Waar te beginnen met programmeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-10 16:32
*Ik kon niet het goede forum hiervoor vinden, hopelijk is dit toch de juiste plaats?*

Goedenavond,

Vandaag is mijn vakantie eindelijk begonnen nadat ik mijn eindexamen Frans toch heb kunnen doen. De komende tien weken heb ik vrij weinig te doen behalve nog wat activiteiten op school. Met zoveel vrije tijd kun je uiteraard in een supermarkt gaan werken tegen minimumloon met verstand op 0, maar dat zie ik niet echt zitten. Daarom zou ik liever de beginselen van het programmeren gaan leren, de vraag is alleen hoe doe ik dit en hoe lang duurt het om de basis onder de knie te krijgen?

Volgend jaar ga ik in Delft beginnen aan een bachelor Werktuigbouwkunde, dus echt iets voorbereiden voor deze studie is volgens mij niet mogelijk? Vandaar dat ik het liefst aan iets begin wat zo breed mogelijk inzetbaar is, alleen ik heb nog bijzonder weinig ervaring op het gebied van enige programmering (behalve m'n games hier en daar wat tweaken). Daarom zou ik graag advies krijgen over waar te beginnen, welke naslagwerken of websites ik hiervoor moet gebruiken en wat voor software ik nodig heb. Alle tips, trucs en andere ideeën zijn uiteraard welkom. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, want ik weet totaal niet waar te beginnen.

Alvast bedankt!
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:24
De beste/makkelijkste/breedste talen om te leren zijn Java en c#.
er is een kanaal op youtube genaamd the new boston. (http://thenewboston.org/tutorials.php)
zijn 200 videos per onderwerp kan je best een keer naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dergelijke topics ontsporen, keer-op-keer, in nutteloze over-en-weer discussies met "mijn keuze/advies/taal/<whatever> is beter!!" en daarom hebben we daar een stukje FAQ voor: Welke programmeertaal moet ik leren? ;) Jantje roept (en zweert bij) C#, Pietje vindt PHP, Klaasje adviseert Java etc. En of 't nou over programmeertalen gaat of over "waar te beginnen": ik heb maar 1 goed advies: begin gewoon. Zoek een project (een probleem dat je (of iemand anders) hebt bijvoorbeeld) en zet je tanden er in. Los 't op. Verbeter je oplossing. Ga aan de slag.

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 31-05-2013 00:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.