Toon posts:

Gaming pc - Budget 650,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen van tweakers,

Ik weet nog vrij weinig/niks van gaming pc wereld, toch zou ik zeer graag mijn eerste gaming pc aanschaffen maar heb ik geen idee waar ik op moet letten en waar ik minder of juist meer aan uit zou moeten geven daarom dus dit topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ga de pc vooral gebruiken om op te gamen en misschien livestreamen of om gameplay (Op de computer zelf) op te nemen. Het enige spel wat ik wil spelen is 'Arma 3 altis life' op high quality settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 650,- iets meer maakt ook niet uit als het een groot verschil maakt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

De pc die ik nu heb zou uit elkaar mogen alleen weet ik niet wat ervan bruikbaar is. Randapparatuur is niet nodig!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Voor de rest is er niks nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Geen voorkeuren voor merk want heb zoals eerder gezegd geen verstand van de gaming pc wereld.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Wil alleen arma 3 altis life goed kunnen runnen zonder lagg en zou het liefst nog kunnen recorden.

PS: Sorry als mijn forum niet correct op gebouwd is, dit is mijn eerste topic ooit dus vandaar.

Mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 93,95€ 93,95
1ASRock 970 Extreme4€ 73,99€ 73,99
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 179,95€ 179,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/8€ 65,49€ 65,49
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,93€ 12,93
1Corsair CX600M€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 574,16

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 21:26 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:06:
Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!
Bedankt voor de reactie!
Ik zou best een lijstje willen maken maar heb geen idee wat er belangrijk is aangezien ik er echt niks over weet ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is allemaal geen rocket science natuurlijk, lezen-lezen-lezen. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:13:
Het is allemaal geen rocket science natuurlijk, lezen-lezen-lezen. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.

[...]

Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!
Ik ga nu mijn lijstje maken bedankt voor de tips!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:51

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sowieso zou ik die 270x inwisselen voor een R9 280 met 3GB, ik geloof dat de requirements van Arma 3 nog al meevallen maar een beetje extra grafische kracht kan nooit kwaad. Verder is het belangrijk om te weten of je een SSD in je systeem wilt hebben. In principe is het budget er wel voor en het zal het systeem vooral sneller maken bij gebruik voor algemene doeleinden. Alternatief is het overgebleven budget te gebruiken om een Intel i5 processor in plaats van de AMD FX6300 aan te schaffen. Dat zal op dit moment niet echt nodig zijn maar maakt het systeem misschien wat meer toekomstbestendig. Daarnaast heb ik het RAM geheugen en de voeding aangepast. RAM was SODIMM en voeding was te zwaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 93,95€ 93,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 74,95€ 74,95
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 189,90€ 189,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 61,50€ 61,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,90€ 55,90
1Crucial BX100 120GB€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,98

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren ! @Tribits
Ik denk dat ik dan liever Intel i5 processor wil nemen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 13:44

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Je vergeet een 3e party CPU cooler!

AMD staat bekent om de warmte

offtopic:
wel handig als je ga bqq'en :P

Review QNAP TS-230 NAS

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:21:
Bedankt voor het reageren ! @Tribits
Ik denk dat ik dan liever Intel i5 processor wil nemen.
Dat is dan makkelijk, lijstje importeren, bordje en CPU eruit gooien, en dan een Intel bordje (socket 1150) en i5 4460 erin gooien. Eventueel om onder de €650 te blijven kan je kijken om de GPU 2de hands te krijgen voor +-100 euro.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
@Dutchredgaming ik wil de AMD toch vervangen voor een Intel i5

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,90€ 179,90
1Asus B85M-G (C2)€ 62,95€ 62,95
2Crucial CT51264BA160BJ€ 28,95€ 57,90
1Cooler Master GM G450M€ 39,95€ 39,95
1Crucial BX100 250GB€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,48

Met als tweedehands videokaart een HD7950 voor niet meer dan €100;
http://tweakers.net/categ...RgHPaJq6hbTfSuE05O8ZFJ_AA

Of deze; V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MK_
  • Niet online

MK_

Waarom de matige G450M?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
De Cooler Master GM series brengt DC-DC (betere spanningsstabiliteit en hoger rendement) naar het budget segment en combineert dit met een semi-modulair design. Nadeel van deze serie is mindere kwaliteit van de condensators waardoor de verwachte levensduur van deze serie korter is. Maar zolang de garantie loopt (5 jaar) hoef je nog geen problemen te verwachten.
Voeding is goed genoeg en het scheelt wat geld waardoor je voor een ander onderdeel wat meer geld hebt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:51

Tribits

Onkruid vergaat niet

Rare opmerking uit dat voeding topic, er zijn sowieso wel meer fabrikanten die zich verslikt hebben in de garantie voorwaarden en zelfs in de problemen kwamen door het grote aantal returns. Los daarvan kan je natuurlijk ook gewoon binnen de garantietermijn problemen verwachten. Dan kan je in theorie aanspraak maken op de garantie maar in de praktijk zal je dan al snel een paar weken met een PC zonder voeding zitten zodat er weinig anders op zal zitten dan alsnog een andere kopen. Maar los daarvan: waarom zou je risico's nemen om een tientje te besparen? Dat kan ik toch moeilijk een goed aankoop advies noemen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03 15:15
Hoewel ik het wel leuk vind om apparatuur een 2e leven te geven door vervangen van een paar condensatoren ( Laatst nog een monitor gered door na 9 jaar een CapXon te vervangen..en hij kan weer :) ) ben ik geen expert op dat gebied. Ik lees me echter (zeker de laatste tijd) beheurlijk scheel op fora zoals dat van jonnyguru waar veel van deze voedingen besproken worden.
En lees de reviews natuurlijk (jonnyguru, hardwaresecrets, techpowerup etc.)
Daarnaast check ik alle grote verkoopsites (amazon,newegg etc.) op negatieve ervaringen met voedingen om een beeld te krijgen van de ervaringen van de gebruikers.

CapXon condensatoren zijn goedkope condensatoren en zijn/waren daardoor populair bij fabrikanten van goedkope apparatuur/voedingen met een matig/slecht design. Hierdoor worden deze condensatoren zwaarder belast dan ze kunnen hebben en begeven ze het eerder, das logisch. In een goed ontworpen voeding (zoals de GM G450) worden de condensatoren niet onevenredig belast en kun je er, mits je de voeding niet continue belast met z'n max, zoals je eigenlijk met geen 1 voeding moet doen, vanuit gaan dat ie z'n garantietermijn netjes overleeft. En met de build die TS op het oog heeft gaat dat bij lange na niet gebeuren. Vandaar dat The_Mask hem ook als 1 van de te kiezen voedingen opgeeft in zijn topic. Maar waarschijnlijk kan hij het beter verwoorden dan ik :)
Pagina: 1