Dat is een mooie! Dan eventueel nog met een tandwiel als buitenste rand om van die 5 punten af te zijn.
Het was ook meer om te zien hoe dat in die kleuren in jouw logo zou zijn, als ik de hele site in het wit/blauw/zwart bedenk, is dat inderdaad niet echt een fijne combinatiematroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:37:
[...]
Die kleurcontext vind ik persoonlijk niet erg mooi, maar daarnaast wilde Tweakers de originele kleuren er een beetje in houden, geloof ik. Anders past het logo ook niet meer bij de rest van het design van de website.
Die onderste tekst zou inderdaad een goede combinatie kunnen vormen. Het plaatje is alleen niet zo high-res, dus ik kan niet zoveel mee. In paint dan..
Is er trouwens ergens een overzicht van het T.net logo van de afgelopen jaren?
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 16-02-2015 10:50 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nog even en we zijn "mechanica" tweakers..Ronald8 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:49:
[...]
Dat is een mooie! Dan eventueel nog met een tandwiel als buitenste rand om van die 5 punten af te zijn.
Certified Google Teacher.
Simpel is nogal.. subjectief.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:47:
[...]
Hahahah ze zijn zooo simpel gemaakt, dat kladder je toch zo na
ik steek momenteel al mijn energie in onderstaande font. terwijl ik hier stom ***, erger ik me aan het feit dat ik geen logo uit mijn handen krijg die hier bij "past"matroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:51:
[...]
Simpel is nogal.. subjectief.Maar je mag hem er wat mij betreft simpel naast kladderen, hoor.

Ik zie eigenlijk enkel ontwerpen langskomen hier, maar mag er ook gezegd worden dat ik een voorstander van 'laten' ben? Het huidige logo is prima, en wat mij betreft zeker niet aan vervanging toe. Een kleine verandering vind ikzelf eigenlijk ook niet nodig.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:24:
(...)
Zelf zou ik ook liever zien dat die 5 punten weggaan. Deze geven een heel "agressief" uiterlijk aan het logo. (...) Dat is het hele probleem, met de punten is het hele logo heel agressief. Zonder de punten is het logo heel kaal.
(...)
ScrooLoose schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:56:
Als men zich toch zo krampachtig aan het de steeksleutel wil houden misschien kun je van de "T" in het midden van de logo iets "printplaat" achtigs van maken zodat het duidelijk is dat het om "tweaken" van electronica gaat?
MicGlou schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:12:
(...)
Sowieso vind ik dat die zwarte 'ster' rondom het logo weg moet, dat is wat mij betreft de grote boosdoener dat men denkt dat het een mijn is oid... die punten moeten eraf en gewoon als zwart kader.
(...)
Ronald8 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:49:
[...]
Zoiets dan:flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:51:
[...]
Nog even en we zijn "mechanica" tweakers..
spoiler:

Misschien kan ik nog wel wat leuks tekenen in Eagle (Een freeware PCB ontwerp programma) dat in de steeksleutel kan.
Misschien dat dat een beter idee is?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Of we veranderen de steeksleutel in een stekker (zo'n idee dat je opeens te binnen schiet)Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:46:
Misschien kan ik nog wel wat leuks tekenen in Eagle (Een freeware PCB ontwerp programma) dat in de steeksleutel kan.

Met een stekker kun je niks tweaken.
Misschien iets met een soldeerbout?
Dan kan je er haast beter het $ symbool in verwerken.Fordox schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:49:
Met een stekker kun je niks tweaken.
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door matroosoft op 16-02-2015 13:21 ]
Mijn snelle (en lelijke) aanpassing. Als het idee bevalt, borduur er dan vooral op verder!
Mijn associatie met tweakers zit allang al niet meer puur in de harde kant. Ik tweakers meer als verbindend element met alles wat met technologie te maken heeft. Nieuws, reviews, prijsvergelijkingen, ga zo maar door.
Deze combinatie van technologie en verbindend element vind je ook terug op een PCB. De verschillende banen geleiden (data)stromen naar de juiste plek. Deze banen zijn het verbindende element tussen verschillende onderdelen die samen een werken apparaat maken. Zonder deze verbindende elementen is er geen overdracht en kan de technologie niet werken.
Het sleuteltje van 'tweaken' heeft plaats gemaakt voor een element dat er wel nog sterk op lijkt. De associatie met het oude logo is er, mede door het kleurgebruik, nog steeds.
Ik denk dat dit een goede combinatie zou zijn met de typografie met het sleuteltje tussen de EA.
Dit kan bij uitstek op een schildje worden geplaatst, voor bijvoorbeeld de tweakers-waarderingen ed.
Ik heb hem tevens losjes gebaseerd op het tekentje voor "aan/uit", wat wordt opgemaakt uit de 0 en de 1 in elkaar verweven. Tevens een referentie naar softwarematig tweaken (het wijzigen van een 0 in een 1 ev.)

Versie zonder einde:
Mijn associatie met tweakers zit allang al niet meer puur in de harde kant. Ik tweakers meer als verbindend element met alles wat met technologie te maken heeft. Nieuws, reviews, prijsvergelijkingen, ga zo maar door.
Deze combinatie van technologie en verbindend element vind je ook terug op een PCB. De verschillende banen geleiden (data)stromen naar de juiste plek. Deze banen zijn het verbindende element tussen verschillende onderdelen die samen een werken apparaat maken. Zonder deze verbindende elementen is er geen overdracht en kan de technologie niet werken.
Het sleuteltje van 'tweaken' heeft plaats gemaakt voor een element dat er wel nog sterk op lijkt. De associatie met het oude logo is er, mede door het kleurgebruik, nog steeds.
Ik denk dat dit een goede combinatie zou zijn met de typografie met het sleuteltje tussen de EA.
Dit kan bij uitstek op een schildje worden geplaatst, voor bijvoorbeeld de tweakers-waarderingen ed.
Ik heb hem tevens losjes gebaseerd op het tekentje voor "aan/uit", wat wordt opgemaakt uit de 0 en de 1 in elkaar verweven. Tevens een referentie naar softwarematig tweaken (het wijzigen van een 0 in een 1 ev.)

Versie zonder einde:

[ Voor 20% gewijzigd door Point.Flare op 16-02-2015 14:33 ]
Kijk, vernieuwing
Ik heb eerlijk gezegd de steeksleutel nooit begrepen, dat gebruik je voor je auto en niet voor je PC toch.
Bovendien is Tweakers nu veel meer een brede tech-site dan vroeger het geval was, dat mag je best uitdragen via je nieuwe logo. Dus ik zeg: weg met die gekke steeksleutel.
Tekenen kan ik niet, dus dat laat ik aan de experts hier over. Succes!
Bovendien is Tweakers nu veel meer een brede tech-site dan vroeger het geval was, dat mag je best uitdragen via je nieuwe logo. Dus ik zeg: weg met die gekke steeksleutel.
Tekenen kan ik niet, dus dat laat ik aan de experts hier over. Succes!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Die steeksleutel is altijd het symbool geweest van 'tweaken', het 'sleutelen aan', zie daar maar eens een alternatief voor te vinden
Al viel me op dat de oude term 'gouden steeksleutel' niet meer wordt gebruikt, dat is nu enkel Tweakers Awards?
En die hierboven, maak die T ook zonder einde en het lijkt net het diagram van een +/- pool van een adapter
Al viel me op dat de oude term 'gouden steeksleutel' niet meer wordt gebruikt, dat is nu enkel Tweakers Awards?
En die hierboven, maak die T ook zonder einde en het lijkt net het diagram van een +/- pool van een adapter

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Misschien een ideetje (ik weet niet of het al eerder is genoemd, anders: mijn excuses
) om de letters we in Tweakers te benadrukken voor het "community" dingetje?
Verwijderd
Wat te denken van een 8P8C (RJ45) connector en/of een lampje (met bijvoorbeeld een T-vorm gloeidraad)?
Dan valt de T helaas weg.SinergyX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:55:
Die steeksleutel is altijd het symbool geweest van 'tweaken', het 'sleutelen aan', zie daar maar eens een alternatief voor te vinden![]()
[afbeelding]
Kleine toevoeging met een schildje gelijk maar.
http://i.imgur.com/nUeyi7g.png
Ter verduidelijking, dit is een variatie op het "tweakers zegt:.." (Goed, Voldoende, enz...) Dus niet als logo bedoeld.
[ Voor 13% gewijzigd door Point.Flare op 16-02-2015 15:14 ]
doet me heel erg aan mcafee denken nuPoint.Flare schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:03:
[...]
Dan valt de T helaas weg.
Kleine toevoeging met een schildje gelijk maar.
[afbeelding]
Goed punt. Ik dacht vauit de 'beste keus'. Maar door het rood en het schild lijkt het wel heel erg. Een rechthoekige tag zou dan mooier zijn.
Ziet er goed uit! Van een afstandje kun je die ea alleen niet meer goed lezen op deze manier.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:22:
Nu nog de steeksleutel in het logo vervangen voor een soldeerbout, en ik ben er denk ik.
[afbeelding]
Bovendien zou ik dat zelf overbodig vinden, hoewel het er van dichtbij wel leuk uit ziet.
De eerste versie vind ik mooier. Niet veel poespas.Point.Flare schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:27:
[...]
[afbeelding]
Versie zonder einde:
[afbeelding]
Je laatste versie is echt over the top. Daar zitten zoveel franjes aan, dat het de herkenbaarheid niet ten goede komt.
De meest succesvolle logo's zijn zeer eenvoudig.
Denk aan Shell, Coca Cola, Facebook, Google, etc.
Dat heeft natuurlijk ook iets te maken met de enorme grootte en reeds bestaande naamsbekendheid van die bedrijven, maar het simpele logo helpt natuurlijk wel.
Niet dat ik het beter kan hoor, het is alleen een mening vanaf de zijlijn.
Kleine edit gedaan. Blijkbaar niet duidelijk genoeg gemaakt dat het niet als logo was bedoeld.PromWarMachine schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:11:
Je laatste versie is echt over the top. Daar zitten zoveel franjes aan, dat het de herkenbaarheid niet ten goede komt.
Andersom herken jij ook Starbucks, Ajax of La vache qui rit, lang niet altijd is het eenvoud, maar ook een unieke look of juist specifieke kleursettings (Pepsi met hun rood/wit/blauwe cirkel).PromWarMachine schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:11:
De meest succesvolle logo's zijn zeer eenvoudig.
Denk aan Shell, Coca Cola, Facebook, Google, etc.
Dat heeft natuurlijk ook iets te maken met de enorme grootte en reeds bestaande naamsbekendheid van die bedrijven, maar het simpele logo helpt natuurlijk wel.
Niet dat ik het beter kan hoor, het is alleen een mening vanaf de zijlijn.
afaik is google logo toch gewoon de naam? Dacht dat die cirkel met kleurtjes Chrome was?
Hier maar is de .psd en HighRes van mijn tweakers met steeksleutel tussen de EenAflipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:22:
Nu nog de steeksleutel in het logo vervangen voor een soldeerbout, en ik ben er denk ik.
[afbeelding]
https://app.box.com/s/ojrhkw6f26cnw3r3ljiahiglqlxc7ryx
even snel, nu met soldeerbout:

[ Voor 13% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 15:29 ]
Disclaimer: Ik heb niet alles gelezen / gezien.
Ik ben bezig met een logo dat de T anders benaderd. Ik gebruik een arm die recht omhoog staat en een steeksleutel vasthoudt. Die steeksleutel is horizontaal. Zo heb je de sleutel en een T-vorm. De arm moet de persoonlijke sfeer illustreren; het is echt de tweaker zelf die de sleutel vast heeft. Zo betrek je het community-gevoel er ook een beetje bij, want 'gewoon' een T tekenen is niet vernieuwend en heeft ook geen echte boodschap. Ook geeft een vuist in de lucht altijd een gevoel van kracht.
Ik zit alleen een beetje met de kleuren. Een schaduw van het ontwerp of een negatief of iets dergelijks laten hem wel overal op passen, maar de groene kleur zit er nog niet in. Ik vond het schildidee dat ik heb gezien wel leuk, maar dan moet er ook weer een rand omheen en dan wordt het weer zo groot.
Ik ben dus nog lekker aan het denken en tekenen, maar ik dacht, ik plaats het idee alvast. Misschien heeft iemand feedback of kan je er iets mee.
Ik ben bezig met een logo dat de T anders benaderd. Ik gebruik een arm die recht omhoog staat en een steeksleutel vasthoudt. Die steeksleutel is horizontaal. Zo heb je de sleutel en een T-vorm. De arm moet de persoonlijke sfeer illustreren; het is echt de tweaker zelf die de sleutel vast heeft. Zo betrek je het community-gevoel er ook een beetje bij, want 'gewoon' een T tekenen is niet vernieuwend en heeft ook geen echte boodschap. Ook geeft een vuist in de lucht altijd een gevoel van kracht.
Ik zit alleen een beetje met de kleuren. Een schaduw van het ontwerp of een negatief of iets dergelijks laten hem wel overal op passen, maar de groene kleur zit er nog niet in. Ik vond het schildidee dat ik heb gezien wel leuk, maar dan moet er ook weer een rand omheen en dan wordt het weer zo groot.
Ik ben dus nog lekker aan het denken en tekenen, maar ik dacht, ik plaats het idee alvast. Misschien heeft iemand feedback of kan je er iets mee.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Misschien een iets mooiere afwerking en een andere (modernere/techinische) font, en mijn stem heb jeflipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:18:
[...]
Hier maar is de .psd en HighRes van mijn tweakers met steeksleutel tussen de EenA
https://app.box.com/s/ojrhkw6f26cnw3r3ljiahiglqlxc7ryx
even snel, nu met soldeerbout:
[afbeelding]
Doet me aan dit denkenSiempie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:45:
Disclaimer: Ik heb niet alles gelezen / gezien.
https://www.google.nl/sea...anda+poster+fist&imgdii=_
Ah, ja.

Maar dan simplistischer (dit vind ik veel te gedetailleerd) en met een steeksleutel.
Edit:
@ flipkipse:
Ik hoop dat je dit bericht niet als aanvallend ziet, maar ik vind het logo helemaal niks. Ik vind die T veel te langwerpig. Ook snap ik het idee van de soldeerbout in een steeksleutel niet. De steeksleutel zelf ziet er uit als een tang en er ligt een blokje op. Ik neem aan dat dat blokje dient om het logo naar een T te forceren, maar als het blokje zelf geen nut heeft zie ik de toegevoegde waarde niet. De sleutel in de tekst vind ik wel heel leuk bedacht. Ik vind het heerlijk creatief, maar het leidt wel af. Als ik naar de tekst kijk zie ik niet in 1 oogopslag "Tweakers", maar ik zie aangevreten letters en ga daarna pas kijken wat het woord is.
En als ik naar het huidige logo kijk zie ik het plaatje en daarnaast "tweakers". Bij jouw logo kijk ik eigenlijk niet naar het plaatje en komt zelfs de tekst niet goed uit de verf. Sorry dat ik zo negatief ben, maar ik vind het gewoon helemaal niks.

Maar dan simplistischer (dit vind ik veel te gedetailleerd) en met een steeksleutel.
Edit:
@ flipkipse:
Ik hoop dat je dit bericht niet als aanvallend ziet, maar ik vind het logo helemaal niks. Ik vind die T veel te langwerpig. Ook snap ik het idee van de soldeerbout in een steeksleutel niet. De steeksleutel zelf ziet er uit als een tang en er ligt een blokje op. Ik neem aan dat dat blokje dient om het logo naar een T te forceren, maar als het blokje zelf geen nut heeft zie ik de toegevoegde waarde niet. De sleutel in de tekst vind ik wel heel leuk bedacht. Ik vind het heerlijk creatief, maar het leidt wel af. Als ik naar de tekst kijk zie ik niet in 1 oogopslag "Tweakers", maar ik zie aangevreten letters en ga daarna pas kijken wat het woord is.
En als ik naar het huidige logo kijk zie ik het plaatje en daarnaast "tweakers". Bij jouw logo kijk ik eigenlijk niet naar het plaatje en komt zelfs de tekst niet goed uit de verf. Sorry dat ik zo negatief ben, maar ik vind het gewoon helemaal niks.
[ Voor 65% gewijzigd door Ample Energy op 16-02-2015 16:01 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Het is nu geen steeksleutel mee, maar ik probeerde de vormen van het oude logo her te gebruiken, dat is het punt waar ik momenteel mee zit. Als je de steeksleutel uit het logo haalt, moet je nog steeds de vorm her-gebruiken om het gezichtsverlies te compenseren.Siempie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:53:
Ah, ja.
[afbeelding]
Edit:
@ flipkipse:
Ik ben het met je oneens dat de tekst "tweakers" omduidelijk is. Want zelf zie ik steeds in de eerste oog opslag de tekst en in de tweede de steeksleutel. maar dat is waarschijnlijk iets persoonlijks.
Over smaak valt niet te twisten, dus voel me ook niet aangevallen
[ Voor 5% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 16:15 ]
Ik zou zeggen, weg met dat schild/sleutel ding.
Je kan wel iets om die T heen bouwen als 'weakers' er maar achteraan komt.
Nu staat er elke keer T Tweakers.. waarom is dat
Over de huidige moersleutel.. het is dat je het zegt maar ik zag t niet..
Je kan wel iets om die T heen bouwen als 'weakers' er maar achteraan komt.
Nu staat er elke keer T Tweakers.. waarom is dat
Over de huidige moersleutel.. het is dat je het zegt maar ik zag t niet..
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Waarom niet iets gebaseerd op deze logo?

Iedereen snapt dan dat tweakers volzit met henkies(mannen met nekbaarden die graag sleutelen)

Iedereen snapt dan dat tweakers volzit met henkies(mannen met nekbaarden die graag sleutelen)
Geweldig! Voor het eerste zie ik dat het logo een steeksleutel moet voorstellen. Dat was hier nog nooit binnengekomen.matroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:19:
[...]
[No offence]: Je moet even je gekleurde bril afzetten, joh! Het is gifgroen.
[...]
FTFY:
[afbeelding]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Duurde bij mij ook heel lang voor dat ik het zag.Maverick schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:43:
[...]
Geweldig! Voor het eerste zie ik dat het logo een steeksleutel moet voorstellen. Dat was hier nog nooit binnengekomen.
Ik snap dat het altijd zo is geweest, maar de logica ontgaat me, en in de vorm van Tweakers zoals het heden ten dage is, nog veel meer dan vroeger. Ik zou lekker kiezen voor iets heel nieuws.SinergyX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:55:
Die steeksleutel is altijd het symbool geweest van 'tweaken', het 'sleutelen aan', zie daar maar eens een alternatief voor te vinden![]()
[afbeelding]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ben ik ook zeker met je eens, maar met wat pak je diezelfde context van T.net die het al jaren is geweest? Toegegeven, denk dat een groot deel hier niet eens weet wie/wat henk is, of waar heel die term 'WoT' vandaan komt, maar het blijft wel beetje de essentie van de site. Of beter, kernwoord blijft 'technologie' icm 'community', hoe beeld je zoiets uit?BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:48:
Ik snap dat het altijd zo is geweest, maar de logica ontgaat me, en in de vorm van Tweakers zoals het heden ten dage is, nog veel meer dan vroeger. Ik zou lekker kiezen voor iets heel nieuws.
Iets nieuws is altijd te bedenken, maar past het dan ook bij wat T.net al ruim 16 jaar is (T.net officieel is toch uit 1998?)?
Haha, jij pakt letterlijk alle onderdelen die je tegenkomt en gooit ze op elkaar?
The devil is in the details.
Hé! Wel een beetje eerbied voor mijn harde werk!Hahn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:47:
Haha, jij pakt letterlijk alle onderdelen die je tegenkomt en gooit ze op elkaar?

link stuk
[ Voor 118% gewijzigd door matroosoft op 16-02-2015 18:48 ]
Ik vind het er eerlijk gezegd steeds kinderachtiger uitzien. En waarom wordt die sleutel iedere keer dat ik 'm zie weer een stukje gedraaid?
Andere poging met gebruik van Henk als een sjabloon... maar er lijkt nu mijn inziens toch nog steeds een beetje een gezicht in te zitten.

Nog wat anders voor de twee steeksleutels verzinnen langs de randen want een steeksleutel zit immers al in het logo... eventueel de steeksleutel nog iets beter aanzetten door een klein stukje zichtbaar handvat zoals anderen al hebben laten zien.

Nog wat anders voor de twee steeksleutels verzinnen langs de randen want een steeksleutel zit immers al in het logo... eventueel de steeksleutel nog iets beter aanzetten door een klein stukje zichtbaar handvat zoals anderen al hebben laten zien.
[ Voor 45% gewijzigd door MicGlou op 16-02-2015 18:16 ]
HahaMicGlou schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:12:
Andere poging met gebruik van Henk als een sjabloon...
[afbeelding]
Het is de zelfde kleur groen als van het originele logo.Dattack schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:10:
[...]
Het groen is veel te fel, het leidt erg af. En die schuine 'T' zint mij ook niet echt.
Dank u dank u! Zeer vereerd... graag gedaan
Dat is het zeer zeker niet, de kleur die jij hebt gebruikt is #b1ff28, de kleur van het huidige logo is veel geler (rond #d4ea27).matroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:16:
[...]
Het is de zelfde kleur groen als van het originele logo.
Dat idee is wel goed. Wie werkt het uit?WWJD schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:56:
Misschien een ideetje (ik weet niet of het al eerder is genoemd, anders: mijn excuses) om de letters we in Tweakers te benadrukken voor het "community" dingetje?
Ik ben vanavond pas weer thuis dus ik kan er dan pad iets mee doen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Geen enkele reactie op jouw logootjes? Ik vindt ze mooi. Niet geheel het doel dienend in de zin van herkenbaar aan electronica maar ik houdt wel van eenvoud. En gek genoeg had ik ze ook wel in verband gebracht met mijn vertrouwde Tweakers. En daar gaat het om. Tweakers is veel meer dan electronica.b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:39:
Ding is klikbaar, 800x8000px
[afbeelding]
Dat van die steeksleutel in het logo komt op mij echt over als een paarse broek die krampachtig "het verhaal achter het beeldmerk" probeert te verkopen / recht te breien (en geloof me; daarvan kom ik er dagelijks in de praktijk vele van tegen).
Een stééksleutel?! Níemand ziet er een steeksleutel in, laat staan dat je het zou associeren met "tweaken"...
Tweaken met een steeksleutel is meer voor mijn opa, die machine bankwerker bij de NS is en daar met voorhamers de onderstellen van een wagon "tweaked".
Als je tweaked in 2015, doe je dat door een 0 in een 1 te veranderen (binaire code) / met een microscoop om 1um te kunnen solderen of via een Wacom-tekenpen, zodat je nét die ene pixel 50% transparanter kan krijgen... dát is tweaken (als in "fine-tunen" en "afstemmen").
Dus wat mij betreft; exit- met die steeksleutel... en als je dan toch een beeldverwijzing naar "tweaken" wilt hebben, gebruik dan gewoon de universele cog-icon die daarvoor staat (tweaken / settings / aanpassen).... daarmee wissel je die puntige zee-mijn ook direct in, terwijl (globaal) het beeldmerk toch hetzelfde blijft (evolutie, ipv. revolutie - zou de bullshit-bingo nu roepen).
Eventueel flikker je er nog een bookmark-achtig-icon omheen als contour (handig als associatie met de site, waarvan je natuurlijk wil dat die "gebookmarked" wordt) en je hebt er weer een stupid paarse broek bij.
ps. Het zijn walgelijke creaturen - maar is ook (letterlijk) in minder dan 3 minuten gemaakt. Die curvey-shit is gewoon Font Awesome.
Wederom vind ik het logo en het woordmerk niet bij elkaar passen. Het woordmerk is wit, het logo is zwart met groen (en een heel klein beetje wit).
Het is de huidige kleur compensitie..Hahn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:20:
[...]
Wederom vind ik het logo en het woordmerk niet bij elkaar passen. Het woordmerk is wit, het logo is zwart met groen (en een heel klein beetje wit).
Less is more.
En dat praat het goed?
Die snap ik niet... Beginnen met 'less is more' en dan nog allerlei details aandragen om het vooral ingewikkelder te makenmatroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:23:
[...]
Less is more.Misschien kan je er wel een ringsleutel van maken, en alsnog een bout onder de 't'?

[ Voor 48% gewijzigd door Hahn op 16-02-2015 18:25 ]
Zo dan?Hahn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:24:
[...]
En dat praat het goed?
[...]
Die snap ik niet... Beginnen met 'less is more' en dan nog allerlei details aandragen om het vooral ingewikkelder te maken
[ Voor 3% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 18:27 ]
Voor dat logo geldt "less is more" maar het is wat mij betreft nog iets "too less".Hahn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:24:
(...)
Die snap ik niet... Beginnen met 'less is more' en dan nog allerlei details aandragen om het vooral ingewikkelder te maken
Wat is er precies mis met het laatste design? ik kijk er nu toch zelf al circa 5 minuten na, maar denk echt: WOOWmatroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:31:
[...]
Voor dat logo geldt "less is more" maar het is wat mij betreft nog iets "too less".
Nu nog een kleine letter t ipv de hoofdletter in het woordmerkflipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:36:
[...]
Wat is er precies mis met het laatste design? ik kijk er nu toch zelf al circa 5 minuten na, maar denk echt: WOOWhoe kan het opeens dat ik hier uit gekomen ben
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik ben er helemaal weg van, het is minimalistisch maar ook gewoon weer niet. De cirkel, staat die voor verbonden zijn met elkaar? Of is dit iets heel cliché wat ik nu verzin?flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:36:
[...]
Wat is er precies mis met het laatste design? ik kijk er nu toch zelf al circa 5 minuten na, maar denk echt: WOOWhoe kan het opeens dat ik hier uit gekomen ben
Nou ja, laat ik het zo zeggen: ik ben op zich best wel fan van minimalistisch, en daarom ook van jou ontwerp, maar er zitten te weinig herkenbare dingen uit het huidige logo in. Maar dat is slechts een mening.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:36:
[...]
Meaui hoor.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:36:
[...]
Het is kunst, iedereen mag er van maken wat die wilDattack schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:39:
[...]
Ik ben er helemaal weg van, het is minimalistisch maar ook gewoon weer niet. De cirkel, staat die voor verbonden zijn met elkaar? Of is dit iets heel cliché wat ik nu verzin?
Paars broek alarm:
spoiler:
- De steeksleutel die de E en de A bij elkaar houdt staat voor het tweaken
- De circel staat voor Community. vaak beeld je een vergadering uit als poppetjes in een circel
- Het schild staat voor het op de proef stellen van de techniek
- De circel staat voor Community. vaak beeld je een vergadering uit als poppetjes in een circel
- Het schild staat voor het op de proef stellen van de techniek
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
zo iets?zeef schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:42:
[...]
Meaui hoor.Kun je ook een versie maken met tekst naast het logo?
[ Voor 3% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 18:46 ]
Vind het logo top maar zou persoonlijk een andere font kiezen en van de T een t (kleine letter) maken.
Ramon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:37:
[...]
Nu nog een kleine letter t ipv de hoofdletter in het woordmerk
Was er mee bezig, en toen vroeg Zeef of die ook naast elkaar kon. Maar bij deze ook dit verzoek nummer gespeeld:Maj-Maj schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:48:
Vind het logo top maar zou persoonlijk een andere font kiezen en van de T een t (kleine letter) maken.
[ Voor 17% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 18:53 ]
Kudos voor jou!flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:53:
[...]
[...]
Was er mee bezig, en toen vroeg Zeef of die ook naast elkaar kon. Maar bij deze ook dit verzoek nummer gespeeld:
Dat is overigens geen enkele garantie op wat dan ook.
Echt een schild zie ik er overigens niet in terug, ik vind het meer een vaantje (plus dat op de eerste pagina van dit topic goede redenen werden aangedragen waarom een schild misschien niet echt past bij technologie op de proef stellen, ook al was dat waarom ik het in eerste instantie aandroeg
).
Het hele minimalistische trekt me echter wel en toegepast op mijn eigen logo, vind ik het ook wel wat hebben eigenlijk:
Het hele minimalistische trekt me echter wel en toegepast op mijn eigen logo, vind ik het ook wel wat hebben eigenlijk:

Ik zou de steeksleutel in 'tweakers' omdraaien. In de a hoort immers een gat en een e is open.
Vind het inderdaad ook wel wat hebben, alleen het probleem waar ik mee zat: hoe bewaar je het al opgebouwde beeld merk.Hahn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:01:
Echt een schild zie ik er overigens niet in terug, ik vind het meer een vaantje (plus dat op de eerste pagina van dit topic goede redenen werden aangedragen waarom een schild misschien niet echt past bij technologie op de proef stellen, ook al was dat waarom ik het in eerste instantie aandroeg).
[afbeelding]
Doordat ik het schildje wat al aanwezig was in het logo naar beneden heb getrokken en de ronde vorm her gebruikt heb, hoop ik herkenbaarheid te scheppen.
Scherp! Ben dan wel benieuwd hoe die 'e' er uit komt te zien.Jordyyyyy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:03:
Ik zou de steeksleutel in 'tweakers' omdraaien. In de a hoort immers een gat en een e is open.
edit: oeps, had verkeerde gequote.

[ Voor 60% gewijzigd door Luca op 16-02-2015 19:05 ]
Ook dit verzoekje er op toegepast, vind het zelf hoe verder hoe minder worden...Dattack schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:04:
[...]
Scherp! Ben dan wel benieuwd hoe die 'e' er uit komt te zien.
edit: oeps, had verkeerde gequote.

Geef mij dit maar:
[ Voor 15% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 19:21 ]
Ik had het ook even geprobeerd, maar ik vond het er ook niet beter op worden
Hij is simpel en mooi en behoudt ook wat van de huidige logo! Nice.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:53:
[...]
[...]
Was er mee bezig, en toen vroeg Zeef of die ook naast elkaar kon. Maar bij deze ook dit verzoek nummer gespeeld:
Als je ernaar kijkt, zie je er een leeuw in. King of Technology.
En als iemand ernaar kijkt en over dat ene website wilt hebben met een steeksleutel in de naam verwerkt, is de kans groot dat het herkend wordt. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het een herkenningspunt kan worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Suli op 16-02-2015 19:27 ]
Wie kan er even een custom CSS van maken?
Linkje: Klikker de klik voor de .png
En voor de gene die denkt die hij er niet is, kopier en plak hem naar je paint.
En tadaaaa keihard in het zwart
en zelfs daar in, is die gaaf
Update: Met dank aan [Verwijderde gebruiker]
Die rust:
Het geeft opeens een rust:

Heb nog de twijfel of de "t" niet beter is dan de "T" inverband met aanwezigheid van het logo. maar dat zijn detais
En tadaaaa keihard in het zwart
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| #logo a { width: 203px; background: url('http://i.imgur.com/uqkV99X.png') no-repeat scroll 100%; } |
Die rust:

Heb nog de twijfel of de "t" niet beter is dan de "T" inverband met aanwezigheid van het logo. maar dat zijn detais
[ Voor 84% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 20:20 ]
Mijn inziens zeker één van de beste op de eerste acht pagina'smatroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:19:
[...]
[No offence]: Je moet even je gekleurde bril afzetten, joh! Het is gifgroen.
[...]
FTFY:
[afbeelding]
Hoe ziet het eruit als je de T recht erin zet?
Verwijderd
Wie?flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:30:
...
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 #logo a { width: 203px; background: url('http://i.imgur.com/uqkV99X.png') no-repeat scroll 100%; }
...
Zijn grijze letters niet mooier?flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:30:
En tadaaaa keihard in het zwarten zelfs daar in, is die gaaf
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 #logo a { width: 203px; background: url('http://i.imgur.com/uqkV99X.png') no-repeat scroll 100%; }
Die rust:
[afbeelding]
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Dankje. Hier jouw idee:nooberke schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:52:
[...]
Mijn inziens zeker één van de beste op de eerste acht pagina's
Hoe ziet het eruit als je de T recht erin zet?

Vind het persoonlijk mooier wanneer hij schuin staat..
Very Slow ninja Edit
Verwijderd
Kun je niet de T in de cirkel samentrekken met "weakers" Het staat inderdaad wat dubbel zo.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:30:
...
Eerst even het logo er helemaal opgezet. Ga nu ook jou idee uitvoerenVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:26:
[...]
Kun je niet de T in de cirkel samentrekken met "weakers" Het staat inderdaad wat dubbel zo.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| #logo a { width: 203px; background: url('http://i.imgur.com/EhG34xV.png') no-repeat scroll 100%; } |

Vind je het zelf erg mooi? Ik niet zo

[ Voor 11% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 20:35 ]
Verwijderd
Erg mooi en dan als favicon die van @flipkipsematroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:20:
[...]
Dankje. Hier jouw idee:
[afbeelding]
Vind het persoonlijk mooier wanneer hij schuin staat..
NVT
[ Voor 150% gewijzigd door Suli op 17-02-2015 15:57 ]
Verwijderd
Nee, dat gaat zo niet werken.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:28:
[...]
...
Vind je het zelf erg mooi? Ik niet zo
[afbeelding]
Die ziet er niet uit flikipse. Je kan de eerste T zien als t van technologie. En daarna de naam tweakers ernaast. Dus geen dubbele t.
"Vind je het zelf erg mooi? Ik niet zo"Sulaine schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:38:
Die ziet er niet uit flikipse. Je kan de eerste T zien als t van technologie. En daarna de naam tweakers ernaast. Dus geen dubbele t.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Vind hem het mooiste zoals die nu in mijn Custom Css staat.
Ik geniet er momenteel zo van. het geeft een enorme rust over je pagina heen
Misschien moet je hem even laten verzinken, net zoals het originele logo. Ik denk dat hij dan mooier uitkomt.flipkipse schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:41:
[...]
"Vind je het zelf erg mooi? Ik niet zo"
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Vind hem het mooiste zoals die nu in mijn Custom Css staat.![]()
Ik geniet er momenteel zo van. het geeft een enorme rust over je pagina heen
Verwijderd
tweakers verticaal uitlijnen beneden op de cirkel?
Maar dan wel helemaal links uitlijnen zodat het geen geheel meer is van het menu.
Maar dan wel helemaal links uitlijnen zodat het geen geheel meer is van het menu.
Voor iedereen die er mee wil spelen, aub:matroosoft schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:45:
[...]
Misschien moet je hem even laten verzinken, net zoals het originele logo. Ik denk dat hij dan mooier uitkomt.
Link naar een zipje met alle .psd's en een hoop exports
Voor in je custom Css, ik zeg: weer dat dit het ook niet isVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:49:
tweakers verticaal uitlijnen beneden op de cirkel?
Aaah 2 posten van mij achter elkaar, faal.
[ Voor 6% gewijzigd door flipkipse op 16-02-2015 20:52 ]
Verwijderd
Het blijft voor mij die dubbele T, het "voelt" wat naar aan.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 20:52 ]
Misschien zijn ze al genoemd - ik heb niet het hele topic doorgelezen - maar ik heb een paar puntjes.
- In het huidige logo was het mij niet duidelijk dat er een steeksleutel in verwerkt zat. De steeksleutel is wel leuk maar zou een stuk duidelijker kunnen door hem subtiel te draaien en een stukje van de steel te laten zien.
- Misschien is het iets om in het groene (als dat behouden wordt) van die adertjes te laten lopen zoals zichtbaar op een printplaat met op het eind subtiele cirkeltjes zoals in dit logo.
Dit topic is gesloten.