MSI Radeon R9 270 GB Gaming geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• bladinovski
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 17:03
Hoi allemaal,

Aangezien ik PC gamen wil gaan proberen heb ik een videokaart nodig, maar daarvoor heb ik niet al te veel geld ter beschikking. Ik had daarom in de prijsmarge tot ong 200 euro gezocht, waarbij De MSI Radeon R9 270 GB Gaming goed uit de bus kwam. Nou is mijn vraag: Is dit een goede videokaart of moet ik verder kijken? Ook ben ik niet zeker of deze videokaart in mijn opstelling past, want ik weet er vrij weinig van.

Ik wil graag games spelen op medium tot high settings met minimaal 50 fps. Denk hierbij aan games zoals Evolve, Crysis 3 en Infamous second son. Ik heb er totaal geen verstand van dus merk maakt mij nog niet uit!

Om even terug te komen op de vraag of de kaart in mijn systeem past, zal ik even mijn 'opstelling' noemen:

8GB intern geheugen
Intel I5 processor (volgens mij de 4600)
Een voeding van 450 watt
1 TB geheugen

Ik vraag dit omdat ik niet weet of de 450 watt voor deze videokaart genoeg is en het zou zonde zijn als het niet kon. De videokaart heeft een wattage van 162 Watt nodig, dus ik twijfel. Zoals ik al zei, ik ben niet echt thuis in pc's

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Bladinovski

Verwijderd

Kun je alle volledige specificaties van je systeem noemen?

Een i5 of 450W voeding zegt bijvoorbeeld niks. Er zijn tientallen verschillende i5's en duizenden 450W voedingen. Daarnaast mis je nog belangrijke onderdelen zoals de behuizing en het moederbord.

Wat is de resolutie van je scherm?

• bladinovski
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem open gemaakt en gekeken wat ik daar nog kon vinden. Hier (hopelijk) een aanvulling:

Het is blijkbaar een 420 watt voeding, kon het merk niet vinden :s. Het is waarschijnlijk geen hele goede omdat het ook niet een hele dure pc was.
Het moederbord: MSI H81M-E33
De naam vd behuizing staat er niet op, maar ik neem aan dat dit alleen voor de ruimte is en dus heb ik de ruimte opgemeten in het deel waar de videokaart komt: 33 cm lang, 9 cm breed
De ventilator ook nog even: intel E97378-001
De processor: i5-4460 @ 3.20GHz

De resolutie van mijn scherm is 1920 x 1080.

Ik hoop dat dit genoeg aanvullende info was, anders hoor ik het graag!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
kan je een foto maken van de voeding? vaak kan the mask nog wel uitvogelen of je er iets mee kunt?

en is 2de hands met garantie ook nog een optie?

Verwijderd

Hmm kan zijn dat het een hele gare/beroerde Linkworld voeding is. Typenr. begint dan vaak met LPK en dan een nummer en er staat geen merk op.

• bladinovski
Volgens mij heb ik de LPK gezien ja...

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

bladinovski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:43:
Volgens mij heb ik de LPK gezien ja...
Oh oh...
-> [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

350W is eigenlijk al zat voor een 270, daavoor moet je ongeveer kijken.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
In dat geval is het verstandig om een kwaliteitsvoeding te halen en een nieuwe gpu. Als je van een gokje houdt kan bieden tweedehands 7950 kaarten enorm veel prestaties voor het geld. Dat plus een decent seasonic of xfx voeding en je bent klaar voor onder de 200 euro

• bladinovski
Dus liever een nieuwe voeding? Is de GPU het geld waard?
Ik kan nog even kijken, want ik had eerst een pc waar iets goed mis mee was, maar ze wisten niet wat dus ze hebben ook een nieuwe voeding erin gezet. Mis is dat wat?
Dit is hem: cooler master rs-400-psap-i3 (400W)

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Cooler Master is een goed merk, lekker laten zitten die voeding. En meer dan genoeg voor een AMD 270 :)

EDIT: ik lees nu je comment nog maals, en deze cooler master zit in een andere PC welke je niet meer gebruikt? In dat geval zou ik de voeding overzetten !

[ Voor 43% gewijzigd door Bart_GR op 20-02-2015 17:03 ]

Verwijderd

Ja
Is de GPU het geld waard?
Een R9 270 is een prima koop.
Mis is dat wat?
Dit is hem: cooler master rs-400-psap-i3 (400W)
Nee dat is een Cooler Master gemaakt door Solytech/Deer/Allied (zelfde bedrijf verschillende namen) ook helemaal niks.

pricewatch: Antec VP350P is een goede goedkope vervanger.

• bladinovski
Dat klopt! Ik dacht er net aan dat mn oude computer nog boven stond, maar dat ie wel een nieuwe voeding had. Altijd handig, dat bewaren :)

• bladinovski
Is 350 watt zat dan?

• bladinovski
is deze:Cooler Master GM-Series G550M
of deze: thermaltake hamburg 530w
niet beter?

• loki504
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

lees deze eens door. dan kom je al een heel eind. en een goede 350w is genoeg voor een r9 270.
tevens kan je op wijzigen drukken. op die manier kan je je post aanpassen zodat je niet 3 posts achter elkaar heb staan.

Verwijderd

Ja, zolang de kwaliteit maar goed is.
bladinovski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:19:
is deze:Cooler Master GM-Series G550M
of deze: thermaltake hamburg 530w
niet beter?
Nee niet echt, maar sowieso erg overdreven, daarmee kun je gemakkelijk twee R9 270's van stroom voorzien.

• bladinovski
oke, bedankt voor het advies!

• loki504
Misschien een refirbished r9 280x met 1 jaar garantie voor 100-140 euro? Met een voeding blijf je binnen je 200 euro en kan je zeker weer een paar jaar vooruit.

• bladinovski
Ik zal even kijken, bedankt
Pagina: 1