebay. Iets verkocht, netjes betaald gekregen via Paypal en opgestuurd (Verenigd Koninkrijk). Volgens de koper nooit aangekomen (helaas zonder T&T verstuurd) en ook een geschil en claim aan m'n broek waarbij de koper vervolgens gelijk kreeg. Het geld was uiteraard al lang van mijn Paypal af. Ze konden alsnog het hele bedrag incasseren, waardoor ik dus negatief stond op mijn Paypal. Dit heeft enige tijd zo geduurd, totdat ik brieven en telefoontjes kreeg van Paypal om het saldo even aan te zuiveren tot aan de nul. Ging overigens om +/- 240 euro.
Wanneer overkwam jou dit? Kan best wezen dat ze sinds mijn voorval toch maar hebben besloten om desnoods accounts in de min te gooien als de koper in het gelijk is gesteld. Vond het destijds maar vreemd, lekkere aankoopbescherming dan. Heb je hem een keertje nodig, houdt Paypal de hand boven de oplichter door diens account niet in de min te gooien. Het is mijn probleem niet dat Paypal dan met een account blijft zitten waarvan zij dan nog geld tegoed hebben. Maarja.. zal wel net aangepast zijn zonder dat ik er wat aan zou hebben gehad. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:31
Joosie200 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:16:
[...]

Wanneer overkwam jou dit?
Als ik even terugdenk, ik had de CPU (waar 't om ging) eind 2007 gekocht en rond een jaar later verkocht. Ergens eind 2008, begin 2009 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56

talin

ES-MA

Joosie200 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:16:
[...]

Wanneer overkwam jou dit? Kan best wezen dat ze sinds mijn voorval toch maar hebben besloten om desnoods accounts in de min te gooien als de koper in het gelijk is gesteld. Vond het destijds maar vreemd, lekkere aankoopbescherming dan. Heb je hem een keertje nodig, houdt Paypal de hand boven de oplichter door diens account niet in de min te gooien. Het is mijn probleem niet dat Paypal dan met een account blijft zitten waarvan zij dan nog geld tegoed hebben. Maarja.. zal wel net aangepast zijn zonder dat ik er wat aan zou hebben gehad. :/
wel offtopic maar heb dit ook al eens gehad.
zelfde verhaal als Ebay verkoper zijnde.

als koper ben je volledig beschermd en dat is een goede zaak maar als verkoper moet je de boel goed indekken, alles met T&T versturen en vooral internationaal.
foto's maken, bonnetjes bewaren en die als foto toevoegen bij het versturen.

negatieve feedback achterlaten is het enige wat je dan kan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1