Point.Flare schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:27:
Mijn snelle (en lelijke) aanpassing. Als het idee bevalt, borduur er dan vooral op verder!
Mijn associatie met tweakers zit allang al niet meer puur in de harde kant. Ik tweakers meer als verbindend element met alles wat met technologie te maken heeft. Nieuws, reviews, prijsvergelijkingen, ga zo maar door.
Deze combinatie van technologie en verbindend element vind je ook terug op een PCB. De verschillende banen geleiden (data)stromen naar de juiste plek. Deze banen zijn het verbindende element tussen verschillende onderdelen die samen een werken apparaat maken. Zonder deze verbindende elementen is er geen overdracht en kan de technologie niet werken.
Het sleuteltje van 'tweaken' heeft plaats gemaakt voor een element dat er wel nog sterk op lijkt. De associatie met het oude logo is er, mede door het kleurgebruik, nog steeds.
Ik denk dat dit een goede combinatie zou zijn met de typografie met het sleuteltje tussen de EA.
Dit kan bij uitstek op een schildje worden geplaatst, voor bijvoorbeeld de tweakers-waarderingen ed.
Ik heb hem tevens losjes gebaseerd op het tekentje voor "aan/uit", wat wordt opgemaakt uit de 0 en de 1 in elkaar verweven. Tevens een referentie naar softwarematig tweaken (het wijzigen van een 0 in een 1 ev.)
[
afbeelding]
Versie zonder einde:
[afbeelding]
Ik ben stiekem nog even verder gegaan op het I/O idee. Het werkelijke teken voor aan is natuurlijk de I in de O en de uitstekende I slaat op standby. 'Stand by' slaat in deze dus niet op de 'slaapstand', maar standby staan in de zin van 'altijd klaar om te helpen'. Iemand die standby staat op oproep. Diegene kan bijspringen als dat nodig is. Het inschakelen van iets of iemand uit standby, doe je vaak om iets te kunnen gebruiken, of om ergens toegang toe te krijgen. Zo ook Tweakers. Wanneer men kennis zoekt, dan staat Tweakers.net altijd standby om deze te leveren.
De spikes zouden toegevoegd kunnen worden, als men meer overeenkomst met het oude logo wil. Ik denk echter dat door het terugkerende groen, de kenmerkende T en het ronde van het logo voldoende herkenningspunten oplevert om de associatie met tweakers op te roepen.
Iemand die mij kan helpen aan het juiste lettertype voor het woordmerk 'tweakers'? Ik wil graag ook laten zien hoe dat er uit zou zien.
EDIT: De T zou nog iets vierkanter moeten. Maargoed..schets is schets. De daadwerkelijke creatie van het logo wordt uiteindelijk toch door het reclamebureau gemaakt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Point.Flare op 17-02-2015 13:14
]