Toon posts:

Probleem na installeren nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe video kaart de R9 280x binnen. Op de doos staat dat hiervoor 750watt voeding voor nodig is. Op forums op internet las ik dat 500/600watt ook wel moet voldoen. Ik heb zelf 650 watt in mijn computer.

Nu is het zo wanneer ik battlefield 4 start en deze op ultra draai mijn computer zichzelf herstart na ongeveer 5 min. Komt dit dus door te weinig voeding? Of kan dit ook een ander probleem zijn?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Thomg

Aww yiss

Welke voeding mag dit zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik een Recom 600watt zie ik nu

• Thomg

Thomg

Aww yiss

[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Zoek maar een nieuwe uit 450+.

• BastiaanNL
  • Laatst online: 04-09-2023
Er zijn hier veel voeding experts die je exact kunnen uitleggen dat de voeding het probleem zal zijn gok ik. Nog nooit van het merk voeding gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Is het nu voor mij aan te raden wel een minimale voeding van 750watt te nemen? Of kan een lager wattage ook voldoen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:42:
Is het nu voor mij aan te raden wel een minimale voeding van 750watt te nemen? Of kan een lager wattage ook voldoen?
Lager voldoet, kwaliteit is wat belangrijk is en Recom faalt daar heel hard in.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Weet je zeker dat het aan de voeding ligt en niet aan hoge temperaturen?
Omdat de PC pas na een X aantal minuten uitvalt..

• Thomg

Thomg

Aww yiss

AzzKickah schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:45:
Weet je zeker dat het aan de voeding ligt en niet aan hoge temperaturen?
Omdat de PC pas na een X aantal minuten uitvalt..
Recom voedingen zorgen wel eens vaker voor onverklaarbare problemen die spontaan weggingen na het vervangen. Dat zou ik dan sowieso doen voor de well being van je pc. Of dat het oplost kunnen we nu niet zeggen, maar het maakt wel een grote kans.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 20-02-2015 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur voor zover ik even bekeken heb had een max van 53 graden. Ik had al op google gekeken en zag vaker de oplossing staan een nieuwe en beter PSU te nemen. Ik denk dat ik dit maar moet proberen. Zie geen andere reden waarom de computer restart alleen als ik battlefield draai. (enige zware game die ik op het moment heb staan)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

Als dat tijdens het gamen idd de temperatuur is dan lijkt me dat aan de lage kant en zal het zeker niet de reden van het uitvallen zijn.

Kijk inderdaad naar een voeding van een goed en degelijk merk, minstens 450watt.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd

Topicstarter
Hmm jammer ik heb namelijk wel een nieuwe voeding van CoolerMaster liggen 80plus bronze (m2 silent pro) 420 watt maar die gaat het dus niet trekken?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:01:
Hmm jammer ik heb namelijk wel een nieuwe voeding van CoolerMaster liggen 80plus bronze (m2 silent pro) 420 watt maar die gaat het dus niet trekken?
Ehhhhh, je kan het proberen, maar je zit wel erg dicht tegen het randje.

Wat je wel kan doen is ze samen gebruiken, enkel de PEGs van de CM op je videokaart en de rest zo laten als het is.

Is een redelijke oplossing tot je nieuwe voeding binnen is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 20-02-2015 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alles op de voeding van 420watt aangesloten even test draaien kijken hoe die reageert, en bedacht me net ook al inderdaad ze beide te kunnen gebruiken tijdelijk! Bedankt voor je hulp alvast ik zal zo even update doen hoe die het doet.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Denk wel even heel goed na voor je ze aan elkaar knoopt.

Als je de PEGS van de CM pakt moet je ook allebei doen en niet 1 van de CM en een van RECOM.

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgens mij is het niet eens nodig, heb net Battlefield 4 multiplayer op ultra gedraait zonder dat mijn pc eruit vloog. Dus ik denk dat het met deze voeding is verholpen?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik zou even een cpu stress test en een gpu stress test tegelijkertijd doen, mocht hij dan niet "eruit vliegen", dan are you good to go :)

Show me your moves.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mwa, ik kan het niet echt aanraden. Zo dicht op de max van een voeding die niet zo super is ( vergeleken met recom is het wel veel beter ).

Trap ze allebei is lekker flink op de staart, als die het dan nog doet kan je d'r wel vanuit gaan dat het voorlopig wel lukt.

Ik zou toch wel een nieuwe voeding halen.

Better be safe than sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het even getest, wanneer ik de GPU test deed liep de computer vast. Dus voor nood is het een prima oplossing denk ik zo, en zal aankomende week even een nieuwe PSU bestellen :-) bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1