Beginnen te programmeren, advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08 10:05
Hallo Tweakers,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik ben van plan het programmeren te leren . Dit omdat ik nu nog jong ben en het het beste kan leren, en ik denk dat ik hier later erg veel aan heb. Leuk en aardig allemaal, nu heb ik alleen een aantal vragen die ik hopelijk aan jullie als (proffesionele) programmeurs kan vragen ;)

Om te beginnen heb ik nog helemaal 0 ervaring met programmeren, nu moet ik dus ergens starten. Nu is mijn vraag wat voor jullie de beste programmeer taal is om mee te beginnen, het liefst een taal die zo " basic " als mogelijk. Ik zelf ben van plan een beetje de richting van het ontwerpen van sites of het maken van games te gaan, waar natuurlijk 2 verschillende talen bij komen kijken.

Een vraag die hier op volgt is; Kent een van jullie een goed boek en of tuturial waar de desbetreffende taal helder word uitgelegd ?

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen :) En mochten er nog vragen zijn stel ze gerust !! :D
Alvast heel erg bedankt,

Mvg,

Peertje1010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is bijna elke week wel een dergelijk topic. Beantwoorden die je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat defp zeg. Zie http://gathering.tweakers...beginnen+met+programmeren en dan kom je onder andere Waar te beginnen met programmeren? tegen waar mijn collega RobIII prima uitlegt waarom we dit soort topics hier liever niet zien en hoe je toch verder kan gaan :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je verwacht het niet, maar je bent niet de eerste met de vraag "welke taal moet ik leren?" en het antwoord is altijd hetzelfde. Ik zou zeggen: sla de vele topics in deze lijst er maar eens op na. ;)
Zoeken naar "welke taal" in Programming

Voor wat betreft een goed boek: [Alg] Centraal boekentopic - part II
Bedenk je wel dat het voor veel van ons moeilijk zal zijn om een goed boek voor beginners aan te raden aangezien de mensen die achteraf goed kunnen inschatten of een boek nou eigenlijk wel goed was nou net de mensen zijn die dat boek niet nodig hebben. Ik ben nog maar net met mijn carrière begonnen maar het laatste beginnersboek dat ik gelezen heb was 10 jaar geleden, en laten we het erop houden dat dat boek nu niet meer geschikt is. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.